🔴 کووید ۱۹ که تقریبا تموم شد الان مونده کووید ۱۹۴۸ که ان شاالله به زودی اون رو هم به زیبیلگابی تاریخ میپیوندونیم. 😎🤣😂✌
#اسقاطیل
.
زنگ بزن ، بیا تووو 👈🔘
••⊰❁༺⃟💠طنزوتحلیل♥️⃟🌸❁⊱••
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم آتش زدن چادر بانوان مسلمان ،توسط هندوی افراطی !😳☹😲☝️🔥
و دست انتقام خانم فاطمهزهرا(س) در آن واحد!
اگر دقت کنید خودش زودتر از چادر شعلهور شد🤣😁😆☹
گمان کنم با بیل خاموشش کردن 😬😂🤣🤣🤣🤣
چراغی را که ایزد بر افروزد ، هرآنکس پوف کند ریشش بسوزد 😎😬😂🤣
همین الان هنجارشکنان عفاف و حجاب در حال خودسوزی هستند و خود نمی دانند.
بدتر از آنها سوءاستفاده کنندگان از موضوع بی حجابی در جهت اهداف دشمن و توهین به مسئولین و دولت انقلابی هستند.
مسیحعلینژاد و سعیدیسم دولبه یک قیچی علیه دولت انقلابی و نظام هستند ، یکی معاند و یکی منافق! و قطعا منافق از معاند و محارب خطرناکتره
بزن رو نوشته آبی ، بیا تووو 👈🔘
••⊰❁༺⃟💠طنزوتحلیل♥️⃟🌸❁⊱••
⭕️هر چه ظهور نزدیکتر، بلا بیشتر
🔹هرچه زمان ظهور حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیکتر شود، بلاها بیشتر میشود. هنوز بلاها بعد از این است. سفیانی هشت ماه به اسم میکشد! ابوسفیان و اولادش ظالم، و علویون و اولادشان مظلوم آنها بودند. آن حضرت میآید و از ظالمین برای مظلومین انتقام میگیرد، انتقامِ خونین. حالا ما در راحتی و نعمت هستیم! خدا بلاها را رفع و به مبتلایان یقین و صبر عنایت کند.
📕در محضر بهجت، ج۳، ص۳۵
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#امام_زمان #آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
📌📌📌
🎭 بازگشت به خیابان یا برداشتن نقاب از چهره!⬇️⬇️
🔴 حامد اسماعیلیون روز سهشنبه ۱۹ اردیبهشت از برگزاری تظاهرات خیابانی در شهرهای جهان در واکنش به آنچه اعدامهای پرشمار خوانده خبر داد.
این نوع رفتارها و ژستهایی که رسانههای بیگانه سعی دارند آن را نشان شجاعت، ایستادگی و ثبات قدم اسماعیلیون عنوان کنند در حالی صورت میگیرد که کارنامه ی او بیانگر نکات دیگری است :
🟠 نخست؛ اسماعیلیون و البته افراد مشابه او که در اواخر بهمنماه منشور همبستگی را در سیرک جرج تاون امضا کردند، طی هفتههای اخیر نشان دادند که نه تنها توان و کاریزمای جریانسازی را ندارند بلکه چنان گرفتار توهمات جاهطلبانه خود هستند که حتی نتوانستند در جمعی 8 نفره صدای مخالف را تحمل نمایند و هر یک به بهانهای با خروج از این منشور، خشم و کینهشان از یکدیگر را فریاد زدند.
🟡 رضا پهلوی با صدور بیانیهای از خودکامگی و غیر قابل انعطاف بودن افرادی چون اسماعیلیون گفت و با خروج از منشور دل به آغوش اربابانش در تلآویو سپرد.
نازنین بنیادی نیز با صدور بیانیهای منشور همبستگی را با دیدگاههایش همخوان ندانست و از ادامه حضور در آن انصراف داد.
از آن سو؛ اسماعیلیون در مصاحبه با اینترنشنال، رسما پهلوی و روحیه استبدادی او را غیر قابل تحمل دانسته و همین امر را دلیل خروجش از منشور عنوان کرد.
