نام اثر:
وقتی غربیها به «غلط کردم» می افتند...
پ ن: یادش بخیر یک روزی فرانسه در مذاکرات هسته ای نقش «پلیس بد» رو بازی می کرد...
لات بمیری سامورایی
shajartooba 🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سعید روستایی یکی از کارگردانان تازه به دوران رسیده کشور، در مونیخ در کسوت دفاع از مردم ایران با اشاره به تحریم های کشور های غربی گفته است که:
«غرب با دولتمردان ایران مشکل داشت ولی فقط تاوان اش رو مردم پس دادند»
هر چند در ظاهر یک جمله ساده بیشتر نیست و شاید هم برخی ها از آن برداشت مثبت نمایند ولی قطعا چاه ویلی از تحریف در همین جمله خوابیده است، که شاخص ترین آنها دوگانه سازی بین مردم و نظام اسلامی است، همان تحریفی که اگر شکسته شود تحریم شکن خواهد بود.
آقای روستایی
غرب اتفاقا از مردم ایران کینه دارد، مردمی که علی رغم تمام توطئه و فتنه ها چهل و اندی سال است که هزینه داشتن نظام مقتدر اسلامی را به جان خریده اند و در مواقع مختلف این پایبندی را به رخ دشمنان کشیده اند.
مردمی که علی رغم تمام مشکلات ناشی از تحریم و البته ناکارآمدی داخلی، در تشییع جنازه حاج قاسم مهر تحریم رابطه با آمریکا را برای چندمین بار بر پیشانی سیاست خارجی کشور کوبیدند.
و اتفاقا غربی ها خوب فهمیده اند که چگونه اقدام کنند که هدف اصلی تحریم ها مردم ایران باشند و الا طبق روایت تحریم آمیز کارگردان مذکور منطقی نبود که غربی ها علیه کسانی که با آنان مشکل ندارند، اقدام کرده و آنان را تحریم نماید، در حالی که دولتمردان ایرانی که غرب با آنها مشکل داشت، هزینه ای برای تحریم ندهند.
پ ن ۱:
توجه شود که یادداشت فوق منکر وجود فشار تحریم بر گرده مردم غیور ایران نیست و فقط به تحریف مذکور انتقاد داشته و دارد.
پ ن ۲:
رو نوشت به خبرگزاری فارس که بدون هیچ حاشیه و ان قلتی این سخنان تحریف آمیز را منتشر کرده.
shajartooba 🌿
شجرطوبی
سعید روستایی یکی از کارگردانان تازه به دوران رسیده کشور، در مونیخ در کسوت دفاع از مردم ایران با اشار
همه این را باید بدانند که این تحریم هایی که علیه ملّت ایران به کار برده شده، عمدتاً ناشی از کینهورزی استکباری آمریکا است؛ کینهی آمریکایی مثل کینهی شتری است. بنا دارند بر اینکه بر ملّت ایران فشار بیاورند به امید اینکه شاید بتوانند ملّت ایران را تسلیم کنند؛ اشتباه میکنند؛ ملّت ایران با فشار، تسلیم هیچکس نخواهد شد. شما این ملّت را نشناختهاید؛ این ملّت، ملّتی است که به حول و قوّی الهی میتواند فشارها را تحمّل کند و تهدید شما و فشار شما را برای خودش تبدیل کند به فرصت؛ این کار را به توفیق الهی ملّت ایران خواهد کرد.
۲۹ آبان ۱۳۹۲
دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور با رهبر انقلاب.
shajartooba 🌿
تندرو کیست؟؟؟
حاشیه ای بر ماجرای مسجد حظیره یزد
🔻🔻🔻
پس از اعتراض انقلابی آقای احسان زاده، روحانی جوان یزدی به سخنان مسیح مهاجری در تطهیر سران فتنه در مسجد حظیره، رسانه های زنجیره ای اصلاحطلب با همراهی بیبیسی، این روحانی بزرگوار را «تندرو» نامیده و اقدام ایشان را «اخلال» و «آشوب» نام نهادند.
