eitaa logo
شمیم ملکوت
378 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
233 ویدیو
120 فایل
ساده و صمیمی با ملکوتیان
مشاهده در ایتا
دانلود
"‫دردِ انسان مُتعالی، تنهایی و عشق است. ‫ِ‬‫و می‌بینیم در علی به همان میزانی که می شناسیم، همان علی که دائماً می‌نالد و دائماً فریاد می زند و سکوتش دردآور است، سخنش دردآور است و‬ ‫همان علی که عمری شمشیر زده، جنگها کرده، فداکاری‌ها نموده و جامعه‌ای را با قدرت و جهادش، پِی ریخته و به وجود آورده است، در هنگامی که این‬ ‫نهضت پیروز شده، او در میان جمع یارانش تنها است، و بعد می‌بینیم که نیمه شب های خاموش، مدینه را ترک می کند و سر در حلقوم چاه می نالد.‬ ‫ آن همه یاران، آن همه همرزمان، آن همه نشست و برخاست با اصحاب پیغمبر، هیچ کدام ـ برای علی تفاهمی به وجود نیاورده است! در سطح ‬‫ِ‬‫هیچ کدام از آنها نیست؛ می خواهد دردش را بگوید، حرفایش را بزند؛ گوشی نیست، دلی نیست، تَجانسی نیست.‬ ‫ در یَثرب، یعنی شهری و جامعه‌ای که به شمشیرِ او و سخن او پِی ریخته شده، هیچ آشنا نمی‌بیند و نیمه شب به نخلستان پیرامون شهر می رود و در‬ دل تاریک و هراسناک شب به اطرافش نگاه می کند که کسی متوجه او نشود!‬ ‫ رنج بزرگ یک انسان این است که عظمت او و شخصیت او در قالب فکرهای کوتاه و در برابرِ نگاه‌های پَست و پلید و احساس او در روح‌های بسیار آلوده‬ ‫و اندک و تَنگ قرار گیرد. چنین روحی در چنان حالی، همیشه هراسناک است که این نگاه‌ها، این فهم‌ها و این روح‌ها او را نبینند، نفهمند و نشناسند.‬ به قول یکی از نویسندگان فرانسه: «روزها شیر نمی‌نالد»!‬ ‫در برابر نگاه روباهان، در برابر نگاه گرگ ها و در برابر نگاه جانوران، شیر نمی‌نالد؛ سکوت و وقار و عظمت خویش را بر سر شکنجه‌آمیزترین دردها‬ ‫حفظ می کند. اما، تنها در شب ها است که شیر می‌گرید و علی یک انسان مطلق است. و علی در مدینه تنها است. از این دردناک‌ تر اینکه، علی در میان پیروان عاشقش نیز تنها است! در میان امتش، که همه عشق و احساس و همه فرهنگ و تاریخش را به علی‬ ‫سپرده است، تنها است. او را همچون یک قهرمان بزرگ، یک مَعبود و یک ِاله می‌پرستند، اما نمی‌شناسندش و نمی دانند که کیست، دردش چیست،‬ ‫حرفش چیست، رنجش چیست و سکوتش چراست؟‬ دردِ علی دو گونه است: یک درد، دردی است که از زخم شمشیرِ ابن مُلْجم در فَرق سرش احساس می‌کند، و دردِ دیگر دردی است که او را تنها در‬ ‫نیمه شب‌های خاموش به دل نخلستان‌های اطراف مدینه کشانده... و به ناله درآورده است. ما تنها بر دردی می گرییم که از شمشیرِ ابن مُلْجم در فرقش‬ ‫احساس می کند.‬ ‫اما، این دردِ علی نیست؛‬ ‫دردی که چنان روح بزرگی را به ناله آورده است، "تنهایی" است، که ما آن را نمی شناسیم!‬ ‫باید این درد را بشناسیم، نه آن درد را »
🔰 امام هادی علیه السلام فرمودند: ألنّاسُ فِی الدُّنیا بِالأموالِ، وَ فِی الآخِرَةِ بِالأعمَالِ؛ جایگاه مردم در دنیا به «اموال» است و در آخرت به «اعمال». 📚 اعلام الدین، ج1، ص311
سید حواست به اوضاع ما هست؟
یک چند روزی در خانه نیستم. به همین خاطر همه ی سفارشات را نوشته و به یخچال چسبانده ام ! بعدش می گویند : پیامبر ص، هنگام رحلت بی هیچ سفارشی، اسلام و حکومت اسلامی نو پا را رها کرد و به دیار باقی شتافت ! پیامبری که برای مسواک زدن توصیه کرده بود عمودی مسواک بزنید نه افقی، می توانست بی هیچ جانشینی ، حکومت اسلامی را مهمل بگذارد؟!! منصفانه قضاوت کنیم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی جالبه این 🎥حمایت نامزدها از اصلح همیشه به انصراف نیست. این روش را هم باید مدنظر قرار داد: 🔹مرحوم سید علی‌اکبر پرورش در سومین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری، شجاعانه اعلام کرد که رقیب‌ش را از خودش بهتر می‌داند و از همه خواست به آقا رأی دهند و خودش ماند و دوم شد. این‌طور رأی کسانی که به حرف‌ش گوش ندادند، به سبد دیگری ریخته نشد! هدیه به مرحوم پرورش 💢کانال خبری
اگه قرار بود دنیا به کام ما باشه، خیلی بهم مون خوش بگذره ، دشمن نداشته باشیم، مورد اذیت و آزار و تهمت و افترای دشمنان قرا نگیریم، اهل بیت و معصومین از ما خیلی اولی تر بودند ! ولی قوانین و سنت های دنیا، به گونه ای دیگر طراحی شده ! هر چه خوب تر باشی ، زندگی سخت تری داری !!!ثمره ی معرفت ، تنهایی و رنج است! ۱۲۰ هزار نفر شاهد واقعه ی غدیر، بعدا ، همه چیز را انکار کردند!! همان هایی که سر سفره ی معجزات امیرالمؤمنین علی ع، سیراب شده بودند! و علی ع ماند و فاطمه اش !!
 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله محمدهادی تالهی رضوان الله تعالی علیه: باید ولایت را تقویت کنیم و بخاطر نعمت دوستی با اهلبیت علیهم السلام خدا را سپاس گزار و شکر باشید و برای اینکه نعمت ولایت بر شما مستمر باشد و هرگز از شما سلب نگردد، بعد از اتمام نمازهای واجب سر بر سجده بگذارید و این ذکر شریف و دعای ماثور را بخوانید: «اللَّهُمَ‏ لَا تَسْلُبْنِي‏ مَاأَنْعَمْتَ بِهِ عَلَيَّ مِنْ وَلَايَتِكَ وَ وَلَايَةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَام‏» خدایا! آنچه از نعمت ولایت خود و ولایت محمّد و آل محمّد به من داده‌ای، از من نگیر! 📚نسیم های گِره گُشا، ج ١، نسیم ۴٨.
سلام آقا سید! عیدتان مبارک ! برای ما هم دعا بکنید !
سالروز ولادت با سعادت امام موسی کاظم(علیه السلام) تهنیت باد !
امام کاظم( ع) از پدران گرامی اش روایت می کند که پیامبر خدا( ص) به امام علی( ع) فرمودند: یا علی، هرگاه وناگواری به تو روی آورد، بگو: « اللَّهُمَّ إِنّی أَسئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ،وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَن تُصَلِّی عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَأَن تُنجِیَنی مِن هذَا الغَمِّ » 📚صحیفة کاظمیه.ص289
هارون الرشید به امام کاظم ع گفت: چگونه خود را فرزند پیامبر ص می‌دانید، با این‌که پیامبر ص فرزند پسری نداشت؟ امام کاظم ع ، هارون را به قبر پیامبر ص سوگند داد تا او را از پاسخ معاف دارد، اما هارون نپذیرفت و اصرار می‌کرد که باید اثبات کنی که شما فرزند رسول خدا هستید؟ سپس امام کاظم آیه " وَمِن ذُرِّ‌يَّتِهِ دَاوُودَ وَسُلَيْمَانَ وَأَيُّوبَ وَيُوسُفَ وَمُوسَىٰ وَهَارُ‌ونَ ۚ وَكَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ ، وَزَكَرِ‌يَّا وَيَحْيَىٰ وَعِيسَىٰ وَإِلْيَاسَ ۖ كُلٌّ مِّنَ الصَّالِحِينَ [ انعام–۸۴-۸۵ ]  را خواند و گفت؛ حضرت عیسی با این‌که پدر نداشت خدا او را طرف مریم، فرزند ابراهیم شمرده است، ما نیز از طرف مادرمان فاطمه فرزند پیامبر هستیم، سپس آیه  را خواند! @shamimemalakut
