eitaa logo
شمیم معارف
48 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
506 ویدیو
67 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
متن شایعه : " رازی که آیت الله بهجت در قرآن خود نوشت آیت الله العظمی شیخ محمد تقی بهجت در حاشیه قرآن شخصی خود دستور عمل زیبایی را نوشته بودند که در ادامه می خوانید: هر کس در بین الطلوعین یعنی بین فجر کاذب و فجر صادق ( ۵ دقیقه قبل از اذان صبح تا ۵ دقیقه بعد از اذان) این ذکر را بگوید هر حاجتی داشته باشد برآورده میشود ولو اگر تشرف به خدمت امام زمان (عج) باشد: صلوات (۱۴ بار) یا مولای یا صاحب الزمان ادرکنی (۴۰ بار) صلوات (۱۴ بار) لطفا پخش کنید سحرهای ماه رمضان فرصت خوبیست برای بندگی التماس دعا " :: در پاسخ به شایعه "رازی که آیت الله بهجت در قرآن خود نوشت ... !!" : :: این مطلب توسط مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله بهجت تکذیب شد . :: متن تکذیبیه : با توجه به بررسی‌های انجام شده و مراجعه به قرآن شخصی معظم‌له صحت مطلب فوق تکذیب می‌شود. :: دستورالعمل یاد شده برای هر حاجتی قطعی اعلام شده است! حتی ملاقات امام زمان (عج) و طبیعی است عمل کننده به آن اگر حاجت نگیرد در توصیه ها و منابع دینی تردید کند!
نکته مهم؛ وضو بعد از غسل جنابت حرام است تا غسل باقیست نباید برای نمازخواندن وضو گرفت
اگر عروج میخواهی میخواهی به جایی برسی از خانه خودتان شروع کن دل خواهرت را شکستی برو درستش کن دل مادرو پدر را شکستی برو درستش کن از خانه شروع کنید
اگر امر به معروف هم می‌خواهی بکنی خیلی آهسته، مثل آینه باش آینه داد نمی‌زند: چرا موی سرت اینجوری است؟!
محشور شدن باپیامبریعنی حشربا حقیقت رسول الله و این با حشری که عوام برسرزبان دارند فرق دارد، حشرجسمانی نیست، این حشر اتصاف انسان به خُلق رسول الله است
طهارت، شرطِ جاری شدنِ فیوضات:: اگر رودخانه ای که از دریا آب می گیرد، گِل و لای و خار و خاشاک داشته باشد، نمی تواند آبِ دریا را به صورت زلال از خود عبور دهد. پس سالک باید در ابتدای راه، خود را در تمامی مراتب تطهیر بکند و از آلودگی دور بدارد. آن وقت است که فیوضات الهی بر او جاری می شود؛ چراکه از آن ناحیه هیچ نحوه بخلی وجود ندارد: ((یا مَن لا تَزیدُهُ کَثْرَهُ الْعَطآءِ الاّ جُوداً وَ کَرَماً)) سالک فقط باید کانال وجودی اش را باز کرده و آن را لای روبی کند، چهره ی نفس ناطقه اش را رو به بالا کند، تا دَمادم از آن سو اخذ فیض کند.
شمیم معارف کانال شمیم معارف در زمینه عرفان ، فلسفه و علوم غریبه و الهیات است. https://t.me/eshraghat ارتباط با مسئول کانال در تلگرام: @AsedAbaas کانال شمیم معارف در پیام رسان ایتا؛ https://eitaa.com/shamime_maaref در نشر معارف اسلامى سهيم باشيم شمیم معارف کانال شمیم معارف حاوی مطالبی پیرامون معرفت نفس، سلوک، حکمت، و عرفان و علوم غریبه
ِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اََنعَمتَ عَلَیَّ وَ لَم اَرضَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اَوَلَیتَنی مِن نَعَمائکُ فَغَفَلتُ مِن شُکرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ یا حَیُّ یا قَیُّومُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنتَ سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین اَللَّهُمَّ ما اَوَلَیتَنی مِن آلائکَ فَلَم أؤَدِّ حَقَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما مَنَنتَ بِهِ عَلَیَّ مِنَ الحُسنی فَلَم اَحمَدکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اَوجَبتَ عَلَیَّ فَلَم اَرضَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما قَصَدتَ عَلَیَّ فی رَجآئی وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما زَلَلتَ قَدَمی اِنِ اعتَمَدتُ مِن سُؤالِ فِی الشّدائدِ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما صَلحَ شَأنی بِفَضلِکَ فَرَاَیتُهُ مِن غَیرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن طَلَبَ لِسانی مِن غَیرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّهِ وَ صَلِّی اللَّهُ عَلی مُحَمَّد وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرین وَ الحَمدُلِلهِ رَبِّ العالَمینَ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ .
شمیم معارف, [٢٤.٠٤.١٨ ١٠:٠٥] [Forwarded from شمیم معارف (abbas kalhor)] فضيلت وخواص دعاي عكاشه به سند معتبر روايت كرده اند كه روزي پيامبر اكرم(ص) در مسجد نشسته بودند كه جبرئيل نازل شد و عرض كرد يا رسول الله(ص) حق تعالي تو را سلام مي رساند و مي فرمايد : كه اين دعا را براي تو به هديه فرستادم و هر كس اين دعا را بخواند يا باخود همراه كند آنقدر به او ثواب عطا فرمايم كه برابري كنند با ثواب همه فرشتگان و خدا جميع گناهان او را بيامرزد و هر كس اين دعا را پنج مرتبه بخواند جمال پيامبراكرم (ص) را در خواب ببيند، و هر فقيري بخواند غني شود، و هر بيماري بخواند شفا يابد و هر گرسنه بخواند طعام يابد و هر تشنه بخواند سيراب شود و هر مغمومي بخواند شاد گردد و هر مقروضي بخواند قرضش ادا شود و اگر كسي را حافظه نباشد و اين دعا را با مشك و زعفران بنويسد و شويد و بخورد صاحب فهم و حافظه گردد و اگر اين دعا را بر كفن ميت بنويسند حق تعالي امر كند به ملائك ها كه قبر او را روشن گردانند. و اگر كسي چيزي گم كرده باشد چهار ركعت نماز بگذارد و در هر ركعتي بعد از حمد يك مرتيه قل هو الله بخواند و بعد از نماز اين دعا را بخواند و بعد از نماز سجده كند حاجت خود را بخواهد البته گمشده پيدا شود و اگر بر دشمن بخواند غالب گردد و از براي هر حاجتي مهمي كه بخواند برآورده شود و هركس شك آورد كافر شود و علي (ع) فرمود : كه دارنده اين دعا در قيامت رويش چون (ماه) باشد و بي حساب وارد بهشت شود. و پيامبر اكرم (ص) فرمود: كه براي امتان من هيچ چيز بهتر از خواندن و همراه داشتن اين دعا نيست و هر كسي اين دعا را با خود دارد چون بميرد خدا هفتاد هزار فرشته فرستد با طبقه اي از نور كه قبر او را روشن كنند و بشارت دهند او را به ايمني و مونس او باشد تا روز قيامت. يا محمد خدا مي فرمايد: كه من شرم دارم از بنده ايي كه اين دعا را بخواند و من او را عذاب كنم، جبرئيل عرض كرد : كه اين دعا بر قائمه عرش با قدرت نوشته شده است كه هر كس اين دعا را بخواند يا با خود همراه كند در زير عرش هفتاد هزار فرشته ايستاده، و هر فرشته بيست سر و هر سر بيست دهان و هر دهان بيست دندان (زبان) دارد و هر زباني خداي تعالي را تسبيح مي گويند و ثواب همه را به آن بنده دهند و همه حاجات او را برآورند و چون از قبر مبعوث شود هفتاد هزار فرشته مي فرستد با طبقه اي از نور كه در آن قدحي باشد از شيريني هاي الوان و بر هر طبقي دستاري از نور افكنده باشند و در آن مُهري گذارده اند كه بر مهر نوشته شده «لا اله الا الله محمد رسول الله علي ولي الله» و خلايق تعجب كنند كه آيا اين امت كدام پيغمبر است ؟ گويند اين امت محمد (ص) است كه در دنيا دعاي عكاشه را خوانده است يا با خود داشته است ، و پيامبر(ص) فرمود: كه هر كس از امت من اين دعا را بخواند يا با خود دارد اين همه ثواب وي را باشد پس جبرئيل عرض كرد : يا رسول الله (ص) هركس اين دعا را بخواند البته بهشت جاي اوست و هركس بسيار بخواند ثواب او مضاعف گردد، و هركس بنويسد و با خود داشته باشد خداوند با او دو ملك موكّل گرداند كه او را از جميع بليّات و آفات محافظت فرمايند و ثواب طاعت همه انبيا، اوليا، اتقيا، ملائكه، (امامين)، مردان، صالحان و زنان صالحه او را باشد، و در دنيا هرچه طلب كند به او عطا فرمايد شمیم معارف, [٢٤.٠٤.١٨ ١٠:٠٥] [Forwarded from شمیم معارف (abbas kalhor)] [ Photo ] دعاي شريف عکاشه درپايين
بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم اَللَّهُمَّ یا کَثیرَ النَّوالِ یا دائمَ الوصالِ یا حَسَنَ الحالِ یا رازِقَ العِبادِ بِحَقِّ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن دَخَلَ الشَّکَّ فی ایمانی بِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن دَخَلَ الشُّبهَةُ فی مَعرِفَتی ایّاکَ وَلَم اَعلَم بها تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن دَخَلَ النِّفاقُ فی قلبی مِنَ الذَّنُوبِ الکَبائِرِ وَالصَّغائِرِ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن دَخَلَ العُُجبُ وَالکِبریاءُ وَالسُّمعةُ فی عَمَلی وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن جَرَی الکِذبُ وَالغَیبَةُ وَالنَّمیمةُ عَلی لِسانی وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اَرَدتَ لی مِن خَیر فَلَم اَشکُرهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اََنعَمتَ عَلَیَّ وَ لَم اَرضَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اَوَلَیتَنی مِن نَعَمائکُ فَغَفَلتُ مِن شُکرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ یا حَیُّ یا قَیُّومُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنتَ سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین اَللَّهُمَّ ما اَوَلَیتَنی مِن آلائکَ فَلَم أؤَدِّ حَقَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما مَنَنتَ بِهِ عَلَیَّ مِنَ الحُسنی فَلَم اَحمَدکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اَوجَبتَ عَلَیَّ فَلَم اَرضَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما قَصَدتَ عَلَیَّ فی رَجآئی وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما زَلَلتَ قَدَمی اِنِ اعتَمَدتُ مِن سُؤالِ فِی الشّدائدِ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما صَلحَ شَأنی بِفَضلِکَ فَرَاَیتُهُ مِن غَیرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن طَلَبَ لِسانی مِن غَیرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّهِ وَ صَلِّی اللَّهُ عَلی مُحَمَّد وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرین وَ الحَمدُلِلهِ رَبِّ العالَمینَ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ .
دعای چهل کلید هزاران خواص دارد از قبیل: گشایش بخت گشایش کار اصلاح زن و شوهر محبت و جلب معشوقه باطل سحر و جادو دفع مشکلات و… طریقه عمل این طور است که شما در روز جمعه این دعا را بر روی ظرف آبی بخوانید با طهارت و نیت پاک و صاف و با توکل بر خدا سپس با این آب غسل می کنید به هر نیتی که انجام دهید روا میگردد برای گشایش کار و بخت از این طریق می توان انجام داد برای محبت نیز آن آب را یا با شربت یا با چای و … به طرف بدهید بخورد … شرح دعا این چنین است : بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُّبِینًا 2بار سَلَامٌ عَلَیْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِینَ 3 بار لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْكُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ 4 بار رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ 5 بار وَتِلْكَ حُجَّتُنَا آتَیْنَاهَا إِبْرَاهِیمَ عَلَى قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَّن نَّشَاء 6 بار إِنَّ رَبَّكَ حَكِیمٌ عَلِیمٌ 7 بار وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا 8 بار وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا 9 بار یَا نَارُ كُونِی بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِیمَ 10 بار وَأَرَادُوا بِهِ كَیْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِینَ 11 بار فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ 12 بار وَلَا تُمْسِكُوا بِعِصَمِ الْكَوَافِرِ 13 بار وَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سَاجِدِینَ 14 بار وَمِنَ النَّاسِ مَن یَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَاداً یُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِینَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ یَرَى الَّذِینَ ظَلَمُواْ إِذْ یَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِیعاً وَأَنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعَذَابِ 15 بار وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ 16 بار إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ 17 بار بحق محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم 18 بار و بحق جبرائیل و میکائیل و اسرافیل و عزرائیل 19 بار یا حنان یا منان یا دیان یا برهان 20 بار بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 21 بار نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ 22 بار وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ 23 بار یس وَالْقُرْآنِ الْحَكِیمِ 24 بار قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ 25 بار لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ 26 بار لَیْسَ كَمِثْلِهِ شَیْءٌ وَهُوَ السَّمِیعُ العلیم 27 بار قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ مِن شَرِّ مَا خَلَقَ 28 بار قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ مَلِكِ النَّاسِ 29 بار قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَبَیْنَكُمْ 30 بار َقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا 31 بار قُلْ یَجْمَعُ بَیْنَنَا رَبُّنَا ثُمَّ یَفْتَحُ بَیْنَنَا بِالْحَقِّ وَهُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِیمُ 32 بار قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَهْلَكَنِیَ اللَّهُ وَمَن مَّعِیَ أَوْ رَحِمَنَا فَمَن یُجِیرُ الْكَافِرِینَ 33 بار قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا 34 بار قُلْ یَا أَیُّهَا الْكَافِرُونَ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ 35 بار قُل كُونُواْ فردة خاشعین 36 بار قُلْ سِیرُواْ فِی الأَرْضِ ثُمَّ انظُرُواْ كَیْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِینَ 37 بار قُلْ مَن یَكْلَؤُكُم بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ 38 بار قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالًا الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ 39 بار قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ یُوحَى إِلَیَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ 40 بار سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا یَصِفُونَ وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِینَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ و به نستعسن و صلوات و السلام علی سیدنا نبینا ابوالقاسم المحمد اللهم صل علی محمد و اله محمد و الطاهرین یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا شکیکفی یا قاهرو
دوستان گرامی یک دستورالعمل بسیار مهم برای "اصلاح امور " از سفارشات مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی است تقدیم میکنم خواهشم این است که حقیر رو دعا کنید
: آیا معاملات بانک‌های جمهوری اسلامی ایران محکوم به صحّت هستند؟ خرید مسکن و غیره با پولی که از بانک‌ها گرفته می‌شود چه حکمی دارد؟ غسل کردن و نماز خواندن در خانه‌ای که با این قبیل پول‌ها خریداری شده چه حکمی دارد؟ و آیا گرفتن سود در برابر سپرده‌هایی که مردم دربانک می‌گذارند، حلال است؟ ✅ جواب: به‌طور کلی معاملات بانکی که بانک‌ها بر اساس قوانين مصوب مجلس شورای اسلامی و مورد تأييد شورای محترم نگهبان انجام می‌دهند، اشکال ندارد و محکوم به صحّت است. و سود حاصل از بکارگيری سرمايه بر اساس يکی از عقود صحيحِ اسلامی، شرعاً حلال است، لذا در صورتی که گرفتن پول از بانک برای خريد مسکن و مانند آن تحت عنوان يکی از آن عقود باشد، بدون اشکال است. ولی اگر به‌صورت قرض ربوی باشد، هرچند گرفتن آن از نظر حکم تکليفی حرام است، ولی اصل قرض از نظر حکم وضعی صحيح است و آن مال، ملک قرض گيرنده می‌شود و جايز است در آن و در هر چيزی که با آن می‌خرد تصرّف نمايد. 📚 استفتائات امام خامنه‌ای
یبوست روح همانطور که در گذشته عرض شد انسان چند ورودی و چند خروجی دارد طعام و آب از راه دهان بلعیده و اضافات آن از طریق ادرار و مدفوع از بدن دفع می شود. ما بجز این دهانی که آب و غذا می خوریم ورودیها و دهانهای دیگری نیز داریم مانند گوش که اصوات را می خورد یا بعبارتی دریافت و ادراک و لمس می کند و چشم که مناظر را ادراک، لمس و دریافت می کند . بینی که بوها را دریافت می کند دیگری نیز قوه خیال است که صورت های ذهنی و تخیلات را می خورد. بحث ما دراین مقال یبوست روح است و بیان آن این است که فضولات و اضافات آب و غذا اگر از بدن دفع نشود بدن دچار یبوست و مشکل ساز می شود از این رو باید درمانش کرد حال ما در طول روز صدها منظره و هزاران تصویر ذهنی و صداها رو دریافت می کنیم آیا همه آنها جذب بدن یا جذب روح و روان می شود؟ آیا همه آنها هضم می شوند؟ البته می دانیم که هیچ کدام از آنها معدوم نمی شوند و از بین نمی روند پس درکجا زندگی می کنند کجای وجود ما هستند؟ این نوع طعام ها غذای جسم ما نیست که با دستشویی رفتن دفع بشوند تصاویر و صداهایی که از حلال و حرام دریافت کرده ایم. چطور باید فضولات اینها را دفع کنیم اگر دفع نشود مشکل بزرگی برای روان و روح ایجاد می شود زیرا در صورت عدم دفع ، روح و روان دچار یبوست شدید می شود. عوارض یبوست روح؛ اختلال در هویت و وحشت از مرگ و تنهایی ، ناامیدی از نجات و هدایت و از بین رفتن غیرت و حیا، غلبه خود تقلبی که پیش از این درباره اش مفصل عرض شد، دلسرد شدن از عبادت و ترک آن و دهها عوارض ریز و درشت دیگر از عوارض یبوست روح است. چاره و درمان یبوست روحانی؛ استغفار بسیار ، زیارت مشاهد شریفه، انجام واجبات بخصوص نماز اول وقت ، ذکر شریف صلوات و دعای فرج و دعای غریق و ذکر شریف یا مقیل العثرات و بیداری سحر تا حد توان و ذکر شریف یونسیه. برگرفته از کتاب منتشر نشده شمیم معارف اثر حقیر
بسته شد حال این شخص از زبان قرآن مجید این است که فرمود: "(آنان) كسانى اند كه كوشششان در زندگى دنيا به هدر رفته و خود مى پندارند كه كار خوب انجام مى دهند" این اشخاص در قبال کسانی که به آنان می گویند فساد نکنید می گویند ما اصلاح گر هستیم. دراین زمینه سوره بقره گفتگوی آنان را بیان می کند به اینکه " و چون به آنان گفته شود در زمين فساد مكنيد مى گويند ما خود اصلاح گر هستيم" ، " بهوش باشيد كه آنان فسادگرانند ليكن نمى فهمند" ، " و چون به آنان گفته شود همان گونه كه مردم ايمان آوردند شما هم ايمان بياوريد مى گويند آيا همان گونه كه كم خردان ايمان آورده اند ايمان بياوريم هشدار كه آنان همان كمخردانند ولى نمى دانند" . نتیجه و عاقبت این افراد که دیگر امیدی به اصلاحشان نیست در قرآن کریم تبیین شده است به اینکه فرمود: "خداوند بر دلهاى آنان و بر شنوايى ايشان مهر نهاده و بر ديدگانشان پرده اى است و آنان را عذابى دردناك است" ، "خدا [است كه] ريشخندشان مى كند و آنان را در طغيانشان فرو مى گذارد تا سرگردان شوند" ابتدای گاهی ابتدا انسان را دست بسر می کند . استغفار و صلوات و توبه مانند سوهان و سمباده ای که بدن جسم مثالی تقلبی را می ساید و از بین می برد به تدریج. غفرالله لنا و لکم الحمدلله رب العالمین
