eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
674 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
530 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه از تفسیر آیه ۲۴۹ سوره بقره ولى اکثریت آنها ـ همان طور که در شرح داستان قبلاً خواندیم و در آیه مورد بحث به طور فشرده به آن اشاره شده ـ از بوته این امتحان سالم بیرون نیامدند، چنان که قرآن مى گوید:  آنها همگى جز عده کمى از آنها، از آن آب نوشیدند  (فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلاّ قَلیلاً مِنْهُمْ).   و به این ترتیب، دومین تصفیه در ارتش  طالوت  انجام یافت; زیرا  تصفیه اول  همان بود که به هنگام اعلام بسیج عمومى، گفته بود: کسانى که تجارت یا بناى نیمه کاره و امثال آن دارند، همراه من نیایند   پس از آن مى افزاید:  هنگامى که او (طالوت) و افرادى که به وى ایمان آورده بودند (و از بوته آزمایش سالم به در آمدند)، از آن نهر گذشتند، گفتند: امروز ما (با این جمعیت اندک) توانائى مقابله با جالوت و سپاهیان او را نداریم  (فَلَمّا جاوَزَهُ ...   این جمله به خوبى نشان مى دهد: همان گروه اندک که از آزمایش تشنگى سالم به در آمدند همراه او حرکت کردند، ولى همانها نیز وقتى فکر کردند که به زودى در برابر ارتش عظیم و نیرومند  جالوت  قرار مى گیرند فریادشان از کمى نفرات بلند شد،  و این سومین مرحله آزمایش بود; زیرا تنها گروه کوچک ترى از این گروه اندک، اعلام آمادگى و وفادارى کامل کردند، چنان که قرآن در ادامه این آیه مى فرماید:  آنها که مى دانستند خدا را ملاقات خواهند کرد (و به روز رستاخیز و وعده هاى الهى ایمان داشتند) گفتند: چه بسیار گروه هاى کوچکى که به فرمان خدا بر گروه هاى عظیمى پیروز شدند، و خداوند با صابران (و استقامت کنندگان) همراه است  (قالَ الَّذینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلاقُوا اللّهِ کَمْ مِنْ فِئَة قَلیلَة غَلَبَتْ فِئَةً کَثیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ وَ اللّهُ مَعَ الصّابِرینَ).   این جمله به خوبى نشان مى دهد: کسانى که ایمان راسخ به روز رستاخیز داشتند به بقیه هشدار دادند که: نباید به  کمیّت  جمعیت نگاه کرد، بلکه باید  کیفیت  را در نظر گرفت; زیرا بسیار شده جمعیت کم از نظر نفرات، اما با کیفیتى بالا، از جهت ایمان و اراده و تصمیم و متکى به عنایات الهى به اذن اللّه بر جمعیت هاى انبوه پیروز شدند.   باید توجه داشت:  یَظُنُّونَ  در اینجا به معنى  یَعْلَمُونَ  مى باشد، یعنى کسانى که به رستاخیز، یقین داشتند و وعده هاى الهى را در مورد پاداش مجاهدان راستین مى دانستند (زیرا ظن در بسیارى از موارد به معنى یقین به کار مى رود و اگر آن را به معنى گمان هم بدانیم باز بى تناسب نخواهد بود; زیرا مفهوم آیه چنین مى شود که گمان به رستاخیز ـ چه رسد به علم و یقین ـ انسان را در برابر اهداف الهى مصمّم مى سازد همان گونه که گمان به منافع، در کارهاى مهم همچون کشاورزى و تجارت و صنعت صاحبان آنها را مصمم مى کند. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه۲۸۲
به نام خدا 😍 😍 یه اردوی جذاب 😍 😍 ✳️✳️ اردوگاه شهید رجایی ✳️✳️ طبق برنامه اعلامی این پنجشنبه میریم اردوی اردوگاه شهید رجایی در این اردو فقط و فقط افراد حاضر در حلقه های معرفتی مجاز به شرکت هستند . بزودی اطلاعات بیشتری را منتشر می کنیم . https://eitaa.com/shahidanpanahi
🔸🔸🔸 به نام خدا 🔸🔸🔸 کارگاه آموزش طراحی پوستر و آشنایی با نرم افزار فتوشاپ ♦️ ویژه برادران ♦️ روزهای زوج ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با معاونت علمی پایگاه بسیج شهیدان پناهی تماس بگیرند . ۰۹۱۰۲۲۸۲۴۰۰ مهلت ثبت نام : تا ۲۹ تیر ۱۴۰۰ به کانال پایگاه بسیج شهیدان پناهی بپیوندید: https://eitaa.com/shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم وَلَمَّا بَرَزُوا لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُوا رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ و هنگامى که در برابر «جالوت» و سپاهیان او قرار گرفتند گفتند: «پروردگارا! شکیبایى و استقامت را بر ما فرو ریز. وقدمهاى ما را ثابت بدار. و ما را بر جمعیّت کافران، پیروز گردان.» (بقره/250) در آیه بعد، مسأله رویارویى دو لشکر مطرح شده... بَرَزُوا  از ماده  بُروز ، به معنى ظهور است، و از آنجا که وقتى انسان در میدان جنگ، آماده و ظاهر مى شود، ظهور و بروز دارد به این کار، مبارزه یا  بَراز  مى گویند.   این آیه، مى گوید: هنگامى که  طالوت  و سپاه او، به جایى رسیدند که لشکر نیرومند  جالوت ، نمایان و ظاهر شد، و در برابر آن قدرت عظیم صف کشیدند، دست به دعا برداشتند و از خداوند سه چیز طلب کردند:   نخست صبر و شکیبائى و استقامت، در آخرین حدّ آن، لذا تعبیر به  أَفْرِغْ عَلَیْنا صَبْراً  کردند که از ماده  اِفْراغ  به معنى ریختن آب یا ماده سیال دیگر از ظرف، به طورى که ظرف کاملاً خالى شود، نکره بودن  صبر  نیز تأکیدى به این مطلب است.   تکیه بر ربوبیت پروردگار (رَبَّنا) و تعبیر به  افراغ  که به معنى خالى کردن پیمانه است، و تعبیر به  عَلى  که بیانگر نزول از طرف بالا است و تعبیر به  صَبْراً  که در این گونه موارد دلالت بر عظمت دارد، هر کدام نکته اى در بر دارد که مفهوم این دعا را کاملاً عمیق و پر مایه مى کند.   دومین تقاضاى آنها از خدا این بود:  گام هاى ما را استوار بدار  تا از جا کنده نشود و فرار نکنیم، در حقیقت، دعاى اول جنبه باطنى و درونى داشت و این دعا جنبه ظاهرى و برونى دارد و مسلماً ثبات قدم از نتایج روح استقامت و صبر است.   سومین تقاضاى آنها این بود:  ما را در برابر این قوم کافر یارى فرما و پیروز کن  که در واقع هدف اصلى را تشکیل مى دهد و نتیجه نهایى صبر و استقامت و ثبات قدم است. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۲۸۳
رسیدن امت اسلامی به عزت درصورت انس با قرآن به شما جوانان عزیز توصیه میکنم اُنستان را با قرآن زیاد کنید؛ آن کسانى که با قرآن ارتباط پیدا کردند، قدر این ارتباط را بدانند؛ کسانى که قرآن را حفظ کردند، قدر این حفظ قرآن را بدانند؛ این جواهر قیمتى را براى خودشان نگه دارند؛ آن کسانى که با تلاوت قرآن مأنوسند، این رشته‌ى مبارک را از دست ندهند، رها نکنند؛ آن کسانى که با قرآن مرتبطند، تدبّر در قرآن را، تدبّر در معانى قرآن را، تعمّق در مفاهیم قرآنى را، هدف خودشان قرار بدهند؛ اینها چیزهایى است که ما را قدم‌به‌قدم به قرآن نزدیک میکند. اگر با قرآن مأنوس شدیم، به قرآن نزدیک شدیم، مفاهیم قرآنى در دل ما توانست اثر بگذارد، آن‌وقت میتوانیم امیدوار باشیم که امّت اسلام عزّت وعده داده شده‌ى از سوى خداى متعال را [به دست خواهد آورد]: وَ للهِ‌ العِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلمُؤمِنین؛ این عزّت را آن‌وقت خدا به امّت اسلامى خواهد داد. اگر با قرآن مأنوس شدیم، آثار و برکات آن اینها است. بیانات حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی در دیدار شرکت کنندگان در سى‌ویکمین دوره‌ى مسابقات بین‌المللى قرآن کریم‌۱۳۹۳/۰۳/۱۳
به نام خدا 😍 😍 یه اردوی جذاب 😍 😍 ✳️✳️ اردوگاه شهید رجایی ✳️✳️ طبق برنامه اعلامی این پنجشنبه میریم اردوی اردوگاه شهید رجایی در این اردو فقط و فقط افراد حاضر در حلقه های معرفتی مجاز به شرکت هستند . بزودی اطلاعات بیشتری را منتشر می کنیم . https://eitaa.com/shahidanpanahi
🔸🔸🔸 به نام خدا 🔸🔸🔸 کارگاه آموزش طراحی پوستر و آشنایی با نرم افزار فتوشاپ ♦️ ویژه برادران ♦️ روزهای زوج ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با معاونت علمی پایگاه بسیج شهیدان پناهی تماس بگیرند . ۰۹۱۰۲۲۸۲۴۰۰ مهلت ثبت نام : تا ۲۹ تیر ۱۴۰۰ به کانال پایگاه بسیج شهیدان پناهی بپیوندید: https://eitaa.com/shahidanpanahi
بسم الله الرحمن الرحیم َهَزَمُوهُم بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاءُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ آنگاه به خواست خدا، آنها سپاه دشمن را به هزیمت وا داشتند. و «داوود» (نوجوان شجاعى که در لشکر «طالوت» بود)، «جالوت» را کشت. و خداوند، حکومت و دانش را به او بخشید. و از آنچه مى خواست به او تعلیم داد. و اگر خداوند، بعضى از مردم را بوسیله بعضى دیگر دفع نمى کرد، زمین را فساد فرا مى گرفت، ولى خداوند نسبت به جهانیان، لطف و احسان دارد. (بقره/251) به یقین خداوند چنین بندگانى را تنها نخواهد گذاشت هر چند عدد آنها کم و عدد دشمن زیاد باشد، لذا در آیه بعد مى فرماید:  آنها به فرمان خدا سپاه دشمن را شکست دادند و به هزیمت واداشتند  (فَهَزَمُوهُمْ بِإِذْنِ اللّهِ).  و داود (جوان کم سن و سال و نیرومند شجاعى که در لشکر طالوت بود) جالوت را کشت  (وَ قَتَلَ داوُدُ جالُوتَ). در اینجا چگونگى کشته شدن آن پادشاه ستمگر به دست داود جوان و تازه کار در جنگ، تشریح نشده، ولى همان گونه که در شرح داستان آمد، با فلاخنى که در دست داشت، یکى دو سنگ آن چنان ماهرانه پرتاب کرد که درست بر پیشانى و سر  جالوت  کوبیده شد، و در آن فرو نشست و فریادى کشید و فرو افتاد، و ترس و وحشت تمام سپاه او را فرا گرفت و به سرعت فرار کردند، گویا خداوند مى خواست قدرت خویش را در اینجا نشان دهد که: چگونه پادشاهى با آن عظمت و لشکرى انبوه به وسیله نوجوان تازه به میدان آمده اى، آن هم با یک سلاح ظاهراً بى ارزش، از پاى در مى آید. آن گاه مى افزاید:  خداوند حکومت و دانش را به او بخشید و از آنچه مى خواست به او تعلیم داد  (وَ آتاهُ اللّهُ الْمُلْکَ وَ الْحِکْمَةَ وَ عَلَّمَهُ مِمّا یَشاءُ). ضمیر در این دو جمله به  داود  برمى گردد که در واقع فاتح این جنگ بود. گر چه در این آیه تصریح نشده که این  داود  همان داود، پیامبر بزرگ بنى اسرائیل، پدر سلیمان است، ولى جمله  آتاهُ اللّهُ الْمُلْکَ وَ الْحِکْمَةَ وَ عَلَّمَهُ مِمّا یَشاءُ ، نشان مى دهد او به مقام نبوت رسید; زیرا این گونه تعبیرات معمولاً درباره انبیاى الهى است به خصوص که شبیه این تعبیر در آیه ۲٠ سوره  ص  درباره داود(علیه السلام) آمده است: وَ شَدَدْنا مُلْکَهُ وَ آتَیْناهُ الْحِکْمَةَ:  پایه حکومت او را محکم ساختیم و به او دانش و تدبیر دادیم. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد دوم صفحه۲۸۴