49.mp3
4.99M
💐#سلام_علیکم
#تفسیرساده_یک_آیه_هرروز
آیه 49 🌹ازسوره مائده
وَ أَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ لا تَتَّبِعْ أَهْواءَهُمْ وَ احْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ ما أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّما يُرِيدُ اللَّهُ أَنْ يُصِيبَهُمْ بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَ إِنَّ كَثِيراً مِنَ النَّاسِ لَفاسِقُونَ
و اينكه ميان آنان طبق آنچه خداوند نازل كرده حكم كن، و از هوسهاى آنان پيروى مكن، و بر حذر باش از اين كه تو را از برخى از آنچه خداوند بر تو نازل كرده منحرف سازند. پس اگر آنان (از حكم و داورى تو) روىگرداندند، پس بدان كه خداوند مىخواهد آنان را به خاطر پارهاى از گناهانشان مجازات كند، بى شك بسيارى از مردم فاسقند
آیه 49 🌹ازسوره مائده
وَ أَنِ=واینکه
احْكُمْ=داوری کن
بَيْنَهُمْ =درمیانشان
بِما=به آنچه
أَنْزَلَ =فرو فرستاده است
اللَّهُ=الله
وَ لا تَتَّبِعْ =وپیروی مکن
أَهْواءَهُمْ=ازخواهش های آنان
وَ احْذَرْهُمْ=وبرحذرباش ازآنان
أَنْ يَفْتِنُوكَ=که مبادا منحرف سازند تورا
عَنْ =از
بَعْضِ =برخی
ما أَنْزَلَ =ازآنچه فرو فرستاده است
اللَّهُ =الله
إِلَيْكَ=به سوی تو
فَإِنْ =پس اگر
تَوَلَّوْا=پشت کنند
فَاعْلَمْ=آنگاه بدان که
أَنَّما=همانا
يُرِيدُ=می خواهد
اللَّهُ=الله
أَنْ يُصِيبَهُمْ=که دچار سازد آنهارا
بِبَعْضِ=به[ سزای] برخی
ذُنُوبِهِمْ =گناهانشان
وَ إِنَّ =وهمانا
كَثِيراً =بسیاری
مِنَ=از
النَّاسِ=مردم
لَفاسِقُونَ =البته نافرمانند
🌴#چهارشنبه۱۴٠۳/۹/۲۸
📜#بیانیه جمعی از حقوقدانان در حمایت از قانون «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب»
باسمهتعالی
با سلام و احترام
نظر به تصویب قانون «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» در روزهای اخیر و برخی اظهارنظرهای غیرمنصفانه پیرامون آن، اینجانبان به عنوان بخشی از جامعه حقوقی کشور بر آن شدیم تا در خصوص این قانون از دیدگاه حقوقی و فارغ از هرگونه سوگیری، نکاتی چند را با ملت شریف ایران بیان نماییم:
1. همانگونه که رئیس جمهور محترم، جناب آقای دکتر پزشکیان بارها بر لزوم اجرای سیاستهای کلی نظام تأکید کرده اند و بر زمین ماندن این سیاستها را علت وضع موجود دانسته اند؛ لازم به یادآوری است که یکی از این سیاستهای معطلمانده «سیاستهای کلی خانواده» به ویژه بند هشتم آن یعنی «ایجاد فضای سالم و رعایت روابط اسلامی زن و مرد در جامعه» است که با وجود اوضاع کنونی حجاب و عفاف در کشور، تحقق آن نشدنی و ناممکن مینماید.
2. قانون اساسی به عنوان میثاق ملی در بند 1 اصل سوم، دولت جمهوری اسلامی ایران را موظف نموده تا همه امکانات خویش را در جهت «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» به کار ببرد. همچنین در اصل دهم قانون اساسی عنوان شده «همه قوانین و مقررات و برنامهریزیهای مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.» و اصل بیست و یکم نیز «ایجاد زمینههای مساعد برای رشد شخصیت زن» و «تضمین حقوق زن در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی» را از وظایف دولت برشمرده است. در حالیکه هر عقل سلیمی گواهی خواهد داد که شیوع بدپوششی و برهنگی در جامعه با اصول فوق مغایرت داشته، کیان خانواده را متزلزل کرده و فرصت رشد شخصیت و بالندگی معنوی زنان مسلمان سرزمینمان را از ایشان سلب مینماید.
