eitaa logo
شمیم معارف
48 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
493 ویدیو
66 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
برگی از کمالات حضرت فضه رحمه الله علیه خادمه حضرت صدیقه طاهر زهرای مرضیه سلا م الله علیها👇👇👇
عطاری گل بهشت نمایندگی پخش وفروش محصولات گل بهشت کاشان در کل استان گیلان🌟 گیاهان دارویی💥گلاب وعرقیجات گیاهی💥شربتهای گیاهی💥انواع ادویه جات💥 مرکز فروش:شهررشت جهت سفارش محصولات: 💎09353617113 💎01333811339 🆔@Sadat1955 https://t.me/attarigolbehesht عطاری گل بهشت نمایندگی پخش وفروش محصولات گل بهشت کاشان در کل استان گیلان🌟 گیاهان دارویی💥گلاب وعرقیجات گیاهی💥شربتهای گیاهی💥انواع ادویه جات💥 مرکز فروش:شهررشت جهت سفارش محصولات: 💎09353617113 💎01333811339 🆔@Sadat1955 عطاری گل بهشت نمایندگی پخش وفروش محصولات گل بهشت کاشان در کل استان گیلان🌟 گیاهان دارویی💥گلاب وعرقیجات گیاهی💥شربتهای گیاهی💥انواع ادویه جات💥 مرکز فروش:شهررشت جهت سفارش محصولات: 💎09353617113 💎01333811339 🆔@Sadat1955
اگر متوجه شدید که دائماً قضاوت می‌کنید و این شما را ناراحت می‌کند، یا بیش از حد قضاوت می‌کنید، یا غیر لازم قضاوت می‌کنید، یا جلوی آینه دیدید چهره‌تان گرفته، خواهید دید که مرتب روی آدم‌ها و کارهای آن‌ها تمرکز می‌کنید، آن‌ها کارهایی انجام می‌دهند که شما خوشتان نمی‌آید و مرتب قضاوت می‌کنید. هر قضاوت، فکری منفی است که به تن شما اعمال می‌شود و هیجانات منفی به شما دست می‌دهد مثل رنجش، بد آمدن و فعال کردن کدورت‌های کهنه. اگر این نمودها را در خود سراغ دارید، بدانید قضاوت مربوط به من ذهنی است و در من ذهنی زندگی می‌کنید.
پرسش: در حديثي است كه سجده برتربت اباعبدالله الحسين(ع) حجابهاي هفتگانه را خرق ميكند. حجابهاي هفتگانه چيست؟ پاسخ: معاوية بن عمار گويد: امام صادق(ع) دستمال (بقچه) زردي از ديبا داشت كه تربت امام حسين(ع) در آن بود و هنگام نماز آن را بر سجاده خويش ميريخت و بر آن سجده ميكرد و ميفرمود: سجده بر تربت حسين(ع)، هفت پرده (آسمان) را ميشكافد (و نماز را به درجه قبول ميرساند). 1 مراد از حجابهاي هفتگانه، طبق آيات و روايات متعدد، مانعين صعود و قبول اعمال انسان در آسمانهاي هفتگانه است. قرآن مجيد در سورههاي فصّلت و طلاق و نوح و ملك و نبأ از آسمانهاي هفتگانه سخن ميگويد، چنان كه در سوره ملك آيه دوم ميفرمايد: "الذي خلق سبع سموات طباقاً؛ خدايي كه هفت طبقه آسمان آفريد". نيز در سوره نبأ آيه دوازدهم ميفرمايد: "و بنينا فوقكم سبعاً شداداً؛ بر فرازتان هفت آسمان استوار برافراشتهايم". در روايتي از بحارالانوار، معاذ بن جبل از پيامبر گرامي حديث مفصّلي را نقل ميكند كه به اين شرح است: معاذ بن جبل گويد: حديثي را از پيامبر(ص) شنيدم كه اگر اين حديث را حفظ كني، به تو نفع خواهد داد. فرمود: همانا خداي سبحان قبل از آن كه آسمانهاي هفتگانه را خلق كند، هفت فرشته را خلق كرد. سپس در هر آسماني، ملكي را قرار داد كه بر در ورودي اين طبقات آسمانها قرار گيرند تا حافظان عمل انسان، عمل او را از صبح تا غروب يادداشت كنند. سپس حافظان و نگهبانان انسان، عمل او را بالا ميبرند. براي اين عمل نوري است همانند نور خورشيد، تا اين كه به آسمان دنيا ميرسد. در اين جا است كه جلوي عمل انسان گرفته ميشود، كه اين خود يك حجاب از حجابها و پردههاي هفتگانه آسمانها است. در اينجا به عمل انسان دستور ماندن ميدهند. پس اگر صاحب اين عمل، داراي گناهي باشد، مثلاً غيبتي كرده باشد، فرشته غيبت مانع ورود اين عمل به طبقات و حجابهاي ديگر آسمان ميشود و ميگويد كه اين را خداي سبحان به من امر فرموده است. ممكن است اين عمل به آسمان دوم برسد كه در آن جا هم ملكي است كه اگر صاحب اين عمل با عملش قصد دنيوي داشته است، باز مانع بالا رفتن اين عمل به طبقه سوم آسمان ميشوند، مگر اين كه اين عمل با صدقه و نمازي همراه باشد. همين طور تا آسمان هفتم، در هر طبقه ملكي است كه اگر خداي ناكرده، انسان عجب يا حسد يا بي رحمي و امثال آن را در دنيا داشته باشد، جلوي اعمال گرفته ميشود. 2 بنابراين اگر كسي بر تربت امام حسين(ع) از روي اخلاص و ايمان سجده كند، حجابها و پردههاي هفتگانه آسمان را كنار ميزند و عمل خود را به آسمان هفتم و مرتبه قبول خداي سبحان ميرساند. 1. علامه مجلسي، بحار الأنوار،. ج : 98 ص : 135، مؤسسة الوفاء بيروت - لبنان، 1404 هجري قمري 2 . همان ج67، ص 246 .
