بازخوانی بمناسبت دادگاه فرمایشی آقای حمید نوری در سوئد:
نامه تاریخی و پردرد حضرت امام خمینی به آقای منتظری و گلایه از حمایت های او از منافقین کوردل در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۶۸:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای منتظری
با دلی پرخون و قلبی شکسته چند کلمهای برایتان مینویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشتهاید که "نظر تو را شرعاً بر نظر خودم مقدم میدانم، خدا را در نظر میگیرم و مسائل را گوشزد میکنم". از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین میسپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست دادهاید.
شما در اکثر نامهها و صحبتها و موضعگیریهایتان، نشان دادید که معتقدید لیبرالها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. بهقدری مطالبی که میگفتید دیکتهشده منافقین بود که من فایدهای برای جواب به آنها نمیدیدم، مثلاً در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و میبینید که چه خدمت ارزندهای به استکبار کردهاید.
در مسأله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدینتر میدانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است، مرتب پیغام میدادید که "او را نکشید". از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمیباشید و به طلابی که برای شما پول میآورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند.
بحمدالله از این پس شما مسأله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود میدانید ــ که مسلماً منافقین صلاح نمیدانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی میشوید که آخرتتان را خرابتر میکند ــ با دلی شکسته و سینهای گداخته از آتش بیمهریها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت میکنم دیگر خود دانید:
1. سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرالها نریزد.
2. از آنجا که سادهلوح هستید و سریعاً تحریک میشوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.
3. دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هرچه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.
4. نامهها و سخنرانیهای منافقین که بهوسیله شما از رسانههای گروهی به مردم میرسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان (روحی له الفدا) و خونهای پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید، برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.
والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را سادهلوح میدانستم که مدیر و مدبر نبودید، ولی شخصی بودید تحصیلکرده که مفید برای حوزههای علمیه بودید و اگر اینگونه کارهایتان را ادامه دهید مسلماً تکلیف دیگری دارم و میدانید که از تکلیف خود سرپیچی نمیکنم. والله قسم، من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدمی خوبی میدانستم. والله قسم، من رأی به ریاست جمهوری بنیصدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.
سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشمپوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بستهام که رضای او را بر رضای مردم و دوستانم مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمیدارم. من کار به تاریخ و آنچه اتفاق میافتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیبمان پیمان بستهام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تأثیر دروغهای دیکتهشده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش میکنند، نگردند. از خدا میخواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هرچه هست او است.
والسلام
یکشنبه 68/1/6
روح الله الموسوی الخمینی
صحیفه امام(ره)، ج21، ص330
shajartooba 🌿
هدایت شده از بهانه
🔴 استوری حجت الاسلام محمد قمی و واکنش ابطحی
✍مهدی جمشیدی
آقای ابطحی:
۱. اتفاقی که افتاده، "نهی از منکر" نام دارد، نه "رویارویی"! روایت تخریبی از "فعل ارزشی" نسازید!
۲. این کار "بنام دین" نبود، بلکه "خود دین"، تصریح میکند که اولا حجاب، ضروری است و ثانیا باید نهی از منکر کرد!
۳. "کشف حجاب" را "کم حجابی" نام نگذارید!
۴. دغدغه ما، "جامعه سازی اسلامی" است، نه "دوگانه سازی".
۵. دیگری حجاب در جامعه ایران، یعنی بی حجابها، آنقدر "اندک" هستند که قدرت ایجاد شکاف اجتماعی را ندارند. تصویرسازی مبالغه آمیز از این اقلیت محض، شرط صداقت نیست.
۶. اگر شما که "جامه پیامبر" بر تن دارید، جانب "دین پیامبر" را بگیرید - نه اینکه در "میانه" بنشینید و "بیطرف" باشید - نه فقط هیچ گسل و گسستی شکل نخواهد گرفت، بلکه بی حجابها مجبور به تغییر پوشش خواهند شد. مساله اصلی، سوگیری تشدیدکننده طیف شماست.
۷. "فاجعه" از زمانی شکل گرفت که در "دولت اصلاحات"، سیاست تساهل و تسامح (تلرانس) مستقر شد و "اباحیگری در جامعه" تشویق شد.
۸. منطق جوان مومن حزب اللهی، "گفتن" و "بازگفتن" و "روشنگری" و "جهاد تبیین" است، نه "درگیری"! آنکه "الفاظ رکیک" گفت و "کتک کاری" کرد، عمله مصی اصلاحطلب بود! جای جلاد و شهید را عوض نکنید!
@bahaneee
به نفهمیزدگی شاخ و دم ندارد
اگر محمدرضا زائری و امثال او در عصر پیامبراکرم حضور داشتند، قطعا فردای واقعه «سد ابواب» همین واکنشی که امروز درباره جشن غدیر می گیرند را از آنان خواهید دید و البته در همان زمان هم امثال آنان بودند تا ریشه مواضع امروز زائری و امثالش را بنیان نهند و برای ما ثابت کنند که تاریخ تکرار می شود.
اما فارغ از نگاه دینی و تعبدی به موضوع اینکه فهم این مساله آن قدر برای این جماعت سخت شده که نفهمند، اجرای هر سیاست و اقدام اجتماعی موافقین و مخالفینی دارد و در این چالش و فارغ از هر عقیده و آرمانی می توان به درصد موافقین و مخالفین رجوع کرد، عادی نیست.
اگر هم بخواهیم تمامی دستورات دینی و مذهبی مان را درباره بزرگداشت و تجلیل از غدیر فاکتور بگیریم، نادیده گرفتن حضور پرشکوه مردم در این مراسم که تایید ضمنی را در برداشت و چسبیدن به برخی نق زدن ها ، نشان از نفهمی نیست و چیز دیگری را می رساند.
القصه اینکه باید به برخی ها گفت که شما لازم نیست دغدغه دین را داشته باشید، همین که نفمیدن را دغدغه خود نکنید، قطعا برای خود و جامعه بهترین است.
یاعلی مدد
shajartooba 🌿
چسب و قیچیبازان توئیتری
نقدی بر توئیت اخیر منسوب به آیت الله جوادی آملی درباره حجاب اجباری
🔻🔻🔻
بخش اول:
🔹شیوه تحریف گری چسب و قیچی از دیرباز برای تحریف شخصیت های مهم پرکاربرد بوده است، بطوری که تحریفگر برای ارائه تصویر دلخواه از شخصیت مورد نظر به این شیوه متوسل می شود، به این صورت که جلوه های ناپسند آن شخصیت را نادیده بگیرد و قطعه های مورد پسند را با قیچی از بین کلیت سلوک شخصیت جدا کرده و به هم میچسباند تا ظاهری دلپسند را به نمایش بگذارد، که البته با حقیقت فکر و سلوک آن شخصیت تطابقی ندارد.
🔸ماجرا از آن جا آغاز می شود که در بحبوجه هجمه های رسانه ای به قانون عفاف و حجاب که بیشتر توسط رسانه های معاند خارجی دنبال می شد، دو توئیت از یک حساب منتسب به آیت الله جوادی آملی منتشر شد، که خوراک رسانه ای خوبی برای جریان مخالف حجاب مهیا کرد که بدین شرح بود:
توییت اول:
«گاهی نامه می نویسند که شما چرا ساکت هستید، درباره حجاب و عفاف حرفی نمی زنید، بر فرض با فشار انسان این روسری را یک قدری جلو بیاورد، این که عفاف و حجاب نیست! این، آن فساد را جلوگیری نمی کند! ازدواج است که جلوگیری می کند. با بگیر و ببند، حداکثر ممکن است ظاهر حفظ شود.(۱۳۹۶/۰۹/۰۶)»
توییت دوم:
«این آشفته بازار بودن مساله حجاب و عفاف با فشار سرنیزه حل نمی شود، از راه دیگری فساد را توسعه می دهند. عمده همین است آن که ما را آفرید، صلاح و فلاح ما را در همین دانست که مساله ازدواج را اهمیت بدهید و دیر ازدواج نکنید و توقع بیجا نداشته باشید.(۱۳۹۶/۰۹/۰۴)»
🔹اما اصل ماجرا چیست: این بیانات آیت الله جوادی مربوط به درس خارج فقه نکاح ایشان در تاریخ 4 آذر 1396 است که البته در توییت اول به اشتباه تاریخ آن 6 آذر درج شده است که این اولین نشانه بی دقتی منتشر کنندگان آن است. از سوی دیگر این بیان آیت الله جوادی در بین جلسه درس خارج ایشان و بیان آیات و روایات درباره احکام و شرایط ازدواج بوده و مقام بیان جملات همانطور که روشن است درباره بحث ازدواج و اهمیت آن است و در میان این بحث هم نکاتی درباره حجاب فرموده اند که توسط گرداننده این حساب توئیتری به این سبک ناشیانه تقطیع شده است، در حالی که علت اصلی ورود معظم له به این بحث، مساله عدم تاخیر در ازدواج است که این شیوه تقطیع مقام بیان را که از مهم ترین لوازم فهم منظور گوینده است را تا حدود زیادی حذف کرده، بطوری که ایشان قبل از این جملات چنین می فرمایند:
«روايتهای فراوانی در تحکيم خانواده است که مواظب باشيد دخترها زود ازدواج کنند، يک؛ براي پسرها تأخير نياندازيد در ازدواج، دو؛ و هر کسي که آمده است شما عيبجويی نکنيد، به دنبال مال و جمال نباشيد که روايات نکاح را هم ملاحظه فرموديد اگر کسي به قصد مال و جمال ازدواج کند، چه بسا خداي سبحان اين شخص را از هر دو محروم ميکند.»
حتی ایشان در میان بحث هم بصورت گذارا به الزامات دین درباره حجاب زنان اشاره کرده و چنین می فرمایند:
«اين که می بينيد خيلی ها گرفتار هستند، اين ها خيال می کنند که دين آمده جلوی آزادی را بگيرد، دين آمده جلوی رهایی و بيبند و باری را بگيرد. فرمود جمال زن در عفت اوست، در حجاب اوست، در اساس خانوادگی اوست.»
مشاهده متن کامل بیانات آیت الله جوادی در اینجا
🔸پس روشن است که در جملات مورد نظر، منظور اصلی ایشان بیان اهمیت تاخیر نیانداختن در ازدواج است و ایشان در مقام بیان بحث حجاب و عفاف نبوده و برای فهم نظر ایشان در این باره باید به دیگر سخنان ایشان رجوع کرد و شاید بتوان گفت که چنین استنادی با توجه به مواضع صریح دیگر ایشان درباره مساله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، استناد به متشابهات اندیشه ایشان است که بین جملات هر اندیشمندی یافت می شود.
ادامه یادداشت در پست بعد👇
shajartooba 🌿
چسب و قیچیبازان توئیتری
نقدی بر توئیت اخیر منسوب به آیت الله جوادی آملی درباره حجاب اجباری
🔻🔻🔻
بخش دوم:
در ادامه یادداشت پست قبلی👆
🔹با این توضیح و با توجه چنین انتخاب ناقص صورت گرفته از بین مواضع آیت الله جوادی درباره حجاب و عفاف، روشن است که این حساب توئیتر منتسب به ایشان، به دنبال تقطیع بخش هایی از اندیشه و شخصیت آیت الله جوادی است، در حالی که می بایست به کلیت شخصیت و سلوک و بیانات ایشان استناد کرد و نه اینکه با تمرکز به گوشه ای از نظرات ایشان، در ذهن مخاطب تصویر دروغینی از ایشان بسازند و البته که ترویج ایشان باید تمام شخصیت ایشان را در برگیرد، از جمله آیت الله جوادی عضو شورای عالی قضایی دهه 60، آیت الله جوادی مسجد اعظم قم در آبان سال 1376، آیت الله جوادی خطبه های نماز جمعه انقلابی قم در دهه 70 و 80 و در نهایت آیت الله جوادی گریه کن حاج قاسم سلیمانی.