در حالی که جان مایه اعتراض ایشان به مهاجری، بخاطر دفاع از سران فتنه توسط او بوده که از سوی دیگر هم مدعی تبعیت از مقام معظم رهبری نیز بوده، در حالی که به تصریح امام خامنهای سران فتنه مرتکب گناهی بزرگ و نابخشودنی شده بودند و مهاجری حاضر به پذیرفتن این گناه سیاسی نبود.
با این توضیح می توان گفت که اقدام روحانی یزدی از مستدل ترین و منطقی ترین اعتراض ها نسبت به این تناقض سیاسی مهاجری است و قطعا چنین اعتراضی را نمی توان با توجه به ادعای مهاجری درباره تبعیت از مقام معظم رهبری، تندروی دانست.
اما در آن سوی ماجرا آقای مهاجری حضور دارد که بررسی عملکرد او در روزنامه جمهوری اسلامی گواه بر همه چیز است، مهاجری که از ابتدای انقلاب نام او با نام آقای هاشمی رفسنجانی گره خورده و رابطه اش با هاشمی از کارگزار و کارفرما به مرید و مرادی رسیده بود، بهتر است توصیف او را از زبان مرادش شنید تا روشن شود چه کسی منطقی و چه کسی تندرو است؟
با توجه به مسئولیت های که مهاجری در زمان دولت و غیر دولت آقای هاشمی داشته، نام او در خاطرات ایشان چندین بار تکرار شده است ولی نکته مهمی که در این نام بردن ها قابل توجه است انتقاد های هاشمی از رفتارهای شاذ مهاجری است که به بخشی از آن اشاره می شود:
-19 اردیبهشت 1361: ساعت پنج بعد ازظهر در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی شرکت کردم. دو نفر از اعضا (آقایان مسیح مهاجری و علیرضامحجوب) به عنوان اعتراض به کاندیداهای حزب برای تهران استعفا کردهاند. عملی نادرست و غیر حزبی کردهاند!!!
https://b2n.ir/d30843
-10 بهمن 1361: ملاقاتی با آقای مسیح مهاجری مسئول روزنامه جمهوری اسلامی داشتیم..... از سرمقالهای که اخیراً علیه یاسر عرفات نوشته انتقاد کردم و گفتم سیاست ما این نیست که با فلسطینیها جنگ تبلیغاتی شروع کنیم.
https://b2n.ir/p90885
-9 خرداد 1372: آقایان سیدمحمود دعایی، مهدی نصیری، مرتضی نبوی، غفور گرشاسبی و مسیح مهاجری، مدیران روزنامههای اطلاعات، کیهان، رسالت، ابرار و جمهوری اسلامی آمدند. برای نیازهای ناشی از تک نرخی شدن ارز استمداد کردند و با سیاستهای کشور آشنا شدند؛ قول کمک دادم. به خاطر تندروی در مساله عربستان سعودی، به آقای مسیح مهاجری تذکر دادم.
https://b2n.ir/w02332
-28 خرداد 1373: آقای مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی آمد. از برخوردهای تندش در روزنامه با وزیر امور خارجه، در خصوص سفر به مصر، انتقاد کردم. خیال میکند، دکتر ولایتی کاندیدای ریاست جمهوری در دوره آینده است و شاید به همین جهت برخورد تند دارد. گفتم چنین خیالی درست نیست.
https://b2n.ir/j95073
- 12 آذر 1374: آقای مسیح مهاجری، مشاور اجتماعی رئیس جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی آمد. گزارش سفر به مصر و آسیای میانه و سوریه و لبنان را داد و بر دوستی با آسیای میانه تأکید داشت. هنوز هم مخالف برقراری روابط سیاسی با مصر است؛ ضمن اینکه بر همکاری فرهنگی اصرار دارد. در مورد روزنامه و تندرویهایش تذکر دادم.
