eitaa logo
کانال جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی
329 دنبال‌کننده
19.9هزار عکس
13.9هزار ویدیو
198 فایل
کانالهای @shahidmostafamousavi کانال استیگر.عکس.شهدا @shahidaghseyedmostafamousavi گروه https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545 شهدا را باید خیلی جدّی گرفت. ما برای شهدا همان ارزشهایی را باید قائل باشیم که خدای متعال برای اینها قائل است.
مشاهده در ایتا
دانلود
○°●•○•♡◇♡°○°●°○ {داستان دنباله داراز سرنوشت واقعی} 📝 📝 :✍ گاو حیوان مفیدی است 💐هنوز چند قدم ازش دور نشده بودم که بلند وسط مسجد داد… هی گاو … همه برگشتن سمت ما … جا خورده بودم … رفتم جلو و گفتم: با من بودی؟ … باور نمی کردم آدمی مثل حاج آقا، چنین حرفی بزنه … 💐بله با شما بودم … چی شده؟ … بهت برخورد؟ … هنوز توی شوک بودم … . چرا بهت برخورد؟ … مگه گاو چه اشکالی داره؟ … . 💐دیگه داشتم عصبانی می شدم … خیله خوب فهمیدم، چون به خدات این حرف رو زدم داری بهم اهانت می کنی … اصلا فکرش رو هم نمی کردم چنین آدمی باشه … بدجور توی ذوقم خورده بود … به خودم گفتم تو یه احمقی استنلی … چطور باهاش همراه شده بودی؟ … در حالی که با تحقیر بهش نگاه می کردم ازش جدا شدم … 💐مگه فرق تو با گاو چیه که اینقدر ناراحت شدی؟ … دیگه کنترلم رو از دست دادم … رفتم توی صورتش … ببین مرد، به الانم نگاه نکن که یه آدم آرومم … سرم رو می اندازم پایین، میام و میرم و هر کی هر چی میگه میگم چشم … 💐من یه عوضیم پس سر به سر من نزار … تا اینجاشم فقط به خاطر گذشته خوب مون با هم، کاری بهت ندارم … . بچه ها کم کم داشتن سر حساب می شدن بین ما یه خبری هست … از دور چشم شون به من و حاجی بود … 💐گاو حیوون مفیدیه … گوشت و پوستش قابل استفاده است… زمین شخم می زنه … دیگه قاطی کردم … پریدم یقه اش رو گرفتم … . زورشم از تو بیشتره … . 💐زل زدم تو چشم هاش … فکر نکن وسط مسجدی و اینها مراقبت … بیشتر از این با اعصاب من بازی نکن … . ✍ادامه دارد... ○°●•○•°♡◇♡°○°●°○ {داستان دنباله داراز سرنوشت واقعی} 📝 📝 :✍ انتخاب بچه ها حواسشون به ما بود 💐… با دیدن این صحنه دویدن جلو … صورتش رو چرخوند طرف شون … برید بیرون، قاطی نشید … یه کم به هم نگاه کردن … مگه نمیگم از مسجد برید بیرون؟… دل دل کنان و با تردید رفتن بیرون … . 💐زل زد توی چشم هام … تو می فهمی، شعور داری، فکر می کنی … درست یا غلط تصمیم می گیری … اختیار داری الان این وسط من رو خفه کنی یا لباسم رو ول کنی …. ولی اون گاو ؛ نه … هر چقدر هم مفید باشه با غریزه زندگی می کنه … بدون عقل … بدون اختیار … اگر شعور و اختیار رو ازت بگیرن، فکر می کنی کی بهتر و مفیدتره … تو یا گاو؟ … 💐هم می فهمیدم چی میگه … هم نمی فهمیدم … . من نمی دونم چی بهت گذشته و چه سرنوشتی داشتی… اما می دونم؛ ما این دنیا رو با انتخاب های غلط به گند کشیدیم … ما تصمیم گرفتیم که غلط باشیم پس جواب ها و رفتارهامون غلط میشه … و گند می زنیم به دنیایی که سهم دیگران هم هست … 💐مکث عمیقی کرد … حالا انتخاب تو چیه؟ … یقه اش رو ول کردم … خم شد، کت کتانم رو از روی زمین براشت، داد دستم و گفت … به سلامت … 💐من از در رفتم بیرون و بچه ها با حالت نگران و مضطرب دویدن داخل … برگشتم خونه … خیلی به هم ریخته و کلافه بودم … ولا شدم روی تخت … تمام روز همون طور داشتم به حرف هاش فکر می کردم … به اینکه اگر مادرم، انتخاب دیگه ای داشت … اگر من، از پرورشگاه فرار نکرده بودم … اگر وارد گروه قاچاق نشده بودم … اگر … اگر … تمام روز به انتخاب هام فکر کردم … و اینکه اون وقت، می تونستم سرنوشت دیگه ای داشته باشم؟ … چه سرنوشتی؟ … . 💐همون طور که دراز کشیده بودم از پنجره به آسمان نگاه کردم … . تو واقعا زنده ای؟ … پس چرا هیچ وقت کاری برای من نکردی؟ … چرا هیچ وقت کمکم نکردی؟ … جایی قرار دارم که هیچ حرفی رو باور نمی کنم … اگر واقعا زنده ای؛ خودت رو به من نشون بده … اگر با چشم هام ببینمت … قسم می خورم بهت ایمان میارم … ✍ادامه دارد... 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔴راه سرداران شهید مقاومت تا ظهور حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه دارد ...
