eitaa logo
***شاخص***
828 دنبال‌کننده
74.9هزار عکس
31.8هزار ویدیو
151 فایل
🔴 خبر،تحلیل ✨﷽✨ ‌‌‎‌‌‌ دینی.سیاسی.اجتماعی *هر که در عشق سر از قله برآرد هنر است* *همه تا دامنه کوه تحمل دارند* ارتباط با ادمین: @shakhes_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
تکذیب نقل‌قول منتسب به قالیباف درباره استیضاح وزرا 🔹برخی کانالها مدعی شدند که رئیس‌مجلس استیضاح وزرا را به صلاح ندانسته و گفته تا فرارسیدن سال جدید هیچ استیضاحی را اعلام وصول نمی‌کنم. 🔹روابط‌عمومی مجلس ضمن تکذیب چنین نقل‌قولی گفته مواضع رسمی قالیباف تنها از تریبون‌های عمومی و حساب‌های کاربری رسمی‌ او به اطلاع مردم می‌رسد.
🔴️ حسین فریدون از بازگشت به زندان امتناع می‌کند! مهدی پیش بین، فعال رسانه ای: 🔹با یکی از دوستان خبرنگارم صحبت می کردم. گفت چند روز پیش حسین فریدون را در خیابان دیده! مگر فریدون الان نباید در زندان باشد؟ با پیگیری موضوع متوجه شدم دادستان هم پیگیر برگرداندن ایشان به زندان هست اما فریدون از برگشت به زندان امتناع می کند!
🔺‏هر وقت کسی گفت امضای "وانگ یی" تضمینه... هر وقت کسی گفت ما باید برای مشکل آب خوردن مردم با چین توافق کنیم... هر وقت کسی گفت توسعه فقط همان چیزی است که در چین اتفاق افتاده است... هر وقت کسی گفت ما باید از نوک پا تا فرق سر چینی شویم تا به توسعه برسیم... اونوقت شما هم دلواپس استقلال ایران شوید :) 💬پوریا فاضل ➕ ‏جنگ ادراکی علیه راهبرد نگاه به شرق بدنبال تثبیت این گزاره دروغ است که این گسترش مراودات اولا یکسویه است و منافع در آن لحاظ نشده، ثانیا عزت و استقلال ایران را مخدوش می‌کند... می‌خواهند نظام زیر فشار افکار عمومی نتواند از این ظرفیت‌ استفاده کرده و همچنان معطل غرب بماند!
🏠 ۱۰ سال پیش تنها ۲۶٪ ایرانیان مستاجر بودند، الان این میزان به ۴۰٪ رسیده است! پ.ن:نمونه ای از دستاوردهای درخشان دولت تبخیر امید🤔 ✅خداییش کاری که حسن روحانی در ۸سال با مملکت کرد،حمله مغول نکرد.😉
🔴 اون روز لال بودین؟! عباس عبدی فعال اصلاحطلب گفته در این دوره از مذاکرات بر خلاف قبل، به جز چند توییت بی خاصیت به خاطر نبود اعتماد هیچ اطلاعی به مردم داده نمیشه آقای عبدی باشه دروغ شما قبول ولی آقای ظریف سال 95 در مورد مذاکرات گفته بودحتی اگه استیضاح هم بشم جزئیات مذاکرات رو نمیگم اون روز لال بودین؟ ✍ سعید سعیدی
🔴 امارات ، غرق در خیانت علت اصلی تجاوزات و شیطنت های دولت امارات در و عراق و دیگر کشورهای منطقه ، خوش خدمتی به آمریکا و رژیم صهیونیستی است. شیوخ حقیر و خائن اماراتی آنقدر غرق در مسئله عادی سازی روابط با صهیونیست ها شده اند که حتی درسی با همین موضوع در کتاب مقطع ابتدایی هم گنجانده اند!! (تصویر بالا) که در متن آن به همسایه جدیدی به نام "یوسی" از تل آویو اشاره شده است : "جارنا الجدید جاء مع اُسرته من تل اَبیب"!!!
