eitaa logo
شمیم معارف
48 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
506 ویدیو
67 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 @AHKAME 🔺 لطفاً به سؤالات زير پاسخ فرمائيد: ⭕ ۱). معاشرت و همنشينى و دست دادن دانش‌آموزان مسلمان با دانش‌آموزان پيرو فرقه گمراه بهائيت، اعم از اين كه دختر باشند يا پسر، مكلّف باشند يا غير مكلّف، در داخل مدرسه يا خارج از آن، در دوران ابتدائى، متوسطه و پيش دانشگاهى، چه حكمى دارد؟ ⭕ ۲). رفتار استادان و مربيان با دانش‌آموزانى كه بهائى بودن خود را آشكار می‌كنند و يا يقين داريم كه بهائى هستند، چگونه بايد باشد؟ ⭕ ۳). استفاده از وسايلى كه همه دانش آموزان از آن‌ها استفاده می‌كنند مانند: شير آب آشاميدنى، شير توالت و آفتابه آن، صابون و مانند آن، با اين كه علم به مرطوب بودن دست و بدن داريم، چه حكمى دارد؟ ✅ جواب: همه پيروان فرقه گمراه بهائيت محكوم به نجاست هستند و در صورت تماس آن‌ها با چيزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آن‌ها، نسبت به امورى كه مشروط به طهارت است، واجب است. ⚠ ولى رفتار مديران و معلمان و مربيان با دانش‌آموزان بهائى بايد بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد. ⭕ : خواهشمنديم تكليف مؤمنين را در برخورد با فرقه گمراه بهائيت و آثار حضور پيروان آن در ميان جامعه اسلامى، بيان فرمائيد. ✅ جواب: همه مؤمنين بايد با حيله‌ها و مفاسد فرقه گمراه بهائيت مقابله نموده و از انحراف و پيوستن ديگران به آن جلوگيرى كنند. ⭕ : گاهى بعضى از پيروان فرقه گمراه بهائيت براى ما غذا يا چيز ديگرى می‌آورند، آيا استفاده از آن‌ها براى ما جايز است؟ ✅ جواب: از هرگونه معاشرت با اين فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نمائيد. ⭕ : بهائيان بسيارى در اين‌جا كنار ما زندگى می‌كنند كه رفت و آمد زيادى در خانه‌هاى ما دارند. عده‌اى می‌گويند كه بهائی‌ها نجس هستند و عده‌اى هم آن‌ها را پاك می‌دانند. اين گروه از بهائی‌ها اخلاق خوبى از خود آشكار می‌كنند، آيا آن‌ها نجس هستند يا پاك؟ ✅ جواب: آن‌ها نجس و دشمن دين و ايمانِ شما هستند، پس فرزندان عزيزم جداً از آن‌ها بپرهيزيد. 📚 اجوبة الاستفتاءات، آيةالله العظمى سيد على خامنه‌اى، تهران: انتشارات بين‌المللى الهدى، ۱۳۸۴، صص ۷۰_۷۱ کانال احکام بروز شرعی در ایتا http://eitaa.com/joinchat/431226884Ca585df9f36
هدایت شده از عرفان اسلامی
استاد فروغی حفظه الله : باید با جدیت تمام در عمل به دستورات وارده در ماه رمضان بکوشیم تا کشتزار وجودمان مستعد دریافت فیوضات خاصه الهی شده و در شب قدر از آسمان توحید بر ما ببارد. ✅ eitaa.com/lahootiyan_ir ✅ telegram.me/lahootiyan1
هدایت شده از عرفان اسلامی
استاد صمدی آملی حفظه الله: به محض اینکه با روزه توانستی این دهان ظاهری را ببندی و غذای جسمی رامنقطع کنی از آن طرف میبینید دهان باطنی تان باز می شود. ✅ eitaa.com/lahootiyan_ir ✅ telegram.me/lahootiyan1