🔴از گوساله سامری تا گوساله آمریکایی  🔵 برخی افراد، رفتارهای هواداران روحانی معروف به "صرخی" در عراق را که کارشان به قتل و غارت و چپاول رسیده است، به حساب رفتارهای انحرافی بعضی از پیروان اهل بیت (ع) متأثر از آموزه های "محمود صرخی" گذاشته اند اما حقیقت، چیز دیگری است.. @shahidmostafamousavi
🔴از گوساله سامری تا گوساله آمریکایی  🔵 برخی افراد، رفتارهای هواداران روحانی معروف به "صرخی" در عراق را که کارشان به قتل و غارت و چپاول رسیده است، به حساب رفتارهای انحرافی بعضی از پیروان اهل بیت (ع) متأثر از آموزه های "محمود صرخی" گذاشته اند اما حقیقت، چیز دیگری است.. 🔵آنها در واقع یک عده مزدور هستند که توسط برخی از عناصر وابسته به سازمان جاسوسی صدام و بر اساس برخی برنامه ها و نقشه هایی که با منافع ملت عراق به خصوص پیروان اهل بیت (ع) در تضاد است، کنترل و خط دهی می شوند و عناصری که از این مزدوران بهره برداری می کنند در واقع خود، وابسته به سازمان های جاسوسی آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی و "رغد صدام" (دختر دیکتاتور مخلوع عراق) هستند. 🔵طرح تضعیف شیعیان در عراق، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی(ره)، و شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر به دست صدام جنایتکار آغاز شد. محمد باقر صدر(رضوان الله تعالی علیه)، به دنبال اعلام مخالفت با نقشه حزب بعث عراق برای ضربه زدن به شیعیان و رهبران شیعه و حوزه علمیه و مراجع به شهادت رسید؛ حزب بعث قصد داشت از طریق ایشان گفتمان قومگرایانه و نژادپرستانه را در داخل حوزه علمیه نجف پیش ببرد اما با اعلام مخالفت ایشان، به ناچار به دنبال برخی افراد بی سواد و سست عنصری مثل "صرخی" برای اجرای این مأموریت راه افتادند. بعدها سازمان های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به خصوص عربستان و امارات وی را جذب و تحت آموزش قرار دادند. پس از اشغال عراق توسط آمریکایی ها و ایجاد هرج و مرج در این کشور، بازماندگان رژیم صدام، به توصیه سازمان های جاسوسی عربستان و رژیم صهیونیستی، صرخی را جذب کرده و با تجهیز او به پول و نیرو، وی را همچون خنجری مسموم در پیکر شیعیان فرو کردند. بی توجهی و سهل انگاری برخی علمای شیعه هم مزید بر علت شد زیرا انها با توجه به سوابق این روحانی بدنام و بعثی منفور تصور می کردند که او خطری برای جامعه شیعیان عراق ایجاد نمی کند. طی چند سال گذشته به خصوص ماه های اخیر، کاملا مشخص شد که این مزدور آمریکا و صهیونیسم و حکومت های مرتجع عرب تا چه اندازه می تواند برای شیعیان عراق خطرناک باشد؛ او همه شبکه های اجتماعی و رسانه های وابسته را به خدمت گرفت تا خود را به عنوان "مرجع دینی عربی"!! که از "هویت عربی شیعه" در مقابل "مراجع فارس" و "تشیع ایرانی و فارسی"!! دفاع می کند، مطرح کند. به عبارت دیگر او دست به کاری زد که علمای بزرگی مثل شهید محمد باقر صدر و شهید محمد صادق صدر، جان پاک خود را در راه جلوگیری از آن، فدا کردند. صرخی در واقع، با این حرکت، موجود کل شیعیان را هدف قرار داد. اینها گوشه ای از اقدامات و زندگی حقیرانه و بی ارزش صرخی بود که از چشم همیشه بیدار عراقی ها مخفی نمانده است. حتی اطرافیان او، وی را به خوبی می شناسند اما به خاطر دلارهای کثیف عربستان و امارات سر خود را زیر برف کرده اند: نام او محمود عبد الرضا البهادلی (معروف به محمود اللامی) است. او از ساکنان قدیمی محله الحریه در بغداد، خیابان کازینوست. دوره ابتدایی را در دبستان التأمیم در همین محله به سر برد. در دهه نود اقدام به نصب ماهواره در خانه خود کرد. اما از آنجا که داشتن ماهواره در زمان حکومت صدام غیر قانونی بود توسط اداره امنیت بازداشت و ماهواره اش هم توقیف و مبلغ 300 هزار دینار جریمه شد. او در دوره بازداشت – از آنجا که قدرت زیادی در بحث و مناقشه داشت – با یکی از افسران اطلاعات صدام آشنا شد. این آشنایی باعث شد که افسر یادشده طی گزارشی او را به سازمان جاسوسی عراق معرفی کند. سازمان جاسوسی هم او را جذب کرده و برای آموزش دوره های پیشرفته دینی و مذهبی به پاکستان اعزام کرد. او یک سال بعد به عراق برگشت و عرق‌چین گذاشت و به نام "شیخ محمود تمیمی" شناخته شد. اما یک باره عمامه سفید بر سر گذاشت و به نام شیخ محمود، سعی کرد خود را شخصی با تقوا نشان دهد. اما مردم می دانستند که او مزدور سازمان جاسوسی است. پس از مدتی عمامه سیاه گذاشت و نام خود را به سید محمود صرخی تغییر داد. بعد از مدتی به سید محمود الحسنی تغییر نام داده و در منطقه هندی نزدیک کربلا مستقر شد و هوادارانش به او لقب امام دادند. او از همان زمان سر مخالفت با مراجع بزرگ برداشت و گروهی موسوم به "انجمن اعدام های امام مهدی" را تشکیل داد. این گروه مدعی بود که برخی مراجع را به دلیل عدم رضایت امام زمان از آنها باید اعدام کرد. نکته جالب توجه این است که پیروان این شیخ گمراه مثل مگس در کل اینترنت پخش شده اند و هر کدام از آنها با استفاده از اسامی دختران و عناوینی مثل دکتر، محقق، مورخ و استاد، بیش از 20 صفحه شخصی مخصوصا در فیس بوک دارند. این گروه پول های گزافی را صرف ایجاد فتنه و تفرقه افکنی بین شیعیان می کنند. @shahidmostafamousavi
