eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
648 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
494 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۲۳۸ و ۲۳۹ سوره بقره از نکته ها نقش نماز در تقویت روحیه ها ممکن است کسانى تصور کنند، تا این حدّ اصرار و تأکید درباره نماز یک نوع سختگیرى محسوب مى شود و شاید انسان را از وظائف خطیرى که براى دفاع از خود در چنین لحظاتى دارد غافل سازد.   در حالى که این یک اشتباه بزرگ است معمولاً انسان در این حالات بیش از هر چیز نیاز به تقویت روحیه دارد و اگر ترس و وحشت و ضعف روحیه بر او غلبه کند، شکست او تقریباً قطعى خواهد بود.   چه عملى بهتر از نماز و پیوند با خدائى که فرمانش در تمام جهان هستى نافذ، و همه چیز در برابر اراده او سهل و آسان است، مى تواند روحیه سربازان مجاهد یا کسانى که مواجه با خطرى شده اند را تقویت کند!؟   گذشته از شواهد فراوانى که در مجاهدات مسلمینِ صدر اول دیده مى شود، در اخبار مربوط به جنگ چهارم مسلمانان با صهیونیست ها که در رمضان سال ۱۳۹۳ ـ هجرى قمرى ـ روى داد، مى خوانیم: توجه سربازان اسلام به نماز و مبانى اسلام اثر فوق العاده اى در تقویت روحى آنها و پیروزى بر دشمن داشت.   به هر حال، اهمیت و تأثیر نماز، بیش از آن است که در این مختصر بگنجد، بى شک نماز اگر با همه آداب به خصوص با حضور قلب که روح آن است انجام شود، تأثیر فوق العاده مثبتى در فرد و جامعه دارد، و مى تواند بسیارى از مشکلات را حل کند، و جامعه را از بسیارى از مفاسد برهاند و در حوادث سخت و پیچیده، یار و یاور انسان باشد. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۲۴۶
؛🌺✨🌺✨🌺 ؛✨🌺✨🌺 ؛🌺✨🌺 ؛✨🌺 ؛🌺 🔆 مقام معظم رهبری حفظه الله 🔆 💢 قرآن را اینگونه بخوانید 💢 یک تلاوت این است که انسان مثل یک مستمعی بنشیند پای صحبت خدای متعال؛ خدای متعال دارد با شما حرف می‌زند؛ مثل اینکه از یک عزیزی، از یک بزرگی، نامه‌ای به شما رسیده باشد. شما نامه را می‌گیرید می‌خوانید. برای چه می‌خوانید؟ برای اینکه ببینید چه برای شما نوشته. قرآن را اینجوری بخوانید. این نامهٔ خدای متعال است. امین‌ترین زبانها و دلها این قرآن را از خدای متعال گرفته و به شما رسانده است. ما از آن استفاده کنیم؛ بهره ببریم. 👈🏻 لذا در روایت هست که سوره را وقتی که می‌خوانید، همت شما این نباشد که به آخر سوره برسید، همت شما این باشد که قرآن را بفهمید؛ ولو حالا به آخر سوره، به وسط سوره، وسط جزء، به وسط حزب نرسید و آن را تمام هم نکنید؛ تأمل و تدبر کنید. قرآن را اینگونه بخوانید. 👌🏻 اگر کسی با قرآن مأنوس بشود، از قرآن دل نمی‌کَند. اگر ما با قرآن مأنوس بشویم، حقیقتاً از قرآن دل نمی‌کَنیم.
