🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷
تبارک الله ازاین روضه رفیع مقام
که هست مدفن شاهچراغ خیرانام
سلاله نبوی دودمان مرتضوی
که شرع انورجدش ازاوگرفته دوام
🌺🍃دهه کرامت وبزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ششم ذی القعده)
💥حضرت سید امیر احمد(ع) ملقب به شاه چراغ و سیدالسادات، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم علیه السلام است.
مادر وی، مشهور به «ام احمد»، مادر بعضی از فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) بوده است.
ایشان داناترین، پرهیزگارترین و گرامی ترین زنان در نزد آن حضرت بودند و حضرت اسرار خود را به وی می گفتند و امانتشان را نزد وی به ودیعه می گذاشتند.
📌بیعت با علی بن موسی الرضا علیه السلام
👈 چون خبر شهادت حضرت موسی کاظم علیه السلام امام هفتم شیعیان در مدینه شایع شد، مردم به در خانه ام احمد، مادر حضرت شاه چراغ «احمد بن موسی» گرد آمده و حضرت سید میر احمد را با خود به مسجد بردند، زیرا از جلالت قدر و شخصیت بارز و اطلاع بر عبادات و طاعات و نشر شرایع و احکام و ظهور کرامات و بروز خارق عادات که در آن جناب سراغ داشتند، گمان کردند که پس از وفات پدرش امام موسی بن جعفر علیه السلام امام بحق و خلیفه آن حضرت فرزندش «احمد» است.
👈به همین جهت در امر امامت با حضرتش بیعت کردند و او نیز از مردم مدینه بیعت بگرفت، سپس بر منبر بالا رفت، خطبه ای در کمال فصاحت و بلاغت انشاء و قرائت فرمود، آنگاه تمامی حاضرین را مخاطب ساخته و خواست که غائبین را نیز آگاه سازند و فرمود:
👌 همچنان که اکنون تمامی شما در بیعت من هستید، من خود در بیعت برادرم علی بن موسی علیه السلام می باشم، بدانید بعد از پدرم برادرم «علی» امام و خلیفه ی بحق و ولی خداست. و از جانب خدا و رسول صلی الله علیه و آله و سلم او، بر من و شما فرض و واجب است که امر آن بزرگوار را اطاعت کنیم و به هر چه امر فرماید گردن نهیم.
👈پس از آن شمه ای از فضایل و جلالت قدر برادرش علی علیه السلام را بیان فرمود، تا آنجا که همه حاضران گفته های آن بزرگوار را اطاعت کردند.
👌 ابتدا او بیعت را از مردم برداشت، سپس گروه حاضران در خدمت احمد به در خانه حضرت امام علی بن موسی علیه السلام آمده همگی با آن جناب بر امامت و وصایت و جانشینی امام موسی بن جعفر علیه السلام بیعت نمودند.
☄ حضرت امام رضا علیه السلام درباره برادرش احمد دعا کرد و فرمود: همچنان که حق را پنهان و ضایع نگذاشتی، خداوند در دنیا و آخرت تو را ضایع نگذارد.
🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷
🔻دولت انقلابی و هزینۀ تغییر🔻
1. انتخابات برگزار شد. دولتی رفت و دولتی آمد. رئیسجمهور، تغییر کرد. دولت جدید، دولت انقلابی است و سیاستهای انقلابی را در پیش گرفته است. ما در انتظار بهثمرنشستن این سیاستهای جدید و وعدههای انتخاباتی هستیم.
2. آیا «تصویرِ پیشگفته»، همۀ واقعیّت است؟! مگر «تأثیرها» و «پیامدها»ی سیاستهای پیشین، به این زودیها برچیده میشوند؟! چگونه میتوان توقع داشت که آن همه «لطمههای بنیانی» و «آسیبهای عمیق»، در یک سال و دو سال، جبران شوند؟!
3. جبرانِ کاری که دولت فاجعهخیز و مصیبتبارِ اعتدالگرا، با معیشت و اقتصاد مردم کرده است، محتاج «صبوری» است. توقع «معجزه» از دولت انقلابی، خطاست. «مجال» دهیم که رئیسجمهورِ شریف و خدوم، «گامهای اصلاحی» را یکی پس از دیگری بردارد و گرهها را بگشاید.
4. «تلاطمها» و «نوسانها»ی کنونی، بخشی از دردهای این «تغییر ریل» هستند. چارهای نیست؛ نمیتوان از «گذشته» بگریزیم و «اکنونِ بریده از گذشته» بسازیم. گذشته بر ما سایه افکنده و در هر گام، ما را به خود «مشروط» ساخته است. این «تعیینشوندگیِ پیشینی»، پارهای از واقعیّتِ اجتنابناپذیر است. به اندازۀ اشتباهها و خطاهای گذشته، باید «تغییر مسیر» بدهیم و این «دگرگونی» و «چرخش» هرچه بزرگتر است، «دشواریها» و «دردها»یش نیز بیشتر است.