هدایت شده از عرفان اسلامی
استاد صمدی آملی: هر گاه قدم در مسیر حقیقت می گذاری، نظام آفرینش مشکلاتی را بر سر راهت ایجاد می کند، تا محک زدہ بشی تا معلوم شود که سالک حقیقی هستی یا نه. ✅ eitaa.com/lahootiyan_ir ✅ telegram.me/lahootiyan1
هدایت شده از عرفان اسلامی
شیخنا استاد کمیلی خراسانی : سالک باید بداند که سر منزل مقصود ( توحید) خارج از وجود خودش نیست و رسیدن به آن نیازمند تذکر و تفکر مستمر است. ✅ eitaa.com/lahootiyan_ir ✅ telegram.me/lahootiyan1
هدایت شده از عرفان اسلامی
عارف واصل آیت الله بهجت : کسی که از معنویات و معرفت خدا بهره مند است ، چه حاجت به کیمیا دارد ! چه کیمیایی بالاتر از خداشناسی؟! ✅ eitaa.com/lahootiyan_ir ✅ telegram.me/lahootiyan1
هدایت شده از عرفان اسلامی
شیخنا آيت الله كميلى خراسانى (مدظله العالى) : حضرت عیسی فرمودند: دل هر انسانی به آنجاست که میل قلبی اوست،بنابراین شما هم تمایلات خود را در امور آسمانی قرار دهید تا دلهای شما هم آسمانی شود. المطالب السلوکیه.مطلب ۱۴۳ ✅ eitaa.com/lahootiyan_ir ✅ telegram.me/lahootiyan1
هدایت شده از عرفان اسلامی
اگر مرید در مغرب و استاد در مشرق باشد از او فایده تواند گرفتن اگر اینکه ارادتش قوی باشد ، شیخ ما می‌فرمود شاگردانم در بغداد بیشتر از شاگردانم در اینجا فیض می گیرند. ✅ eitaa.com/lahootiyan_ir ✅ telegram.me/lahootiyan1
هدایت شده از 
بندگی کن تا که سلطانت کنند تن رها کن تا همه جانت کنند همچو سلمان در مسلمانی بکوش ای مسلمان تا که سلمانت کنند خوی حیوانی سزاوار تو نیست ترک این خو کن که انسانت کنند چو نداری درد درمان هم مخواه درد پیدا کن که درمانت کنند بنده ی شیطانی و داری امید که ستایش همچو یزدانت کنند. همچو خاک افتادگی کن پیش از آن که به زیر خاک پنهانت کنند @samade_1001
✔️آیا می ‌خواهيد به امام زمان علیه السلام راه پيدا كنيد؟ ➖▪️➖🌟📜🌟➖▪️➖ 🌟مرحوم آیت الله تولاّیی خراسانی می فرمودند: به همه توصيه مي ‌كنم: «تمام اعمال مستحبه‌ خودتان را به نيابت از امام زمان علیه السلام انجام دهید.» اين را از من بشنويد.گفتن اين حرف‌ها برای من خير مادی ندارد.نگفتنش هم ضرّ و شرّی ندارد.امّا والله العلیّ العظيم، دوستتان ‌دارم و از راه دوستی، آن چه را كه فهميده‌ ام، به شما می ‌گويم.نمی ‌خواهم بخل كنم! می ‌خواهم نتيجه‌ آزمايش ‌های علمی و عملی يك عمر را به شما به طور دربست و عصاره كرده و كپسول كرده بدهم. 👈آیا می ‌خواهيد به امام زمان علیه السلام راه پيدا كنيد؟ 👈می‌خواهيد جنبه‌ ولايت اگر در شما هست، قوی ‌تر شود و اگر نيست، پيدا بشود؟ 👈آیا می ‌خواهيد بالاخره طوری شود كه گوشه‌ ابرويی به جانب شما هم كج بشود و گوشه‌ چشمی در خواب يا بيداری، به جانب شما توجّه بشود؟ می ‌خواهيد؟ راه همين است كه مي ‌گويم:👇 👈«تمام اعمال مستحبّی خود را به نيابت امام زمان علیه السلام انجام دهيد.» عيادت مريض می روی، به نيابت حضرت برو؛ فرض كن حضرت 10 تومان به تو داده ‌اند و گفته ‌اند: «كربلايی محمد تقی! از جانب من برو احوال فلانی را بپرس».عيادت مريض به نيابت حضرت برو. مي‌خواهی به قم، به زيارت حضرت معصومه علیهاالسلام بروی، به نيابت حضرت برو؛ فرض كن حضرت 50 تومان داده‌اند و فرموده‌ اند بگير و سر قبر عمه‌ام برو و به نيابت من، زيارت كن. اين كار را حضرت رضا علیه السلام ، حضرت جواد علیه السلام و حضرت هادی علیه السلام هم انجام می ‌دادند؛ به شيعيان پول می ‌دادند و آن‌ها را به نيابت خودشان به كربلا، به زيارت امام حسين علیه السلام می ‌فرستادند.همچنين شيعيان را به نيابت خود به مكّه می ‌فرستادند.امام رضا علیه السلام، برای يونس بن عبدالرحمن و دو نفر ديگر، چند تا غلام و چند پارچه‌ای كه قيمت آن‌ها 100 اشرفي طلا بود، فرستادند و فرمودند: « امسال شما سه نفری به نيابت من، مكّه برويد.» در زمان‌ های گذشته، اين اعمال خيلی متداول بوده است.شيعيان سابق همه انجام می داده اند. البته شيعيان سابق، غير از ما بوده ‌اند. توجّهشان به امام زمانشان علیه السلام، بيش‌تر از ما بود. 🌟كلّيّه اعمال خيريّه‌ مستحبّ خود را به نيابت از امام زمان علیه السلام انجام دهید.زيارت حضرت معصومه علیها السلام، زيارت امام رضا علیه السلام، زيارت كربلا، مكّه‌ مستحبّی، عمره‌ مستحبّی، كلّيّه‌ی اين‌‌ها را به نيابت امام زمان علیه السلام برويد.صدقاتی كه می ‌دهيد، به نيابت امام زمان علیه السلام بدهيد.اصلاً به نيابت حضرت، برای خود حضرت صدقه بده.برای سلامتی ذرّيّه‌ حضرت صدقه بده.حضرت ذرّيّه دارند. هم روايت داريم، هم دلايل ديگر داريم.صدقات مستحبه را به نيابت حضرت به فقرا بدهيد.برای سلامتی حضرت و بچه‌ های حضرت و بستگان حضرت صدقه بدهيد. سر قبرستان مي‌رويد، شب های جمعه برويد، نه روز جمعه.مستحب است كه شب جمعه سر قبرستان برويد.برای فاتحه‌ اهل قبور، به نيابت حضرت برويد.سر قبرها كه می‌رويد، به نيابت حضرت برويد و يازده مرتبه سوره توحيد و هفت مرتبه سوره قدر بخوانيد و آدابی كه دارد.صله رحم می‌كنی و خبر از ارحامت می‌گيری، به نيابت حضرت اين عمل مستحب را انجام بده.و موارد ديگر از اين قبيل، هر چه عمل ‌های مستحبّی می كنيد، به نيابت حضرت انجام دهيد. 👈عاقبت اين كار، بين شما و او يك پيوندی پیدا می شود. 👈خوشا به حال آن كسی كه پيوندش با شجره‌ ملكوتي امام زمان علیه السلام بگيرد. قَسَم به خود امام زمان علیه السلام، سرِّ مستترِ درگوشیِ درويشی، همين است كه به شما گفتم! رمزی بزرگ را من فاش كردم و گفتم! حالا ديگر خودت ميدانی! بيا و عمل كن؛ عمل كن. ديگر عملش با خودت است. «حلوای تن تنانی است؛ تا نخوری ، ندانی است.» بايد به ميدان عمل بيايی.