❇️❇️ به نام خداوند طبیعت ❇️❇️ توضیحاتی در خصوص اردوی فردا ( پنجشنبه ) : ۱.ثبت نام تا ساعت ۱۸:۰۰ امروز ( چهارشنبه ) مقدور است و بعد از آن امکانثبت نام نزدیک به غیر ممکن است . ۲. اردو در روستای سیرا واقع در کیلومتر ۶۰ جاده چالوس برگزار می گردد . ۳. ساعت حضور شرکت کنندگان راس ساعت ۷:۰۰ صبح می باشد و ساعت برگشت ساعت ۱۹:۰۰ است . ۴.همراه داشتن لوازم زیر ضروری است : 👟👟 کفش مناسب کوهپیمایی. 🥄🍽 کاسه استیل و قاشق به منظور صرف آبگوشت با پیاز . 🏊‍♀🏊‍♀ لباس و لوازم شنا ( مایو ، جلیقه ،لباس و... ). 🥗 تنقلات و میوه به اندازه کافی ) البته تک خوری ممنوع 😆 تذکر بسیار مهم : اگر تا کنون در طرح ثبت نام نکرده اید و یا مدارکتان ناقص است امکان بیمه نمودن شما و ثبت نامتان وجود ندارد ، مگر اینکه تا قبل از ساعت ۱۸ مدارکتان را کامل کنید . سین برنامه : حضور در پایگاه : راس ساعت ۷:۰۰ صبح . ۸:۴۵: رسیدن به منطقه سیرا ۸:۴۵ تا ۹:۴۵ ستون کشی و پیاده روی . ۹:۴۵ تا ۱۰:۱۵ صرف صبحانه ۱۰:۱۵ تا ۱۳:۰۰ شنا و آبتنی در استخر و رودخانه ( کوچک ) . ۱۳:۰۰ تا ۱۴:۰۰ اقامه نماز جماعت . ۱۴:۰۰ تا ۱۵:۰۰ صرف ناهار . ۱۵:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در اختیار مسئول گروهها ( برنامه های فرهنگی و ورزشی ) . ۱۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ برگشت به سمت کرج . ان شاء الله به سلامتی و خوشگذرانی کامل .... ارتباط با ما 02632243314 +989108831354 لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ خَرَجُوا مِن دِيَارِهِمْ وَهُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقَالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْيَاهُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَشْكُرُونَ آیا ندیدى گروهى (از بنى اسرائیل) را که از ترس مرگ، از خانه هاى خود فرار کردند و آنان هزاران نفر بودند» (و به بهانه فرار از طاعون، از شرکت در میدان جهاد خوددارى نمودند). و خداوند فرمان مرگ آنها را صادر کرد (و به همان بیمارى مردند.) سپس آنها را زنده کرد. زیرا خداوند نسبت به مردم، داراى احسان و بخشش است. ولى بیشتر مردم، شکر (او را) به جا نمى آورند. (بقره/243) شأن نزول: در یکى از شهرهاى  شام  بیمارى طاعون راه یافت و با سرعتى عجیب و سرسام آور، مردم یکى پس از دیگرى از دنیا مى رفتند در این میان عده بسیارى به این امید که شاید از چنگال مرگ رهائى یابند آن محیط و دیار را ترک گفتند.   از آنجا که آنها پس از فرار از محیط خود و رهائى از مرگ در خود احساس قدرت و استقلالى نموده و با نادیده گرفتن اراده الهى و چشم دوختن به عوامل طبیعى دچار غرور شدند. پروردگار، آنها را نیز در همان بیابان با همان بیمارى نابود ساخت. از بعضى روایات استفاده مى شود: اصل آمدن بیمارى مزبور در این سرزمین به عنوان مجازات بود; زیرا پیشوا و رهبر آنان از آنان خواست که خود را براى مبارزه آماده کنند و از شهر خارج گردند آنها به بهانه این که در محیط جنگ مرض طاعون است از رفتن به میدان جنگ خوددارى کردند،  پروردگار آنها را به همان چیزى که از آن هراس داشتند و بهانه فرار قرار داده بودند مبتلا ساخت و بیمارى طاعون در آنها شایع شد، آنها خانه هاى خود را ترک کرده و براى نجات از طاعون فرار کردند، اما در بیابان همگى از بین رفتند، مدت ها از این جریان گذشت و  حِزقِیل یکى از پیامبران بنى اسرائیل، از آنجا عبور نمود و از خدا خواست آنها را زنده کند، خداوند دعاى او را اجابت نمود و آنها به زندگى بازگشتند. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۲۵۶
قرآن میگوید: وَ العاقِبَةُ لِلمُتَّقین؛) خب عاقبت -پایان کار- یعنی چه؟ پایان کار متعلّق است به متّقین؛ هم پایان کار دنیا متعلّق به متقّین است، هم پایان کار آخرت متعلّق به متّقین است، هم مبارزات اگر بخواهد پیروز بشود متعلّق به متّقین است، هم در میدان جنگ اگر بخواهید بر دشمن پیروز بشوید باید متّقی باشید. ببینید! [اگر] دقّت بکنید، [می‌بینید] عاقبت مال متّقین است؛ این را یک خرده عمق پیدا کنیم، دقّت پیدا کنیم، از جمله نگذریم. [یا مثلاً:] وَ لَنَبلُوَنَّکُم بِشَیءٍ مِنَ ‌الخَوفِ وَالجوعِ وَ نَقصٍ مِنَ الاَموالِ وَ الاَنفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصابِرین؛ این خوف چیست؟ جوع‌‌ چیست؟ انسان بایستی تأمّل کند بر روی این کلمات، بر روی این مفاهیم؛ معنای این، همان تدبّر در قرآن است؛ تدبّر در قرآن، اینها است. حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی
❇️❇️ به نام خداوند طبیعت ❇️❇️ توضیحاتی در خصوص اردوی امروز ( پنجشنبه ) : ۱.ثبت نام تا ساعت ۱۸:۰۰ امروز ( چهارشنبه ) مقدور است و بعد از آن امکانثبت نام نزدیک به غیر ممکن است . ۲. اردو در روستای سیرا واقع در کیلومتر ۶۰ جاده چالوس برگزار می گردد . ۳. ساعت حضور شرکت کنندگان راس ساعت ۷:۰۰ صبح می باشد و ساعت برگشت ساعت ۱۹:۰۰ است . ۴.همراه داشتن لوازم زیر ضروری است : 👟👟 کفش مناسب کوهپیمایی. 🥄🍽 کاسه استیل و قاشق به منظور صرف آبگوشت با پیاز . 🏊‍♀🏊‍♀ لباس و لوازم شنا ( مایو ، جلیقه ،لباس و... ). 🥗 تنقلات و میوه به اندازه کافی ) البته تک خوری ممنوع 😆 تذکر بسیار مهم : اگر تا کنون در طرح ثبت نام نکرده اید و یا مدارکتان ناقص است امکان بیمه نمودن شما و ثبت نامتان وجود ندارد ، مگر اینکه تا قبل از ساعت ۱۸ مدارکتان را کامل کنید . سین برنامه : حضور در پایگاه : راس ساعت ۷:۰۰ صبح . ۸:۴۵: رسیدن به منطقه سیرا ۸:۴۵ تا ۹:۴۵ ستون کشی و پیاده روی . ۹:۴۵ تا ۱۰:۱۵ صرف صبحانه ۱۰:۱۵ تا ۱۳:۰۰ شنا و آبتنی در استخر و رودخانه ( کوچک ) . ۱۳:۰۰ تا ۱۴:۰۰ اقامه نماز جماعت . ۱۴:۰۰ تا ۱۵:۰۰ صرف ناهار . ۱۵:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در اختیار مسئول گروهها ( برنامه های فرهنگی و ورزشی ) . ۱۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ برگشت به سمت کرج . ان شاء الله به سلامتی و خوشگذرانی کامل .... ارتباط با ما 02632243314 +989108831354 لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi
. 🌹بسم الله الرّحمن الرّحيم 🌹 📣 اطلاع رسانی 📣 🔵 استخر تفریحی مهرشهر مخصوص برادران 🔵 🏊‍♂ مکان : استخر مهرشهر 🗓 تاریخ : جمعه _ ۱۸ تیرماه ( فردا ) ⏰ زمان حرکت: ساعت ۷:۱۵ صبح از جلوی مسجد 🕰 زمان برگشت: ساعت ۱۱ ظهر از استخر 💶 هزینه هر نفر: مبلغ ۱۵ هزار تومان ✳️ جهت ثبت‌نام با سرگروههای خود تماس بگیرید و یا با معاونت تربیت بدنی پایگاه ارتباط بگیرید . @shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۲۴۳ سوره بقره چگونه مُردند و چگونه زنده شدند؟ این آیه، همان گونه که در شأن نزول آمده، اشاره سر بسته و در عین حال آموزنده اى است به سرگذشت عجیب یکى از اقوام پیشین، که بیمارى مسرى و وحشتناکى در محیط آنها ظاهر گشت، و هزاران نفر، از آن منطقه فرار کردند، مى فرماید:  آیا ندیدى کسانى را که از خانه خود از ترس مرگ فرار کردند در حالى که هزاران نفر بودند  (أَ لَمْ تَرَ..   مسلّم است جمله أَ لَمْ تَرَ:  آیا ندیدى؟  