https://b2n.ir/k33556
حال با این گزارشات فوق که آقای هاشمی به عنوان فرد مورد قبول مهاجری وی را در برهه های مختلف به تندروی موصوف می کند و به خود این جرات را می دهد که چنین فردی را که از کارگزارانش بحساب می آید را در نوشته های عمومی خود تندرو بخواند، باید از حضرات اصلاحطلب(که اعتراض منطقی را آشوب و تندروی می دانند) پرسید که تندروی واقعی کیست؟
و پرتقال فروش قصه را باید کجا پیدا کرد؟
shajartooba 🌿
شجرطوبی
تندرو کیست؟؟؟ حاشیه ای بر ماجرای مسجد حظیره یزد 🔻🔻🔻 پس از اعتراض انقلابی آقای احسان زاده، روحانی ج
خط قرمز فتنه؛ پر رنگ تر از همیشه
درود و سلام مجاهدان انقلاب اسلامی بر روحانی انقلابی حجت الاسلام احسانزاده، که با قیام لله در راه جهاد تبیین، در مقابل جریان تحریف، باعث شد که خط قرمز فتنه و حمایت از فتنهگران پررنگ تر از همیشه شود و گذشت ایام بر این گناه نابخشودنی باغیان برعلیه نظام، غبار فراموشی ننشاند.
و نیز رحمت خدا بر طلاب و جوانان انقلابی یزد که با حمایت از این اقدام انقلابی بار دیگر ثابت کردند که دارالعباده یزد تا همیشه مهد صدوقیها و مصباحها خواهد ماند.
ان شاالله
السلام علی عبادالله الصالحین
shajartooba 🌿
محاکمه حمید نوری؛ آتشی دیگر بر آخرت آقای منتظری
دیروز در آخرین جلسه دادگاه نمایشی محاکمه آقای نوری در سوئد که مدعیان و شاهدان آن منافقین زخم خورده از نظام بوده که از حکم تاریخی حضرت امام کینه به دل داشتند، آقای نوری به حبس ابد محکوم شد و پرونده محاکمه وی بسته شد، اما در دادگاه الهی پرونده ای دیگر برای شیخ حسینعلی منتظری، در همین باره باز گردید.
دادگاه فرمایشی سوئدی بخاطر اشتغال آقای نوری در دستگاه قضایی ایران در دهه 60 به وی اتهام قتل عمد در ماجرای اعدام منافقین در سال 1367 را زده و به همین خاطر ایشان را محکوم کرد و البته موجبات شادی و سرور منافقین و ربع پهلوی را نیز در پی داشت.
اما ربط این ماجرا به آقای منتظری این است که یکی از مهم ترین استنادهای مدعیان و شهود دادگاه (از جمله جفری رابرتسون وکیل انگلیسی) در محکوم کردن آقای نوری، نامه های اعتراضی منتظری به حکم تاریخی امام خمینی درباره منافقین کوردل و نیز فایل صوتی منتظری با جمعی از مسئولان وقت قضایی کشور بود، که اتفاقا توسط پسر وی احمد منتظری در سال 1395 و در اصل برای مهیا کردن خوراک تبلیغاتی و انتخاباتی برای رای آوری مجدد حسن روحانی، منتشر گردید.
ماجرای دادگاه آقای نوری برای چندمین بار برای تاریخ روشن ساخت که منتظری به فرموده حضرت امام خمینی در ماجرای مجازات منافقین کوردل چه خدمت ارزنده ای به استکبار کرد و البته عذابی سخت را برای آخرت خود به ارمغان آورد، همان هشداری که امام خمینی در نامه ۶۸/۱/۶ به او متذکر شد و از از او خواست تا توبه کند تا در قعر جهنم نسوزد، ولی او را گوش شنوایی برای این انذار نبود که نبود.
shajartooba 🌿
بازخوانی بمناسبت دادگاه فرمایشی آقای حمید نوری در سوئد:
نامه تاریخی و پردرد حضرت امام خمینی به آقای منتظری و گلایه از حمایت های او از منافقین کوردل در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۶۸:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای منتظری
با دلی پرخون و قلبی شکسته چند کلمهای برایتان مینویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشتهاید که "نظر تو را شرعاً بر نظر خودم مقدم میدانم، خدا را در نظر میگیرم و مسائل را گوشزد میکنم". از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین میسپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست دادهاید.
شما در اکثر نامهها و صحبتها و موضعگیریهایتان، نشان دادید که معتقدید لیبرالها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. بهقدری مطالبی که میگفتید دیکتهشده منافقین بود که من فایدهای برای جواب به آنها نمیدیدم، مثلاً در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و میبینید که چه خدمت ارزندهای به استکبار کردهاید.