چرا دین برای حیات انسان ضروری است انسان اگر بخواهد به خوبی و بدی مطلق اشیاء مثلا در روابط اجتماعی و تفاوت جنستی و آثار و لوازم آن و محرم و نامحرم، پاکی و ناپاکی، خیر و شر، و حلال و حرام و مفید و مضر بودن چیزها و درست و نادرست بودن و مسائل صحیح معاملات و تعاملات بشری و اصلاح امور و تغدیه روح و روان و پرستش خدا و تامین نیاز روح و هزاران مسئله دیگر پی ببرد شاید هزاران سال طول بکشد آن هم با زندگی عالمانه باز عمر انسان کفاف نمی دهد که با عمر 6و 70 ساله بخواهد اطلاعاتی بدست بیاورد و با آن زندگی اش را سامان بدهد و توشه زندگی ابدیش را جمع آوری کند . خداوند عالم آن وجود دوست داشتنی و مهربان تمام اطلاعات مورد نیاز بشر را در دوره های بیشمار از طریق ارسال رسل و انزال کتب در اختیار انسان گذاشته است تا انسان بر اساس این آموزه ها زندگی دنیایش را بسازد و پایه بنای زندگی ابدی اش را در آخرت بنا کند . شميم معارف: @eshraghat
چرا باید فقط خدا را بخواهیم ما چرا باید بخدا دل بدهیم و فقط او را بخواهیم چرا نباید بخاطر رهایی از جهنم و کسب بهشت عبادت کنیم؟ علت این مسئله این است که قیمت روحی که خداوند عالم از خویش در انسان دمید فقط خداست. و فقط خداوند سبحان توان خرید روح انسان را دارد . دوم اینکه هر انسانی فطرتاً خواهان حیات جاوید و جاودانگی است و منبع و سرچشمه این حیات نزد خداست بنابراین انسان فقط نزد خدا سیراب می شود و این بخاطر این است که انسان طالب حقیقت خویش است و حقیقتش نزد خداست" وعنده مفاتح الغیب" و " ان من شیء الا عندنا خزائنه" بنابراین برای دریافت حقیقت خویش فقط باید خدا را طلبید ازاین روست که خداوند عالم در حدیث قدسی فرمود" انا المقصود فاقصدونی" یعنی من مقصود و مطلوب شما هستم مرا طلب کنید. خداوند مبارک خودش را در باطن و حقیقتِ هر انسانی متجلی کرده و اگر انسان در پی شناخت خودش باشد و در خودش فرو رود با تجلیات خدایش روبرو خواهد شد و با شناخت خودش خدایش را خواهد شناخت شميم معارف: @eshraghat
کَ قَالَ فَیَرُدُّ النَّبِیُّ ص شمیم معارف, [٢٨.٠٥.١٨ ١٠:٠٣] بِالسَّلَام‌»؛[12] خداوند فرشته‌ای را برای قبر پیامبر اسلام(ص) موکل قرار داد که «ظهلیل» نام دارد. هرکسی که سلام و صلوات بر او بفرستد، این فرشته به پیامبر می‌گوید فلانی به شما سلام و درود فرستاد، پس پیامبر(ص) هم جواب سلامش را می‌دهد. 12. ایمان: «ملکا یقال له الإیمان»؛[13] فرشته‌ای «ایمان» نام دارد. 13. زوقابیل: «فبعث اللّه ملکا یقال له زوقابیل»؛[14] خداوند فرشته‌ای مبعوث کرد به نام «زوقابیل». ۱۴. مالک: «وَ نادَوْا یا مالِکُ لِیَقْضِ عَلَیْنا رَبُّکَ قالَ إِنَّکُمْ ماکِثُونَ»؛[15] فریاد برآورند که اى مالک، کاش پروردگار تو ما را بمیراند. مى‌گوید نه، شما در این‌جا ماندنى هستید. «...إِنَّ هَذَا مَالِکٌ خَازِنُ جَهَنَّمَ...»؛[16] این (فرشته) مالک نگهبان جهنم است. 15. نکیر و منکر: «عَلِیُّ بْنُ النُّعْمَانِ عَنِ ابْنِ مُسْکَانَ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ خَالِدٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) عَمَّا یَلْقَى صَاحِبُ الْقَبْرِ فَقَالَ إِنَّ مَلَکَیْنِ یُقَالُ لَهُمَا مُنْکَرٌ وَ نَکِیرٌ یَأْتِیَانِ صَاحِبَ الْقَبْرِ فَیَسْأَلَانِهِ عَنْ...»