🔹از خود شاهِ گور به گور شده بپرسی مردم چرا انقلاب کردن میگه به دلیل فساد و ظلم گسترده، وضعیت به شدت افتضاح اقتصادی، خفقان و عدم استقلال کشور؛ بعد روحانی میگه مردم بخاطر اینکه انتخابات آزاد نداشتن انقلاب کردن!! 💬 آدم 🔸روحانی: شهید سلیمانی در راه جلسه بود که به شهادت رسید، نه میدان جنگ! خب؟! منظور؟! مالک اشتر(رحمة الله علیه) هم در راه رسیدن به مصر برای فرمانداری به شهادت رسید نه میدان جنگ! اما هنوز که هنوزه، مردم فرق با ابوموسی اشعری رو میدونن!! 💬 صدرا 🔹آقای در اظهارات خود دلیل انقلاب شکوهمند اسلامی را عدم انتخابات آزاد در زمان شاه خائن دانستند! باید به هنرمندی ایشان دست مریزاد گفت، چرا که پیامبر (ص) را، عاشورا را، انقلاب را، مذاکره با شیطان بزرگ را، حاج قاسم را.. تحریف کردند؛ خداوند همه ما را عاقبت بخیر نماید!! 💬 علیرضا زاکانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
↫✨« بِسـم ِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ والصِّـدیقیــن »✨↬❃ ✫⇠ 📌خاطرات قدم خیر محمدی کنعان (همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی) ✍️خاطره نگار: بهناز ضرابی زاده گروه جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی گروه https://t.me/joinchat/AAAAAEknigTdj98XWAOfyg کانال ایتا https://eitaa.com/shahidmostafamousavi شروش کانال sapp.ir/900404shahidmostafamousavi گروه سروش https://sapp.ir/joingroup/HOKBJShtu8yPz4QRleG0U9mk کانال تلگرام https://t.me/shahidmostafamousavi گروه https://t.me/joinchat/DDcazkSGmuJbBNaSDr2DMw
○°●•○•°♡◇♡°○°●°○ {داستان دنباله داراز سرنوشت واقعی} 📝 📝 : ✍خدا نیامد 💐اون شب دیگه قرآن گوش نکردم تا وضعیت مشخص بشه… نه تنها اون شب، بلکه فردا، پس فردا و … مسجد هم نرفتم و ارتباطم رو با همه قطع کردم … 💐یک هفته … ۱۰ روز … و یک ماه گذشت … اما از خدا خبری نشد … هر بار که از خونه بیرون می رفتم یا برمی گشتم؛ منتظر خدا یا نشانه از اون بودم … برای خودم هم عجیب بود؛ واقعا منتظر دیدنش بودم … 💐اون شب برگشتم خونه … چشمم به Mp3 player افتاد … تمام مدت این یه ماه روی دراور بود … چند لحظه بهش نگاه کردم … نگه داشتنش چه ارزشی داشت؟ … حرف های یک خدای مرده … 💐با ناراحتی برش داشتم و بدون فکر انداختمش توی سطل زباله … نهار نخورده بودم … برای همین خودم رو به خوردن همبرگر دعوت کردم … بعد هم رفتم بار … اعصابم خورد بود … 💐حس می کردم یه ضربه روحی شدید بهم وارد شده … انگار یکی بهم خیانت کرده بود … بی حوصله، تنها و عصبی بودم … تمام حالت های قدیم داشت برمی گشت سراغم … انگار رفته بودم سر نقطه اول … 💐دو سالی می شد که به هیچی لب نزده بودم … چند ساعت بعد داشتم بدون تعادل توی خیابون راه می رفتم … بی دلیل می خندیدم و عربده می کشیدم … دیگه چیزی رو به خاطر ندارم … . 💐اولین صحنه بعد از به هوش اومدنم توی بیمارستان بود … سرم داشت می ترکید و تمام بدنم درد می کرد … کوچک ترین شعاع نور، چشم هام رو آزار می داد … سر که چرخوندم، از پنجره اتاق بیمارستان، 💐یه افسر پلیس رو توی راهرو دیدم… اومدم به خودم تکانی بدم که … دستم به تخت دستبند زده شده بود … . اوه نه استنلی … این امکان نداره … دوباره … بی رمق افتادم روی تخت … نمی تونستم چیزی رو که می دیدم، باور می کردم … ✍ادامه دارد... ○°●○°•°♡◇♡°○°●°○ {داستان دنباله داراز سرنوشت واقعی} 📝 📝 :✍ غرامت 💐به زحمت می تونستم توی راهرو رو ببینم … افسر پلیس داشت با کسی صحبت می کرد … . اومد داخل … دستم رو باز کرد و یه برگه رو گذاشت جلوم … آقای استنلی بوگان، شما تفاهمی و به قید ضمانت و مشروط به پرداخت غرامت آزاد هستید … لطفا اینجا رو امضا کنید … لازمه تفهیم اتهام بشید؟ … 💐برگه رو نگاه کردم … صاحب یه سوپرمارکت به جرم صدمه به اموالش و شکستن شیشه مغازه اش ازم شکایت کرده بود … ۶۰۰ دلار غرامت مغازه دار و ۴۰۰ دلارم پول نگهبانی که تا تعویض شیشه جدید اونجا بوده و هزینه سرویس اجتماعی و … . 💐گریه ام گرفته بود … لعنت به تو استنلی … چرا باید توی اولین شب، چنین غلطی کرده باشی … ۱۰۰۰ دلار تقریبا کل پس انداز یک سالم بود … . زودتر امضا کنید آقای بوگان … در صورتی که امضا نکنید و تفاهم رو نپذیرید به دادگاه ارجاع داده می شید 💐هنوز بین زمین و آسمون معلق بودم که حاجی از در اومد تو… یه نگاه به ما کرد و گفت … هنوز امضا نکردی؟ … زود باش همه معطلن … . شما چطور من رو پیدا کردید؟ … 💐من پیدات نکردم … دیشب، تو مست پا شدی اومدی مسجد … بعد هم که تا اومدم ببینم چه بلایی سرت اومده، پلیس ها ریختن توی مسجد … افسر پلیس که رفت … حاج آقا با یه حالت خاصی نگاهم کرد … . – پول غرامت رو … 💐– من پرداخت کردم و الا الان به جای اینجا زندان بودی … ۱۰۰۰ دلار بدهکاری … چطور پسش میدی؟ … . – با عصبانیت گفتم … من ازت خواستم به جای من پول بدی؟ …. – نه … . 💐نشست روی مبل و به پشتیش لم داد … چشم هاش رو بست … می تونی بدی؛ می تونی هم بزنی زیرش … اینکه دزد باشی یا نه؛ انتخاب خودته … ✍ادامه دارد... 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