در مسأله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدینتر میدانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است، مرتب پیغام میدادید که "او را نکشید". از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمیباشید و به طلابی که برای شما پول میآورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند.
بحمدالله از این پس شما مسأله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود میدانید ــ که مسلماً منافقین صلاح نمیدانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی میشوید که آخرتتان را خرابتر میکند ــ با دلی شکسته و سینهای گداخته از آتش بیمهریها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت میکنم دیگر خود دانید:
1. سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرالها نریزد.
2. از آنجا که سادهلوح هستید و سریعاً تحریک میشوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.
3. دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هرچه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.
4. نامهها و سخنرانیهای منافقین که بهوسیله شما از رسانههای گروهی به مردم میرسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان (روحی له الفدا) و خونهای پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید، برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.
والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را سادهلوح میدانستم که مدیر و مدبر نبودید، ولی شخصی بودید تحصیلکرده که مفید برای حوزههای علمیه بودید و اگر اینگونه کارهایتان را ادامه دهید مسلماً تکلیف دیگری دارم و میدانید که از تکلیف خود سرپیچی نمیکنم. والله قسم، من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدمی خوبی میدانستم. والله قسم، من رأی به ریاست جمهوری بنیصدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.
سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشمپوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بستهام که رضای او را بر رضای مردم و دوستانم مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمیدارم. من کار به تاریخ و آنچه اتفاق میافتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیبمان پیمان بستهام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تأثیر دروغهای دیکتهشده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش میکنند، نگردند. از خدا میخواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هرچه هست او است.
والسلام
یکشنبه 68/1/6
روح الله الموسوی الخمینی
صحیفه امام(ره)، ج21، ص330
shajartooba 🌿
هدایت شده از بهانه
🔴 استوری حجت الاسلام محمد قمی و واکنش ابطحی
✍مهدی جمشیدی
آقای ابطحی:
۱. اتفاقی که افتاده، "نهی از منکر" نام دارد، نه "رویارویی"! روایت تخریبی از "فعل ارزشی" نسازید!
۲. این کار "بنام دین" نبود، بلکه "خود دین"، تصریح میکند که اولا حجاب، ضروری است و ثانیا باید نهی از منکر کرد!
۳. "کشف حجاب" را "کم حجابی" نام نگذارید!
۴. دغدغه ما، "جامعه سازی اسلامی" است، نه "دوگانه سازی".
۵. دیگری حجاب در جامعه ایران، یعنی بی حجابها، آنقدر "اندک" هستند که قدرت ایجاد شکاف اجتماعی را ندارند. تصویرسازی مبالغه آمیز از این اقلیت محض، شرط صداقت نیست.
۶. اگر شما که "جامه پیامبر" بر تن دارید، جانب "دین پیامبر" را بگیرید - نه اینکه در "میانه" بنشینید و "بیطرف" باشید - نه فقط هیچ گسل و گسستی شکل نخواهد گرفت، بلکه بی حجابها مجبور به تغییر پوشش خواهند شد. مساله اصلی، سوگیری تشدیدکننده طیف شماست.
۷. "فاجعه" از زمانی شکل گرفت که در "دولت اصلاحات"، سیاست تساهل و تسامح (تلرانس) مستقر شد و "اباحیگری در جامعه" تشویق شد.
۸. منطق جوان مومن حزب اللهی، "گفتن" و "بازگفتن" و "روشنگری" و "جهاد تبیین" است، نه "درگیری"! آنکه "الفاظ رکیک" گفت و "کتک کاری" کرد، عمله مصی اصلاحطلب بود! جای جلاد و شهید را عوض نکنید!
@bahaneee
به نفهمیزدگی شاخ و دم ندارد
اگر محمدرضا زائری و امثال او در عصر پیامبراکرم حضور داشتند، قطعا فردای واقعه «سد ابواب» همین واکنشی که امروز درباره جشن غدیر می گیرند را از آنان خواهید دید و البته در همان زمان هم امثال آنان بودند تا ریشه مواضع امروز زائری و امثالش را بنیان نهند و برای ما ثابت کنند که تاریخ تکرار می شود.