؛[17] سلیمان بن خالد می‌گوید از امام صادق(ع) پرسیدم از کسی که با میت در قبر ملاقات می‌کند فرمود: دو فرشته هستند به نام نکیر و منکر که بر مرده وارد می‌شوند و از او می‌پرسند... . 16. رومان(منبه): «... فَصَلِّ عَلَیْهِمْ وَ عَلَى الرَّوْحَانِیِّینَ مِنْ مَلَائِکَتِک ... وَ رُومَانَ فَتَّانِ الْقُبُورِ،...»؛[18] پس درود فرست بر ایشان و بر روحانیین از فرشتگانت ... و رومان آزمایش کننده (اهل) قبرها.[19] ۱۷. هاروت و ماروت: «...وَ ما أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَکَیْنِ بِبابِلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ...»؛[20] و (نیز یهود) از آنچه بر دو فرشته بابل «هاروت» و «ماروت»، نازل شد پیروى کردند. (آن دو، راه سحر کردن را، براى آشنایى با طرز ابطال آن، به مردم یاد مى‌دادند. و .... [1]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 27، ص 99. دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403 ق. [2]. ابن بابویه، محمد بن على، محقق، مصحح، لاجوردى، مهدى، عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج 1، ص 224، نشر جهان، تهران، چاپ اول، 1378 ق. [3]. ابن بابویه، محمد بن على، محقق مصحح، غفارى، على اکبر، کمال الدین و تمام النعمة، ج 1، ص 282، اسلامیه، تهران، چاپ دوم، 1395 ق. [4]. کوفى اهوازى، حسین بن سعید، محقق، مصحح، عرفانیان یزدى، غلامرضا، الزهد، النص، ص 54، المطبعة العلمیة، قم، چاپ دوم، 1402 ق. [5]. برقى، احمد بن محمد بن خالد، محقق، مصحح، محدث، جلال الدین، المحاسن، ج 2، ص 315، دار الکتب الإسلامیة، قم، چاپ دوم، 1371 ق. [6]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج 6، ص 15، [7]. مفید، محمد بن محمد، الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، ج 1، ص 87، کنگره شیخ مفید، قم، چاپ اول، 1413 ق. [8]. فتال نیشابورى، محمد بن احمد، روضة الواعظین و بصیرة المتعظین، ج 1، ص 47، انتشارات رضى، قم، چاپ اول، 1375 ش. [9]. شعیری، محمد بن محمد، جامع الأخبار، ص 71، مطبعة حیدریة، نجف، چاپ اول، بى‌تا. [10]. الزهد، النص، ص 54. [11]. ابن طاووس، على بن موسى، اقبال الأعمال، ج 2، ص 628، دار الکتب الإسلامیه، تهران، چاپ دوم، 1409 ق. [12]. ابن طاووس، على بن موسى، جمال الأسبوع بکمال العمل المشروع، ص 243، دار الرضى، قم، چاپ اول، 1330 ق. [13]. عاملى نباطى، على من محمد، الصراط المستقیم إلى مستحقی التقدیم، ج 1، ص 156، المکتبة الحیدریة، نجف، چاپ اول، 1384 ق. [14]. حسینى موسوى، محمد بن أبی طالب، محقق، مصحح، حسون، کریم فارس، تسلیة المجالس و زینة المجالس(مقتل الحسین علیه السلام)، ج 1، ص 525، مؤسسة المعارف الإسلامیة، قم، چاپ اول، 1418 ق. [15]. زخرف، ۷۷. [16]. کوفى اهوازى، حسین بن سعید، الزهد، النص، محقق، مصحح، عرفانیان یزدى، غلامرضا، ص 100، المطبعة العلمیة، قم، 1402 ق. [17]. الزهد، النص، ص 88. [18]. على بن الحسین علیه السلام، امام چهارم، الصحیفة السجادیة، ص 40، دفتر نشر الهادى، قم، چاپ اول، 1376 ش. [19]. رومان(منبه) نام فرشته‌‌اى است که پیش از نکیر و منکر وارد قبر می‌شود و آدمى را می‌آزماید، اگر نیکوکار بود منکر و نکیر را آگاه می‌سازد که هنگام سؤال با او به نرمى رفتار نمایند و اگر بد کار بوده به آنان خبر می‌دهد. [20]. بقره، ۱۰۲.