5. اگر در «مسیر درست» قدم برداشتیم، پس از «تکانهها»ی حرکت در این مسیر نهراسیم. عاقلانه این است که این «هزینههای کوتاهمدّت» را بپردازیم تا «جابجاییِ ساختاری» و «چرخشِ سیاستی» رخ بدهد و وارد افق تاریخیِ جدیدی بشویم. جامعهای که رشدِ فکری یافته، اهل «محاسبههای راهبردی» و «ارزیابیهای کلان» است و برای خوشی و شادکامی در اکنونِ گذرا، «آیندهفروشی» نمیکند و «فردای تباهشده» را رقم نمیزند.
6. «شتابزدگی» و «بیصبری»، آفت مهلکِ حرکتهای تاریخی است؛ پا بر زمین کوفتن و تحقّق وعدهها را در کوتاهمدّت طلبیدن، حربه و حیلهای که جریان غیرانقلابی برای «بازگشت به گذشته» و «ملامتِ دولت انقلابی» در پیش گرفته است. میخواهند با ناامیدسازیِ بدنۀ اجتماعیِ دولت انقلابی، «نتوانستنها»ی خودشان را به «نشدن» تعبیر کنند و به متنِ قدرت بازگردند.
7. سخن در این نیست که «اعتراضهای مردمی»، ناصواب هستند و باید مسیر سکوت در پیش گرفت و زبان در کام کشید. باید زبانِ انتقاد، گشوده باشد، امّا نباید غفلت کرد که این دردها و مصائب، ریشه در چه دولتی و چه سیاستهایی دارند و چه کسانی چنین کردند و رفتند و اینک نتایجِ مخرّبِ سیاستهایشان، زندگیِ روزمرّۀ ما را گرفتار تلخی کرده است. «مقصرانِ بیتدبیر»، در پسِ پرده نشستهاند، امّا «دولت انقلابیِ نوپا» باید پاسخگوی زنجیرۀ علّیِ سیاستهای غلطِ آنها باشد.
«دکترمهدی جمشیدی»
AUD-20210902-WA0039.mp3
4.57M
#شرح_قسمت_اول_حکمت۳۱
در این خطبه پایه های ایمان و پایه های کفر معرفی شده برای ایمان چهارپایه و هر پایه چهار شعبه ذکر شده است،و برای کفر نیز چهار پایه بیان شده است.
با توجه به اینکه این حکمت طولانی می باشد،در ۹ جلسه ارائه می شود
*وَ سُئِلَ عليهالسلام عَنِ اَلْإِيمَانِ فَقَالَ اَلْإِيمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى اَلصَّبْرِ وَ اَلْيَقِينِ وَ اَلْعَدْلِ وَ اَلْجِهَادِ*
ايمان بر چهار پايه استوار است: صبر، يقين، عدل و جهاد
*وَ اَلصَّبْرُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى اَلشَّوْقِ وَ اَلشَّفَقِ وَ اَلزُّهْدِ وَ اَلتَّرَقُّبِ*
صبر نيز بر چهار پايه قرار دارد. شوق، هراس، زهد و انتظار
*فَمَنِ اِشْتَاقَ إِلَى اَلْجَنَّةِ سَلاَ عَنِ اَلشَّهَوَاتِ وَ مَنْ أَشْفَقَ مِنَ اَلنَّارِ اِجْتَنَبَ اَلْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ زَهِدَ فِي اَلدُّنْيَا اِسْتَهَانَ بِالْمُصِيبَاتِ وَ مَنِ اِرْتَقَبَ اَلْمَوْتَ سَارَعَ إِلَى اَلْخَيْرَاتِ*
آن كس كه اشتياق بهشت دارد، شهوتهايش كاستى گيرد، و آن كس كه از آتش جهنّم مىترسد، از حرام دورى مىگزيند، و آن كس كه در دنيا زهد مىورزد، مصيبتها را ساده پندارد، و آن كس كه مرگ را انتظار مىكشد در نيكىها شتاب مىكند
هدایت شده از 🖤🌹 بهترین مسیر خوشبختی 🌹🖤
قرائت سوره مبارکه واقعه
به نیت 👈شهیدابراهیم هادی✅
#چله_کلیمیه
شب هفتم
هدایت شده از 🖤🌹 بهترین مسیر خوشبختی 🌹🖤
قرائت زیارت عاشورا
به نیت 👈شهیدنویدصفری✅
#چله_کلیمیه
4_5845725878864052411.mp3
7.33M
#شکرانه ۳۴
✍تا حالا شـده؛
بخاطر نفس کشیدنت،از خدا تشکر کنی؟
بخاطر اینکه هنوز زنده ای،
و میتونی تموم گذشته ات رو جبران کنی، شکر کنی؟
💢راستی
چقدر خـدا برامون عادی شده
@shahidsoleymani110
13.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢تحلیل تربیتی سرود سلام فرمانده...
@shahidsoleymani110