eitaa logo
شمیم معارف
48 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
510 ویدیو
68 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
🌌 4⃣توصیه پیامبر خدا برای قبل خواب👇👇 🌌1⃣ ﺧﺘﻢ کردن قرآن با خواندن سه بار سوره توحید. ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣﻴﻢِ ❄ﻗُﻞْ ﻫُﻮَ ﺍﻟﻠﻪُ ﺃَﺣَﺪٌ * ❄ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺍﻟﺼَّﻤَﺪُ * ❄ ﻟَﻢْ ﻳَﻠِﺪْ ﻭَﻟَﻢْ ﻳُﻮﻟَﺪْ * ❄ ﻭَﻟَﻢْ ﻳَﻜُﻦ ﻟَّﻪُ ﻛُﻔُـﻮﺍً ﺃَﺣَﺪٌ. 🌌2⃣ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺷﻔﯿﻊ ﺧﻮﺩ ﮔﺮدانی: 🌀 ﺍَﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻲ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﻭَﺍﻝِ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍوِّ ﻋَﻠَﻲ جمیع ﺍﻻ‌َﻧْﺒِﻴﺎﺀِ ﻭَﺍﻟﻤُﺮْﺳَﻠﻴﻦ.َ 🌌3⃣ ﻣﺆﻣﻨﯿﻦ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﺕ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍﺿﯽ ﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﺳﺎﺯﯼ. 🌀 ُ ﺍَﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﻏْﻔِﺮْ ﻟِﻠْﻤُﺆْﻣِﻨﻴﻦَ ﻭَﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨﺎﺕِ. 🌌4⃣ 3،مرتبه ﺣﺞ ﻭﺍﺟﺐ ﻭ ﻋﻤﺮﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺁﻭﺭﯼ. 🌀 ﺳُﺒْﺤﺎﻥَ ﺍﻟﻠّﻪِ ﻭَ ﺍﻟْﺤَﻤْﺪُ ﻟِﻠّﻪِ ﻭَ ﻻ‌ﺍِﻟﻪَﺍِﻻ‌َّ ﺍﻟﻠّﻪُ ﻭَ ﺍﻟﻠّﻪُ ﺍَﻛْﺒَﺮُ. 🌌🌀گقتن تسبیحات حضرت زهرا 🌌🌀خواندن آیت الكرسی و سوره فلق، ناس و كافرون 🌌🌀سوره ى تكاثربه سفارش امام صادق علیه السلام : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ. حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ. كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ. ثُمَّ كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ. كَلَّا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ. لَتَرَوُنَّ الْجَحِيمَ. ثُمَّ لَتَرَوُنَّهَا عَيْنَ الْيَقِينِ. ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ. 🌌🌀 خواندن این دعا كه به منزله ی هزار رکعت نماز است:ِ چگونه هر شب قبل از خوابیدن هزار رکعت نماز بخوانیم !!!👇👇👇 روزى پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله وسلم در حضور اصحاب به امیرالمومنین علیه السلام فرمود: دیشب چه عمل خیری انجام داده‌اى؟ آن حضرت اظهار داشت: پیش از آن كه بخوابم، هزار ركعت نماز به جا آوردم، حضرت رسول فرمود: چگونه؟! پاسخ داد: از شما شنیدم كه فرمودید: هر كس هنگام خوابیدن سه مرتبه بگوید: 🍃یَفْعَلُ اللهُ ما یَشاءُ بِقُدْرَتِهِ، وَ یَحْكُمُ ما یُریدُ بِعِزَّتِهِ🍃 او همانند كسى است كه هزار ركعت نماز خوانده است. حضرت رسول اکرم فرمودند: راست گفتى،حقا که چنین است. 📚منبع :مستدرك الوسائل، ج 5، ص 49، ح 21. ⛔ آیا حیف نیست هرشب به این سادگی از چنین خیر پربرکتی محروم شویم ؟
عالم ‌ربانی مرحوم آخوند ملاعلی معصومی همدانی می فرمود: وقتی با پای ‌خود معصیتی انجام‌‌ دادی، با رفتن ‌به مسجد و مجالس حسینی ع ‌گناه آن را جبران‌ کن. اگر با چشم خود گناهی ‌کردی با قرآن خواندن و گریه از خوف‌ الهی و یا گریه بر مصائب اهل ‌بیت ع آن گناه را جبران کن. اگر با گوش‌ خود‌ گناهی‌ کردی، با شنیدن فضائل ائمه اطهار مخصوصا فضائل امیرالمومنین‌ع گناه آن را جبران کن. ↶【به ما بپیوندید 】↷ @taresidanbe313
