eitaa logo
موسسه « شاخص »
2.5هزار دنبال‌کننده
345 عکس
178 ویدیو
4 فایل
🌹رسالت مان، جهاد تبیین و روشنگری بر علیه خرافات، جریانات و نحله های انحرافی است. موسسه شاخص از آن توست ساخت محتوا و روشنگری از ما تبلیغ و ترویج مطالب آن، از شما ارتباط با ادمین @shariati313 ۰۹۱۳۷۷۶۷۹۰۷ eitaa.com/shakhes
مشاهده در ایتا
دانلود
سید مجتبی خامنه ای چرا دشمن از سید مجتبی خامنه ای می ترسد؟! آغاز خط گسترده تخریب از تابستان۸۸ با آغاز شورش‌های خیابانی حامیان کودتا، موارد دیگری نیز بر ضد سید مجتبی خامنه‌ای در سطح فضای مجازی مطرح گردید. مانند دستور برخورد با اوباش توسط او مالکیت ایرانسل فروش نفت قاچاق به انگلیس ۵. ۱میلیون پوندی که بانک‌های انگلیس مسدود کرده‌اند، متعلق به آقا مجتبی است! ‌ داستان کامیون پر از شمش طلا را که به ترکیه رفته و گفتند متعلق به ایشان بوده است، سفر سید مجتبی وهمسرش به خارج برای درمان ناباروری زایمان همسرشون در بیمارستانی در انگلیس و.................. بسیاری از مردم تا کنون این موضوع را شنیده‌اند که مقام معظم رهبری بر خلاف برخی شخصیت‌هایی که خود را تالی تلو ایشان می‌دانند فرزندان خویش را از هر نوع فعالیت اقتصادی بر حذر داشته‌اند. «سید مجتبی ، نگاه و بینشش کاملا با رهبری همگون و همسو است. هر جا تکلیف باشد و دستور رهبری، ایشان به وظیفه خود عمل می‌کنند. ایشان به این شکل فعالیت سیاسی ندارند. ایشان خیلی درس می‌خوانند و خارج فقه تدریس می‌کنند و در کار خود نیز موفق هستند و خیلی پیچیده‌تر از دروس متداول درس خارج طرح مطلب می‌کنند.» نباید از خاطر برد که بسیاری از طلاب حوزه علمیه قم بار‌ها فرزندان مقام معظم رهبری را دیده‌اند که بر خلاف نوه و فرزندان دیگر مسئولین نظام بدون هیچ تشریفاتی، البته‌گاه با یک محافظ در سطح فیضیه یا دیگر مدارس علمیه شهر مقدس قم به درس و بحث و تدریس مشغول هستند و به سادگی و با فروتنی در بین مردم به رفت و آمد می‌پردازند مدتی هست که دشمن با ایجاد شایعه ،عنوان میکند که مقام معظم رهبری ،بیمار بوده وامیدی به ادامه حیات اونیست ، در سخنرانی اخیرشون شاهد بودید که به کوری چشم همه دشمنان اسلام ،حضرت آقا بدون عصا وبا قامتی استوار در مقابل دوربین ظاهرشدن ،تا مشت محکمی به دهان خناسان شایعه ساز باشد ، در ادامه همان شایعات بیماری رهبری ،این بار مسئله جانشین رهبر را با چاپ دو عکس ونصب ان بر روی تیر برقی وانتشار تصویر ان در فصای مجازی ، عنوان کردند در اقدامی که ناظران آن را زمینه‌چینی برای اعلام رسمی جانشین «سید علی خامنه‌ای» رهبر ایران توصیف کرده‌اند، تصاویری از مجتبی خامنه‌ای پسر رهبر ایران در تهران توزیع شد. روزنامه فایننشال تامیز در مقاله‌ای تحت عنوان: «نبرد پشت‌پرده بر سر جانشینی خامنه‌ای»، نقش محوری و سرنوشت‌ساز سپاه پاسداران در انتقال قدرت برای جانشین امام خامنه‌ای و نامزدهای مطرح برای پست ولایت فقیه پس از غیاب او و نیز نقش قم بعنوان دومین کانون قدرت در این فرایندحساس و پیچیده، پرداخته است. نتیجه ، دشمن با ایجاد اینگونه شایعات چه هدفی را دنبال میکند ؟ اهداف دشمن رهبری بیماراست وبیماریشون هم خطر ناک وجدی هست . در جمهوری اسلامی ،مثل نظام شاهنشاهی،انتقال قدرت از پدر به پسر خواهد رسید ، نقش مجلس خبرگان در تعیین رهبری ،دروغ ونمایشی هست ، سپاه پاسداران ،تصمیم گیرنده در این نظام است ،نه مردم ، همه ، میدانند که اولا رهبری بیمار نیستن ودر صحت وسلامت کامل میباشند ، در جمهوری اسلام براساس قانون اساسی ، رهبری موروثی نیست وجانشین رهبری رانمایندگان مجلس خبرگان انتخاب میکنند و سپاه پاسداران هم در انتقال قدرت نقشی ندارد ، بصیر باشیم وفریب شایعات دشمن را نخوریم ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
پشت هر آخوند موفق، آدم خرافاتی است پاسخ یکی از آرزوهای مستکبران و ظالمان این است که دوباره بر ایران و ملت ایران مسلط شده و سرمایه های این مردم نازنین و مملکت مظلوم را به یغما ببرند. برای رسیدن به این هدف باید مردم از روحانیون جدا شوند. باید اعتماد مردم به روحانیت از بین برود. چون روحانیت روشنگری می کنند، مردم را به ایستادگی و مقاومت تشویق می کنند. چون روحانیت در صف اول مبارزه ایستاده اند. چون روحانیت هستند که با کمک مردم اجازه سلطه را به بیگانگان نمی دهند. تمام تلاش خود را به کار می برند تا مردم را از روحانیت جدا کنند. برای رسیدن به این هدف از هر ابزار و ترفندی استفاده می کنند. یکی از ابزار ها و روش ها و ترفندها همین است که: بگویند روحانیت سوار مردم شده اند. بگویند روحانیت خرافات به مردم تحویل می دهند. بگویند روحانیت دنبال سوء استفاده از مردم هستند. بگویند اسلام خرافاتی است و روحانیت از اسلام به نفع خود استفاده می کنند. بگویند روحانیت می خواهد سوار بر مردم شود. اما خدا را شکر مردم که با روحانیت زندگی می‌کنند می بینند که این حرف ها دروغ است. روحانیت در کنار مردم زندگی می‌کنند و عموم آنها از خیلی از مردم به لحاظ مادی ضعیف ترند. اسلام دین خرافات نیست و احکام و دستورات آن مطابق و همسو با عقل و فطرت است. خیلی از روحانیت با حداقل ها زندگی می‌کنند و تمام تلاش خودشان را برای سربلندی مردم به کار می برند. مردم می بینند که روحانیت تلاش می کنند که سخن قرآن و اهل بیت به دست مردم برسد. بیشترین شهدای کشور ، شهدای روحانیت است. آیا سوار مردم شدن این است؟؟ جزو کمترین دریافت ها و حقوق ها را روحانیت دارد، آیا سوار شدن این است؟؟؟ روستا به روستا و شهر به شهر می روند و آنها را به راه صحیح تشویق می کنند، آیا این است سوار شدن بر مردم؟؟ رهبر جامعه که یک روحانی سید است کمترین بهره ی مادی را دارد، بدون هیچ گونه زرق و برقی، آیا این است سوار شدن؟؟؟ بنیانگذار انقلاب از مباحث مادی و سرمایه های کشور کمترین استفاده را کرد، آیا او می‌خواست سوار مردم شود؟؟؟ بهتر است اشکال کننده دقیقا بگوید منظورش کدام قِسم از روحانیت است. (عده‌ای خاص یا عموم روحانیت؟) امام فرمود: هر جا را دشمن تیر باران کرد بدانید همانجا سنگر نیروهای خودی است و اگر جایی را محافظت کرد بدانید آنجا سنگر دشمن است. دشمن روحانیت را می‌زند و تیر باران میکند، پس باید بدانیم که روحانیت از نیروهای خودی است و از نیروهای دشمن نیست.این را دشمن خوب فهمیده و در صدد نابودی آن است. ولی خدا را شکر مردم در کنار روحانیت و همدوش روحانیت هستند. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
دین و کهنگی انسانها کفش و لباس پنج سال پیش خود را استفاده نمی کنند، اما با باورهای هزارسال قبل زندگی می کنند بزرگترین درد بشریت نادانی نیست، بلکه توهمِ داشتنِ آگاهیست. اگر ما میدانستیم که چقدر نمیدانیم، دنیا بهشت می شد. پاسخ به شبهه به فرض که بپذیریم باورها در گذر زمان بی مصرف شده و باید آنها را تغییر داد از شما می پرسیم این زمان چند سال یا چند دهه یا چند قرن است؟ اگر معیار اثبات و ابطال باورها، زمان باشد، چه مدت زمانی برای باطل شدن یک باور لازم است؟ ده سال یا صد سال یا هزار سال؟ چه کسی و بر چه مبنایی این عدد را تعیین می کند؟ آیا الان که از گسترش باورهای دین ستیزانه (رنسانس اروپا) حدود 400 سال می گذرد وقت آن نرسیده که این باورهای کهنه را عوض کنیم و باورهای جدیدی را جایگزین کنیم؟ گذر زمان شاید بتواند خیلی امور مادی را کهنه و بی مصرف کند اما باورهای ما از این سنخ امور نیستند. باورهای دینی همچون دین مبین اسلام بر مبنای عقل و منطق شکل گرفته اند و تنها زمانی باطل و بی مصرف می شوند که با همان مبنای عقلی بطلانشان اثبات شود. مبنای عقلی دین اسلام، همان مبنایی است که در ریاضیات و فیزیک و علوم تجربی کاربرد دارد. همان عقلی که ریاضیات را درک کرده، همان عقل باورهای بنیادین دین را نیز درک کرده است. هر گاه توانستیم از قواعد یقینی ریاضیات دست بشوریم آنگاه می توانیم از باورهای بنیادین دینی هم دست برداریم یک قانون عقلی ای وجود دارد با این مضمون که "هر معلولی علّتی دارد." این قانون هم برای اثبات خداوند کاربرد دارد و هم برای اثبات همه قوانین طبیعی و تجربی. اگر کسی این قانون را انکار کند، تمام علوم حتی علومی که در این زمان مورد پرستش قرار می گیرند نیز ابطال می شوند بله"بزرگترین درد بشریت نادانی نیست، بلکه توهمِ داشتنِ آگاهیست." برخی افراد بدون تحقیق و مطالعه فقط به صرف اینکه می توانند کلمات را زیبا و دلنشین پشت سر هم بچینند، ادعای آگاهی و دانایی می کنند. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
چرا دم در مساجد، جاکفشی است؟ حتما تا به حال برای یکبار هم که شده به مسجدی سری زده اید و دیده اید که جلوی در مساجد تعداد زیادی نایلون قرار داده اند تا شما بتوانید کفش های خود را با خود به مسجد ببرید سوال اینجاست چگونه یک دین و آیین چطور بعد از ۱۴۰۰ سال نتوانسته به پیروان خود یاد بدهد دزدی نکنند؟ کتابفروش ها را نگاه کنید مردم دزدی نمی کنند مطالعه می کنند التماس تفکر پاسخ: شاید این طراح شبهه زیادی سرگرم مطالعه بود که ندیده خیلی از کتابخانه های شهرها هم جاکفشی داشته حتی برخی همایش های علمی و فرهنگی هم که تو مصلی ها برگزار میشه کنار درب ورودی به هر شخصی که وارد میشه یک نایلون و یا کیسه برای نگهداری کفشش داده میشه، نکنه این دوستان فرهنگی مون هم دزد کفش باشند جالب اینه اگه همین جاکفشی رو یک نامسلمان جلوی یک مکان عمومی غیر از مساجد و مذهبی گذاشته بود کلی بهش به به گفته میشد که خوش سلیقه ان حالا که تو کشور خودتون دیدین میگید برا جلوگیری از دزدیه لطفا مرغ همسایه رو غاز نبینید و مغالطه هم نکنید جمع بندی نهایی اولا همه ی اماکن عمومی جاکفشی و نایلون برای نگهداری کفش ها قرار دادند و فقط مختص مسجد نیست ثانیا دزد در هر لباسی میتونه وارد بشه چه در مسجد چه در کتابخانه چه در یک مجتمع مسکونی هر مکان عمومی دیگه ثالثا دزدی کفش کمی عقلانی تر از دزدی کتاب هست چون کتاب برای شخص دزد ارزش مادی نداره اما کفش لااقل پاهاشو میپوشونه همیشه وجود جاکفشی و نایلون برای نگهداری کفش برای جلوگیری از دزد نیست بلکه نشانه نظم و ترتیب و جلوگیری از له شدن کفش هاست در مساجد افراد مختلفی وارد می شوند که امکان دارد بعضی از آنها بی دین باشند و اعتقادی به خدا نداشته باشند بنابراین خیلی راحت کفشهای دیگران را می برند، کسی که اهل نماز باشد و یک مومن واقعی باشد هیچ وقت دزدی نمی کند، در کشورهای غربی هم ما دزدی کم نداریم، این در حالی است که آنان مردمشان را با دوربین و...به شدت کنترل می کنند تصویری که قرار داده اند از کتاب فروشی بدون فروشنده،تصویر هیچ دلالتی بر این امر ندارد. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
