eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸توجه: زمان پخش زنده تقریبی می‌باشد و با شروع افاضات استاد، پخش زنده نیز آغاز می‌گردد، ان‌شاءالله. https://www.tajallieazam-live.com/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطرات ۱۸ سال همسایگی حجت الاسلام والمسلمین با از زبان ایشان ..... ----------------------------------------------------- @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه حضرت علامه حسن زاده آملی با صدا و سیمای مازندران روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها یا فاطمه الزهرا @shakhehtoba
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊 🌹🕊🌹🕊🌹 🌹🕊🌹 🌹 🟫🚩 حضرت فاطمه(س) وعاء اطلاقی ظهور قرآن 💢آیت‌الله صمدی آملی(حفظه‌الله): ✍《شما قرآن را در کجا می‌خواهید پیدا بفرمایید؟ غیر از این است که باید بروید از پیغمبر اکرم(ص) بگیرید؟!؟ پیغمبر اکرم(ص) می‌فرماید: من هم در است. لذا امام صادق فرمودند: الیل یعنی فاطمه و قدر یعنی الله و یعنی پس: 《انا انزلناه فی لیله‌القدر ما قرآن را در نازل نمودیم》 🚩 🚩
🌷جناب رسول الله(ص) فرمودند: "فاطمة بضعة منّی" فاطمه پاره تن من است؛ 🔸 بفرما خود من است؛ بفرما حقیقت من است. ما با هم جمع می‌‌شویم، یکی هستیم. آمدیم این جا قالب ها متفرّق شده، آن هم این تفرّقِ در قالب، به اقتضای این نشئه‌‌ی طبیعت است، نه به اقتضای ماورای طبیعت. 🔹و لذا اگر در ماورای طبیعت حرف از عقول دارید، برگشتش به یک حقیقت است؛ اگر حرف از ملائکة الله دارید، برگشتش به همان یک حقیقتِ "الله نور السموات و الارض" است. این جا راه ، عینِ مطلوب و عینِ مقصود است. این جا شجر و ثمر ، حقیقت واحده می‌‌شوند. 💠 استاد صمدی آملی 📚 رساله" تبیین حقایق نوریّه پیرامون بقیّة النبوّه فاطمه‌ی زهرا(س)"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهل سالگی رسول خدا (ص) می‌فرماید:هرگاه مرد به چهل سالگی رسید و خوبی او بر بدیش غلبه نکند، شیطان پیشانی او را می‌بوسد و می‌گوید این چهره‌ای است که روی سعادت را نخواهد دید. @shakhehtoba
نامه اي از حضرت آيت الله حسن زاده آملي: قطب و قلب عالَم امكان و امام الكل في الكل امروز ولي الله الاعظم قائم آل محمد(ص) حجةبن الحسن العسكري مهدي منتظر عجل الله تعالي فرجه الشريف است. منت خداي را كه فقير را همچون آفتاب روشن شده است كه؛ كيمياگر از اجزاي متفرقه اكسيري ساخته بر نقره طرح ميكند و آن نقره را طلاي احمر مي گرداند و حال آنكه نقره در اندك زمان پوسيده و ناچيز مي شود و طلا برعكس آن چندين هزارسال برقرار و بر يك حال و منوال است و نابود نمي شود. پس اگر وليّ خدا مانند آن كيمياگر از اكسير التفات خويشتن، بدن خود را همرنگ روح گرداند و باقي و دائم سازد بديع و بعيد نباشد بلكه برخلاف آن عجب باشد. آنانكه منكر وجود ذيجود آنحضرتند و لفظ مهدي و صاحب الزمان را تأويل مي نمايند از كوردلي ايشان است و إلّا به اندك شعور چه جاي انكار آنست والله يهدي مَن يشاء الي صراط مستقيم. اگر دل كه عرش رحمن است بسوي آسمان حقيقت دهن باز كند و خواهان شروق نور حق شود البته خداوندِ فياض، دهن باز را بي روزي نميگذارد بلكه روزي قلب كه آب حيات علم است همواره از آسمان حقيقت فرو ميريزد و حقيقةالحقايق فياض علي الاطلاق است، كوتاهي و قصور از اين سو است نه از آن سو. غرض اينكه ما نمي گيريم نه اينكه او نمي دهد. بتعبير باقر علوم النبيين(ع): قلب منكوس است كه دل سرنگون است، چون كاسه اي وارونه است كه دهن را بسوي زمين و پشت آن بسوي آسمان است باران كه ببارد قطره اي از آن نصيب چنين كاسه نمي شود. و ظرف ديگر دهن آن به سوي آسمان باز است و به اندازهء گنجايش خود از آب باران بهره مي گيرد، دلها با باران رحمت رحيميّه اينچنين اند. دلها سه گونه اند: دل سرنگون كه هيچ خيري را نگاه نمي دارد و آن دل كافر است و دلي كه در آن خَجَكي(نقطه اي) سياه است خير و شرّ درآن در كشتي و كشمكش اند پس هركدام از آندو شده است همان بروي چيره خواهد شد و دلي كه گشوده است در آن چراغهايي مي درخشد و تا روز رستاخيز خاموش نمي شود و آن دل مومن است.. قم _ حسن حسن زاده آملي.
💥 : 👈 خداوند متعال در قرآن كريم ارائه آيات خود را كه طرق شناسايى به او است در دو چيز قرار داده است يكى آفاق و يكى انفس، سَنُرِيهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ فِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّى‏ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ و آن هم كلمه آيات را در آيات قرآنى شأنى به خصوص است كه آيه، علامت و نشانه و نمايانگر است، و اين آيات نمايانگر حق تعالى در آفاق و انفس چيست و چگونه نمايان گرند؟ و اگر صحيفه مكرمه نفس قرائت نشود و آيات نهفته در كلمات اين صحيفه الهيه آشكار نگردد ارائه را چه معنى است؟ و باز هم از هر چيز نزديكتر و وابسته تر به رب مطلق كه حقيقت حق تعالى است خودمانيم وهو معكم اينما كنتم، و انا بدك اللازم يا موسى، و سير در آفاق از انفس آغاز مى گردد، پس چگونه معرفت نفس را محال بدانيم و حال اين كه اين معرفت باب الابواب است، و اگر بسته گردد تمام درهاى معارف به روى انسان بسته مى گردد. از اين قائل به محال مى پرسيم كه پس چگونه به معرفت رب خود راه پيدا كرده اى؟ تو كه از خود بيخبرى از ديگرى چه خبر دارى؟ و از كجا با خبرى؟ كدام معرفت تو را به اين پندار به محال كشانده است؟ هيچ معرفتى چون معرفت نفس بكار انسان نمى آيد و سرمايه همه سعادتها اين معرفت است و آنكه خود را نشناخت عاطل و باطل زيست و گوهر ذاتش را تباه كرد و براى هميشه بى بهره ماند. 📗 رساله أنّه الحق @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💕حقایق نوریه قرانی 💕 در زایمان حضرت‌مریم 💕در سلوک وصول به تلقی کلمه روح‌الله 💢آیت‌الله صمدی آملی: ✍آدم چون در ذات و صفات و افعال بر خلق شده است 《قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى‌ شاكِلَتِهِ》[اسراء/۸۴] لذا کسی است که بتواند را نماید. 《وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا》[بقره/۳۱]  و قرآن کتاب نقشه راه وصول به مقام خلافهُ‌اللّهی و تلقی اتم اسمای الهیه در نظام وجود است. 《إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ》[اسراء/۹] ✍پس تدبر کن در فصوص قرآنی در کتاب فصوص جناب ابن‌عربی که هر فص بنام یکی از اولیای الهی مسمی شده، و بدین معناست که رسیدن به مقام ربوبیت تامه بالعرض و تلقی اتم اسماءالله بدون چشیدن و رسیدن و پیاده شدن ابتلائات و حالات این اولیای الهی در زندگی سالک حقیقی مقدور نیست و زندگی و اسم هر کدام از اولیای الهی در قرآن دعوت به تلقی یک مقام از مقامات و منزل از منازل سیر الی الله جهت تلقی اسماءالله توسط سالکین هستند. مقام و منزل و فص جناب نوح برای نوحی‌مشربان یعنی گرفتار شدن سالک در طوفان امتحانات جناب نوح. 💕مقام جناب مریم یعنی برای هر سالکی که میخواهد آدم حقیقی شود باید این حالات و ابتلائات را تلقی و مس نماید. در سوره ی مریم که خواهران سعی نمایند با این سوره حشر بیشتری داشته باشند آمده است: 🌹《واذکر فی الکتاب مریم اذ انتبذت من اهلها مکانا شرقیا: و دراین کتاب مریم را یاد آور آن هنگام که از جدا شد و در ناحیه‌ی شرقی قرار گرفت》🌹 معلوم می‌شود یک تنهایی و گوشه‌گیری بسیار سنگینی عاید حضرت مریم _سلام الله علیها شده بود که حتی از خانواده‌ی خود نیز جدا شد واین گونه گوشه‌گیری و عزلت‌نشینی چه شیرین است اگر روی حساب و برنامه باشد غرض این که بعد از آن گوشه‌گیری و انقطاع از مردم , وقتی که مراقبت تام و حضور تام به حضرتش دست داد 🌹《فأجاءها المخاض الی جذع النخله》 درد شدید او را به قلق و اضطراب فراوان کشید و تا اندازه‌ای این درد گل کرد که در قرآن از او نقل شده که فرمود: 🌹《خدایا کاش پیش از این مرده بودم و بطور کلی فراموش شده بودم》😭😔😭 قربان آن حقیقت جانت که چقدر در سکوت و خلوت و موت اسود شرحه شرحه شد. قربان آن همتی که تو را به مقیم شدن در در یعنی مُشرق شدن به شروق تلقی انوار الهیه برد تا با وصول به مقصد 《فتمثل لها بشرا سویا》 عاید جانت شود دخترانم! عزیز فرزندانم! نور دیدگانم! پاک و ساذج و بی‌رنگ و بی‌نقش و بی‌نقشه باش! و بدان که 🌹این درد مریم(س), درد زایمان نیست, بلکه این درد متولد شدن خود مریم است🌹 و الا این درد زایمان متعارف را که همه‌ی زن‌های عالم دارند پس چرا قرآن فقط از حضرت مریم یاد کرده است و سوره‌ای را بدان اختصاص داده است. غرض اینکه آن دردی که در قران یاد شده فقط این درد متعارف زایمان فرزند نیست بلکه دردی فوق این دردهای روزمره‌ی زندگی است 💕این خود مریم است💕😞😭 💕او خودش می‌خواهد زاییده شود و آدم دیگری شود 💕😔😭 🔶الا یا ایها الساقی ادر کأسا و ناولها 🔶که آسان نمود اول ولی افتاد 🔶 و و چنین هایل 🔶کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها 🔶به بوی نافه‌ای کاخر صبا زان طره بگشاید 🔶ز تاب جعد مشکینش چه و چه خون دلها بایست... و الا قرآن این یگانه کتاب نظام هستی هیچ گاه وقت خود را فقط برای ذکر یک قضیه‌ی متعارف راجع به زایمان یک زن نمی‌گیرد, اگر چه برای آن بخش هم که مورد نیاز همه است بیاناتی دارد. در این آیات اسرار و حقائق بی‌شماری است که باید به لب و مغزای آنها رسید. @shakhehtoba