eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
653 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
484 ویدیو
44 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🌹بسم الله الرّحمن الرّحيم🌹 📣 اطلاع رسانی 📣 🤲🏻مراسم‌دعای‌پرفیض‌عرفه🤲🏻 🔷 با نوای: حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورآذر ⏰ زمان: شنبه ۱۸ تیرماه _ رأس ساعت ۱۸ 🕌مکان : غرب چهارراه هفت تیر. مسجدحضرت‌خدیجه(عليهاالسلام ) لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
به نام خدا اطلاعیه تغییر برنامه با توجه به تقارن کلاس قرآن با مناجات خوانی روز عرفه و اهمیت مناجات در این روز برنامه ی مراسم دعای عرفه جایگزین کلاس قرآن گردید . وعده تمام گروههای سنی امروز ساعت ۱۸:۰۰ مسجد حضرت خدیجه الکبری س لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
به نام خدا باشگاه رزمی امروز ساعت ۱۶ برقرار است .
🌹به نام خدا 🌹 ❕گزارش❕ 🔶🤼‍♂ آموزش ورزش رزمی 🤼‍♂🔶 ویژه داوطلبان اعضای طرح تابستان 🔷زیر نظر استاد بین المللی دفاع شخصی جناب استاد بیگدلی🔷 با بیش از ۷۰٪ تخفیف ❗️ما را به دوستان و نزدیکان معرفی کنید : لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
به نام خدا اطلاعیه تغییر برنامه با توجه به تقارن کلاس قرآن با مناجات خوانی روز عرفه و اهمیت مناجات در این روز برنامه ی مراسم دعای عرفه جایگزین کلاس قرآن گردید . وعده تمام گروههای سنی امروز ساعت ۱۸:۰۰ مسجد حضرت خدیجه الکبری س لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷به نام خدا🌷 اعلام برنامه اردو 😍طبیعت جذاب و مفرح جاده چالوس 😍 سه شنبه ۲۱ تیر ماه اطلاعات تکمیلی بزودی منتشر می گردد لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
بسم الله الرحمن الرحیم كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۗ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۖ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ ۗ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ هر انسانى مرگ را مى چشد. و شما پاداش خود را بطور کامل در روز قیامت خواهید گرفت. و هر کس از آتش (دوزخ) دور شده، و به بهشت وارد شود، نجات یافته و رستگار شده است و زندگى دنیا، چیزى جز مایه فریب نیست. (آل عمران/185) قانون عمومى مرگ به دنبال بحث درباره لجاجت 🤤مخالفان و افراد بى ایمان، این آیه، اشاره به قانون عمومى مرگ و سرنوشت مردم در رستاخیز مى کند، تا هم دلدارى براى پیامبر(صلى الله علیه وآله) و مؤمنان باشد، و هم هشدارى👌 به مخالفان گناهکار!. این آیه نخست اشاره به قانونى مى کند که حاکم بر تمام موجودات زنده جهان است، مى فرماید: 🟡 تمام زندگان خواه و ناخواه روزى مرگ ⚠️را خواهند چشید  (کُلُّ نَفْس ذائِقَةُ الْمَوْتِ).   گرچه بسیارى از مردم مایلند، فناپذیر بودن خود را فراموش کنند، ولى این واقعیتى است، که اگر ما آن را فراموش کنیم، هرگز ما را فراموش نخواهد کرد، حیات و زندگى این جهان،🔵 بالاخره پایانى دارد، روزى مى رسد که مرگ به سراغ هر کس خواهد آمد و ناچار است از این جهان رخت بربندد.   منظور از  نَفْس  در آیه، مجموعه جسم و جان است، اگر چه گاهى نفس در قرآن، تنها به روح نیز اطلاق مى شود، و تعبیر به  چشیدن  اشاره به احساس کامل است; زیرا گاه مى شود انسان غذائى را با چشم مى بیند و یا با دست لمس مى کند، ولى هیچکدام از اینها احساس کامل نیست، مگر زمانى که به وسیله ذائقه خود آن را بچشد. گویا در سازمان خلقت بالاخره مرگ نیز یک نوع غذا براى آدمى و موجودات زنده است.   🔵پس از آن مى گوید: بعد از زندگى این جهان، مرحله پاداش و کیفر 👌👌اعمال شروع مى شود، در اینجا عمل است بدون جزا و آنجا جزا است بدون عمل، مى فرماید:  و شما پاداش خود را به طور کامل در روز قیامت دریافت خواهید کرد  (وَ إِنَّما تُوَفَّوْنَ أُجُورَکُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ). جمله  تُوَفَّونَ  که به معنى پرداخت کامل است، نشان مى دهد: 🟨اجر و پاداش انسان به طور کامل در روز قیامت پرداخت مى گردد👏👏👏، بنابراین مانعى ندارد که در عالم برزخ (جهانى که واسطه میان دنیا و آخرت است) قسمتى از نتائج اعمال خود و پاداش و کیفر را ببیند، زیرا این پاداش و کیفر برزخى کامل نیست. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۵۹
🌹به نام خدا 🌹 ❕گزارش تصویری هیئت ❕ 🔸مراسم عید قربان🔸 🔹زمان: هر هفته یکشنبه ها 📌مکان: پایگاه شهیدان پناهی لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۱۸۵ سوره آل عمران آن گاه اضافه مى کند: 🟡 کسانى که از تحت تأثیر جاذبه آتش دوزخ دور شوند و داخل در بهشت گردند، نجات یافته، 😌و محبوب و مطلوب خود را پیدا کرده اند 👌👌(فَمَنْ زُحْزِحَ عَنِ النّارِ وَ أُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فازَ). کلمه  زُحْزِحَ  در اصل به معنى این است که انسان خود را از تحت تأثیر جاذبه و کشش چیزى تدریجاً خارج و دور سازد و  فازَ  در اصل به معنى نجات از هلاکت و رسیدن به محبوب است.   گویا دوزخ با تمام قدرتش انسان ها را به سوى خود جذب مى کند، و راستى چنین است، عواملى که انسان را به سوى آن مى کشاند، جاذبه عجیبى دارند. 🟢آیا هوس هاى زودگذر، لذات جنسى نامشروع، مقام ها و ثروت هاى غیر مباح، براى هر انسانى جاذبه ندارد؟! ضمناً از این تعبیر، استفاده مى شود: 👈اگر مردم نکوشند 🏃و خود را از تحت جاذبه این عوامل فریبنده، دور ندارند، تدریجاً به سوى آن جذب خواهند شد.😔   🟨اما آنها که با تربیت، تمرین و آموزش و پرورش خود را تدریجاً کنترل مى نمایند و 👌به مقام نفس مطمئنه (روح آرام شده) مى رسند نجات یافتگان واقعى محسوب مى شوند، و احساس امنیت و آرامش مى کنند.🤲🤲 و در آخرین جمله، بحث گذشته را تکمیل مى کند و مى فرماید:  زندگى دنیا تنها یک تمتع و بهره بردارى غرورآمیز است😞😞  (وَ مَا الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاّ مَتاعُ الْغُرُورِ).   این زندگى و عوامل سرگرم کننده آن، از دور فریبندگى😞خاصى دارد، اما به هنگامی که انسان به آن نائل مى گردد، و از نزدیک آن را لمس مى کند، معمولاً چیزى تو خالى بنظر😟 مى رسد، و معنى  متاع غرور  نیز چیزى جز این نیست. 🔷️به علاوه لذات مادى از دور، خالص به نظر🤔 مى رسند، اما به هنگامى که انسان به آن نزدیک مى شود، مى بیند آلوده با انواع ناراحتى هاست 😞و این یکى دیگر از فریبندگى هاى جهان ماده است.😢😢   همچنین، انسان غالباً به فناپذیرى آنها توجه ندارد اما به زودى متوجه مى شود چقدر آنها سریع الزوال و فناپذیرند. البته این تعبیرات در قرآن و اخبار، مکرر آمده است و هدف همه آنها یک 1️⃣چیز است و آن این که انسان، 👈جهان ماده و لذات آن را، هدف نهائى خود قرار ندهد 👌👌👌که نتیجه اش غرق شدن در انواع جنایات😲 و دور شدن از حقیقت و تکامل انسانى است،🟦 ولى استفاده از جهان ماده و مواهب آن به عنوان یک وسیله براى نیل به تکامل انسانى، نه تنها نکوهیده نیست، که لازم و ضرورى مى باشد تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۶۰
