eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.4هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
61 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
تکثیر نسل پاک - جهادی عظیم جلسه 40.mp3
11.93M
تکثیر نسل پاک شیعه، جهادی عظیم در تکریم اهل بیت پیغمبر- علیهم السلام ✅ جلسه چهلم 📆2 دی 99 @shakhehtoba
تکثیر نسل پاک - جهادی عظیم جلسه 41.mp3
12.84M
تکثیر نسل پاک شیعه، جهادی عظیم در تکریم اهل بیت پیغمبر- علیهم السلام ✅ جلسه چهل و یکم 📆 3 دی 99 @shakhehtoba
صبر؛ حفظ نظام بندگی و نه پشیمانی از اهداف متعالی و نه توقف دائم در بن‌بست‌ها 💢آیت‌الله صمدی آملی: ✍در صورت ایجاد موانع در زندگی باید صبر نمود. صبر به معنی: رها نمودن اهداف و دلسرد شدن و یاس از وصول به هدف نیست. صبر به معنی: توقف و تعطیلی تلاش و مجاهدت نیست. صبر یعنی: درنگ جهت تامل و تفکر مجدد جهت وصول به تدبیر جدید برای خروج از بن‌بست است صبر : تحمل آثار و شدائد روحی ناشی از برخورد به بن‌بست و از دست ندادن نظام بندگی، توسل، توکل و امید به فرج و گشایش در آیتده‌. صبر یعنی: اعتقاد به اینکه عالم صاحب و مالک مطلقی دارد. نتیجه صبر با جان صابر. مرحوم علامه طباطبایی(ره) می‌فرمایند: ✍《صبر این نیست که انسان از هر کسی سیلی بخورد و یا تسلیم هر شرایطی شود، در حالی که فطرت حکم میکند که باید از خود دفاع کرد ؛ بلکه صبر یعنی اینکه انسان در برابر هر ناملایمی و یا هر ملایمی "☆نظام بندگی خدا☆" را از دست ندهد و با " توکل" و "توجه به‌خدا" موانع را رفع نماید. . .》 📚منبع: المیزان، ج 11 ، ص142 @shakhehtoba
9.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌تبیین رابطه علم و دین 🎬✍ قسمت چهارم/ بخش الف 💢آیت‌الله صمدی آملی: ✍《رابطه علم و دین از نوع رابطه است در واقع یک حقیقت واحد با دو نام متفاوت، منتها در افواه مردم مصطلح مشهور شده که کاوشهای در طبیعت را 《علم》 و مباحث اخلاقی، عبادی و اعتقادی را 《دین》گویند. در حالیکه انسان برای دریافت علم دو راه دارد: 1⃣ توجه عقل و نفس انسان به عالم طبیعت و نشئه ماده و که بدان 《》یا مصطلح گفته می‌شود 2⃣ توجه ادراکات نفس به عالم و و تغذیه علمی از راه که بدین و شهودی در اصطلاح 《》 یا گفته میشود.》 ⛩🖍 منظومه عرفان و حکمت علوی: گفتگوی علمی صمیمانه دانش‌آموختگان فلسفه غرب دانشگاه تهران با فیلسوف معاصر آیت‌الله صمدی آملی @shakhehtoba
اگر تیغ عالم بجُنبد زجای نبُرد رگی گر نخواهد خدای 💢طلبه رزمنده انقلابی، آیت‌الله صمدی آملی: ✍به دفعات در روزهای سخت عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس مثل عملیات ۲۲ روز کانال ماهی، ۷۸ روز فاو، کربلای۴ و ۵ مثل باران گلوله مستقیم به سمت سر و صورت رها می‌شد اما مشخص بود که بحقیقت تا خدا نخواهد برگی از درخت نخواهد افتاد. گاهی با خودمان می‌گفتیم که یقینا این گلوله سینه ما را خواهد شکافت یا مغز سرمان را متلاشی می‌کند اما با حیرت می‌دیدم که بارانی از گلوله‌ها از بدن ما عبور نموده ولی همچنان زنده بودیم و بیاد خطبه آقاجان سیدالشهداء (ع) می‌افتادم که : 《خُطَّ الْمَوْتُ عَلى وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلى جیدِ الْفَتاةِ:  قلاّده مرگ بر گردن فرزندان آدم، همانند جای سایه مانده زیر گردنبند روی پوست گردن دختران جوان است(محوشدنی نیست) 🔶گر نگهدار من آنست که من می‌دانم 🔶شیشه را در بغل سنگ نگه می‌دارد @shakhehtoba
💕حقایق نوریه قرانی 💕 در زایمان حضرت‌مریم 💕در سلوک وصول به تلقی کلمه روح‌الله 💢آیت‌الله صمدی آملی: ✍آدم چون در ذات و صفات و افعال بر خلق شده است 《قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى‌ شاكِلَتِهِ》[اسراء/۸۴] لذا کسی است که بتواند را نماید. 《وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا》[بقره/۳۱]  و قرآن کتاب نقشه راه وصول به مقام خلافهُ‌اللّهی و تلقی اتم اسمای الهیه در نظام وجود است. 《إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ》[اسراء/۹] ✍پس تدبر کن در فصوص قرآنی در کتاب فصوص جناب ابن‌عربی که هر فص بنام یکی از اولیای الهی مسمی شده، و بدین معناست که رسیدن به مقام ربوبیت تامه بالعرض و تلقی اتم اسماءالله بدون چشیدن و رسیدن و پیاده شدن ابتلائات و حالات این اولیای الهی در زندگی سالک حقیقی مقدور نیست و زندگی و اسم هر کدام از اولیای الهی در قرآن دعوت به تلقی یک مقام از مقامات و منزل از منازل سیر الی الله جهت تلقی اسماءالله توسط سالکین هستند. مقام و منزل و فص جناب نوح برای نوحی‌مشربان یعنی گرفتار شدن سالک در طوفان امتحانات جناب نوح. 💕مقام جناب مریم یعنی برای هر سالکی که میخواهد آدم حقیقی شود باید این حالات و ابتلائات را تلقی و مس نماید. در سوره ی مریم که خواهران سعی نمایند با این سوره حشر بیشتری داشته باشند آمده است: 🌹《واذکر فی الکتاب مریم اذ انتبذت من اهلها مکانا شرقیا: و دراین کتاب مریم را یاد آور آن هنگام که از جدا شد و در ناحیه‌ی شرقی قرار گرفت》🌹 معلوم می‌شود یک تنهایی و گوشه‌گیری بسیار سنگینی عاید حضرت مریم _سلام الله علیها شده بود که حتی از خانواده‌ی خود نیز جدا شد واین گونه گوشه‌گیری و عزلت‌نشینی چه شیرین است اگر روی حساب و برنامه باشد غرض این که بعد از آن گوشه‌گیری و انقطاع از مردم , وقتی که مراقبت تام و حضور تام به حضرتش دست داد 🌹《فأجاءها المخاض الی جذع النخله》 درد شدید او را به قلق و اضطراب فراوان کشید و تا اندازه‌ای این درد گل کرد که در قرآن از او نقل شده که فرمود: 🌹《خدایا کاش پیش از این مرده بودم و بطور کلی فراموش شده بودم》😭😔😭 قربان آن حقیقت جانت که چقدر در سکوت و خلوت و موت اسود شرحه شرحه شد. قربان آن همتی که تو را به مقیم شدن در در یعنی مُشرق شدن به شروق تلقی انوار الهیه برد تا با وصول به مقصد 《فتمثل لها بشرا سویا》 عاید جانت شود دخترانم! عزیز فرزندانم! نور دیدگانم! پاک و ساذج و بی‌رنگ و بی‌نقش و بی‌نقشه باش! و بدان که 🌹این درد مریم(س), درد زایمان نیست, بلکه این درد متولد شدن خود مریم است🌹 و الا این درد زایمان متعارف را که همه‌ی زن‌های عالم دارند پس چرا قرآن فقط از حضرت مریم یاد کرده است و سوره‌ای را بدان اختصاص داده است. غرض اینکه آن دردی که در قران یاد شده فقط این درد متعارف زایمان فرزند نیست بلکه دردی فوق این دردهای روزمره‌ی زندگی است 💕این درد تولد خود مریم است💕😞😭😭 💕او خودش می‌خواهد زاییده شود و آدم دیگری شود 💕😔😭😭 🔶الا یا ایها الساقی ادر کأسا و ناولها 🔶که آسان نمود اول ولی افتاد 🔶 و و گردابی چنین هایل 🔶کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها 🔶به بوی نافه‌ای کاخر صبا زان طره بگشاید 🔶ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دل‌ها و چه خون دلها بایست... و الا قرآن این یگانه کتاب نظام هستی هیچ گاه وقت خود را فقط برای ذکر یک قضیه‌ی متعارف راجع به زایمان یک زن نمی‌گیرد, اگر چه برای آن بخش هم که مورد نیاز همه است بیاناتی دارد. در این آیات اسرار و حقائق بی‌شماری است که باید به لب و مغزای آنها رسید. @shakhehtoba