🔸البته اگر هم بخواهیم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم و از مساله تقطیع کوتاه بیاییم، بازهم بگونه ای دیگر به انتشار این سخنان در این شرایط نقد جدی وارد است، با این توضیح که با توجه به مقام بیان جملات ایشان که درباره «زود ازدواج کردن دختران و پسران» است، باید این سوال از منتشرکنندگان پرسید که این جملات آیت الله جوادی که در این شرایط فعلی(داغ شدن بحث گشت ارشاد) منتشر شده، آیا تطابق بیشتری با داغ شدن مساله «بالا بردن سن ازدواج» در سالهای گذشته نداشت؟؟؟
🔹حتی اگر بپذیریم که آیت الله جوادی تمام راه حل مشکل بد حجابی را در ازدواج می دانند(که البته اینطور نیست و شواهد متقن، این ادعا را که ناشی از تقطیع صورت گرفته است، مردود می کند) آیا جا نداشت گردانندگان این حساب توئیتری، در آن فضا که معاونت زنان دولت قبل(شهیندخت ملاوردی) و زنان لیست امید مجلس شورای اسلامی، با ادعای دفاع از دختران کشور، قاطعانه به دنبال بالا بردن سن قانونی ازدواج بودند، این سخنان مورد بحث آیت الله جوادی را منتشر کنند؟ و با توجه به بیانات معظم له از دولت وقت مطالبه می شد که این سیاست غلط را انجام ندهند؟؟؟
🔸جای تذکر دارد که طرح بالا بردن سن ازدواج هرچند در کل دولت قبل دنبال شد ولی داغ شدن آن مربوط به سال 97 بود که در مجلس فوریت آن رای آورد و از لحاظ زمانی بیانات مورد بحث آیت الله جوادی مربوط به سال 96 است.
پ ن 1:
در پایان جا دارد که از مسئولان دفتر آیت الله جوادی(حفظه الله) مطالبه شود که نسبت به فعالیت رسانه ای این حساب توئیتری که بعضا مرتکب چنین اقدامات غلطی در عرصه رسانه با استفاده از نام این عالم و مرجع انقلابی می شود، حساس بوده و به صرف عدم انتساب رسمی به دفتر از مسئولیت خود درباره تصویری که این حساب توئیتری، از معظم له می سازد، شانه خالی نکنند.
پ ن 2:
در پیوست مطالب فوق با جستجویی ساده به چند مورد از تاکیدات آیت الله جوادی درباره ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای حل مساله عفاف و حجاب بر خوردیم، که به چند مورد آن اشاره می شود:
https://t.me/a_javadiamoli_esra/3205
https://t.me/a_javadiamoli_esra/5040
https://t.me/a_javadiamoli_esra/472
و البته که با جستجوی دقیق تر به موارد دیگر در این باره دست خواهیم یافت، که از حوصله این نوشتار خارج است.
shajartooba 🌿
چسب و قیچیبازان توئیتری
نقدی بر توئیت اخیر منسوب به آیت الله جوادی آملی درباره حجاب اجباری👇
بخش اول یادداشت
https://eitaa.com/shajartooba/581
بخش دوم یادداشت
https://eitaa.com/shajartooba/582
shajartooba 🌿
هدایت شده از بهانه
🔴 با جماران برخورد کنید.
این بار اولی نیست که رسانههایی که اعتبار و وجهه علمای بزرگ اسلام را هیزم سیاسیکاری خود میکنند، نسبت دروغ به آیتالله العظمی جوادی آملی میدهند.