در اینجا به معنى آیا نمى دانى است; زیرا در ادبیات عرب، هر گاه بخواهند مطلبى را به طور کامل مجسم سازند و آن را به عنوان یک امر واضح قلمداد کنند، مخاطب را با جمله  أَ لَمْ تَرَ  خطاب مى کنند. گر چه مخاطب در این جمله، پیامبر است، ولى در واقع، منظور همه افرادند.   درست است که آیه فوق، اشاره به عدد خاصى نکرده، و تنها واژه  أُلُوف  که به معنى هزارها است، به کار برده، ولى بعضى از روایات، تعداد نفرات آنها را ده هزار، و بعضى هفتاد یا هشتاد هزار ذکر مى کند. پس از آن به عاقبت کار آنها اشاره کرده، مى فرماید:  خداوند به آنها فرمود: بمیرید  (فَقالَ لَهُمُ اللّهُ مُوتُوا)، و به آن بیمارى که آن را بهانه قرار داده بودند مُردند.  سپس خداوند آنها را زنده کرد  تا ماجراى زندگى آنان درس عبرتى براى دیگران باشد (ثُمَّ أَحْیاهُمْ).   روشن است منظور از مُوتُوا:  بمیرید ، یک امر لفظى نیست، بلکه امر تکوینى خداوند است که بر سراسر جهان هستى و عالم حیات، حکومت مى کند یعنى خداوند، عوامل مرگ آنها را فراهم ساخت، و به سرعت همگى از میان رفتند، این امر، همانند امرى است که در آیه ۸۲ سوره  یس  آمده: اِنَّما أَمْرُهُ اِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ:  امر او تنها این است: هنگامى که چیزى را اراده کند مى گوید: ایجاد شو! و فوراً موجود مى شود !   جمله  ثُمَّ أَحْیاهُمْ  اشاره به زنده شدن آن جمعیت، پس از مرگ است و همان گونه که در شأن نزول خواندیم، به دعاى  حِزقِیل  پیامبر، صورت گرفت، و از آنجا که بازگشت آنان به حیات، یکى از نعمت هاى روشن الهى بود، (هم از نظر خودشان، و هم از نظر عبرت مردم) در پایان آیه مى فرماید:  خداوند نسبت به بندگان خود احسان مى کند، ولى بیشتر مردم، شکر او را به جا نمى آورند  (إِنَّ اللّهَ لَذُو فَضْل عَلَى النّاسِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النّاسِ لایَشْکُرُونَ). نه تنها این گروه، بلکه همه انسان ها مشمول الطاف و عنایات و نعمت هاى اویند. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۲۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۲۴۳ سوره بقره از نکته ها ۱ ـ آیا این ماجرا یک حادثه تاریخى بوده یا تمثیل است؟ آیا آنچه در داستان فوق آمده، یک حادثه واقعى تاریخى است که قرآن به طور سربسته به آن اشاره کرده، و شرح آن در روایات آمده است و یا از قبیل ذکر مثال براى مجسم ساختن حقایق عقلى، در لباس هاى حسّى است؟   از آنجا که سرگذشت مزبور جنبه هاى غیر عادى دارد، و هضم آن براى بعضى از مفسران مشکل شده از این رو وقوع چنین حادثه اى را انکار کرده اند و منظور از آیه را تنها یک  مثال  شمرده اند که حال جمعیتى را شرح مى دهد که در پیکار و مبارزه با دشمن سستى مى کنند و به دنبال آن شکست مى خورند، و سپس درس عبرت گرفته و بیدار مى شوند و نهضت و مبارزه را از نو شروع مى کنند و سرانجام پیروز مى گردند. طبق این تفسیر، جمله مُوتُوا:  بمیرید  که در آیه آمده، کنایه از شکست به دنبال سستى و رکود است و جمله أَحْیاهُمْ:  خداوند آنها را زنده کرد  اشاره به آگاهى، بیدارى و به دنبال آن پیروزى است. بر اساس این تفسیر، روایاتى که در این زمینه وارد شده و آن را به صورت یک حادثه تاریخى تشریح مى کند، روایاتى مجعول و اسرائیلى است! اما باید گفت: گر چه استفاده مسأله  شکست  و  پیروزى  به دنبال  سستى  و  بیدارى  از آیه مزبور موضوع جالبى است، ولى انکار نمى توان کرد که ظاهر آیه به صورت بیان یک حادثه تاریخى مى باشد و نه تنها یک مثال! آیه، حکایت حال جمعى از پیشینیان را بیان مى کند که به دنبال فرار از یک حادثه وحشتناک مردند و سپس خداوند آنها را زنده کرد. اگر غیر عادى بودن حادثه، سبب توجیه و تأویل آن شود، باید با تمام معجزات پیامبران نیز این کار را کرد. خلاصه، اگر پاى این گونه توجیهات و تفسیرها به قرآن کشیده شود، مى توان علاوه بر انکار معجزات پیامبران، غالب مباحث تاریخى قرآن را انکار کرد و آنها را از قبیل  تمثیل  یا به تعبیر امروز به شکل  سمبلیک  دانست و مثلاً سرگذشت  هابیل  و  قابیل  را مثالى براى مبارزه عدالت و حق جویى با قساوت و سنگدلى دانست و در این صورت، همه مباحث تاریخى قرآن ارزش خود را از دست خواهد داد. به علاوه، با این تعبیر نمى توان همه روایاتى را که در زمینه تفسیر آیه وارد شده، نادیده گرفت; زیرا بعضى از آنها در متون معتبر نقل شده و نسبت جعل یا اسرائیلى بودن به آنها بسیار نارواست. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۲۵۹
انس با قرآن یعنی آموختن قرآن، قرائت قرآن، فهم قرآن و در آخر عمل به قرآن. بنابراین زنجیره به هم پیوسته انس با قرآن زمانی تحقق می یابد که موجب تغییر در رفتار انسان شود، بدان صورت که فرد فرد جامعه و به تبع آن تمام جامعه به آرامشی معنوی دست یابند و از ناآرامی های فردی و اجتماعی به دور شوند
به نام خدا گزارش تصویری اردوی فرهنگی ، تفریحی سیرا تابستان ۱۴۰۰ تعداد شرکت کنندگان ۳۸ نفر تصاویر و فیلمهای بیشتر را در لینک ذیل مشاهده فرمایید . https://eitaa.com/joinchat/1513029759Cfdac8d7e59 لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi
به نام خدا گزارش تصویری کلاس رباتیک تاریخ : ۱۴۰۰/۴/۱۹ لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۲۴۳ سوره بقره از نکته ها ۲ ـ درس عبرت همان گونه که در شأن نزول آمد، آیه فوق، اشاره به گروهى از بنى اسرائیل مى کند، که براى فرار از زیر بار مسئولیت جهاد، دست به بهانه تراشى زدند و خداوند آنها را مبتلا به بیمارى طاعون کرد، که همه را به طور سریع و برق آسا، از میان برد، آن چنان که هیچ دشمن خطرناکى در میدان جنگ قادر به آن نیست.   یعنى تصوّر نکنید: با فرار از زیر بار مسئولیت، و توسل به بهانه هاى مختلف مى توانید در امان بمانید. تصوّر نکنید: در برابر قدرت پروردگار، مى توانید مقاومت کنید. خدا مى تواند با دشمن بسیار کوچکى، مانند میکروب طاعون یا وبا که حتى با چشم دیده نمى شود، شما را چنان درو کند که اثرى از شما باقى نماند.   ۳ ـ مسأله  رَجْعَت  و بازگشت به دنیا نکته دیگرى که در اینجا شایان توجه است مسأله امکان  رَجْعَت  است که از این آیه به خوبى استفاده مى شود.   توضیح این که: در تاریخ گذشتگان مواردى را مى یابیم که افرادى بعد از مرگ، به این جهان بازگشتند مانند ماجراى جمعى از بنى اسرائیل که همراه موسى(علیه السلام) به کوه طور رفتند که در آیات ۵۵ و ۵۶ سوره  بقره  آمده و داستان  عُزَیْر  یا  اِرْمِیا  که در آیه ۲۵۹ همین سوره خواهد آمد، و همچنین حادثه اى که در آیه مورد بحث به آن اشاره شده است.   بنابراین، مانعى ندارد که همین مسأله در آینده نیز تکرار شود. دانشمند معروف شیعه مرحوم  صدوق  نیز به همین آیه براى امکان مسأله رجعت استدلال کرده، مى گوید: یکى از عقاید ما اعتقاد به رَجْعَت است (که گروهى از انسان هاى پیشین بار دیگر در همین دنیا به زندگى باز مى گردند). و نیز مى تواند این آیه سندى براى مسأله معاد و احیاى مردگان در قیامت باشد. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۲۶۰
به نام خدا گزارش تصویری اردوی فرهنگی ، تفریحی سیرا تابستان ۱۴۰۰ تعداد شرکت کنندگان ۳۸ نفر تصاویر و فیلمهای بیشتر را در لینک ذیل مشاهده فرمایید . https://eitaa.com/joinchat/1513029759Cfdac8d7e59 لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi