eitaa logo
🏴کانال شاخه طوبی 🏴
14.6هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
6-400-3-31.mp3
12.83M
🌸 جلسه ۵۶ شرح « » بخش « آداب سالک الی الله » ❇️جلسه هفدهم از شرح آیات آخر سوره فرقان ( وعباد الرحمن ...) ( ادامه مباحث ماه رمضان) 🔸 دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ساعت ۵ صبح ( جلسه ششم - سری جدید ) 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
5-400-3-30.mp3
12.99M
🌸 جلسه ۵۵ شرح « » بخش « آداب سالک الی الله » ❇️جلسه شانزدهم از شرح آیات آخر سوره فرقان ( وعباد الرحمن ...) ( ادامه مباحث ماه رمضان) 🔸 یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ساعت ۵ صبح ( جلسه پنجم - سری جدید ) 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
400-4-1MILAD EMAMREZA.mp3
12.7M
🌸به مناسبت« علیه السلام🌸 🌺سخنرانی استاد صمدی آملی⬆️⬆️ ✅ عصر ِ سه شنبه -یکم تیر ۱۴۰۰
آرمان و ارزش علامه حسن حسن زاده آملی در کتاب صد کلمه در معرفت نفس نوشته اند آنکه به هر آرمان است، ارزش او همان است . @shakhehtoba
4_5832206584536631336.wav
2.66M
💠دستورالعمل و سفارش علامه حسن زاده آملی به مردان برای حفظ امانت و تحکیم بنیان خانواده @shakhehtoba
57-1400-4-1=.mp3
10.21M
🌸 جلسه ۵۷ شرح « » بخش « آداب سالک الی الله » 🔸 سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ساعت ۵ صبح 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی
🔸خواهى که شود دل تو چون آیینه 🔸ده چیز برون کن از درون سینه 🔸حرص و حسد و بخل و حرام و غیبت 🔸بغض و غضب و کبر و ریا و کینه 📔هزار و یک کلمه 🌿علامه حسن زاده املی @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظل الله • شما نهال باغتان را به دست هر آدم خام نمی‌دهید می‌گویید این باغبان ورزیده هست یا نه، کارکشته هست یا نه، استاد خدمت کرده هست یا نه، تا چه رسد که نهال وجود خودتان را بدهید به دست هر کسی و آن کسی که پروراننده انسان است باید چه کسی باشد؟ باید ظل الله باشند، آیت الله باشند، نمونه ای از آن حکایتی از آن مظهر آن بوده باشند باید مصداق اتم وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا باشند باید مصداق اکمل وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ باشند... @shakhehtoba
بیست و هشت کلمه فی نصیحه الاخوان بابا افضل @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر و شهود خدا خوشا به حال کسانی که این نهال وجودشان به ثمر رسید از این مفاهیم به درآمده‌اند از الفاظ بازی رهایی یافته‌اند از انباشتن الفاظ کاری درست نمی‌شود به لقلقه لسان کاری درست نمی‌شود حتی این نمازی که می‌فرمایید نماز عبادت بدین عظمت است؛ اقم الصلاه لذکری مقدمه است برای آن حقیقت. اگر به یاد من نباشد به سوی غایت غایاتتان غایت‌ قصوایتان رهسپار نبوده باشید خداوند مشهودتان نباشد و شهید برای شما نباشد و حاضر نباشد و شما در حضور نباشید و آن طور که جناب رسول الله (صلی‌الله‌ علیه و آله) فرمود که المصلی یناجی ربه: «نمازگزار با پروردگارش مناجات می‌کند» مناجات نباشد حضور نباشد نماز نیست چون می‌بینی صورت مقدمه‌ای دارد @shakhehtoba
9-3-4-1400.mp3
10.36M
جلسات شرح رساله لقاءالله (جلسه نهم) موضوع : ✅ جلسه ... 📆 3 تیر 1400, پنجشنبه ساعت 5 صبح
8-2-4-1400.mp3
8.75M
جلسات شرح رساله لقاءالله (جلسه هشتم) موضوع : ✅ جلسه ... 📆 2 تیر 1400, چهارشنبه ساعت 5 صبح
11-5-4-1400_N.mp3
10.05M
جلسات شرح رساله لقاءالله (جلسه یازدهم) موضوع : ✅ جلسه ... 📆 5 تیر 1400, شنبه ساعت 5 صبح
10-4-4-1400_N.mp3
6.27M
جلسات شرح رساله لقاءالله (جلسه دهم) موضوع : ✅ جلسه ... 📆 4 تیر 1400, جمعه ساعت 5 صبح
12-6-4-1400_N.mp3
11.43M
جلسات شرح رساله لقاءالله (جلسه دوازدهم) موضوع : ✅ جلسه ... 📆 6 تیر 1400, یکشنبه ساعت 5 صبح @ostadsamadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وارث انبیا مَن أَرادَ أَن یَریٰ آدَمَ فی عِلمِه، اگر کسی میخواهد صفی الله (علیه السلام) را وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا در عظمت علمی اش ببیند رسول الله(صلوات الله علیه و آله) فرمود عند الموافق و المخالف دوست و دشمن کسی میخواهد آدم صفی الله (علیه السلام) را در عظمت علمی اش ببیند و نوحاً فی طاعَتِه، و جناب (علیه السلام) را، شیخ الانبیا را در مقام طاعت و بندگی اش ببیند الان میخواهد نوحِ (علیه السلام) مطیع را ببیند یا آدمِ (علیه السلام) عالم را ببیند و ابراهیمَ فی خِلَّتِه کسی میخواهد (علیه السلام) را در دوستی و خلتش ببیند و موسیٰ فی هِیْبَتِه، کسی میخواهد کلیم الله (علیه السلام) را در هیبت او مشاهده کند و عیسیٰ فی صفوته، میخواهد حضرت روح الله (علیه السلام) را در سخا و خلوص و برگزیدگی اش بدون کدورت و تیرگی اش در صفا و زلال بودن اش، خالص و مخلص بودنش مشاهده کند مَنْ أَرادَ أَنْ یَریٰ آدَمَ فی عِلمِه و نوحاً فی طاعَتِه و اِبراهیمَ فی خِلَّتِه و موسیٰ فی هِیْبَتِه و عیسیٰ فی صَفوَته، فَلْیَنْظُر اِلیٰ عَلیِ بنِ أَبی طالِب(علیه السلام) نشد از سرّ علی (علیه السلام) کس آگاه زیرا که نشد کس آگه از سر اله یک ممکن و این همه صفات واجب ؟! لاحول و لا قوه الا بالله، این صفات را میخواهید در او مشاهده کنید او را ببینید که آنچه خوبان همه دارند، تو تنها داری و این آقا، پیشوای ما، ماهم که صادقیم،به دنبال طبیب داریم می رویم آقا درد داریم ، داریم میرویم دنبال طبیب ما هم که درد داریم ، این آقا را همه اینطور نقل کردید از آن بهتر هم که اگر دارید بفرمایید بسم الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سکوت • . در این آیه کریمه وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا [و به او درحالی که کودک بود، حکمت دادیم] درباره جناب یحیی پیامبر (سلام الله علیه) به تفسیرها رجوع بفرمایید. یکی از مسائل حکیم و قرص و محکم که به جناب یحیی پیغمبر (علیه السلام) صبیا از همان کودکی به او داده شده در آداب او دارند که خیلی ساکت بود خیلی کم حرف بود چانه‌اش در اختیارش بود بگوید و ببافد و حرف بزند و چیزی بگوید اینطوری نبود خیلی با احتیاط حرف می‌زد سکوت وقار می‌آورد. آدم جا گرفته سنگینِ عاقلِ، آرامِ ساکت. خدا رحمت کند جناب آقای آمیرزا احمد آشتیانی، شفا خدمت ایشان می‌خواندیم (رضوان الله علیه) یکی از رفقا یادشان بخیر خیلی حرف می‌زد ایشان هم خیلی صبور بودند بالاخره یک روز یک شعری خواندند که شعر در خاطرم نیست اما مفادش این بود که به او گفتند آقای شیخ عمامه را که تحت الحنک قرار دادند که حَنَکت را ببندی، این قدر چانه نزنی ، بله آدم باید تحت الحنک را ببندد و این قدر چانه نزند، پر چانگی خیلی بد است این دهان که بسته شد دهان هایی باز می‌شود 🎙علامه @ shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سفره الهی • آدم در اوایل امر خیال می‌کرد که الف لام میم، حاء میم، کاف هاء یاء عین صاد، الف لام راء، الف لام میم صاد؛ اینها حروف مقطعه‌ اند. اینها رمزند بعد یواش یواش بالاتر می‌آییم می‌بینیم نخیر آیات قرآن همه رمزند همانی که شیخ (ابوعلی سینا) در رساله معراجی عنوان کرده که فرمود آنچه را که شریعت آورده همه رمزند همه در صورت محسوسات‌اند آکنده‌ی از حقایق. رمزند بعد می‌بینیم آیات همه رمزند همین طوری ان الذین آمنو همانا کسانی که ایمان آوردند به این اندازه نیست این یک مرحله ظلی است بعد می‌بینیم نخیر روایات همه رمزند همه سرّند و خیلی دهان می‌خواهد خیلی هاضمه می‌خواهد خیلی آدم سفر کرده می‌خواهد خیلی آدم زحمت کشیده می‌خواهد به اسرار ادعیه به اسرار بیانات معصوم (علیه السلام) روایات آیات به حقایق نظام هستی که قرآن و روایات مراتب ظلشان هستند الفاظشان هستند به آنها آگاهی پیدا کنند و به تعبیر جناب رسول الله (صلی الله علیه و آله) که قرآن را تعبیر به سفره الهی فرمودند این سفره برای بنده و جناب عالی گسترده است و ما را هم کنار این سفره دعوت کردند که ما لیاقت این را داریم در کنار این سفره رحمت رحیمیه الهی نشسته‌ایم آن رحمت عامه اش که روشن [است] که بر این خوان یغما چه دشمن چه دوست آدم هم روزی می‌خورد شیطان هم روزی می‌خورد اما این سفره رحیمیه خوراک هر کس نیست این پر دلی باید که بار غم کشد رخش می‌باید تن رستم کشد این خوراک هر دهن نیست بر سماع راست، هر تن چیز نیست * طعمه ی هر مرغکی انجیر نیست» این خوراک آقایان است ان‌شاءالله تعالی @shakhehtoba