eitaa logo
🌷از تبارشهیدسلیمانی🌷
233 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
49 فایل
سلام خیلی خوش اومدید در این گروه می تونید زندگی خودتان و اطرافیانتان رو تغییر بدهید خوشحال میشیم عضو بشید https://eitaa.com/joinchat/2860843019C6dfc20980e نقد و پیشنهادات https://abzarek.ir/service-p/msg/867111
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5807794553066881391.mp3
7.66M
36 بعضی وقتها که داری بِسـ🏃ـرعت، ازخدا دور میشی ودیگه چشمات نشونه های خدا رو نمیبینن؛ 💠یهو یه مصیبت یامشکل میشه یه ترمزِ محکم وکمکت میکنه؛ برگردی! ازشون نترسیا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@shahidsoleymani110
🚩🏴 چند تن از شهدای کربلا را میتونید نام ببرید و میشناسید؟ 🤔 بچه شیعه باید همه شهدای و مرام شونو بشناسه هر شب یک شهید را معرفی میکنیم با هشتگ 🚩 شهید امشب: بشیر بن عمرو حضرمی .. از حضرموت یمن ساکن کوفه.. او که پسرش را رها کرد ولی امام حسین را نه.. قبر او در بقعه دسته جمعی شهدای کربلا در پایین پای سیدالشهداءست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بدون تعارف با خانواده سردار بی‌سر شهید عبدالله اسکندری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏼 ما ملت کدام امام حسینیم؟! ☑️ شاخص‌های مکتب امام حسین علیه‌السلام هرکسی که خودش را پیرو امام حسین علیه‌السلام و از اعضای ملت امام حسین علیه‌السلام می‌داند، باید حسینی باشد. مکتبش، مکتب وظیفه‌شناسی، تکلیف‌گرایی، جان‌نثاری در راه دین، شجاعت و عزت در برابر دشمنان، همراهی با فقرا و مستمندان باشد. 1️⃣ تکلیف‌مداری خردمندانه حرکت امام حسین علیه‌السلام از مکه به سمت کربلا با عقلانیت و سنجش کامل بود و نشان داد که باید به تکلیف توجه داشت و نتیجه عمل را به خداوند واگذار کرد. ازاین‌رو با شهادتش مسیر سعادت و هدایت بشریت را هموار کرد و یزیدیان و یزیدی صفتان را رسوا و بقای اسلام واقعی را تضمین کرد. 2️⃣ نه به ذلت و عزتمند بودن امام حسين علیه‌السلام عزت و غيرت و دین‌داری و شرف انسانى و الهى را بر پذیرش ظلم و بیعت با خلیفهٔ فاسد، برگزید. او در دوراهى بين مرگ سرخ با شمشير يا ذلت سازش با ظلم و فساد و نابودی اسلام، با صداى رسا فرياد حق می‌زند و به ديگران نيز هشدار می‌دهد كه شما نيز بیدار باشید. 💥سخن حسین بن علی علیهماالسلام اين است كه : هان؛ هم‌اکنون اين فرد ناپاك زاده (ابن زياد) پسر ناپاك زاده، در انتخاب دو چيز پافشارى مى‌كند: يا عقيده و ايمان و يا پذيرش خوارى و مذلّت، درحالی‌که هرگونه پستى از ما به دور است. خداوند و پيامبر و مؤمنان و نيز پاک‌دامنان و افراد باغیرت و شخصیت‌های سربلند نمى‌پسندند كه طاعت فرومايگان را بر قتلگاه بزرگواران ترجيح دهيم. 3⃣نه به دنیاطلبی امام حسین علیه‌السلام در ادامه می فرماید: خدايا تو می‌دانی كه آنچه از ما سر زد (دعوت به نهضت و انقلاب) براى رقابت در فرمانروائى و یا به چنگ آوردن ثروت و مال نبود؛ بلكه ازآن‌روست كه نشانه‌های دین تو را بنمايانيم و سامان‌بخشی و اصلاحات را در سرزمین‌هایت آشكار سازيم تا بندگان ستمديده تو آسوده گردند و به فرايض و سنن و احكام تو عمل كنند. 👈امام حسین علیه‌السلام در اين كلام راه صحیح پیروان واقعی را نشان می‌دهند. نباید به دنبال دنیا و مال‌اندوزی بود، باید در جهت تعالی اجراى دستورات الهى و حاكميت ارزش‌های دينى قدم برداشت، نه تشنه قدرت، شهرت، مال دنيا و رقابت در دنیاطلبی بود. 👌به‌راستی زندگی شهید سلیمانی تبلور این فرمایش است. بی‌توجهی به شهرت و قدرت، ساده‌زیستی در زندگی ایشان موج  می‌زد. سرانجام چنین انسانی، باید بهترین نوع مرگ، یعنی شهادت باشد که شد. ✅درواقع ما پیرو و ملت آن امام‌حسینی علیه‌السلام هستیم که حامی مظلوم بود و دشمن ظالم. در راه دفاع از دین و ارزش‌های دینی، با شجاعت و صلابت تا لحظهٔ شهادت استقامت ورزید. امامی که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را یکی از اهداف قیامش معرفی کرد و خودش طلایه‌دار عمل به آن بود. 