🌷 شمیم معارف, [٢٨.٠٥.١٨ ١٠:٠٣] فرشتگان الهی: در نظام هستی بی‌نهایت فرشته وجود دارد که نه نامی از آنها ذکر شده و نه کسی را یارای شمارش آنها است؛ چراکه براساس روایات با هر قطره‌ بارانی که از آسمان فرو می‌ریزد فرشته‌ای پایین می‌آید تا آن‌را در جایى که خداوند به او دستور داده قرار دهد.[1] اما در عین حال نام تعداد اندکی از آنها در روایات ذکر شده است؛ مانند: 1. راحیل: «ثُمَّ أَمَرَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى مَلَکاً مِنْ مَلَائِکَةِ الْجَنَّةِ یُقَالُ لَهُ رَاحِیلُ وَ لَیْسَ فِی الْمَلَائِکَةِ أَبْلَغُ مِنْهُ فَخَطَبَ بِخُطْبَةٍ لَمْ یَخْطُبْ بِمِثْلِهَا أَهْلُ السَّمَاءِ وَ لَا أَهْلُ الْأَرْض»؛[2] سپس خداوند تبارک و تعالى به فرشته‌ای از فرشتگان بهشت به نام «راحیل» که در بلاغت هیچ‌‌یک از ملائکه به پاى او نمى‌رسند، دستور داد تا خطبه(عقد حضرت علی و فاطمه) را بخواند. او نیز خطبه‌اى خواند که اهل آسمان و زمین چنین خطبه‌‌اى نخوانده بودند. 2. دردائیل: «قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) یَقُولُ إِنَّ لِلَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى مَلَکاً یُقَالُ لَهُ دَرْدَائِیلُ کَانَ لَهُ سِتَّةَ عَشَرَ أَلْفَ جَنَاحٍ مَا بَیْنَ الْجَنَاحِ إِلَى الْجَنَاحِ هَوَاءٌ وَ الْهَوَاءُ کَمَا بَیْنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْض...»؛[3] ابن عباس می‌‌گوید شنیدم که رسول خدا(ص) می‌فرمود خداى تعالى را فرشته‌اى است که «دردائیل» نام دارد. او را شانزده هزار بال است و ما بین هر دو بالش هوایى است که آن هوا به اندازه آسمان تا زمین است. 3. اسماعیل: «وَ رَوَیْنَا مِنَ الْکِتَابِ الْمَذْکُورِ بِإِسْنَادِهِ إِلَى الصَّادِقِ (ع) أَنَّهُ قَالَ (ع) إِنَّ لِلَّهِ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ إِسْمَاعِیلُ سَاکِنٌ فِی السَّمَاءِ الدُّنْیَا إِذَا قَالَ الْعَبْدُ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ سَبْعَ مَرَّاتٍ قَالَ لَهُ إِسْمَاعِیلُ قَدْ سَمِعَ اللَّهُ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ صَوْتَکَ فَاسْأَلْ حَاجَتَک»؛[4] همانا براى خداوند فرشته‌اى است که به او «اسماعیل» مى‌گویند. او در آسمان دنیا ساکن است. هر گاه بنده هفت بار بگوید یا ارحم الراحمین، اسماعیل به او مى‌گوید خداوند که ارحم الراحمین است صدایت را شنید، حاجت خویش را از او بخواه. 4. حیوان: «إِذَا سَکَنَتِ النُّطْفَةُ فِی الرَّحِمِ أَرْبَعَةَ أَشْهُرٍ وَ أَنْشَأَ فِیهِ الرُّوحُ بَعَثَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى إِلَیْهِ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ حَیَوَان»؛[5] هنگامی که نطفه در رحم چهار ماهه شد و روح در او دمیده شد، خداوند فرشته‌ای را به سویش می‌فرستد که «حیوان» نامیده می‌شود. 5. زاجر: «فَیَبْعَثُ اللَّهُ إِلَیْهِ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ زَاجِرٌ فَیَزْجُرُه»؛[6] هنگام خروج طفل از رحم خداوند فرشته‌ای را برای باز کردن رحم می‌فرستد که نامش «زاجر» است. این فرشته مأموریتش تسهیل در کار به دنیا آمدن نوزاد است. 6. رضوان: «إِنَّ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ رِضْوَانُ یُنَادِی لَا سَیْفَ إِلَّا ذُو الْفَقَار»؛[7] ملکی است به نام «رضوان» که ندا می‌دهد شمشیری نیست مگر ذو الفقار. 