اما فارغ از نگاه دینی و تعبدی به موضوع اینکه فهم این مساله آن قدر برای این جماعت سخت شده که نفهمند، اجرای هر سیاست و اقدام اجتماعی موافقین و مخالفینی دارد و در این چالش و فارغ از هر عقیده و آرمانی می توان به درصد موافقین و مخالفین رجوع کرد، عادی نیست.
اگر هم بخواهیم تمامی دستورات دینی و مذهبی مان را درباره بزرگداشت و تجلیل از غدیر فاکتور بگیریم، نادیده گرفتن حضور پرشکوه مردم در این مراسم که تایید ضمنی را در برداشت و چسبیدن به برخی نق زدن ها ، نشان از نفهمی نیست و چیز دیگری را می رساند.
القصه اینکه باید به برخی ها گفت که شما لازم نیست دغدغه دین را داشته باشید، همین که نفمیدن را دغدغه خود نکنید، قطعا برای خود و جامعه بهترین است.
یاعلی مدد
shajartooba 🌿
چسب و قیچیبازان توئیتری
نقدی بر توئیت اخیر منسوب به آیت الله جوادی آملی درباره حجاب اجباری
🔻🔻🔻
بخش اول:
🔹شیوه تحریف گری چسب و قیچی از دیرباز برای تحریف شخصیت های مهم پرکاربرد بوده است، بطوری که تحریفگر برای ارائه تصویر دلخواه از شخصیت مورد نظر به این شیوه متوسل می شود، به این صورت که جلوه های ناپسند آن شخصیت را نادیده بگیرد و قطعه های مورد پسند را با قیچی از بین کلیت سلوک شخصیت جدا کرده و به هم میچسباند تا ظاهری دلپسند را به نمایش بگذارد، که البته با حقیقت فکر و سلوک آن شخصیت تطابقی ندارد.
🔸ماجرا از آن جا آغاز می شود که در بحبوجه هجمه های رسانه ای به قانون عفاف و حجاب که بیشتر توسط رسانه های معاند خارجی دنبال می شد، دو توئیت از یک حساب منتسب به آیت الله جوادی آملی منتشر شد، که خوراک رسانه ای خوبی برای جریان مخالف حجاب مهیا کرد که بدین شرح بود:
توییت اول:
«گاهی نامه می نویسند که شما چرا ساکت هستید، درباره حجاب و عفاف حرفی نمی زنید، بر فرض با فشار انسان این روسری را یک قدری جلو بیاورد، این که عفاف و حجاب نیست! این، آن فساد را جلوگیری نمی کند! ازدواج است که جلوگیری می کند. با بگیر و ببند، حداکثر ممکن است ظاهر حفظ شود.(۱۳۹۶/۰۹/۰۶)»
توییت دوم:
«این آشفته بازار بودن مساله حجاب و عفاف با فشار سرنیزه حل نمی شود، از راه دیگری فساد را توسعه می دهند. عمده همین است آن که ما را آفرید، صلاح و فلاح ما را در همین دانست که مساله ازدواج را اهمیت بدهید و دیر ازدواج نکنید و توقع بیجا نداشته باشید.(۱۳۹۶/۰۹/۰۴)»
🔹اما اصل ماجرا چیست: این بیانات آیت الله جوادی مربوط به درس خارج فقه نکاح ایشان در تاریخ 4 آذر 1396 است که البته در توییت اول به اشتباه تاریخ آن 6 آذر درج شده است که این اولین نشانه بی دقتی منتشر کنندگان آن است. از سوی دیگر این بیان آیت الله جوادی در بین جلسه درس خارج ایشان و بیان آیات و روایات درباره احکام و شرایط ازدواج بوده و مقام بیان جملات همانطور که روشن است درباره بحث ازدواج و اهمیت آن است و در میان این بحث هم نکاتی درباره حجاب فرموده اند که توسط گرداننده این حساب توئیتری به این سبک ناشیانه تقطیع شده است، در حالی که علت اصلی ورود معظم له به این بحث، مساله عدم تاخیر در ازدواج است که این شیوه تقطیع مقام بیان را که از مهم ترین لوازم فهم منظور گوینده است را تا حدود زیادی حذف کرده، بطوری که ایشان قبل از این جملات چنین می فرمایند:
«روايتهای فراوانی در تحکيم خانواده است که مواظب باشيد دخترها زود ازدواج کنند، يک؛ براي پسرها تأخير نياندازيد در ازدواج، دو؛ و هر کسي که آمده است شما عيبجويی نکنيد، به دنبال مال و جمال نباشيد که روايات نکاح را هم ملاحظه فرموديد اگر کسي به قصد مال و جمال ازدواج کند، چه بسا خداي سبحان اين شخص را از هر دو محروم ميکند.»