هدایت شده از جمال العارفین
✨بنابر فرموده اهل معرفت برای دور ماندن از گناه این دو کار ضروری است : ۱-سکوت و کم حرف زدن. ۲-مشغول یکی از اذکار مانند صلوات یا استغفار شدن. ↶【به ما بپیوندید 】↷ ___________ 🌍 http://eitaa.com/joinchat/1384382464Cebf2a2682e
هدایت شده از حاج رضوان
MARE01.mp3
7.39M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس اثرماندگار علامه حسن زاده املی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤جلسه اول🌹 @samad10001
قابل توجه کسانی که جوک های مذهبی می سازند و با احادیث و ائمه و ایات قرانی جوک میسازند. وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ لَيَقُولُنَّ إِنَّمَا كُنَّا نَخُوضُ وَنَلْعَبُ قُلْ أَبِاللَّهِ وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنْتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ ﴿۶۵﴾ و اگر از ايشان بپرسى مسلما خواهند گفت ما فقط شوخى و بازى میکرديم بگو آيا خدا و آيات او و پيامبرش را ريشخند میکرديد (۶۵) لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمَانِكُمْ إِنْ نَعْفُ عَنْ طَائِفَةٍ مِنْكُمْ نُعَذِّبْ طَائِفَةً بِأَنَّهُمْ كَانُوا مُجْرِمِينَ ﴿۶۶﴾ عذر نياوريد شما بعد از ايمانتان كافر شده ايد اگر از گروهى از شما درگذريم گروهى [ديگر] را عذاب خواهيم كرد چرا كه آنان تبهكار بودند (۶۶) https://eitaa.com/shamime_maaref
اسرار صلوات خداوند عالم حرکت را آفريد تا مخلوقات را در اطوار گوناگون سير دهد تا به کمال خودشان برسند اين حرکت حُبّي و جِمالي است زيرا تکامل بخش است و ذکر آن صلوات بر محمد و آل محمد است. حرکت موجودي زنده است و ذي شعور زيرا حرکاتش و فعاليتش آگاهانه است و فعل آگاهانه از بي شعور وفاقد حيات صادر نمي شود و هر ذي شعوري ناطق است. حق تعالي از جهت محبت آنها را آفريد «کُنتُ کَنزاً مَخفياً فَاَحبَبتَ َان ُاعرَف» و آنها واسطه خلقت شدند از اين رو تکامل اشياء همان صلوات است و ذکر اشياء نيز همچنين. در حديث است که «ان الله خلق المشيه بنفسها و خلق الاشياء بالمشيه». «مشيّت» نور وجود محمد و آل محمد است. قال رسول الله (ص) «اول ما خلق الله نوري» حضرت ختمي مرتبت و عترت او که نور واحدند و خلايق بواسطه ايشان خلق شدند. حرکت حُبّي درکائنات امتداد حرکت و اراده خلقت صادر اول و حقيقت محمديه صلي الله عليه وآله است بنابراين ذکر حرکت حبّي (درعرفان) و حرکت جوهري (درحکمت) صلوات برمحمدوآل محمد است پس صلوات بفرست و با تمام موجودات وکائنات هم صدا شو. اللهم صل علي محمدٍ وآل محمد. امر صلوات بحث در اين مقال پيرامون کريمه «اِنَّ اللَه وَ مَلائکه يُصَلُّونَ عَلَي النَبي يا اَيها الذين امَنوا صَلُّوا عليه و سُلِّموا تَسليما» است. توضيح اينکه هر اسمي دو اقتضا دارد يکي اقتضاي ذاتي و ديگري اقتضا برحسب تعين. همه اسماء الله به لحاظ ذات، واحد و اشاره به ذات اقدس اله دارند و به لحاظ تعين خصوصيت و تمايلات خاص يعني ويژگيهاي خود را دارد. کريمه را با جلاله الله آورد به علت جامعيت وشموليت آن حضرت نسبت به کل حضرات اسماء عظام. بنابراين جلوس جلاله الله دراين کريمه روي حساب دقيق و حکمت الهيه است. مي فرمايد الله تعالي و ملائکه صلوات مي فرستند بر نبي اي کساني که ايمان آورده ايد درود بفرستيد بر او و تسليم باشيد. جناب رسول الله