فرق روح و نفس وتقدم و تاخر وجودی آنها نسبت به بدن خداوند عالم وقتی اراده ایجاد امری و چیزی را می فرماید ابتدا ملکوت و بُعد عالی و اشرف آن چیز را ایجاد می کند و قاعده امکان اشرف مبیّن این اصل است و بالاخص انسان که مرکب از روح و بدن است و از آنجا که روح اشرف و عالی تر از بدن است بنابراین قبل از بدن روح آفریده می شود سپس بدن. در کتاب "حقیقت روح انسان" دراین زمینه مفصل بحث کردیم. بعبارتی دقیقتر وجود روح مقدم بر بدن و حدوثش موخَّر ازبدن می باشد و بدن وجودش موخَّر از روح و حدوثش مقدم بر روح. این بیان ساده ترین مطلب در این باب است و شخصی را که دغدغه فکری ندارد کفایت می کند. توضیح بیشتر اینکه ؛ روح انسان وجوداً مقدم بر بدن و حدوثاً موخر از بدن است. ( اضافه اشراقیه: روح علت غایی بدن است و علت غایی وجوداً مقدم به وجود جبروتیّه دهریّه و حدوثاً موخر از بدن است) . نفس واسطه اتصال و تعلق روح انسانی با بدن است . روح اراده الهی و امر اوست که " قل الروح من امر ربی" و این موجود شریف مجرد از ماده و احکام آنست و نفس حلقه واسطه تعلق و تالیف بین روح و بدن است و نفس آن پهلویی که به روح دارد مجرد و پهلویی که به بدن دارد مادی و جسمانی است بقول حکما نفس ذاتا مجرد و فعلا جسمانی است. پس فرق است بین روح و نفس واین مطلبی است که تاکنون دراین کتاب وآثار پیشین بدان اشاره نشده بود و امری است رصین و حکمی حکیم. پس وجود روح هم مقدم بر بدن و هم مقدم بر نفس است و حدوثش بواسطه نفس است درجریان تعلق یافتن به بدن چه اینکه روح بدون وساطت نفس هیچ تصرفی در بدن ندارد چون مناسبتی میان روح مجرد و بدن عنصری نیست . بین مجرد و مادی امری باید که هم نسبتی با مجرد داشته باشد و از طرفی نسبتی با ماده(جسم). نفس نسبتی است که از مجاورت روح و بدن حاصل می شود و بواسطه نفس مجاورت روح با بدن منجر به تعلق روح به بدن می گردد. بنابراین نفس یه دستش در دست روح و دست دیگرش در دست جسم است تا اجلی معین. .
البته دوستان گرامی متذکر باشن زمانی که از قوه خیال و ذهن و فعالیتهای ذهنی سخن گفته میشه و نقاط مثبت و منفی اونها بیان میشه باید متوجه باشیم که با مزخرفاتی که درعرفانهای نوین کاذب با رنگ و لعاب عوام فریبانه ازش بحث میشه و اب مسمومی به حلق تشنگان عرفان سالم می ریزن متفاوت است انچه در عرفانهای غیر دینی و اسلامی مطرح میشه اخرش به شیطان وصل میشه نه خدا و این انحرافات نه در عصر ما بلکه در عهد قدیم و عتیق و دوران ائمه هم بوده اند مانند واقفیه و مفوضه و خوارج و عرفانهای شیطانی که طمع وصال حق بدون عبادت خدا دارند بوده است و متاسفانه در عصر ما هم کم نیست عرفانهای شیطانی و شیطان پرستی و عرفانهای به ظاهر مثبت و دینی اما در باطن انحرافی که قران و اشعار عرفا رو تفسیر به رای می کنند و به حلق عوام الناس بی اطلاع می ریزند و اون بندگان خدا هم فکر میکنند دارند سیر الی الله می کنند رهبر عرفان های کنونی که عبادت خدا دران جای چندانی ندارد و سیره ائمه در ان دیده نمیشه یا مستقیم خود شیطان است یا در عرفانهایی که ظاهر دینی دارند رهبر اونها نماینده شیطان است امید که مورد هدایت خداوند و عنایات ائمه بخصوص امام عصر عجل الله تعالی فی فرجه قرار بگیریم. امین
شمیم معارف, [١٦.٠٣.١٩ ٢٠:٣٦] انجمن نجات از حلقه 👇👇👇 نقد و بررسی انحرافات عرفان کیهانی و راه نجات از این انحراف .سایت در لینک زیر http://www.nejatazhalghe.ir/cats/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA/%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%84%D9%82%D9%87
فردا 10 رجب مصادف است با سالروز ولات خجسته امام جواد و نوزاد عزیز امام حسین علی اصغر علیهم السلام.
