فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روز تاریک آزادی بیان در آمریکای مدعی دموکراسی
🔹️محبوبترین شبکه اجتماعی در آمریکا با ۱۷۰ میلیون کاربر، مسدود و از دسترس خارج شد.
🇮🇷گروه جهادی مکتب سلیمانی گام دوم انقلاب شهرستان اقلید فارس
امام صادق علیه السلام:
🔹منْ كَفَّ غَضَبَهُ سَتَرَ اَللَّهُ عَوْرَتَهُ.
🔸هرکس جلوی خشم و غصب خود را بگیرد، خداوند عیوب او را می پوشاند.
📚 ثواب الاعمال (باب ثواب اعمال)
جلد ۱ صفحه ۱۳۳
#حدیث
#امام_صادق علیه السلام
⬅️ با نشر این حدیث در ثواب آن شریک هستید.
🇮🇷گروه جهادی مکتب سلیمانی گام دوم انقلاب شهرستان اقلید فارس
🌐 نامه احساسی دانش آموز بنابی به خداوند در شب آخر اعتکاف دانش آموزی بناب + متن نامه
🔺 در بخشی از این نامه آمده است: از گروه نمایش روضهخوان ها خیلی تشکر میکنم که کمک کردند من خودم را بیابم. من امروز دوباره متولد شدم حاج آقا من خودم رو پیدا کردم. به قول شما برای دومین بارمتولد شدم!!!
📝متن نامه:
🔹یا خدا یا امام زمان من از هر دوتاتون خیلی تشکر میکنم.من امروز روز چهارشنبه ساعت ۱۲:۳۵ دقیقه شب بعد از نمایش و روضه خوانی انگار ازمن یک انسان دیگر متولد شد.من این نامه را در تاریکی مینویسم.دوست دارم تا صبح بیدار بمانم و درباره خودِ جدیدم خوب فکر کنم.
🔹داشتم با خودم فکرمیکردم من خیلی ها رو راضی کردم که به این اعتکاف بیام. خدا من حسرت میخورم که ای کاش سال قبل به اینجا میآمدم.این روضه در من خیلی تاثیر گذاشت. وقتی که حاج آقا گفت خیلی هامیخواستن بیان ولی نتونستن و خیلی ها نمیخواستن بیان ولی خدا خودش قسمت کرد،من از همین دسته بودم. از گفتن این جمله تا الآن من دارم با گریه مینویسم روضه حاج آقا خیلی خوش گذشت من میخواستم که روضه تمام نمیشد گریه خیلی خوش میگذشت من حسرت میخورم!! حسرت میخورم که چرا تا حالا خدا و امام زمان رونمیشناختم.
🔹خدایامن توبه میکنم منو ببخش. من امشب نمیخوابم و تا اذان صبح میخوام با تو مناجات کنم.امام زمان من در این نمایش عاشق تو شدم. ای عشق تمامِ قلب ها زودتر ظهور کن زودتر..
حال من قابل توصیف نیست.من که نماز بلد نبودم نماز یاد گرفتم ...
🇮🇷گروه جهادی مکتب سلیمانی گام دوم انقلاب شهرستان اقلید فارس
💫💫
💫🌷
عصاره ی همه ی
دعاهااا....
هرصبح بگو :
اَلحَمدُلِلهِ عَلی کُلِّ نِعمَة
وَ أَسأَلُ اللهَ مِن کُلِّ خَیر
وَ أَعُوذُ بِاللهِ مِن کُلِّ شَرّ
وَ أَستَغفِرُاللهَ مِن کُلِّ ذَنب
🇮🇷گروه جهادی مکتب سلیمانی گام دوم انقلاب شهرستان اقلید فارس
🔸در دل تاریخ این سرزمین، همیشه عمامه و رَدا، پرچمی بوده است بر افراشته در قلب طوفانها.
☀️روحانیت، نه فقط لباسی بر تن، که راهی است روشن در ظلمت دنیا، که علمدار آن، مردانی از جنس نور و ایماناند. مردانی که هر گامشان، سنگری است برابر ظلم، و هر کلامشان، تیر و شمشیری بر علیه باطل.
🔰روحانیت، در مسیری که پیموده، همواره خار چشم طاغوت و دشمنان عدالت بوده است. آنان که عمامه بر سر مینهند، نه از برای آرامش و آسایش، بلکه از برای جهاد در راه خدا و خلق قدم برمیدارند. این مردان، وارثان پیامبراناند؛ کسانی که رسالتشان، دمیدن روح توحید و عدالت در جان جامعه است.
🌹 #شهادت برای روحانی، پایان نیست؛ آغاز مسیری است که به جاودانگی ختم میشود. آنان که خرقه شهادت بر تن میکنند، خونشان نه تنها خاموشی نیست، که مشعل فروزانی است بر تاریکی زمانه.