صلي الله عليه و آله چون مظهر تام جميع صفات الهي است نه يک يا چند اسم خاص بنابراين اسم مبارک خداوند عالم به اسم جمعي الله آورده شد از اين جا معلوم مي شود که خداي سبحان براي هر کسي به قدر سعه وجودي و مظهريت او تجلي مي فرمايد. مظهر تام الهي واسطه خلقت است چه اينکه حق تبارک و تعالي فرمود: «يا احمد لولاک لما خلقت الافلاک» از اين رو ايشان ربّ مادون خود است زيرا مادون او به دست حقيقت وجودي آن حضرت و باذن الله و امرالله موجود شدند. امام صادق سلام الله عليها فرمود: ان الله خلق الاشياء بالمشيه و خلق المشيه بنفسها» حضرات معصومين و در راس ايشان جناب رسول الله همان مشيت است چه اينکه در اخبار نيز بدان نص دارد. بنابراين همه مرهون روحانيت وجود او هستند و چون خلفاي بر حق آن حضرت که به امر الهي و انتصاب ختمي مرتبت هستند به نص قرآن کريم در آيه مباهله نفس رسول الله هستند بنابراين حضرات ايشان عليهم السلام به تبعيت نبي خاتم و اوصاف او واسطه خلقت و ربّ مادون خويشند. در روايات است که حضرت بقيه الله عجل الله تعالي فرجه فرمودند: ما دست پرورده خدا و مردم دست پرورده ما هستند. از اين رو حضرت اعظم و جانشينان معصوم آن حضرت مادون حق و ديگران مادون ايشانند و نيز بدان اين ظريفه را که ذوات مطهره آنها ربّ تعين خويش نيز هستند که اين رابطه بسان رابطه عقل با نفس و عقل فعال با عقل انساني است. اين قاعده که به کشف الهي حاصل شده است محصور در شخص شخيص معصوم عليهم السلام نيست . هر فردي از افراد انسان ذاتشان و حقيقت وجوديشان ربّ تعين خارجي آنهاست لکن فرق در اينجاست که حقيقت وجودي معصوم عليه السلام مشرف است بر حقايق وجوديه زيرا آنها محيط هستند بر ذوات موجودات و اشخاص . بنابراين همه روزي خور و مربوب ذوات مطهره معصومين عليهم السلام اند. روي ديگر سخن و غرض ديگر ما در اين مقال اين است که در کريمه فوق فرمود: يا ايها الذين امنوا صلوا عليه» صلوا يعني درود فرستادن. ارسال درود مراتب دارد مرتبه نازله آن ارسال با زبان و کلام و بيان است و بهره ارسال کننده نيز هم سطح رتبه وجودي ارسال زباني است. جناب رسول الله و معصومين عليهم السلام نيازي به صلوات اشخاص ندارند نه چيزي به آنها مي افزايد نه نفرستادنش کاستي براي ايشان دارد. بنابراين خداي سبحان به چيزي دعوت نمي فرمايد که سودي سطحي داشته باشد که با غفلت همراه است مثلاً صرفا ثواب داشته باشد اين ثواب عمدتا بهره افرادي است که براي ثواب کار مي کنند اما حقيقت چيزي فراتر از اين مطلب است که هر کس به اندازه مرتبه وجوي اش از آن بهره مند مي شود. مرتبه ديگر صلوات فرستادن اتصاف به اوصاف نبي است يعني امر صلوات بفرستيد همان متصف به صفت او شويد است و مرتبه نازله آن محبت ورزيدن است چه اينکه محبت آل طاهرين مطهِّر است و پاک کننده در اخبار معصومين است که صلوات گناهان را پاک مي کند چون صلوات محبت مي آورد و محبت مطهرين طهارت بخش است. معلوم شد که غرض اصلي از صلوات اتصاف به اوصاف آل ط