انسان خلیفه الله است چه اینکه ذات اقدس ربوبی فرمود انی جاعل فی الارض خلیفه. این نعت و وصف عظیم در انسان بلحاظ کلی بالقوه است و در انبیاء و اولیاء معصوم علیهم السلام بصورت بالفعل هست. خلیفه یعنی کسی که متصف به اوصاف و اخلاق و کمالات مستخلفٌ منه است یعنی خلیفه متصف به صفت کسی است که خلیفه اوست . این خلافت مقام انسان بما هو انسان است و منحصر در فرد معصوم بالذات علیه السلام نیست از این رو هم عصمت میسور غیر است هم علم لدنی. انکه وارد در دایره عصمت اکتسابی شد علم لدنی را هم منطبق با شاکله وجودی اش حایز است با این تفاوت که هیچ دو نفری نیست که در یک مرتبه متجلی باشند چه اینکه تکرار در تجلی محال است. هر کسی هر مقدار که متصف به اخلاق الهی شد و رنگ الهی بخود گرفت هم ولی است و هم به اندازه ظرفش حایز مقام محمود. این طور نیست که مقامات معنویه دفعه واحده نزول اجلال کند بلکه بصورت مدرج حاصل میشه که حرکت جوهری مبین انست. یکی از راههای بالفعل کردن مقام محمود و اخلاق الهی و عصمت و علم لدنی که از اوصاف معصوم و اولیای الهی است " فتهجد به نافله" است یعنی نماز شب. چنانچه امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند قریب به این مضمون لقای الهی مسیری است که جز با مرکب شب زنده داری و نماز شب طی نمیشه. در نیمه شب تا قبل از طلوع افتاب که دراین دیجور آب حیات موجود است حوادث و وقایعی است که نفس شخص را به قلب نزدیک می کند و موجب " التجافی عن دار الغرور و الانابه الی دار الخلود و الاستعداد للموت قبل حلول الفوت" می شود. این مواقع اوقاتی است که کاروان و قافله اولیای الهی در ان عبور می کنند که؛ گنج بخش فیض عالم مظهر نور خدا ناقصان پیرکامل کاملان را رهنما باب امیرالمومنین علمدار قافله است که همو کعبه اولیای الهی است و این بر اهل آن مکشوف و بر خانواده معانی معنون است.
💠 سلطان هر اسم در انسان چگونه است؟ اگر انسان را دنبال کند و هر یک از« الحيّ العالم، القادر، العلیم...» را داشته باشد، می بیند سلطان آن اسم در او تجلی می کند و به او نور می دهد و سفره ی الهی برای او گشوده می شودکه از راه این اسم واین جدول وجود می خواهد به حقیقت خودش و به واقعیت این اسم اتصال یابد که براساس رصین اتّحاد عاقل به معقول بدان متحد می گردد اگر چه همه اسما را داراست چون مظهر اسم " الله"است ولی هر اسمی را تعقیب کند سلطان آن اسم در او ظهور می کند و این کار وابسته به همت و عزم و اراده و طهارت و کشیک نفس کشیدن و مراقبت و حریم دل را مواظب بودن و دهن را حفظ کردن و صادرات و واردات خود را مواظب بودن و خوراک ها را مواظبت کردن است. 📖/ج۱،ص۳۲۱ حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹
دوستانی که اهل طریقت، تفکر و باطن هستند به عرض می رسد: برخی فیلمها یا عکسها یا کارتون ها محتوای معناگرایی دارند و گاهی یک عکس یا کارتون یا فیلم می تواند کار ساعتها سخنرانی را بکند به دوستان اهل معنا پیشنهاد می کنم کارتون افسانه توشیشان را به دقت نگاه کنند. این کارتون محصول ژاپن است و بسیار حساب شده و دقیق و طبق اموزه ها و اصول کلی سلوک ساخته شده و در نوع خودش بسیار اموزنده است. این کارتون را می توانید در آپارات http://www.aparat.com/v/xeMi5 نگاه کنید.
✅جلد چهارم کتاب شریف مقامات معنوی حضرت استاد سید علی اکبر صداقت در سایت گلستان کشمیری بارگذاری شد. http://yon.ir/ZW6YY
فرمایش خداوند متعال به حضرات موسی وهارون علیهم السلام زمانی که میخواستند پیش فرعون برن. البته خطاب به همه مومنان است👇👇