🏴🕯🚩🕯🏴🕯🚩🕯🏴
بسم الله الرّحمن الرّحیم
السلامُ علیک یااباعبدالله الحسین🌹...
حضرت علی علیه السلام فرمودند:هیچ گاه فردی ازشما نگویددیگری ازمن بکارخیرسزاوارتر است که به خداقسم چنین خواهدشد.همانا برای خِیروشَراهلیتی است که اگرآنرافروگذاری اهلش آنرابرمیدارد...سئوال:آیا اامام حسین علیه السلام دستورخصوصی داشت تابه کربلا برود؟درکافی حدیثی به سندبسیارمعتبراز (حُمرانِ بن اَعین شیبانی)وجوددارد که به امام باقرعلیه السلام عرض کرد.ملاحظه فرمودید: آنچه رادرزندگیِ حضرت امیروحَسَنِین واقع شد ازخروج ونهضت وجهاد وآنچه برسر آنان آمدتا بلاخره کشته ومغلوب گشتند؟امام باقرعلیه السلام فرمودند:آنچه البته خدای متعال برایشان مقدّرکرده وخودامضاءوحتمی ساخت وسپس اجرا فرمودوقیام علی و حَسَنِین علیه السلام باسابقه ی دستوری بود که ازرسول خدا صل الله علیه وآله به آنان رسیده هرامامی اگر سکوت یاقیام نمودازروی علم ودستوربوده...
مردان تشنه لب را آبی نمیدهد کَس
گویی ولی شناسان رفتندازین ولایت(حافظ)
کتاب:حماسه حسینی،جلد۲شهید مطهری
{جمهوری اسلامی ایران آغازظهوراست}
🎠🚩🎠🚩🎠🚩🎠🚩🚩
انواع پوشش در کشورهای اسلامی
بیشتر بدانیم
✍️امیر ربانی
در بسیاری از آیات قرآن، دستورات الهی در پیوند با ابعاد اجتماعی و بهصورت کلی تعیین شده تا هر فرهنگ و جامعهای بتواند آن را در خود جذب و جزئیاتش را با توجه به مناسبات خود اجرا کند. با این قاعده، اگر در آیات مربوط به حجاب تعمق کنیم، میبینیم برای پوشش بانوان از لحاظ شرعی حدودی مشخص شده، اما شکل پوشش و جزئیات آن به عرف و فرهنگ واگذار شده است. بنابراین بانوان مسلمان، حدود حجاب را در قالب پوششهای گوناگونی که در عرف محل زندگیشان تعریف شده، رعایت میکنند.
برقع: در افغانستان حجاب و قوانین مربوط به آن تحولات زیادی داشته. زنان افغانستانی، پوششی سرتاسری به نام بُرقَع به سر میکنند که رنگ آن غالبا آبی است.
داپوتا: در پاکستان زنان مسلمان طبق سنتهای کهن خود، لباسی بلند به نام داپوتا میپوشند که از شانه تا قوزک پا را کاملا میپوشاند. آنها این پیراهن را با روسریهای بزرگ استفاده میکنند.
تاکیتا: در مراکش زنان به تنوع پوشش، اهمیت زیادی میدهند و سبک پوشش آنها برای مسلمانان کشورهای دیگر جذابیت زیادی دارد. بعضی از پژوهشگران میگویند حجاب زنان مراکشی بسیارمجلل است و بین مسلمانان به حجاب سلطنتی شهرت دارد. یکی از انواع پوششها نوعی کفتان یا پیراهن بلند به نام تاکیتا است.
جلباب: در اندونزی حجاب معمول زنان کت یا جامهای گشاد به نام جلباب است. زنان اندونزی از پارچههای سوزندوزی شده استفاده میکنند و انتخابشان برای پوشاندن سر معمولا شال است. اما تنوع پوشش در این کشور بسیار بالاست. بسیاری از زنان همان لباس روزمرهشان را همراه پوشش سر استفاده میکنند.
کفتان: در عراق استفاده از پیراهن عربی بلند یا همان کفتان، شال (شیله/ الشال) و چادر عربی و همچنین پوشیه برای زنان مسلمان و مخصوصا مسلمانان شیعه کاملا عرفی است. رنگ مورداستفاده در حجاب زنان عراقی، غالبا مشکی است اما دختران جوانتر از رنگهای شاد و روشن هم استفاده میکنند. پوشش زنان عراقی شباهت بسیاری با بانوان جنوب ایران دارد.
عبا: در لبنان، به دلیل نزدیکی به اروپا و استعمار فرانسه، سبک لباس پوشیدن لبنانیها به اروپا نزدیکتر است و تنوع بسیار زیادی برای سبک و رنگ و طرحهای مورد استفاده در پوشش وجود دارد. در این کشور میتوان از روی پوشش به مذهب و اعتقادات افراد پی برد. پوشش برخی زنان شیعه و مخصوصا آنان که به جریان مقاومت پایبندی دارند، غالبا چادر لبنانی است. دسته دیگری از زنان شیعه که اکثریت را تشکیل میدهند از مانتوهای عبایی بلند و روسریهای قواره بزرگ استفاده میکنند.
سبک بستن روسری بین زنان لبنانی مخصوص به خودشان است و تقریبا در هیچ کشور دیگری جز ایران و لبنان دیده نمیشود. در استفاده از رنگ روسریها نیز محدودیتی وجود ندارد. زنان اهل سنت لبنان، غالبا از شال استفاده میکنند.
حجاب زنان سوریه نیز شبیه به لبنانیهاست. چادرهای زینبی که طراحی خاصی از چادر جلوبسته است نیز از انواع حجاب در سوریه است که بهندرت مورد استفاده قرار میگیرد.
در بحرین نیز زنان غالبا از چادرهای بحرینی که شبیه چادر لبنانی است استفاده میکنند.
در امارات که یکی از بازاراهای جهانی و مرکز برندهای معروف پوشاک اسلامی است زنان اماراتی از مدلهای مختلف عبا با طراحیهای متنوع و پارچههای حاشیهدوزی و سنگدوزی شده استفاده میکنند. رنگهای شاد در امارات مختص مجالس و اماکن خاص است و رنگ مشکی همچنان پرطرفدارترین رنگ بین اماراتیهاست.
در عمان زنان مسلمان بسته به محل زندگی خود انواع مختلفی از حجاب را برمیگزینند. در عمان هم مانند سایر کشورهای خلیجفارس رنگ مشکی تناسب بیشتری با ساختار فرهنگی و بافت جامعه دارد، اما در مناطقی مانند مَسقَط، حجابهای رنگارنگ نیز بسیار پرطرفدار است.
زنان عمانی برخلاف بیشتر کشورهای عربی و مخصوصا کشورهایی که مسلمانان اهل سنت دارند، از کلاه حجاب استفاده نمیکنند و در عوض شالها را چند دور به دور سرشان میپیچند.
مانتو: در ترکیه زنان مسلمان معمولا از مانتوهای بلند و شال استفاده میکنند. بدون اینکه محدودیتی در رنگ پوشش اعمال کنند. در ترکیه چادر دیده نمیشود و برخی زنان مسن، روسری را پشت یا بالای سر خود گره میزنند.
پوشش زنان مصری مانند بسیاری از ترکها همان شال و لباس بلند یا کوتاه اما پوشیده است. البته در تمام این کشورها استفاده از شال به گونهایاست که تمام مو را بپوشاند.
در یمن شیوههای پوشش مخصوصی وجود دارد. غالب زنان رنگ مشکی را برای حجاب خود انتخاب میکنند. آنها روی یک پیراهن به نام بالطو پوششی بلند مانند مقنعه که تا پایین کمر میرسد را میپوشند و نقاب میزنند. در یمن پوشاندن صورت یکی از سنتها و عرفهای کاملا رایج در جامعه است.
💢عزاداریهای دروغین
🔹«رضاخان برای اجرای سیاستهای [استعمار] میبایست میان علما و مردم موقعیت خوبی به دست میآورد و اگر علما، مردم و مجلس از نیات واقعی وی آگاه میشدند، او را در اجرای برنامههایش ناکام میگذاشتند...یکی از مواردی که #رضاخان میتوانست از احساسات مردم سوء استفاده کند و خود را متدین نشان دهد، عزاداری امام حسین علیهالسلام بود. حسن اعظام قدسی (از رجال دوره رضاخان) در خاطراتش هنگام ذکر وقایع سال 1301ش/ 1341ق مینویسد:
🔸سردار سپه پس از موفقیتهای فوقالذکر به فکر افتاد که حالا باید توجه مردم را به خود جلب و معتقد به خود نماید و بهترین راه هم اعمال مذهبی، خاصه عزاداری است که عامه طبقات متوجه خواهند گردید. من الاتفاق #ماه_محرم که عموم مردم مشغول عزاداری [هستند] و مجالس در تمام تهران دایر است.
🔹سردار سپه روز دهم محرم (عاشورا) دسته قزاق [را] با یک هیأت از صاحب منصبان در جلو و افراد با بیرقها و کتل با نظم و تشکیلات مخصوص از قزاقخانه حرکت [دادند و از] میدان توپخانه، خیابان ناصریه به بازار آمده، صاحبمنصبان در جلو و جلوی آنها سردار سپه با یقه باز و روی سرش کلاه و غالب آنها به سرشان گل زده بودند و پای برهنه وارد بازار شدند و دسته سینهزن از افراد، چند قدم ایستاده، نوحهخوان میخواند و افراد سینه میزدند.
🔸پر واضح است که مشاهده این حال در مردم خوشباور خالی از تأثیر نبود و شخص #وزیر_جنگ از این پس بین عامه مردم یک شخص مذهبی و مخصوصا پابند به عزاداری که ایرانیان خیلی به آن علاقهمند میباشند معرفی شده و ایشان شبها نیز به مجالس روضه اصناف میرفت و در مجالس روضه آنان شرکت میجست. بعضی از وعاظ و روضهخوانها روی منابر از او تعریف و او را دعا میکردند. مردم از زن و مرد متوجه میشدند که وزیر جنگ به روضه میآید و نویسنده خود چه در خیابان ناصریه و چه در مسجد شیخ عبدالحسین (ترکها) دسته قزاق را به طوری که ذکر شد (وزیر جنگ در جلو سینهزنها) مشاهده نمودم.»(فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص19-18)
◀️« #آیتالله_بدلا نیز در خاطرات خود درباره مراسم عزاداری در تهران مینویسد:
یکی از خاطراتی که... به یاد دارم، مربوط به ایام عاشوراست... یکبار در شب #شام_غریبان اطلاع دادند که دستهای از قزاقها قرار است در مراسم روضه شرکت کنند،... معروف بود که میگفتند در این دسته یک سر سوزن ضعف و سستی و بینظمی وجود ندارد. خود رضاخان مانند فرفره به همه جای ستون سر میزد و در حالی که در عزای امام حسین علیهالسلام گل به پیشانی مالیده بود قزاقها را مرتب میکرد...
⚫️رضاخان مقابل آقا سید کمالالدین [یکی از علمای بزرگ تهران] روی زمین نشست و گفت: این قزاقها همه، یاران شما و #امام_زمان هستند و آمدهاند تا سربسپارند و از دعای خیر شما بهرهمند شوند. دعا کنید خدا توفیق دهد تا اینها به اسلام و مملکت خدمت کنند ما که وارد #بیت_علما میشویم هدفمان این است که وابستگی خودمان را به مردم و علما اثبات کنیم. خلاصه رضاخان مضمون این جملات را با یک لحن عوامفریبانه به زبان آورد.» (فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص22)
🔸« عبدالله مستوفی نیز نقل میکند:
این اقدامات... به قدری #سردار_سپه را در نظر عامه آخوندان و آخوندمنشان محبوب کرد که مجلسیان را هم که هیچ معتقد به این کارها نبودند به فکر باز کردن دکان وجاهت بغل دکان سردارسپه انداخت و آنها هم از 11 تا 13 محرم به مباشرت ارباب کیخسر [زردشتی] در مجلس، عزاداری برپا کردند و مثل سردار سپه طاقه شال به علمهای دسته محلات بستند و بر روضهخوانها پاکتهای وزن سنگین قیمت تقدیم داشتند و اگر موقع نگذشته بود شاید دسته هم راه میانداختند.» (فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص23-22)
🔹« مرحوم #آیتالله_شاهآبادی به کرات به #آیتالله_مدرس میفرمود: این مردک الان که به قدرت نرسیده است چنین به دستبوس علما و مراجع میرود و تظاهر به دینداری میکند و از محبت اهلبیت دم میزند لکن به محض آنکه به قدرت رسید به علما پشت میکند و اول کسی را هم که لگد خواهد زد خود شما هستید.» (فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص24)
⚫️عزاداریهای افراد را باید بر اساس اعمال و رفتارشان صحتسنحی کرد. سیاستمداری که در عزای حسین بن علی علیهالسلام شرکت میکند ولی #صلحنامه_عمرسعد را امضا میکند عزادار اباعبدالله الحسین نیست. او عزای قدرت دارد و هیئت حسینی را وسیلهای برای رسیدن به آن میبیند.