7. حزقائیل: «وَ إِنَّ لِلَّهِ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ حِزْقَائِیلُ لَهُ ثَمَانِیَةَ عَشَرَ أَلْفَ جَنَاح»؛[8] فرشته‌ای است به نام «حزقائیل» که هیجده هزار بال دارد. 8. میخائیل: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) إِنَّ لِلَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى مَلَکاً یُقَالُ لَهُ مِیخَائِیلُ یَأْخُذُ الْبَرَاءَاتِ لِلْمُصَلِّینَ عِنْدَ کُلِّ صَلَوَات»؛[9] رسول خدا(ص) می‌فرمود برای خدا ملکی است که نامش «میخائیل» است که برای نماز گزاران در هر نمازی رهایی از آتش را می‌گیرد. 9. سجل: «إِنَّ فِی الْهَوَاءِ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ إِسْمَاعِیلُ ... یُحْصُونَ أَعْمَالَ الْعِبَادِ فَإِذَا کَانَ رَأْسُ السَّنَة بَعَثَ اللَّهُ إِلَیْهِمْ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ السِّجِل»؛[10] در آسمان ملکی است که نامش اسماعیل است..... اعمال بندگان را حفاظت می‌کنند وقتی سر سال شد، خداوند فرشته‌ای را به سویشان می‌‌فرستد که «سجل» نام دارد. 10. داعی: «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى نَصَبَ فِی السَّمَاءِ السَّابِعَةِ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ الدَّاعِی فَإِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَجَبٍ یُنَادِی [نادى] ذَلِکَ الْمَلَکُ کُلَّ لَیْلَةٍ مِنْهُ إِلَى الصَّبَاحِ طُوبَى لِلذَّاکِرِینَ طُوبَى لِلطَّائِعِینَ»؛[11] خداوند در آسمان هفتم ملکی قرار داده به نام «داعی». هنگامی که ماه رجب داخل شد، این ملک هر شب تا صبح کارش این است که می‌گوید خوش به حال ذاکرین و اطاعت کنندگان. 11. ظهلیل: «وَکَّلَ اللَّهُ بِقَبْرِ النَّبِیِّ (ص) مَلَکاً یُقَالُ لَهُ ظِهْلِیل إِذَا صَلَّى عَلَیْهِ أَحَدُکُمْ وَ سَلَّمَ عَلَیْهِ قَالَ لَهُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فُلَانٌ سَلَّمَ عَلَیْکَ وَ صَلَّى عَلَیْ
با سلام فردا 13 ماه مبارک رمضان است اول ایام البیض تا 15 سه دعای مهم دراین ایام وارد است دعای صحیفه، دعای عظیم الشان نور و دعای مجیر دعاهای صحیفه و نور در کانال موجود است سرچ بفرمایید و دعای مجیر درمفاتیح الجنان التماس دعا
شمیم معارف کانال شمیم معارف در زمینه عرفان ، فلسفه و علوم غریبه و الهیات است. https://t.me/eshraghat ارتباط با مسئول کانال در تلگرام: @AsedAbaas کانال شمیم معارف در پیام رسان ایتا؛ https://eitaa.com/shamime_maaref در نشر معارف اسلامى سهيم باشيم
سلام خدمت اعضای شریف کانال به مناسبت اینکه در استانه شبهای قدر قرار داریم مطالبی مهم👇 دراین خصوص تقدیم می شود باشد که مفید واقع بشه و حقیر را مشمول دعای خیرتون بفرمایید
اسرار ليله القدر : هنگامه نفخ روح همان انزال دفعي قضا و قدر فرد است يعني منفوخ بالاجمال شامل تمام مراتب قضا و قدر ان فرد است و مراتب و قسمتهاي آن به تعداد سالهاي عمر هر فرد است و طبق آن و بر مقتضاي تنزيل و نزول تدريجي هر ساله امور فرد در فلک قمر که آسمان دنياست قرار مي گيرد و در واقع مقدرات هر شخص بخشنامه اي است که فرشتگان مخصوص مامور اجراي آن مي شوند لکن هر آنچه خداوند بخواهد محو مي کند و هر آنچه خواهد اثبات مي فرمايد. بنابراين قضاي هر شخص يک باره و دفعي هنگام نفخ روح او بر باطن او نازل مي شود و سپس هر ساله مقدرات و تفصيلات آن قضاي اجمالي هر ساله در قالب يک نامه و دستور العمل واحد ابلاغ مي شود و پايان هر سال نامه ممهور به مهر موکل (فرشته) آسمان اول به نام اسماعيل مي رسد و فرشتگان مامور آن نامه را به فلک اعلي بنام زحل مي برند و نگه داري مي کنند تا قيامت که بر او عرضه کنند. ابتدا و انتهاي هر سال ملکوتي که همان شب قدر است شايد بر اوحدي از اولياي الهي مکشوف باشد زيرا در اوقات سال گردش مي کند از اين رو آنانکه تمام شبهاي سال را احياء مي کنند بالاخره شب قدر را در مي يابند و ديگران به تعداد احيا در 365.