eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
649 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
526 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدا 🏓مسابقات پینگ پنگ و فوتبال دستی در دو گروه سنی نونهالان ، نوجوانان و جوانان 🏅🏅اهداء جوایز به نفرات برتر🏅🏅 🗓مهلت ثبت نام : تا چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه مسابقات پینگ پنگ بصورت انفرادی و مسابقات فوتبال دستی در قالب تیم های دو نفره برگزار می گردد . توضیحات تکمیلی: 🔹زمان برگزاری مسابقه پینگ پنگ پنجشنبه ۱۸ / ۶ / ۱۴۰۰ برای سنین ( دوم تا ششم) و ( هفتم تا نهم) شنبه ۲۰ / ۶ / ۱۴۰۰ برای سنین ( دهم به بالا ) 🔹زمان برگزاری مسابقه فوتبال دستی : روز یک شنبه ۲۱ / ۶ / ۱۴۰۰ برای سنین ( دوم تا ششم )،( هفتم تا نهم)،( دهم به بالا ) 🔹هزینه مسابقه پینگ پنگ به ازای هر نفر ۱۰۰۰۰ تومان و هزینه مسابقه فوتبال دستی به ازای هر نفر ۵۰۰۰ تومان می باشد . جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با معاونت تربیت بدنی پایگاه تماس بگیرید : +989108831354 ویژه پسران لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه تفسیر آیه ۲۷۵ سوره بقره آیا سرچشمه جنون، شیطان است؟ در اینجا سؤالى پیش مى آید و آن این است: آیا سرچشمه جنون و صرع از شیطان است که در آیه بالا به آن اشاره شده است، با این که مى دانیم صرع و جنون از بیمارى هاى روانى هستند و غالباً عوامل شناخته شده اى دارند. پاسخ: جمعى معتقد هستند: تعبیر  مسّ شیطان  کنایه از بیمارى روانى و جنون است و این تعبیر در میان عرب معمول بوده نه این که واقعاً شیطان تأثیرى در روح انسان بگذارد.   ولى هیچ بعید نیست بعضى از کارهاى شیطانى و اعمال بى رویه و نادرست، سبب یک نوع جنون شیطانى گردد، یعنى به دنبال آن اعمال، شیطان در شخص اثر بگذارد و تعادل روانى او را بر هم زند از این گذشته، اعمال شیطانى و نادرست هنگامى که روى هم متراکم گردد اثر طبیعى آن از دست رفتن حسّ تشخیص صحیح و قدرت بر تفکر منطقى مى باشد.   پس از آن به گوشه اى از منطق رباخواران اشاره کرده، مى فرماید:  این به خاطر آن است که آنها گفتند: بیع هم مانند ربا است  و تفاوتى میان این دو نیست (ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قالُوا إِنَّمَا الْبَیْعُ مِثْلُ الرِّبا). یعنى هر دو از انواع مبادله است که با رضایت طرفین انجام مى شود. ولى قرآن در پاسخ آنها مى گوید: چگونه این دو ممکن است یکسان باشد؟  حال آن که خداوند بیع را حلال کرده و ربا را حرام  (وَ أَحَلَّ اللّهُ الْبَیْعَ وَ حَرَّمَ الرِّبا).   مسلماً این تفاوت، دلیل و فلسفه اى داشته که خداوند حکیم، به خاطر آن چنین حکمى را صادر کرده است، قرآن در این باره توضیح بیشترى نداده و شاید به خاطر وضوح آن بوده است، زیرا: اولاً ـ در خرید و فروش معمولى، هر دو طرف به طور یکسان در معرض سود و زیان هستند، گاهى هر دو سود مى کنند و گاهى هر دو زیان، گاهى یکى سود و دیگرى زیان مى کند در حالى که در  معاملات ربوى  رباخوار هیچ گاه زیان نمى بیند و تمام زیان هاى احتمالى بر دوش طرف مقابل سنگینى خواهد کرد و به همین دلیل است که مؤسسات ربوى روز به روز وسیع تر و سرمایه دارتر مى شوند و در برابر تحلیل رفتن طبقات ضعیف بر حجم ثروت آنها دائماً افزوده مى شود.🤔🤔   ثانیاً ـ در تجارت و خرید و فروش معمولى، طرفین در مسیر  تولید و مصرف  گام بر مى دارند، در صورتى که رباخوار هیچ عمل مثبتى در این زمینه ندارد. ثالثاً ـ با شیوع رباخوارى سرمایه ها در مسیرهاى ناسالم مى افتد و پایه هاى اقتصاد که اساس اجتماع است متزلزل مى گردد،👌 در حالى که تجارت صحیح موجب گردش سالم ثروت است. رابعاً ـ رباخوارى منشأ دشمنى ها و جنگ هاى طبقاتى است👌، در حالى که تجارت صحیح چنین نیست و هرگز جامعه را به زندگى طبقاتى و جنگ هاى ناشى از آن سوق نمى دهد. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۴۲۷
رسیدن امت اسلامی به عزت درصورت انس با قرآن به شما جوانان عزیز توصیه میکنم اُنستان را با قرآن زیاد کنید؛ آن کسانى که با قرآن ارتباط پیدا کردند، قدر این ارتباط را بدانند؛ کسانى که قرآن را حفظ کردند، قدر این حفظ قرآن را بدانند؛ این جواهر قیمتى را براى خودشان نگه دارند؛ آن کسانى که با تلاوت قرآن مأنوسند، این رشته‌ى مبارک را از دست ندهند، رها نکنند؛ آن کسانى که با قرآن مرتبطند، تدبّر در قرآن را، تدبّر در معانى قرآن را، تعمّق در مفاهیم قرآنى را، هدف خودشان قرار بدهند؛ اینها چیزهایى است که ما را قدم‌به‌قدم به قرآن نزدیک میکند. اگر با قرآن مأنوس شدیم، به قرآن نزدیک شدیم، مفاهیم قرآنى در دل ما توانست اثر بگذارد، آن‌وقت میتوانیم امیدوار باشیم که امّت اسلام عزّت وعده داده شده‌ى از سوى خداى متعال را [به دست خواهد آورد]: وَ للهِ‌ العِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلمُؤمِنین؛ این عزّت را آن‌وقت خدا به امّت اسلامى خواهد داد. اگر با قرآن مأنوس شدیم، آثار و برکات آن اینها است. بیانات حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی در دیدار شرکت کنندگان در سى‌ویکمین دوره‌ى مسابقات بین‌المللى قرآن کریم‌۱۳۹۳/۰۳/۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه تفسیر آیه ۲۷۵ سوره بقره سپس راه را به روى توبه کاران باز گشوده، 🤲😥مى فرماید:  هر کس اندرز الهى به او رسد و (از رباخوارى) خوددارى کند، سودهایى که در سابق (قبل از حکم تحریم ربا) به دست آورده مال او است و کار او به خدا واگذار مى شود  و گذشته او را خدا خواهد بخشید (فَمَنْ جاءَهُ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّهِ فَانْتَهى فَلَهُ ما سَلَفَ وَ أَمْرُهُ إِلَى اللّهِ).  اما کسانى که (به خیره سرى ادامه دهند) و به رباخوارى باز گردند (و این گناه را همچنان ادامه دهند) آنها اهل دوزخ اند 🥶و جاودانه در آن مى مانند  (وَ مَنْ عادَ فَأُولئِکَ أَصْحابُ النّارِ هُمْ فیها خالِدُونَ).   در جمله قبل تصریح شده بود، این قانون مانند هر قانون دیگر گذشته را شامل نمى شود، و به اصطلاح عطف به ما سبق نمى گردد; زیرا اگر قانون بخواهد زمان قبل از تشریع خود را شامل شود، مشکلات فراوانى در زندگى مردم به وجود مى آید، به همین دلیل، همیشه قوانین از زمانى که رسمیت مى یابد، اجرا مى شود. البته معنى این سخن آن نیست که اگر رباخواران طلب هایى از افراد داشتند مى توانستند بعد از نزول آیه چیزى بیش از سرمایه خود از آنها بگیرند، بلکه منظور این است سودهایى که قبل از نزول آیه گرفته اند بر آنها مباح شده است.   جمله  وَ أَمْرُهُ اِلَى اللّهِ  گر چه ظاهرش این است که آینده این گونه افراد از نظر عفو و مجازات روشن نیست، بلکه بسته به لطف الهى است، ولى با توجه به جمله قبل از آن (فَلَهُ ما سَلَفَ)، معلوم مى شود منظور همان عفو است، گویا اهمیت گناه ربا سبب شده است که حتى حکم عفو درباره کسانى که قبل از نزول آیه دست به این کار زده اند به طور صریح گفته نشود. در معنى این جمله، احتمالات دیگرى نیز داده اند که چون بر خلاف ظاهر بود از نقل آن صرف نظر شد.   در پایان این آیه، اشاره به عذاب جاویدان شده بود، با این که مى دانیم چنین عذابى مخصوص کفار است، نه افراد با ایمان گنهکار، گویا این تعبیر اشاره به آن است: رباخوارانى که اصرار بر خوردن ربا دارند، ایمان درستى ندارند; چرا که با این قانون مسلّم الهى که مخالفت با آن، همچون جنگ با خداوند است به مخالفت برخاسته اند. و یا این که رباخوارى مستمر و دائم سبب مى شود آنها بدون ایمان از دنیا بروند و عاقبتشان تیره و تار گردد. این احتمال نیز وجود دارد که: خلود در اینجا مانند آیه ۹۳ سوره  نساء  که حکم عذاب جاودان و خلود را درباره قاتلان افراد بى گناه ذکر کرده، به معنى مجازات طولانى باشد نه ابدى و جاویدان. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۴۲۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم يَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبَا وَيُرْبِي الصَّدَقَاتِ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِيمٍ خداوند، ربا را نابود مى کند. و صدقات را افزایش مى دهد و خداوند، هیچ ناسپاسِ گنهکارى را دوست نمى دارد. (بقره/276)   در آیه بعد، مقایسه اى بین ربا و انفاق در راه خدا مى کند، مى فرماید:  خداوند ربا را نابود مى کند و صدقات را افزایش مى دهد  (یَمْحَقُ اللّهُ الرِّبا وَ یُرْبِی الصَّدَقاتِ). (خارج از متن تفسیر: هر چقدر افراد ایمان و اعتقاد قلبی بالاتری به وعده های الهی و قرآن حکیم داشته باشند به تناسب آن بهتر این حقیقت را درک می‌کنند که بواقع خداوند ربا را نابود و صدقات را افزایش می‌دهد. و درجه این اعتقاد درونی است که موجب می‌شود افراد باتقوا نسبت به نیازمندان اهتمام ویژه ای داشته باشند)   آن گاه مى افزاید:  خداوند هیچ انسان بسیار ناسپاسِ گنهکار را (که آن همه برکات انفاق را فراموش کرده و به سراغ آتش سوزان رباخوارى مى رود) دوست نمى دارد  (وَ اللّهُ لا یُحِبُّ کُلَّ کَفّار أَثیم).  مَحْق  به معنى نقصان و نابودى تدریجى است، و  ربا  نمو و رشد تدریجى است. از آنجا که رباخوار به وسیله ثروتى که در دست دارد حاصل دسترنج طبقه زحمتکش را جمع مى کند و گاه با این وسیله به هستى و زندگى آنان خاتمه مى دهد و یا لااقل بذر دشمنى و کینه در دل آنان مى پاشد به طورى که تدریجاً تشنه خون رباخوار مى گردند، و جان و مالش را در معرض خطر قرار مى دهند;   قرآن مى گوید:  خدا سرمایه هاى ربوى را به نابودى سوق مى دهد  این نابودى تدریجى که براى افراد رباخوار هست براى اجتماع رباخوار نیز مى باشد.🤔 در مقابل، کسانى که با عواطف انسانى و دلسوزى در اجتماع گام مى نهند و از سرمایه و اموالى که تحت اختیار دارند انفاق کرده و در رفع نیازمندى هاى مردم مى کوشند، با محبت و عواطف عمومى مواجه مى گردند، و سرمایه آنها نه تنها در معرض خطر نیست، که با همکارى عمومى، رشد طبیعى خود را مى نماید این است که قرآن مى گوید:  و انفاق ها را افزایش مى دهد.👌👌👌   این حکم در فرد و اجتماع یکى است، در اجتماعى که به نیازمندى هاى عمومى رسیدگى شود، قدرت فکرى و جسمى طبقه زحمتکش و کارگر که اکثریت اجتماع را تشکیل مى دهد به کار مى افتد، و به دنبال آن یک نظام صحیح اقتصادى که بر پایه همکارى عمومى و بهره گیرى عموم استوار است به وجود مى آید.  کَفّار  از ماده  کُفُور  (بر وزن فجور) به کسى گویند که بسیار ناسپاس و کفران کننده باشد، و  اَثِیم  کسى است که گناه زیاد مرتکب مى شود. جمله فوق مى گوید: رباخواران نه تنها با ترک انفاق و قرض الحسنه و صرف مال در راه نیازمندى هاى عمومى شکر نعمتى که خداوند به آنها ارزانى داشته به جا نمى آورند، بلکه آن را وسیله هرگونه ظلم، ستم، گناه و فساد قرار مى دهند و طبیعى است که خدا چنین کسانى را دوست نمى دارد. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۴۳۱
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
به نام خدا 🏓مسابقات پینگ پنگ و فوتبال دستی در دو گروه سنی نونهالان ، نوجوانان و ج
با سلام 📜به اطلاع میرسانیم مهلت ثبت نام برای مسابقات پینگ پنگ و فوتبال دستی تا چهارشنبه ۱۷/ ۶ / ۱۴۰۰ تمدید شده است . جهت ثبت نام با معاونت تربیت بدنی به شماره :09108831354 تماس حاصل فرمایید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا