eitaa logo
کانال تخصصی شهید رابع علامه شیخ فضل الله نوری
5.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
262 ویدیو
353 فایل
کانال تخصصی شهید رابع علامه ذوالفنون، فرید و بصیرِ عصر، جامع معقول و منقول، مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری ره سیره، مواضع و آثار مقالات، نظرات پژوهشگران و... کانال دوم در سروش(لوایح): 📲https://splus.ir/Lavayeh_ShahidRabe خادم کانال: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🍃 گرامی باد، پنجاهمین سالگرد آغاز درسهای حکومت اسلامی و ولایت فقیه حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در نجف اشرف، مسجد شیخ انصاری(ره)/یکم بهمن ۱۳۴۸ شمسی 💠 امروز حوزه ها موظفند كه اسلام را ارائه بدهند و اين مكتب را عرضه كنند. مردم، اسلام را نمى ‏شناسند. شما بايد خودتان را، اسلام‌تان را، نمونه‌هاى رهبرى و #حكومت_اسلامى را به مردم دنيا معرفى كنيد مخصوصا به گروه دانشگاهى و طبقه تحصيل كرده. دانشجويان چشم‌شان باز است."(درسهای حکومت اسلامی و ولایت فقیه امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف).از بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی @ShahidRabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 برگی از تاریخ ناگفته و ناشنیده👆 💀 به بهانه ایام قمری هلاکت روحانی نمای بابی ازلی فراماسون، نفوذی در دستگاه روحانیت شیعه ✍ نصرالله بهشتی اصفهانی، معروف به «ملک المتکلمین» چهره سیاه تاریخ معاصر به دلیل اظهار عقاید ضاله بابیگری از سوی علمای اصفهان تکفیر شد و به شیراز رفت. در شیراز نیز به دلیل فساد عقیدتی مطرود شد و به تهران مهاجرت کرد. وی در تهران نیز مشهور به بابی‌گری بود.پس از اتصال به شبکه ماسونی ریپورتر، به عنوان نفوذی وارد دستگاه برخی روحانیون شیعه شد!از مدیران انجمن ماسونی باغ میکده و از عمده مأموریت های او وعظ و خطابه جهت تحکیم مشروطه انگلیسی و تخریب شخصیت مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری ره زعیم مشروطه مشروعه بود. فرزند ماسون او مهدی ملک زاده نیز مأموریت تحریف تاریخ را به عهده داشت.او پس از جریان به توپ بسته شدن مجلس تحت حمایت انگلیس، به دستور محمد علی میرزای قاجار به دلیل توطئه و همدستی با انگلیس، دستگیر و اعدام شد./اواخر جمادی الاول ۱۳۲۶ ق 🔴 ملک المتکلمین (تکمیلی)👇 https://www.google.com/amp/s/www.mashreghnews.ir/amp/882395/ ⁉️ اخیرا" برخی از اعضای اصلاحطلب شورای شهر تهران برای ادای احترام به ملک المتکلمین سر قبر او حاضر شدند و قول ساخت بنایی شایسته برای قبر او را دادند! و این در حالی است که بیت مرجع شهید نوری، درست در همسایگی دیوار به دیوار شورای شهر و شهردار تهران، در حال تخریب است! ✍ ملک المتکلمین یکی از صدها عوامل اردشیر جی ریپورتر بود، عکس یادگاری سه نفره ریپورتر، او و فرزند ماسونش، مهدی ملک زاده جزء اسناد تاریخی و نشان از نزدیکی و صمیمیت میان این سه دارد. ريپورتر طی دوران فعاليت ۴۰ ساله خود در ايران، شبكه‌ای از عوامل اينتليجنس سرويس را برجای گذارد كه اعقاب آنان نيز در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی اهرم‌های اساسی حكومت را به دست گرفتند. نقش پنهان و بس مؤثر او در كارگردانی نخستين شبكه‌های اينتليجنس سرويس و نیز بنيان‌گذاری فراماسونری ايران در تاريخ به ثبت رسیده است. 🔴 ریپورتر(تکمیلی)👇 https://www.google.com/amp/s/www.farsnews.com/amp/8712070960 @ShahidRabe
