🌷🍃
آیت الله بهجت(ره):
🔹در بین مستحبات دو عمل است که بی نظیر می باشد و هیچ عملی به آن ها نمی رسد
🔸نماز شب
🔸گریه بر امام حسین(ع)
🔴شمر شدن یک امر تدریجی است!
◾️خیانت یک مسئله تدریجی است. شمر هم ناگهان شمر نشد. شمر از خط مقدم جبهه علی بن ابیطالب (ع) به خط مقدم جبهه یزید آمد. شمر، جزء افسران علی بن ابیطالب (ع) در جنگ صفین بود که در کنار امام حسن (ع) و امام حسین (ع) با معاویه جنگیده بودند. اما اینک شمر، افسر نیروهای یزید در کربلا شده که سر حسین (ع) را می برد.
◾️همه به تدریج شمر می شوند. همه ما این چنین هستیم و کم کم شمر می شویم؛ به طوری که اگر از ابتدا به خود ما بگویند که شما بیست سال دیگر چنان آدمی خواهی بود، خودمان هم باور نمی کنیم؛ ولی بعد چنان می شویم و کم کم به راحتی باور هم می کنیم.
🔳حسن رحیم پور ازغدی، برگرفته از سخنرانی «با عقل در عاشورا»
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
✅کانال نشر آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
telegram.me/joinchat/AAAAAD_TvGa_ntSxwi4BLw
استاد حسن رحیم پور ازغدی
این کانال وابسته به هیچ سازمان،ارگان،نهاد و... نمی باشد
و توسط تعدادی از علاقه مندان به استاد رحیم پور اداره می
امام صادق(علیه السلام) از یکی از یارانش پرسید: چندبار حج رفتهای؟
گفت: نوزده حج. امام فرمود: آن را به بیست حج برسان تا ثواب یکبار زیارت حسین(ع) برایت نوشته شود ..
🔻 کامل الزیارت ، ص۱۶۲
قابل توجه مومنین گرامی!!
با توجه به اتفاقات ایام دهر و روزگار انچه عیان هست و نیست و انچه هست و خواهد شد و برای دفع شرورات اشرار و حفظ جان و مال مومنین و در راس همه برای دفع شر از وجود مبارک امام زمان سلام الله علیه و عجل الله تعالی فی فرجه الشریف هر روز به هر تعداد که می توانید سوره نوح و مسد را بخوانید
روشن است که همین کار به ظاهر ساده کارهای مهمی خواهد کرد و برای خواننده بسیار مفید خواهد بود و مایه نجات است
در حدیث است که مومنان اخر الزمان در چند مرحله غربالگری می شوند تا مومنین خالص باقی بمانند و در هر دوره اتفاقاتی افتاده و خواهد افتاد.
راه نجات دانه درشت شدن است تا در غربال ماند زیرا اگر کوچک بمانیم در غربال نخواهیم ماند و از سوراخ غربال سقوط خواهیم کرد خدایی ناکرده
بنابراین بر ما باشد تا این فراخوان را جدی بگیریم زیرا از منبعی موثق حاصل شده
عنایت سیدالشهدا علیه السلام به سالکان
عارف بالله مرحوم سیدهاشم حداد:
شخصی در مکاشفه دید امام حسین(علیه السلام) مشغول جمع کردن خارهای بیابان هستند، از ایشان می پرسند شما چه می کنید؟
می فرمایند :" راه سالکان خدا را صاف و هموار می کنم..."
📕 کتاب دلشده، ص ۲۶۲ @tezkar
اسماعیل: «وَ رَوَیْنَا مِنَ الْکِتَابِ الْمَذْکُورِ بِإِسْنَادِهِ إِلَى الصَّادِقِ (ع) أَنَّهُ قَالَ (ع) إِنَّ لِلَّهِ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ إِسْمَاعِیلُ سَاکِنٌ فِی السَّمَاءِ الدُّنْیَا إِذَا قَالَ الْعَبْدُ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ سَبْعَ مَرَّاتٍ قَالَ لَهُ إِسْمَاعِیلُ قَدْ سَمِعَ اللَّهُ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ صَوْتَکَ فَاسْأَلْ حَاجَتَک»؛[4] همانا براى خداوند فرشتهاى است که به او «اسماعیل» مىگویند. او در آسمان دنیا ساکن است. هر گاه بنده هفت بار بگوید یا ارحم الراحمین، اسماعیل به او مىگوید خداوند که ارحم الراحمین است صدایت را شنید، حاجت خویش را از او بخواه.
(http://farsbot.ir/attach/MTExMDA1)مرحوم دولابی:
ماه #محرم یکی از ماههای تکامل است و محبت و عزاداری برای #امام_حسین (علیه السلام) انسان را زود به مقصد میرساند. «کلنا سفینه النجاه و سفینه الحسین اسرع»؛ همه ما اهل بیت (علیهم السلام) کشتی نجات هستیم ولی کشتی نجات امام حسین (علیه السلام) سریعتر است.
#امام_حسین (علیه السلام) تجلی خداست، در حدیث هست کسی که آن حضرت را با معرفت زیارت کند (و یا در روز عرفه زیارت کند) «یُخالطُهُ الله بنفسه»؛ خداوند بنفسه با آن زائر مخلوط میشود، این عبارت را هیچ یک از علماء جرأت نکردهاند باز کنند و تشریح نمایند.
🔺کانال تلگرامی تذکره الاولیاء @tezkar
اللَهُمَّ إنِّى أَسْأَلُکَ إیمَانًا تُبَاشِرُ بِهِ قَلْبِى، وَ یَقِینًا حَتَّى أَعْلَمَ أَنَّهُ لَنْ یُصِیبَنِى إلَّا مَا کَتَبْتَ لِى، وَ رَضِّنِى مِنَ الْعَیْشِ بِمَا قَسَمْتَ لِى؛ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.[۱]
«بار خدایا! من از تو مسألت دارم ایمانى را به من بدهى که خودت بواسطه آن ایمان در دل من بیائى و بالمباشره قلب مرا تصرّف نمائى، و یقینى را که با آن بدانم که هیچ گزندى و واردهاى به من نمىرسد مگر آنچه را که تو براى من مقدّر نمودهاى، و مرا از زندگانى به مقدارى که براى من معیّن نمودهاى و بهره دادهاى راضى و خشنود گردانى؛ اى خداوند أرحم الرّاحمین!»(دعاى ابو حمزه ثمالى مروىّ از حضرت امام علىّ بن الحسین سیّد السّاجدین علیهما السّلام
📌 کسی که به ثبات در صراط مستقیم نرسیده، طاعات و معصیت هایش ناشی از تخیلات است!
📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در " مبانی تشیع، ص ۱۵۸ " مرقوم نموده اند که:
❖ انسان در حالتی که در نعمت است، آن خداشناسی اش خداشناسی نیست؛ در حالت شر و ضرر هم گرفتاری اش، باز مستند به التجاء و پیدا کردن حق نیست. این ضرر و این خیر هر دو در ردیف همدیگرند و در رتبه همدیگر مثل طاعت و معصیت. مردم اگر از سطح این طاعت های عادی بیایند بالاتر به یک طاعت های مجرد و نورانی برسند، آنجا خیلی خوب است؛ و وقتی هنوز نرسیده اند، امروز معصیت می کنند و فردا هم طاعت می کنند ، باز پس فردا معصیت می کنند و باز طاعت می کنند. و این طاعت ها و معصیت ها همه مشابه با همدیگر هستند. نشسته است ، به خیالش می آید که: این کار خوب را بکنیم، می کند؛ بعد خیالش می آید به کار بد را بکند، می کند. هم آن طاعت و هم آن معصیت ، اینها همه پرورده خیال است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان بینظیر دکتر طاهر القادری عالم بزرگ اهل تسنن پاکستان در مورد اشک بر امام حسین علیه السلام:سنی که بر امام حسین اشک نریزد سنی نیست
نکات قرانی از لسان اهل بیت(ع)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!
۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (سوره مباركه آل عمران آیه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.
۲- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین*» (سوره مباركه انبیاء آیه ۸۷) پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء آیه ۸۸)
۳- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (سوره مباركه غافر آیه ۴۴) ... پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵)
۴- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله» (سوره مباركه كهف آيه 39) پناه نمی برد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
کانال جامع قرآن
نکات قرانی از لسان اهل بیت(ع)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!
۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (سوره مباركه آل عمران آیه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.
۲- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین*» (سوره مباركه انبیاء آیه ۸۷) پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء آیه ۸۸)
۳- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (سوره مباركه غافر آیه ۴۴) ... پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵)
۴- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله» (سوره مباركه كهف آيه 39) پناه نمی برد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
کانال جامع قرآن
امام صادق (علیه السلام) :
🌷 هر کس هر روز بیست و پنج بار بگوید : اَللّهُمَّ اِغْفِر لِلْمؤمِنینَ وَالموْمِناتِ وَالْمُسْلِمینَ وَالْمُسْلِماتِ.
💐 خدا به شماره هر مومنی که در گذشته زنده باشد تا روز قیامت حسنه ای برایش بنویسد و گناهی از او محو کند و درجه ای بالا برد.
📚 آمالی شیخ صدوق، مجلس ۶۳، حدیث ۷