این در حالی است که رئیسجمهور، طبق اصل یکصد و سیزدهم، «مسئولیت اجرای قانون اساسی» را نیز بر عهده داشته و بر اساس اصل یکصد و بیست و یکم، در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد کرده است که «پاسدار قانون اساسی کشور» باشد.
3. قانون «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» همچون سایر قوانین،فرايند دموكراتيك تصويب قانون توسط نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي را در بستر كارشناسي و نخبگاني اين حوزه طي كرده است. همچين نظارت شرعی بر آن مبتني بر روال مندرج در قانون اساسي توسط شوراي نگهبان بوده و عدم مغايرت اين قانون با ضوابط و احكام شرعي محرز شده است. لذا در حال حاضر اين قانون در جايگاه قانون مصوب جمهوري اسلامي ايران است و عدم اجرای آن موجب تضعیف نظام قانونگذاری و در ادامه تضعيف حاكميت قانون خواهد بود. هرچند قانون مورد اشاره همانند هر محصول بشری دیگری بری از خطا و اشتباه نبوده و محتمل است در مرحله اجرا انتقاداتی بدان وارد باشد، لیکن همانند تمام قوانین دیگر در طول مدت زمان اجرای آن با شناسايي موضوعات اصلاحي قانون، در چهارچوب مجاری پیشبینی شده در نظام حقوقی کشور، قابل اصلاح و بازنگري است.
4. بر خلاف آنچه این روزها، غیرمسئولانه و غیرمنصفانه توسط برخی افراد و رسانهها بیان میگردد؛ قانون مزبور به هیچ وجه به حد حجاب شرعی نپرداخته و آنچه در این قانون مورد توجه است صرفاً تعیین ضوابطی حداقلی برای پوشش در اماکن مختلف بوده که بر اساس شواهد موجود، این امر حتی در جوامع غربی نیز به نوعی پذیرفته شده است.
5. قانون «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» بر خلاف جوسازی های رسانه ای، مختص زنان نبوده و به صراحت بدپوششی مردان را نیز تعریف کرده و مورد توجه قرار داده است. لذا القای این مطلب که قانون مذکور تبعیض جنسیتی روا داشته و موجب تضییع حقوق زنان می شود، امری خلاف واقع است.
در پایان بر اساس مراتب فوق و در راستای اصل یکصد و بیست و یکم قانون اساسی، از رئیس جمهور محترم انتظار داریم استعداد و صلاحیت حداکثری دولت را در اجرای قانون «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» بهکارگیری نموده، در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند.
ما نیز به عنوان جزیی از جامعه حقوقی کشور، آمادگی خود را جهت یاری دولت در اجرای هرچه بهتر این قانون اعلام میداریم.
با تجدید احترام
جمعی از قضات، وکلای دادگستری، سردفتران، کارشناسان حقوقی، اساتید و دانشجویان رشته حقوق
*برای امضای این درخواست، از طریق پیوند زیر مشارکت نمایید.*
https://survey.porsline.ir/s/jOtDRWXK
🔸ثبت دوازدهمین مصالحه قتل در استان با گذشت خانواده مقتول
🔹 رضایت اولیای دم و رهایی یک محکوم به قصاص در قزوین.
🔹به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان قزوین، حجت السلام محمد حیدری با اشاره به جایگاه گذشت در آموزه های اسلامی و لزوم ترویج آن در جامعه گفت: مصالحه یکی از مهم ترین اهداف دردستگاه قضایی است به طوری که اعضاء شعبه مصالحه قتل همواره در تلاش هستند تا با استفاده از ظرفیت های موجود در زمینه صلح و سازش(مصلحین) پرونده های قتل اقدامات موثری داشته باشند.
🔹وی ادامه داد: با همت و تلاش اعضا شعبه مصالحه قتل و برگزاری چندین جلسه، یک محکوم به قصاص پس از سه سال، با گذشت کریمانه اولیای دم از قصاص رهایی یافت.
⚖#حقوق_یاران_قزوین
50.mp3
5.04M
💐#سلام_علیکم
#تفسیرساده_یک_آیه_هرروز
آیه 50🌹 ازسوره مائده🌹
أَ فَحُكْمَ الْجاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْماً لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ
آيا آنان حكم جاهليّت را مىطلبند؟ براى اهل ايمان و يقين، داورى چه كسى از خدا بهتر است؟
آیه 50🌹 ازسوره مائده🌹
أَ فَحُكْمَ =پس آیا حکم [روزگار]
الْجاهِلِيَّةِ = جاهليّت را
يَبْغُونَ=می جویند؟!