📜 برگی از تاریخ ناگفته و ناشنیده ✍ به بهانه سالگرد قمری فوت شیخ محمد حسین نائینی (۲۶ جمادی‌الاول ۱۳۵۵ قمری) از معممین حامی مشروطه (انگلیسی) و مخالف مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه ✍ دکترعبدالهادی حائری به نقل از برادر [محمد حسین] نائینی، می نویسد: نائینی با نگرانی به [آخوند محمد کاظم] خراسانی(از دیگر معممین حامی مشروطه و مخالف شیخ فضل الله نوری ره) گفت: خبر های ناگواری که درباره نوری می رسد، نشانه آن است که زندگی او در خطر است، اگر مشروطه خواهان، او را بکشند، آبروی [ما] علما، خواهد رفت!/ک، خانه بر دامنه آتشفشان، ص۲۰۳ ...[آخوند خراسانی] بر اثر شنیدن خبر اعدام شیخ فضل الله، از شدت ضعف، همانجا وسط کوچه به زمین خورد.../همان، ص ۲۰۰ ...بعد از شهادت شیخ، کسی خنده از مرحوم آخوند...ندید تا از دنیا رفت/همان، ص ۲۰۱ دکتر حائری: به دار آویختن شیخ، از سوی مشروطه خواهان...بسیاری از مردم عادی را...سخت به مشروطیت و پشتیبانان[حامیان] آن!کینه ور گردانید./همان، ص ۱۹۹ [محمد حسین] نائینی، نسخه های تنبیه الأمة را که در اثبات مشروطیت نوشته بود، در اواخر عمر(برای جلوگیری از سوء استفاده منحرفان از مضامین تند آن نسبت به شیخ شهید و صاحب عروة‌) با بهای گزاف از این و آن می خرید و نابود می کرد.دکتر حائری، وی را یکی از قربانیان سرخوردگی...از مشروطه می داند...که دیگر حتی نام مشروطه را به زبان نیاورد/ک، آخرین آواز قو، ص۱۲۴ ✍ حجت‌الاسلام والسلمین سید حسین خادمیان نوش‌آبادی، استاد سطح عالی حوزه، نویسنده و پژوهشگر حوزه دین و فرهنگ:👇 ⁉️ با روش عجیب [شیخ محمد حسین] نائینی و آخوند [محمد کاظم] خراسانی، شیخ فضل‌الله نوری(ره) بالای دار رفت 🔸خادمیان: با تأمل در همه اضلاع عصر غیبت ؛ این حقیقت روشن می گردد؛ پیروزی و شکست مکتب در فقاهت فقها نبوده ؛ بلکه به روش آنان وابسته بوده است گاهی فقیهی مانند میرزای شیرازی با روشی رفیع ؛ مکتب را بر بلندای خورشید منور می فرمود و گاهی فقیهی مانند نائینی و آخوند خراسانی و … با روشی عجیب ؛ سبب بر دار رفتن شیخ شهید ؛ آیت الله فضل الله نوری علیهم الرحمه می شدند . این جاست که باید روش ها هم ملاک و معیار قرار گیرد .کامل مطلب👇 http://hedayatpress.ir/1395/09/1788 💠 امام خامنه ای(حفظه الله): دشمن را باید شناخت اینکه بنده مسئله بصیرت را برای خواص تکرار میکنم بخاطر اینست، ما در صدر مشروطه هم متأسفانه علمای بزرگی داشتیم که توطئه غربزدگان...را ندیدند و مماشات کردند، نتیجه این شد که کسی مثل شیخ فضل‌الله... به دار زده شد؛ ۸۸/۱۲/۶ @ShahidRabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 در اندیشه حکومت اسلامی🔻 ✳️ اندیشه حکومت اسلامی و پیشینه آن 🔸 به اتهام ضدیت با مشروطه اعدام شد. این نتیجه دروغ‌پراکنی غربی‌ها و غرب‌زدگان بود که برای پیش‌برد اهداف‌شان از هیچ جنایتی کم نگذاشتند. 🔹شناخت اندیشه مرجع شهید علامه رحمه‌الله به عنوان مجتهدی سیاست‌مدار به خودی خود ارزش‌مند است اما بررسی ابعاد تفکر سیاسی ایشان به عنوان پشتوانه تاریخی طرح حکومت اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد: 🔸«مهم ترین منبعی که می توان نظرات ایشان را در آن یافت، نشریه «لوایح» یا همان روزنامه شیخ فضل الله است که در هنگامه تحصن در بارگاه مقدس (ع) منتشر می شد. 🔹مجتهد نوری در لوایح متحصنان زاویه مقدسه، بعد از بیان صریح عدم مخالفت شیخ و مشروعه خواهان با مشروطه و مجلس؛ و نیز بیان محاسن مجلس و شورا در امور عرفی برای جلوگیری از ظلم، مشروعیت استقلالی حکومت غیرفقیه در زمان غیبت را صراحتا انکار کرده، بر نیابت عامه فقیه تأکید می کند و میگوید: 🔸« وجوب اطاعت ثابت است از برای خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله ائمه علهیم‌السلام و کسانی که نیابت از امام داشته باشند و معلوم است که این مجلس هیچ کدام نیست، بلکه سلطنتی است شورویه که به مذهب جعفری در صورتی که متصدیش غیر از خدا و سه طایفة دیگر باشند واجب‌الاطاعه نخواهد بود. 🔹بلی به مذاهب اربعه[مالکی، شافعی، حنبلی و حنفی] دیگران سلطان، اولوالامر و واجب‌الاطاعه است و ممکن نیست مذهباً که دولت آن شوروی شود» ؛ یعنی بدون اذن فقیه و یا تنفیذ ایشان، رأی اکثریت به خودی خود، اعتباربخش حاکمیت نیست؛ هرچند که مقبولیت بیاورد؛ همان طور که شیخ نیز چنین گفتند و گذشت. 🔸 مرجع شهید علامه نوری بر اساس این دیدگاه برآمد از ، بر مسؤلیت ویژه فقها در امور حکومتی تأکید میکرد و به جرم دفاع از مقدسات، او را متهم به ضدیت با مجلس کردند. دشمنان ایشان که پیشتر، علی رغم درخواست مرجع شهید و قاطبه متدینین، از افتتاح در روز ولادت امام زمان(عج) ممانعت کرده بودند، و پسوند «اسلامی» را از نام «مجلس» حذف و بجای آن، «ملی» را قرار داده بودند، مجتهد جامع الشرایط شیعه را در روز ولادت امیرالمؤمنین(ع) در 13 رجب 1327ق اعدام کردند.»(نخستین پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ص70-69) از: بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی @ShahidRabe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 تلاوت سوره مبارکه فجر با صدای مرحوم استاد محمد صدیق منشاوی 🌺🍃 هدیه نثار ارواح رفتگان(خصوصا" والدین)، شهدا، مؤمنین و مؤمنات، عالمان واقعی دین، علی الخصوص، روح ملکوتی و علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه الشریف 🌹«رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات» اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم @ShahidRabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 غفلت حوزوی و دار انگلیسی/بخش اول ✅ مأخذ: بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم. ⁉️ ملای فاسد عامل اعدام علامه شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه ✍ یک روحانی؛ دستور شهادت روحانی معتقد و مظلومی همچون شیخ فضل الله نوری را صادر کرد و از حوزه علمیه نجف که پایگاه سیاسی آن زمان بود صدای اعتراضی بلند نشد. واقعه‌ای عجیب و عبرت‌انگیز که بیش از پیش اهمیت «اصلاح حوزه» در زمینه‌های مختلف از جمله تهذیب نفس و تحلیل سیاسی را نشان می‌دهد و به ما می‌گوید که اگر حوزه علمیه اصلاح نشود امروز هم فضل‌الله‌ها به دست ابراهیم زنجانی‌ها به دار آویخته خواهند شد: 💠 «فيضيه، اگر تهذيب در كار نباشد علم توحید هم به درد نمی‌خورد. ... شما مى دانيد كه مرحوم شيخ فضل اللَّه نورى را كى محاكمه كرد؟ يك معمّم زنجانى؛ يك ملّاى زنجانى محاكمه كرد و حكم قتل را او صادر كرد؛ وقتى معمّم، ملّا؛ مهذّب نباشد، فسادش از همه كس بيشتر است. در بعض روايات هست كه در جهنم، بعضيها- اهل جهنم- از تَعفُّن بعض روحانيين در عذاب هستند، و دنيا هم از تعفُّن بعضى از اينها در عذاب است.» (صحيفه امام، ج13، ص: 420) ⁉️ حوزه و خلأ مدرس‌ها ✍ با وجود گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز هم در حوزه علمیه هستند که دخالت روحانیت در سیاست را با عناوین مختلف؛ از جمله «لزوم پرهیز از آلودگی سیاسی»، «عدم ورود به مسائل جناحی»، «پرداختن به مباحث عمیق علمی» و... زیر سؤال می‌برند. شکی نیست که روحانیت در همه جا باید نماد باشد؛ به مسائل جناحی و شخصی ورود نکند و پایبند به مبانی علمی عمیق باشد امّا عدم ورود روحانیت به سیاست باعث می‌شود که قوای حکومتی به تدریج فاسد شوند و از درون تهی شود و به عقب بازگردد: 💠 هر چه به سر اين در طول زمان، پس از مشروطيت تا دوره آخر انتصابات ستمشاهى آمد، به طور قاطع از مجلسهاى فاسد بود كه ملت در انتخاب نمايندگانش يا هيچ دخالت نداشت، يا دخالت بسيار ناچيزى داشت. روحانيون را يكسره از دخالت بر كنار كردند؛ و با هاى_موذيانه و تبليغات مسمومِ مُلهم از غرب، كه توسط روشنفكران و غرب و شرق زدگان خائن يا نفهم صورت مى گرفت، مجلس را در نظر روحانيون و متدينين به گونهاى ساخته بودند كه دخالت در از معاصى بزرگ و اعانت به ظلم و كفر بود! و روحانيت بكلى از صحنه خارج شد و به انزوا كشيده شد؛ و دست قلدران و شرق و غربزدگان باز شد؛ و كشور را به آنجا كشاندند كه ديديد و ديديم. مع الأسف امروز هم آن افكار پوسيده در نادرى از معممين بيخبر از دنيا ديده مى شود. در حالى كه اگر در هر شهرى و استانى چند نفر مؤثر افكار، مثل شهيد، را داشتند، مشروطه به طور مشروع و صحيح پيش مى رفت، و قانون اساسى با متمم آن، كه مرحوم حاج شيخ فضل اللَّه در راه آن شهيد شد، دستخوش افكار غربى و دستخوش تصرفاتى كه در آن شد نمى گرديد، و اسلام عزيز و مسلمانان مظلوم ايران آن رنجهاى طاقت فرسا را نمى كشيدند. (صحيفه امام، ج18، ص: 335) ✍ بنابراین وظیفه عقلی و شرعی روحانیون برجسته و فضلای جوان آن است که به نحو مؤثری با تز استعماری جدایی روحانیت از سیاست مقابله کند و بازماندگان این تفکر پوسیده را از مراکز حساسی چون حوزه علمیه قم به حاشیه و انزوا برانند. ⁉️سهل‌انگاری خطرناک! تساهل و تسامح با ! ✍ سمی مهلک برای فضای سیاسی کشور است. سمی که در گذشته به خاطر لطافت روح یا سادگی یا اشتباه محاسباتی برخی بزرگان در فضای سیاسی کشور منتشر شد و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کشور زد. نمونه؛ مماشات با نفوذی‌ها بود که در نهایت موجب شهادت دیدبان مشروعیت؛ شیخ فضل الله و انحراف مشروطه شد: 💠 مرحوم شیخ فضل‌اللَّه انحراف را دیده بود؛ نمی‌شود گفت سید محمد طباطبایی یا حاج سید عبداللَّه آن را ندیده بودند؛ چرا، آنها هم می‌دیدند؛ منتها فکر میکردند باید با آن مماشات کرد تا بشود بر آن غلبه کرد؛ یعنی یک نوع در برخورد با نفوذی‌های مشروطه در آنها مشاهده می‌شد، اما در مرحوم شیخ فضل‌اللَّه این معنا وجود نداشت؛ به همین جهت هم شیخ‌فضل‌اللَّه از همان زمان تا الان مورد تهاجم قرار گرفته است. (مقام معظم رهبری؛ انتشار در تاریخ: ۱۳۸۳/۰۵/۱۱) ✍ مقام معظم رهبری با تعابیر مختلف و متعدد در خصوص هشدار داده‌اند. پروژه‌ای که در نیز به صورت جدی در حال پیگیری است. با عبرتی که حوزه علمیه در جریانات مختلف از جمله مشروطه گرفته است؛ آیا مماشات با نفوذی‌های حوزه علمیه قم که بعضا ژورنالیست‌اند و هیچ صبغه روحانی هم ندارند؛ جایز است؟ 👈ادامه در بخش دوم @ShahidRabe
🔴 غفلت حوزوی و دار انگلیسی/بخش دوم ✅ مأخذ: بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم. ⁉️ قتل در تهران سکوت در نجف! ✍ غفلت برای هر فرد و هر زمانی مضر است امّا اگر آن فرد جزء بزرگان و تصمیم‌سازان باشد ضرر غفلت صدها برابر خواهد شد. در زمان یکی از اصلی‌ترین مراکز تصمیم‌سازی حوزه علمیه نجف بود که تحت تأثیر جوسازی‌های انگلیسی قرار گرفت در نتیجه مقابله مؤثری با طرح اعدام. مرجع شهید شیخ فضل الله نکرد و در نهایت مشروطه نیز که با پیش‌آهنگی روحانیت جلو رفته بود از دست علمای نجف نیز خارج شد: 💠 «يك عده‌اى كه نمی‌خواستند كه در اين كشور اسلام قوه داشته باشد، و آنها دنبال اين بودند كه اينجا را آن وقت به طرف اروپا بكشند. آنها جوسازى كردند به طورى كه مثل مرحوم آقا شيخ فضل اللَّه كه آن وقت يك آدم شاخصى در ايران بود و مورد قبول بود همچو جوسازى كردند كه در ميدان علنى، ايشان را به دار زدند و پاى آن هم كف زدند. و اين يك نقشه‌اى بود براى اينكه اسلام را منعزل كنند و كردند. حتى قضيه مرحوم آقا شيخ فضل اللَّه را در نجف هم يك جور بدى منعكس كردند، كه آنجا هم صدايى از آن درنيامد. اين جوى كه ساختند در ايران و در ساير جاها، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل اللَّه را با دست بعضى از روحانيون خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و شكست دادند اسلام را در آن وقت. و مردم غفلت داشتند از اين عمل، حتى علما هم غفلت داشتند.»(صحيفه امام، ج18، ص: 248-247) ⁉️ مشروطه در پرتگاه اختلاف! ✍ نقش در تاریخ مشروطه خواندنی و عبرت‌انگیز است. جایی که علمای نجف و سایر علمای پیش‌گام به خاطر و برخی تسامحات به اختلافات سنگینی رسیدند و همین امر ضربه‌ای بزرگ به پیکره وارد کرد تا جایی که شخص متعهد و پرنفوذی چون شیخ فضل الله نوری به دلیل دفاع از اسلام و مشروعیت مشروطه؛ با جوسازی بیگانگان به دار آویخته شد: 💠 تاريخ يك درس عبرت است براى ما. شما وقتى كه را بخوانيد مى بينيد كه در مشروطه بعد از اينكه ابتدا پيش رفت، دست‌هايى آمد و تمام مردم ايران را به دو طبقه تقسيم‌بندى كرد. نه ايران تنها، از يك دسته طرفدار مشروطيت، يك دسته دشمن مشروطه، علماى خود ايران يك دسته طرفدار مشروطه، يك دسته مخالف مشروطه. و اين يك نقشه اى بود كه نقشه هم تأثير كرد و نگذاشت كه مشروطه به آن طورى كه علماء بزرگ طرحش را ريخته بودند، عملى بشود. تا آنجا كه مثل مرحوم «حاج شيخ فضل اللَّه نورى» در ايران براى خاطر اينكه مى‌گفت بايد «مشروطه مشروعه» باشد و آن مشروطه‌اى كه از غرب و شرق به ما برسد قبول نداريم، در همين تهران به دار زدند و مردم هم پاى او رقصيدند يا كف زدند. (صحيفه امام، ج18، ص: 171-170) ✍ از برکات انقلاب اسلامی بلکه مهم‌ترین آن؛ برپایی با محوریت ولی‌فقیه است و حوزه علمیه امروز نیز با عبرت‌گیری از تاریخ مشروطه با همین محور به خواهد رسید و مهم‌ترین مانع شکل‌گیری این اتحاد؛ هستند که ارتباطات ارگانیک یا غیرارگانیک با تفرقه‌افکنان انگلیسی و آمریکایی دارند و با روشنگری علما و فضلای انقلابی در آینده‌ای نه چندان دور به انزوای مطلق خواهند رسید. ⁉️ عوامل تفرقه؛ دیروزِ مشروطه و امروزِ انقلاب! 💠 «مشروطیّت حرکتی بود که با که مظهر دین‌داری مردم بودند، توانست پیش برود...