eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 نام کتاب👇 📚 ( بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام ) ✍ به قلم حضرت علامه ذوالفنون، حسن حسن زاده آملی (حفظه الله) ♻️ انتشارات: الف.لام.میم 🔲 ابعاد کتاب : وزیری 🔷 تعداد صفحه: 142 🔶 به زبان: فارسی 🆔 آیدی کانال:👇 https://eitaa.com/pakhshe_ravho_reyhan 🆔 آیدی سفارش کتاب :👇 @Eitaa_salam_ravhoreyhan رساله «»، تالیف استاد حسن زاده آملی ، به زبان فارسی و در موضوع بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌السّلام است. کتاب، مشتمل بر یک مقدمه و شانزده عنوان مختلف و اصلی است. استاد حسن زاده، در ابتدای رساله، لزوم دو نوع بحث را بر وجوب وجود حجة قائم، گوش زد می‌کنند: الف. بحثی کلی که عبارت است از اقامه براهینی عقلی بر وجوب وجود حجتی قائم به طور دائم و امتناع خلو عالم امکان از وجود چنین شخصی به عنوان واسطه فیض الهی بدون اینکه به مصداق آن اشاره‌ای شود، چرا که وظیفه برهان ، بیان اصلی کلی است نه تعیین مصداقی جزیی. ب. بحثی شخصی که عبارت است از ذکر روایات و احادیثی که در آنها به وجود و غیبت و امامت آن حضرت علیه‌السّلام ، تصریح شده است. حضرت استاد، بعد از نقل روایاتی که در امور یاد شده صریح است، به ذکر اصول و امهاتی از فرمایشات بزرگان حکمت و عرفان ، همچون بو علی و محی الدین می‌پردازند که در حقیقت همه، مبین همان قاعده کلی مزبورند. شایان توجه است که استاد، در خاتمه رساله، به بعضی از مؤلفات مشایخ امامیه و غیر امامیه از صدر اسلام تا کنون، در امامت و غیبت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه، اشاراتی دارند.
بسم الله الرحمن الرحيم مراتب حمد ذات يكتائى را سزاست كه اول و آخر و ظاهر و باطن قاطبه مظاهر است. و قلم اعلاى كلمات تامه نوريه اش لايزال بر الواح اوفاق آفاق و انفس , دائر و سائر است. و حقايق و رقائق اسماى جمالى و جلاليش على الدوام در رابط بين قديم و حادث أعنى كون جامع حقيقى , باهر و داهر است. صلوات و سلام زاكى و نامى بر اسم اسمى و مبين حقائق اسماء ابوالقاسم محمد مصطفى كه صلوه را بر صلوه بر او تشريف , و سراح مطلق وجود ذى جودش سراج ظاهر و زاهر است. و بر آل او برزخ بين وجوب و امكان و احسن منازل قرآن كه معجزات قوليشان بر عصمت و امامتشان حجت بالغ و برهان قاهر است. سيما قائم آل طه و يس كه از مرتبت وى فيض مقدس مترتب بر اقدس اقدم , وافر و فائر است . و بعد , در اين صحيفه مكرمه مسماه به "نهج الولايه" از بقية الله و تتمة النبوه , امام عالم انتظام و امان اهل ارض , خاتم الاولياء على الاطلاق , خليفة الرحمن و صاحب الامر و السيف و الزمان , كلمة الحق , و لسان الصدق , قائم آل محمد صلى الله عليه و آله ابوالقاسم م ح م د بن الحسن العسكرى مهدى موعود مظفر منتظر عليهم الصلوه و السلام به قلم سالك نهج الولايه : حسن حسن زاده آملى , سخن مى رود . مرجو از فياض على الاطلاق اين كه سالكان قاف قلب و قلم را آيتى بسند بود , و بر شاهق طود معرفت رايتى بلند . هم در جواب سائلان لسان صدق و ناطق حق باشد , و هم در خطاب طالبان فصل خطاب و صوب صواب. 🌕🌔🌓🌒شاخه طوبی🌘🌗🌖🌕 @shakhehtoba