حتی ایشان در میان بحث هم بصورت گذارا به الزامات دین درباره حجاب زنان اشاره کرده و چنین می فرمایند:
«اين که می بينيد خيلی ها گرفتار هستند، اين ها خيال می کنند که دين آمده جلوی آزادی را بگيرد، دين آمده جلوی رهایی و بيبند و باری را بگيرد. فرمود جمال زن در عفت اوست، در حجاب اوست، در اساس خانوادگی اوست.»
مشاهده متن کامل بیانات آیت الله جوادی در اینجا
🔸پس روشن است که در جملات مورد نظر، منظور اصلی ایشان بیان اهمیت تاخیر نیانداختن در ازدواج است و ایشان در مقام بیان بحث حجاب و عفاف نبوده و برای فهم نظر ایشان در این باره باید به دیگر سخنان ایشان رجوع کرد و شاید بتوان گفت که چنین استنادی با توجه به مواضع صریح دیگر ایشان درباره مساله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، استناد به متشابهات اندیشه ایشان است که بین جملات هر اندیشمندی یافت می شود.
ادامه یادداشت در پست بعد👇
shajartooba 🌿
چسب و قیچیبازان توئیتری
نقدی بر توئیت اخیر منسوب به آیت الله جوادی آملی درباره حجاب اجباری
🔻🔻🔻
بخش دوم:
در ادامه یادداشت پست قبلی👆
🔹با این توضیح و با توجه چنین انتخاب ناقص صورت گرفته از بین مواضع آیت الله جوادی درباره حجاب و عفاف، روشن است که این حساب توئیتر منتسب به ایشان، به دنبال تقطیع بخش هایی از اندیشه و شخصیت آیت الله جوادی است، در حالی که می بایست به کلیت شخصیت و سلوک و بیانات ایشان استناد کرد و نه اینکه با تمرکز به گوشه ای از نظرات ایشان، در ذهن مخاطب تصویر دروغینی از ایشان بسازند و البته که ترویج ایشان باید تمام شخصیت ایشان را در برگیرد، از جمله آیت الله جوادی عضو شورای عالی قضایی دهه 60، آیت الله جوادی مسجد اعظم قم در آبان سال 1376، آیت الله جوادی خطبه های نماز جمعه انقلابی قم در دهه 70 و 80 و در نهایت آیت الله جوادی گریه کن حاج قاسم سلیمانی.
🔸البته اگر هم بخواهیم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم و از مساله تقطیع کوتاه بیاییم، بازهم بگونه ای دیگر به انتشار این سخنان در این شرایط نقد جدی وارد است، با این توضیح که با توجه به مقام بیان جملات ایشان که درباره «زود ازدواج کردن دختران و پسران» است، باید این سوال از منتشرکنندگان پرسید که این جملات آیت الله جوادی که در این شرایط فعلی(داغ شدن بحث گشت ارشاد) منتشر شده، آیا تطابق بیشتری با داغ شدن مساله «بالا بردن سن ازدواج» در سالهای گذشته نداشت؟؟؟
🔹حتی اگر بپذیریم که آیت الله جوادی تمام راه حل مشکل بد حجابی را در ازدواج می دانند(که البته اینطور نیست و شواهد متقن، این ادعا را که ناشی از تقطیع صورت گرفته است، مردود می کند) آیا جا نداشت گردانندگان این حساب توئیتری، در آن فضا که معاونت زنان دولت قبل(شهیندخت ملاوردی) و زنان لیست امید مجلس شورای اسلامی، با ادعای دفاع از دختران کشور، قاطعانه به دنبال بالا بردن سن قانونی ازدواج بودند، این سخنان مورد بحث آیت الله جوادی را منتشر کنند؟ و با توجه به بیانات معظم له از دولت وقت مطالبه می شد که این سیاست غلط را انجام ندهند؟؟؟
🔸جای تذکر دارد که طرح بالا بردن سن ازدواج هرچند در کل دولت قبل دنبال شد ولی داغ شدن آن مربوط به سال 97 بود که در مجلس فوریت آن رای آورد و از لحاظ زمانی بیانات مورد بحث آیت الله جوادی مربوط به سال 96 است.