🔴 طلبکاری اصلاح طلبان!! اینکه یه مشت اصلاح طلب که تاحالا هیچ گلی به سر این مملکت نزدن راه افتادن از تاراج مملکت در مقابل توافق با چین دم میزنن خیلی چیپ و زشته! چین تا حالا با۱۷۱ کشور و سازمان بین المللی همکاری بلند مدت و اتفاقاً موفق داشته! از نظر اینا فقط چین دز.ده، آم.ریکا طیب و طاهره! ✍ رویا رحیمی
‍ 🔴 پاسخ عالی و کامل دکتر حسن عباسی به کسانی که بعد از قرارداد ۲۵ ساله، مدعی فروش ایران به چین هستند ❌ در پاسخ به این تحلیل دکتر عباسی از دیوار صدا درمیاد ولی از لیبرال‌ها درنمیاد. حتما بخونید و منتشر کنید. الف- وزن مالی قرارداد بیست و پنج ساله همکاری و تقریبا چهارصد میلیارد دلار است؛ یعنی میانگین آن: سالی شانزده میلیارد دلار [که مبلغ زیادی نیست، بلکه محدود و متعارف است] ب- آمریکا و متحدینش در دوره بیست ساله همکاری با بیش از دو هزار و چهارصد میلیارد دلار هزینه کردند؛ یعنی سالی صد و بیست میلیارد دلار، بدون تاثیر مثبتی در زندگی مردم افغانستان. پ- مبلغ همکاری و افغانستان با رقم دو هزار و چهارصد میلیارد دلار ، شش برابر مبلغ قرار داد و چین، یعنی چهارصد میلیارد دلار است. آیا افغانستان فروخته شد به آمریکا؟ ت- آمریکا و سی کشور متحد او با آن پول کلان نتوانستند در افغانستان کاری از پیش ببرند، لذا دست از پا درازتر گریختند. پس چگونه چین در یک قرارداد پایاپای کوچک، ایران را مستعمره خود می‌سازد؟! ث- آن چه را آشفته کرده، قراردادهای ایران با چین و روسیه و هند و دیگران است؛ که حاکی از کم اثر شدن تحریم‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا و اروپاست. ج- عضویت ایران در پیمان و قراردادهای میان مدت با چین و روسیه و هند و دیگران، اولا حمله به استراتژی آمریکا در انزوای ایران بوده است، و ثانیا حمله به استراتژی لیبرال‌ها در نرمالیزیشن جمهوری اسلامی به نفع استکبار. چ- چین و روسیه برخلاف آمریکا و اروپا، اولا نه برنامه دارند، ثانیا نه براندازان را در کشور خود جای داده‌اند، ثالثا نه سبک زندگی تحمیلی و تهاجم فرهنگی دارند، و رابعا نه ایدئولوژی هار و مسلطی مانند دارند. ح- آمریکا و اروپای غربی، تا دست از و برندارند، و گروهک‌های برانداز را بیرون نریزند، و ایدئولوژی هار لیبرالیسم و سبک زندگی لوسیفری خود را تحمیل نکنند، در جوار مردم ایران جایی ندارند. خ- استقلال بی‌نظیر و رشک‌برانگیز ایران در چهار دهه گذشته، با قراردادهای همکاری‌های بیست و پنج ساله با سایر کشورها، با مبلغ ناچیز سالیانه شانزده میلیارد دلاری مخدوش نمی‌شود؛ بلکه مبتنی بر است.
🔴کنایه تحلیلگر یمنی به ابوظبی: کسی که خانه‌اش شیشه‌ای است به سمت دیگران سنگ نمی‌اندازد ♦️«عبدالله الحکیمی» در واکنش به عملیات ارتش یمن در امارات نوشت: تلگراف فوری به سران امارات! شما می‌دانید به یک شرکت تجاری فرامرزی نزدیک‌تر هستید تا به یک کشور به معنای متعارف آن. ♦️بنیان شرکت شما شکننده است. بنابراین دیگران را آزار ندهید، به آن‌ها تعرض نکنید و سرزمینشان را اشغال نکنید زیرا آن‌ها به شما آسیب می‌رسانند، شرکت و خانه شیشه‌ای شما را به هم می‌ریزند. دست از آزار یمن بردارید و اگر سنگ‌هایشان قوی است آنها را سرزنش نکنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نفوذی‌های آمریکایی و اسرائیلی برای تخریب صنایع داخلی 🔹وقتی از دشمن صحبت می شود و از آمریکا و اسرائیل نامبرده می شود، می بینیم که موذیانه ترین روش‌ها توسط همین کشورها انجام شده است. سیاست هایی مانند تحریم و کارشکنی در رأس همه کارهای دولت های اسرائیلی بوده ولی سؤال این است اگر قرار باشد امروز آمریکا و اسرائیل با یک کشور دشمنی کنند بهترین راه چیست؟ 🔹آیا جنگ، تحریم، خرابکاری و یا نفوذ؟!
مشاور اسد: پاسخ وفاداری ایران را می‌دهیم «الشبل» مشاور ویژه رئیس‌جمهور سوریه: 🔹ایران در جریان جنگ علیه سوریه، در کنار دولت و ارتش سوریه ایستاد. نقش روسیه در کاهش درد و رنج ملت سوریه نقشی مؤثر بوده است. 🔹سوریه تصمیم می‌گیرد که چه کسی در خاکش حضور داشته باشد؛ سوریه پاسخ وفاداری ایران را خواهد داد.
امارات رسما از رئیسی برای سفر به این کشور دعوت کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آمادگی گارد تشریفات ریاست جمهوری روسیه برای استقبال از رئیس جمهور کشورمان در فرودگاه مسکو
🔴رئیس جمهور وارد مسکو شد ♦️آیت الله رئیسی که به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، عازم روسیه شده بود، دقایقی قبل وارد فرودگاه مسکو شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پوتین در دیدار با رئیسی: از طرف من سلام و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم ایران را به ایشان منتقل کنید
📸 نماز سید ابراهیم رئيسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در كاخ كرملين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کارشناس شبکه 12 رژیم صهیونیستی: دیدن چنین پهپادهای انتحاری در منطقه برای ما بسیار نگران کننده است/ممکن است همینطور به بندر ایلات اسرائیل حمله شود/چه بسا این عملیات باعث نزدیکی امارات به ایران شود
🔴🆕چرا اسرائیل «افراطیون اصلاح طلب» را سرمایه خود در ایران می داند؟ روزنامه اعتماد در مطلبی به قلم «عباس عبدی» نوشت: «به‌طور نانوشته و غیررسمی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسراییلی مسابقه نمی‌دهند و این اتفاق تاکنون و طی ۴۲ سال اخیر ده‌ها بار رخ داده است. البته این تصمیم بیش از آنکه از جانب ورزشکاران باشد، تصمیم مدیریت ورزش است و تاکنون عوارض زیادی داشته و حتی چند ورزشکار ایرانی به همین دلیل ترک تابعیت کرده‌اند». چندی پیش روزنامه اصلاح طلب همدلی در مطلبی با عنوان «می بازیم؛ چون سیاستمداران ما افسانه می بافند» نوشته بود: «ورزش تنها عرصه‌ای‌ است که باید با تمام قوا از آن سیاست‌زدایی و ایضا ایدئولوژی‌زدایی کرد... آنچه بدیهی است، این است که تا سیاست‌مداران ما به جای دیدن حقیقت، ره افسانه بزنند، خواهیم باخت؛ چه خودمان با میل و اراده و چه با دستور و بخشنامه؛ در همه میدان‌ها... هنوز هیچ‌کس در ایران نمی‌داند چه کسی دستور شرکت نکردن در مسابقاتی را که یک طرف آن‌ها شرکت‌کننده یا شرکت‌کنندگانی از اسرائیل حضور دارند، داده است؟ هیچ سند رسمی در این زمینه در دست نیست». نکته قابل توجه اینجاست که نشریه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز چندی پیش همصدا با رسانه های اصلاح طلب در مطلبی نوشته بود: «ورزشکاران ایرانی که از رقابت با حریف اسرائیلی امتناع می کنند، قربانیان ایدئولوژی نفرت هستند»! طیف تندروی اصلاح طلب به بهانه ورزش در پی تطهیر و ایجاد مشروعیت برای رژیم جعلی اسرائیل است. این در حالی است که هر روز روشنفکران غیرمسلمان، خوانندگان و فعالین حوزه موسیقی و هنرمندان غربی بیشتری به تحریم فزاینده این رژیم جنایتکار، غاصب و جعلی می پیوندند. مرحوم «محمدرضا یزدانی خرم» رئیس اسبق فدراسیون کشتی چندی پیش گفته بود: «در گذشته وقتی قرعه ورزشکاران ما به نماینده‌های رژیم صهیونیستی می‌خورد آنها راهش را بلد بودند. به پزشک مراجعه می‌کردند و نسخه‌ای می‌گرفتند که توانایی انجام مبارزه ندارند. یا دست‌شان را گچ می‌گرفتند. الان هم راه‌حل فنی دارد اما توطئه برخی در داخل باعث شده مشکلاتی به وجود بیاید». «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی پیش از این افراطیون اصلاح طلب را بزرگترین سرمایه های اسرائیل در ایران نامیده بود. «شیمون پرز» رئیس جمهور اسبق رژیم صهیونیستی نیز گفته بود افراطیون اصلاح طلب به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران می جنگند.
شیعه انگلیسی را بهتر بشناسید! ‍ 🌹آیت الله شیرازی مرجع مشهوری که فتوای تحریم تنباکو را دادند پسری داشتند به نام سید هادی. ایشان ۴ پسر داشتند حسن، محمد، صادق و مجتبی. 🌴حسن بعداز انقلاب در لبنان کشته شدند. 🌴محمد درنجف ادعای مرجعیت کردند که چند تن از علما از جمله آیت الله خویی( ره)مرجعیت ایشان را تایید نکردند. ایشان در زمان اقامت امام خمینی واکنش هایی را داشتند. از جمله در نجف مردم تمایل داشتند امام خمینی امام جماعت نماز حرم امام علی علیه السلام باشند اما ایشان مخالفت هایی داشت. در زمان انقلاب قرار بود شخصیت های زیر یعنی سید محمد صدر در عراق،امام در ایران، سید موسی صدر در لبنان قیام کنند. محمد صدر را شهید کردند و امام موسی صدر را نیز ربودند. لذا ایشان توقع داشت امام ایشان را مرجع عراق معرفی کرده و از ایشان حمایت کنند که این طور نشد. لذا به کویت رفتند. بعد از انقلاب و بعد از رحلت امام به ایران آمدند ودر قم ساکن شدند. در این حال دست به تفرقه زدند که سبب شد تا سال 80 در حبس خانگی باشند و سپس از دنیا رفتند و بنا به مصلحت در حرم حضرت معصومه دفن شدند. 🌴بعد از ایشان برادرش سید صادق جای ایشان را گرفت و اتاق فکری در انگلیس شکل گرفت. یکی از تئوریسین ها پیشنهاد داد برای مقابله با حکومت شیعه در ایران باید یک حکومت شیعه را علم و شیعه توسط شیعه از بین رود. در این حال جریان مزبور انتخاب شد. اینگونه شد که سید صادق در ایران و برادرش مجتبی در کویت با حمایت مالی دولت بریتانیا فعال شدند. بیش از 15 سایت در اینترنت،وبیش از15 شبکه ماهواره ای در خدمت ایشان است. 🌵جریان شیرازی تخم نفاق را بین مذاهب اسلامی پاشیدند و با توهین به مقدسات اهل سنت توهین به عایشه ، خلفا و و ترویج جلسات لعن و قمه زنی و ... آتش کدورت بین سنی و شیعه را شعله ور کردند. 🌵 توهین‌های این جریان به ویژه توهین‌های آشکار یاسر الحبیب مانند نگارش و انتشار کتاب الفاحشه وجه آخر للعائشه، سبب شیعه کشی بسیاری در مناطق مختلف دنیا شدند. این توهین ها در شبکه‌های ماهواره ای مختلف جریان شیرازی به صورت مستقیم و در تندترین عبارات هیجان اهل سنت را علیه شیعه بر می انگیزد. 🌵یکی از ویژگی‌های جریان شیرازی تکفیر است. علما و مراجع بسیاری مانند مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره )توسط این افراد تکفیر شده اند. 🍀بنابراین به دلیل ممنوعیت فعالیت این جریان در ایران و سخنان مقام معظم رهبری علیه تشیع انگلیسی،‌ حملات بسیاری را علیه ایشان آغاز کرده اند. 🌵جریان شیرازی در مقابل مقام معظم رهبری، هفته وحدت را به هفته برائت نام گذاری کردند. 🌵همچنین در تقابل با دیدگاه ایشان در مخالفت با قمه زنی به ترویج قمه زنی با تمام توان می پردازند. قمه زنی وجهه و تصویر بسیار نامناسبی را از شیعیان در رسانه های غربی ایجاد کرده است. هم اکنون این فرقه به بازوی دشمن برای تخریب شیعه و هجمه علیه علما و مراجع شیعی تبدیل شده است از آخرین اقدامات این افراد لیسیدن ضریح و حمله به حرم حضرت معصومه س در قم و شکستن درب حرم و حرم رضوی در مشهد است. شبکه های شیرازی نیز با پخش مستقیم این تصاویر، در راستای برنامه های هدایت شده انگلیس علیه تشیع حرکت می کنند. 🔥1- صادق شیرازی 🔥2- سید مجتبی شیرازی 🔥3- حسن اللهیاری 🔥4- یاسرالحبیب 🔥5- محمد هدایتی 🚫شبکه ها: 🚫1- امام حسین1 🚫2- امام حسین2 🚫3- امام حسین3 🚫4- اباالفضل العباس 🚫5- بقیع 🚫6- الانوار 1 🚫7- الانوار 2 🚫8- سلام 🚫9- چهارده معصوم 🚫10- شبكه اينترتي حضرت خديجه 🚫11- الزهرا 🚫12- المهدی 🚫13- مرجعیت 🚫14- امام صادق 🚫15- اهل بیت 🚫16- فدک (با انتشار گسترده این پیام در جهت بصیرت افزایی گام بردارید. اجرکم عندالله) ┄┅❅❁❁❁❅┅┄ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺وقتی پاسخ‌های عالمانه دکتر متقی (استاد برجسته دانشگاه تهران) ترمزدستی شومن‌بازی‌های زیباکلام را کشیده و او را آچمز کرده و به فکر فرو میبرد؟ با پاسخ به این شبهات👇👇👇 🔹چرا علیه اسرائیل سخن می‌گویید؟ 🔹چرا برای دنیا شاخ و شانه می‌کشید؟ 🔹چرا موشک‌های تان را به رخ دشمن میکشید؟ 🔹چرا وقتی مشکل اقتصادی داریم برای امنیت هزینه می‌کنیم؟ 🔹وقتی گفتید مرگ بر آمریکا چه انتظاری از آمریکا دارید؟
⭕️قبل از هرگونه موج‌سواری جماعت برانداز و اصلاحاتچی نسبت به سفر رئیس جمهورمان به روسیه که طبق معمول منتظر کوچیک ترین بزنگاهی برای لجن پراکنی هستن ( که بگن روسیه به ما خنجر زد فلان کرد ) لازم هست یک سری نکات درباره این سفر و اخلاقیات ولادیمیر پوتین ذکر شود . 🔹 مراسم خوش آمد گویی رئیس جمهور در فرودگاه توسط وزیر نیروی روسیه صورت گرفت و طبق هیچ آیین دیپلماتیکی رئیس جمهور کشور مقصد به استقبال رئیس جمهور مهمان نمیاید ( همانگونه که مراسم استقبال از پوتین توسط دکتر واعظی وزیر ارتباطات وقت صورت گرفت ) 🔹 ولادیمیر پوتین عادت داره همیشه جلساتش را با تاخیر برگذار کنه و احتمالش هست این موضوع برای دیدارش با جناب رئیسی صورت بگیره چون از روسای جمهور امریکا و نخست وزیران اروپایی بگیر تا صدر اعظم آلمان ملاقاتهاشون با تاخیر بوده , پس اگه این اتفاق افتاد اجازه ی موج‌سواری مفسدین خبری رو ندید و پاسخ بهشون رو آماده داشته باشید . 🔹 پوتین به طرز نشستن های عجیب مقابل مقامات هم سطح خودش ( روسای جمهور و نخست وزیران ) معروفه و تنها کسی که بسیار مودبانه مقابلش نشست امام خامنه ای بود . پس اگه دیدید طور عجیبی مقابل جناب رئیسی نشستن تعجب نکنید و تحت تاثیر بوقچی های رسانه ای قرار نگیرید . 🔹 پوتین از مسکو به دلیل ترافیک زیادش متنفر است و سن پترزبورگ رو بیشتر ترجیح میده . پس اگه ملاقاتش با ایت الله رئیسی به این شهر منتقل شد تعجب نکنید 🔹 رئیس جمهور روسیه ترس عجیبی از مسموم شدنش دارد پس مراتب امنیتی بسیار بالایی در محل اقامت علی الخصوص مکانی که میخواهد طعام کند برقرار است . 🔹 پوتین بعضی اوقات برای دیدار با برخی مقامات اضطراب میگیرد و در اینگونه مواقع قبل از دیدار رسمی برای کاهش استرس به شنا مشغول میشود ( هواستون باشه اگه این اتفاق افتاد نگن انقدر مقام رئیسی رو کوچیک دید که بین برنامه ی شنا کردنش ایشون رو پذیرفت ) ⭕️ خلاصه هرچی از دستم براومد برای خنثی سازی لجن پراکنی های احتمالی نوشتم هرچند میدونم کافی نیست و برخی جماعت قراره زوم کنن تا از پرواز یه مگس تو جلسه یک دلیل برای ثابت کردن خیانت پوتین به ایران بسازند . ⭕️ در آخر باید یادآوری کنیم که بر اساس مناسبات بین المللی روسیه نه دوست ایران است و نه متحد , فقط بنا به مسایلی ( مانند تنش با امریکا ) بااین کشور اتفاق نظرهایی داریم که امکانش است بعد از این سفر , دو کشور مذکور از حالت متفق به شریک راهبردی تبدیل شوند . محمد مهدی بابایی
🔴تلگرام در آلمان فیلتر می‌شود؟ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: اخیراً یک مقام ارشد آلمانی گفته است اگر تلگرام همچنان به درخواست دولت آلمان برای کمک به ردیابی محتوای افراطی در این کشور دست رد بزند، دولت باید دستور دهد پیام‌رسان تلگرام از اپلیکیشن فروشگاه‌های اپل و گوگل حذف شود نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان نیز در اظهاراتی گفته است اگر این پیام‌رسان محتواهای گروه‌های راست افراطی و افراد مخالف محدودیت‌های مرتبط با کرونا را حذف نکند و به نقض قوانین آلمان ادامه دهد، ممکن است استفاده از آن را ممنوع کنیم آلمان برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین جهان را برای انطباق با شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها دارد که آنها را موظف می‌کند به گزارش‌های محتوای افراطی واکنش سریع نشان دهند.
🔴 خط و نشان کشیدن کمونیستها در کرملین علیه ایران! به روایت سردار رحیم صفوی به نقل از حاج قاسم: از حوادث جالب ملاقات دوساعته حاج قاسم و پوتین این است که مصادف با اذان ظهرشده، شهید سلیمانی ایشان همانجا اذان و اقامه میگوید و در کاخ کرملین و در همان جا نماز میخواند. ایشان گفته بود یک زمانی اینجا کمونیستها در کرملین علیه ایران توطئه میکردند، حالا من در کاخ کرملین آمدم باصدای اذان خدا نماز میخوانم!
🔴تعدادِ جنگنده‌هایِ‌ برخی‌ کشورهایِ‌ منطقه