آن‌چه در مشروطه مردم را به میدان آورد، عبارت بود از حضور علمای تراز اوّلی مثل مرحوم ،... منتها خب انگلیس‌ها اینجا زرنگ‌تر از ما بودند؛ هم بین علما اختلاف ایجاد کردند [هم بین مردم]. در تهران شیخ فضل‌الله نوری که پیش‌قدم‌ترین عالم برای برقراری مشروطه بود، به اتّهام ضدّیّت با مشروطه به دار کشیده شد! این کاری بود که آنها کردند. مردم را کشاندند به سفارت و یک عدّه‌ای دودستی مشروطه را تقدیم انگلیس‌ها کردند؛ و مشروطه آن شد که دنبالش رضاخان بود و پنجاه ‌سال، شصت‌ سال عقب‌ماندگی این کشور، امّا شروع حرکت با دین بود.» (امام خامنه‌ای مدظله‌العالی۱۳۹۵/۱۰/۱۹) ✍ پی‌نوشت: بدنه حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم؛ هم‌اکنون با محوریت به اتحاد مناسبی رسیده است امّا کارشکنی برخی قم‌نشین؛ مانع پیشرفت این اتحاد مقدس است. سکولارهایی که اختلاف‌افکنی را به حد اعلا رسانده و با عناوین فریبنده هم‌چون ؛ در صدد تفرقه و جدایی میان حوزه و نظام اسلامی هستند. با نگاهی به تاریخ مشروطه مقصد این فریب‌کاری‌ها و کارشکنی‌ها مشخص است و ظاهرا آن‌ها می‌خواهند نظام سیاسی کشور را بار دیگر دودستی تقدیم انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها کنند. نقشه‌ای که قطعا با هوشیاری حوزه به نتیجه نخواهد رسید. @ShahidRabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طهران/عصر مشروطه ⁉️ سرانجام مردم و مملکت، پس از بردار شدن مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه، زعیم نهضت اسلام خواهی مشروطه (مشروعه) توسط 🔰 ⁉️ عاقبت توجه نکردن به تذکرات، هشدارها و نصایح معظم له/تاریخ عبرت آموز👇 ⛓🔪قلع و قمع، حذف و تصفیه حتی موافقین معتدل(هم پالکی ها)! 🏴 تسلط کامل بر مملکت ⚰ قحطی بزرگ و طاعون، حاصل از اشغالگری و غارت نیروهای انگلیسی 🏴 رسمیت یافتن فرقه ضاله و انگلیسی بهائیت به عنوان دین! 🏴 روی کار آوردن دیکتاتوری رضا خانی توسط انگلیس و... @ShahidRabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 برگی از تاریخ ناگفته و ناشنیده 🏴 به بهانه فرارسیدن ایام ارتحال میرزا محمد حسن آشتیانی رضوان الله تعالی علیه از پیشگامان نهضت تحریم تنباکو، از همفکران مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) و از اساتید اصلی میرزا محمد علی شاه آبادی ره(استاد امام راحل) ✍ در بحبوحه نهضت تحریم تنباکو، بین میرزا حسن آشتیانی از علمای طراز اول پایتخت و ناصرالدین شاه، درگیری سختی روی داد. شاه از وی خواست [همچون سید عبدالله بهبهانی] در برابر مردم قلیان بکشد و حکم تحریم میرزای شیرازی را بشکند. میرزا حسن آشتیانی با اینکه اهل قلیان بود، اما با تأیید حکم میرزای شیرازی، از فرمان شاه سر باز زد. شاه نیز حکم به تبعید آشتیانی کرد. در آن وقایع، مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) در تهران، کباده ریاست می کشید.نماینده میرزای شیرازی و مشوق و محرک مردم در مخالفت با امتیاز نامه رژی بود.اولین عالمی بود که برای حمایت از میرزا حسن آشتیانی و مخالفت با حکم شاه، وارد منزل ایشان شد. مردم نیز به پا خواستند و ناصرالدین شاه مجبور به پس گرفتن حکم تبعید آشتیانی گردید.و نهایتا" نهضت تنباکو نیز به پیروزی رسید. ✍ میرزای آشتیانی(ره) در 28 جمادی الاول 1319ه ق در تهران درگذشت و جنازه اش را که به امانت گذاشته بودند، پس از یک سال به نجف اشرف منتقل و در مقبره حاج شیخ جعفر شوشتری(ره) به خاک سپردند. 🌹 «رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات» اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم 🔹 منابع: ک، تنهای شکیبا، ک، آخرین آواز قو، ک، خاطرات من ج۱، ک، خاطرات احتشام السلطنه، پایگاه اطلاع رسانی حوزه @ShahidRabe
📚 معرفی کتاب ✍ تنهای شکیبا (احوال، افکار و آثار شیخ فضل الله نوری ره) ◽️مؤلف : علی ابوالحسنی (منذر) ◽️ناشر : مؤسسه کتاب شناسی شیعه ◽️سال نشر : 1394 ◽️تعداد صفحات : 920 ◀️ یکی از طرحهای گسترده مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه طرح «بزرگان شیعه» به فارسی و «أعلام الشیعة» به عربی است. این کتاب هشتاد و ششمین عنوان از سلسلۀ «بزرگان شیعه» است و در آن شرح حال، آراء و اندیشه‌ها، آثار علمی، مجاهدات، خدمات و فعالیتهای اجتماعی رهبر شهید نهضت مشروطه مشروعه، مرجع شهید حضرت آیت اللـه العظمی علامه شیخ فضل‌اللـه نوری شهید رابع (اعلی الله مقامه) از مراجع و شخصیتهای تأثیرگذار و ماندگار عصر مشروطه، بررسی و تحلیل شده است. معرفی دقیق آثار، سال‌شمار زندگی و سفرها، مأخذ‌شناسی تفصیلی، نظریات علمی و سیاسی ایشان در مورد نهضت مشروطه و نیز انظار بزرگان دربارۀ ایشان را می‌توان در این کتاب یافت. به رغم تألیفات فراوان دربارۀ مرجع شهید علامه شیخ فضل‌اللـه نوری، کتابی با این شرح و تفصیل و بیان جزئیات زندگی و آثار این مجتهد بزرگ تدوین نشده، و کتاب حاضر از جامع‌ترین و دقیق‌ترین آثار در این زمینه است که توسط پژوهشگر فقید استاد علی ابوالحسنی(منذر) نگارش یافته است.علاوه بر ویرایش و غنی‌سازی کتاب، پیوستهایی در جهت شناخت بیشتر مرجع شهید، به آن افزوده شده است.هرچند در چاپ اول کتاب به علت کم دقتی ناشر، شاهد اشکالات نوشتاری و چاپی نیز هستیم! ◀️ تهیه:مؤسسه کتابشناسی شیعه / قم خیابان صفائیه (شهداء) کوچه ممتاز ، فرعی ۸ شماره ۸ - تلفن:۰۲۵۳۷۷۴۲۸۵۰ و کتابفروشی کلبه شروق : قم ابتدای خیابان شهداء (صفائیه) تلفن : ۰۲۵۳۷۸۳۸۱۴۴ @ShahidRabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ در مورد القاب معمّمین، بیشتر بدانیم🔰 ⁉️ آیا می دانید که؟ در گذشته های دور، القابی چون "حجت الاسلام" که اکنون برای معممین جوان کاربرد دارد برای مجتهدین بزرگ که مورد رجوع شرعی مردم بودند، استفاده می شده!القاب و عناوین به کار رفته برای علما، بسته به سادات یا عام بودن و یا مرتبه علمی، تخصص و فضائل آنها متفاوت بوده است!القابی که عموما" ابتدای نام آقایان، قرار می گرفته و توسط خود اهل علم و مریدان، میان مردم ترویج می شده! القابی چون:آقا سید، آقا شیخ، حضرت آقا، حاج آقا، حاج شیخ، حاج سید، شیخ، سید، ملا، آخوند، میرزا، حجت الاسلام، ثقةالاسلام‌، مجتهد، فقیه، واعظ و یا ترکیبی ازچند لقب با هم و... [«ثقة» در لغت به معنای فرد معتمد و امین است و در اصطلاح علم رجال، از الفاظی است که صراحتاً بر وثاقت و عدالت راوی دلالت دارد. به نظر می رسد در «ثقة الاسلام»، معنای لغوی واژهٔ ثقه مورد نظر بوده و به این معناست که مورد اعتماد اسلام است. ثقة الاسلام در این معنا، مفهوم اصطلاحی «ثقة» را نیز می رساند. واژه عربی حجت نیز به معنای دلیل آشکار، برهان و آنچه موجب مغلوب شدن طرف دعوا شود، به کار رفته است. مفهوم این واژه را در قرآن نیز همین دانسته اند] البته لقب "علامه" نیز برای علمایی که جامعیت علمی در علوم مختلف داشتند و به قول علما جامع علوم معقول و منقول بودند، بکار می رفت.