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌🚩📕سقای آب و ادب ✍‌‌‌هرکه به حسین دل می‌سپارد، پیداست که دلی برای سپردن دارد. هرکه برای حسین اشک می‌ریزد، پیداست که چشمی برای گریستن و اشکی برای ریختن دارد. هرکه در مصیبت حسین دلش می‌شکند و اشکش جاری می‌شود، پیداست که اهل محبت است... 👈و هرکه اهل محبت است، مجذوب حسین می شود، دیر یا زود، خودآگاه و ناخودآگاه‌ و هرکه مجذوب حسین شود، از جنس حسین می شود، متصف به صفات حسین میشود؛ متخلّق به اخلاق حسین می شود... 👌و در دنیا هرکه از جنس حسین باشد، هرکه مجذوب حسین بشود، هرکه با حسین پیوند بخورد، هرکه حسینی شود، در جهان آخرت نیز حسین سراغش را می گیرد. پیدایش میکند و رفاقت و شفاعت و همدمی اش را بااو ادامه می دهد‌. ومگر ممکن است که کسی حسینی باشد و بهشتی نباشد؟ «سیدمهدی شجاعی» ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
أَلسَّلامُ عَلَى الْعِتْرَةِ الْقَریبَةِ،  سلام بر آن خانواده اى که نزدیک (و همراه سَروَرشان) بودند، أَلسَّلامُ عَلَى الْمُجَدَّلینَ فِى الْفَلَواتِ،  سلام بر آن به خاک افتادگان در بیابان ها، أَلسَّلامُ عَلَى النّازِحینَ عَنِ الاَْوْطانِ،  سلام بر آن دور افتادگان از وطن ها، أَلسَّلامُ عَلَى الْمَدْفُونینَ بِلا أَکْفان ،  سلام بر آن دفن شدگـانِ بدون کفن، أَلسَّلامُ عَلَى الرُّؤُوسِ الْمُفَرَّقَةِ عَنِ الاَْبْدانِ،  سلام بر آن سرهاى جدا شده از بدن، أَلسَّلامُ عَلَى الْمُحْتَسِبِ الصّابِرِ،  سلام بر آن حسابگر (اعمالِ خویش براى خدا) و شکیبا، أَلسَّلامُ عَلَى الْمَظْلُومِ بِلا ناصِر،  سلام بر آن مظلومِ بى یاور، أَلسَّلامُ عَلى ساکِنِ التُّرْبَةِ الزّاکِیَةِ،  سلام بر آن جاى گرفته در خاکِ پاک، أَلسَّلامُ عَلى صاحِبِ الْقُبَّةِ السّامِیَةِ،  سلام بر صاحـبِ آن بارگـاهِ عالى رتبه، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ طَهَّرَهُ الْجَلیلُ،  سلام بر آن کسى که ربّ جلیل او را پاک و مطهّر گردانید، أَلسَّلامُ عَلى مَنِ افْتَـخَرَ بِهِ جَبْرَئیلُ،  سلام بر آن کسى که جبرئیل به او مباهات مى نمود، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ ناغاهُ فِی الْمَهْدِ میکآئیلُ،  سلام بر آن کسى که میکائیل در گهواره با او تکلّم مى نمود، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ نُکِثَتْ ذِمَّـتُهُ،  سلام بر آن کسى که عهد و پیمانش شکسته شد، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ هُتِکَتْ حُرْمَتُهُ،  سلام بر آن کسى که پرده حُرمَتش دریده شد، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ اُریقَ بِالظُّـلْمِ دَمُهُ،  سلام برآن کسى که خونش به ظلم ریخته شد
🚩🏴 چند تن از شهدای کربلا را میتونید نام ببرید و میشناسید؟ 🤔 بچه شیعه باید همه شهدای و مرام شونو بشناسه هر شب یک شهید را معرفی میکنیم با هشتگ 🚩 شهدای امشب: 4 پسر دلیر ام البنین علیهاالسلام.. حضرت عباس و برادران او.. وقتی علی(ع) برای حسینش و روز حسین، دنبال میگردد..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین ✨امام خامنه ای✨: 1⃣ نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. 2⃣ هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. 3⃣دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! 4⃣ افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. 5⃣در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. 6⃣امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. 7⃣آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا