⭕️ تهمتی که توسط خودی ها ، ناخواسته و جاهلانه به حسین بن علی (ع) زده میشود!
🔻حسين علیه السلام -مى فرماید- :
من نهضت كردم براى امر به معروف، براى اينكه دين را زنده كنم، براى اينكه با مفاسد مبارزه كنم. نهضت من يك نهضت اصلاحى اسلامى است.
🔻ما آمديم و چيز ديگرى گفتيم (نمى دانم بگويم ماهرانه يا جاهلانه)
گفتیم حسين بن على قيام كرد تا كشته بشود براى اينكه كفاره گناهان امّت باشد،
كشته شد براى اينكه گناهان ما آمرزيده شود.
🔻حالا اگر بپرسند آخر اين در كجاست؟
خود حسين چنين چيزى گفت؟ پيغمبر گفت؟ امام گفت؟ چنين حرفى را چه كسى گفت؟
مى گوييم ما به اين حرفها چه كار داريم؟ امام حسين كشته شد براى اينكه گناهان ما بخشيده شود.
🔻نمى دانيم كه اين فكر را ما از دنياى مسيحيت گرفته ايم. ملت مسلمان خيلى چيزها را ندانسته از دنياى مسيحيت بر ضد اسلام گرفت. يكى همين است.
🔻يكى از اصول معتقَدات مسيحى مسأله [به] صليب رفتن مسيح است براى اينكه فادى باشد. الآن «الفادى» لقب مسيح است. اين از نظر مسيحيت جزء متن مسيحيت است.
مى گويند عيسى به دار رفت و اين به دار رفتن عيسى كفاره گناه امت شد، يعنى گناهان خودشان را به حساب عيسى مى گذارند.
🔻فكر نكرديم اين حرف مال دنياى مسيحيت است و با روح اسلام سازگار نيست، با سخن حسين سازگار نيست. به خدا قسم تهمت به ابا عبد الله است.
و اللَّهِ اگر كسى در روز ماه رمضان روزه داشته باشد و اين حرف را به حسين بن على نسبت بدهد و بگويد شهادت حسين براى چنين كارى بود و از او نقل كند، روزه اش باطل است. دروغ بر حسين است.
🔻 ابا عبد الله كه براى مبارزه با گناه كردن قيام كرد، ما گفتيم قيام كرد كه سنگرى براى گنهكاران بشود؛
ما گفتيم حسين يك شركت بيمه تأسيس كرد، بيمه گناه،
گفت شما را از نظر گناه بيمه كردم.
در عوض چه مى گيرم؟
شما براى من اشك بريزيد، من در عوض گناهان شما را جبران مى كنم،
اما شما هرچه مى خواهيد باشيد، ابن زياد باشيد، عمر سعد باشيد!
🔻در حالی که : مكتب حسين، مكتب انسانسازى است نه مكتب گنهكارسازى. حسين سنگر عمل صالح است نه سنگر گنهكارى. (ادامه دارد )
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج17 ؛ ص 109-108و 116-با تلخیص و ویرایش-
https://eitaa.com/shakhes1340
19.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️خیانت بزرگ به اباعبدالله الحسین:
گریاندن مردم به هر وسیله! (نظیر: تحریف وقایع ، اخبار دروغ )
⭕️ تهمتی که توسط خودی ها ، ناخواسته و جاهلانه به حسین بن علی زده میشود!
🔻حسين علیه السلام -مى فرماید- :
من نهضت كردم براى امر به معروف، براى اينكه دين را زنده كنم، براى اينكه با مفاسد مبارزه كنم. نهضت من يك نهضت اصلاحى اسلامى است.
🔻ما آمديم و چيز ديگرى گفتيم (نمى دانم بگويم ماهرانه يا جاهلانه)
گفتیم حسين بن على قيام كرد تا كشته بشود براى اينكه كفاره گناهان امّت باشد،
كشته شد براى اينكه گناهان ما آمرزيده شود.
🔻حالا اگر بپرسند آخر اين در كجاست؟
خود حسين چنين چيزى گفت؟ پيغمبر گفت؟ امام گفت؟ چنين حرفى را چه كسى گفت؟
مى گوييم ما به اين حرفها چه كار داريم؟ امام حسين كشته شد براى اينكه گناهان ما بخشيده شود.
🔻نمى دانيم كه اين فكر را ما از دنياى مسيحيت گرفته ايم. ملت مسلمان خيلى چيزها را ندانسته از دنياى مسيحيت بر ضد اسلام گرفت. يكى همين است.
🔻يكى از اصول معتقَدات مسيحى مسأله [به] صليب رفتن مسيح است براى اينكه فادى باشد. الآن «الفادى» لقب مسيح است. اين از نظر مسيحيت جزء متن مسيحيت است.
مى گويند عيسى به دار رفت و اين به دار رفتن عيسى كفاره گناه امت شد، يعنى گناهان خودشان را به حساب عيسى مى گذارند.
🔻فكر نكرديم اين حرف مال دنياى مسيحيت است و با روح اسلام سازگار نيست، با سخن حسين سازگار نيست. به خدا قسم تهمت به ابا عبد الله است.
و اللَّهِ اگر كسى در روز ماه رمضان روزه داشته باشد و اين حرف را به حسين بن على نسبت بدهد و بگويد شهادت حسين براى چنين كارى بود و از او نقل كند، روزه اش باطل است. دروغ بر حسين است.
🔻 ابا عبد الله كه براى مبارزه با گناه كردن قيام كرد، ما گفتيم قيام كرد كه سنگرى براى گنهكاران بشود؛
ما گفتيم حسين يك شركت بيمه تأسيس كرد، بيمه گناه،
گفت شما را از نظر گناه بيمه كردم.
در عوض چه مى گيرم؟
شما براى من اشك بريزيد، من در عوض گناهان شما را جبران مى كنم،
اما شما هرچه مى خواهيد باشيد، ابن زياد باشيد، عمر سعد باشيد!
🔻در حالی که : مكتب حسين، مكتب انسانسازى است نه مكتب گنهكارسازى. حسين سنگر عمل صالح است نه سنگر گنهكارى. (ادامه دارد )
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج17 ؛ ص 109-108و 116-با تلخیص و ویرایش-
https://eitaa.com/shakhes1340
18.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ذکر مصیبت شهید مطهری درباره شهادت حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام
♦️«عبرت های عاشورا» در بیانات رهبر انقلاب (۱)
🔸بازخوانی اندیشه های رهبری(۱۰۴)
🔻ما امروز یک جامعهی اسلامی هستیم.
باید ببینیم آن جامعهی اسلامی [پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلواتاللَّه و سلامه علیه] ،
چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟
🔻چه شد که بیست سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام،
در همان شهری (کوفه)که او حکومت میکرد،
سرهای پسرانش را بر نیزه کردند و در آن شهر گرداندند؟!
در ظرف بیست سال چه شد که به آنجا رسیدند؟
🔻اگر بیماریای وجود دارد که میتواند جامعهای را که در رأسش کسانی مثل پیغمبر اسلام و امیرالمؤمنین علیهما السّلام بودهاند، در ظرف چند ده سال به آن وضعیت برساند،
این بیماری، بیماری خطرناکی است و ما هم باید از آن بترسیم.
🔻...امام ما کجا، پیغمبر کجا؟! آن جامعه را پیغمبر ساخته بود و بعد از چند سال به آن وضع دچار شد.
🔻این جامعهی ما خیلی باید مواظب باشد که به آن بیماری دچار نشود. عبرت، اینجاست!
ما باید آن بیماری را بشناسیم؛ آن را یک خطر بزرگ بدانیم و از آن اجتناب کنیم.
▪️بیانات رهبری در دیدار فرماندهان گردانهای عاشورا -( ۱۳۷۱/۰۴/۲۲ ) با تلخیص و ویرایش -
https://eitaa.com/rahbari1340
17.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 شعارهای اباعبدالله شعار احیای اسلام است
🔻شعارهایمان در مجالس حسینی باید منطبق با شعارهای اباعبدالله باشد
نه مخالف آن
🔻زنده کننده باشد نه مخدر
و الا ما را از حسین دور می کند
♦️عبرت های عاشورا (۲)
🔸بازخوانی اندیشه های رهبری(95)
🔻ما باید بفهمیم چه بلایی بر سر آن جامعه آمد که حسینبنعلی علیهالسّلام، آقازادهی اول دنیای اسلام و پسر خلیفهی مسلمین، پسر علیبنابیطالب علیهالصّلاةوالسّلام، در همان شهری که پدر بزرگوارش بر مسند خلافت مینشست، سر بریدهاش گردانده شد و آب از آب تکان نخورد!
از همان شهر آدمهایی به کربلا آمدند،
او و اصحاب او را با لب تشنه به شهادت رسانند
و حرم امیرالمؤمنین علیهالسّلام را به اسارت گرفتند!
🔻... قرآن جواب ما را داده است. قرآن، آن درد را به مسلمین معرفی میکند:
«فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصّلاة و اتبعوا الشهوات فسوف یلقون غیا» (سوره مبارکه مريم آیه ۵۹)
🔻دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است:
1️⃣دور شدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است.
فراموش کردن خدا و معنویت؛ حساب معنویت را از زندگی جدا کردن و توجه و ذکر و دعا و توسل و طلب از خدای متعال و توکل به خدا و محاسبات خدایی را از زندگی کنار گذاشتن.
2️⃣«و اتبعوا الشهوات»؛
دنبال شهوترانیها رفتن؛ دنبال هوسها رفتن و در یک جمله: دنیاطلبی. به فکر جمعآوری ثروت، جمعآوری مال و التذاذ به شهوات دنیا افتادن.
اینها را اصل دانستن و آرمانها را فراموش کردن. این، درد اساسی و بزرگ است.
🔻ما هم ممکن است به این درد دچار شویم.
اگر در جامعه اسلامی، آن حالت آرمانخواهی از بین برود یا ضعیف شود؛
هر کس به فکر این باشد که کلاهش را از معرکه در ببرد و از دیگران در دنیا عقب نیفتد؛
اینکه «دیگری جمع کرده است، ما هم برویم جمع کنیم
و خلاصه خود و مصالح خود را بر مصالح جامعه ترجیح دهیم»،
معلوم است که به این درد دچار خواهیم شد.
▪️بیانات در دیدار فرماندهان گردانهای عاشورا-۱۳۷۱/۰۴/۲۲
https://eitaa.com/rahbari1340
♦️نزدیکترین راه اصلاح جامعه :
بهره برداری مناسب از مجالس عزاداری سیدالشهداء (علیه السلام)
🔻اگر اين كشور بخواهد اصلاح بشود،
اگر بخواهد در جاده ترقى بيفتد،
در جاده تعالى بيفتد،
در جاده علم بيفتد،
در راه صنعت بيفتد،
در راه حرّيت و آزادىخواهى بيفتد،
بهترين راه و نزديكترين راه - اگر نگويم راه ديگرى نيست -
همين است كه از همين احساسات صادقانه مردم درباره حسين بن على كه حقيقت دارد
و واقعيت دارد
و درباره شخصى است كه شايسته اين احساسات است
و صاحب يك مكتب بسيار بزرگ و عالى است،
استفاده كنيم.
🔻چرا از دستور دين و مذهب خودمان( توصیه اهل بیت (ع) به اقامه مجالس عزاداری) پيروى نكنيم؟!
خيلى دستور خوبى است،
بايد از آن استفاده كرد.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (خطابه و منبر(ده گفتار))، ج25، ص: 341- با ویرایش-
https://eitaa.com/shakhes1340
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ارزش فوقالعاده اشکی که در جهت هماهنگی با روح مقدس اباعبدالله باشد...
AUD-20220806-WA0017.mp3
2.1M
♦️ ذکر مصیبت شهادت حضرت علی اکبر(ع) از زبان شهید مطهری
♦️ابراز احساسات به سیدالشهداء ( به رغم همه نقایصی که هست) خیلی قيمت دارد
🔻- به رغم - همه نقايصى كه الآن در كار است خوشبختانه مردم، احساساتى بسيار پاك و احساساتى واقعى نسبت به سيد الشهداء (سلام اللَّه عليه) دارند.
🔻بعضى از اشخاص كه البته سوء نيت ندارند، چون مى بينند از اين قضيه سوء استفاده مى شود عقيده شان اين شده كه بايد بكلى اين قضيه از بين برود،
مىگويند مردم كه گريه مىكنند به علت اين است كه شنيده اند گناهانشان با اين گريه ها بخشيده مى شود و الّا گريه نمىكردند.
🔻نه آقا، اين اشتباه است.
واقعاً اين طور نيست.
مگر مىشود مردم را با تطميع گرياند؟!
🔻اگر اين جور است شما بياييد به يك عده مردم بگوييد در يك جا جمع بشوند و بگويند به هريك از شماها چك هزار تومانى مىدهيم به شرط اينكه بنشينيد نيم ساعت براى فلان شخص، مثلًا براى شاه عباس گريه بكنيد.
اگر گريه كردند!
مگر مىشود چنين چيزى؟!
گريه احساسات مىخواهد.
انسان تا متأثر نشود گريه نمىكند.
يا بايد حزن داشته باشد يا بايد شوق داشته باشد.
🔻در مردم واقعاً يك نوع احساساتى حقيقى نسبت به سيد الشهداء هست،
واقعاً امام حسين را دوست دارند
و به او عشق مىورزند
و از سوز دل برايش اشك مىريزند.
در اين محرم و صفر خروارها اشك از مردم ريخته مىشود،
در غير محرم و صفر چقدر ريخته مىشود!
تا حزنى نباشد،
تا اندوهى نباشد،
تا عشقى نباشد،
تا شوقى نباشد،
تا احساساتى نباشد
كه گريه نمى آيد.
🔻اين احساسات قيمت دارد،
خيلى هم قيمت دارد.
اما حالا آن طورى كه بايد و شايد استفاده نكرده ايم و استفاده ما استفاده كامل نيست مطلب ديگرى است به جاى خود.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (خطابه و منبر(ده گفتار))، ج25، ص: 341-340-با ویرایش -
https://eitaa.com/shakhes1340
♦️قصه شنیدنی و تکان دهنده «کمیت اسدی» یکی از مرثیه سرایان و روضه خوانان اهلبیت «علیهمالسلام»
( مقایسه ای بین مرثیه سرایی و روضه خوانی های ما و مرثیه سرایی و روضه خوانی عصر ائمه(ع))
⭕️ لطفاً تا پایان ملاحظه فرمایید
🔻...دعبل خزاعى مى دانيد كيست؟
🔻كميت اسدى مى دانيد كيست؟
اينها دو نفر روضه خوانند
اما نه مثل روضه خوانى من.
دو نفر شاعرند مرثيه گو
اما نه مثل مرثيه گويى هاى محتشم و غيره.
🔻دلم مى خواهد شما اشعار كميت اسدى، اشعار دعبل خزاعى و اشعار ابن الرومى و اشعار ابو فراس حَمْدانى كه به عربى است با همين اشعار محتشم كه هزارتا خواب برايش نقل مى كنند،
مقايسه كنيد و ببينيد آنها كجا و اينها كجا!
آنها دارند مكتب حسين را نشان مى دهند.
🔻كميت اسدى با همان اشعارش از يك سپاه بيشتر براى بنى اميه ضرر داشت.
اين مرد كى بود؟
يك روضه خوان بود اما چه روضه خوانى؟
آيا روضه خوانى بود كه بيايد چهارتا شعر مفت بخواند و پول بگيرد و برود؟
🔻شعر مى گفت كه تكان مىداد دنيا را، تكان مى داد دستگاه خلافت وقت را.
🔻عبد اللَّه بن حسن بن على، معروف به عبد اللَّه محض، تحت تأثير شعرهاى كميت قرار گرفت؛
به عنوان صله آن ابيات جاندار، سند مزرعه خود را آورد داد به كميت.
كميت گفت:
محال و ممتنع است كه بگيرم،
من مرثيهخوان سيد الشهداء هستم،
من براى خدا مرثيه گفته ام،
پول نمى گيرم.
اصرار فوق العاده كرد.
بالاخره گرفت.
🔻بعد از مدتى آمد پيش عبد اللَّه بن حسن بن على و گفت:
من خواهشى دارم از تو، آيا قبول مى كنى؟
گفت: البته قبول مى كنم، اما من كه نمى دانم چيست.
گفت:
اول بايد قول بدهى كه عمل مى كنى، بعد مى گويم. قول داد و شايد قسم هم خورد.
همينكه قول از او گرفت سند را آورد پس داد، گفت:
من نمى توانم اين را بگيرم.
🔻وقت ديگر بنى هاشم برايش پول جمع كردند و دادند، هر كارى كردند قبول نكرد و گفت:
محال و ممتنع است كه بگيرم.
🔻اين مرد به خاطر همين اشعار و همين نوع مرثيهخوانى چه سختي ها كشيد
و چه روزگارها ديد
و به چه وضعى او را كشتند!
🔻اين مرد را گرفتند و در خانه يوسف بن عمر ثقفى كه حاكم آن روز كوفه بود هشت نفر ريختند به سرش،
شمشيرها به بدنش زدند.
🔻آخرين حرفى كه در آخرين نفس گفت اين بود:
«اللَّهُمَّ آلَ مُحَمَّدٍ، اللَّهُمَّ آلَ مُحَمَّدٍ» خدايا اهل بيت پيغمبر، خدايا اهل بيت پيغمبر.
اين آخرين كلمه اى بود كه به زبان اين مرد آمد.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (خطابه و منبر(ده گفتار))، ج25، ص: 339- با تلخیص و ویرایش-
https://eitaa.com/shakhes1340