🟠 اکنون معدود افرادی که در داخل و خارج ایران به نمایشهای هالیوودی این مدعیان هدایت انقلاب توهمی «زن، زندگی، آزادی» دل بسته بودند، اذعان میکنند که افرادی که توان حفظ یک منشور چندخطی را ندارند (منشور مشترک علینژاد، پهلوی، اسماعیلیون، شیرین عبادی، عبدالل مهتدی، علی کریمی، گلشیفته فراهانی، نازنین بنیادی در نشست جرج تاون) هرگز قابل اعتماد نخواهند بود...
اکنون حتی در میان معاندان و مخالفان جمهوری اسلامی ایران این اجماع وجود دارد که این افراد جاهطلبانی هستند که کاسبی از خون مردم تنها نقطه اشتراک همه آنهاست و از همین رو خواستار تشدید تحریمها و فشارها بر ایران از جمله در حوزه دارویی هستند.
🟡 دوم؛ اسماعیلیون در حالی مدعی بازگشت به خیابان با کلیدواژه «دادخواهی اعدامهای بیشمار» شده است که پیش از این نیز او مدعی دادخواهی قربانیان هواپیمای اوکراینی شده بود حال آنکه در نهایت بر همگان آشکار شد که او از خون دختر و همسرش فقط کاسبی کرده و با فریب برخی خانوادههای قربانیان به دنبال منافع شخصی بوده است.
این رسوایی چنان بود که در نهایت کسانی که او خود را نماینده آنها معرفی میکرد، رسما از او اعلام شکایت کرده و او را جاهطلبی دروغگو و بدون شرافت انسانی دانستند که حتی به خون نزدیکانش نیز رحم نکرده است.
🔴 با توجه به اخراج اسماعیلیون از جمع دادخواهان حادثه هواپیمای اوکراینی و با عنایت به اینکه او یک ورشکسته سیاسی و اجتماعی است که به زندگی انگلوار عادت کرده، احتمالا ادعای اخیر او نیز کاسبی جدیدی برای سرکیسه کردن دیگران است...
(نور نیوز)
#سواد_رسانه
#عملیات_روانی
#پروپاگاندا
🌀 به ما بپیوندید:
❗️با سواد شو❗️
سواد مدیا👇
@savadmedia1401
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانهای جامعه سهیم باشید.
«انتشار به همراه لینک»
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️❌سینما-تریبون مدرن شیطان
⁉️🔞چرا زور دولت و ساترا و صدا و سیما و قوه قضاییه به فیلیمو نمی رسه؟!
🔹سریال «رهایم کن» که توسط فیلیمو پخش میشه،حاوی صحنه های مستهجن و اروتیک و حتی روابط پنهان هست..
🔶البته فیلیمو اولین بارش نیست،تو فیلم ها و سریالهایی که پخش میکنه چه خارجی و چه ایرانی مشروب خوردن سیگار کشیدن گرایشات جنسی و هرچیزی که باعث قبح شکنی میشه رو ازش استفاده کرده..
❌دقیقا میشه گفت که رسانه ایرانی بخوبی در دستان دشمن بشریته
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَليِّكَ الفَرَج، وَ اجعَلنا مِنَ المُنتَظِرينَ لِظُهورِه.
♨️ اگر ترکیه دیشب مانند ایران ۸۸ نشد، فقط و فقط بدلیل این هست که اصلاحات ترکیه وطن پرست هستند و بخاطر کشورشان کوتاه امدند، شما هیچ جای دنیا حزب اصلاحاتی مانند ایران نمیبینید که به تمام معنی دنبال براندازی باشند.
صدقه سر اصلاحات در ایران، کشور ما شاهد همه گونه فتنه بوده است و تقریبا هیچ اشوب و فتنه ای برای ما مردم ایران جدید نیست.