منبع:
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم
💐💐💐💐صبح را با آیت الکرسی آغاز میکنیم برای سلامتی وتعجیل درظهورآقاامام زمان 💐💐💐💐
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸
🍃🌸اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ🌸🍃
🍃🌸من ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ🌸🍃
🍃🌸منْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ🌸🍃
🍃🌸لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ🌸🍃
🍃🌸فقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ🌸🍃
🍃🌸اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ🌸🍃
🍃🌸أوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ🌸🍃 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸دعای سلامتی امام زمان عج
*🌺اللهمّ کُنْ لِولِّیکَ الحُجّةِ ابنِ الحَسن،صَلواتُک عَلیهِ وَعَلی ابائِه،فِی هذِهِ السّاعَةِ وفِی کُلّ ساعَه،ولیّاًً* *وحافظاً،وقائداًوناصراً، ودلیلاًوعینا، حتّی تُسکِنه ارضَکَ طَوعاً، وَتُمَتِعَه فِیها طَویلا......🌼🌼🌼🌼
🌸🌸الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم🌸🌸🌸
امروزفضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست
مقام معظم رهبری
ادمین تبادلات.ایتا
@mousavi515
کانال
@shahidmostafamousavi
کانال استیگر.عکس نوشته ها
@shahidaghseyedmostafamousavi
گروه
https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545
https://chat.whatsapp.com/DBfOUQlaCEXKPQMYfQRhZa
#عبرت_های_عاشورا 💚
🔴عبید الله بن الحر جعفی» از قبیله بنی سعد بود. وی از هواداران عثمان بود و پس از قتل عثمان به معاویه پیوست و در جنگ صفین علیه امام علی(علیه السلام) جنگید و پس از شهادت امام علی(علیه السلام) به کوفه رفت. عبیدالله تا زمان قیام امام حسین علیه السلام در کوفه سکونت داشت و از بزرگان و اشراف کوفه بود و وقتی مقدمات قیام آن حضرت فراهم گشت و حضرت به طرف کوفه حرکت نمود، عبیدالله عمداً از کوفه بیرون آمد تا با امام حسین(ع) روبرو نشود. اما عبیدالله در منزلگاهی بنام «قصر بنی مقاتل» با اباعبدالله(ع) روبرو شد.
♦️امام حسین (ع) در ضمن سخنانی به او فرمود: «تو گناهان زیادی مرتکب شدهای، آیا میخواهی توبه کنی و از آن گناهان پاک گردی و در این قیام، همراه من شوی؟»
اما ابن حر جعفی به امام گفت: «به خدا سوگند، ای پسر دختر پیغمبر! اگر تو در کوفه تنها نبودی و یارانی داشتی که با دشمن بجنگند، من هم یاریت می کردم، ولی شیعیان تو را در کوفه دیدم که از ترس بنی امیه در خانههای خود خزیدهاند، تو را به خدا همراهی خود را از من مخواه، ولی هر قدر بتوانم با تو همراهی میکنم، و حاضرم این اسبم را که بی نظیر است به شما هدیه دهم».
♦️امام حسین(ع) نیز به او فرمود: «ما برای اسب و شمشیرت به سراغت نیامدیم، فقط به این خاطر آمدیم که از تو یاری بطلبیم. اگر نسبت به بذل جانت در راه ما بخل میورزی، نیازی به چیزی از اموال تو نداریم.» و سپس این آیه از سوره کهف را خواند: «و ما کنت متخذ المضلین عضدا»؛ ما گمراهان را به یاری خود نمیطلبیم.
♦️امام(ع) پس از این گفتگوها به عبیدالله بن حرّ فرمود: «اگر قصد یاری ما را نداری، پس از خدابترس و با آنان که با ما میجنگند نباش! به خداسوگند! هر کس فریاد استغاثه ما را بشنود و به یاری ما نشتابد یقیناً آخرت او تباه خواهد شد».
عبیدالله بن حر عرض کرد: نه، هرگز چنین نخواهد شد! ان شاءالله و من با دشمن شما همراهی نخواهم کرد.
♦️بعد از واقعه کربلا، ابن حر، بشدت پشیمان شد و به همین لحاظ به زیارت امام حسین(ع) رفت و بعد از مدتی در کنار مختار ثقفی، قیام کرد، اما بعد از زمان کوتاهی، از سپاه مختار نیز رویگردان شد و به لشکر مصعب در مقابل مختار پیوست و بعد از شهادت مختار، با مصعبیان نیز درگیر شد و نهایتا در سال 68 هجری، 7 سال بعد از واقعه کربلا, در آب غرق شد و دنیا و آخرت خود را تباه نمود
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💌بسمـ رب الشـهدا.....🕊🌸
﷽یاد خاطرات عاشقان خدا ﷽
🎧 #داستان_صوتی
💠✨ ماشین ضد گلوله ✨💠
#شهدا_را_یاد_کنیم_با_ذکر_صلوات
🌸🤲 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ احْشُرْنٰا مَعَهُمْ وَ الْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِین 🤲🌸
🌸🤲 الّلهُمَّ اَحفِظ قائِدَنا وَ حَبیبَ قلوبَنا وَ نورَ اَعینَنا نائِبَ المَهدی اِمامَنَا الخامِنه ای حَتّی یَصِلَ فَرَجَ مَولانَا الْمَهْدی (عَجّ) 🤲🌸
🌸🤲 اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ 🤲🌸
🌸🤲 اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً 🤲🌸
🌸🤲 اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ تَحْتَ رایَةِ وَلِیِّکَ الْمَهْدی (عَجّ) 🤲🌸
#نشرمطالب_صدقه_جاریه_است
💌بسمـ رب الشـهدا..
#مهمـانامروزما😊✋
|💔| #شهیـدحسیـنمڪرمـ🍃🌼
تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۰۶/۰۱
محل تولد: سورڪ_سارے
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۰۱/۲۹
محل شهادت: فاو
وضعیت تأهل: مجرد
محل مزارشهید: زادگاہ شهید
#فـرازےازوصیتـنامهشهیـد👇🌹🍃
✍..«هراسے از ڪشتہ شدن در راہ خدا نداریم، چون ڪہ از حسین (ع) این معلم شهادت درس شهادت آموختهایم و با این جانبازیهاے خودمان دشمنان اسلام را از پاے درخواهیم آورد.»
••🍁شهیددر مناطق فاو،حلبچہ و خرمال ودرواحداطلاعات عملیات مشغول خدمت بودوبعنوان بسیجے در منطقہ ڪردستان،مهران واهواز درعملیاتهاے ڪربلای۱،۴و۵حضور داشت.