سلمان فارسی: حضرت فاطمه کلامی به من آموخت که از حضرت رسول(ص) فراگرفته بود، ایشان آن را در صبح و شام می‌خواند؛ به من فرمود: اگر می‌خواهی هرگز در دنیا دچار تب نشوی بر آن مداومت کن؛ و آن کلام این است: بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ بِسْمِ اللّٰهِ النُّورِ، بِسْمِ اللّٰهِ نُورِ النُّورِ، بِسْمِ اللّٰهِ نُورٌ عَلىٰ نُورٍ، بِسْمِ اللّٰهِ الَّذِى هُوَ مُدَبِّرُ الْأُمُورِ، بِسْمِ اللّٰهِ الَّذِى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ. الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ، وَأَنْزَلَ النُّورَ عَلَى الطُّورِ، فِى كِتابٍ مَسْطُورٍ، فِى رَقٍّ مَنْشُورٍ، بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ، عَلىٰ نَبِيٍّ مَحْبُورٍ. الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِي هُوَ بِالْعِزِّ مَذْكُورٌ، وَبِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ، وَعَلَى السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ مَشْكُورٌ. وَصَلَّى اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِينَ چون آنرا آموختم قسم به خدا به بیش از هزار نفر از مردم مکه و مدینه که دچار تب بودند تعلیم دادم، پس همه به شفا یافتند منبع:مهج‌الدعوات،سیدبن‌طاوس ✍کتابت حرز در وقت
🟪🌼نکاتی پیرامون حرز فوق🌼🟪 🔶لطفا حتما توجه نمائید که تنها این تصویر زیر مبنای بهره‌مندی عزیزان باشد. 🔰انعکاس تصویر متن این حرز جهت به همراه داشتن و استفاده عزیزان برای پرینت گرفتن می‌باشد و تاکیدی بر کتابت مجدد آن توسط هر شخص نشده است. ✍تاریخ کتابت به قلم مبارک حضرت آیت‌الله صمدی آملی(حفظه‌الله) مربوط به ۱۹ فروردین سال۱۳۹۹، در اوقات شریف
کانال شاخه طوبی
✍️کتابت حرز در وقت به قلم مبارک حضرت آیت‌الله صمدی آملی (حفظه‌الله): ۱۹ فروردین سال ۱۳۹۹
چیز است: 1⃣ که باعث کاسته شدن گناهان می شود. 2⃣ این شب به نماز و دعا و استغفار همانطور که امام سجادع انجام می دادند در روایت آمده هر که این شب را احیاء دارد در روزی که دلها می میرند دل او هرگز نمی میرد. 3⃣ که با فضیلت ترین اعمال در این شب است و باعث آمرزش گناهان می شود. هرکه می خواهد امام حسین را زیارت کند باید زیارت حضرت را بخواند و اقلّ زیارت آن حضرت این است که بر پشت بام رود و به چپ و راست رو به آسمان کند و زیارت حضرت را با این کلمات بخواند: ♦️السلام علیک یا ابا عبداللّه السّلام علیک و رحمة اللّه و برکاته. و هر کس امام حسینع را اینگونه زیارت بنماید امید است و عمره برای او نوشته شود. ♦️لازم به ذکر است که شب نیمه شعبان یکی از شبهای قدر و شب تقسیم روزی ها و مرگهاست.علاوه بر این گفته شده که بامداد نیمه شعبان، روز قیامت شروع خواهد شد. منبع: ، ص 185. 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
4_5810067308026003618.mp3
689.3K
احیاء نیمه شعبان 💠 استاد صمدی آملی __ @sHakhehtoba
موضوع : در امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى كيست؟ ♦️امام زمان در عصر محمدى صلى الله عليه و آله انسان كاملى است كه جز در نبوت تشريعى و ديگر مناصب مستأثره ختمى(=درجات مخصوص حضرت پیامبر) , حائز ميراث خاتم به نحو اتم(=کامل) است. و مشتمل بر علوم و احوال و مقامات او بطور اكمل است . و با بدن عنصرى در عالم طبيعى و سلسله زمان موجود است چنانكه لقب شريف صاحب الزمان بدان مشعر است(=خبر می دهد) , ♦️هر چند احكام نفس كليه الهيه وى بر احكام بدن طبيعى او قاهر و نشأه عنصرى او مقهور روح مجرد كلى ولوى اوست.(احکام نفس کلیه مانند بقا بر احکام بدن فانی او قاهر گشته و آن نیز باقی شده است البته این سخن را بطون فراوان است که یکی گفته شد و انشاءالله در جاهای دیگر به دیگر بطون آن اشاره خواهد شد یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد...) ♦️و از وى به قائم و حجة الله و خليفة الله و قطب عالم امكان و واسطه فيض و به عناوين بسيار ديگر نيز تعبير مى شود. 🍃اين چنين انسان كه نامش مى برم 🍃من ز وصفش تا قيامت قاصرم ♦️چنين كسى در اين زمان سر آل محمد صلى الله عليه و آله امام مهدى هادى فاطمى هاشمى ابوالقاسم م ح م د نعم الخلف الصالح و در يك دانه امام حسن عسكرى عليه الصلوه و السلام است ان هذا لهو حق اليقين الحمدلله الذى هدانا لهذا و ما كنا لنهتدى لو لا ان هدانا الله.(قطعا این همان حق الیقین است. حمد مخصوص خداییست که مارا به این هدایت نمود و ما هدایت نمیشدیم اگر خدا هدایتمان نمی کرد) ------------- 🌷بنا به درخواست دوستان توضیحاتی راجع به متن در پرانتز ها آمده است منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
✍️کتابت حرز در وقت کیفیت مناسب جهت پرینت و چاپ به قلم مبارک حضرت آیت‌الله صمدی آملی (حفظه‌الله): ۱۹ فروردین سال ۱۳۹۹
💠بخشي از متن سخنراني استاد صمدي آملي حفظه الله تعالي در دانشگاه مارندران ✅آن کسی که خودش را از بین برده است، میتواند امام دیگران شود که به دیگران بگوید بالایتان ببرم؟ به تعبیر فلسفی فاقد شیء موجب شیء می شود؟ اگر یک کسی چیزی را ندارد، می تواند نداشته هایش را به دیگران اعطا کند؟ فاقد شیء که معطی نمی شود فاقد شیء که موجب نمی شود؛ قطعا اگر چیزی بخواهد به دیگری بدهی قطعا باید اول داشته باشی تا به دیگری بدهی اگر یک کسی میخواهم امامش کنم که او مستضعف است، یعنی کسانی هستند که دارایان مقامات انسانی هستند در تمام طول بشریت.که حالا آن عصاره یشان که خدای متعال به این عصاره و عصر قسم خورد "وَالْعَصْر إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ " این ان الانسان لفی خسر نه به این معناست که انسان باید همه شان در خسران باشند؛ قسم به عصر میخورد که تا به همه انسان ها بگوید شما می توانستید همین عصر باشید این عصر کیست؟ این عصر محمدی (ص) است که نیمه شعبان درحقیقت تولد و ولادت عصر محمدی(ص) است و نه تنها عصر است بلکه ولادت صاحب عصر است. ✅صاحب عصر بالاتر از عصر ؛ عصر یعنی عصاره در عصر مقام جمعی است مقام تفرقه نیست مقام تکثر نیست مقام جمع است. هر کجا مقام جمع وعصاره و خلاصه و زبده است، به آن می‌گویند عصر؛ خدای متعال به این عصر قسم میخورد این عصر، عصر محمدی است یعنی عصر آدم عصر ابراهیم عصر عیسی عصر موسی… همه اعصار گذشته در این عصر جمع هستند و این عصر مفرد است و دارای الف و لام است؛ العصر است که تمام عصر های گذشته در این جمع هستند این عصر جمعی است یک آقایی در نیمه شعبان سال 256 هجری قمری به عدد شریف نور (که ان شاءلله صلوات همیشه بفرست به عدد شریف نور که 256 بار؛ که توفیق ادراک هم عصر پیدا شود و هم توفیق ادراک صاحبی پیدا شود) در آن سال و در آن روز کسی که صاحب العصر است، به دنیا آمده ست این صاحب العصر کیست؟ ✅این صاحب العصر عصاره مستضعفین عالم است؛ از حضرت آدم مستضعف شمرده شده اند تا خاتم انبیاء از امیر المؤمنین مستضعف شمرده شده اند تا خاتم الاولیاء به این یکی بقیه الله است یعنی عصر الاعصار یعنی خلاصه و زبده و مقام جمع تمام اجتماعات گذشته خوبان عالم است؛ تمام انبیاء مظاهر اسماء الله بوده اند و خاتم انبیاء اتم مظهر اسماء الهی است امیر المؤمنین تا حضرت بقیه الله، این آقا عصر اطلاقی است؛ بالاتر، صاحب عصراطلاقی است صاحب عصروزمان است. ✅مستضعفی است که تمام استضعاف ومستضعفین عالم دراینجاجمع شده است چون هیچ یک ازانبیا به این اندازه از چشم ظاهری مردم پنهان نشده؛ ازبس که درخشش نورسنگین است، غایب است؛ ازباب شدت نورش ازچشمان ما غایب است. و به تعبیر استادمان اوغایب نیست؛ مانمیتوانیم اوراببینیم ماغایبیم. اگر هم بر او اسم شریف غایب را گذاشته اند، بع تعبیر مرحوم سبزواری در اول حکمت منظومه می گوید: "یا من هو اختفا بفرط نوره" می گوید از شدت نورت تو اختفا پیدا کرده ای؛ اختفا نیز از باب افتعال است و معلوم می شود که در آن مقداری تدبیر نهفته است. خدای متعال تدبیراً خودش را اختفا کرد و سپس می گوید چرا مخفی هستی؟! از شدت و فرط نورت اختفا داری. استاد صمدي آملي حفظه الله تعالي سخنراني دانشگاه مازندران زمان: 95/3/4 @shakhehtoba
🌸🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍃🍂 🍂🍃 🍂 🟪🌼نکاتی پیرامون دو حرز فوق🌼🟪 🟩🌺 با پیگیری یکی از فُضلای روحانی و عنایات حضرت آیت‌الله صمدی آملی(حفظه‌الله) این دو حرز بر مبنای دو تصویر فوق تکمیل و به تایید نهایی معظم‌له رسید. لذا این تصویر فوق مبنای بهره‌مندی عزیزان باشد. 🟦🌺انعکاس تصویر متن این دو حرز جهت به همراه داشتن و استفاده عزیزان برای پرینت گرفتن می‌باشد و تاکیدی بر کتابت مجدد آن توسط هر شخص نشده است. ✍تاریخ کتابت هر دو به قلم مبارک حضرت آیت‌الله صمدی آملی(حفظه‌الله) مربوط به ۱۹ فروردین سال۱۳۹۹، در اوقات شریف 🟫🌺در《حرز مهدوی(عج)》 که با ۱۹ بسم الله الرحمن الرحیم به عدد حروف بسم‌الله کتابت شده و در حرز 《نورالنور》 که با ۶۶ اسم مبارک "الله" به عدد ابجد حروف الله کتابت شده است. 🟩🌺اهل فن به کتابت ادعیه و حرز بر روی کاغذ به رنگ زرد توجه خاص می‌دهند. ╭┅──────┅╮ 🌹 @shakhehtoba ╰┅──────┅╯ 🍂 🍂🍃 🍂🍃🍂 🌸🍂🍃🍂🍃🍂
موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى لزوم دو نوع بحث بر وجوب وجود حجت قائم در اين مقام دو نوع بحث لازم است يكى كلى و ديگر شخصى. ♦️مقصود از 'كلى' اين كه براهين قطعى عقلى بر وجوب(واجب بودن) وجود حجتى قائم بطور دائم قائم اند , و به امتناع خلو (خالی نبودن) عالم امكان و لزوم چنين واسطه فيض الهى حکم میکنند كه "الامام اصله قائم و نسله دائم" ♦️و مراد از 'شخصى' اين كه برهان معرف فرد نيست كه جزئى نه كاسب است و نه مكتسب(شخص را از طریق برهان نمی توان معرفی کرد و راه برهانی برای اثبات این که حضرت مهدی امام زمان است نداریم ولی واجب بودن وجود امام و امکان داشتن عمر طولانی ایشان را از راه برهان می توان اثبات کرد.) , لذا بايد آن را از طريق ديگر شناخت چنانكه احاديث متواتره اهل عصمت و وحى , معرف شخص آن حضرت اند . ♦️بلى حق اين است كه اگر كسى از اقامه يا ادراك برهان بر وجوب وجود چنين انسان قاصر باشد احاديث جوامع روائى فريقين (دو فرقه شیعه و سنی)كه در حقيقت بيانگر اسرار و بطون و تأويلات آيات قرآنى اند در اثبات مدعى كافى اند. ♦️بلكه راقم بر اين عقيدت صافى و خالص خود سخت راسخ است كه اماميه(شیعه) را در اين سر الهى (منظور امام زمان است) فقط همان صحاح و سنن اهل سنت حجت بالغه است. ♦️كثرت كتب و رسائل اعاظم علماى فريقين و تواتر احاديث جوامع روائى آنان در امر صاحب الامر و الزمان عليه السلام , علاوه بر اصول و براهين علميه در شناخت اسرار و مقامات و درجات نفس ناطقه انسانى به حدى است كه اين فقير الى الله تعالى بحث در اثبات وجوب وجود و غيبت و قيام و ظهور آن حضرت را به مثل چون سخن در اثبات وجود خورشید در روز مى بيند . منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
AKHLAG09.mp3
20.39M
شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا طهارة الاعراق )  توسط مهذب نفوس _صمدی_آملی_حفظه_الله جلسه ۹ @shakhehtoba
4_5798540990193076286.mp3
31.71M
💫 حضرت استاد محمود امامی حفظه الله بیانات استاد معظم با موضوع بعثت و تسبیح به مناسبت میلاد حضرت بقیة الله ، ، ، ، 🗓 1399/1/21 ، 15 شعبان
4_210733407896862938.mp3
1.56M
💠 حضرت علامه حسن زاده آملی که برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه گفته شده است: ♦️محبوب من که دائم هستم بگفتگویت معشوق من که دائم هستم به جستجویت آیا شود که روزی، روزی شود حسن را احسان گونه گون و الطاف نوبنویت بشنیده ام که خویت چون روی تست دلکش ای من فدای رویت ای من فدای خویت آیا شود که روزی با چشم خویش بینم آن قامت رسا و رخسارۀ نکویت ای که به لیله القدر کرّ و بیان بالا اسرار هر دو عالم گویند مو به مویت آیا شود که روزی تفتیده جان ما را از تشنگی رهایی زآب زلال جویت ای آستان قدست دارالسلام جانها بس کاروان که بسته بار سفر بسویت آیا شود که روزی این زار ناتوان را باری دهی ز لطفت پایی نهد به کویت ای شاهد دل آرا در بزم آفرینش وی شاهدان عالم مشتاق دید رویت آیا شود که روزی این عاشق وصالت دستی رساند اندر دامان مُشکبویت ای کعبه امید خوبان درگه عشق چون تو خدیو باشی خود آبرو خدویت آیا شود که روزی اندر برت حسن را گویی چه خوش رسیدی اینک به آرزویت 📚منبع: علامه حسن زاده آملی، 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 ‏@shakhehtoba
🔴 (3) موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠سخن جناب شیخ اجل ابن معلم مفید(رض) جناب شيخ الشيعه شيخ سعيد محمد بن محمد بن نعمان حارثى عكبرى مكنى به ابو عبدالله و معروف به ابن معلم و ملقب به مفيد از نوادر ايام و از نوابغ اعاظم علماى اسلام است كه معروف و مقبول نزد فريقين است. او را قريب دويست مصنف(کتاب) است كه هر يك از انفس(نفیس ترین) كتب قيمه(با ارزش) عالم اسلام است. از آن جمله است كتاب "الارشاد فى معرفة حجج الله على العباد" كه در اثبات امامت به دلائل عقليه و نصوص نقليه است. اين صحيفه مكرمه در زمان صفويه به قلم فصيح و بليغ عالم ربانى مرحوم محمد مسيح كاشانى ترجمه به فارسى و به اسم "تحفه سليمانى" موسوم شده است (نام گرفته است) و در سنه(سال) هزار و سيصد و سه در ايران به خط نستعليق ممتاز به قطع رحلى و چاپ سنگى به حليت طبع متحلى شده است(چاپ شده است). ♦️ ترجمه عبارتی را از اين كتاب نقل مى كنيم : 🔹امام بعد از ابى محمد عليه السلام پسر والا گهر اوست كه مسمى(نامیده شده) به اسم مبارك رسول خدا صلى الله عليه و آله و مكنى(دارای کنیه) به كنيه طيبه او است(هم نام و هم کنیه رسول الله است). 🔹وانگذاشت(باقی نگذاشت) پدر بزرگوارش فرزندى به حسب ظاهر (فرزندی به معنای ظاهری که همان که در نزد عموم است منظور باشد)و باطن(منظور وارث علوم و کمالات ایشان است) به غير از آن حضرت. و واگذاشت او را در حالتى كه غايب و مستتر بود. ادامه دارد.... -------------- 🌷برای اینکه متن اصلی را متوجه شوید پرانتز ها را در نظر نگیرید 🌷بنا به درخواست دوستان توضیحاتی راجع به متن در پرانتز ها آمده است منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
37.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کعبه امید محبوب من که دائم هستم به گفتگویت معشوق من که دائم هستم به جستجویت آیاشودکه روزی،رُوزی شودحَسَن را احسان گونه گون والطاف نوبه نویت بشنیده ام که خویت چون روی تست دلکش ای من فدای رویت ای من فدای خویت آیاشودکه روزی باچشم خویش بینم آن قامت رسا ورخساره نکویت ایکه به لیلة القدرکرّوبیان ِ بالا اسرارهردوعالم گویندموبه مویت آیاشودکه روزی تفدیده جان ِ مارا ازتشنگی رهائی زاب زلال جویت آی آستان قدست دار السّلام جانها بس کاروان که بسته بارسفربسویت آیاشودکه روزی این زارناتوان را باری دهی زلطفت پایی نهد بکویت ای شاهد دِلارا دربزم آفـرینش وی شاهدان عالم مشتاق دید رویت آیاشودکه روزی این عاشق وصالت دستی رساند اندر دامان مشکبویت ای کعبه ی امیدخوبان درگه عشق چون توخدیوباشی خودآبرو خدویت آیاشودکه روزی اندر برت حَسَن را گویی چه خوش رسیدی اینک به آرزویت @shakhehtoba
❇️حضرت آیت‌الله صمدی آملی: 👈ثواب در ادعیه یعنی دعاکننده با فهم صحیح از متن دعا عروج عقلی نموده و سالک با تعقل در دعا راه صواب و درست را بیابد و انقلاب و تحول روحی از این فهم دعا در او ایجاد شود. یافتن راه صواب بالاترین ثواب برای دعاکننده عاقل است. ❇️سالکین به معارف و صواب مندرج در این فراز از دعای صلوات شعبانیه توجه و دقتی بسزا نمایند: 🔹الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مَارِقٌ: پيش افتاده از آنها از دين خارج است. 🔹وَ الْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زَاهِقٌ:و عقب‌مانده از آنان نابود است، 🔹وَ اللازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ: همراه آنان ملحق به حق است. @shakhehtoba
✨ آ ثار ابوالفضائل حضرت علامه حسن زاده آملی دامت برکاته✨ 2⃣ آثار تفسیری ۱٫تصحیح خلاصه المنهج ۲٫انسان و قرآن آثار کلامی ۱٫خیر الأثر در رد جبر و قدر ۲٫تقدیم و تصحیح و تعلیق رساله قضا و قدر محمد دهدار ۳٫لیلهالقدر و فاطمه علیها السلام ۴٫رساله فی الإمامه ۵٫رساله ای در کسب کلامی ۶٫فصل الخطاب فی عدم تحریف کتاب ربّ الأرباب ۷٫رساله حول الرؤیا آثار روایی ۱٫تصحیح نهج البلاغه ۲٫تصحیح سه کتاب (ابی الجعد ، نثر اللئالی ، طب الأئمّه) ۳٫تکمله منهاج البراعه ۴٫مصادر و مأاخذ نهج البلاغه ۵٫انسان کامل از دیدگاه نهج الیلاغه ۶٫شرح چهل حدیث در معرفت نفس ۷٫رساله ای در اربعین آثار ریاضی و هیوی ۱٫دروس معرفه الوقت و القبله ۲٫رساله کلّ فی فلک یسبحون ۳٫رساله ای در تناهی ابعاد ۴٫تصحیح کتاب الإستیعاب فی صنعه الأصطرلاب للبیرونی ۵٫تعیین سمت قبله مدینه ۶٫الصحیفه العسجدیّه فی آلاتٍ رصدیّه ۷٫الکوکب الدرّی فی مطلع التّاریخ الهجری ۸٫رساله سی فصل تعلیق تحفه الأجِلَّه فی معرفه القبله ۸٫رساله قطب نما و قبله نما ۹٫تعلیقه بر رساله مولا مظفر ۱۰٫رساله میل کلّی ۱۱٫رساله ظِلّ ۱۲٫رساله تکسیر دایره ۱۳٫تصحیح کتاب المناظر فی کیفیّه الابصار ۱۴٫رساله ای در اختلاف منظر و انکسار نور ۱۵٫رساله فی تعیین البُعد بین المرکزین و الأوج ۱۶٫رساله فی الصّبح و الشّفق ۱۷٫رساله ای پیرامون فنون ریاضی ۱۸٫رساله ای در مطالب ریاضی ۱۹٫دروس هیأت و دیگر رشته های ریاضی ۲۰٫تصحیح و تعلیق شرح جغمینی ۲۱٫تصحیح و تعلیق تحریر اصول اقلیدس ۲۲٫تصحیح و تعلیق اُکَرِ مانالاؤس ۲۳٫تصحیح و تعلیق تحریر اُکَرِ ثاوذوسیوس ۲۴٫شرح زیج بهادری ۲۵٫تصحیح و تعلیق شرح بیرجندی بر زیج الغ بیک ۲۶٫تصحیح و تعلیق شرح بیرجندی بربیست باب ۲۷٫تصحیح و تعلیق تحریر مجسطی ۲۸٫استخراج جداول تقویم ۲۹٫تصحیح و تعلیق الدّرّ المَکنون و الجوهر المَصون ۲۸٫دروس معرفت اوفاق ۲۹٫شرح قصیده کُنوز الأسماء آثار ادبی ۱٫تقدیم و تصحیح و تعلیق نصاب الصِّبیان ۲٫تصحیح کلیله و دمنه ۳٫تصحیح و اعراب اصول کافی ۳٫دیوان اشعار ۴٫قصیده یَنبوع الحیاه ۵٫مصادر اشعار دیوان منصوب به امیر المؤمنین ۶٫تعلیقه بر باب توحید حدیقه الحقیقه ۷٫تصحیح گلستان سعدی ۸٫تعلیقه بر قسمت معانی مطوَّل ۹٫امثال طبری آثار متفرقه ۱٫تقدیم و تصحیح و تعلیق خزائن ۲٫هزار و یک نکته ۳٫هزار و یک کلمه ۴٫مجموعه مقالات ۵٫ده رساله فارسی ۶٫کشیکل ۷٫مصاحبات @shakhehtoba