خود تقلبی انسان چیست شیطان جداً دشمن انسان است و برای دشمنی با آدمیزاد نیازی به لشکر کشی ندارد. برای مقدمه باید به عرض برسد که انسان دارای بدن هایی در طول یکدیگر، تو درتو و لایه ای درقالب یکدیگر و کاملا شبیه بهم دارد. این بدن مادی و جسمانی بدن ظاهری ماست که چند روزی محدود دراین دنیا باهاش کار داریم. بدن دیگر ما بدن مثالی یا برزخی ماست که جسمی لطیف و واسطه بین روح و بدن فیزیکی وجسمانی ماست. بدن مثالی، اثیری یا برزخی ما به خود حقیقی مانزدیکتر است چون یک قدم به باطن ما نزدیکتر است نسبت به جسم دنیایی ما. خب کاری که شیطان می کند این است که سعی می کند آب را از سرچشمه آلوده کند دراین فرآیند حصاری دور جسم مثالی می کشد بقالب بدن خود شخص کاملا شبیه آن در منطقه بین بدن مثالی وجسم مادی بسیار ظریف مانند پوست پیاز. این بدن در واقع خود تقلبی ماست چون از طرفی کاملا شبیه ما و از طرفی خود ما نیست. بواسطه این بدن است که وقتی ما چیزی را نگاه می کنیم شیطان سعی می کند بهره بصری خودش را به انسان القاء کند و آن را فهم خود شخص تلقی کند(دنیایی مطلب اینجاست) وقتی چیزی می شنود شیطان سعی می کند گوش بدن تقلبی را شنونده معرفی کند ودیگر قوا نیز بدین شرح است. تا اینکه هر نیتی که می کند یاخیالی می پروراند شیطان سعی می کند بواسطه بدن قلابی منویات خودش را به شخص قالب کند. یعنی شیطان در واقع خودش را بجای روح شخص و بدن تقلبی را بجای بدن مثالی فرد جا می زند مانند دلقکی که خودش را وزیر معرفی پادشاه جا بزند دراین صورت هر اطلاعاتی که به پادشاه(روح انسان) می رسد نه واقعیات بیرونی و حقایق بلکه اطلاعات غیر واقعی دلقک برای رسیدن به اهداف شومش است که خودش را برای تصاحب تاج و تخت به خورد پادشاه می دهد. دراینجا مطالبی هم هست که بدون مقدمه گفتن صلاح نیست. باشد وقتی دگر . متاسفانه بسیاری از صورتهای ذهنی ما کلام و گفتار و رفتارو برداشت های ما بواسطه جسم تقلبی است که ما آن را از خود انگاشته ایم درحالی که مادسترسی کافی به بدن مثالی خود یا خود واقعی نداریم و هر روز این فاصله بیشتر می شود. اینکه چرا بیشتر می شود و چه باید خواهم گفت. نشانه اینکه ما بیشتر با بدن تقلبی و شیطانی در واقع زندگی می کنیم نه با خودِخودمان این است که حال خوشی نداریم حال عبادت نداریم اگر عبادت کنیم لذتی نمی بریم عمیق نیست نوری ندارد مانند مساجد زیبایی که نمازگزاری ندارد دعاها به اجابت نمی رسه ترقی روحی نمی کنیم هر روزمان مانند هم است امیال ما غیرواقعی است و به درد آخرت بخور نیست حرکتی در روح خود احساس نمی کنیم الهامات نداریم معرفتی به خود وخدا و دین نداریم و نمی خواهیم داشته باشیم اما در زبان خود را تقدیس می کنیم زندگی را خاکستری می بینیم دینمان قالبی بی روح است و فقط لقلقه زبان. از عوارض احاطه خود مجازی حبس دعاست. یعنی وقتی شخص دعا می کند دعایش راه نفوذ برای صعود به آسمان ندارد دراین صورت دعا حبس می شود و از اطراف فرد فاصله نمی گیرد تا زمانی که با استعفار و توبه و جبران مافات راهی باز شود. برداشتهای خود را بجای دین جا می زنیم و بهر چه مایل باشیم معتقد می شویم سعادت را درغیر بندگی خدا و عمل به دین می دانیم اگر کسی از بدی و گناه نهی مان کند ناراحت می شویم و یک کتاب توجیه برایش ردیف می کنیم براحتی درباره دیگران قضاوت می کنیم وقتی اذان می شنویم انگار کر هستیم و هیچ احساسی بهمان