واژه "آیت الله" بیشتر، از دوران مشروطیت و بخصوص برای مجتهد بزرگ پایتخت، زعیم نهضت مشروعه و شهید فتنه انگلیسی مشروطه یعنی مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری که دارای جامعیت علمی در علوم معقول و منقول بود و به چند زبان مسلط، بکار رفت و به تدریج در بین مجتهدینی که مورد رجوع شرعی مردم واقع شدند، فراگیر گشت. واژه "مرجع تقلید" در دوران معاصر در بین مجتهدین صاحب فتوا و دارای مقلد(به جای واژه مجتهد) رایج شد! "مجتهد" عالمی است که درس "خارج فقه و اصول" را با موفقیت به پایان رسانده و دارای اجازه نامه اجتهاد از بزرگان حوزه به عنوان عالمی با قدرت استنباط است! و اگر دارای شرایط لازم اخلاقی، تقوایی و... یا به قول معروف جامع الشرایط باشد، می تواند مورد رجوع شرعی مردم قرار گیرد.امروزه این پرسش که، مجتهدت کیست؟(مرجع تقلیدت)هنوز هم در بین اهل علم و حتی عوام رواج زیادی دارد! پسوند های (والمسلمین، العظمی و...) نیز به عنوان اضافه برالقاب برای بالاتر نشان دادن مقام استفاده شده و می شود. 🔸 نکته حائز اهمیت اینکه حضرت امام خمینی(ره) در مکتوبات و فرمایشاتشان از لقب "مجتهد" و"آیت الله" فقط برای "مصادیق صحیحش" استفاده نموده اند! /پیام انقلاب، منتشره در اوایل انقلاب ✍ متأسفانه در حال حاضر به علت ملاحظات سیاسی و... و نبود نظارت از سوی مراکز ذیربط حوزوی، شاهدیم که استفاده از القاب مجتهد و آیت الله برای افرادی که درس خارج فقه و اصول را به اتمام نرسانده و فاقد اجازه اجتهاد از منابع موجه هستند!رایج شده است⁉️ 🔻انتشار از @ShahidRabe
🖨 نسخه چاپی فیش های بیانات محققانه امام خامنه ای حفظه الله، در خصوص و زعیم نهضت مشروعه خواهی، علامه شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه الشریف 💢 تعداد: ۳فیش 🔴 مشخصات فیش اول🔰 ✍ مربوط به :بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری - 1388/12/06 ✍ عنوان فیش :غفلت علمای صدر مشروطه از غربزدگان 🔑کلیدواژه(ها) : تاریخ نهضت مشروطیت, شیخ فضل الله نوری, اختلاف علما در انقلاب مشروطیت, وظایف خواص, مواضع امام خمینی, عملکرد روشنفکران غربزده در ایران, انحراف مشروطه 🔸 نوع(ها) : روایت تاریخی 🔴 مشخصات فیش دوم🔰 ✍ مربوط به :‌‌‌بیانات در دیدار شورای مرکزی و کمیته‌‌های علمی همایش صدمین سالگرد مشروطیت - 1385/02/09 ✍ عنوان فیش :علل کامیابی غربی ها در مسئله مشروطه 🔑کلیدواژه(ها) : انحراف مشروطه, تاریخ نهضت مشروطیت, شیخ فضل الله نوری, تاریخ آسیا و آفریقا, عراق, انقلاب مشروطه, انحراف مشروطه, حذف علما در مشروطه, مشروطه‌شناسی, ایستادگی مقابل انحراف, تحلیل انقلاب مشروطه, شیخ فضل الله نوری, طراز اول, ابراهیم زنجانی, اختلاف علما در انقلاب مشروطیت, رهبری امام خمینی, عملکرد استعمار انگلیس در عراق, تجربه‌ مشروطیت, اهداف انقلاب اسلامی, هنر امام خمینی 🔸 نوع(ها) : روایت تاریخی 🔴 مشخصات فیش سوم🔰 ✍ مربوط به :بیانات‌ در دیدار کارگزاران نظام - 1384/08/08 ✍ عنوان فیش : سکوت ملت ایران در اعدام شیخ فضل الله عامل انتقال قدرت به رضاشاه (گناه ملی و عمومی) 🔑کلیدواژه(ها) : تاریخ نهضت مشروطیت, برسر کار آمدن رضاخان, شیخ فضل الله نوری, گناه 🔸 نوع(ها) : روایت تاریخی ✅ لینک نسخه چاپی فیش‌های بیانات 👇 http://farsi.khamenei.ir/newspart-print?tid=4638 @ShahidRabe