eitaa logo
شمیم معارف
49 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
457 ویدیو
65 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظره استاد قرائتی با مولوی عبدالحمید در سیستان و بلوچستان عبدالحمید به کسی دیگه میگه جواب قرائتی را بده، اما خود عبدالحمید هم میگه من بلد نیستم @radeshobahatt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اگر چهل سال است نماز می‌خوانی و درجا می‌زنی با خودت خلوت کن! ✍آیت‌ الله فاطمی نیا به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/2943615170Cc0541e3711
نقش ولایت امیرالمومنین علی‌ علیه السلام در زندگی و سرنوشت انسان 📖 در تفسیر قرآن شخصی است به نام (عبدالله بن یعفور) ایشان خدمت امام صادق(علیه السلام) مشرف شد و تقریبا به صورت شکایت و گله به امام(علیه السلام) عرض کرد که: 🔻( إِنِّي أُخَالِطُ النَّاسَ فَيَكْثُرُ عَجَبِي مِنْ أَقْوَامٍ لَا يَتَوَلَّوْنَكُمْ وَ يَتَوَلَّوْنَ فُلَاناً وَ فُلَاناً لَهُمْ أَمَانَةٌ وَ صِدْقٌ وَ وَفَاءٌ وَ أَقْوَامٌ يَتَوَلَّوْنَكُمْ لَيْسَ لَهُمْ تِلْكَ الْأَمَانَةُ وَ لَا الْوَفَاءُ وَ الصِّدْقُ ) گفت: یابن رسول‌الله من به اقتضای شغلم با اقشار مختلفه سر و کار دارم و بیشتر از این تعجب می‌کنم که بعضی از مشتریهایم اقوامی هستند که ولایت شما را نپذیرفتند و فلانی و فلانی را به ولایت قبول دارند؛ ولی امین هستند و راست می‌گویند و به قول آنها می‌شود اعتماد کرد وفای به عهد می‌کنند 📛 ولی بعضی اقوام هستند که ولایت شما را قبول دارند؛ ولی متاسفانه اینها امین نیستند. در روایت داره(جَالِساً فَأَقْبَلَ عَلَيَّ كَالْغَضْبَانِ)امام صادق(علیه السلام) به بالش تکیه داده نشستند مثل یک آدم خشمگین و امام(علیه السلام) فرمودند: 👈( لَا دِينَ لِأُولَئِكَ وَ لَا عَتْبَ عَلَى هَؤُلَاءِ) آنها دین ندارند اینها باکشان نیست و عبد الله بن یعفور گفت: آقا اینها دین ندارند اکثر مسلمانها را اینها تشکیل می‌دهند⁉️ امام برای اثبات بی دینی اینها و به اینکه اینها باکشان نیست به (آیة الکرسی استدلال کردند) 🍃🌺 تعبیر امام(علیه السلام) این است:( أَ لَا تَسْمَعُ لِقَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل) آیا این سخن خدا را نشنیدی«اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا» امام(علیه السلام) فرمودند: خدا ولی کسانی است آمنوا به ولایت علی بن ابیطالب دارند پس آنهایی که ایمان به ولایت امیر‌المؤمنین دارند یک ولی دارند و آن هم خداست.✔️ ولیِّ طفل کسی را قرار می‌دهند که به نفع مَوْلی‌علیه کار بکند و خدا چه کار می‌کند برای کسانی که ولایت بن ابیطالب(علیه السلام) را قبول دارند، 🍃🌺 امام(علیه السلام) فرمودند: به برکت ولایت امیر المؤمنین طبق آیه قرآن « يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ » خداوند اینها را از ظُلُمَات خارج می‌کند به سوی نور، طبق فرموده امام(علیه السلام)( يَعْنِي مِنْ ظُلُمَاتِ الذُّنُوبِ إِلَى نُورِ التَّوْبَة وَ الْمَغْفِرَةِ) به برکت سرمایه ولایت اینها را از گناهان می‌کشد به بیرون و به نور هدایت می‌کند ✅ (التَّائِبُ مِنَ الذَّنْبِ كَمَنْ لَا ذَنْبَ لَهُ) 📚 (الوسائل الشیعه، ج16، ص74) اما علیه السلام درتفسیر (وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُون)(بقره، 257) فرمود: مراد از کفر ، کافر ولایت است . این آقایی که خدمت امام(علیه السلام) نشسته بودند گفتند: خود قرآن می‌فرماید:« وَ الَّذِينَ كَفَرُوا» شما از کجای این آیه استفاده می‌کنید(کفروا بولایت امیرالمؤمنین) ✔️امام یک استدلال لطیفی کردند:مراد از این«کفروا» کافر مطلق نیست و الّا کافر مطلق که نور ندارد( که از نور به ظلمت کشیده شود) مراد از این کافر، کافریست که نور اعتقاد به مبدأ را دارد و نور اعتقاد به معاد را دارد و نور اعتقاد به نبوت را دارد؛ ولی پا روی ولایت گذاشته است(وَ الَّذِينَ كَفَرُوا بولایت علی بن ابیطالب أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ) ✔️ پس مراد کافری است که نور دارد و این نور‌ها را از او می‌گیرند(وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُون)(بقره، 257) و تا أبد در جهنم باقی خواهند ماند. 📚 (الکافی، ج1، ص357، المستدرک الوسائل، ج18، ص174).
اشنایی با مقدمه علوم غریبه (ابجد) آشنایی با حروف ابجد اذکار٬ تکرار اسماء الله است وسه حساب دارد(کبیر٬ متوسط ٬ صغیر) واثرات آنها هم به همان نسبت کبیر٬ متوسط و صغیر است. در تمام اذکار٬ ابجد کبیر به کار می رود و اصولا همه چیز بر روی اعداد است و اعداد هم طبیعتهای مختلف دارند مانند: آبی٬ آتشی٬ بادی٬ خاکی علم اعداد: علم اعداد از جمله علوم اسرار و معارف غریبه ی بشری است که منشاء آثار خارق عادت و مبدأ فعالیت روح انسان و مصدر بروز استعداد فطری اوست.این علم را انبیای عظام و حکمای بزرگ تاسیس کرده اند. برحسب اسراری که خداوند متعال در اعداد قرار داده است٬ این علم مبدأ آثار شگفت آور می باشد و اطلاع بر آن بابی از قدرت روحی بر انسان می گشاید. از فرمایشات حضرت رسول(ص): حروف ابجد وتفسیر آن را یاد بگیرید حروف ابجد(کبیر): الف =۱، ب = ۲،ج =۳، د =۴،ه =۵، و =۶،ز=۷، ح = ۸، ط =۹، ی =۱۰، ک =۲۰، ل =۳۰، م =۴۰، ن =۵۰، س =۶۰، ع =۷۰، ف =۸۰، ص =۹۰، ق =۱۰۰، ر=۲۰۰، ش =۳۰۰، ت =۴۰۰، ث =۵۰۰، خ =۶۰۰، ذ =۷۰۰، ض =۸۰۰، ظ =۹۰۰، غ =۱۰۰۰ مراتب اوراد و اذکار: اوراد و اذکار دارای مراتب کبیره٬ متوسط و صغیره هستند: ۱) مراتب کبیره را به تعداد ابجد کبیر حساب می کنند(حروف تشدیددار را یک حرف به حساب می آورند به استثناء کلمه جلاله الله)٬ مثلا مرتبه ی کبیره الله(۶۶) و صمد(۱۳۴) است. ا =۱ ٬ ل =۳۰ ٬ ل =۳۰ ٬ ه =۵ جمع=۶۶ ص=۹۰ ٬ م = ۴۰ ٬ د =۴ جمع=۱۳۴ ۲) مراتب متوسطه: اعشار مراتب را می گیرند و باقیمانده را به آن اضافه می کنند مثلا مرتبه متوسطه ی صمد می شود: ۱۷ = ۴+۱۳ مراتب صغیره: جمع ارقام مطلقه است. مثلا صمد ۷ = ۴+۳+۱ برای حضور قلب می توانیم مراتب صغیره یا متوسطه یا کبیره را مورد استفاده قرار دهیم که همان مرحله عبادت است. حال اگر در مرتبه اطاعت باشد٬ چه حضور قلب داشته باشیم یا نه باید ذکر را گفت٬ حتی اگر مریض هم باشیم.
جهت_آسان_شدن_ڪار اگر ڪسے بخواهد ڪارے را شروع ڪند این دو آیـہ را با نیت خالص و توجـہ بـہ خدا و معنے آن بخواند بعد شروع بـہ ڪار ڪند آن ڪار بر او سهل و آسان و مبارڪ و خوش یمن شود ✨آیات ۲۱ و ۲۲ سورہ قصص✨ فخَرَجَ مِنْهَا خَائِفًا يَتَرَقَّبُ قَالَ رَبِّ نَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ وَلَمَّا تَوَجَّهَ تِلْقَاء مَدْيَنَ قَالَ عَسَى رَبِّي أَن يَهْدِيَنِي سَوَاء السَّبِيلِ 📚خواص آیات قرآن ڪریم ص ۱۲۳
اسم جلاله خداوند چیست؟ سوال به قاعده عربی =م ااس م ال ج ل ال ه . عدد ابجدش=۲۴۲حاصلشد. تجفیر آن شد۸..عدد حروف ۱۲ حروف تکراری سوال راحذف نمودیم: م ا س ل ج ه اعدادصغیر=۱۳.۱.۱۵.۱۲.۳.۵ ۸.۸.۸.۸.۸.۸=تجفير اکنون حاصل سطر اول ودم راجمع میزنم ۲۱.۹.۲۳.۲۰.۱۱.۱۳. عدد حروف=۱۲.۱۲.۱۲.۱۲.۱۲.۱۲ ۵.۲۱.۷.۴.۲۳.۲۵=حاصل دوم ه ش ز د ث ذ=آنهارابه حروف تبدیل نمودیم وناطق میکنیم نطق حروف:یعنی حروف را با لفظ نوشتن: ه ا ش ی ن. ز ا. د ا ل. ث ا. ذ ا ل حروف مکرر آنرا حذف نمودم: ه ا ش ی ن ز د (ل) ث (ذ) =صورت حذف حروف (ج) (ا) ك (ه) (ز) (د) ب و (ل) م = نصف ب ا (و) ج د ب (ا) ج و ز =ربع ج ا و ه ز د ا ل ل ذ ۲۱ ه =طبایع حروف را مراعات و حرف ذ ناری بود به ه مبدل شداز نفس طبع ج ا ه و ز د ا ل ل ه =تعديل حروف جواب مکشوف پس از بررسی وتخلیص: جاء هو الله الله. پس جواب سوال *الله *شد
اصطلاحات مهم علم جفر: تنصیف : عبارت است از نصف کردن عدد کبیر حروف و سپس به حرف آوردن . تضعیف : عبارت است از دو برابر کردن عدد کبیر حروف و سپس به حرف آوردن . آحاد: از حرف الف تا طا را که عدد آنها جزو یکان است را می گویند. عشرات : از یا تا صاد را که عدد آنها جزو دهگان است را می گویند . مات : از قاف تا ظا را که عدد آنها جزو صدگان است را می گویند. تواخی شکلی یا همان تماثل : حرفی را که شبیه حرف دیگر است اگر به جای آن بگذاریم می شود مثلا کلمه محمد حرف اول م تواخی ندارد یعنی در ابجد حرفی شبیه آن نیست حرف ح تواخی آن ج خ است حرف م دوباره ندارد و حرف د تواخی آن ذال است . بطن اول یا مخرج حروف : آن قسمی از حروف است که با تلفظ حروف به آن اضافه می شود .مثلا حرف ا ملفوظی آن الف است در تلفظ دو جزو (ل) و( ف) به آن اضافه شد که به هر دو آنها با هم مخرج حروف و اولی به تنهایی زبر و به دومی به تنهایی بینه گفته می شود و بعضی به اولی بینه اول و به دومی بینه ثانی نیز می گویند. تحلیل : به قسمت نمودن عدد صغیر حروف به دو قسم صحیح را تحلیل می گویند مثلا حرف د عددش 4 است که به 1و 3 یا 2و2 تحلیل می شود. ترفع صفر : عبارت است از اضافه نمودن صفر به عدد کبیر حروف و به حرف آوردن . تنزل صفر :عبارت است از کم نمودن صفر از عدد کبیر حروف و به حرف آوردن . اسقاط : عبارت است از انداختن و و حساب نکردن حرف. ترفع ازواجی : عبارت است ازبالا آوردن عدد صغیر حروف فرد به مرتبه های 1، 3، 5، 7 و 9 و... ترفع اوتاری : عبارت است از بالا آوردن عدد صغیر حروف زوج به مرتبه های 2 ، 4 ،6 ، 8 و.. تواخی عدد : عبارت است از آوردن حرفی از حروف مثلث ایقغی حروف برای حرف یا به عبارت دیگر حروفی که در عدد صغیر با هم مشترک اند . برای مثال حرف ب تواخی عدد آن ((ک)) و ((ر)) است که ک 20 است و ر 200 است. ترفع : بالا رفتن را گویند مثلا 4 ترفعش 5 است. منقلب نمودن : عبارت است بر گرداندن حروف کلمه مثلا الج شد جلا. حروف ملفوظی : به آن قسم از حروف گفته می شود که در تلفظ اول و آخر آنها متفاوت است و سه جزئی هستند .