. 🌹بسم الله الرّحمن الرّحيم 🌹 📣 اطلاع رسانی 📣 😍اردوی تفریحی جاده چالوس😍 🏕🏞 مکان اردو : 👈🏻 فضای طبیعی و بکر جاده چالوس 🗓 تاریخ : سه‌شنبه _ ۲۱ تیرماه ⏰ زمان حرکت: ساعت ۶:۳۰ صبح از جلوی مسجد 🕰 زمان برگشت: ساعت ۱۹ وسیله نقلیه : اتوبوس استاندارد بین جاده ای 💶 هزینه هر نفر: با توجه به گران شدن کرایه ماشین و ناهار خوب(جوجه کباب و نوشابه) فقط و فقط ۱۲۰ هزار تومان😁😅 👌🏻 البته برای دوستان منظم در طرح تابستانه فقط ۹۵ هزار تومان💪🏻 💥💥لیست اسامی واجد شرایط تخفیف ( ۹۵ هزار تومانی ها ) امروز در تابلوی اعلانات پایگاه نصب می شود . 🏡 امکانات مکان اردو: کوهنوردی⛰ شنا در رودخانه🏊‍♂ امکان بازی والیبال و بدمینتون🏸🏐 بازی های با توپ و وسطی و...⚽️😊 طبیعت جذاب و بکر 🌳🌷 ✳️ جهت ثبت‌نام با مسؤول سرمایه انسانی آقای پور بهرامی تماس بگیرید‌: امیر عباس بهرامی 0933 151 4365 🔹مهلت ثبت نام : تا دوشنبه ۲۰ تیرماه لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
بسم الله الرحمن الرحیم لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِيرًا ۚ وَإِن تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ به یقین (همه شما) در اموال و جانهاى خود، آزمایش مى شوید! و از کسانى که پیش از شما به آنها کتاب آسمانى داده شده و از مشرکان، سخنان آزاردهنده فراوان خواهید شنید. و اگر استقامت کنید و تقوا پیشه سازید، (شایسته تر است. زیرا) این (استقامت و تقوا) از کارهاى مهمّ است (آل عمران/186) 🟡شأن نزول: هنگامى که مسلمانان، از  مکّه  به  مدینه  👈مهاجرت نمودند و از خانه و زندگى خود دور شدند، 👈مشرکان دست تجاوز😟 به اموال آنها دراز کرده، آنها را به تصرف خود در آوردند و به هر کس دست مى یافتند، از اذیت و آزار زبانى و بدنى فروگذار نمى کردند.   و به هنگامى که به  مدینه  آمدند، در آنجا گرفتار بدگوئى و آزار یهودیان  مدینه  شدند، مخصوصاً یکى از آنان به نام  کعب بن اشرف  شاعرى بد زبان و کینه توز بود، که پیوسته پیامبر و مسلمانان را به وسیله اشعار خود، هجو مى کرد و مشرکان را بر ضد آنها تشویق مى نمود، حتى زنان و دختران مسلمان را موضوع غزلسرائى و عشقبازى خود قرار مى داد.   خلاصه کار وقاحت را به جائى رسانید که پیامبر(صلى الله علیه وآله) ناچار دستور قتل او را صادر کرد و به دست مسلمانان کشته شد. آیه فوق طبق روایاتى که از مفسران نقل شده، اشاره به این موضوعات مى کند و مسلمانان را به ادامه مقاومت💪 تشویق 👏مى نماید.   تفسیر: از مقاومت خسته نشوید با توجه به آنچه در شأن نزول آمد، مسلمانان به هنگام مهاجرت به  مدینه  سخت از سوى دشمنان تحت فشار، و مورد انواع آزارها قرار مى گرفتند،😞 آیه فوق آنها را دعوت به استقامت👌 مى کند و از آینده درخشانى😌 که در انتظار آنها است، اجمالاً خبر مى دهد. 1️⃣نخست مى فرماید:  شما در جان و مالتان، مورد آزمایش قرار خواهید گرفت  (لَتُبْلَوُنَّ فی أَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ).   اصولاً این جهان 👈صحنه آزمایش است، که به ناگزیر🤔 باید خود را آماده مقابله با حوادث و رویدادهاى سخت و ناگوار کنید، و این در حقیقت هشدار و آماده باشى است به همه مسلمانان که گمان🤔 نکنند، حوادث سخت زندگى آنها، پایان یافته و یا مثلاً با کشته شدن  کعب بن اشرف ، شاعر بد زبان پرخاشگر و آشوب طلب، دیگر ناراحتى و زخم زبان از دشمن نخواهند دید. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۶۳