⛔️شبهه: مگر در قرآن نداریم که لا اکراه فی الدین ؟! پس چرا انسان مؤمن مجبور به برخی اعمال است مانند حجاب و نماز و روزه و ...؟! ❇️پاسخ: 📌معنای {لا إکراه في الدین} را می‌دانی؟ التزامی به دین ندارد و شاید از درست‌خواندن سوره‌ی فاتحه هم عاجز است، ولی در هر مناسبتی می‌گوید: «لا اکراه فی الدین» و شاید در نوشتنش هم اشتباه کند! تکلیف قشری که به‌طور صریح مخالف دینداری هستند و در برابرش ایستاده‌اند، برای همگان روشن است، اما گروه دیگری هم هستند که خود را مسلمان می‌نامند ولی به دین طعنه می‌زنند؛ منافقان صدر اسلام نیز چنین بوده‌اند! 🔸خداوند متعال فرموده است: {لا اِكْراه فِی الدّینِ قَدْ تَبَینَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی فَمَنْ یكْفُر بِالطاّغُوتِ وَ یؤمِنْ بِاللهِ فَقَدْ اِسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقی لاَنْفِصامَ لَها وَ اللّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ} [البقرة: ۲۵۶] ▫️«اجبار و اکراهی در (قبول) دین نیست، چرا که هدایت و کمال از گمراهی و ضلال مشخص شده است؛ بنابراین کسی که به طاغوت کفر بورزد و به الله ایمان بیاورد، به محکم‌ترین دستاویز درآویخته که گسستن ندارد و خداوند شنوا و دانا است». 🔹 از این آیه چه می‌فهمیم؟ نقل شده که گروهی از انصار می‌خواستند فرزندان یهودی خود را -که پیش از اسلام به دین یهود گرویده بودند- به پذیرش اسلام مجبور سازند و این آیه برای نهی آن‌ها نازل گردید [۱] تا به مسلمانان گفته شود که «کسی را مجبور نکنید وارد اسلام شود، زیرا دلایل و براهین اسلام روشن و آشکار است و نیازی نیست کسی را به اسلام‌آوردن مجبور کرد؛ پس هرکسی که خداوند سینه‌اش را برای پذیرش حقیقت فراخ گرداند و به او بصیرت و هدایت عطا کرد، با بیّنه وارد اسلام می‌شود و قلب هرکسی کور شد و بر گوش و چشمش مهر زده شد، ورود اجباری به دین نفعی برایش ندارد!». [۲] 🔸 آیا معنای آیه این است که هرکسی به هر بخش از دین خواست عمل کند؟ قطعاً مراد این نیست، زیرا ما مکلف به عمل به تمام دستورات دینی (از جمله همین آیه) هستیم و هر چیزی که واجب شده باشد، عمل به آن سلیقه‌ای نیست و اگر چنین باشد، شخص دیگری هم می‌گوید که من به آیه‌ی {لا إكراه في الدين...} عمل نمی‌کنم و دیگران را به گفتن شهادتین مجبور می‌کنم؛ نمی‌توانید او را از چنین کاری بازدارید، جز اینکه بگویید: نمی‌توانی آیاتی از قرآن را بپذیری و آیات دیگر را رها کنی، و ما هم به شما همین را خواهیم گفت! 🔹آیا معنای آیه این است که در حکومت اسلامی قانونی وجود نداشته نباشد؟!⁉️ مگر حکومتی هم هست که قانونی نداشته باشد؟ در حکومت اسلامی، قوانین اسلامی اجرا می‌شود و همه در برابر آن مسئول هستند. بله، در احکام اهل ذمه بعضی تفاوت‌ها هست، مثل اینکه کسی از اهل کتاب خمر نوشیده باشد و مجازات نشود، اما آیا مسلمانی می‌تواند مشروبات الکلی بنوشد و بگوید {لا إکراه في الدین}؟ معلوم است که نه، زیرا معنای آیه –چنانکه توضیح دادیم- چیز دیگری است! پس اجرای قوانین اسلامی به معنای اکراهی که در آیه از آن نهی شده نیست و رعایت آن قوانین بر همگان لازم است. پی‌نوشت‌ها: [۱] تفسير الطبري، مؤسسة الرسالة، ج۵، ص۴۰۷. [۲] تفسير ابن كثير، دار طيبة، ج۱، ص۶۸۲. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
من اسلام زمان شاه را می خواهم ! -من اسلام اون زمان را می خواهم که مادرم با چادر نماز ، بدون روسری و مانتو با بابام که کت و شلواری بود و کراوات میزد می رفتند پارک و نه مادرم زنهای بی‌حجاب و مینی ژوب پوش را مسخره می کرد و نه کسی پدرم را بخاطر کراواتی که زده بود ! - من اون اسلام را می خواهم! که پدر بزرگم را آنقدر مومن بار آورده بود که اگر سر سفره پپسی کولا می گذاشتند نمی خورد و می گفت من مقلد کسی هستم که میگه خوردن پپسی کولا کراهت دارد چون صاحبش بهایی هستش ، ولی سر همون سفره با کسی که پپسی می خورد می نشست و بحثی هم نمی کرد . - من اسلام اون زمان را می خواهم که آدمها با زبان روزه از جلوی اغذیه فروشی و چلوکبابی هایی رد می شدند که خیلی ها داشتند داخل آنها ناهار می خوردند و صاحبان آن برای اینکه مردم تظاهر به روزه خواری نکرده باشند شیشه های رستوران را تا نیمه روزنامه چسبانده بودند ! - من اون اسلام را می خواهم که بچه بودم و بابام ماها رو برد لب دریا و مامانم با چادر توی پلاژ می نشست و دریا را نگاه می کرد و خانمهای دیگر با مایو شنا می کردند و مادرم نه به اونها چیزی می گفت و نه اونها مادرم را مسخره می کردند! - من اون اسلامی را می خواهم که تو کتاب تعلیمات دینی پیامبر را دوستدار کودکان معرفی کرده بود و از پیامبر سفارش شده بود که با حیوانات مهربان باشیم و از ماها خواسته بود از تولد تا هنگام مرگ در فراگیری علم بکوشیم! - من اون اسلام را می خواهم که از مدرسه ما را می بردند کنار خیابان تا برای آمدن رییس جمهور دیگر کشورها هورا بکشیم و پرچم کشورشان را برایشان تکان دهیم و فریاد شادی سر دهیم . نه اینکه ما را به زور ببرند تو خیابان تا از روی پرچم بعضی کشور ها رد شویم و مرگ بر دیگر کشورها بگوییم ! من اون اسلام را می خواهم حتی اگر اسمش طاغوت بود! پاسخ آن اسلامی که نگارنده از آن حرف میزند دین مبین اسلام نیست بلکه اسلامِ لیبرالهای غرب دوست هست که در زمان پهلوی آشکارا سرسپرده بودند و الان در خفا. ️اسلام دین حیات بخش است و برای رشد و تکامل انسان تا ساحل نجات برنامه های مدون اتخاذ کرد فلذا بر سر سجاده غش نمودن و روزه گرفتن و نسبت به امور جامعه بی تفاوت بودن از احکام اسلام نیست بلکه آن نماز و روزه اثرات محرک تربیتی و بصیرتی بر مسلمان بگذارد تا عبادت او در همه ی عرصه های فردی و خانوادگی و اجتماعی جلوه کند. اسلام سکوت در مقابل ظلم را نمی پذیرد و مسلمان ساکت را مومن نمیداند چون ارزشهای الهی روی زمین با جهاد حفظ میشوند‌ حال یک زمان جهاد در بستر تبلیغ است و زمانی در عرصه های دفاع و مبارزه. اسلام که در واقع اکمل همه ی ادیان است برای کرامت انسانی در جهت بندگی خدا عرضه شد نه برای حالات سکون. مسلمانی که در خانه و جامعه در مقابل هجمه های ضد ارزشها مصاف نکند به چه دردی میخورد الا اینکه دشمن از او رضایت دارد. تمام همت دشمنان اسلام همین است که مسلمان فقط به عبادات فردی اش توجه کند و تمام همت شریعت اسلام این است که مسلمانیِ مسلمان را در جامعه به ظهور برساند‌. اینکه مادرم با چادر لب دریا و بانویی برهنه در آب شنا کند، از تفکرات سکولار است که مبانی دین اسلام بشدت از این تفکر و جریانهای وابسته به آن متنفر است. دهه ی پنجاه با مشاهده ی مصاحبه های پهلوی دوم و نگاشته های معتبر و دیده های در قید حیات، از بدترین و سخت ترین زمان سلطنت پهلوی دوم بود. هم در یک مقعطی(سال ۵۲)، ایران با گرانی و در برخی مناطق مبتلا به قحطی شده بود. فقط قیمت شکر ۳۰۰ برابر افزایش داشت. این یک نمونه از افاضات رسانه ایِ محمدرضا پهلوی بود. حال تا ببینیم پیشرفت در منظر عقل سالم چه تعریفی دارد؛ بر اساس تحقیقات جامعه شناسی، جامعه ای در حال پیشرفت میتواند باشد که وابسته و دلبسته ی بیگانگان نباشد و ضمن واردات نیازمندیها، نسبت به ترغیب تولید در داخل هم همت داشته باشد. اما ایران زمان پهلوی، با تفکر امریکا و هم انگلستان اداره می شد بنابر این احدی جرات نداشت تا برای تحقق و توسعه، به عرصه های خودباوری و تولید داخلی ورود کند. برهنگی و انتشار ابتذال فرهنگی و اخلاقی و وجود رقاص خانه ها و...با بهر بری از خودروهای امریکایی که در اختیار معدد از اقشار جامعه باشد و مزدور یک قلدر جهانی بودن، پیشرفت نیست ای بندگان خدا بلکه در گرداب حقارت غرق شدن است. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
حجاب واجب نیست خود امام حسین فرمودند: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید! خب من دین ندارم میخوام آزاد باشم . پاسخ واژه «احرار» جمع «حُرّ» به معنای کسی است برده نباشد. اهل لغت معتقدند ریشه اصلی «حُرّ» به معنای رمل و ماسه خالص است که آمیخته با چیز دیگر نیست؛ به همین جهت به کسی که برده نیست حُرّ می‌گویند، گویا شخص حُرّ از آمیخته شدن به بردگی مبرا است. امام حسین(ع) در روز عاشورا پس از آن‌که همه یارانش به شهادت رسیدند، به تنهایی مشغول نبرد بودند، تیرها و نیزه‌ها از هر سو بدن مبارک امام را نشانه می‌گرفتند، در این هنگام لشکر انبوهی به فرماندهی شمر بن ذی الجوشن، بین امام و خیمه‌های آن‌حضرت فاصله شدند و قصد حمله به خیمه‌های امام را داشتند، امام فرمود: ای پیروان شیطان(آل ابی سفیان) اگر دین ندارید و از قیامت نمی‌هراسید، در دنیای‌تان آزاده باشید و اگر فکر می‌کنید عرب هستید به اصل و نسب خودتان برگردید و ... تا من زنده هستم به خیمه‌ها حمله نکنید. در این جمله امام اولاً: حریت در دنیارا از آنان خواسته؛ یعنی رعایت اخلاق و قوانین عمومی جنگ‌ها را که در میان همه اقوام جهان معتبر است. ثانیاً: آنها را به رعایت برخی اخلاق نیک عرب‌ها دعوت نمودند و به عبارتی چنین فرمودند که اگر مسلمان نیستید، عرب که هستید! پس چرا قوانین پذیرفته شده در جامعه‌ی عربی را زیر پا میگذارید؟! خلاصه این‌که هر جامعه‌ای - چه دین‌دار و چه بی‌دین- برخی ویژگی‌های مثبت وجود دارد و عرب‌ها نیز - حتی قبل از اسلام- با تمام نکات منفی، اما نکات مثبتی؛ چون عدم تعرض به زنان و کودکان تا پایان جنگ در میان آنها وجود داشته که عمل به آن، نوعی آزادگی به شمار می‌آمد. امام(ع) نیز ایشان را به همین آزادگی دعوت می‌نمود. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدعی جدید😂😂 بیچاره باید می رفت مکه، خواسته ارزان بیفتد ، اومده جمکران😂😂 در ضمن یاری هم نداره😂
‼️مدرسان موفقیت، آشوبگر شده اند! 🔹مدرسان موفقیت و مروّجان تفکر نوین، طی ناآرامی‌های اخیر کشور، فعالیت گسترده‌ای در فضای مجازی جهت القای روح ناامیدی و خودتحقیری در جامعه، ارائه راهکارهای تداوم آشوبها، دروغ‌پردازی علیه مسئولان و سوق‌دادن مخاطبانشان به اعتصاب و شرکت در اغتشاشات داشتند. پس از فروکش‌کردن آشوبها و بازگشت آرامش به کشور نیز همچنان در شبکه‌های اجتماعی به فعالیتهای خود ادامه می‌دهند. به عنوان مثال: «شهاب اناری» مدرس موفقیت و مروّج تفکر نوین، 10 آذر در صفحه اینستاگرام خود راهکارهایی را برای تداوم اعتراضات و حفظ فشار علیه جمهوری اسلامی ارائه می‌دهد. «علیرضا شیری» مدرس موفقیت، توسعه فردی و مروّج تفکر نوین، 9 آذر در صفحه اینستاگرامش در راستای القای روح ناامیدی و خود تحقیری در جامعه ایرانی با کوچک شمردن پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز، باخت تیمهای عربستان و قطر در جام جهانی را به دلیل توسعه و رفاه آنان ستوده است.
اختلاف در زمان شهادت حضرت صدیقه زهراء اینکه چرا یک زمان مشخص در رابطه با شهادت حضرت زهرا نیست ؟ یکی از دلایل مبهم بودن تاریخ شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها همین قضیه رسم الخط و عدم نقطه در نُسَخ هاست، اما دلیل مهمتر این هست که مؤمنین در جریان حضرت زهرا سلام الله علیهابسیار کوتاهی کردند، درواقع بیشترین مظلومیت حضرت زهراسلام الله علیهااز جریان بعداز رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم تا رفتن به در خانه انصار و مهاجر و سیلی خوردن در کوچه و آتش سوزی خانه حضرت،خبر ازکوتاهی و عدم توجه به ولایتمداری دوستان و اصحاب خاص و عام داشت. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
فدک دو رفتار متفاوت حضرت زهرا مشاهده می¬کنیم یک زمان رفتارشان نسبت به فقرا که یک لباس رو می دن و در جای دیگر رفتارشان در رابطه با فدک که از آن نمی گذرند؟ فدک ملک حضرت زهرا سلام الله علیها بود که از جانب پیامبر صلوات الله علیه این ملکیت منتقل شد ، ارث نبود که فکرها سمت ارث و میراث بره. اطعام دهی و گذشتن از لباس عروسی و هزار انفاق حضرت زهرا سلام الله علیها در مقابل فدک قابل قیاس نیست. حضرت زهرا سلام الله علیها برای مال و زمین و ملک تلاش نکرد، بلکه فدک گستردگی زمین ولایت بود که در تفسیر‌ علی ‌بن ‌ابراهیم‌ قمی به این قضیه مهم اشاره شد. حضرت از حق خود در قبال فدک کوتاه نیامد چون این فدک مربوط به امیرالمومنین علیه السلام و اولاد پاک او در حق ولایت بود. چنانكه در سخن امام موسي بن جعفر(عليه السلام) با حاکم عباسي در مورد حدود (مقدار وسعت) فدك روايت آمده كه آن حضرت حدود فدك را با مفهوم رمزی اش به قلمرو حكومت اسلامی و جغرافيای آن روز جهان اسلام پيوند دادند و خواستار شدند كه هرگاه خليفه عباسی بخواهد آن را به آل رسول بازگرداند بايد چنين اقدامي كند؛ يعني تمام متملّكات دولت اسلامي را واگذارد و اين حاكمان نه تنها غاصب فدك اند كه غاصب خلافت نيز هستند. پس فدک وصل به خلافت غصب شده از امیرالمؤمنین علیه‌السلام بود که بسیار مهم و حیاتی بود، پس بحث مادی و تملکی نبود بلکه بعد معنوی و سیاسی داشت که حق شیعه و امامت تا قیامت دچار خسارت شد. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
می‌گویند برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جامعه و افراد باید اصلاح شوند و از طرفی می‌گویند زمانی که جامعه پر از ظلم و فساد شود امام می‌آید این‌ها که تناقض دارند؟ 🔶 اول: عبارتی که در روایات فراوان دیده می‌شود و باعث این پرسش شده است این‌گونه است: «یملأ الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا؛ زمین را پر از عدل و داد می‌کند همان‌طور که پر از ظلم و ستم شده است». 🔻 این روایت در صدد بیان علایم ظهور نیست و نمی‌خواهد بیان کند که هرگاه جهان پر از ظلم شد حضرت ظهور خواهد کرد. 🔻 در هیچ حدیثی بیان نشده است که ظهور به شرط گسترش و ازدیاد ظلم، فساد و گناه رخ می‌دهد، بلکه در تمامی احادیث مربوطه تصریح شده است که «ایشان جهان را پر از عدل و قسط می‌کند، چنان که پر از ستم و ظلم شده است، یا پیش از ظهور شده بود». 🔻 «کَمَا» یعنی «همانگونه که»، نه «پس از آن که». 🔻 آنچه از این روایت فهمیده می‌شود آن است که گسترش و توسعۀ عدالت و ریشه‌کن شدن ظلم و ستم فقط به وسیلۀ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام می‌گیرد. 🔷 دوم: در روایت داریم که امام می گوید: دعا بسیار کنید تا فرج اتفاق بیافتد، یا بهترین اعمال امت من انتظار کشیدن برای فرج است. در هیچ روایتی نداریم که جایی گفته شده باشد ظلم و فساد کنید تا فرج نزدیک شود. 🔶 سوم: لازمه‌ی ظهور، نه تنها ازدیاد ظلم و فساد نمی‌باشد، بلکه برخورداری از پیروان و یاران مناسب برای تحقق این امر مهم می‌باشد. و بدون یار و نیرو هیچ انقلابی شکل نخواهد گرفت. 🔻 بعنوان مثال امام خمینی رحمة الله در سال 1342، همان امام سال 1357 بودند، اما آن موقع یار نداشتند، و پس از مساعد شدن شرایط، فراهم شدن زمینه‌ها و نیز حضور گسترده پیروان و یاران در سطوح گوناگون قیام نمودند و انقلاب به نتیجه رسید. 🔷 چهارم: در احادیث تصریح شده که آن هنگام، حضرت مهدی علیه السلام، ظهور خواهند کرد که شیعیان، پیروان و یاران بسیاری در سرتاسر جهان دارند که سپاهی مقتدر برای قیام و حکومت جهانی تشکیل می‌دهند. 🔻 اما، متأسفانه در مورد این دسته از احادیث، هیچ تبلیغ و روشنگری خاصی صورت نگرفته است و فقط به دورغ القا می‌کنند که جهان باید پر از ظلم و فساد شود تا ایشان ظهور نمایند! در حالی که جهان همیشه، حتی زمان رسول الله صلوات الله علیه و آله نیز پر از کفر، شرک، ظلم، فساد و گناه بوده است. حتی در قرن هفتم با حمله مغول در تمام سرزمین‌های اسلامی بت خانه‌ها دوباره رواج پیدا کرد ولی امام زمان ظهور پیدا نکردند. 🔶 پنجم: در روایات می‌بینیم علت اصلی‌ تأخیر در ظهور کثرت غفلت و گناه، به ویژه در میان شیعیان، می‌باشد. چنان که خود حضرت فرمودند: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا عَلَی حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِهَا مِنْهُمْ بِنَا فَمَا یحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا یتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَکرَهُهُ وَ لَا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ؛ اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد، در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می‌شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی‌افتاد، و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می‌گشت، دیداری بر مبنای شناختی راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما؛ علّت مخفی شدن ما از آنان چیزی نیست جز آن چه از کردار آنان به ما می‌رسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم». (احتجاج، ج2، ص499) ♦️ ششم: پر شدن زمین از ظلم به معنای پر شدن آن از ظالمان نیست. این پر شدن ظلم یعنی مردم همه مشتاق عدالت‌اند اما عده‌ای مستکبر در حال ظلم و ستم‌اند و برای همین مردم برانگیخته می‌شوند وبدنبال منجی می‌گردند. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
19.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخرالزمان واژه ای مهم و مطرح شده در همه ادیان وظیفه ما در آخرالزمان چیست؟ آیا الان در آخرالزمان هستیم ؟ مشخصه آخرالزمان چیست؟ شیطان در آخرالزمان تمام اعوان و انصارش را به کار می‌گیرد. فتنه ها در آخرالزمان خیلی زیاد است حق و باطل را با هم مخلوط کرده و مردم را به گمراهی می‌کشانند. شک مهمترین بستر برای گمراهی جامعه است نقش رسانه ها در القاء شک، پررنگ است ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
21.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رسانه کم معونه و پر کاربرد است هر تصویر بیش از 1000 مفهوم را می تواند منتقل کند رسانه ظرفیت بالایی برای ایجاد انحرافات و مشکلات دارد فیلم فرار از زندان و هشدار برای کبرا 11 فیلم تبلیغاتی است صهیونیسم در راستای اهداف شوم خود ، از رسانه بیشترین استفاده را می کند دشمن در مهدی ستیزی دنبال چیست ؟ چگونه در فضای مجازی بر علیه باور های شیعی و مهدویت کار می کنند ؟ در آخر الزمان باید بینش دینی و بصیرت را بالاتر ببریم چرا در آخرالزمان این همه هجمه بر علیه ولی فقیه زیاد می شود ؟ ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
السلام علیک یا فاطمه الزهرا سیدة النساء العالمین ایام فاطمیه و سالروز شهادت بانوی دو عالم مظلومه ی تاریخ حضرت فاطمه ی زهرا(س)، بر تمام رهروان آن حضرت تسلیت باد.
چرا با وجود علم ژنتیک و امکان شناسایی شهدا، هنوز شهید گمنام داریم⁉️ ◾️ مهمترین علّت این است که نمونه ژنتیکی 40 درصد از خانواده های شهدای مفقود الاثر در دسترس نیست. 👈 این خانواده ها یا در قید حیات نیستند و یا تاکنون برای نمونه برداری مراجعه نکرده اند. https://b2n.ir/u42657 ◾️ علت دیگر این است که پیکر برخی از شهدا نیز بخاطر قرار گرفتن در شرایط نامطلوب محیطی در طول این سالیان، امکان نمونه برداری ندارند. https://b2n.ir/z15279 ◾️ از آنجا که نمونه گرفته شده از پیکر شهید باید در 100 مؤلفه با چندهزار نمونه والدین و حتی نمونه پیکرهای دیگر مقایسه شود(زیرا گاهی اوقات استخوان های ناقصی که در زمانهای مختلف کشف شده اند متعلق به یک نفر است و این باید مشخص شود.)، این فرایند زمان بر است. به همین خاطر پس از نمونه برداری پیکر شهید به خاک سپرده می شود و اگر در طول تحقیقات هویت وی شناسایی شد، به خانواده ها اعلام می شود. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
راجع به شهدای گمنام پرسیدند که چگونه ایرانی بودن شهدای تفحص شده را تشخیص می دهند؟ 🔰 پاسخ 👇 ✅فرهیخته گرامی تفحص وشناسایی شهدای گمنام خود دارای قواعدخاص ودارای مراحلی است که فرض عراقی بودن آنها را منتفی می کند. از این قواعد ومراحل می توان به موارد ذیل اشاره کرد. 1️⃣تفحص اجساد وپیکرهای شهدا،بیشتر درمناطق جنگی که نیروهای ما بیشتر درآنجا متمرکز بوده اند،وهمچنین با استفاده از تجربه ها وخاطرات فرماندهان📕 وسرداران وسربازان حاضر درآن مناطق صورت می گیرد.واینگونه نیست که تفحص🔍 هرجائی صورت بگیرد 🔰توضیح بیشتر اینکه👇 💠عملیات شناسایی پیکرهای مطهر شهدا توسط نیروهای اطلاعات عملیات و عناصر تخریب چی با توجه به اطلاعات و اسناد بدست آمده از رزمندگان و آزادگان، آثار موجود از شهیدان و تشخیص خطوط پدافندی در منطقه عملیاتی صورت می پذیرد. 2️⃣از شهدائی که شناسایی می شوند چه بسا همراه شان پلاک ویا کارت شناسایی دال بر ایرانی بودن آنها هم یافت می شود. 🔰تفاوتهای آشکاری بین پیکر شهید و جسد عراقی وجود دارد که به برخی از آنان اشاره می شود👇 💠کلاه: کلاه های عراقی ها کاملاً با کلاه ایرانی تفاوت دارد ▪️ کلاه آهنی عراقی طشت شکل و کلاه ایرانی جمع تر و گرد می باشد. ▪️ برروی کلاه های ایرانی ها معمولاً اشعار انقلابی – اسلامی و یا پیشانی بند درج شده است. 💠 چفیه: برخی از شهدای ایرانی دارای شال گردن و عموماً دارای چفیه هستند در حالیکه در نظام عراق از این البسه ها استفاده نشده است 💠 پیراهن 👈پیراهن ایرانی ها👇 ▪️ لباس فرم سپاه سبز رنگ و نازک میباشد و ممکن است که آرم سپاه نیز بر روی آن حک باشد. 👈پیراهن عراقی ها👇 ▪️ پیراهن عمومی آنان کاملاً ضخیم و سبز رنگ می باشند دارای سردوشی و نیز بغل بلوز دارای دکمه و جنس آنها معلوم است. 💠 شلوار: نیروهای ایرانی هم ضمن اینکه با همدیگر تفاوت دارند با شلوراهای عراقی تمایزاتی دارند ، شلوار نیروهای بسیج از جنس بلوزهای خاکی دارای جیبهایی از بغل پا است جای کمربند و یا فانسقه هم به اندازه خاص خود میباشد همچنین بلوزهای تکاوری که معمولاً افراد پاسدار وظیفه می پوشیدند و لباس فرم سپاه هم دارای ویژگی های خاص خود است جنس آنها نازک می باشد 💠پوتین: پوتین ایرانی و عراقی از نظر شکل ظاهری تفاوت دارد ضمن اینکه در زیر پوتین های عراقی نوشته هایی مانند (صنع فی العراق) – (رقم) و علامتی بصورت مثلث که با حرف (ج) که به معنی جیش (نیروهای مردمی عراق را جیش الشعبی گویند) میباشد پوتین های عراقی بزرگ پا و نوک آنها قوسی شکل میباشد. اما پوتین های ایرانی چند نوع میباشدیک نوع زیر آنها با حروف لاتین کلمه (تاف) نوشته شده و یا کلماتی مانند (پیروزی – وین) درج شده است 💠 قمقمه ها👇 ▪️ایرانی ها از یک نوع قمقمه پلاستیکی با رنگ سبز که آرم جمهوری اسلامی حک شده است و قمقمه فلزی که از جنس آلومنیوم می‌باشد و در زیر آن ظرفی برای خوردن غذا جاسازی شده بود،که درب و کیسه نگهداری آن مشخص می‌باشد استفاده می کردند ▪️ اما، قمقمه عراقی ها هم پلاستیکی و هم فلزی با قمقمه ایرانی تفاوت زیادی دارند کیسه نگهداری آنها هم به شکل خاص خود است. 💠روی لباس ایرانی ها اشعار اسلامی درج شده است (یاشهادت یا زیارت، نام ائمه و...) 💠 بیشتر شهدای ایرانی نام خود را بر روی لباس ها و برگ پوتین ها درج می کنند. 3️⃣شناسایی شهدا درسالهای اخیر با استفاده از فناوری های جدید و دانش پیشرفته تشخیص هویت صورت می گیرد. 👈در این زمینه مسئول مربوطه می گوید«: دقیقاً هر پیکری که همراهش پلاک یا کارت شناسایی یا مستندی نباشد در قدم اول گمنام است اما اینکه ما به این اکتفا و اینها را گمنام رها می کنیم، هرگز چنین نیست. همان گونه که شهدایی که طی ۵ ، ۶ سال پیش تفحص شده اند چنین سرنوشتی نداشتند. مسوولان مربوطه تلاش زیادی برای تشخیص هویت این افراد متحمل می شوند... الان گاهی شده ما برای پرونده یک استخوان ،یک ماه در آزمایشگاه کار می کنیم ✅دکتر محمود تولایی ، رئیس پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله در مورد کار اصلی در شناسایی شهدا میگویند👇 «ما با بهره‌گیری از قطعه کوچکی از نمونه پیکر شهدای گمنام، یک بانک اطلاعاتی و از نمونه خانواده‌های مفقودان هم یک بانکDNA یا ژنتیکی تشکیل می دهیم و با استفاده از دانش زیست فناوری، ارتباط بین بانک معلوم که خانواده‌ها هستند و بانک مجهول که پیکرها هستند را بررسی و به شناسایی مفقودان کمک می‌کنیم.» 4️⃣برخی از این شهداء گاهی اسرایی در زندانهای رژیم بعث عراق بوده اند ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
18.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای هر انقلابی سه ضلع وجود دارد ( نارضایتی از وضعیت موجود - تعیین وضعیت مطلوب - حرکت از وضعیت موجود به حرکت مطلوب ) بستر انقلاب ایران ، باور ها است رسانه مهمترین ابزار برای استعمار جدید است برای رهایی از مشکلات و مصائب آخرالزمان باید به دامن پرمهر حضرت ولی عصر متوسل شویم فرق فتنه با انقلاب در چیست ؟ در آخرالزمان سوال کردن حق من است ؟ ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
کار دیگر از موسسه شاخص آماده سازی فاز دو پرسش و پاسخ های فضای مدارس و جامعه در این فاز تمرکز بر روی سوالات دانش آموزان عزیز است. امیدواریم که مرضی رضای حضرت ولی عصر ( عج ) قرار گیرد. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
چرا در اسلام تبعیض جنسیتی وجود دارد؟ اول: تصور کنید یک پادشاهی بخواهد برایش شمشیری از طلا بسازند و بگوید من می‌خواهم در مبارزه با دشمن از این شمشیر طلا استفاده کنم. همین شمشیر طلا وقتی در مبارزه با شمشیر فولادی قرار بگیرد، شکسته می‌شود. آیا می‌توان گفت چون شمشیر طلا شکست خورد، پس طلا بد است؟! مسلما کسی این را نمی‌گوید. چون خاصیت طلا این است. به این خاطر کسی نمی‌گوید شمشیر طلا از شمشیر فولاد بی ارزش‌تر است. بلکه ارزش او بالاتر هم هست. ولی جایگاهش میدان جنگ نیست. بلکه جایگاهش در بالای سر پادشاه و فخر اوست. زن و مرد هم طبق ویژگی‌هایی که خدا به آن‌ها داده است، از آن‌ها انتظار دارد. مثلا از زن انتظار ندارد که کار سنگین انجام دهد، یا وارد میدان جنگ شود و مبارزه کند. چون ویژگی و روحیه‌ی او لطیف و احساسی است و باید مثل باران که کلوخ را نرم می‌کند تا زمین آماده پرورش دانه شود، مرد سخت و خشن را برای ساختن زندگی نرم می‌کند. یا مثل نسیم که به درختان و سبزه‌ها شادابی می‌دهد با نسیم احساساتش به خانه شادابی دهد. یا مثل خورشید که به گل‌ها گرمی می‌دهد به زندگی گرمی دهد. اما مرد ویژگی‌اش این است که سخت و مقاوم است و در برابر خطرها و درگیری‌ها و جنگ‌ها از زن و خانواده دفاع کند و کار سنگین بر عهده‌ی مرد است. چون ویژگی اوست. پس در واقع تبعیض جنسیتی وجود ندارد بلکه تفاوت‌ها و ویژگی‌های مرد و زن است که بین کارها و وظایف آن‌ها تفاوت گذاشته شده است. دوم: ما به دیگران کاری نداریم که زن را یک کالا می‌دانند و مثل یک کالا با او رفتار می‌کنند و ارزشی برای او قائل نیستند. اما در اسلام خداوند بین زن و مرد در ارزش و جایگاه تفاوتی نگذاشته است حتی در برخی موارد جایگاه و ارزش زن بالاتر از مرد خوانده شده است. به طوری که بهشت را زیر پای مادران قرار داده‌اند. دختر را تشبیه به رحمتی کردند که از او بازخواست نمی‌شوید و پسر را به نعمتی تشبیه کردند که به خاطر او بازخواست می‌شوید. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
چرا اگر مسلمانی بخواهد دینش را تغییر دهد او را می‌کشند؟ اول: عقیده یک چیز شخصی است و به زور نمی‌شود به کسی عقیده‌ای را تحمیل کرد. اگر کسی عقیده‌ای داشته باشد و آن را ابراز نکند، کسی با او کاری ندارد. ولی اگر عقیده‌اش را اظهار کند، با او برخورد می‌شود، چون علیه دین تبلیغ کرده است. حال اگر کسی هم که مسلمان باشد و بخواهد از مسلمانی خارج شود، تا زمانی که آن را ابراز و اظهار نکرده، کسی با او کاری ندارد چون عقیده‌ی شخصی اوست و مشکلی ندارد. اما اگر اعلام کرد که از دین خارج شده، آن موقع دیگر عقیده شخصی نیست بلکه تبلغ عقیده‌اش را کرده است و علیه دین اسلام کار کرده است پس باید مجازات شود. دوم: جرم و گناه در اسلام دو جنبه دارد. یک موقع گناهی است که فقط مربوط به خود شخص است، مثلا فردی که در منزل خودش در ماه رمضان روزه‌خواری می‌کند و کسی هم او را نمی‌بیند در اینجا کسی با او کاری ندارد. گناه و جرم او شخصی است و خودش می‌داند و خدای خودش، ولی اگر همین شخص در ماه رمضان بیاید در خیابان و شروع به روزه‌خواری کند، به او تذکر می‌دهند. اگر گوش نکند، او را مجازات می‌کنند. چون گناه او علاوه بر شخصی، اجتماعی هم می‌شود. حالا مسلمانی هم که از دین خارج شود، تا موقعی که خودش بداند و خدایش، گناه او شخصی است و کسی با او کاری ندارد. ولی اگر ابراز کرد که از دین خدا خارج شده است، دیگر شخصی نیست بلکه تبلیغ علیه دین کرده است و اجتماعی می‌شود، پس باید مجازت شود. سوم: وقتی مسلمانی از دین اسلام خارج شود و اعلام کند، مسلمانان عادی که متخصص و دینشناس نباشند، او را می‌بینند، روحیه آن‌ها تضعیف می‌شود و با خود می‌گویند: حتما اسلام یک مشکلی داشته است که او از دین خارج شده است. از طرف دیگر وقتی دشمنان اسلام این را ببینند روحیه‌ی آن‌ها قوی می‌شود که مسلمانان متذلذل شده‌اند. چهارم: اسلام برای اثبات مرتد(کسی که از اسلام خارج شود) سخت گرفته است. به طوری که اگر کسی مرتد شود و ابراز نکند، کسی با او کاری ندارد ولی اگر ابراز کند، او را دعوت به توبه می‌کنند. اگر توبه کند، آزاد می‌شود و اگر توبه نکرد و روی ارتداد خودش بماند، آن موقع کشته می‌شود. پنجم: نکته‌ی دیگر اینکه کشتن فرد خارج شده از دین در واقع یک لطف به اوست. چون سبب تخفیف مجازات او در آخرت می‌شود. از لطف و رحمت خدا به دور است که کسی را دو بار مجازات کند. لطف دیگر به مرتد این است که کشتنش باعث می‌شود که او با گناه کمتری از دنیا برود و کمتر خودش را در آلودگی‌های بی‌دینی غرق کرده باشد، شاید اعمال گذشته‌ی او دست او را بگیرند. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes
چرا بعضی از چادری‌ها هزاران گناه می‌کنند و اخلاقشون خوب نیست و حرمت چادر را نگه نمی‌دارند، ولی بدحجاب‌ها خیلی اخلاقشون خوبه و دلشون پاکه؟ اول: همه‌ی مردم گردو را برای مغز آن می‌خرند. کسی گردو را برای پوست آن نمی‌خرد. اگر گردویی پوست خوبی داشت ولی مغز نداشت، فایده ندارد. اگر کسی فقط مغز گردو رو بخره، خیلی زود خراب ‌میشه. ولی اگه پوست داشته باشه، مدت زیادی دوام پیدا می‌کند. همه گردو رو برای مغزش می‌خوان. اگه گردویی مغز نداشته باشه، پوک و بی‌ارزشه. اگه پوست هم نداشته باشه، خراب میشه. حالا اگه انسانی خودش رو دیندار بدونه، ولی کارها و اخلاقش خلاف دین باشه، مثل گردوی بی مغز. اگه کسی دیندار نباشه ولی دلش پاک باشه و به قول خودش خوب باشه، میشه مثل مغز گردویی که پوست نداره. دوم: دین و دستوراتش اومدن که ما خوب باشیم. حالا اگر دین و دستوراتش اخلاق و رفتار ما را درست نکن، فایده نداره. دقیقا میشه همون گردوی بی مغز که پوست قشنگی داره. کسی هم که خوب باشه و به قول معروف دلش پاک باشه ولی دیندار نباشه، میشه اون مغز گردویی که پوست نداره. پس باید هر دو با هم باشند. سوم: شما می‌گویید بعضی از چادری‌ها اینطوری هستن. این دلیل نمیشه که همه‌ی چادری‌ها اینطور باشن. معمولا بیشتر چادری‌ها خوب هستن و کمتر گناه می‌کنن. از اون طرف همه‌ی بدحجاب‌ها هم که اخلاقشون خوب نیست. خیلی‌هاشون بداخلاق هستند. این دلیل نمیشه بگیم همه‌ی بدحجاب‌ها خوش اخلاق یا بد اخلاقن. چهارم: معمولا کسایی که چادری‌هستن، بیشتر سعی می‌کنند که حرمت چادر رو نگه دارن. هرچند شاید بعضی از اون‌ها رعایت نکنند، اما نباید بدی چند نفر را پای همه گذاشت. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ موسسه شاخص https://eitaa.com/shakhes