مسئولان دفتر آیت الله جوادی(حفظه الله) باید نسبت به فعالیت رسانه ای این حساب توئیتری و دیگر صفحات غیررسمی که بعضا مرتکب چنین اقدامات غلطی در عرصه رسانه با استفاده از نام این عالم بزرگ و انقلابی میشوند، حساس بوده و به صرف عدم انتساب رسمی به دفتر از مسئولیت خود درباره تصویر غلطی که این صفحات مجازی از معظم له در اذهان مخاطبین میسازند، شانه خالی نکنند.
@bahaneee
مهاجرا الی الله
خبر کوتاه بود:
حجت السلام والمسلمین مصطفی نصیری به همراه خانواده در سفر تبلیغی، گرفتار سیل شد و آسمانی شد.
اگر نتوان این را هجرت بسوی الله نامید پس صدمین آیه سوره نسا را می توان بر چه کسانی تطبیق کرد.
در شرایطی که کل کشور دچار باران سیل آسا شده است باز هم از رسالت طلبگی ات شانه خالی نکنی و بهانه ها تو را از وظیفه ات باز ندارد و در این راه به همراه همسر به دیدار صاحب این ماه بشتابی.
و عجب انتخاب زیبایی که آخرین غزل زندگی را با اقتدا به سیدالشهدا چنین عاشقانه بسرایی.
«مگر نه آنكه گردنها را باریك آفریدهاند تا در مقتل كربلای عشق آسانتر بریده شوند....پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر. پرستویی كه مقصد را در كوچ میبیند، از ویرانی لانهاش نمیهراسد.»(شهید آوینی)
آقا مصطفی امشب سر سفره ارباب از بیچارگانی چون ما هم یاد کن...
پ ن:
الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ
shajartooba 🌿
شجرطوبی
مهاجرا الی الله خبر کوتاه بود: حجت السلام والمسلمین مصطفی نصیری به همراه خانواده در سفر تبلیغی، گ
12.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الرحیلالرحیل الرحیلالرحیل
فرموده حسین لیرحل معنا فرموده حسین لیرحل معنا
ای سینه زن غریب کربلا
جز راه حسین نیست راهی به خدا
جز راه حسین نیست راهی به خدا
در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشت خو را نکشند
گر عاشق صادقی ز مردن نهراس
مردار بود هر آنکه او را نکشند
الرحیلالرحیل الرحیلالرحیل
سکوت سکولارمآبانه
سکولارهای حوزوی با میدان داری برخی از رسانه همسو، همچون شفقنا در بحران ها و چالش هایی که برای کشور و دولت ایران رخ می داد، همیشه در پی این بودند که مشکلات را ناشی از ورود روحانیت در سیاست بدانند و تمام مشکل را بر سر ولایت فقیه آوار کنند و در این راستا با تاکید بر مدل سلوک آیت الله سیستانی در کشور عراق، دوگانه حوزه نجف و حوزه قم (به عنوان مادر انقلاب اسلامی) را دامن بزنند و سلوک حضرت ایشان را که در خوشبینانه ترین حالت، خواستگاهی جز در کشور عراق نخواهد داشت را برای ایران اسلامی تجویز نمایند.
اما جالب است که در این اوضاع فتنه گون عراق که برخی از جناح های شیعی مطالبه ورود مرجعیت، برای حل مشکلات سیاسی عراق را مطرح کرده اند، همین جریان سکولار حوزوی روزه سکوت گرفته و دیگر با استناد به شرایط عراق برای ایران نسخه نمی پیچد، چرا که هر چه که تا به امروز با تحلیل های سستشان به هم بافته بوده را با فتنه های پیدرپی که از پاییز ۱۳۹۸ در عراق شکل گرفت، پنبه شده می بینند و مصلحت می دانند که علی الحساب در این شرایط روزه سکوت تئوریک بگیرند.
shajartooba 🌿