دست نمی دهد روح و نور اذان که دعوت خداست هیچ اثری در جان رو به موت ما نمی گذارد برای بازی کردن توانگر و برای نماز و عبادت در حال احتضاریم و هزاران نقطه منفی دیگر که هر کدام به نظاره خود بنشینیم خواهیم یافت. همه و همه اینها ناشی از فعالیت خود تقلبی ماست و با استمرار خطاهای ما فربه تر می شود اگر با خود واقعی آشنا شویم زندگی زیبا خواهد شد و انسان تن به بدی نخواهد داد وشیطان نمی خواهد این اتفاق بیوفتد چون در آن صورت جمال خود باعث می شود مجالی برای یکه تازی خودشیطانی تقلبی باقی نماند. خود مثالی واقعی ما بااعتقادات صحیح و اعمال بی ریا و خالص و باحال و پاکیزه شکل می گیرد و بتدریج با استمرار انجام واجبات و ترک خطاها و گناه ها ترقی می کند و کامل و بارور می شود هر کس تاکنون تجربه کرده است که لحظه ای دلش برای خدا و قرآن و اهل بیت تنگ می شود و می خواهد خلوتی کند این حالت زمانی است که خود واقعی شخص روزنه ای را برای فرار از حصار بدن تقلبی یافته مانند زندانی ای که برای مدت کوتاهی فرار می کند . خب ما زمانی خود واقعی هستیم که چنین آزادی را داشته باشیم هر قدر این حس بیشتر باشد مدت آزادی و حکومت خود واقعی ما در قلمرو وجودمان بیشتر خواهد شد. تمام دستورات دینی و اخلاقی و عرفانی برای آزاد کردن خود واقعی از چنگال خود تقلبی شیطانی است اما اگر زندانی نخواهد فرار کند چه باید کرد اگر زندانی نپذیرد که زندانی است چه باید کرد" انا هدیناالسبیل اما شاکرا
و اما کفورا" یعنی ما راه را نمودیم می خواهید شاکر باشید( هدایت شوید) یا کفر بورزید. قرآن می فرماید" ففروا الی الله" بسوی خدا فرار کنید دقت کنید فرمود فرار کنید. اگر کسی جایی اسیر و زندانی نباشد کلمه فرار بکار نمی رود. امّا چه بگویم اگر ظرفی واژگونه باشد هر قدر باران بیاید قطره ای وارد آن نمی شود کاسه به خیس شدنش می بالد در حالی که درونش تهی است و ادعایی بیش ندارد ما به ظاهر و باطن خود می بالیم اما درونمان جز اعتقادات خود ساخته و قضاوت های بی روا و افکار پریشان چیزی نداریم پناه بر خدا از روزی که پرده ها در افتد. بگذاریم و بگذریم. اما خب باید بدانیم که بدن تقلبی ما با جهل و غفلت ما ساخته می شود عکس جهل و غفلت ، علم سودمند و مراقبه است بنابراین اگر بخواهیم به خود واقعی خود دست یابیم باید معرفت بخود بیابیم مراقب اعمالمان باشیم. یکی از شاخصه های بدن مثالی تقلبی توهم است که در قالب خودشیفتگی، خود کم بینی، پریشان فکری، حیله گری، خودسری و نصیحت گریزی بروز می کند. توبه و استغفار حصار بدن تقلبی شیطانی را می شکند و با رجوع دائم به خدا و ذکر و عبادت درست می توان حصار بدن قلابی را سست و توان اعمال نفوذش را سلب کرد. خود تقلبی حتی قوای نفس را نیز جعل می کند به گونه ای که با قوه تقلبی بصری بر چشم نفس ما و با سمع مجازی در گوش روح ما و با زبانش در زبان ما و با خیالش در خیال ما و باقلب تقلبی در قلب حقیقی ما اثر می گذارد. بنابراین دیدنی ها و شنیدنی ها و خیالات و امیالی که در شآن انسان به معنای انسانیت انسان نیست در واقع اثرات و ترشحات بدن مثالی تقلبی شیطانی است بر نفس و روح ما. برخی کارکردهای شیطان در انسان که بواسطه ایجاد بدن مثالی تقلبی انجام می دهد در قرآن کریم به شرح زیر است: "اى كسانى كه ايمان آورده ايد پاى از پى گامهاى شيطان منهيد و هر كس پاى بر جاى گامهاى شيطان نهد [بداند كه] او به زشتكارى و ناپسند وامى دارد." ( این کارکرد پیروی از شیطان است انسان بدون اینکه بداند از او پیروی می کند و گاه دانسته و نشانه این پیروی ارتکاب خلاف است) "همانا شيطان مى خواهد با شراب و قمار ميان شما دشمنى و كينه ايجاد كند و شما را از ياد خدا و از نماز باز دارد" ( اینکه برای انسان مهم نباشد شراب می خورد یا نه قمار می کند یا نه و کینه مومنین را به دل گرفتن و به یاد خدا نیوفتادن همه اثرات غلبه خود تقلبی انسان است). "و از ايشان هر كه را توانستى با آواى خود تحريك كن و با سواران و پيادگانت بر آنها بتاز و با آنان در اموال و اولاد شركت كن و به ايشان وعده بده" ( وقتی شیطان ملعون از خدا مهلت گرفت اجازه یافت هر طور که می تواند در وجود انسان یکه تازی کند فقط قلب را خدا برای خودش نگه داشت و اجازه ورود به شیطان نداد) "وشیطان اعمالشان را برایشان آراست و زینت داد". ( وقتی انسان خلافی مرتکب می شود قبل از اینکه خود واقعی انسان در قالب نفس لوامه به انسان تذکر بده و او را از خلاف باز دارد خود تقلبی وارد می شود و با توجهیات صد من یه قاز او را از پشیمانی و ناراحتی باز می دارد.) "بى گمان كسانى كه پس از آنكه [راه] هدايت بر آنان روشن شد [به حقيقت] پشت كردند شيطان آنان را فريفت و به آرزوهاى دور و درازشان انداخت" ( دیگر از کارکردهای شیطان در انسان در قالب " خود تقلبی" ، القای آرزوی های طولانی و دراز است که چه ها باید بکنم و چه ها میخوام و از این دست امیال که تمام انرژی و وقت انسان را هدر می دهد این در حالی است که به حقیقت جاهل نیستند بله از حق غفلت می کنند). "تا حدودى از شما اطاعت خواهيم كرد" (وقتی خود تقلبی در انسان قوت گرفت شخص نصف دین را می پذیرد و نصف دیگر که به نفعش نیست نمی پذیرد مثلا نماز را می پذیرد خمس را نمی پذیرد یا توحید را می پذیرد اما حجاب را نمی پذیرد نبی را می پذیرد ولی خدا را نمی پذیرد و بسیار موارد دیگر). گاهی شیطان از طریق خود مجازی به انسان القائات می کند تا اورا ناامید و ناراحت کند قرآن کریم دراین خصوص می فرماید: "چنان نجوايى صرفا از [القاآت] شيطان است تا كسانى را كه ايمان آورده اند دلتنگ گرداند" وقتی قُطر هاله جسم مثالی تقلبی بیشتر شد قرآن کریم ناظر بر این مرحله از خود تقلبی می فرماید: "همان كسانى كه چشمان [بصيرت]شان از ياد من در پرده بود و توانايى شنيدن [حق] نداشتند" یکی دیگر از نشانه های کارهای شیطان در قالب خود تقلبی و مجازی اسراف است قرآن مجید می فرماید: "همانا اسرافکاران برادران شیطانند و شیطان همواره ناسپاس بوده نسبت به پروردگارش." نشانه دیگر کارهای شیطان در انسان در این مقال ناسپاسی است. انسانی که در احاطه بدن شیطانی قرار دارد محبت دیگران را وظیفه آنها قلمداد می کند و نیازی نمی بیند که از آنان تشکر کند . در مرحله آخر وقتی تمام روزنه های جسم مثالی تقلبی پر شد و راه نفوذ به درون
بسته شد حال این شخص از زبان قرآن مجید این است که فرمود: "(آنان) كسانى اند كه كوشششان در زندگى دنيا به هدر رفته و خود مى پندارند كه كار خوب انجام مى دهند" این اشخاص در قبال کسانی که به آنان می گویند فساد نکنید می گویند ما اصلاح گر هستیم. دراین زمینه سوره بقره گفتگوی آنان را بیان می کند به اینکه " و چون به آنان گفته شود در زمين فساد مكنيد مى گويند ما خود اصلاح گر هستيم" ، " بهوش باشيد كه آنان فسادگرانند ليكن نمى فهمند" ، " و چون به آنان گفته شود همان گونه كه مردم ايمان آوردند شما هم ايمان بياوريد مى گويند آيا همان گونه كه كم خردان ايمان آورده اند ايمان بياوريم هشدار كه آنان همان كمخردانند ولى نمى دانند" . نتیجه و عاقبت این افراد که دیگر امیدی به اصلاحشان نیست در قرآن کریم تبیین شده است به اینکه فرمود: "خداوند بر دلهاى آنان و بر شنوايى ايشان مهر نهاده و بر ديدگانشان پرده اى است و آنان را عذابى دردناك است" ، "خدا [است كه] ريشخندشان مى كند و آنان را در طغيانشان فرو مى گذارد تا سرگردان شوند"