برای شادی قلب امام زمان عج در انتخابات فردا ، دعای سریع الاجابة از حضرت موسی بن جعفر(ع) را بخوانیم : « اللّٰهُمَّ إِنِّى أَطَعْتُكَ فِى أَحَبِّ الْأَشْياءِ إِلَيْكَ وَهُوَ التَّوْحِيدُ ، وَلَمْ أَعْصِكَ فِى أَبْغَضِ الْأَشْياءِ إِلَيْكَ وَهُوَ الْكُفْرُ ، فَاغْفِر لِى ما بَيْنَهُما ، يَا مَنْ إِلَيْهِ مَفَرِّى آمِنِّى مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ إِلَيْكَ اللّٰهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الْكَثِيرَ مِنْ مَعاصِيكَ ، وَاقْبَلْ مِنِّى الْيَسِيرَ مِنْ طاعَتِكَ ، يَا عُدَّتِى دُونَ الْعُدَدِ ، وَيَا رَجائِى وَالْمُعْتَمَدَ ، وَيَا كَهْفِى وَالسَّنَدَ ، وَيَا وَاحِدُ يَا أَحَدُ ، يَا قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ اللّٰهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ؛ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مَنِ اصْطَفَيْتَهُمْ مِنْ خَلْقِكَ وَلَمْ تَجْعَلْ فِى خَلْقِكَ مِثْلَهُمْ أَحَداً ، أَنْ تُصَلِّىَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَتَفْعَلَ بِى ما أَنْتَ أَهْلُهُ اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِالْوَحْدانِيَّةِ الْكُبْرىٰ ، وَالْمُحَمَّدِيَّةِ الْبَيْضاءِ ، وَالْعَلَوِيَّةِ العُلْيا ، وَبِجَمِيعِ مَا احْتَجَجْتَ بِهِ عَلىٰ عِبادِكَ ، وَبِالاسْمِ الَّذِى حَجَبْتَهُ عَنْ خَلْقِكَ فَلَمْ يَخْرُجْ مِنْكَ إِلّا إِلَيْكَ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَاجْعَلْ لِى مِنْ أَمْرِى فَرَجاً وَمَخْرَجاً ، وَارْزُقْنِى مِنْ حَيْثُ أَحْتَسِبُ وَمِنْ حَيْثُ لَاأَحْتَسِبُ ، إِنَّكَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ »
امام موسی کاظم علیه‌السلام: اَلمُومِنُ مِثلُ کَفَّتَی المِیزان، کُلَّما زِیدَ فی اِیمانِهِ زِیدَ فی بَلائِهِ مومن همانند دو کفه ترازوست، هرچه به ایمانش افزوده شود آزمایشش بیشتر می‌شود.
به مناسنبت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت به ویژه رئیس‌جمهور خدمت شهید آیت‌الله رئیسی، بعثه مقام معظم‌رهبری و سازمان حج وزیارت اقدام به راه‌اندازی پویشی با عنوان «اهدای نور» نموده است. از طریق این پویش می‌توانید هدایایی مانند تلاوت قرآن، ذکر صلوات، طواف و زیارت نیابتی را به ارواح پاک این شهدا اهدا نمایید. درصورت تمایل به شرکت در این پویش روی لینک زیر ضربه بزنید. https://survey.porsline.ir/s/y4FsMoa
منتظر نتیجه انتخابات ایران است تا غزه را از روی نقشه حذف کند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولا مولا یا علی مدد! کلیپ مداحی امیرالمؤمنین ع در برنامه محفل !
💠از امام صادق ع سوال شد : ❓در انتخاب حاکم بین دونفر مردد هستیم 🔸چه کنیم ؟ امام فرمودند: ؛ ؛ و را انتخاب کنید... 🔸گفتند : اگر به تشخیص نرسیدیم ... 💠امام فرمودند : ببینید افراد به کدامیک مایلند 🔸گفتند : اگر نفهمیدیم..... 💠امام فرمودند: بنگر مخالفان ما کدام‌را بیشتر می‌پسندند؟؟؟!! او را کنار بگذار، و ببین کدام بیشتر آن ها را خشمگین می‌کند. 📚اصول کافی،جلد ۱ ، ص ۶۸