eitaa logo
شجره طوبی
72 دنبال‌کننده
286 عکس
46 ویدیو
109 فایل
🌷سلامتی و تعجیل در فرج #امام_زمان عج و موفقیت امام خامنه ای صلوات🌷 #شجره_طوبی پایگاهی جهت ✅ بصیرت افزایی ✅تنظیم و نشر آثار علمی سیدجعفردیباجی مدرس سطح عالی حوزه های علمیه قم و اصفهان @shajarehtuoba
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ⁦سیدجعفردیباجی
بسم الله الرحمن الرحیم سلام و عرض ادب 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ضمن عرض تبریک عید سعید قربان امروز چند روایت در مورد قربانی و عظمت و فلسفه آن بیان کنم: ۱. فلسفه عید قربان «وإنما جعل الأضحی لشبع مساکینکم من اللحم فأطعموهم؛ عید قربان قرار داده شده تا (با ذبح قربانی) مستمندان را از گوشت قربانی سیر کنید. پس آنان را از این اطعام بهره مند سازید.» ۲. قرض کن و قربانی کن «عن أبی الحسن موسی ( ع ) قال: قال رسول الله (ص) لام سلمة وقد قالت له یا رسول الله نحضر الأضحی ولیس عندی ما أضحی به فأستقرض واضحی؟ قال فاستقرضی فإنه دین مقضی؛ ام سلمه به رسول خدا (ص) گفت: ای رسول خدا! عید قربان شده و نزد من چیزی نیست که قربانی کنم. آیا برای قربانی قرض کنم؟ پیامبر فرمود: قرض کن که وام آن پرداخت شدنی است.» منبع:علل الشرایع،  ج۲ ،ص۴۴۰  ۳. آثار فوق العاده قربانی «عن شریح بن هانی عن علی ( ع ) أنه قَالَ: لَوْ عَلِمَ اَلنَّاسُ مَا فِي اَلْأُضْحِيَّةِ لاَسْتَدَانُوا وَ ضَحَّوْا إِنَّهُ لَيُغْفَرُ لِصَاحِبِ اَلْأُضْحِيَّةِ عِنْدَ أَوَّلِ قَطْرَةٍ تَقْطُرُ مِنْ دَمِهَا. حضرت امیر(ع) فرمود: اگر مردم می دانستند در قربانی (چه آثار و برکاتی) است، قطعاً قرض کرده و قربانی می کردند. اولین قطره ای که از خون قربانی بر زمین ریخته می شود، گناهان صاحب آن قربانی آمرزیده می شود. علل الشرایع ، جلد۲ ،صفحه۴۴۰. ✍سیدجعفردیباجی | سپاس از همراهیتان👇 ‎‎‌‌‎‎‎‌‌‎‎‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‎‌‎‎‌‌‎‎‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎https://eitaa.com/sjdf313/575
هدایت شده از ⁦سیدجعفردیباجی
امروز به نیابت از همه کسانی که نمی توانند بصورت مستقل قربانی انجام دهند، قربانی داریم. خدا توفیق مشارکت دهد و لو به مقدار کم: ✅شماره کارت جهت واریز وجوهات قربانی 6063737004749493 بنام حوزه علمیه جواد الائمه علیه السلام جزاکم الله خیرا 🌺
سلام و عرض ادب شما دعوتید به کلاسهای تربیتی...🙏 لیست کلاسهای تربیتی 👇👇👇 https://eitaa.com/sjdf313/1319 ✍ سیدجعفردیباجی | سپاس از همراهیتان 👇 https://eitaa.com/joinchat/3806068787C13e6093b1d
هدایت شده از ⁦سیدجعفردیباجی
1_3746574196.mp3
7.52M
🎙️صوت مناجات امیرالمومنین علی علیه السلام در مسجد کوفه موقع نماز شب می توانید این صوت را بصورت زمزمه پخش کنید 💠سحر اول سحر بخیر🌷🌸 🔸شروع ۱۰مهر 🔸پایان ۲۰ آبان ✅رسول خدا - صلی الله علیه و آله فرمود: ما أعلم شیئاً یَتَقَّرَبُ بِهِ المُتَقَّربونَ إِلی اللهِ عَزَّوجَّل أَفْضَلُ مِنْ قیامِ العبد فی جوفِ اللّیلِ. در تقرّب عبد به خداوند متعال هیچ امری را با فضیلت تر از (نماز شب) و راز و نیاز در دل شب نمی شناسم.  (کتاب التَّهجد، ص298) 🌸《میخوانیم به نیت ظهور آقا امام‌زمان(عج)》🌸 برای انجام چله و همراهی کردن عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/3806068787C13e6093b1d
جزوه اصول3پ10-فی النواهی.pdf
363.9K
سلام علیکم ان شاءالله امتحان میان ترم از سوال اول تا ۳۷ فردا روز چهارشنبه ساعت ۱۰:۳۰
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 انا لله و انا الیه راجعون یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنا تکه تکه شدن زنان و بچه های بی گناه امت مسلمان را توسط صهیونیسم کافر سفاک در این ساعت شبانگاهی به ساحت قدسی امام زمان علیه السلام تسلیت عرض می کنم. این جانوران خبیث با این نسل کشی که در غزه به راه انداخته اند قطعا خشم امت مسلمان و هر آزاده ای را برانگیخته و گور خودشان را کنده اند. از خدای قاصم الجبارین مسالت دارم ریشه صهیونیسم کافر را از ریشه بر کند و مايه عبرت روزگار قرار دهد. قطعا امت مسلمان و دیگر آزادگان جهان پاسخ کوبنده و شکننده ای به این‌ عملکرد فجیع این وحوش صهیونیسم خواهند داد و این ددمنشی بی پاسخ نخواهند ماند. و الیک یا الله المشتکی الغوث الامان یا صاحب الزمان. حوزه علمیه جوادالائمه علیه السلام سیدجعفردیباجی ۲۵مهرماه ۱۴۰۲
ثم انه لا اشكال فيما ذكرنا من انقسام الحكم الشرعى الى القسمين المذكورين، و ان المخالف للكتاب هو الشرط الوارد على القسم الثانى، لا الاول، و انما الاشكال فى تميز مصداق احدهما عن الآخر فى كثير من المقامات. منها: كون من احد ابويه حرّ رقا، فان ما دلّ على انه لا يملك ولد حرّ قابل لان يراد به عدم رقّية ولد الحر بنفسه، بمعنى ان الولد- ينعقد لو خلّى و طبعه- تابعا لاشرف الابوين، فلا ينافى جعله رقّا بالشرط فى ضمن عقد، و ان يراد به ان ولد الحرّ لا يمكن ان يصير فى الشريعة رقّا، فاشتراطه اشتراط لما هو مخالف للكتاب و السنة الدالين على هذا الحكم. و منها: إرث المتمتع بها، هل هو قابل للاشتراط فى ضمن عقد المتعة او عقد آخر، أم لا؟ فان الظاهر الاتفاق على عدم مشروعية اشتراطه فى ضمن عقد آخر و عدم مشروعية اشتراط إرث اجنبى آخر فى ضمن عقد مطلقا، فيشكل الفرق حينئذ بين افراد غير الوارث، و بين افراد العقود ، و جعل ما حكموا بجوازه مطلقا مطابقا للكتاب و ما منعوا عنه مخالفا الا ان يدعى ان هذا الاشتراط مخالف للكتاب الا فى هذا المورد، او ان الشرط المخالف للكتاب ممنوع الا فى هذا المورد. و لكن عرفت وهن الثانى، و الاول يحتاج الى تأمل.
الاول: ان هذا الشرط ليس مخالفا. الثانى: انه مخالف و لكنه ليس بمردود.
(جعل ما حكموا بجوازه) من إرث المتمتع بها عند الشرط فى ضمن عقد المتعة (مطلقا) اى نافذا بمعنى انه لم يمنع عنه مانع (مطابقا للكتاب) الّذي يقول: وَ الَّذِينَ هُمْ لِأَمٰانٰاتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ رٰاعُونَ*
من عدم إرث سائر الاجانب بالشرط، و عدم إرث المتعة بالشرط فى ضمن سائر العقود (مخالفا) للكتاب الّذي يقول: وَ أُولُوا الْأَرْحٰامِ بَعْضُهُمْ أَوْلىٰ بِبَعْضٍ*.
(ان هذا الاشتراط) اى اشتراط إرث المتعة (مخالف للكتاب الا فى هذا المورد)