عشق
بسم الله الرحمن الرحیم
از افلاطون در سیر حکمت در اروپای فروغی نقل شد:همچنانکه عشق مجازی سبب خروج جسم از عقیمی و مولد فرزند و مایه ی بقای نوع است عشق حقیقی هم روح و عقل را از عقیمی رهایی داده،مایه ی ادراک اشراقی و دریافتن زندگی جاودانی یعنی نیل به معرفت جمال حقیقت و خیر مطلق و زندگانی روحانی است.
نکته 315 هزار و یک نکته
@shakhehtoba
علم ادب...
بسم الله الرحمن الرحیم
در روایت از حضرت امام جواد علیه السلام مروى است که فرمود از میان دو مرد که در دین و فضائل برابر باشند برتر نزد خداوند آن باشد که در علم ادب ماهرتر بود، راوى گفت:
گفتم فدایت شوم فضل ادیب را نزد مردم دانستم که در مجالس و مجامع او را گرامى دارند اما نزد خداى تعالى چگونه؟ فرمود چون ادیب قرآن را چنانکه نازل شده است مىخواند و دعاى را هم لحن نمىآورد و غلط نمىخواند و دعاى ملحون سوى خداوند تعالى بالا نرود.
نکته 22 هزار و یک نکته
@shakhehtoba
43.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شد گاه وصل دلدار
قم ایها المزمل
با نوای #استاد_صمدی_املی
@shakhehtoba
علامه حسن زاده آملی ره :
اگر کسی از لابلای سختی ها بالا نرود، اصلاً بزرگ نمی شود"لقد خلقنا الإنسان فی کبد"
📡 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناسبت با همنشین
#حضرت_علامه_حسن_زاده_املی
کانال شاخه طوبی در نرم افزار پیام رسان ایتا🌹
#علامه_حسن_حسن_زاده_آملی_رضوان_الله
#استاد_علامه_حسن_حسن_زاده_آملی
#علامه_حسن_حسن_زاده_آملی_رضوان_الله_علیه
#حسن_حسن_زاده_آملی
#علامه_حسنزاده_آملی
#حضرت_علامه_حسنزاده_آملی
#حسن_زاده_آملی
#علامه_حسنزاده
#حامل_اسرار
#نجم_الدين
#شاخه_طوبی
#صمدی_آملی
@shakhehtoba
علم ادب...
بسم الله الرحمن الرحیم
در روایت از حضرت امام جواد علیه السلام مروى است که فرمود از میان دو مرد که در دین و فضائل برابر باشند برتر نزد خداوند آن باشد که در علم ادب ماهرتر بود، راوى گفت:
گفتم فدایت شوم فضل ادیب را نزد مردم دانستم که در مجالس و مجامع او را گرامى دارند اما نزد خداى تعالى چگونه؟ فرمود چون ادیب قرآن را چنانکه نازل شده است مىخواند و دعاى را هم لحن نمىآورد و غلط نمىخواند و دعاى ملحون سوى خداوند تعالى بالا نرود.
نکته 22 هزار و یک نکته
@shakhehtoba
کتمان سر
بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب هر کس صندوق اسرار اوست، نباید اسرار اشخاص را به بیگانگان ارائه داد. نمىنگرى که حق جل و على مى- فرماید: و لا تشتروا بآیاتى ثمنا قلیلا؛ و فرمود: وَ ما کانَ اللَّهُ لِیُطْلِعَکُمْ عَلَى الْغَیْبِ؛ و فرمود عالِمُ الْغَیْبِ فَلا یُظْهِرُ عَلى غَیْبِهِ أَحَداً إِلَّا مَنِ ارْتَضى مِنْ رَسُولٍ. و چه قدر در روایات امر به کتمان شد، و تا چه اندازه اصحاب ائمه علیهم السلام که خواص بودند راز دار بودند و گفتار شیخ رئیس در اول و آخر اشارات چه قدر توصیه به ضن و کتمان شد؛ و شیخ شهاب در آخر حکمت اشراق تا چه اندازه امر به امساک مىکند و و و.
نکته 255 هزار و یک نکته
@shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرط هدایت در پیروی از عقل است
#حضرت_علامه_حسن_زاده_املی
@shakhehtoba
34.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 در فراق حبیب اتقلاب
💢 آیتالله صمدی آملی :
✍《 هر چند حبیب و
رفیق بزم دوران دفاع مقدس و
دفاع از حرم، سرمایه ملی،
شهید عزیز #حاج_قاسم_سلیمانی
را در کنار خویش نداریم.
اما یاد خاطرات
《هیات حسینیه ثارالله》
در کنار رزمندگان عزیز کرمانی،
--- که با حضور این برادر کوچک
به دعوت حاج قاسم عزیز
منبرهای علمی پرشوری در
محرم برای اهالی کرمان برپا شد.__
در خاطرهها زنده مانده است
روح آن شهید عزیز سعید
قرین توجهات و عنایات خاصه
حضرت سیدالشهداء(ع) باد
و انشاءالله با ایشان دستجمعی
به محضر امام حسین مشرف شویم》
🔲🚩در فراق حبیب عربا عربا شده
🎬 نماهنگ #در_فراق_حبیب
#جان_فدا
#جانفدا
@shakhehtoba
کسانى که از امام و امامت باخبرند مظهر اماماند که از نظرها غائب اند فتبصر.
نکته329 هزار و یک کلمه
@shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من و ديندارى از تقليد هيهات برون آ از دعابات و خيالات
خداوندم يكى گنجينه صدر ببخشوده است رخشنده تر از بدر
در اين گنجينه عرفانست و برهان در اين گنجينه اخبار است و قرآن
چو تقليد است يك نوع گدايى نزيبد با چنين لطف خدايى
چو اين گنجينه نبود سينه تو بود آن عادت ديرينه تو
در كلمه 296 هزار و يك كلمه فرمود: ((من در يكى از نوشته هايم درباره ديندارى خودم به عنوان ((و اءما بنعمة ربك فحدث )) گفته ام كه الحمد لله دينداريم به تقليد از پدر و مادر و آباء و اجداد و طايفه و اجتماع نيست بلكه با نور عرفان و برهان ديندار شده ام )) و در نكته 692 هزار و يك نكته فرمود: ((اين كمترين از ديندارى ماءلوف بدر آمده است ، و دوباره ديندار شده است )).
در فرمايشات حضرت مولى نوعا اين مطلب به گوش مى رسد كه پيروى من از ائمه معصومين (عليهم السلام ) از روى تقليد نيست بلكه با تحقيق كامل در كتب و اديان و بررسى دقيق حرفى بهتر از كلمات نوريه اهل بيت عصمت و وحى نيافتم و لذا الان كه همه كتابخانه هاى جهان از هم خبر دارند و كسى پيدا بشود و اگر مى تواند حرفى بهتر از كلمات ما بياورد و دستورالعملى بهتر از شرع مقدس اسلام بياورد و لذا اگر آورد و من ببينم كه حرف آنان از گفته هاى ائمه معصومين ما بالاتر است من تابع آنان مى شوم كه ندارند و امكان ندارد كه در نظام هستى از كره زمين و كرات ديگر حرفى بلندتر از كلام امير المؤ منين (عليه السلام ) و اولاد معصومين او پيدا شود. ما كه هر چه گشتيم نيافتيم .
پس ديندارى و دوستى با اهل بيت براى من از روى تقليد نيست.
@shakhehtoba
برادرم خلوت #شب را بخصوص در وقت سحر از دست ندهد وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَکَ عَسى أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً قرآن عهد الله است عهد خدا را فراموش نکند.
برادرم خویشتن را باشد و پا در کفش این و آن نکند وگرنه جهان با این فراخى بر وى تنگ مىشود. دوستم بداند که کثرت عمل ملاک تقرّب نیست بلکه تعقّل و تفکّر مى باید و بداند که از آن سوى بخل و امساک نیست تا ندهند بلکه از این جانب کوتاهى است که نمى گیرند لذا تعبیرات الهى را مىبینى که از آن سوى مى فرماید یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ و از این سوى مى فرماید نَسُوا اللَّهَ فَنَسِیَهُمْ. وَ لا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ.
برادرم مواظب باشد که بى #طهارت نباشد و بداند که با حالت جنابت خوابیدن کراهت دارد، و هر وقت که وضو گرفت تا برایش مقدور است دو رکعت نماز بخواند و از خداى متعال قرب و حضور طلب کند که مستجاب است و مىتواند که این دو رکعتهاى بعد از وضوها را بجاى نوافل یومیه قرار دهد.
اکثر مردم بىدردند و باید هم باشند که کَلَّا بَلْ رانَ عَلى قُلُوبِهِمْ ما کانوا یکسبون اکثرهم لا یعقلون، وَ لکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لا یَعْلَمُونَ، وَ لا تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شاکِرِینَ با دردمندان باش اگرچه کماند و باید هم کم باشند وَ قَلِیلٌ ما هُمْ، وَ قَلِیلٌ مِنْ عِبادِیَ الشَّکُورُ، وَ جاءَ رَجُلٌ مِنْ أَقْصَى الْمَدِینَةِ.
برادرم وقت چندان نمانده است ابدت را دریاب به قول جناب خواجه حافظ:
صد ملک دل به نیم نظر مىتوان خرید خوبان در این معامله تقصیر مىکنند
هزار و یک کلمه، ج2، ص: 147
@shakhehtoba
🟫🚩 ادب الهی #حضرت_امالبنین
براعت استهلال ادب و معرفت ساقی #کربلا
✍ فاطمه کلابیه، بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک
با #امام_علی (علیه السلام)، به حضرت امیرالمؤمنین
پیشنهاد کرد که به جای «فاطمه»،
که اسم قبلی و اصلی وی بوده،
او را ام البنین صدا زند تا
فرزندان #حضرت_زهرا (سلام الله علیها)
از ذکر نام اصلی او توسط پدرشان،
به یاد مادر خویش، #فاطمه_زهرا (س) نیفتند
و در نتیجه، خاطرات گذشته،
در ذهن آنها تداعی نگردد و
رنج بیمادری آنها را آزار ندهد.
♦️ فرزندان #حضرت_ام_البنین♦️
✍ ثمره زندگی مشترک ام البنین (رض)
با حضرت أمیرالمؤمنین علی (ع)، چهار پسر بود
که به دلیل داشتن همین پسران، او را ام البنین،
یعنی مادر پسران میخواندند.
نام فرزندان ایشان به ترتیب عبارتند از:
🚩قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام)
🚩عبداللّه ،
🚩جعفر
🚩عثمان( امام علی(ع) او را به یاد و نام دوست و همرزمش عثمان بن مظعون که در رکاب پیامبر بود نامید)
🚩فرزندان ام البنین همگی در کربلا به شهادت رسیدند.
😞😪😭😭
#وفات_حضرت_ام_البنین
@shakhehtoba
در حدیث قدسی آمده که خداوند میفرماید:
لا یسعنی أرضی و لا سمائی
یعنی آسمان و زمین نمیتوانند مرا در خود جای دهند همانند اینکه چشم ما نمیتواند ما را در خود جای دهد و نمی شود بگوییم ما همین چشم هستیم،اما در ادامه حدیث اینکه میفرمایند:
لکن یسعنی قلب عبدی المومن
بدین معنی است که جان انسان عرشی به کمال رسیده و سعه ی وجودی پیدا کرده میتواند خداوند را در خود جای دهد که این نیز از باب شرافت و بیان سعه ی وجودی قلب انسان کامل نسبت به ما سوی الله است نه احاطه وجودی قلب او نسبت به ذات اقدس حق متعال...
ص104 حضور و مراقبت
@shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آن یکی پرسید اشتر را که هی
از کجا میآیی ای اقبال پی
گفت از حمام گرم کوی تو
گفت خود پیداست در زانوی تو
#امام_زمان
@shakhehtoba
ماجرای پیاده رفتن سلطان سلیمان به زیارت امیرالمومنین(ع)
سلطان سلیمان از سلاطین عثمانى بود. نهر حسینیه را که منشعب از شط فرات است در کربلاى معلى احداث نمود و بعد از آن به زیارت حضرت امیر المؤمنین علیه السلام مشرف گردید و در نزدیکى مشهد علوى قصد نمود که پیاده محض احترام آن حضرت مشرف شود لذا از اسب پیاده شده. قاضى عسکر که مفتى جماعت بود چون از اراده سلطان اطلاع یافت بعرض رسانید که صلاح نیست که پیاده بروید به جهت این که شما سلطان زنده هستید و در انظار موهون است با این وضع تا قبه منوره رفتن. سلطان مردد شد قرار شد که به قرآن تفأل جویند، سلطان قرآن را باز نمود این آیه اول ما یرى بود فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوىً سلطان بقاضى گفت سخن تو سبب شد برهنگى پا را هم مزید نمودى پس کفشها را از پاى درآورده پیاده از حدود نجف تا قبه منوره مسافت طى نمود.
نکته 686 هزار و یک نکته
@shakhehtoba