وَ مَنْ=وکیست
أَحْسَنُ=بهتر
مِنَ=از
اللَّهِ=الله
حُكْماً=درداوری
لِقَوْمٍ =برای گروهی
يُوقِنُونَ = که يقين دارند
🌴#پنجشنبه ۱۴٠۳/۹/۲۹
24.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥سخنان طوفانی آیت الله وفسی
🎥 تو غلط میکنی قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد .
امام خمینی(ره)
✍️ آقای مسعود #پزشکیان تو به کلام الله مجید سوگند یاد کردهای که من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد میکنم که پاسدار مذهب رسمی و قانون اساسی کشور باشم، آقای نهج البلاغهدان و قرآنخوان همیشه سر به سجود؛
تو مجری قانونی و وظیفه داری که به قانون عمل کنی، اما اطرافیانِ برانداز و منحرفت، با تو کاری کردهاند که،عهد خود را با خدا و ملت انقلابی ایران شکستهای؛
پس تو دیگر با قانون شکنیهایی که کردی، عملاً از مقام خود عزل شده و به هیچ وجه صلاحیت شرعی و قانونی نسبت به این مقامی که غصب کردهای را نداری ... !! 🤔
⚖#شمیم_عدالت
🎥 #تجرد_رئیسجمهور_افتخار_ندارد
و روا نیست تبلیغ شود! حتی امام علی (علیهالسلام) بعداز شهادت حضرت فاطمه (سلامالله علیها) ازدواج کردند
اصلاً همگی بنشینند دور هم آه بکشند، بغض کنند و ابری و خیس شوند، ولی حتی اسوه مردانگی و نماد وفاداری، امام علی -که آقای پزشکیان، به تأسی از ایشان تظاهر میکند- بعداز شهادت حضرت فاطمه، با حضرت امالبنین ازدواج کردند که یکی از فرزندانشان، حضرت ابوالفضل العباس بودند.
تکثیر الگوی «وفادارم، پس مجرد میمانم»، بر اساس قاعده «لا رهبانیّة فی الاسلام»، ابداً قابل دفاع و توصیه نبوده و اکیداً، ناپسند و مردود به شمار میرود.
اینکه آقای پزشکیان در حریم زندگی خصوصی و احوال شخصیهاش، تصمیم گرفته بعداز فوت جانسوز همسر مرحومهاش دیگر ازدواج نکند، به خودش مربوط است اما بهعنوان نماد جمهوریت ایران اسلامی، ایشان و اطرافیانش اجازه ندارند مدام این انتخاب در زندگی خصوصی وی را، بهمثابه یک روش ستودنی و یک شبهالگوی زیست ایرانیاسلامی به جامعه و مردم حقنه کنند.
وفاداری، در تجرد بعد فقدان همسر تعریف نمیشود وگرنه معاذالله، زبان متوهمان، تحریفگران و بدعتگذاران، لال، مطابق چنین توهمی، ائمه و معصومین (علیهمالسلام) بعضاً از امثال پزشکیان، آیا یعنی وفاداری کمتری داشتهاند؟!
رئیسجمهور نیاز است بداند که رفتار و سبک زندگیاش، ناخواسته، میان نوجوانان، جوانان و خانوادهها تشدید، تغلیظ و تکثیر خواهد شد و رئیسجمهوری که شدیداً از کمتوانی مدیریتی و نامسلطبودن بر حکمرانی ملی رنج میبرد، با پنهانشدن پشت رفتارهایی جوزده (سنتیمنتالیستی) بیربط و اطوارهای حسی و عاطفی (رمنتیک) کماهمیت همچون «ازدواجنکردن بعد فوت همسر»، نهتنها موجب وهن دین شده و اقدامش علیه منظومه اندیشهای-ارزشی-هنجاری جمهوری اسلامی است، بلکه گویا بعضی مقامات دولت، مقدسسازی از چنین تصمیم سرکوبگرایانه و ضد فطری -که همانا، «امر به منکر و نهی از معروف» است- را تحسینبرانگیز دانسته و اصلاً مذموم نمیدانند، آن هم در رویدادی تحت عنوان «اجلاس خانواده، آینده و پیوندهای پایدار» که توسط «معاونت امور زنان و خانواده ریاستجمهوری» برگزار میشود!
⚖#شمیم_عدالت
═🇮🇷❅ ☫ 🇮🇷 ☫ ❅🇮🇷══
https://eitaa.com/shamimedalat