هنگامی که به آنان گفته میشود: در زمین فساد نکنید"میگویند'ما #اصلاح_طلب هستیم
سلام ودرود خدا بر شهیدان هشت سال دوران دفاع مقدس سلام بر شهیدان والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران، سلام بر شهیدان سربازان ، درجه داران و نظاميان جان برکف شهرستان اقلید .اگر جنگ بر ملت ایران تحمیل شد بر همه واجب خواهد شد، تا از آب و خاک و ناموس کشورش دفاع کنند، آن وقت به تنهایی وظیفه ارتش نخواهد بود بسیجی ،پاسدار، جهادگر ،عشایر ترک ،لر ،بلوچ ،کرد همه با هم دفاع خواهند کرد ،هیچ کس بر دیگری برتری ندارد مگر آنهاییکه در این راه می جنگنند و به فیض شهادت نائل می گردند ، سربازی و ارتشی افتخار برای ملت ، در اصل خاکی بودن افتخاری برتر ،همه سربازان این نظام اسلامی بودند ،در یک لباس مقدس و یک راه مقدس روح شهدای ارتش شهرستان اقلید را شاد فرمائید با ذکر صلوات.شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت
روزنامه جوان درباره فرم فکری اصلاحطلبان در ماههای پس از اغتشاشات نوشته است:
ین اصلاح طلبان هستند که مخرج مشترکهای زیادی با براندازان مییابند و آخرین آن هم سینهزنی مشترک زیر پرچم «زن، زندگی، آزادی» بود، به نحوی که بیراه نیست اگر بسیاری از اصلاحطلبان را بازوی این آشوب در داخل بدانیم! نه نقدی به براندازان داشتند، نه ذرهای از همگرایی دفاع از آشوب با براندازان کوتاه آمدند، نه خشونتهای براندازان را محکوم کردند و نه مرثیهای برای شهدای حافظ امنیت خواندند. حال آنها شدند دشمن براندازان و اصولگرایان هم ردیف براندازان شدند!؟
ماجرای برجام هم یک مثال دیگر است که اصلاحطلبان رسماً با تغافل از دشمن خارجی، فقط به جنگ و جدلی فرسایشی با داخلیها برخاستند و در حالی که با دشمن خارجی، دوستانه کنار رودخانه قدم میزدند، منتقد داخلی را به جهنم حواله میدادند! حتی پس از خروج امریکا از برجام و پیمانشکنی اروپاییها، باز هم عامل اصلی شکست برجام را داخلیها میدانستند. انقلابیون و جریان حزباللهی و موسوم به اصولگرا همیشه در دو جبهه جنگیدهاند؛ یکی با ضدانقلاب و یکی با اصلاحطلبان! با وارونهنویسی هم این مسیر آشکار عوض نمیشود.
سنندج چگونه تبدیل به موزه عبرت تجزیه طلبان شد؟/ وارونهنویسی اصلاحطلبان پس از پایان اغتشاشات!
عبرتی برای تجزیهطلبان!
یکی از اهداف اصلی اغتشاشاتی که پاییز سال گذشته به بهانه فوت مهسا امینی در کشور به راه افتاد، ضمن براندازی جمهوری اسلامی، تجزیه بخشهایی از سرزمین ایران بود. برای تصدیق این مدعا میتوان به حضور فعالانه گروهکهای تروریستی و تجزیهطلب از جمله کومله، دموکرات کردستان، پژاک و حزب پاک کردستان در آشوبها و ناامنیهای غرب و شمال غرب کشور اشاره کرد.
روزنامه وطن امروز در گزارشی با محوریت سالگرد پیروزی ارتش و سپاه در برابر تروریستها در سنندج نوشته است:
گروههایی که پاییز سال گذشته پروژه تجزیهطلبی را در کشورمان دنبال میکردند، در دهههای گذشته نیز مسیر تجزیه کردستان از ایران را با خشونت و جدیت بیشتری از ماههای اخیر در پیش گرفته بودند ولی در مقابل ارتش و سپاه ناکام ماندند. جنگی که بین نیروهای نظامی کشورمان با گروهکهای تجزیهطلب بر سر آزادسازی سنندج در گرفت و در نهایت منجر به آزادی این شهر شد، مصداق خوبی برای به تصویر کشیدن ناکامی تجزیهطلبان است. درست از فردای پیروزی انقلاب اسلامی، ناآرامیهای کردستان نیز با آشوبآفرینیهای چریکهای فدایی خلق، حزب دموکرات و کومله در مناطق غرب کشور آغاز شد و شیرینی پیروزی انقلاب اسلامی را برای همه تلخ کرد.
وطن امروز در ادامه نوشته است:
از فروردینماه ۵۸ تا اردیبهشتماه ۵۹، درگیریهایی بین نیروهای نظامی ایران و گروهکهای ضدانقلاب فعال در منطقه در گرفت و در نهایت در اردیبهشت سال ۵۹ بود که این شهر به طور کامل از دست گروههای تجزیهطلب آزاد شد. نبرد برای آزادسازی سنندج از چهارم تا ۲۶ اردیبهشت به مدت ۲۲ روز طول کشید. با این حال این عملیات غرورآفرین آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و در تاریخ انقلاب اسلامی نسبتا مجهول مانده است.
هدایت شده از علی اسکندری
قصّابها در خیابان دموکراسی!
حسن رسولی، از چهرههای ستادی اصلاحطلب در مصاحبه با ایلنا پیرامون اغتشاشات سال گذشته و پروژه مهسا امینی گفته است:
"ریشه اصلی این اعتراضات برخاسته از تنگناهای طاقتفرسای اقتصادی و معیشتی مردم بوده که شاخصهایی مثل نرخ تورم، افزایش قیمتها، افزایش نرخ بیکاری، فرار سرمایه و گسترش خط فقر اثباتکننده این پیشفرض است. علت دوم این نارضایتیها اعتراض مردم به تحمیل سبک زندگی و مشخصا نوع پوشش در حوزههای فرهنگی و اجتماعی است و در مرحله سوم نارضایتیهای سیاسی بود که به معنای تداوم حصر محصوران، حضور فعالان سیاسی در زندان، محدود کردن رسانهها، پروندهسازی برای اصحاب رسانه به خصوص خبرنگاران است."[1]
*اظهارات رسولی پیرامون اغتشاشات مهسا در حالی است که هیچکس نشنید و یا ندید که اغتشاشگران حاضر در این بلوای خونین، مطالبهای سیاسی یا اقتصادی داشته باشند.
تأکید حسن رسولی بر مسئله سبک زندگی نیز یک حرف غلط و غیر عقلانی است زیرا نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ کاری به محیط خصوصی افراد و چیستی سبک زندگی آنها ندارد و دخالتی هم در آن نمیکند.
میماند مسئله پوشش و اجتماع که آن هم امری رایج در تمام کشورهای دنیاست و هیچ حاکمیتی را نمیتوان یافت که در اجتماعیات شهروندانش صاحب قانون و نظارت نباشد.
پس اگر در این زمینه هم اعتراضی بوده آن اعتراض دارای عقلانیت لازم نبوده است.
معهذا اگر بپذیریم که اغتشاشگران تنها به این مقوله اعتراض داشتهاند اما در رفتارهای آنها دیدیم که به مثله کردن بسیجیان علاقه داشتند، چادر از سر بانوان محجبه میکشیدند، پرچم آتش میزدند و علیه مقامات کشور شعار میدادند.
از اینجاست که مشخص میشود رسولی نیز همچون تنی دیگر از دوستان خود در حال بانیگری برای آشوب است زیرا یک فعال سیاسی در این قبیل رخدادها به صحنه میآید و به هیجانزدگان توضیح میدهد که اگر هم اعتراضی هست باید آنرا از مسیر عقلانیت پیگیری کرد. ضمن اینکه قانون و امنیت نیز خط قرمز است و کسی که از آنها رد شود صلاحیت هیچگونه رأفت و تحملی را ندارد.
شاهد مثال اینکه میبینیم مثلا در اعتراضات انتخاباتی آمریکا با اینکه مردم آن کشور مسلح هستند اما حتی یک گلوله هم به سمت پلیس شلیک نشد.
و یا ایضا در اعتراضات گسترده فرانسه شاهدیم که معترضان چطور پرچم فرانسه را بر دوش میکشند.
اینکه اصلاحطلبان از چنین عقلانیتهای آشکاری دوری میگزینند و حق خشونت و براندازی را برای مخاطب خود مشروع جلوه میدهند؛ از شوربختیهای زمانه ماست.
***
آقای محترم، لطفا حجابت را رعایت کن!