اهرين است که نتيجه آن طهارت جان است که ظرف توحيد حق شود. هدف از خلقت انسان عبوديت و عبادت است «ما خَلَقتُ الجن و الانس الّا ِليَعبُدون». عبوديت با حرکات سطحي و شناخت بي ريشه و عبادات بي معرفتانه محقق نمي شود يعني بايد جان شخص به رنگ جان مولايش در بيايد. يعني بهترين صلوات متصف شدن به اخلاق محمدي است يعني صلوات عملي وذکر عملي به درد انسان مي خورد چه اين که معصومين فرموده اند که محبت اهل بيت بدون معرفت و عبادت و اطاعت حق سودي ندارد. بنابراين اينکه خداوند متعال فرمود صلوات بفرستيد ناظر بر اين کريمه حق است که «لکم في رسول الله اسوه حسنه» يعني صلوات بايد مقدمه اتصاف شود مقدمه اطاعت رسول باشد که در طول اطاعت خداست در کريمه حشر فرمود: هر چيزي را که رسول گرفت بگيريد و از هر چه نهي کرد دوري کنيد. پس ذکر صرفا زباني چيزي را تغيير نمي دهد و چيزي در وجود نمي آورد. همانطور که گفتيم صلوات ذکر حرکت حبّي است و اين حرکت موجب تکامل است يعني نفس را از نقص به کمال حرکت مي دهدکه منزل اوست. صلوات حقيقي آن است که اخلاق رذيله را پاک کند و اخلاق حميده جايگزين آن کند. پس کسي که در حال تلاش براي اتصاف به اوصاف محمدي است دائم ذاکر به ذکر شريف صلوات است. «و الذين علي صلاتهم دائمون». استفاده کنندگان از روحانيت محمديه در چند مراتبند مرتبه نازل آن سهم عوام است که زباني صلوات مي فرستند و از زبانشان تجاوز نمي کند مرتبه بالاتر از آن شهدا هستند و بالاتر اولياي الهي و علما آل الله و بالاتر از آن انبياء اند و بالاتر حضرات معصومين عليهم السلام. معناي نفساني «آل» «آل» اسم ارتباط نفساني بين دو چيز است مثلاً آل محمد. نفساني بودن اين ارتباط ناظر بر اتحاد صفات بين آنهاست مثلاً خليفه آل مستخلف است به اين نحوه که خليفه متصف به صفات مستخلف است. اولياء و اوصيا و انبياء و علماي الهي آل الله اند يعني متصف به صفت خداي سبحانند.اتصاف به صفت و صفت و موصوف همان وراثت و ارث و وارث است لذا خليفه آل مستخلف است يعني خليفه وارث اوصاف مستخلف است اعني جانشين اوصاف اوست. آل الله يعني علمايي که وارث علوم و صفات انبياء اند. آل محمد يعني افرادي که متصف به اوصاف محمدصلي الله عليه وآله و وارث علوم اويند. آل عيسي يعني افرادي که متصف به صفات عيسي عليه السلام و وارث علوم و اوصاف او هستند. علي نماد قلب و عشق
امام سجاد (؏) ؛ دعاے مومن سہ حالت دارد ⇦یا برایش ذخیره مےشود ⇦یا در دنیا برآورده مےشود ⇦و یا بلایے از او برطرف مےشود 📚تحف العقول ۲۸۰ @samade_1001
هدایت شده از حاج رضوان
MARE01.mp3
7.39M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس اثرماندگار علامه حسن زاده املی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤جلسه اول🌹 @samad10001
هدایت شده از الهادی
* 🔻از بيستم شعبان تا آخر ماه مبارك رمضان مناسب است كه يك اربعين دعای عهد را بخواند و ملتزم باشد. اين، يك نوع استقرار در محبت و ولايت ميآورد. بعد از نماز صبح دعاي عهد را انسان چهل روز ادامه بدهد. اين ديگر مي ماند. بعد هم اگر برايش ملكه شد، ادامه بدهد؛ ولي از 18ـ 20 ماه شعبان تا آخر ماه رمضان 40 روز بدون فاصله می توان دعای عهد را ادامه داد. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
شيخ كلينى و غير او از احضرت صادق عليه السّلام روايت كرده اند: اين دعا را تعليم زراره فرمود: كه در زمان غيبت و امتحان شيعه بخوانند: اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى خدايا خود را به من بشناسان، زيرا اگر خود را به من نشناسانى فرستاده ات را نشناخته ام، خدايا فرستاده ات را به من بشناسان، زيرا اگر فرستاده ات را به من نشناسانى حجّتت را نشناخته ام، خدايا حجّتت را به من بشناسان، زيرا اگر حجّتت را به من نشناسانى، از دين خود گمراه مى شوم.