پ ن 1:
در پایان جا دارد که از مسئولان دفتر آیت الله جوادی(حفظه الله) مطالبه شود که نسبت به فعالیت رسانه ای این حساب توئیتری که بعضا مرتکب چنین اقدامات غلطی در عرصه رسانه با استفاده از نام این عالم و مرجع انقلابی می شود، حساس بوده و به صرف عدم انتساب رسمی به دفتر از مسئولیت خود درباره تصویری که این حساب توئیتری، از معظم له می سازد، شانه خالی نکنند.
پ ن 2:
در پیوست مطالب فوق با جستجویی ساده به چند مورد از تاکیدات آیت الله جوادی درباره ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای حل مساله عفاف و حجاب بر خوردیم، که به چند مورد آن اشاره می شود:
https://t.me/a_javadiamoli_esra/3205
https://t.me/a_javadiamoli_esra/5040
https://t.me/a_javadiamoli_esra/472
و البته که با جستجوی دقیق تر به موارد دیگر در این باره دست خواهیم یافت، که از حوصله این نوشتار خارج است.
shajartooba 🌿
چسب و قیچیبازان توئیتری
نقدی بر توئیت اخیر منسوب به آیت الله جوادی آملی درباره حجاب اجباری👇
بخش اول یادداشت
https://eitaa.com/shajartooba/581
بخش دوم یادداشت
https://eitaa.com/shajartooba/582
shajartooba 🌿
هدایت شده از بهانه
🔴 با جماران برخورد کنید.
این بار اولی نیست که رسانههایی که اعتبار و وجهه علمای بزرگ اسلام را هیزم سیاسیکاری خود میکنند، نسبت دروغ به آیتالله العظمی جوادی آملی میدهند.
مسئولان دفتر آیت الله جوادی(حفظه الله) باید نسبت به فعالیت رسانه ای این حساب توئیتری و دیگر صفحات غیررسمی که بعضا مرتکب چنین اقدامات غلطی در عرصه رسانه با استفاده از نام این عالم بزرگ و انقلابی میشوند، حساس بوده و به صرف عدم انتساب رسمی به دفتر از مسئولیت خود درباره تصویر غلطی که این صفحات مجازی از معظم له در اذهان مخاطبین میسازند، شانه خالی نکنند.
@bahaneee
مهاجرا الی الله
خبر کوتاه بود:
حجت السلام والمسلمین مصطفی نصیری به همراه خانواده در سفر تبلیغی، گرفتار سیل شد و آسمانی شد.
اگر نتوان این را هجرت بسوی الله نامید پس صدمین آیه سوره نسا را می توان بر چه کسانی تطبیق کرد.
در شرایطی که کل کشور دچار باران سیل آسا شده است باز هم از رسالت طلبگی ات شانه خالی نکنی و بهانه ها تو را از وظیفه ات باز ندارد و در این راه به همراه همسر به دیدار صاحب این ماه بشتابی.
و عجب انتخاب زیبایی که آخرین غزل زندگی را با اقتدا به سیدالشهدا چنین عاشقانه بسرایی.
«مگر نه آنكه گردنها را باریك آفریدهاند تا در مقتل كربلای عشق آسانتر بریده شوند....پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر. پرستویی كه مقصد را در كوچ میبیند، از ویرانی لانهاش نمیهراسد.»(شهید آوینی)
آقا مصطفی امشب سر سفره ارباب از بیچارگانی چون ما هم یاد کن...
پ ن:
الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ
shajartooba 🌿