زن محجبه هاج و واج نگاهش کرد اما زن جوان بدجور عصبانی شده بود و کوتاه نمیآمد: «بفرما. آن آقا را میبینی چطور دنبال دخترها افتاده؟ چرا به او چیزی نمیگویی؟ برو. به او بگو آقای محترم، لطفا حجابت را رعایت کن! جرأتش را داری؟ یا این حجاب اسلامیِ شما فقط برای ماست؟!»
آقای محترم، لطفا حجابت را رعایت کن!
خبرگزاری فارس؛ حنان سالمی: همه ماجرا از کتابفروشی شروع شد. خانم جوانی آمده بود تا برای دختر کوچکش کتاب بخرد که شال روی گردنش افتاد و دیگر آن را روی سرش برنگرداند. هیچکس حرفی نزد اما زنی محجبه، با این فکر که آن خانم مشغول فرزندش شده و حواسش نیست، شال را روی سرش گذاشت و زن جوان ناگهان مثل انبار باروت شعله کشید: «به تو چه ربطی دارد؟ تو باحجابی برایمان کافیست!» زن محجبه هاج و واج نگاهش کرد اما زن جوان بدجور عصبانی شده بود و کوتاه نمیآمد: «بفرما. آن آقا را میبینی چطور دنبال دخترها افتاده؟ چرا به او چیزی نمیگویی؟ برو. به او بگو آقای محترم، لطفا حجابت را رعایت کن! جرأتش را داری؟ یا این حجاب اسلامیِ شما فقط برای ماست؟!»
پسر جوان که بعد از داد و بیداد و اشارههای زن، همهی چشمها به طرفش چرخیده بود دستپاچه از کتابفروشی بیرون رفت. زن محجبه هم چند جملهای با آن زن ردوبدل کرد اما این همهی جواب آن سوال نبود. من هم محجبه بودم ولی تا اینجای کار، حق را به این زنِ جوان میدادم و تا وقتی که روبهروی صندوق کتابفروشی ایستادم با خودم میگفتم: «واقعا چرا هیچکس به مردها تذکر نمیدهد و نمیگوید «آقای محترم، لطفا حجابت را رعایت کن!» مگر حجاب، در اسلام، فقط برای ما زنهاست؟»
حجابِ مردان
وقتی مسلمانی باید قوانین این دین را هم بپذیری؛ هرچند که از بعضی جهات آن خوشت نیاید یا ببینی تنی از حکومتدارانِ کشورهای مسلمان به بعضی دیگر از قوانین اسلام به درستی عمل نکنند و این تو را مُجاب کند که از انجام وظایف شرعی و دینیات دست بکشی.
پس در کل بر هیچ مسلمانی پوشیده نیست و واضح و شفاف است که حجاب، حکم اسلام است و برای فهمیدنِ درستش، اولین منبع مناسب، قرآن است.
من هم سورهها را به جستوجوی مضامین حجاب ورق زدم اما نکته عجیب این بود که آیات حجاب، برای مردان و با توصیه به آنان شروع شده بود! حتی قبلتر از نام بردن از حجاب زنان!
خداوند در سیامین آیه از سوره نور به پیامبر (ص) فرموده: «به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را (از آنچه حرام است مانند دیدن زنان نامحرم و عورت دیگران) فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، این برای آنان پاکیزهتر است، قطعاً خدا به کارهایی که انجام میدهند، آگاه است.»
و جالب اینکه در آیه سیویکم و تازه در ادامه این آیه است که به حجاب زنان تاکید میشود و خداوند اینگونه به پیامبر (ص) ابلاغ میکند که: «و به زنان با ایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، و زینت خود را (مانند لباسهای زیبا، گوشواره و گردن بند) مگر مقداری که (طبیعتاً مانند انگشتر و حنا و سرمه، بر دست و صورت) پیداست (در برابر کسی) آشکار نکنند، و (برای پوشاندن گردن و سینه) مقنعههای خود را به روی گریبانهایشان بیندازند، و زینت خود را آشکار نکنند.»
یعنی شروع حفظ حجاب با مردان است و خداوند در پایان آیه با تاکیدی مجدد بر رستگاری جامعهای که حجاب مرد و زن در آن رعایت شده باشد و با خطاب کلمه «مؤمنون» که هم مردان را و هم زنان را شامل میشود، میفرماید: «اى مؤمنان، همگى (از مرد و زن) به درگاه خدا توبه کنید، امید که رستگار شوید.»
سیلی امام علی (ع) به مرد بیحجاب
با توجه به آیات صریح حجاب، هر عقل سلیمی میتواند نتیجه بگیرد که حجاب تنها مختص زنان نیست و مردان نیز موظفاند که حجابی را که خداوند برایشان معین کرده رعایت کنند. اما چرا تا به حال کسی یقه مردها را برای بیحجابیهایشان نگرفته؟!
به ساعت کوتاهی از تاریخ اسلام برمیگردیم. میگویند عمر بن خطاب در سفر حج بود که یکی از مردان با لباس احرام و در حالی که چشمش لطمه دیده بود کنارش نشست. عمر گفت: «چه کسی به صورتت سیلی زده؟» مرد گفت: «علی بن ابی طالب!» وقتی که امام (ع) تشریف آوردند و ماجرا را از ایشان جویا شدند، فرمود: «این مرد طواف میکرد ولی به زنان نگاه میکرد!»
در جای دیگری نیز، پیامبر (ص) به امام علی (ع) فرمودند: «اولین نگاه، مفت تو است اما نگاه دوم به زیانت میباشد نه سودت!» که شهید مطهری در شرح این حدیث گفته بود: «این حدیث میخواهد این مطلب را بگوید که انسان احیانا چشمش به زنی میافتد، خوشش میآید و میخواهد برای بار دوم نگاه کند و لذت ببرد! نوبت اول چون غیر عمدی است مانعی ندارد اما نوبت دوم چون به قصد تلذذ است جایز نیست.» و تمام این روایات نشان از حجابی دارد که اسلام برای مردان در نظر گرفته است.
میخواهی روسری بپوشیم؟!
با وجود این، دوست داشتم بدانم مردها چه نظری درباره حجاب شرعیشان دارند! به خاطر همین، این سوال را از چند جوان دانشجو که قلب تپنده جامعه هستند پرسیدم. احمدرضا که حقوق میخواند و برای هر چیزی دنبال دلیل و منطق میگشت گفت: «موضوع حجابِ مردان کاملا منطقیست اما باید جا بیفتد. الآن تمام نگاهها متوجه خانمهاست درصورتی که حکم حجاب در قرآن صراحتا هم برای مرد بیان شده است و هم زن. پس چه میشود که زن باید طبق حکم صریح قرآن، جلباب یا همان روسری بپوشد و موهایش را بپوشانَد اما مرد حجابش را که نگاهِ هیز نداشتن است را رعایت نکند؟ کلکم راع و کلکم مسئول. نمیشود که زنها به تکلیفشان عمل کنند و ما مردها از هفت دولت آزاد باشیم.»
شایان که سال دوم مهندسی کامپیوتر است با خنده گفت: «میخواهید روسری بپوشیم؟» اما بعد جدی شد و ادامه داد: «من حتی نماز هم نمیخوانم! اما فکر میکنم این آیهی حجابِ مردانی که خواندید واقعا اینقدر واضح است که جای هیچ بحثی نیست. خداوند نگفته به دختر محجبه یا بیحجاب نگاه بد نکن، هیچ تبعیضی در کار نیست، خدا گفته تو که مَرد هستی اجازه نداری به هیچ دختری چه محجبه و چه بیحجاب، نگاه بد داشته باشی و این واقعا حیرتانگیز است. من دوستی داشتم که وقتی ایران بود رفتارهای کاملا مذهبی داشت اما به سفرهای خارجی که میرفت واقعا آدم دیگری میشد و میگفت «این زنها که مسلمان نیستند! پس اشکالی ندارد!» اما حجاب مردان که فقط برای ایران یا کشورهای مسلمان نیست، درست نمیگویم؟ واقعا برایم جالب بود. هیچوقت فکر نمیکردم که ما مردها هم باید مثل زنها حجاب داشته باشیم.»
حجاب پوششی مردان
با وجود نظرهای شایان و احمدرضا درباره حجاب مردان و به ویژه حجابِ چشم مردان اما نظر اسلام در این موضوع به همین محدوده بصری ختم نمیشود و حتی بر نازکی و ضخامت و کوتاهی و بلندی پوشش نیز در احادیث و روایات مختلفی از اهل بیت علیهم السلام تاکید شده است.