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۱۸۶ سوره آل عمران به همین جهت، در جمله بعد مى فرماید:  به طور مسلّم👌👌👌 در آینده از اهل کتاب (یهود و نصارى) و مشرکان سخنان ناراحت کننده 😞😞فراوانى 👌خواهید شنید  (وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ مِنَ الَّذینَ أَشْرَکُوا أَذىً کَثیراً). مسأله شنیدن سخنان ناسزا از دشمن با این که جزء آزمایش هائى است که در آغاز آیه آمده، ولى به خصوص در اینجا به آن تصریح شده، و این به خاطر اهمیت فوق العاده اى است که این موضوع، در 👈روح انسان هاى حساس و با شرف دارد، چه این که طبق جمله مشهور:  🟢زخم هاى شمشیر التیام پذیرند اما زخم زبان التیام نمى یابد!🤔   سپس قرآن به 🟥وظیفه اى که مسلمانان در برابر این گونه حوادث سخت و دردناک دارند، اشاره کرده، مى فرماید: 👈 اگر استقامت 💪به خرج دهید، شکیبا 😌باشید، و تقوا و پرهیزکارى 🤲پیشه کنید، (از کارهائى است که نتیجه آن روشن است و لذا) هر انسان عاقلى باید تصمیم انجام آن را بگیرد  (وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِکَ مِنْ عَزْمِ الأُمُورِ).    عزم  در لغت، به معنى👈  تصمیم محکم  👌👌است و گاهى به هر چیز محکم نیز گفته مى شود، بنابراین  مِنْ عَزْمِ الأُمُورِ  به معنى کارهاى شایسته اى😌است که انسان باید روى آن تصمیم بگیرد یا به معنى هر گونه کار محکم و قابل اطمینانى است. 🟥تقارن  صبر➕  و  تقوا  در آیه، گویا اشاره به این است که: بعضى افراد در عین استقامت و شکیبائى،🟣 زبان به ناشکرى و شکایت باز😲 مى کنند، ولى مؤمنان واقعى صبر و استقامت را همواره با تقوا مى آمیزند، و از ناشکرى و شکایت دورند👌👌👌👏👏👏👏👏 تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۶۴
بسم الله الرحمن الرحیم وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۖ فَبِئْسَ مَا يَشْتَرُونَ و (به خاطر بیاورید) هنگامى را که خدا، از کسانى که کتاب آسمانى به آنها داده شده، پیمان گرفت که حتماً آن را براى مردم آشکار سازید و کتمان نکنید! ولى آنها، آن را پشت سر افکندند. و به بهاى ناچیزى فروختند. و چه بد متاعى مى خرند؟! (آل عمران/187) کتمان حقایق به دنبال ذکر پاره اى از خلافکارى هاى اهل کتاب، این آیه، به یکى دیگر از اعمال زشت😠 آنها که مکتوم ساختن حقایق بوده اشاره مى کند، مى فرماید:  به یاد آرید زمانى را که خداوند از اهل کتاب پیمان گرفت که آیات کتاب را براى مردم آشکار سازید، و هرگز❌ آن را کتمان نکنید  (وَ إِذْ أَخَذَ اللّهُ ... 🟢جالب توجه این که: جمله  لَتُبَیِّنُنَّهُ  با این که با لام قسم و نون تأکید ثقیله همراه است و نهایت تأکید را مى رساند، باز با جمله  وَ لا تَکْتُمُونَهُ  بدرقه شده است که آن هم دستور به عدم کتمان مى دهد.   از مجموع این تعبیرات بر مى آید که خداوند به وسیله پیامبران پیشین، مؤکدترین پیمان را از آنها براى بیان حقایق گرفته بوده، اما با این همه، در این پیمان محکم الهى خیانت👿 کردند و حقایق کتب آسمانى را کتمان نمودند، لذا مى فرماید:  آنها کتاب خدا را پشت سر انداختند  (فَنَبَذُوهُ وَراءَ ظُهُورِهِمْ). این جمله کنایه جالبى است از عمل نکردن و به دست فراموشى سپردن;👈 زیرا انسان هر برنامه اى را که مى خواهد ملاک عمل قرار دهد، پیش روى خود مى گذارد و پى در پى به آن نگاه مى کند، ولى هر گاه نخواهد به آن عمل کند، و به کلى به دست فراموشى بسپارد، آن را از پیش رو برداشته پشت سر مى افکند.👌👌👌   در جمله بعد، اشاره به دنیاپرستى شدید و انحطاط فکرى آنها مى کند و مى فرماید:  آنها با این کار تنها بهاى ناچیزى به دست آوردند و چه بد متاعى خریدند  (وَ اشْتَرَوْا بِهِ ثَمَناً... اگر آنها در برابر این خیانت بزرگ (کتمان حقایق)، ثروت عظیمى گرفته بودند جاى این بود که گفته شود، عظمت آن مال و ثروت، چشم و گوش آنها را کور و کر ساخته، ولى تعجب در این است که همه اینها را به متاع قلیلى فروختند (البته منظور از این جمله، کار دانشمندان دون همت آنها است). ادامه دارد.... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۶۶