وضعیت‌شناسی میدانی انتخابات مجلس98 بخش سوم: معمای لیست‌های متکثر در جبهه انقلاب 💥اختصاصی 🔻🔻🔻 🔴اختلاف‌نظر در عرصه سیاست‌ورزی، امری عادی و بلکه از ضروریات این دنیای پرحادثه و پیچیده است. این اختلافات گاه به بازمی‌گردد، گاه مربوط به و است و گاهی دیگر ریشه در دارد! کمتر پیش می‌آید که سلایق سیاسی یا علائق شخصی، موجب ایجاد اختلافات حاد سیاسی گردد. 🔵با این پیش‌زمینه نگاهی بیاندازید به اختلافات جبهه انقلابی در انتخابات مجلس و در معمای لیست‌ها کمی تأمل کنید! واقعا ریشه اختلافات در چیست؟ آیا این دوستان واقعا برای رضای خدا و حفظ ارزشها و آرمان‌ها اینطور بر صورت هم پنجه می‌کشند یا به نقار و قطع رحم سیاسی رسیده‌اند؟! حاشا و کلا که چنین باشد! راز این اختلافات همان است که امام عزیز در گرماگرم دعوای سیاسی چپ و راست (یون و یت) مطرح فرمود و ریشه را در و تفسیر فرمود. یادمان داد که اگر هفتاد پیغمبر در یکجا جمع شوند، هرگز اختلاف نخواهند کرد. او راه و پرهیز از قدرت‌طلبی را یادمان داد اما جز معدود ، باقی دوستان، در خم کوچه باریک قدرت و سیاست باقی ماندند؛ البته با چهره‌های ظاهرالصلاح و شعارهای مقدس! ⚫️صدالبته که همه فعالان سیاسی جبهه انقلاب که از قضا ممکن است در لیست‌های مختلف هم نام شان مطرح باشد، منظور نظر نیستند اما مع‌الاسف دعوای لیست‌بازی، مصالح عالیه جریان انقلابی را در معرض نابودی قرار داده و در صورت شکست قطعی یا پیروزی کمرنگ در انتخابات آتی، ریل‌گذاری سیاسی غلط در قوه اجرایی کشور، در 1400 تغییر فاحشی نخواهد کرد و این فاجعه، کم‌ترین قربانی‌اش، پیشگیری از جهش اقتصادی، سیاسی و آغاز مقتدرانه گام دوم انقلاب خواهد بود! به راستی چه گناهی بالاتر از این؟ حضور چند نفر از دوستان با تفاوت‌های نه چندان فاحش در دو ساحت تعهد و تخصص، اینهمه ارزش راهبردی دارد که آقایان لیست‌نویس بخواهند آرمان‌ها و آینده انقلاب اسلامی را با آن معامله کنند؟ 🔳این سطح سخیف از نزاع‌های قبیله‌گرایانه سیاسی در جبهه انقلابی، مایه شرمساری و ننگ است! آقایان خوب است از روی عزیز خجالت بکشند و خود را زودتر جمع و جور کنند! یکی به آن یکی می‌گوید تکنوکرات! آن دیگری به این می‌گوید انحصارطلب، آن نفر سوم به این می‌گوید اشرافی. خب گیرم که همه اینها هم در یک سطح خاصی درست باشد، آیا می‌خواهید همدیگر و همه چیز را بر باد بدهید؟ خب وقتی پرده برافتد، هیچکدام‌تان نمی‌مانید! علنی شدن اختلافات درون‌جبهه‌ای آنهم در این سطح نازل و کودکانه، از حضرات بعید بود و هر چقدر که ادامه یابد، جز آبروریزی و کاهش انگیزه و ، برای اقبال به دوستان، نتیجه‌ای نخواهد داشت! 🔶راستی! مردم و حزب‌الله، چه حجتی دارند که آبروی خود را برای این سنخ نزاع‌های سیاسی خرج کنند؟ حرکت در پازل دشمن، آنهم در این سطح وسیع، واقعاً موجب سلب صلاحیت سیاسی نیست؟ آیا کسی که ادعای نمایندگی جریان ناب انقلابی را دارد باید تا این حد به کید دشمن و پازل های پیچیده غربگرایان، بی توجه باشد؟ دوستان دقیقا در همان مسیری حرکت می‌کنند که از ماه‌ها قبل طراحی شده است. وقت آن نرسیده که واقعا به فکر منافع مردم و نظام باشید؟ 🔷حالا که هیچکدام از طرفین قصد کوتاه آمدن از حرف شان ندارند، و به نظر می‌رسد عرضه خوردن لقمه آماده در دوستان وجود ندارد، وقت آن رسیده که وارد میدان شوند و با تشر زدن و فشار حداکثری به سیاست‌گزاران و ، آنان را بر سر جای خویش بنشانند و از شکست و انشقاق و تشتت، پیشگیری کنند. ، نتیجه قطعی است و برای پیشگیری از نتایج تلخ آن، باید کاری کرد. 🔘طبیعی است اگر عقلای جریان انقلابی در تألیف قلوب و ایجاد کاری نکنند، پیاده نظام جبهه انقلاب که بار اصلی رأی آوری و تبلیغ و ترویج بر عهده آنان است، رأسا وارد میدان خواهد شد و ماجرا بیش از این پیچیده می‌شود. یک لحظه تصور کنید، آقایان انقلابی بدون پیاده نظام حزب‌اللهی، واقعا چقدر پایگاه اجتماعی و جایگاه سیاسی مردمی دارند؟ تصور روزگار منهای حزب‌الله موجب خواهد شد حضرات کمی به خود بیایند و از ترس ، به ترک برخی منافع موسمی رضایت دهند! طبیعتا تصمیمات همگرایانه یا واگرایانه این جماعت، توسط شبکه حزب‌الله رصد خواهد شد و تصمیمات مقتضی متناسب با روند اصلاح یا ادامه این لیست‌بازی‌ها، اتخاذ خواهد شد! 🔻انشاءالله به راه امام راحل و راهبردهای الهی رهبری عزیز بازگردیم که توبه ما، موجب جلب عنایت ویژه حضرت حق خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زین همرهان سست عناصر دلم گرفت / شیر خدا و رستم دستانم آرزوست 🔻🔻🔻 ⛔️آقای روحانی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «جمهوریت و اسلامیت در کنار یکدیگر است. این و آن در اینجا درست نیست. در بسیاری موارد نباید بین این و آن انتخاب کنیم. یا مقاومت یا دیپلماسی؛ نه، هر دو. یا تعامل با جهان یا ایستادگی؛ نه، هر دو. یا خودکفایی در داخل یا تجارت با خارج؛ نه، هر دو. اینجا جاهایی است که این یا آن صحیح نیست. ما در تاریخ انقلاب‌مان امام به ما آموخت که اسلامیت در کنار جمهوری است، امام به ما آموخت دینداری در کنار مردم‌سالاری است. امام به ما آموخت پیشرفت در کنار عدالت است،‌ در بسیاری از موارد ابعاد مختلفی از انقلاب اسلامی را باید مدنظر قرار دهیم.» آقای روحانی! 🔹 و در کنار هم‌اند، اما سازش و کوتاه آمدن در برابر دشمنان با هر دو بیگانه است. 🔹 و هر دو لازم‌اند، اما مذاکره با و و غیر قابل اعتماد، نه با اصول مقاومت سازگار است و نه با اصول دیپلماسی. 🔹 و با جهان هر دو خوب است. آنچه بد است محدود کردن جهان در آمریکا و چند کشور اروپایی است. آنچه بد است از دست دادن بازارِ در دسترس کشورهای همسایه، به بهانه بستن با کدخداست. آنچه بد است مذاکره زیر سایه شمشیر است. آنچه بد است گره زدن اوضاع و سرنوشت کشور به خارج از مرزها است. و بد تر از همه ناامید کردن ملت ایران، امت اسلامی و صدها میلیون مستضعفی که چشم امید به جمهوری اسلامی ایران دوخته‌اند. 🔹دینداری و در کنار هم‌اند، اما بی‌تدبیری‌های پی در پی شما در بازار طلا، مسکن، دلار، بنزین و ... نه با موازین دینی سازگار بود و نه با خواست مردم و نشان داد میان شعار و عملکرد شما چه فاصله عمیقی است. آقای روحانی شما با دخالت‌های پی در پی در تصمیمات نهادهای نظارتی نشان دادید به استقلال قوای نظارتی از قوای اجرایی موجود در اعتقاد یا لااقل التزام عملی ندارید. قانونی که تجلی است. 🔹 و هر دو خوب‌اند، اما شما با متوقف کردن چرخ هسته‌ای کشور، شرطی کردن اقتصاد، تحمیل تورم ٢٠٠ درصدی، گسترش زمینه‌های رانت در اطرافیان دولت و تعمیق در جامعه نشان دادید نه اهل عدالت و پیشرفتید و نه حتی اهل ! 🔹راستی آقای روحانی مگر این شما نبودید که در میتینگ انتخاباتی سال ٩۶ در ساری گفتید: «مردم باید بین انتخاب کنند. قاضی حکم صادر می کند و حکمش را ابلاغ می‌کند. وکیل از مردم دفاع می کند. انتخاب با خودتان است»! قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را! 🔸ماجرای این روزها مرا به یاد غزلی از محتشم می‌اندازد؛ گوش کردن سخنان تو غلط بود غلط رفتن از ره به زبان تو، غلط بود غلط از تو هر جور که شد ظاهر و کردم منِ زار حمل بر لطف نهان تو، غلط بود غلط من بی‌نام و نشان را به سر کوی «وفا» هرکه می‌داد نشان تو، غلط بود غلط محمد مرادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مذاکره دو مرحله‌ای ایرانیان برای اثبات حق در مواجهه با استکبار مرحله سوم: قدرت‌نمایی نظامی ایران قبل از ظهور و جنگ با دشمن غربی و یهود. ایرانیان، دو مرحله، مذاکره خواهند کرد اما در مرحله سوم آماده جنگ با دشمن خواهند شد. و عبارت "وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم" نیز به روشنی گویا این واقعیت است. 👇👇👇👇👇👇👇👇
قبل از ظهور، انقلاب و حکومت در ایران تشکیل خواهد شد که هدف اصلی خویش را زمینه سازی برای حکومت جهانی امام عصر می‌داند (و لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم). و در مواجهه با دشمن، دو مرحله حق خویش را طلب می کنند (یَ   ذطْلُبُونَ الْحَقَّ ثُمَّ یَطْلُبُونَ الْحَقَّ) اما دشمن حق ایرانیان را به رسمیت نمی شناسد (فَلَا یُعْطَوْنَهُ). در مرحله سوم، ایرانیان وقتی ممانعت دشمنان در استیفاء و طلب حق خویش را درک می‌کنند (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِک)، این‌بار حق خویش از راه قدرت نظامی طلب خواهند کرد (سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِم)؛ و دشمن، مجبور به قبول آن خواهد شد (فَیُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ) لکن ایرانیان به دلیل تغییر معادلات جهانی ازجمله وقوع واقعه هرج الروم از پذیرش حق خویش -علیرغم اصرار بر اخذ حق در دو مرحله قبلی- سرباز خواهند زد (فَلَا یَقْبَلُونَه) و در مقابل آماده جنگ نهایی و سرنوشت ساز با دشمن در فلسطین در آستانه ظهور خواهند شد. 👇👇👇👇👇👇👇
مراحل انقلاب ایرانیان قبل از ظهور در باورداشت مهدویت، ظهور امری دفعی و تصادفی تلقی نمی شود بلکه واقعه ای است که با زمینه سازی و تمهیدات ممهدون شکل می گیرد[۱] از اینرو در منابع فریقین، قیام‌ های حق قبل از ظهور (رجل من اهل قم، خراسانی و یمانی) معرفی شده و اوصاف "ممهدون و زمینه‌ سازان" ظهور در احادیث فریقین شیعه و اهل سنت نیز ذکر شده است. [۲] از جمله: انقلاب ایران به رهبری مردی از قم (رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ)، پرچم هدایت وی و مشروعیت قیام (یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ)، خصوصیات یاران وی و صلابت و استواری آنان در پیشبرد اهداف انقلاب (یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ)، ایستادگی در برابر فتنه ها و طوفان های سخت (لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ) تحمیل جنگ بر آنان (وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ) و سرنوشت انقلاب ایران (وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ) به روشنی سخن به میان آمده است. [۳] 👇👇👇👇👇👇👇
انقلاب ایران قبل از ظهور همچنین در الغیبۀ نعمانی، از مراحل قیام قوم مشرق زمین (ایران) قبل از ظهور نیز سخن به میان آمده است که دو مرحله حق خویش را از دشمنان طلب می کنند (یَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا یُعْطَوْنَهُ ثُمَّ یَطْلُبُونَهُ فَلَا یُعْطَوْنَهُ) اما وقتی خواسته آنان برآورده نمی شود (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِکَ) این بار از راه قدرت نظامی، حق خویش را از دشمن طلب می کنند (وَضَعُوا سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِمْ) آنگاه دشمن مجبور به پذیرش مطالبات حق ایرانیان خواهد شد (فَیُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ) اما ایرانیان آماده رویارویی شده و جنگ با دشمن رخ خواهد داد (یَقُومُوا ... قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء) و سرانجام انقلاب ایران به طلوع فجر حکومت جهانی مهدوی متصل خواهد شد (وَ لا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُمْ)[۴]که عبارۀ اخری تعبیر قرآنی "وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین" در سرنوشت انقلاب "قیام مردی از قم" است که ذکر گردید. 👇👇👇👇👇👇
انقلاب ایران قبل از ظهور در منابع فریقین بیان گردید، انقلاب شیعی با آرمان زمینه سازی ظهور در ایران تشکیل می شود[۵] و در احادیث متعدد شیعه و اهل سنت به این موضوع تصریح شده است. از جمله در کتاب الغیبۀ نعمانی به نقل از امام باقر، به انقلاب زمینه ساز در مشرق اشاره شده است که سرانجام به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد: کَأَنِّی بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ یَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا یُعْطَوْنَهُ ثُمَّ یَطْلُبُونَهُ فَلَا یُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِکَ وَضَعُوا سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِمْ فَیُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا یَقْبَلُونَهُ حَتَّی یَقُومُوا وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّی لَوْ أَدْرَکْتُ ذَلِکَ لَاسْتَبْقَیْتُ نَفْسِی لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ. [۶] قومی در مشرق خروج (قیام و انقلاب) می‌کنند. حق خویش را از دشمن مطالبه می‌کنند ولی به آنان داده نمی‌شود، برای بار دوم، حق خویش را از دشمن مطالبه می‌کنند اما به آنان داده نمی‌شود، وقتی چنین می‌بینند، سلاح های خویش را بر گردن خویش می‌افکنند (کنایه از قدرت نمایی نظامی یا حمله به دشمن)، پس آنچه می‌طلبند به ایشان می‌دهند ولی از پذیرفتن آن خودداری می‌کنند تا اینکه قیام کرده و پرچم حکومت خویش را به امام عصر تحویل می‌دهند و کشته های این انقلاب و قیام، شهید محسوب می‌شوند، بدانید اگر من آن زمان را درک کنم، حتماً خود را برای امام مهدی نگاه می‌داشتم. شایان ذکر است محتوای حدیث فوق به نقل از پیامبر توسط محمد بن سلیمان اسدی کوفی در کتاب المناقب[۷] (از عالمان زیدیه در بین سالهای ۲۴۰ تا ۳۲۰ ق می زیسته است)، قبل از مرحوم نعمانی (وفات ۳۶۰ ق) نیز نقل شده است. البته مضون حدیث الغیبۀ نعمانی در منابع فریقین شیعه و اهل سنت نیز گزارش شده است؛ از جمله در کتاب دلائل الإمامۀ‌ از پیامبر، مراحل انقلاب ایران قبل از ظهور چنین ترسیم شده است: قَالَ رَسُولُ اللَّه‌: إِنَّا أَهْلُ بَیْتٍ اخْتَارَ اللَّهُ لَنَا الْآخِرَةَ عَلَی الدُّنْیَا، وَ إِنَّ أَهْلَ بَیْتِی سَیَلْقَوْنَ بَعْدِی بَلَاءً وَ تَطْرِیداً وَ تَشْرِیداً، حَتَّی یَجِی‌ءَ قَوْمٌ مِنْ هَاهُنَا وَ أَشَارَ بِیَدِهِ إِلَی الْمَشْرِقِ أَصْحَابُ رَایَاتٍ سُودٍ، یَسْأَلُونَ الْحَقَّ فَلَا یُعْطَوْنَهُ حَتَّی أَعَادَهَا ثَلَاثاً فَیُقَاتِلُونَ فَیُنْصَرُونَ، وَ لَا یَزَالُونَ کَذَلِکَ حَتَّی یَدْفَعُونَهَا إِلَی رَجُلٍ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی، فَیَمْلَأَهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا، کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً، فَمَنْ أَدْرَکَهُ مِنْکُمْ فَلْیَأْتِهِ وَ لَوْ حَبْواً عَلَی الثَّلْج. [۸] مشابه این حدیث در دیگر منابع شیعی همچون: کتاب شرح الأخبار[۹] نعمان مغربی، کشف اللغمۀ[۱۰] اربلی، الدر النظیم فی مناقب الائمه[۱۱]ابن حاتم شامی، العدد القویۀ[۱۲] حلی، منتخب الانوار المضیئۀ[۱۳] نیلی نجفی، اثبات الهداۀ[۱۴]حرعاملی، بهجۀ النظر[۱۵]، حلیۀ الأبرار[۱۶] و غایۀ المرام[۱۷] محدث بحرانی، الملاحم و الفتن[۱۸] ابن طاووس، بحارالأنوار[۱۹] علامه مجلسی، ریاض الأبرار فی مناقب الائمه[۲۰] جزائری نیز نقل شده است. 👇👇👇👇👇👇👇👇
شگفت آور اینکه در منابع اهل سنت نیز به کثرت از زبان پیامبر، مضمون احادیث شیعی نقل شده است؛ گویی اینکه برای نصرت و یاری انقلاب زمینه ساز ظهور و عدم مخالفت با قیام ایرانیان به نوعی با اهل سنت اتمام حجت شده باشد. از جمله در کتاب سنن ابن ماجه از "صحاح سته" اهل سنت، از قول پیامبر مشابه حدیث امام باقر در الغیبۀ نعمانی تکرار شده است: یَأتِیَ قَومٌ مِن قِبَلِ المَشرِقِ مَعَهُم رایاتٌ سودٌ، فَیَسأَلونَ الخَیرَ (الْحَقَّ )[۲۱] فَلا یُعطَونَهُ، فَیُقاتِلونَ فَیُنصَرونَ، فَیُعطَونَ ما سَأَلوا فَلا یَقبَلونَهُ، حَتّی‌ یَدفَعوها إلی‌ رَجُلٍ مِن أهلِ بَیتی، فَیَملَؤُها قِسطاً کَما مَلَؤوها جَوراً، فَمَن أدرَکَ ذلِکَ مِنکُم، فَلیَأتِهِم ولَو حَبواً عَلَی الثَّلج. [۲۲] و در کتاب مستدرک الصحیحین حاکم نیشابوری که مطابق منهج[۲۳] صحیح مسلم و بخاری (معتبرترین کتب نزد اهل سنت بعد از قرآن) تدوین شده است، نیز از قول پیامبر بر "پرچم هدایت" انقلاب ایرانیان قبل از ظهور تاکید ویژه شده است: قَالَ رَسُولُ اللَّه‌: إنّا أهلُ بَیتٍ اختارَ اللَّهُ لَنَا الآخِرَةَ عَلَی الدُّنیا، وإنَّهُ سَیَلقی‌ أهلُ بَیتی مِن بَعدی تَطریداً وتَشریداً فِی البِلادِ، حَتّی‌ تَرتَفِعَ رایاتُ سودٍ مِنَ المَشرِقِ، فَیَسأَلونَ الحَقَّ فَلا یُعطونَهُ، ثُمَّ یَسأَلونَهُ فَلا یُعطونَهُ، ثُمَّ یَسأَلونَهُ فَلا یُعطونَهُ، فَیُقاتِلونَ فَیُنصَرونَ، فَمَن أدرَکَهُ مِنکُم أو مِن أعقابِکُم فَلیَأتِ إمامَ أهلِ بَیتی ولَو حَبواً عَلَی الثَّلجِ، فَإِنَّها رایاتُ‌ هُدیً، یَدفَعونها إلی‌ رَجُلٍ مِن أهلِ بَیتی، یُواطِئُ اسمُهُ اسمی فَیَملِکُ الأَرضَ، فَیَملَؤُها قِسطاً وعَدلًا کَما مُلِئَت جَوراً وظُلماً.[۲۴] 👇👇👇👇👇👇
رسول الله فرمودند: ما اهل بیتی هستیم که خداوند، آخرت را برای ما به جای دنیا برگزیده است، و زود است که اهل بیت من، پس از من، در شهرها تحت فشار قرار گیرند و رانده شوند، تا این که صاحبانِ‌ پرچم‌های سیاه از مشرق سر برآورند و حق را طلب نمایند ولی به آنها داده نمی‌شود. دوباره طلب می‌کنند؛ ولی داده نمی‌شود. بار سوم، طلب می‌کنند. باز هم داده نمی‌شود. پس می‌جنگند و پیروز می‌شوند. پس هر کس از شما و از نسل شما آن را درک کرد، نزد امامی از اهل بیت من بیاید، هرچند که پابرهنه بر برف و سرما باشد؛ چرا که آنان پرچم‌های هدایت اند. آنها پرچم‌ قیام خویش را به مردی از اهل بیت من تحویل می دهند که نامش، همنام من است ... و حاکم زمین می‌شود و آن را آکنده از عدل و داد می‌کند، همان گونه که آکنده از جور و ستم شده است. و مشابه آن در دیگر منابع اهل سنت همچون: الملاحم[۲۵] ابن منادی، کنزالعمّال[۲۶] متقی هندی، إبراز الوهم المکنون[۲۷] غماری، الحاوی للفتاوی[۲۸] سیوطی، ذخائر العقبی[۲۹] طبری، عقد الدرر[۳۰] شافعی، الفصول المهمه[۳۱] ابن صباغ مالکی، جواهر العقدین[۳۲] سمهودی، ینابیع المودۀ[۳۳] قندوزی، سبل الهدی و الرشاد[۳۴]شامی، العرف الوردی[۳۵] سیوطی، القول المختصر[۳۶] ابن حجر، توضیح الدلائل[۳۷] ایجی، البدایۀ و النهایۀ[۳۸] و معجزات النبی[۳۹] ابن کثیر، میزان الاعتدال[۴۰] ذهبی، إمتاع الأسماع[۴۱]مقریزی، الاذاعۀ[۴۲] قنوجی، المنار المنیف[۴۳] ابن قیم جوزی، اتحاف الخیرۀ[۴۴] البوصیری، الخصائص الکبری[۴۵] و الدررالمنثور[۴۶] سیوطی، المعجم الأوسط‌[۴۷] طبرانی، السنن الواردۀ[۴۸] دانی و دیگر منابع اهل سنت[۴۹] ذکر شده است. همچنین منابع متقدم اهل سنت همچون: المصنّف[۵۰] ابن ابی شیبه (استاد بخاری وفات ۲۳۵ ق)، سنن ابن ماجه (وفات ۲۷۳ ق) [۵۱]، البحر الزخار[۵۲] ابوبکر البزار (وفات ۲۹۲ ق)، مسند[۵۳] ابویعلی موصلی (وفات ۳۰۷ ق)، مسند[۵۴] الشاشی (وفات ۳۳۵ ق)، الملاحم[۵۵]ابن منادی (وفات ۳۳۶ ق)، البلدان[۵۶] ابن فقیه (وفات ۳۴۰ ق)، همگی قبل از کتاب الغیبۀ نعمانی (وفات ۳۶۰ ق)، نیز حدیث انقلاب قوم مشرق زمین را از پیامبر نقل کرده اند. همانگونه که ملاحظه گردید در منابع اهل سنت به کثرت از قول پیامبر، مضمون احادیث شیعی تکرار شده است؛ گویی اینکه برای نصرت و یاری انقلاب زمینه ساز ظهور و عدم مخالفت با قیام ایرانیان به نوعی با اهل سنت اتمام حجت شده است. نتیجه اینکه از رخدادهای مشترک[۵۷] در منابع فریقین شیعه و اهل سنت به عنوان نشانه ظهور[۵۸] به طرق متعدد[۵۹] و به تواتر[۶۰] از وقوع انقلاب مشرق زمین قبل از ظهور و پیشگویی اعجازگونه پیامبر از سرنوشت این انقلاب در ایران سخن به میان آمده است که به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد. [۶۱] 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
وثاقت سندی حدیث قوم مشرق زمین قبل از ظهور هرچند به دلیل تواتر معنوی حدیث قوم مشرق، از بررسی سندی بی نیاز هستیم با این حال، سلسله اسناد در کتاب سنن ابن ماجه و الغیبۀ نعمانی نیز بررسی خواهد شد: سند حدیث قیام قوم مشرق در سنن ابن ماجه اهل سنت در سند حدیث خروج قوم مشرق زمین در کتاب سن ابن ماجه، به دلیل یزید بن ابی زیاد که شیعه بوده است، مناقشه می کنند اما واقعیت این است که در بین خود رجالیون اهل سنت در توثیق و تضعیف این راوی، اختلاف نظر جدی وجود دارد[۶۲]. توضیح بیشتر اینکه: بستوی، هرچند در ابتدا اعتراف می کند که روایات خروج قوم مشرق زمین به طریق دیگری در کتاب مستدرک حاکم نیز نقل شده است که مطابق دیدگاه شیخین بخاری و مسلم، توثیق می شود[۶۳] و یا حداقل از دیدگاه ذهبی، حسن الحدیث است[۶۴] اما در کمال تعجب، بستوی (محقق معاصر اهل سنت عربستان سعودی)، هرچند دیدگاه ابن کثیر- که سخت گیری آن به مذهب شیعه مبرهن است- درباره حدیث اخیر را با عبارت "إسناده حسن" ذکر می کند[۶۵]، اما در ادامه مناقشه کرده و در نهایت سند احادیثی را که یزید بن ابی زیاد در طریق آن قرار دارد، ضعیف می شمرد[۶۶] اما در مقابل برخی محققین، مبانی این دیدگاه را نفی کرده[۶۷] و حدیث را توثیق کرده اند. [۶۸] بنابراین سند حدیث سنن ابن ماجه، معتبر است: عثمان بن ابی شیبه: ثقة، حافظ، شهیر[۶۹] معاویة بن هشام: ثقة[۷۰] علی بن صالح بن حی: ثقة، صالح[۷۱] یزید بن ابی زیاد: صدوق[۷۲]، ثقة[۷۳] ابراهیم نخعی: ثقة[۷۴] علقمة بن قیس: ثقة، ثبت، فقیه، عابد[۷۵] عبد الله بن مسعود: صحابی، هاجر الهجرتین و کان صاحب رسول الله. [۷۶] 👇👇👇👇👇👇👇
سند حدیث قیام قوم مشرق در الغیبۀ نعمانی سند حدیث قیام قوم مشرق زمین در الغیبۀ نعمانی بدین قرار است: حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدٍ قَالَ حَدَّثَنِی عَلِیُّ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ أَخِیهِ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ الْحَلَبِیِّ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ مُوسَی عَنْ مُعَمَّرِ بْنِ یَحْیَی بْنِ سَامٍ عَنْ أَبِی خَالِدٍ الْکَابُلِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ أَنَّهُ قَالَ: کَأَنِّی بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِق‌ ... .[۷۷] سندشناسی حدیث: ۱. أحمد بن محمد بن سعید (معروف به ابن عقده) :احادیث ابن عقده، به فور در کتب اربعه شیعه یافت می‌شود و وثاقت وی نزد رجالیون بزرگ شیعی ثابت است؛ قدمای امامیه بر وثوق وی تاکید داشته اند. نجاشی، وی را چنین توصیف می کند:هذا رجل جلیل فی أصحاب الحدیث‌ و عظم محله و ثقته و أمانته‌[۷۸]. شیخ طوسی‌ نیز ابن عقده را جلیل القدر و عظیم المنزلة توصیف کرده است. [۷۹] ۲. علی بن الحسن (علی بن الحسن بن علی بن فضال) ‌:ثقه جلیل. نجاشی از وی به اصحابنا تعبیر کرده است[۸۰] و کشیّ، به وثاقت او رای داده است[۸۱] ۳. أخیه محمد بن الحسن (محمد بن الحسن بن علی بن فضال) :ثقه. [۸۲] ۴. ابیه (الحسن بن علی بن فضال) :جلۀ اصحابنا[۸۳] من فقهاء[۸۴] ثقه جلیل[۸۵] من اصحاب الاجماع. [۸۶] ۵. احمد بن عمر الحلبی (أحمد بن عمر بن أبی شعبة الحلبی) :ثقه امامی صحیح المذهب. [۸۷] ۶. الحسین بن موسی (الحسین بن موسی الحناط) :ثقه امامی. [۸۸] 👇👇👇👇👇👇👇