برای مثال روزی اصحاب پیامبر (ص) گرداگرد ایشان نشسته بودند که لباس یکی از آنها مقداری کنار رفت. با اینکه این شخص مرد بود و به تفکر عوام، نیازی به حجاب نداشت اما پیامبر با تاکید بر اهمیت حفظ حجاب حتی توسط مردان، فرمود: «ران خود را بپوشان که آن، جزو عورتین به حساب میآید.»
امام علی (ع) نیز در جای دیگری با اشاره مستقیم به مردان، فرموده: «برای مردان مناسب نیست که در حالی که در میان قومی نشستهاند، لباسهایشان کنار رفته و رانهایشان مشخص شود.»
اسلام،راهبهپرور نیست
اما در این شرایط خیلیها تلاش دارند با تمرکز و بزرگنمایی بر حجاب زنان و نادیده گرفتن تکلیف حجاب مردان که در قرآن و روایات، پیوسته به آن تاکید شده، دین اسلام را تک بعدی، نافی حقوق زنان و منع کنندهی هر لذت دنیوی معرفی کنند و این در حالی است که تمام احکام اسلام آنقدر پویاست که گره از مشکلات جوامع در هر عصری میگشاید و عملا اگر مسلمانان چه زن و چه مرد، به درستی به این احکام عمل کنند و پایبند باشند و برای مثال در مقوله حجاب، زن و مرد، متقابلا به رعایت آن تشویق و ترغیب شوند، هیچ گونه نابههنجاریای نخواهیم داشت.
خداوند حکمی که مانعی بر لذتیابیهای مشروع باشد بر پیامبرش نازل نکرده و در سیودومین آیه از سوره اعراف، ضمن نکوهش تحریمکنندگان لذتهای مشروع، فرموده: «بگو چه کسی زینتهایی که خدا برای بندگان خود آفریده و روزیهای پاک را حرام کرده است؟»
در تاریخ آمده که عثمان بن مظعون که از بزرگان صحابه پیامبر (ص) بود تلاش کرد که به تقلید از راهبان، تارک دنیا شود و زن و زندگی را رها کرد و همه لذتها را بر خودش حرام کرد. همسرش برای گلایه نزد پیامبر (ص) آمد و گفت: «ای رسول الله! عثمان روزها را روزه میگیرد و شبها به نماز برمیخیزد.» پیامبر (ص) خشمگین شد و به طرف خانه عثمان رفت و به او فرمود: «خدا مرا به رهبانیت دستور نفرموده است و دین من روشی منطبق بر واقعیت و در عین حال ساده و آسان است.»
شهیدانِ راه تذکر حجاب به مردان
در نتیجه میبینیم که اسلام، به مانند بسیاری از ادیان که دچار تحریف شدند، دینی راهبهپرور نیست و تمام احکام و قوانین آن اعم از حجاب و غیره، در عین سادگی و مبنای انسانی داشتن، برای بهبود زندگی فردی و جمعی بشر است.
دینی که در پنجاهونهمین آیه سوره احزابش به پیامبر (ص) میگوید: «به همسران و دخترانت و زنان مؤمنین بگو که جلبابهای (روسری) خویش را به خود نزدیکتر سازند. این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد اذیت قرار نگیرند نزدیکتر است.» در همان کتاب مقدس هم به مردان میگوید که چشمهایشان را از نگاه ناروا به زنان فرو ببندند. و نشان میدهد که حجاب امری متقابل است.
هرچند که خیلیها یا این مطلب را نمیدانند و یا خودشان را به ندانستنش میزنند اما همه ما خوب میدانیم که خون پاک شهید «خلیلی» و «الداغی»ها برای همین تذکر حجابِ مردان، قبل از تذکر حجاب به زنان بود که به ناحق ریخته شد و ای کاش آن زن جوان را در کتابفروشی دوباره میدیدم و میتوانستم به او بگویم: «مردها هم باید حجاب را رعایت کنند خواهر جان. ما برای تذکرِ «آقای محترم، حجابت را رعایت کن!» شهیدها دادهایم.»
پایان پیام/