به نام خدا با عرض سلام طبق برنامه ابلاغی کلاس آموزش زبان انگلیسی امروز ( پنجشنبه ) ساعت ۱۱:۰۰ صبح در طبقه اول مسجد بنی فاطمه ع برقرار است. لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌷به نام خدا🌷 کلاس های مهارتی امروز ساعت ۱۹:۰۰ در مکان های ذیل برگزار می گردد : ۱.رباتیک و آردوئینو : مسجد حضرت خدیجه الکبری س ۲.خطاطی : مسجد بنی فاطمه ع ۳.پریمیر : پایگاه بسیج ( طبقه اول ) ۴.برق و الکترونیک : پایگاه بسیج ( طبقه همکف ) لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۱۸۷ سوره آل عمران از نکته ها وظیفه بزرگ دانشمندان آیه فوق، گرچه درباره دانشمندان اهل کتاب (یهود و نصارى) وارد شده 🟢🟢🟢ولى در حقیقت اخطارى به تمام 👈دانشمندان و علماى مذهبى است که آنها موظفند در تبیین و روشن ساختن فرمان هاى الهى و معارف دینى بکوشند، 👌👌و خداوند از همه آنها پیمان مؤکدى در این زمینه گرفته است.👌👌👌   توجه به ماده  تبیین ، که در آیه فوق به کار رفته، نشان مى دهد: منظور🟨 تنها تلاوت آیات خدا و یا نشر کتب آسمانى نیست، بلکه🔵 منظور این است، حقایق آنها را عریان و آشکار در اختیار مردم بگذارند، تا به روشنى همه توده ها👌 از آن آگاه گردند، و به روح و جان آنها برسند، و آنها که در تبیین، توضیح، تفسیر و روشن ساختن مسلمانان کوتاهى کنند، مشمول همان سرنوشتى هستند که خداوند در این آیه و مانند آن براى علماى یهود بیان کرده است.   از پیغمبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) نقل شده: مَنْ کَتَمَ عِلْماً عَنْ أَهْلِهِ أُلْجِمَ یَوْمَ الْقِیامَةِ بِلِجام مِنْ نار:  هر کس که علم و دانشى را از آنها که اهل آن هستند (و نیاز به آن دارند) کتمان کند خداوند در روز رستاخیز، دهنه اى از آتش به دهان او مى زند.  حسن بن عمار  مى گوید: روزى نزد  زهرى  رفتم ـ بعد از آن که نقل حدیث را براى مردم ترک گفته بود ـ و به او گفتم: احادیثى که شنیده اى براى من بازگو، به من گفت: مگر تو نمى دانى که من دیگر براى کسى حدیث نقل نمى کنم! گفتم: به هر حال، یا تو براى من حدیث بگو یا من براى تو حدیث نقل مى کنم، گفت: تو حدیث بگو!   گفتم: از على(علیه السلام) نقل شده که مى فرمود: ما أَخَذَ اللّهُ عَلى أَهْلِ الْجَهْلِ أَنْ یَتَعَلَّمُوا حَتّى أَخَذَ عَلى أَهْلِ الْعِلْمِ أَنْ یُعَلِّمُوا:  خداوند از افراد نادان پیمان نگرفته که دنبال علم و دانش بروند، مگر این که قبل از آن از علماء و دانشمندان پیمان گرفته است که به آنها علم بیاموزند !👌👌👌👏👏👏 هنگامى که این حدیث تکان دهنده را براى او خواندم، سکوت خود را شکست و گفت: اکنون بشنو تا براى تو بگویم و در همان مجلس، چهل حدیث براى من روایت کرد!   براى اطلاع بیشتر از خیانت دانشمندان اهل کتاب، به آیات ۷۹ و ۱۷۴ سوره  بقره  و آیات ۷۱ تا ۷۷ سوره  آل عمران  مراجعه شود تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۶۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام رضا علیه‌السلام: غدیر روزی است که اعمال شیعه در آن قبول می‌شود... 💠۴ روز تا عیدغدیر💠
🌷به نام خدا🌷 ویژه برنامه های ستاد غدیر منطقه کارخانه قند کرج شما هم میتوانید در هر یک از برنامه های غدیر مشارکت نمایید : شماره کارت : 5892101345548917 به نام علیرضا کردلو
به نام خدا باشگاه رزمی امروز ساعت ۱۶ برقرار است .