هدایت شده از 🌟طهارت نفس🌟
آیت الله بهجت (ره) : 💗👈 برای تحصیل حضور قلب (در نماز) ، باید در طی روز چشم و گوش و زبان خود را کنترل کنیم. بدون مواظبت ، حضور قلب حاصل نمی شود @samade_1001
قسمت پنجم_شرح مراتب طهارت نفس 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 💠اعتدال و ميانه روي در امور عملي: حضرت آقا در ادامه بحث طهارت ظاهر فرموده‌اند: «طهارت اعضاء از اطلاق و رها کردن آنها در تصرفات خارج از دائرة اعتدال که به حسب شرع و عقل معلوم است». 🔹آن سير عملي که در امور انساني به عنوان معيار شناسانده شده، حد وسط در امور است که از آن تعبير به اعتدال و ميانه روي نيز مي‌کنند. 🔹اگر يک کارگر اصلاً کار نکند تفريط کرده است و همچنين اگر آنچنان کار کند که به اعضا و جوارح بدنش فشار وارد شود افراط کرده است که هر دو صورت بي طهارتي است. معناي طهارتِ در کار آن است که انسان اوّلاً به طور کلي بي کار و بي شغل نباشد و ثانياً بيش از حد کار نکند و بر خودش فشار وارد نياورد. 🔹اعتدال در امر کسب مال و منال براي آسايش اهل و عيال آن است که طبق فرمايش معصوم انسان روزش را به سه قسم تقسيم کرده و يک قسم آن را به کسب روزي مادي و مابقي را به اموري چون رسيدگي به همسر و فرزندان، تحقيق و تفحص علمي، تفکر در نظام احسن عالم، اظهار عبوديّت در پيشگاه حقيقت نظام هستي و استراحت اختصاص دهد و مراد از طهارت نيز رعايت همين حد اعتدال مذکور است. 💠تطهير لسان: 🔹حضرت آقا در ادامة بحث طهارت عبارتي را در خصوص لسان آورده اند و آن اينکه: «و به خصوص لسان رادو طهارت است. يک صمت از مالا يعني و ديگر مراعات عدل در آنچه که از آن تعبير مي کند که نه به نقص بيان دربارة آن جائز باشد، و نه وصفش بدانچه که موصوف بدان نيست». «صمت از مالا يعني» يعني سکوت از آنچه نبايد بگويد. دهاني که باز است و هر چه مي خواهد مي گويد به همراه نفسي که اين دهان و زبان آلت اوست فاقد طهارت اند. مرحوم نراقي در معراج السعاده مي فرمايد: «حتي زن و شوهر نيز حق ندارند در خلوت، حرفهاي زشت و رکيک به همديگر بزنند.» زيرا حيف است از حقيقتي که بايد از آن نور خارج شود. 🔹نفس معيار خوبي براي انسان است. ما بايد محسوسات حواس پنجگانه مان را به واسطة بالا رفتن يا پائين آمدن نفس بسنجيم. اگر نفس به واسطة شنيدن کلامي بالا رفت، آن را بيشتر بشنويم. اگر پائين آمد از آن دوري کنيم. 🔹مرحوم نراقي (ره) در معراج السعاده روايتي را نقل فرموده اند که اين روايت بيانگر شرح تکويني ارتباط بين زبان و اعضا و جوارح انسان است. در اين روايت آمده است: اعضا و جوارح هر شخصي روزانه يک گفتگوي تکويني با زبان دارند که اگر قوي شويم مي توانيم اين گفتگو را بشنويم. 🔹هر روز صبح زبان به اعضاء و جوارح انسان مي گويد، کيف اصبحتم! يعني چگونه داخل صبح شديد و حالتان چطور است؟! 🔹اعضاء و جوارح در جواب مي گويند: اگر تو ما را به حال خود بگذاري امر ما به خير و خوبي است، به تعبير ديگر اعضا و جوارح در جواب زبان مي گويند: اي زبان! ما تو را در بهترين جاي بدنمان قرار داديم و همة ما به همراه فک بالا و فک پائين جمع شده ايم تا دژ محکمي برايت فراهم آوريم تا تو در آن راحت باشي و در اين دژ هيچ ضربه اي به تو اصابت نکند که اگر ضربه اي وارد آمد يا دندان بشکند و يا چانه از بين برود. خواهشي که از تو داريم اين است که در عوض اين همه خدماتي که در حقت کرده ايم تو مردانگي داشته باش و سکوت کن و حرف نزن که اگر تو ساکت باشي ما هيچ مشکلي نخواهيم داشت. 🔹حديثي از امير المؤمنين «عَلَيهِ السَلام» در «درر الکلم» نقل شده است که امام فرمودند: «الجاهل عقله و راء لسانه و العاقل لسانه وراء عقله» يعني زبان جاهل جلوي عقلش و زبان عاقل پشت عقلش قرار دارد. و نيز امام علي «عَلَيهِ السَلام» فرمايد: «لسان العاقل و راء قلبه و قلب الاحمق و راء لسانه»؛ يعني دانا تا اول به مشورت نکندو در آن سخن تأمل ننمايد به زبان نياورد و دل نادان در پس زبان اوست. 🔹زبان شخص جاهل امام و عقلش مأموم اوست برخلاف عاقل که زبانش مأموم و عقلش امام اوست. دليل فرمودة امام اين است که عاقل وقتي بخواهد حرفي بزند ابتدا فکر مي کند که آيا اين حرف را بگويم يا نه؟! @samade_1001
دعای پرفایده در كتاب«بلد الأمين»از حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله روايت كرده:هركه هر روز ده بار اين دعا را بخواند،حق تعالى چهار هزار گناه كبيره او را بيامرزد،و وى را از سكرات مرگ و فشار قبر،و صدهزار هراس قيامت نجات دهد، و از شرّ شيطان و سپاهيان او محفوظ گردد،و قرضش ادا شود،و اندوه و غمش برطرف گردد،دعا اين است: اَعْدَدْتُ لِكُلِّ هَوْلٍ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ وَ لِكُلِّ هَمٍّ وَ غَمٍّ ما شاءَاللَّهُ وَ لِكُلِّ نِعْمَةٍ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لِكُلِّ رَخآءٍ اَلشُّكْرُ لِلَّهِ وَ لِكُلِّ اُعْجُوبَةٍ سُبْحانَ الِلَّهِ وَ لِكُلِّ ذَنْبٍ اَسْتَغْفِرُاللَّهَ وَ لِكُلِّ مُصيبَةٍ اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا اِلَيْهِ راجِعُونَ وَ لِكُلِّ ضيقٍ حَسْبِىَ اللَّهُ وَ لِكُلِّ قَضآءٍ وَ قَدَرٍ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ وَ لِكُلِّ عَدُوٍّ اِعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ وَ لِكُلِّ طاعَةٍ وَ مَعْصِيَةٍ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظيمِ .مهيا كردم براى هر هراسى«لا اله الا اللّه»را و براى هر اندوه و غمى،«ما شاء اللّه»را،و براى هر نعمتى «الحمد للّه»،و براى هر راحتى«الشكر للّه»،و براى هر شگفتى«سبحان اللّه»،و براى هر گناهى«استغفر للّه» و براى هر مصيبت«انا للّه و انا اليه راجعون»را،و براى هر تنگى«حسبى اللّه»و براى هر قضا و قدر«توكلت على اللّه»را،و براى هر دشمن«اعتصمت باللّه »را و براى هر طاعت و معصيت«لا حول و لا قوّة الاّ باللّه العلى العظيم»را.
دوستان گرامی ا گر سوالی درخصوص موضوعات مرتبط با گرایش کانال داشتند به آی دی حقیر پیام بدهند. با تشکر @abbas_kalhor
این جمله بو علی سینا را باید با طلا نوشت ... که میفرمایند : 🌟هر چیزی کمش دارو است ؛ متوسطش غذا است ؛ و زیادش سم است ... حتی محبت کردن! ۱- هیچ وقت با کسی بیشتر از جنبه اش شوخی نکن... حرمتها "شکسته" میشود. ۲- هیچ وقت به کسی بیشتر از جنبه اش خوبی نکن... تبدیل به "وظیفه" میشود. ۳ - هیچ وقت به کسی بیشتر از جنبه اش عشق نورز... "بی ارزش" میشی... از ذهن تا دهن فقط یک نقطه فاصله است... پس تا ذهنت را باز نکردی ، دهانت را باز نکن! @samade_1001
پرسش: جوانی است هر چه برای ازدواج اقدام می‌کند، موفق نمی‌شود، چه دستورالعملی می‌فرمایید؟ پاسخ: نماز جعفر؛ به ترتیب و با دعای زادالمعاد۱. »»» دانلود شیوه خواندن نماز جعفر طیار به همراه دعای زادالمعاد (PDF) ««« نماز حضرت جعفر علیه‌السلام چهار رکعت است با دو تشهد و دو سلام؛ در رکعت اول پس از سوره «حمد»، سوره «زِلزال» و در رکعت دوم، پس از آن [سوره حمد]، سوره «والعادیات» و در رکعت سوم سوره «اذا جاءَ نصرُاللهِ والفتح» و در رکعت چهارم سوره «قل هواللهُ احدٌ» خوانده می‌شود. در هر رکعت، پس از تمام شدن قرائت سوره‌های یاد شده، پانزده بار گفته می‌شود: «سُبحانَ اللهِ و الحمدُ لِلهِ و لااله‌الا‌اللهُ و اللهُ اکبر» و در رکوع نیز همین تسبیحات ده بار، و پس از برخاستن از رکوع ده بار، و در سجده اول ده بار، پس از سر برداشتن از سجده ده بار، و در سجده دوم ده بار، پس از سجده پیش از برخاستن برای انجام رکعت رکعت دوم ده بار همین ذکر گفته می‌شود. این ترتیب، در هر چهار رکعت رعایت می‌گردد، که مجموع تسبیحات به سیصد می‌رسد. پس از اتمامِ این چهار رکعت، این دعا خوانده می‌شود: سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ تَرَدَّى بِهِ، سُبْحَانَ مَنْ تَعَطَّفَ بِالْمَجْدِ وَ تَكَرَّمَ بِهِ، سُبْحَانَ مَنْ لَا يَنْبَغِي التَّسْبِيحُ إِلَّا لَهُ جَلَّ جَلَالُهُ، سُبْحَانَ مَنْ أَحْصَى كُلَّ شَيْءٍ بِعِلْمِهِ، وَ خَلْقَهُ بِقُدْرَتِهِ، سُبْحَانَ ذِي الْمَنِّ وَ النِّعَمِ، سُبْحَانَ ذِي الْقُدْرَةِ وَ الْكَرَمِ. اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عَرْشِكَ، وَ مُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ كِتَابِكَ وَ بِاسْمِكَ الْأَعْظَمِ، وَ كَلِمَاتِكَ التَّامَّاتِ الَّتِي تَمَّتْ صِدْقاً وَ عَدْلًا أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ وَ أَنْ تَجْمَعَ لِي خَيْرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ بَعْدَ عُمُرٍ طَوِيلٍ. اللَّهُمَّ أَنْتَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ الْخَالِقُ الرَّازِقُ الْمُحْيِي الْمُمِيتُ الْبَدِيءُ الْبَدِيعُ لَكَ الْكَرَمُ وَ لَكَ الْمَجْدُ وَ لَكَ الْمَنُّ وَ لَكَ الْجُودُ وَ لَكَ الْأَمْرُ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ يَا وَاحِدُ يَا أَحَدُ يَا صَمَدُ يَا مَنْ لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ يَا أَهْلَ التَّقْوَى وَ يَا أَهْلَ الْمَغْفِرَةِ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ يَا عَفُوُّ يَا غَفُورُ يَا وَدُودُ يَا شَكُورُ أَنْتَ أَبَرُّ بِي مِنْ أَبِي وَ أُمِّي وَ أَرْحَمُ بِي مِنْ نَفْسِي وَ مِنَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ يَا كَرِيمُ يَا جَوَادٌ. اللَّهُمَّ إِنِّي صَلَّيْتُ هَذِهِ الصَّلَاةَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِكَ وَ طَلَبَ نَائِلِكَ وَ مَعْرُوفِكَ وَ رَجَاءَ رِفْدِكَ وَ جَائِزَتِكَ وَ عَظِيمَ عَفْوِكَ وَ قَدِيمَ غُفْرَانِكَ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْفَعْهَا فِي عِلِّيِّينَ وَ تَقَبَّلْهَا مِنِّي وَ اجعلنا [اجْعَلْ] نَائِلَكَ وَ مَعْرُوفَكَ وَ رَجَاءَ مَا أَرْجُو مِنْكَ فَكَاكَ رَقَبَتِي مِنَ النَّارِ وَ الْفَوْزَ بِالْجَنَّةِ وَ مَا جَمَعْتَ مِنْ أَنْوَاعِ النَّعِيمِ وَ مِنْ حُسْنِ الْحُورِ الْعِينِ وَ اجْعَلْ جَائِزَتِي مِنْكَ الْعِتْقَ مِنَ النَّارِ وَ غُفْرَانَ ذُنُوبِي وَ ذُنُوبِ وَالِدَيَّ وَ مَا وَلَدَا وَ جَمِيعِ إِخْوَانِي وَ أَخَوَاتِيَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ الْمُسْلِمِينَ وَ الْمُسْلِمَاتِ الْأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَ الْأَمْوَاتِ وَ أَنْ تَسْتَجِيبَ دُعَائِي وَ تَرْحَمَ صَرْخَتِي وَ نِدَائِي وَ لَا تَرُدَّنِي خَائِباً خَاسِراً وَ اقْلِبْنِي مُفْلِحاً مُنْجِحاً مَرْحُوماً مُسْتَجَاباً دُعَائِي مَغْفُوراً لِي يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ يَا عَظِيمُ يَا عَظِيمُ يَا عَظِيمٌ. قَدْ عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِكَ فَلْيَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْكَ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ يَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ يَا نَفَّاحاً بِالْخَيْرَاتِ يَا مُعْطِيَ الْمَسْئُولَاتِ يَا فَكَّاكَ الرِّقَابِ مِنَ النَّارِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ فُكَّ رَقَبَتِي مِنَ النَّارِ وَ أَعْطِنِي سُؤْلِي وَ اسْتَجِبْ دُعَائِي وَ ارْحَمْ صَرْخَتِي وَ تَضَرُّعِي وَ نِدَائِي وَ اقْضِ لِي حَوَائِجِي كُلَّهَا لِدُنْيَايَ وَ آخِرَتِي وَ دِينِي مَا ذَكَرْتُ مِنْهَا وَ مَا لَمْ أَذْكُرْ وَ اجْعَلْ لِي فِي ذَلِكَ الْخِيَرَةَ وَ لَا تَرُدَّنِي خَائِباً خَاسِراً وَ اقْلِبْنِي مُفْلِحاً مُنْجِحاً مُسْتَجَاباً لِي دُعَائِي مَغْفُوراً لِي مَرْحُوماً يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. يَا مُحَمَّدُ يَا أَبَا الْقَاسِمِ يَا رَسُولَ اللَّهِ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَنَا عَبْدُكُمَا وَ مَوْلَاكُمَا غَيْرُ مُسْتَنْكِفٍ وَ لَا مُسْتَكْبِرٍ ب
َلْ خَاضِعٌ ذَلِيلٌ عَبْدٌ مُقِرٌّ مُتَمَسِّكٌ بِحَبْلِكُمَا مُعْتَصِمٌ مِنْ ذُنُوبِي بِوَلَايَتِكُمَا أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكُمَا وَ أَتَوَسَّلُ إِلَى اللَّهِ بِكُمَا وَ أُقَدِّمُكُمَا بَيْنَ يَدَيْ حَوَائِجِي إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَاشْفَعَا لِي فِي فَكَاكِ رَقَبَتِي مِنَ النَّارِ وَ غُفْرَانِ ذُنُوبِي وَ إِجَابَةِ دُعَائِي. اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ تَقَبَّلْ دُعَائِي وَ اغْفِرْ لِي يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. ۱. حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره برای رفع مشکلات در موارد متعددی این دستورالعمل را توصیه می‌کردند
solook-aks.pdf
8.55M
کتاب سلوک. از اقای شهریاری