که این 13 حرفند: ا ج د ک ل س ع ص ق ش ذ ض غ حروف مکتوبی : به آن قسم سه جزئی گفته می شود که که اول و آخر آن مثل هم است که این سه حرف است : و م ن حروف مسروری : به آن قسم دو جزئی گفته میشود که این 12 حرف است : ب ه ز ح ط ی ف ر ت ث خ ظ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️۱۳ ذی‌ الحجه، اعلان همگانی لقب امیرالمومنین 🔹️روز ۱۳ ذی‌ الحجه، همین که پیامبر اسلام از اعمال حج فارغ شده و عازم مدینه بودند، جبرئیل نازل شد و حضرت على علیه السلام را این‌گونه خطاب قرار داد: السَّلامُ عَليكَ يا اَميرالمؤمنين ... ✍️🏼🇮🇷 🚨به بپیوندید 👇 @SECRET_NEWS @SECRET_NEWS
اما آیاتی که مرتبط با آیه ولایت است:👇👇 💢سوره معارج آیه1: سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ لِّلْكَافِرِ‌ينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ💢 سوال کننده ای از عذاب واقع‌شونده‌اى پرسید كه اختصاص به كافران دارد [و] آن را بازدارنده‌اى نيست. شان نزول👇👇👇 💯بسیاری از مفسران این آیه در مورد عذاب شخصی به‌نام «نعمان بن حارث فهری» است.بسیاری عنوان کرده‌اند که وقتی خبر منصوب شدن حضرت علی (علیه السلام) به خلافت توسط پیامبر (صلی الله علیه وآله) در غدیرخم به این شخص رسید، عصبانی شد و خدمت پیامبر(صلی الله علیه وآله) رفت. نعمان به پیامبر(صلی الله علیه و آله) گفت که تو به ما دستور دادى شهادت به یگانگى خدا و اینکه تو فرستاده او هستى دهیم، و ما هم شهادت دادیم، سپس دستور به جهاد، حج، روزه، نماز و زکات دادى، ما همه این‌ها را نیز پذیرفتیم، اما با این‌ها راضى نشدى تا اینکه این جوان (حضرت علی(علیه السلام)) را به جانشینى خود منصوب کردى. او از پیامبر(صلی الله علیه و آله) پرسید که این تصمیم خودت است یا خداوند؟ پیامبر(صلی الله علیه وآله) فرمود: «قسم به خدایى که معبودى جز او نیست این از طرف خدا است». نعمان زمانی که این سخن را شنید از حضرت روی برگرداند، در حالی که می‌گفت‌(اللّهم ان كان هذا هو الحق من عندك فامطر علينا حجارة من السماء) «خداوندا! اگر این سخن حق است و از ناحیه توست، سنگى از آسمان بر ما بباران.» در روایات آمده است که چیزی نگذشت که سنگی از آسمان بر سرش فرود آمد و او را کشت و این آیه نازل شد.💢 سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ لِّلْكَافِرِ‌ينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ💢 انتشارش با شما خوبان 🌹 کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌مناظره علامه حلی با پادشاه ایران خدابنده که شیعه شد😳 ✅حتما دانلود بفرمائید انتشارش با شما خوبان 🌹 کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | شش دلیل قرآنی امام علی علیه السلام ⁉️چرا امیرالمومنین علیه السلام با این شجاعت و قدرت بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله در خانه نشست؟ 🎙حجت الاسلام والمسلمین رفیعی 👌 بسیار زیبا ✅ با ارسال به دیگران مبلّغ غدیر باشیم 🖇 به بپیوندید👇 🆔 @wikifeqh
خطبه غدیر.pdf
352.6K
✍متن کامل "خطبه غدیر" با ترجمه فارسی 🌹🌷🌻🌸🌻🌷🌹
🌸🍃🌸🍃 پادشاه سه وزیرش را فرا خواند و از هر وزیر خواست تا کیسه‌ای بردارد، به باغ قصر برود و کیسه‌ را برای پادشاه با میوه‌ها و محصولات پر کند. همچنین از آنان خواست که در این کار از هیچ کس کمکی نگیرند و آن را به شخص دیگری واگذار نکنند. وزراء از دستور شاه تعجب کردند. هر کدام کیسه‌ای برداشتند و به سوی باغ به راه افتادند. وزیر اول که در پی کسب رضایت شاه بود، بهترین میوه‌ها و با کیفیت‌ترین محصولات را جمع‌آوری کرد تا اینکه کیسه‌اش پر شد. وزیر دوم که با خود فکر میکرد شاه این میوه‌ها را برای خود نمی‌خواهد و احتیاجی هم به آنها ندارد و حتی داخل کیسه را نگاه نمی‌کند با تنبلی و اهمال کار می کرد و میوه های خوب و بد را از هم جدا نمی‌کرد تا اینکه کیسه اش از میوه‌ها پر شد. وزیر سوم که اعتقاد داشت شاه به محتویات این کیسه اصلاً اهمیتی نمی‌دهد کیسه را با علف، برگ درخت و خاشاک پر کرد. روز بعد پادشاه وزرا را به همراه کیسه‌هایشان احضار کرد. وقتی آنها نزد شاه آمدند دستور داد هر یک را جداگانه با کیسه‌اش به مدت سه ماه زندانی کنند! @DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃 گویند مردی وارد مسجدی شد تا کمی استراحت کند... کفشایش را گذاشت زیر سرش و خوابید. طولی نکشید که دو نفر وارد مسجد شدند. یکی از اون دو نفر گفت: طلاها را بزاریم پشت منبر ، اون یکی گفت: نه ! اون مرد بیداره وقتی ما بریم طلاها رو بر میداره. گفتند: امتحانش میکنیم کفشایش را از زیر سرش برمیداریم اگه بیدار باشه معلوم میشه. مرد که حرفای اونا رو شنیده بود، خودشو بخواب زد. اونها کفشایش را برداشتن و مرد هیچ واکنشی نشون نداد. گفتند پس خوابه طلاها رو بزاریم پشت منبر...! بعد از رفتن آن دو مرد، مرد خوش باور بلند شد و رفت که جعبه طلای اون دو رو بردارد اما اثری ازطلا نبود و متوجه شد که همه این حرفا برای این بوده که در عین بیداری کفشهایش را بدزدند...! @DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃 وقتی برای دیگران لقمه ی بزرگتر از دهانشان باشی!! آنها چاره ای ندارند جز آنکه خردت کنند ، تا برایشان اندازه شوی پس مراقب معاشرت هایت باش. @DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃 خدﺍ ﮔﺮ ﭘﺮﺩﻩ ﺑﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﺯ ﺭﻭی ﻛﺎﺭ آﺩﻣﻬﺎ! ﭼﻪ ﺷﺎﺩﻳﻬﺎ ﺧﻮﺭﺩ ﺑﺮﻫﻢ... ﭼﻪ ﺑﺎﺯﻳﻬﺎ ﺷﻮﺩ ﺭﺳﻮﺍ... یکی ﺧﻨﺪﺩ ﺯ آﺑﺎﺩی... یکی ﮔﺮﻳﺪ ﺯ ﺑﺮﺑﺎﺩی... یکی ﺍﺯ ﺟﺎﻥ ﻛﻨﺪ ﺷﺎﺩی... یکی ﺍﺯ ﺩﻝ ﻛﻨﺪ ﻏﻮﻏﺎ... ﭼﻪ ﻛﺎﺫﺏ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺻﺎﺩﻕ... ﭼﻪ ﺻﺎﺩﻕ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻛﺎﺫﺏ... ﭼﻪ ﻋﺎﺑﺪ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻓﺎﺳﻖ... ﭼﻪ ﻓﺎﺳﻖ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻋﺎﺑﺪ... ﭼﻪ ﺯشتی ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺭﻧﮕﻴﻦ... ﭼﻪ تلخی ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺷﻴﺮﻳﻦ... ﭼﻪ ﺑﺎﻻﻫﺎ ﺭﻭﺩ پايين... ﻋﺠﺐ ﺻﺒﺮی ﺧﺪﺍ ﺩﺍﺭﺩﻛﻪ ﭘﺮﺩﻩ ﺑﺮ ﻧﻤﻴﺪﺍﺭﺩ!!!. @DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃 پسر کوچکی برای مادربزرگش توضیح می‌داد که چگونه همه‌چیز ایراد دارد… مدرسه، خانواده، دوستان و… مادربزرگ که مشغول پختن کیک بود از پسر کوچولو پرسید که کیک دوست داری؟ و پسر کوچولو پاسخ داد: البته که دوست دارم. روغن چطور؟ نه! و حالا دو تا تخم‌مرغ. نه مادربزرگ! آرد چی؟ از آرد خوشت می‌آید؟ جوش شیرین چطور؟ نه مادربزرگ! حالم از همه‌شان به هم می‌خورد. بله، همه این چیزها به تنهایی بد به‌نظر می‌رسند اما وقتی به‌درستی با هم مخلوط شوند، یک کیک خوشمزه درست می‌شود. خداوند هم به‌همین ترتیب عمل می‌کند. خیلی از اوقات تعجب می‌کنیم که چرا خداوند باید بگذارد ما چنین دوران سختی را بگذرانیم اما او می‌داند که وقتی همه این سختی‌‌ها را به درستی در کنار هم قرار دهد، نتیجه همیشه خوب است. ما تنها باید به او اعتماد کنیم، در نهایت همه این پیشامدها با هم به یک نتیجه فوق‌العاده می‌رسند. @DastaneRastan
‍ 🌸🍃🌸🍃 در گاو بازي میدونید به کی جایزه اول تعلق می گیره؟ به کسی که نسبت به حمله گاو بهترین جاخالی ها را داده، نه به اون کسی که با گاو درگیر شده... در زندگی هم وقتی مشکلات و ناراحتی ها به سمتتون میاد حتما کنار بکشید، درگیری با گاوهای زندگی بی فایده است... @DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃 بعضی وقتا آدما الماسی تو دست دارن، بعد چشمشون به یه گردو می افته دولا میشن تا گردو رو بردارن، الماسه می افته تو شیب زمین، قل میخوره و تو عمق چاهی فرو میره، میدونی چی می مونه؟ یه آدم، یه دهن باز، یه گردوی پوک و یه دنیا حسرت... مواظب الماسهای زندگیمون باشیم، شاید به دلیل اینکه صاحبش هستیم و بودنش برامون عادی شده ارزشش رو از یاد بردیم ... @DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃 شخصی از خدا دو چیز خواست یک گل و یک پروانه اما چیزی که به دست آورد یک کاکتوس و یک کرم بود غمگین شد. با خود اندیشید شاید خداوند من را دوست ندارد و به من توجهی ندار چند روز گذشت از آن کاکتوس پر از خار گلی زیبا روییده شد و آن کرم تبدیل به پروانه ای شد اگر چیزی از خدا خواستید و چیز دیگری دریافت کردید به او اعتماد کنید خارهای امروز گلهای فردایند @DastaneRastan
مراقبات روز عید غدیر خم ۱- روزه کفارۀ ۶۰ سال گناه و بنابه روایات معادل روزۀ همه عمر دنیا و معادل صد حج و صد عمره است ۲- غسل ۳- زیارت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام سه زیارت مخصوص برای این روز نقل شده که یکی از آنها زیارت امین الله است ۴- تعویذی که سیّد بن طاووس در اقبال الاعمال از رسول ‌خدا صلی الله علیه و آله روايت كرده است: ▪️بسمِ الله الرّحمنِ الرَّحيمِ، بِسمِ اللّه خَيرِ الْأَسماءِ، بِسمِ اللّه رَبِّ الاخِرَةِ وَ الأُولى، وَ رَبِّ الارضِ وَ السّماءِ، الَّذِی لا يَضُرُّ مَعَ اسمِهِ كَيدُ الأَعداءِ، وَ بِها تُدفَعُ كُلُّ الأَسواءِ، وَ بِالقِسَمِ بِها يَكفِی مَنِ استَكْفى اللّهُمَّ انتَ رَبُّ كُلِّ شَیءٍ وَ خالِقُهُ، وَ بارِئُ كُلِّ مَخْلُوقٍ وَ رازِقُهُ، وَ مُحصِي كُلِّ شَیءٍ وَ عالِمُهُ، وَ كافی كُلِّ جَبَّارٍ وَ قاصِمُهُ، وَ مُعينُ كُلِّ مُتَوَكِّلٍ عَلَيهِ وَ عاصِمُةُ، وَ بِرُّ كُلِّ مَخْلُوقٍ وَ راحِمُهُ، لَيسَ لَكَ ضِدٌّ فَيُعانِدُكَ، وَ لا نِدٌّ فَيُقاوِمُكَ، وَ لا شَبِيهٌ فَيُعادِلُكَ، تَعالَيتَ عَنْ ذلكَِ عُلُوّاً كَبِيراً اللّهُمَّ بِكَ اعتَصَمتُ وَ استَقَمْتُ وَ الَيكَ تَوَجَّهتُ وَ عَلَيكَ اعتَمَدْتُ، يا خَيْرَ عاصِمٍ وَ اكرَمَ راحِمٍ وَ احكَمَ حاكِمٍ وَ اعلَمَ عالِمٍ، مَنِ اعتَصَمَ بِكَ عَصَمتَهُ، وَ مَنِ استَرحَمَكَ رَحِمْتَهُ، وَ مَنِ اسْتَكْفاكَ كَفَيتَهُ، وَ مَنْ تَوَكَّلَ عَلَيْكَ امِنتَهُ وَ هَدَيتَهُ، سَمعاً لِقَولكَِ يا رَبِّ وَ طاعَةً لِامرِكَ اللّهمَّ أَقُولُ وَ بِتَوفِيقِكَ أَقُولُ، وَ عَلى كِفايَتِكَ أُعَوِّلُ، وَ بِقُدْرَتِكَ أَطُولُ، وَ بِكَ أستَكفِی وَ أَصُولُ، فَاكفِنِی اللّهُمَّ وَ انقِذْنِی وَ تَوَلَّنِی وَ اعصِمنی وَ عافِنِی، وَ امنَع مِنِّی وَ خُذ لِی وَ كُن لِی بِعَينِكَ وَ لا تَكُن عَلَيَّ، اللّهُمَّ انتَ رَبِّي عَلَيكَ تَوَكَّلتُ وَ الَيكَ انَبتُ وَ الَيكَ المَصِيرُ وَ انتَ عَلى كُلِّ شَیءٍ قَدِيرٌ. ۵- دو رکعت نماز که نزدیک ظهر خوانده می‌شود: ▪️در رکعت اوّل «حمد» و سوره «قدر» ▪️در رکعت دوّم «حمد» و سوره «توحید» پس از سلام سر به سجده ‌گذارده و ۱۰۰ بار بگوید: «شکراً لله» سپس سر از سجده بر‌دارد و دعایی را بخواند که بطور کامل در مفاتیح‌الجنان نقل شده است: اللَّهُمَّ اِنِّی اَسئلُكَ بِانَّ لَكَ الحَمدَ، وَحدَكَ لا شَريكَ لَكَ،... و باز سر به سجده ‌گذارده و بگوید: ▪️«الحمدلله» ۱۰۰ بار ▪️«شکراًلله» ۱۰۰ بار در روایات آمده کسی که این نماز را در این روز بخواند مانند کسی است که در روز عید غدیرخم در محضر رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم حضور داشته و صادقانه با امیرالمؤمنین علی علیه السّلام بیعت کرده است ۶- دو رکعت نماز پس از غسل و حدود یک ساعت مانده به ظهر این نماز مقارن با زمانی که پیامبر در غدیرخم امیرالمؤمنین علیه السّلام را به خلافت و امامت برای مردم نصب فرمودند خوانده می‌شود، بدین کیفیت: در هر رکعت : ▪️سوره «حمد» یک بار ▪️سوره «توحید» ده بار ▪️«آیت‌الکرسی» (تا هوالعلی العظیم) ده بار سوره «قدر» ده بار براساس روایات خواندن این نماز ثواب صد هزار حج و صد هزار عمره را دارد و باعث برآمدن حوائچ دنیوی و اخروی با سهولت و عافیت می‌شود، ان‌شاءالله ۷- دعای ندبه ۸- دعای مخصوص روز عید غدیرخم که در مفاتیح الجنان نقل شده است: اَللَّهُمَّ اِنّی اَسئَلُكَ بِحَقِّ مُحمَّد نَبيِّكَ، وَعَلِی وَلِيِّكَ، وَالشَّانِ وَالقَدرِ الَّذی خَصَصتَهُما بِهِ دُونَ خَلقِكَ، اَن... ۹- هرگاه به مؤمنی می‌رسند سپاس الهی را بابت ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام به جا آورده و بگویند: الْحَمْدُ للهِِ الّذی جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّكينَ بِوِلايَةِ اَميرِالمُؤْمِنينَ وَالاَْئِمَّةِ عَلَیهِمُ السَّلام و نیز بگویند: الحَمدُ للهِِ الَّذی اَكرَمَنا بِهذا اليَومِ، وَجَعَلَنا مِنَ المُوفينَ بِعَهدِهِ اِلَينا، وَميثاقِهِ الَّذی واثَقَنا بِهِ مِن وِلايَةِ وُلاةِ اَمرِهِ، وَالقُوّامِ بِقِسطِهِ، وَلَم يَجعَلنا مِنَ الجاحِدينَ وَالمُكَذِّبينَ بِيَومِ الدّين ۱۰- صد بار گفتن این ذکر: الحَمدُ للهِِ الّذی جَعَلَ كَمالَ دينِهِ وَتَمامَ نِعمَتِهِ، بِوِلايَةِ اَميرِ المُؤمِنينَ عَلیِّ بنِ اَبی طالِب عَلَيهِ السَّلامُ ۱۱- صلوات بر پیامبر و خاندان پاک و مطهرش ۱۲- صله ارحام، هدیه دادن، احسان و انفاق هر درهم احسان و انفاق در این روز، برابر با صد هزار درهم در غیر این روز خواهد بود ۱۳- اطعام کسی که در روز عید غدیر مؤمنی را اطعام کند، مانند این است که تمام انبیاء و صدیقین را اطعام کند و افطار هر یک مؤمن در روز عید غدیر معادل افطار صد هزار پیامبر و صدیق و شهید است ۱۴- عقد اخوت با برادران مؤمن
یکی از استخراجات بسیار عجیب و زیبا از علم شریف جفر این است که وقتی عدد ایه شریفه قل هو نبا عظیم را که 1214 و در شان امیر المومنین نازل شده است بحرف تبدیل کنیم کلمه غدیر و از بینات حروف ایه شریفه کلمه مولا و ولی بدست می اید که این در باب ختومات و اذکار و غيره کاربردیست. کليدي مهم عرض شد اميد که هر کسي به سهم خود از طريق اين ايه شريفه خودش را به منبع ولايت متصل و بهره خود را بگيرد . آمين. صلی الله علیک یا نباء عظیم یا امیر المومنین مظهر علوم و العجائب علی بن ابیطالب.
💠از مولا علی ع نقل شده ☀خوندن سوره مبارک حمد 100مرتبه به این شکل👇👇 بعد نماز صبح 30 مرتبه نماز ظهر 25 مرتبه نماز عصر 20 مرتبه نماز مغرب 15 مرتبه نماز عشاء10 مرتبه 🔰خواص آن 🔰 🔹باعث رزق وروزی و ثروت زیاد 🔹باعث بی نیازی از هر بنده اگر از غل وغش وحیله میخوای در امان باشی 🔹اگر دوست داری دارای عزت و مقام و حرمت باشی 🔹اگر دوست داری از گرسنگی و برهنگی وجدایی از یار در امان باشی 🔹اگر میخواهی کسی به توامر ونهی وتسلط نداشته باشد 🔹اگر میخواهی همیشه خوشحال و شاداب باشی 🔹اگر میخواهی خیلی زود به آرزوهایت برسی و در حفظ الهی هستی 🔶پس اگر این ختم را همیشه ادامه دهید از دیگران بی نیاز میشوید ان شاالله 📚(احمد بونی کتاب شمس المعارف الکبری
انواع سيادت سيادت دو گونه است يکي سيادت نسبي ديگري سيادت معنوي يا سببي سيادت نسبي از طريق خون است چه از طرف پدر باشد و چه از طرف مادر زيرا خون ، خون است خون پدر و خون مادر ندارد خون فرزند از خون والدينش مي باشد و سيادت نسبي متکي بر خون است بنابراين فرقي ندارد که شخص از طرف مادر سيد باشد يا پدر گونه دوم سيادت معنوي يا سببي است اين نوع سيادت متکي بر سيرت و رفتار و عمل و اعتقاد است در اين گونه سيد کسي است که رفتارش تاييد کننده اعتقادش به رسول خدا و ائمه معصومين عليهم السلام است. پس در سيادت نسبي مبنا خون است و در سيادت معنوي ملاک روحانيت باطني شخص است. در سيادت معنوي چون شخص با عمل به شريعت و تزکيه سيادت مي يابد داراي ارزش بيشتري نسبت به سيادت نسبي است و اما اينکه در روز عيد سعيد غديربه ديدن سادات مي روند و عيدي رد و بدل مي شود در اصل ارتباطي با عيد غدير ندارد زيرا عيد غدير عيد تشيع و اسلام و ولايت است و اين اعم از سيادت و عدم سيادت است . اما و باز هم اما چون هر سنت حسنه اي نيک است اين سنت صله رحم و ديدن سادات و رد و بدل کردن عيدي چون نيک است بايد بر ان صحه گذاشت و از اين جهت خوب است که سنت خوبي است و ترويج فرهنگ اسلامي است.