بسم الله الرحمن الرحیم لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَفْرَحُونَ بِمَا أَتَوا وَّيُحِبُّونَ أَن يُحْمَدُوا بِمَا لَمْ يَفْعَلُوا فَلَا تَحْسَبَنَّهُم بِمَفَازَةٍ مِّنَ الْعَذَابِ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ گمان مبرآنها که از اعمال (زشت) خود خوشحال مى شوند، و دوست دارند در برابر کار (نیکى) که انجام نداده اند مورد ستایش قرار گیرند، از عذاب (الهى) برکنارند. (بلکه) براى آنها، عذاب دردناکى است! (آل عمران/188).   تفسیر: از خود راضى ها 🟡افراد زشتکار دو دسته اند:1️⃣ دسته اى به راستى از عمل خود شرمنده اند، و روى طغیان غرائز، مرتکب زشتى ها و گناهان مى شوند، نجات این دسته، بسیار آسان است; زیرا همیشه بعد از انجام گناه پشیمان شده،😔 مورد سرزنش وجدان بیدارشان قرار مى گیرند. 2️⃣ولى دسته دیگرى هستند، که نه تنها احساس شرمندگى نمى کنند، بلکه به قدرى مغرور 😏و از خود راضى هستند، که از اعمال زشت و ننگینشان خوشحالند😛 و حتى به آن مباهات مى کنند، و از آن بالاتر، مایل هستند مردم، آنها را نسبت باعمال نیکى که هرگز انجام نداده اند، مدح و تمجید، کنند. آیه فوق مى فرماید:    گمان مبرید🤔 این گونه اشخاص که از اعمال زشت خود خوشحالند، و دوست مى دارند، در برابر آنچه انجام نداده اند، از آنها تقدیر و ستایش شود، از عذاب پروردگار 🔥به دورند، و نجات خواهند یافت  (لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ یَفْرَحُونَ... بلکه نجات براى کسانى است، که حداقل از کار بد خود شرمنده اند😔 و از این که کار نیکى نکرده اند، پشیمانند. در پایان آیه مى فرماید: نه تنها این گونه اشخاص از خود راضى و مغرور اهل نجات نیستند، بلکه  عذاب دردناکى در انتظار آنها است  (وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ).   از این آیه ممکن است، استفاده شود که فرح و سرور در برابر کار نیکى که انسان توفیق انجام آن را یافته (اگر به صورت معتدل باشد، و مایه غرور و خودپسندى نگردد) نکوهیده نیست. و همچنین علاقه به تشویق و تقدیر، در برابر کارهاى نیکى که انجام شده، آن هم اگر در حدّ اعتدال باشد و انگیزه اعمال او نباشد، مذموم نخواهد بود; زیرا اینها غریزى انسان است. اما با این حال، دوستان خدا و افرادى که در سطوح عالى ایمان قرار دارند، حتى از چنان سرور و چنین تقدیرى خود را به دور مى دارند.👌👌👌   آنها همواره، اعمال خود را ناچیز و کمتر از میزان لازم مى بینند، و خود را مقصر در برابر عظمت پروردگار، احساس مى کنند. ضمناً تصور نشود،🤔 آیه فوق 👈مخصوص به منافقانى است که در صدر اسلام بوده اند، و یا مانند آنها، بلکه، 🟣همه افرادى که، در عصر و زمان ما، در شرائط مختلف اجتماعى قرار دارند و از اعمال زشت خود شادند، و یا مردم را تحریک مى کنند که آنها را، با قلم، یا سخن، در برابر اعمالى که انجام نداده اند، تقدیر کنند، همگى مشمول این آیه اند.👌👌👌 🟥این چنین افراد، نه تنها عذاب دردناک جهان دیگر، در انتظارشان است، که در زندگى این جهان نیز،🤔 گرفتار خشم مردم، و جدائى از خلق خدا، و انواع نابسامانى ها، خواهند شد. تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۷۰
به نام خدا جدول مکان برگزاری کلاس های قرآن توجه داشته باشید همانطور که قبلا اسامی هر گروه اعلام شد این برنامه نیز گروه محور اجرا می گردد . عزیزان به سازماندهی خود ( نام و شماره گروه ) توجه کنند و در کلاس مربوطه شرکت کنند . هر گونه سئوالی را از طریق لینک ذیل مطرح فرمایید . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi