eitaa logo
گنجینه شاخه طوبی
2.2هزار دنبال‌کننده
177 عکس
98 ویدیو
37 فایل
گنجینه شاخه طوبی کانال دوم شاخه طوبی مرجع معرفی کتب و آثار و شرح دروس ارزشمند علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه .... @shakhehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec کانال درسی @shakhehtoba
مشاهده در ایتا
دانلود
گنجینه شاخه طوبی
🔷 ماه مبارک رمضان 1445 🔶 افاضات استاد صمدی آملی 🔰موضوع: سیری در معارف قرآنی و روایی 🔶 جلسه 4(شب
بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه چهارم ماه مبارک رمضان (شب پنجم) ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ 🔶 حضرت آقا روحی فداه در حقیقت تمام صحف نوریه ی وجود مقدسشان سیر در قرآن کریم و معراج و تطوّر صعودی برزخی در احادیث اهل بیت و قرآن است. و تمام وجودشان را قرآن و اهل بیت پر کرده بود. توفیق الهی شان بر این بود که در این دو ارث حضرت خاتم انبیاء مستغرق بودند. 🔶 در رساله‌ ی لقاء الله حدود شش وجه معنا برای این لفظ مهم تاریخی (وحدت وجود) مطرح فرمودند که معنای اول آن را مورد تایید قرار ندادند؛ سپس در ادامه بحث معانی وحدت وجود چهار تا معنای دیگر هم مطرح فرمودند که این معانی را پذیرفتند منتها بینشان مراتب قائل شدند که بالاترین این مراتب کدام است و متوسطات و نازلترین این مراتب چگونه است. 🔶 برای وحدت وجود در یک سطر مطرح فرمودند که هر کس واقعا به این حقیقت رسیده باشد زبان بسته میشود و دهان بسته میشود و هیچ به سخن در نمی آید در واقع هیچگاه یافته ملکوتی این حقیقت ها تفوّه به آن نمی کنند که تفوّه از ماده فاه فِ و الف و که حالا فَوَهَ یا فَیَهَ که یا باشد یا واو باشد قلب به الف شده باشد که دهان را فوه (فاه) میگویند فیه هم میگویند یعنی با فا و یا و هِ ی هوّز. تفوّه یعنی به دهان و زبان و لفظ در نیاید که اگر کسی به این حقیقت رسیده ساکت میشود دهان باز نمیکند اگر دهان باز بکند فقد کَفر. حالا باید آن کفر که کافر می‌شوند را معنا کرد. وقتی وارد این وادی شدید تمام کلمات اینجا برای خودشان معنا دارن باید به دنبال لطایفشان باشید به دنبال فهم اسرارشان باشید. 🔶 آنی که آن طرف را میبیند حقایق موجودات را میبیند می‌آید در مرتبه ی ظاهر، دوست دارد که ما را هم با خودش ببرد از باب اینکه دوست دارند ما را. انبیاء آمدند گفتند آقا ما پیغام خدا را داریم برای شما می رسانیم.. 🔶 جناب شیخ اکبر محی الدین فرمود جناب حضرت آدم با بیش از هفتصد لغت تکلم میکرد حالا ایشان عدد هفتصد را آورده ایشان پدرجدّ علم اعداد است پدرجد علم اوفاق است تمام کسانی که بعد از اسلام در این علوم عجیب و غریب هر چه دارند از روی سفره ی جناب شیخ اکبر محیی الدین دارند و شیخ اکبر هر آنچه که دارد از خرده ریزه های سفره ی امام امیرالمؤمنین دارد. 🔶 آقا جان چقدر دلشان می‌خواهد که هر جور شده دست ما را بگیرند و ببرند. از بس که از آن طرف خبر دارند از بس که جانشان پاک بوده نطفه شان پاک بوده کن مادر پاک پدر پاک غذای حلال شیر پاک پستان پاک دامن پاک از بس که پاک بودند آنقدر گرفتند آقا، بعد همینجور دوست دارند برای ما هرچه دارند بگویند بعد می بینند که مثلا ما قابلیتش را نداریم یا کم، او میخواهد به ما دریا دریا القاء کند ما مثلا به اندازه ی یک بچه ی شیرخوار هم اگر بشویم که قطره قطره بخوریم اینها دوست دارند از بس که آقاجان من و شما را دوست دارند. 🔶 قابلیتهای من و شما رو می داند آن خدایی که من و شما را آفرید می داند چه کسی آفریده الان هفت میلیارد هشت میلیارد انسان در کل زمین که هر کدامشان می توانند میلیون ها عوالم بشوند و بدن ها داشته باشند حرف یک بدن و دو بدن و اینها نیست در دروس معرفت نفس عنایت فرمودید انسان را به تعبیر آقاجان بدن هایی است این بدن ها در طول همند. 🔶 به خواب میروی صورتها می بینی اشکال می بینی دریاها می بینی جنگل ها می بینی درختها می بینی بوها استشمام می کنی غذاها میل می فرمایی طعم ها را به ذوق در می‌آوری و مبصرات داری مسموعات داری اینها همه ابدان شما هستند. زمین می بینی آفتاب می بینی ستارها می بینی ماه می بینی جنگل می بینی درختان می بینی آنقدر چیزها می بینی و می شنوی و می بویی و می چشی و لمس می کنی به محض این که از خواب بیدار شدی طور وجودیت از آن طور به این طور در آمده آن‌وقت می بینی که آنچه در اینجا ملاحظه می فرمایی از زمین و آفتاب و ستارها و کهکشانها و دریاها و حیوانات و جنگل ها و کوه ها و مردم و اینها به منزله همانی است که روایات فرمودند ریگی را بگیری در یک بیابان بیکران ریگزار بیندازی. 🔶 اینجا که ما هستیم آفتاب را که می بینیم ماشاءلله خیلی بزرگ نشان میدهد. همه جا را هم روشن کرده. وقتی که موشک وار می‌روید (خلوت میخواهد، عزلت میخواهد) می‌بینید آفتاب کم کم شده به اندازه ی فلان‌ ستاره. دورترین ستاره ای که جدای از ستارگان دیگر ما با چشم نورش را می بینیم شعرای یمانی است. ما فقط کهکشان راه شیری را می‌بینیم که نزدیکترین کهکشان به ماست و به یک تعبیری خودمان و منظومه شمسی و منظومه ولکا و ده ها و صدها منظومه های دیگر همه توی گوشه ای از این کهکشان مستکن هستیم. وقتی کم کم فاصله‌ میگیریم می‌بينيم آفتاب شده به اندازه یک شعرای یمانی نور آفتاب مفقود شده. 🔻گنجینه شاخه طوبی مرجع معرفی فایل های صوتی کتب و آثار @shakhehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
🔶 مرکز زمین را نقطه هسته مرکزی زمین را به اصطلاح مبدا خروج شعاع قرار بدهیم و از آن خطوط شعاعیه استخراج کنیم بیاوریم در محیط زمین. الان ما در این جمعی که در محضر عزیزان هستیم هر کداممان میشویم منتهای یه خط شعاعی از مرکز زمین به محیط به اندازه قدّمان. همه این خطوط شعاعیه را دور در دور همینطور امتداد بدهید... تمام اشیاء نقاط محیط کره زمین چه نقاط آبی و چه نقاط خشکی اینها همه به منزله ی طرف خط شعاعی باشد که از مرکز زمین به این نقطه محیط زمین آمده و از اینجا میخواهد امتداد پیدا بکند برود تا کجا؟! تمام نمی‌شود.. 🔻گنجینه شاخه طوبی مرجع معرفی فایل های صوتی کتب و آثار علامه حسن زاده @shakhehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه چهارم ماه مبارک رمضان (شب پنجم) ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ 🔶 این دیدن عجیب است.. این جنابعالی بصیر هستید سمیع هستید سمع اینقدر قدرت شنوایی ندارد الان در کرات آسمانی اینقدر صداهای مهیب و سهمگین کذایی وجود دارد که به گوش ما در زمین نمیرسد کمی رعد و برق و اینها بالای سر ما از تصادم ابرها به میان می‌آید شدت صدایی به گوش ما میرسد وحشتناک است وگرنه اگر آن همه شهاب سنگها آن همه کراتی که بعضی ها بهم میخورند و صداهای آنها که ایجاد میشود اگر بخواهد به گوش ما برسد به طور کلی زندگی ما مختل می‌شود. شنوایی اینقدر شعاع ندارد. کسی صدایی بزند پنجاه متر صد متر دویست متر پانصد متر هزار متر. حالا یک بلندگو شیپور دست بگیریم فوقش صدای ما بشود پنج کیلومتر ده کیلومتر چیزی نیست. چشم که باز می فرمایید، می بینید، اگر مماس با زمین کنید به اندازه فوق افق حسی مشهود شما میشود. هر مقدار که بالا بیاییم مثلا به اندازه قد ما، به اندازه شعاع افق تُرسی به وفق قامت شخص مشهود ما واقع می‌شود. یک فوق افق حسی نصیب ما میشود. در درس های هیئت مراجعه بفرمایید دقت بفرمایید.. 🔶 اینقدر الان می شنوی دعوای لفظی که آقا عربها آمدند الفاظ را آوردند ریختند در فارسی ما! فارسی ما را از بین بردند.. از این فرمایشات.. آقا جان تو چرا اینقدر معطل الفاظی! کی میخواهی به دنبال معانی بروی کی میخواهی معانی عالم ماده الفاظ را احصاء کنی تا چه برسد به معانی مثالی الفاظ به معانی عقلی الفاظ.. 🔶 آنها که خبر از آنطرف‌ دارند حقایق را می‌بینند وقتی می‌آید اینجا میخواهد حقایق را به من بیچاره منتقل بکند من که اینقدر توانایی ندارم که ارتباط وجودی با نفس ناطقه او برقرار کنم ببینم نفس او در مرتبه صعود برزخی چه چشیده چه دیده چه شنیده چه لمس کرده چه استشمام کرده باید من اینقدر قوی باشم هر آنچه را که تو دیدی و شنیدی بروم در کمون ذات تو نفس من أنای من با أنای تو منِ من با من تو اتحاد وجودی برقرار کند و تو هر آنچه را که می خواهی به من بگویی بدون اینکه نیازی به لفظ باشد به عبارت به کلمه حالا یا فارسی یا عربی یا پشتو یا هندی یا انگلیسی یا فرانسوی لفظ نمی‌خواهد.. 🔶 از بس که آقا از این جهال ضربه خوردند بسیاری از این مطالب را مجبور شدند به کد و به رمز و به اشاره و به اعداد کسری و امثال اینها بگویند. 🔶 نظام هستی، خلقت، بی حکمت نیست. یس و القرآن الحکیم انک لمن المرسلین حرف از حکمت است حکمت علم به احوال اعیان موجودات علی ما هی علیها است. منتها حکمت هر کسی به قدر طاقت است. طاقت البشریه. به مقدار توانمندی هر شخصی است. هر کسی در فهم حقایق عالم و معرفت به اشیاء نظام وجود علی ما هی علیها به مقداری که می‌فهمد حکمت اوست. و این حکمت ضاله المؤمن است. الحکمه ضاله المؤمن. حکمت گم شده مؤمن است. مؤمن دنبالش می گردد. مؤمن یعنی هر کسی که در رتبه ی ایمان ایقانی قرار گرفته است. اینجا ایمان یعنی ایقان. 🔶 فصل چهارم انسان در عرف عرفان آقا جان را مشاهده می فرمایید که آنجا میگوید در این فصل یک سری اصول ایقانی و ایمانی.. که در اول سوره ی مبارکه بقره هم حرف از یومنون دارد هم حرف از یوقنون دارد.. ایمان ایقانی، ایقان ایمانی، وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ اینجا دیگر لحن یومنون شده یوقنون این یوقنون فقط و فقط مال آخرت نیست. 🔶 علمای ما همه سر سپردند به آستان قدس انسان کامل معلَّم به تمام اسمای حسنای الهی. 🔶 در یک روز در بیتُ المَقدِس یا مُقدّس که معروف است هفتاد و دو پیغمبر خدا را سر بریدند. اما خدا و انبیاء او دست از دلسوزی برنداشتند خلق من است ساخته ی من است دوست داشتم و ساختم.. کنت کنزاً مخفیاً فأحببت أن اُعرف فخلقتُ الخلق لکَی اُعرف و به تعبیر آقاجان سید الشهدا در دعای عرفه الهی تَعَرّفتَ لی فی کل شیء بارالها هم نه آن بارالها مال اللهم است؛ الهی یعنی خدای من اله من اله من تَعَرّفتَ لی فی کل شیء تو خودت را به من در تمام اشیاء معرفی کردی حتی لا اجهلک فی شیء که من در هیچ چیز نسبت به تو جاهل نباشم به هرچه نگاه می کنم تو ببینم.. 🔻گنجینه شاخه طوبی مرجع معرفی فایل های صوتی کتب و آثار علامه حسن زاده @shakhehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
!
بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه چهارم ماه مبارک رمضان (شب پنجم) ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ 🔶 هر لفظی را وقتی در وادی متقابل ها ببری بالاتر از متقابلات بالاتر ببری عنایت می فرمایید الفاظ متقابل مثلا قابض و باسط مضلّ و هادی رافع و خافض غاضب (غضبناک) و فرح فارح مرتاح تمام این الفاظ که متقابلات دارند معانی تقابلی دارند، یک پله زحمت بکشیم یک کمی برخیزیم می بینیم متقابل ها همه متجانس ها می‌شوند همه متناسب ها می‌شوند. اگر شیطان نباشد وحی معنا ندارد بدون ابلیس وحی معنا ندارد.. سبحان الله.. و در قرآن کریم ابلیس، شیطان، حتی برای این که بیاید بندگان خدا را به تور بیندازد و نگذارد که به حضور حق متعال مشرف بشوند میرود از خدا اجازه می‌گیرد. میگوید ربِّ ربّ من به من اجازه می فرمایی که الی یوم یبعثون تا آن روزی که همه مبعوث می‌شوند من وقت داشته باشم که مزاحم بندگانت شوم؟ بسیارخب باشد تو هم آزادی انک من المنظرین 🔶 وقتی طور وجودی خلق الله عوض میشود در منگنه ها گیر میکنند در بزنگاه ها گیر میکنند در عبور جدول وجودیشان که حالا برای آنها در مقام صعود برزخی به صورت تونلی یک جای ضیقی که به تعبیر بعضی از روایات آمد کانّه مثل عبور کردن یک نخ از یک سوراخ سوزن نه بالاتر می خواهی که یک انگشت را از این سوراخ عبور بدهی نخیر بالاتر میخواهی یک مشت را از این سوراخ عبور بدهی نخیر بالاتر.. اینها میشود جداول وجودی افراد.. ما جدولی از بحر وجودیم همه 🔶 بعضی از شبها هزار رکعت نماز... اشکالی ندارد از جنبه زمانی چون مبدأ حرکت شما شب باشد ولو اینکه ادامه حرکت به روز منتهی بشود به اسم شب شماست. یک کاری را روز شروع کنی از جنبه زمانی نتوانی این ذکرت را به اتمام برسانی بخوری به شب مانند روز عرفه اشکال ندارد شروعت چون در روز است ولو به شب برسی به عنوان روز عرفه است. 🔶 بعد از نماز تعفیر کنید خودتان را خاک مالی کنید پیشانی را بگذارید روی مهر بردارید مهر را بوسه بزنید گونه سمت راست را بگذارید روی مهر بردارید مهر را بوسه بزنید گونه سمت چپ صورت را بگذارید روی مهر، مهر را بوسه بزنید این را میگویند تعفیر.. 🔶جاهل اگر به جنگ عالم بیاید هرگز با علم و عالم جنگ ندارد با جهل خودش جنگ دارد. آنهایی که در کربلا به جنگ ابی عبدالله آمدند با حسین فاطمه جنگ نداشتند با جهالت خودشان جنگ داشتند داشتند با خودشان می‌جنگیدند. حسین که جنگ نمی کند طرفدار جنگ نیست طرفدار کشمکش نیست. 🔶 ذاکر اگر ذکر ببیند و مذکور که خداست ببیند و ذاکر که خودش است به ظاهر ببیند این تثلیثی است. اگر ذکر ببیند و ذاکر که خودش هست را ببیند مشرک کفری است. اگر مذکور را که خداست ببیند و ذکر خودش را هم ببیند باز هم مشرک است و نتیجه تابع اخس مقدمتین است.یعنی باز هم مشرک کفری است در حقیقت مذکور نیست. ذکر خودش است. اگر خودش که ذاکر است را ببیند و خدای مذکور را ببیند باز هم مشرک است! اگر فقط او رو میبیند نه خود را نه ذکر را نه ذاکر را نه عالم را نه غیری را اما نه اوی محدود به وحدت عددی را اوی به محدود به سعه ی الله الصمد؛ الصمد میخواهد ببیند این تازه می‌شود توحید. 🔶 آزادی یعنی جنابعالی آزادی از تمام قیدهای خودت در بیایی از هر چه که غیر غیر اوست بیرون بیایی مطلقا مطلقا آزاد محض بشوی یعنی حق محض؛ وجود محدود است یا غیر محدود است؟! حق متناهی است یا غیرمتناهی است؟! الله محدود است یا غیر محدود است؟! الله، الصمد است که در قرآن تلاوت می کنی.. یک بار هم این اسم الصمد در قرآن آمده دو بار نیامده در سوره ی قل هو الله احد آمده چون صمد بیش از یکی نداریم آقا 🔶 آزادی؛ آزادی خودت را هر جور دوست داری بسازی و بدان فردا روی سفره آزادی خودت می‌نشینی هر جور خودت را ساختی همانی 🔶 فرشته.. صدایی که میشنوی... همه اش خودت هستی تمام اینها همه ابدان صور برزخی تو اند.. 🔶 تازه محدودش است هنوز پرده به نحو مطلق برکنار نرفته.. آزادی خودت را بسازی که فردا وقتی روی آزادی صناعت نفس ات ساختن خودت نشستی می بینی در هیچ چیزی محدود نمی‌شوی نه در بهشت میگنجی نه در جهنم نه جهنم میبرندت چون جهنم جا ندارد! چجوری میخواهد شما را جا بدهد! بهشت هم جا ندارد بهشت محدود است. جهنم محدود به جلالیات است و بهشت محدود به جمالیات است و جنابعالیِ آزادمرد روی سفره آزادی خودت نشستی و بالا آمدی تو غیرمتناهی هستی.. 🔶 در بهشت و جهنم هرکجا میگردی حسن زاده را پیدا نمیکنی! این فرمایش امامِ آقای حسن زاده است، امامِ حسن‌زاده علی است که فرمود: عارف را نه در جهنم می توانی بیابی و نه در بهشت. هیچ جای بهشت جای عارف نیست بهشت کجا عارف کجا! فقط فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر فقط پیش خدا 🔶 آنجایی که یک جهنمی به صدق بگوید یا الله یکدفعه می‌بینی آنجا علیست چون هر کجا خداست علی آنجاست هر کجا خداست حسن‌زاده آنجاست هرکجا خداست آقای طباطبایی آنجاست.
بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه چهارم ماه مبارک رمضان (شب پنجم) ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ 🔶 تمام مؤمنین متدینین همه در هنگام ارتحال، به لحظه انتقال جوهری وجودی از این عالم به طور دیگر امیرالمؤمنین را زیارت می‌کنند. برای اینکه مومن وجه الله را میخواهد ببیند علی می‌بیند. 🔶 عالم گنجایش انسان را ندارد؛ بهشت گنجایش امیرالمؤمنین را ندارد نمی‌تواند علی را در خودش جای بدهد آخر از بس که سعه ی وجودی زیاد است این محدود نمی‌تواند این غیرمتناهی بالفعل را به اینجا برساند. 🔶 هرچه که بهشتی ها در بهشت مشاهده می‌کنند می‌بینند چه آنهایی که در دنیا هستند مثل همینگونه غشوه تصادف بیهوشی در اتاق عمل در خواب، خواب هیپنوتیزمی در مرگ در موت طبیعی در موت اخترامی در سکته در سرطان مطلقا هرچه در وادی انصراف هرچه خوبی بعد از انصراف می بینید فرمودند اینها از تجلیات فعلی حسین ابن علی است از تجلیات فعلی سیدالشهداء است. هنوز تجلیات صفاتی اینجا پیاده نمی‌شود تجلیات ذاتی هم پیاده نمی‌شود فوق اینهاست آنها بالاتر از این حرف هاست.. هرچه بهشتیها در بهشت می‌بینند می‌شنوند می بویند میچشند همه از منشئات شان است، همه از انشائات نفس ناطقه شان است، همه از تجلیات فعلی جناب سیدالشهداست... تا برسیم به تجلیاتِ..... 🔶 تا الان حرف حضرت نوح را گوش نکردند.. این امر واقع میشود حتمی است این امر لازمه وجودی خودتان است این امر لازمه ی افعال خود شما مردم است. این تحقق عینی اش برای من مثل روز روشن است. 🔶 کشتی اش بسم الله الرحمن الرحیم است.. از آن ابعاد ۱۰۰، ۳۰ و ۱۵ متر برو بالاتر بسم اللّه مجریها ومرسیها کشتی و سفینه ی من بسم الله الرحمن الرحیم است. در یک مرتبه ای پیاده کنی طولش می‌شود صد متر عرضش می‌شود سی متر عمقش می‌شود پانزده متر میروی جلوتر می بینی حرف صد متر و سی و پانزده نیست صد هزار متر و سی هزار متر و پانزده‌ هزار متر است... مثل اعداد؛ الفِ ابجد را به یک معنا می گیری میگویی یک وقتی ارتقاء وجودی پیدا می کنی  یکش میشود هزار وقتی اتحاد وجودی پیدا کردی یک دفعه می بینی الف ابجد به جای اینکه بشود یک میشود هزار میشود هزار هزار میشود میلیون وقتی ارتقاء وجودی پیدا کردی میشود الف الف الف میشود میلیارد. و هکذا إلی غیر النهایه چون تو بی نهایتی.... 🔶 آن عارف گفت من تمام عالم را یک لقمه کردم و بلعیدم باز می گویم هل من مزید چون انسان تشنه هرگز نمی ایستد.. 🔶 آه از دست صرافان گوهر ناشناس هر زمان خرمهره ای با در برابر میکنند.. 🔶 آقا جان فرمودند که اینها نه از باب من و شما، شخصی است اینها همه از مکتب خاتم انبیاء است. که اگر من و امثال من خودمان را به اندازه یک کرمک شب چراغ در مقابل آفتاب عالم تاب وجودی خاتم انبیاء هم خودمان را تمثیل بکنیم تنظیر بکنیم و تشبیه بکنیم باز برای خودمان خیلی احترام قائل شده ایم.. 🔶 آقا جان امیرالمؤمنین یک روزی آمدند در بین شاگردان در بین خواص در بین کمیل ها عمارِ یاسر ها اویس قرنی ها عثمان ابن حنیف ها این خواص؛ فرمود: چرا هنوز شما نباید به جایی رسیده باشید که من دیشب چیزهایی از جناب خضر گرفتم را به شما بدهم! دعوا می‌کنند با ما چرا نباید به آنجا برسیم... 🔶 آمل محل صدور معارف و حقایق در طول تاریخ است به تمام بشریت نه به فقط جهان فعلی به جهان فعلی به جهان قبلی به جهان آینده... 🔶 هر کسی اهل الله بشود خدا در خدمت اوست اهل الله باشید اهل دنیا نه اهل آخرت هم نه... این راه را بروید آقا به خدا آقا دستتان را می گیرد. 🔶 این همه در این جلسات گفتید استاد میخواهید استاد میخواهید قبول است استادتان خود آقا، به ایشان مراجعه بفرما به صدق مراجعه بکن حالا ببین چه خبرها می‌شود!
4_5798494011840792687.mp3
31.36M
هدایت:ازکانال حکیم عارف استادامامی... موضوع: و واعدنا موسی ثلاثین لیله ... فصل شکوفایی آدم جلسه اول 25 تیرماه 1399
4_5819014326198995161.mp3
34.21M
هدایت:ازکانال حکیم عارف استادامامی... موضوع: و واعدنا موسی ثلاثین لیله ... فصل شکوفایی آدم ایام ذی الحجه جلسه اول سه شنبه 99/4/31
4_5819014326198995187.mp3
30.67M
هدایت:ازکانال حکیم عارف استادامامی... موضوع: و واعدنا موسی ثلاثین لیله و .... فصل شکوفایی آدم ایام ذالحجه جلسه دوم چهار شنبه 99/5/1
4_5821266126012680697.mp3
32.58M
هدایت:ازکانال حکیم عارف استادامامی... موضوع: و واعدنا موسی ثلاثین لیله و .... جلسه سوم فصل شکوفایی آدم ذالحجه پنج شنبه 99/5/2
4_5825589787985184817.mp3
32.73M
هدایت:ازکانال حکیم عارف استادامامی... موضوع: و واعدنا موسی ثلاثین لیله و .... جلسه چهاروم فصل شکوفایی آدم ذالحجه پنج شنبه 99/5/3