راد از قوم مشرق: ایرانیان زمینه ساز ظهور هرچند مشرق اعم از ایران است لکن به دلیل قرائن متعدد از جمله تشکیل حکومت شیعی در مشرق با آرمان زمینه سازی ظهور امام عصر و معیار مهم دیگر یعنی شیعه اثنی عشری و معتقد به امامت امام دوازدهم (قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم‌)[۹۴] و تحویل پرچم به حضرت صاحب امام مهدی (فَإِذَا ظَهَرَ الْمَهْدِیُّ بَعَثَ إِلَیْهِ بِالْبَیْعَةِ)[۹۵]، و نیز جنگ ایرانیان شیعی با یهود در فلسطین وَ قَضَیْنا إِلی‌ بَنِی إِسْرائِیلَ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما ... بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ (سوره اسراء، آیه ۴-۵.) قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا یَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوه‌ (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۲۰۶. ابن قولویه، کامل الزیارات، ص ۶۳.) که به قرینه عبارت "قتلاهم شهداء" در حدیث انقلاب مشرق زمین قبل از ظهور (نعمانی، الغیبۀ، ص ۲۷۳.) و نیز به ضمیمه حدیث معرفی "اهل قم" به عنوان هویت ایرانی مجازات کنندگان یهود: کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ. (مجلسی، بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۱۶.)، مشخص است که عقوبت اول یهود قبل از ظهور توسط ایرانیان شیعی رخ خواهد داد (برای آگاهی بیشتر: پورسیدآقایی، مواجهه امام زمان با قوم یهود در عصر ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش ۴۲، ص ۶۵-۶۷. پورسیدآقایی، نقش ایرانیان در عصر ظهور، فصلنامه پژوهش های مهدوی، ش ۲۵، ص ۲۶.) در کنار ادله دیگر همچون قانون استبدال در قرآن: طبق قانون استبدال در قرآن {یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ(سوره توبه، آیه ۳۹، سوره محمد، آیه ۳۸.)؛ إِنْ یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ أَیُّهَا النَّاس‌ وَ یَأْتِ بِآخَرِینَ (سوره نساء، آیه ۱۳۳.)؛ مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَه‌ (سوره مائده، آیه ۵۴.) فَإِنْ یَکْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکَّلْنا بِها قَوْماً لَیْسُوا بِها بِکافِرین‌ (سوره انعام، آیه ۸۹.)} خدواند وامدار و مدیون شخص یا قوم خاصی نیست. قانون استبدال، همان‌طور که بر ملت‌ها و جوامع حاکم است در مورد تبدیل و جایگزینی افراد نیز صدق می‌کند (کلینی، الکافی، ج ۲، ص ۵۵۳. صدوق، من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۳۳۶.) بنابراین خداوند متعال جامعه و گروهی از بندگان خود را انتخاب می‌کند و مسئولیت تاریخی رهبری امت را برای پیش‌برد رسالت خویش بدان‌ها می‌سپارد تا آنها به بالاترین سطح تجربه سیاسی و تمدنی دست‌یابند، اما اگر آن قوم به امانت الهی خیانت ورزیده و از صراط مستقیم رسالت منحرف شوند، قانون استبدال بر آنها جاری می‌شود و خداوند آنها را به خاطر این خیانت، نیز مجازات کرده و از موضع رهبری کنار می‌گذارد و قوم دیگری را به جای آنها می‌آورد که برای پیش‌برد رسالت الهی شایسته‌تر و مناسب‌ترند. قانون قرآنی استبدال یکی از مهم‌ترین قوانین و قواعد تحولات اجتماعی در عرصه عقیدتی، سیاسی و جهادی است و در واقع سنت الهی برای محافظت از رسالت و پیام خداوند در برابر توطئه‌ها و انحرافات زمامداران خیانت‌کار در جهان اسلام است (ر. ک:جعفری، تفسیر کوثر، ج ۳، ص ۱۸۵. سلیمانی، سنت مندی تاریخ در قرآن از منظر شهید صدر، فصلنامه تاریخ در آیینه پژوهش، شماره ۲۵، ص ۹۳-۱۱۴. اراکی، مجموعه آثار نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، ج ۱، ص ۷۸.) و تطبیق آن در احادیث و تفاسیر فریقین شیعه[۹۶]و اهل سنت[۹۷] بر قوم سلمان و ایرانیان[۹۸]، واضح و مبرهن است که قیام و انقلاب مشرق زمینه ساز منحصر در ایران شیعی خواهد بود و نه سایر بلاد مشرق. و ارتکاز ذهنی اصحاب و تابعین از قوم مشرق، نیز ایرانی ها بوده است[۹۹] و مولفین میراث حدیثی فریقین شیعه[۱۰۰] و اهل سنت نیز بر این امر تصریح کرده اند. و محققین نیز در اینکه مراد از مشرق، ایران می‌باشد، تردیدی به خود راه ندادند. [۱۰۱] بنابراین طبق احادیث فریقین، رایات مشرق قبل از ظهور که زمینه ساز حکومت مهدی موعود هستند[۱۰۲] دارای سه شاخص بسیار مهم یعنی:شیعه اثنی عشری و معتقد به امامت امام دوازدهم (وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم‌)[۱۰۳]، ایرانی (قوم سلمان) [۱۰۴] و آرمان آزادی فلسطین هستند: آرمان آزادی فلسطین از اهداف رایات مشرق زمینه ساز ظهور است که در منابع فریقین شیعه و اهل سنت ذکر شده است: قوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۲۰۶. ابن قولویه، کامل الزیارات، ص ۶۳.)؛ کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ (مجلسی، بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۱۶.)؛ و در احادیث اهل سنت: تَخْرُ
جُ مِنْ خُرَاسَانَ أُخْرَی سَوْدَاءُ ... یَهْزِمُونَ أَصْحَابَ السُّفْیَانِیِّ حَتَّی یَنْزِلَ بَیْتَ الْمَقْدِسِ یُوَطِّئُ لِلْمَهْدِیِّ سُلْطَانَه (دانی، السنن الواردۀ فی الفتن، ج ۱، ص ۲۶۱. حنبلی، فرائد فوائد الفکر، ص ۳۱۴.)؛ تَخرُجُ مِن خُراسانَ رایاتٌ سودٌ لا یَرُدُّها شَی‌ءٌ حَتّی‌ تُنصَبَ بِإِیلیاء (ترمذی، سنن الترمذی، ج ۴، ص ۲۴۵. ابن حنبل، مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج ۱۴، ص ۳۸۳. متقی هندی، کنزالعمّال، ج ۱۴، ص ۲۶۱. ابن کثیر، البدایۀ و النهایۀ، ج ۱۰، ص ۵۵.)؛ از نگاه رجالیون اهل سنت، سند حدیث رایات مشرق زمینه ساز که تا بیت المقدس فلسطین پیشروی نظامی می کنند، "حدیث حسن" توصیف شده است: حَدَّثَنَا قُتَیْبَةُ (ثقة ثبت)، حَدَّثَنَا رِشْدِ ینُ بْنُ سَعْدٍ (ضعیف الحدیث)، عَنْ یُونُسَ (ثقة)، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ الزُّهْرِیِّ (الفقیه الحافظ متفق علی جلالته وإتقانه)، عَنْ قَبِیصَةَ بْنِ ذُؤَیْبٍ (تابعی ثقة)، عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ (صحابی) نک: (الادارۀ العامۀ للاوقاف، نرم افزار جوامع الکلم)