🏷ای مردان روحانی! ای شهداء!
شما که چراغ هدایتید و ستون خیمههای اسلام، بدانید که خون پاک شما، ریشههای این دین را استوارتر خواهد کرد. دشمنان شاید بتوانند جسمتان را از میان بردارند، اما اندیشهتان، راهتان و جهادتان، چونان رودخانهای خروشان، در دلها جاری خواهد ماند.
🤲سلام بر مجاهدان راه خدا؛ و سلام بر آنان که شهادت را چونان هدیهای الهی در آغوش کشیدند. این زمین به برکت خون شما مقدستر شده و آسمان، نامتان را در ستارگان حک کرده است.
✍ اسلام سودی ملالو
#روحانیت
# اداره تبلیغات اسلامی
.
دعای قشنگی بود
میگفت :
رَبِّ اِنّی لِما اَنزَلتَ
اِلیَّ مِن خَیرِ فَقیر..🤲
پروردگاراااا..،
من به هر خیری
که به سویم بفرستی،
سخت نیازمندم..🤲
🌹💫
*🥀|↫هرکس صبح سه مرتبه بگوید:*
*♥️⃟🥀«اَلْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ حَمْداً كَثيراً طَيِّباً مُباركاً فيهِ»*
*هفتاد بلا از او دور می شود که کمترین آن اندوه است...*
بحارالانوار ج ۸۳ ص ۲۸۳
🔻موانع بازآفرینیِ اجتماعیِ حجاب
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. نهفقط بخشی از جریان خواص در عرصۀ رسمی و غیررسمی، حامی استقرار حجاب نیستند، بلکه به رهاسازی، ترغیب میکنند. مشکل نیز همین خواص و نخبگان سیاسی و فکری و رسانهای هستند که در برابر بازسازی فرهنگی، ادبیات تخریبی و روایت وارونه میآفرینند و به این واسطه، در بخشی از جامعه، مقاومت منفی تولید میکنند. این لایه از خواص که تجدّدی و غربزده هستند، همواره به جامعه، خط و جهت میدهند و برای آنها، تصوّر خلق میکنند. پارهای از جامعه نیز، طوطیوار و بیتأمّل، منطق آنها را تکرار میکند. در واقع، سازکار تدبیر جامعه، بهشدّت دچار اختلال شده است و «خواص جلّال»، تا حدی و در لایههایی، جای امام جامعه را گرفتهاند و ذهنیّت امّت را مخدوش و زاویهدار کردهاند. پارهای از جامعه، دچار چرخش هویّتی شده و از باورهای گذشته، عبور کرده است. اینهمه، حاصل اثرگذاری رسانهای و روایتیِ خواص جلاّل است که در لحظههای تغییر انقلابی، ناگهان فعّال و بسیجگر و زباندار و روایتپرداز میشوند و ذهنیّت اجتماعی را شخم میزنند. یک دهه برای برچیدن حجاب کوشیدند و اینک حاصل کنشهای روایتیشان را میبینند. به زبان ساختاری باید گفت از اساس، زمینِ روایت، کج است.
[دوم]. قانون، محتاج «روایت» است تا جامعه، متقاعد شود و در اینجاست که امکان اجتماعی برای استقرار شریعت فراهم میشود؛ حالآنکه نهتنها چنین روایتی ساختهوپرداخته نشده است، بلکه نیروهایی که باید آنها را خواص جلّال دانست، زمینهسازیِ منفی و مخرّب کردهاند و ذهنیّت مردم را مسموم نمودهاند. در اینباره، در درجۀ نخست، خود مجلس مقصر است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب را بسیج نکرد و در این سه ماه، آنها را به میدان روایتپردازی نفرستاد. مرکز پژوهشهای مجلس نیز متهم دیگر است. این امر، نیازمند همراهیهای گستردۀ همۀ نهادهای حاکمیّت است؛ چراکه جنبۀ ملّی و حتی امنیتی دارد و باید با هوشمندیِ تمام، در متن جامعه نشانده شود. جریان انقلابی باید رسانه و روایت را دریابد؛ هیچ حرکتی بدون این دو، مؤثّر و نافذ نخواهد بود. دورۀ بسندهکردن به محفلهای کوچک و خودمانی گذشته است؛ باید در رسانه حاضر شد و زبان روایت داشت. ظهور رسانهای و تجلّی روایتی، شرط لازم و قطعی برای کنشگری است. در دهههای گذشته، ما به کاستیها و سستیهای خود در رسانه باختیم و ندانستیم که باید در عرصۀ عمومی بود و با مردم سخن گفت و گفتمانسازی کرد. تحوّل، حاصل تصمیمهای محفلی و بسته و محدود نیست، بلکه باید رسانه در دست گرفت و در قالب رسانه، سخن گفت. فقط تلاشی کامیاب خواهد شد که در قاب رسانه نشسته باشد. البته اکنون بخش عمدهای از نیروهای انقلابی، در بایکوت رسانهای به سر میبرند و تحرّکات و تکاپوهایشان، شخصی و غیرساختاری است.
[سوم]. ظرفیّت انسانی و فکریِ جبهۀ انقلاب نیز محدود است و چهرههای معرفتیِ سرشناس و متقن در این زمینه، اندک هستند. لازم بود در دورههای گذشته، نهادهای فرهنگی و رسانهای، به طرحِ چهرهسازی از نخبگان فکری و معرفتی انقلاب رو میآوردند تا قابلیّت تولید رخدادِ هویّتی و معنایی برای آنها فراهم گردد، اما برعکس، کوشش آنها معطوف به تولید سلبریتیهای بیاعتقاد و متزلزل و رنگپذیر شد و زمام و عنانِ هدایت ذهنیّت اجتماعی، به دست اینان سپرده شد. نهادهای فرهنگی، نه چهره ساختند و نه چهرههای موجود و بالفعل را کمک کردند و نه از تولیدات جهادیِ آنها استقبال کردند. نهادهای فرهنگی، در سستی و بیتصمیمی و حاشیهنشینی به سر میبرند و قدرت هدایت عرصۀ عمومی و همافزایی با عناصر فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب را ندارند. در مقابل، باید در قالب «حلقههای میانی» به فعّالیّت پرداخت؛ باید جمعهای خودجوش و پُرنشاط ایجاد کرد و این حلقهها را در مواجهه با مسألهها به کار برد. منطق کنشگری در وضع کنونیِ انقلاب، حلقههای میانی است؛ باید این فنآوری را شناخت و در عمل به کار بست. باید معطوف به مسألههای کلان و فربۀ انقلاب، حلقۀ میانی ایجاد کرد و از متن این حلقهها، نقادیهای صریح و گزنده و راهکارهای عاقلانه و فاخر تولید کرد. باید جریان انقلابی، خط تولید و آفرینشِ اندیشۀ اثباتی و انتقادی شود و به جامعه و حاکمیّت جهت بدهد. در زمانۀ رسانهایشده، «موضعمندی» یعنی بودن. کسیکه در عرصۀ عمومی سخن نمیگوید و نقد نمیکند، یعنی نیست. متفکّر اتاقکنشین، چونان عدم است؛ متفکّر پروژهبگیر، کاسب و کارمند علم است؛ متفکّر صامت، مرده است؛ متفکّری که از نقادی و صراحت میهراسد، امتداد سیاست است نه سیاستپرداز؛ متفکّر محافظهکار، ناناندیش است نه حقیقتاندیش. مسأله، در میدان و عینیّت است و از متن مواجهه و تقابل برمیخیرد، نه اتاقهای محفلی و اتاقکهای شخصی.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
💠 حدیث روز 💠
💎 میوه شیرین دیدار خویشاوندان
🔰امام محمد باقر علیه السلام:
🔺إنَّ أعجَلَ الطّاعَةِ ثَواباً لَصِلَةُ الرَّحِمِ؛
🌸 راستی که زود پاداشترین طاعت، #صله_رحم است.
📚 گزیده تحف العقول، ح۱۵۱
🇮🇷گروه جهادی مکتب سلیمانی گام دوم انقلاب شهرستان اقلید فارس
.
با چه کسانی مشورت کنیم
.
امام صادق علیه السلام میفرماید:
مشورت دارای حدودی است که باید رعایت شود و اگر حدودش مراعات نشود، ضررش بیش از منفعت آن خواهد بود:
۱. کسی که با او مشورت میکنید آدم عاقل باشد.
۲. آزاد متدین باشد.
۳. رفیق فهمیده باشد.
۴. در مورد مشورت او را آگاه کنی تا کاملا به منظورت پی ببرد.
۵. پس از آگاهی بر اسرار تو، آن را پنهان کند.
زیرا اگر عاقل باشد به شما منفعت میرساند.
و اگر آزاد متدین باشد در نصیحت و راهنمایی شما میکوشد. و اگر رفیق واقعی باشد اسرار شما را پنهان خواهد نمود.
و اگر درست منظورت را درک نماید، آن وقت مشورتی کامل انجام میپذیرد. [۱]
----------
[۱]: ۵۷. بحارالأنوار : ج ۷۵، ص ۱۰۲ و ج ۶۱، ص ۲۵۳.