🌸🌹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمّد وَعَجِّل فَرَجَهُم وأهْلِك أَعدَائَهُـم أجمَعین🌹
#نشرمطالب_صدقه_جاریه_است
شهید حمیدرضا ملا حسنی
دست چپش رو به من نشان داد و با حسرت گفت : داداش تركش به سمت من آمد و از كنار دستم رد شد . قسمتی از آستینش بر اثر اصابت تركش پاره شده بود 😭 و در ادامه با حسرت گفت : داداش ، اگر تركش یك ذره به طرف قلبم اصابت میكرد ، در دفعه اول حضور در عملیات ، به شهادت🥀 میرسیدم 😭
دل بریدن از خانواده و دوستان از سوی شهید🥀 برای ما مشهود بود نزدیك غروب آفتاب به مسجد میرفت و حدود 2 تا 3 ساعت به عبادت و راز و نیاز میپرداخت ؛ برای حمیدرضا🥀مسلم بود كه به شهادت🥀میرسد 😭
حتی در وصیتنامه خود اشاره كرده بود اگر جسمی ناتوان از من باقی ماند كه امید آن كم است آن را در كربلای ایران یعنی بهشت زهرا (س)🥀 دفن كنید و اگر جسمی برای شما نیامد این را بدانید كه فاطمه زهرا (س)🥀 و امام زمان (عج)♡بر بالای سر ما میآیند و ما تنها نیستیم . 😭
تمام شهدای بزرگوار به خاطر تربیت صحیح و اسلامی و خوردن روزی حلال به بالاترین درجه معنوی كه شهادت🥀 است ، نائل آمدند ؛ پدر و مادر بزرگوارم بی سواد بودند ولی بصیرت داشتند ؛ پدرم سال 42 به محضر حضرت امام خمینی (ره) رفتند و رسالهای از امام خمینی (ره) گرفتند
#نشرمطالب_صدقه_جاریه_است
به روایت از برادرشان حمیدرضا که دوسال بعد از شهادت شهید🥀متولد شدند :
در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و 12 مهر ، موفق به حضور در مراسم تشییع پیكر 3 شهید گمنام🥀 در بوستان نهج البلاغه نشدم .
ساعت 5 بعد از ظهر به تنهایی به زیارت مزار شهدای گمنام🥀 كه به تازگی میزبان آنها شده بودیم ، رفتم
#سرمزار شهید گمنام اول🥀 حاضر شدم فاتحهای خواندم ؛ سرمزار شهید گمنام وسط ایستادم ؛ یكدفعه از خود بیخود شدم و بدون اینكه متوجه باشم حدود 7 تا 8 دقیقه فقط گریه كردم 😭
علت این حالت را نیز نمیدانستم .گلهای روی سنگ مزار را كنار زدم ؛ روی سنگ مزار نوشته شده بود : شهید 18ساله🥀 ، محل شهادت منطقه پنجوین در عملیات والفجر 4 😭
با دیدن مشخصات روی سنگ مزار ، با برادرم تماس گرفتم و گفتم این دفعه به معراج شهدا🥀مراجعه كردید ؟
كه پاسخ منفی دادند . جریان زیارت مزار شهید گمنام🥀 را برای برادران و خواهرم شرح دادم و مشخصات شهید را به آنها گفتم و خواهرم مرا به آرامش دعوت كرد.
#نشرمطالب_صدقه_جاریه_است
#شب كه جریان را برای خواهرم تعریف كردم ؛ روبروی قاب عكس برادرم🥀 ایستاده و گفتند : حمیدجان🥀 باز هم میخواهی بروم پیش شهید پلارك🥀 ؟خودت بیا و به من بگو كجا هستی تا قلبم مطمئن شود😭 ،میگویند این قبر برای شماست
یكی از اقوام ما كه از این جریانات اطلاعی نداشت ، در خوابی صادقانه مشاهده كرده بود كه شهید حمیدرضا گفته بود : #من همان شهید قبر وسطی بوستان نهج البلاغه هستم 😭
به روایت از برادر بزرگترشهید🥀 :
برادر شهیدم🥀 ، نخستین بار در مهر سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی از لشكر 27 محمد رسولالله (ص) در منطقه عمومی فكه حضور یافت ؛ بنده نیز از تیپ سیدالشهدا (ع)🥀 به منطقه اعزام شده بودم .
بعد از عملیات ، به دو كوهه برگشتیم ، برادرم🥀را در آنجا ملاقات كردم ؛ نگاهم به نگاهش بود ، با قدی نسبتاً كوتاهتر از بنده و كلاهی كه روی سرش داشت ، با حالت غبطه و حسرت از اینكه به شهادت نرسیده بود ، به من نگاه میكرد 😭
#نشرمطالب_صدقه_جاریه_است
@shahidmostafamousavi