eitaa logo
طهور
515 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
316 ویدیو
6 فایل
پایگاه اطلاع رسانی طهور؛ نشر آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد دكتر سيدمرتضی حسينی شاهرودی نشانی: tahour.ir ایتا | سروش | بله @sharabetahour آپارات: tahourap
مشاهده در ایتا
دانلود
05-04.mp3
5.11M
🔊 📝 نهضت کربلا اختصاص به شیعیان و صاحبان ادیان ندارد 🔹 گزیده گفتار‌های «نقش نهضت کربلا در وصول به توحید»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 📝 نهضت کربلا اختصاص به شیعیان و صاحبان ادیان ندارد 🔹 گزیده گفتار‌های «نقش نهضت کربلا در وصول به توحید»
📝 کربلا تابلویی است که انسان‌های بی‌ایمان هم در مقابل امام حسین کرنش می‌کنند یعنی از الطاف خاص خدای متعال برخوردار می‌شوند 🔹 گزیده گفتار‌های «نقش نهضت کربلا در وصول به توحید» 🔹 اگر کسی در یک مجلس امام حسین علیه الصلات و السلام شرکت کرد، سهم وافر و قابل توجهی از استعداد و قابلیت تجلی صور تفصیلی اسمای خدای متعال در وجودش پدید آمده است 🔹 اشکی به اندازه بال مگس ... 🔹 زیارت ناحیه مقدسه را یک‌بار با این نگاه بخوانید که امام حسین علیه السلام می‌خواهد کاری انجام دهد که راه همواری برای تحقق خلافت الهی یا جامعیت کمالات در خلق خدا پدید بیاید 🔊 صوت و 📹 فیلم در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
05-05.mp3
3.1M
🔊 📝 کربلا تابلویی است که انسان‌های بی‌ایمان هم در مقابل امام حسین کرنش می‌کنند یعنی از الطاف خاص خدای متعال برخوردار می‌شوند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 📝 کربلا تابلویی است که انسان‌های بی‌ایمان هم در مقابل امام حسین کرنش می‌کنند یعنی از الطاف خاص خدای متعال برخوردار می‌شوند
📝 زیارت اربعین انسان را به ولی کامل می‌رساند 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 🔊 صوت و 📹 فیلم در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
13960807-ZiartArbaeen.mp3
13.42M
🔊 📝 زیارت اربعین انسان را به ولی کامل می‌رساند 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
43.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 📝 زیارت اربعین انسان را به ولی کامل می‌رساند 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
زیارت اربعین انسان را به ولی کامل می‌رساند 1 عدد چهل آثار و تأثیرات ویژه‌ای بر نفس انسان و زمینه‌سازی برای ارتقای وجودی انسان دارد اربعین امام حسین علیه الصلات و السلام نیز آثار و خواص ویژه‌ای دارد که تأثیرگزاری آن خارج از تصور است؛ زیرا پس از چهل روز تحمل سختی‌های فوق طاقت بشری برای خاندان پیامبر است خاندان پیامبر در این چهل روز سختی‌هایی را تحمل کردند که با توجه به لطافت وجودی خاندان پیامبر تحمل هیچ‌کدام از آن‌ها به‌صورت طبیعی امکان‌پذیر نیست حال که ما در روز چهلم از دور و نزدیک برای زیارت خدمت خاندان پیامبر می‌رسیم، در واقع خود را در سختی‌ها و گرفتاری‌های آن‌ها یا شریک می‌دانیم و یا حداقل وانمود می‌کنیم که این چهل روز بر ما هم گذشته است جهت دیگر این است که محبان خاندان پیامبر در این چهل روز به عزاداری اشتغال داشته‌اند بر این اساس، علی القاعده باید حوادث و رخ‌دادهای بسیاری در نفس و روح و جان ما رخ داده باشد و تحول‌های زیادی در نفس ما اتفاق افتاده باشد نقش عوامل مخل و امور معارض در کاهش اثرپذیری نفس از عزاداری برای خاندان پیامبر با توجه به سفارش‌هایی که درباره زیارت اربعین شده و نیز تحولات عمیقی که در این چهل روز در نفس و جان ما اتفاق افتاده، زیارت اربعین باید یک زیارت ویژه و خاص الخاص باشد؛ زیرا آمادگی و تحول ویژه‌ای در این چهل روز ایجاد شده که این زیارت با زیارت‌های دیگر متفاوت است و تفاوت‌های عمیق و اساسی دارد 2 بسیاری از عباداتی که ما انجام می‌دهیم گاهی شخصی است، گاهی اجتماعی است مانند نماز جماعت و جمعه و حج تفاوت عبادت‌های اجتماعی و فردی در تأثیرگذاری بر نفس است؛ هرچه عبادت جمعی‌تر باشد و هرچه اجتماعی عمیق‌تر و گسترده‌تر باشد، تأثیر آن بر نفس بیشتر است عبادت‌های جمعی دو دسته‌اند: یا عواطف در آن به‌نحو گسترده وجود دارد و یا حرف اول را عواطف می‌زند 3 زیارت امام حسین علیه الصلات و السلام در اربعین، علاوه بر این‌که عبادت جمعی است، جنبه‌های عاطفی عمیق و اساسی دارد که اصل و اساس در آن با عواطف و اظهار آن است ضمن این‌که ما شعائر دینی بسیار داریم ولی زیارت اربعین به‌ویژه با این وضعیتی که در زمان ما و سال‌های اخیر اتفاق افتاده، خصوصیت‌هایی پیدا کرده که علاوه بر شعائر بودن، یک ویژگی اختصاصی و کاملاً عیان دارد و آن این است که در این عبادت عشق و محبت به امام حسین که سرور شهیدان و قدوه اهل فناست، وجود دارد تمام خلق که به‌سمت و سوی خدای متعال و قرب او و نعمت الهی و جنت رضوان در حرکتند، ممکن نیست از توسل و توجه و تمسک به امام حسین علیه الصلات و السلام و اظهار محبت، عشق و وفاداری به آن حضرت بی‌نیاز باشند امام حسین سفینه نجات عام است، بر خلاف انبیا و اولیای دیگر که سفینه خاص هستند. امام حسین چراغ هدایت عام است، برای مسلمان، غیر مسلمان، موحد و غیر موحد برای همه این‌ها می‌تواند هدایت‌کننده باشد بنابراین با توجه به این‌که زیارت اربعین یک شعیره و عبادت جمعی است که محبت حرف اول را در آن می‌زند، افضل عبادات است صلوات بر پیامبر و خاندان پیامبر نیز به همین خاطر افضل عبادات است که مبتنی بر محبت و اوج محبت است زیارت اربعین با مختصات گفته شده، انسان را به ولی کامل می‌رساند پیاده رفتن به زیارت اربعین خیلی سفارش شده است در روایات متعدد آمده است که هر اندازه که می‌توانید پیاده به زیارت بروید که هر قدم آن در صفای باطن، خلوص در اعمال و اندیشه‌ها و توجیه و وصول به خدای متعال مؤثر است کسی که این‌گونه عبادتی را انجام می‌دهد، انگار همه انبیا و اولیا دست او را می‌گیرند و او را کمک و امداد می‌کنند برای این‌که به مسیر خود برود اگر کسی در زیارت اربعین و به‌طور کلی عبادت‌های جمعی که ریشه در محبت دارد، شرکت می‌کند، باید بداند که این عبادت را به‌تنهایی انجام نمی‌دهد و نه‌فقط مولایش که عبادت را به‌خاطر او انجام می‌دهد، بلکه تمام اولیای الهی از ازل تا به ابد کمک او هستند، به این‌خاطر که عبادت منحصر به فرد است به تعبیر دیگر، این عبادتی است که عابد را به معبود حقیقی او که ولی کامل و اسم اعظم خدای متعال است، می‌رساند
📝 اربعین؛ زیارت در قرب أو ادنی 🔹 يادداشت شفاهي از استاد حسینی شاهرودی 🗂 متن در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
📝 اربعین؛ زیارت در قرب أو ادنی 🔹 يادداشت شفاهي از استاد حسینی شاهرودی 🔹 به‌طور كلي در سلوك نفس به دلايل متعددي اربعين نقش ويژه‌اي دارد. اربعين، نه به معناي چهلم شهادت امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام و ياران‌شان؛ عدد چهل، چهل روز، چهل هفته، چهل سال و ذكرهايي كه عدد چهل داشته باشد، اثر ويژه‌اي دارد. يا به اين دليل كه مراتب نفس انساني در تركيب‌هاي خاص به عدد چهل برمي‌گردد. يا به خاطر اين‌كه عوالم هستي سي و چهار است و به‌اضافه حد وسط آن يعني عالم انسان كبير و به‌علاوه‌ي پنج اسم يا ظهورات پنج اسم از اسماي الهي كه عدد چهل مي‌شود، يا به‌خاطر اين كه كمال و بلوغ نفس انسان در چهل سالگي هست، يا ممكن است جهت ديگري داشته باشد. 🔹 بنابراين عدد چهل عدد ويژه‌اي است كه آثار فراطبيعي و متافيزيكي فراواني بر نفس انسان دارد. حال اين عدد چهل اگر عددي باشد كه علاوه بر اين‌كه ذكر باشد، علاوه بر اين‌كه عبادت باشد، علاوه بر همه‌ي جهاتي كه هست، مستند به انسان كامل باشد، يعني چلّه‌ي محبت به انسان كامل؛ چله ابتلاء اولياء كامل؛ چله بلاي حسن؛ چله استقرار شفاعت عام؛ چله ظهور رضايت به قضاي الهي يا توسل چلّه به انسان كامل يا تعابير مشابه اين باشد، اثري كه بر نفس انسان دارد، اثر ويژه است. 🔹 بر اين اساس عزاداري كردن بين شهادت امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام تا اربعين كه هم چلّه تمام مي‌شود و هم استناد به حضرت اباعبدالله عليه‌الصلات‌والسلام دارد و هم تماماً دوران سلوك نهايي حضرت زينب سلام‌الله‌عليها است كه استقرار در مقام او ادني در اين چله اتفاق افتاده است، از اهميت غيرقابل تصوري برخوردار است. 🔹 به تعبير ديگر، سلوك به دو دسته تقسيم مي‌شود، سلوك اهل بدايت و سلوك اهل نهايت. سلوك اهل بدايت مانند طي كردن مقام نفس، قلب و روح است كه اين نهايت آن است. اما انتهاي سلوك اهل بدايت، آغاز سلوك اهل نهايت است. اهل نهايت، يعني انبيا و اوليا و در يك كلمه يعني مخلَصين. سلوك حضرت زينب سلام‌الله‌عليها سلوك اهل نهايت است و نه‌تنها اهل بدايت بدان دست نمي‌يابند بلكه توان تصور آن را هم ندارند، سلوك آن حضرت يعني شدائد بسياري را كه حضرت براي استقرار تماميت دين و كمال نعمت و عموميت شفاعت و بسط رحمت خاص خداي متعال تحمل كردند، عمدتاً در همين دوران است، بين شهادت امام حسين عليه‌السلام و چهلم شهادت كه حضرت زينب سلام‌الله‌عليها دوباره به زيارت برادر نائل شدند و سير نزول و صعود هدايت تشريعي و تكويني را به غايت رساندند، بركاتي وجود دارد كه نه در وصف گنجد، نه در خيال و مشاهده. زيارت برادر در شكل ظاهر، زيارت كربلاست، ولي در واقع زيارت آن حضرت است در قرب أو ادني. 🔹 با توجه به اين جهات (خاصيت عدد چهل، استناد آن به امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام، اوج سلوك نهايي حضرت زينب سلام‌الله‌عليها در اين مدت) اين ايام، ايام بسيار پر خير و بركتي است كه توسلات، تذكرات، مداحي‌ها و بالاخره عزاداري‌ها براي خاندان پيامبر (صلوات‌الله‌وسلامه‌عليهم‌اجمعين) ان‌شاء الله اثر و نتيجه‌اي فوق‌العاده دارد كه به هيچ زباني نه قابل بيان است، نه به هيچ وصفي مي‌توان آن را توصيف و تبيين كرد. 🔹 حضرت زينب سلام‌الله‌عليها جامع است، يعني يك اسم و دو اسم را نمي‌شود در مورد حضرت زينب سلام‌الله‌عليها بگوييم و بكار ببريم. در مورد امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام هم همين‌طور است. البته در جايي عرض كردم كه همه‌ي خاندان پيامبر جامعند، لكن آن‌چه كه در هر عصر و زمان ظهور پيدا مي‌كند، به‌گونه‌اي كه مخاطب مي‌فهمد، ـ ممكن است ظهور پيدا كرده باشد، ملائك يا اخص خواص همه را مي‌فهمند ولي عامه نمي‌دانند ـ آنچه را عامه مي‌فهمند در هر كدام يكي از اسماء است. در حضرت زينب سلام‌الله‌عليها اگر بخواهيم اسمي بياوريم، مظهر اسم «صبار شكور» هستند كه در عين حال كه نهايت غم و مصيبت و بلا هست، ولي اصلاً شِكايتي ندارد، بلكه عين رضايت است و هر جايي هم كه اگر گاهي كسي مثلاً بگويد زبان حال يا چيزي را نقل كند كه نشان شِكايت داشته باشد، اين منتسب به حضرت زينب سلام‌الله‌عليها نيست؛ آن حضرت هم صبور و صبار بودند و هم شاكر و شكور بودند. کانال طهور @sharabetahour
📝 حکومت امام زمان علیه الصلات و السلام بر اساس چارچوب‌های این‌جهانی است 🗂 گزیده درس‌های «نقش نهضت کربلا در وصول به توحید» 🔹 حکومت امام زمان علیه الصلات و السلام متافیزیکی نیست، فیزیکی است و حضرت بر اساس چارچوب‌های این‌جهانی حکومت می‌کند، برخلاف حکومت حضرت سلیمان که متافیزیکی بود 🔹 جنگیدن، شهادت، مجاهده و مقاتله انبیا و اولیا، تمام از سر لطف، عنایت و رأفت است تا بلکه یک نفر هدایت شود 🔹 سلیمان و ایوب علیهما السلام؛ نعم العبد انه اواب 🔹 دنیا لطف الهی است، آخرت هم لطف الهی است؛ هر موقع تعارض داشتند، باید عاقلانه انتخاب کنیم 🔊 صوت و 📹 فیلم در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
04-06.mp3
3.91M
🔊 📝 حکومت امام زمان علیه الصلات و السلام بر اساس چارچوب‌های این‌جهانی است 🗂 گزیده درس‌های «نقش نهضت کربلا در وصول به توحید»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 📝 حکومت امام زمان علیه الصلات و السلام بر اساس چارچوب‌های این‌جهانی است 🗂 گزیده درس‌های «نقش نهضت کربلا در وصول به توحید»
📝 ويژه نامه آخر ماه صفر در پایگاه اطلاع‌رسانی طهور در پیوند زیر 🔽🔽 https://b2n.ir/468968
📝 عظمت مصيبت پيامبر اعظم (صلي الله عليه و آله و سلم) 🔹 يادداشت شفاهي از استاد حسینی شاهرودی 🔊 صوت و 🗂 متن در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
Payambar[Tahour.ir].mp3
4.87M
🔊 📝 عظمت مصيبت پيامبر اعظم (صلي الله عليه و آله و سلم) 🔹 يادداشت شفاهي از استاد حسینی شاهرودی
💠 عظمت مصيبت پيامبر اعظم (صلي الله عليه و آله و سلم) 📝 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام إِذَا أُصِبْتَ بِمُصِيبَةٍ فَاذْكُرْ مُصَابَكَ بِرَسُولِ اللَّهِ ص فَإِنَّ النَّاسَ لَمْ يُصَابُوا بِمِثْلِهِ وَ لَنْ يُصَابُوا بِمِثْلِهِ أَبَداً (بحار الأنوار، ج‏22، ص 545) 🔹 عظمت و بزرگی مصیبت هر کسی ـ به هر یک از معانی که باشد ـ وابسته به آن کسی است که مصیبت بر او وارد شد، نه آن اتفاقی که افتاده؛ اتفاق خیلی مهم نیست. این عالم کشته، اسیر و تشنه زیاد داشته و ظلم‌های مختلف وجود داشته، اما هیچ کدام، هیچ نسبتی با ظلمی که بر خاندان پیامبر وارد شده، ندارد؛ این به‌خاطر عظمت خاندان پیامبر است. 🔹 نه‌فقط آن‌چه در کربلا اتفاق افتاد، بزرگ‌ترین مصیبت بود، حتی اگر آب را هم بر آن خاندان نبسته بودند، باز هم بزرگ‌ترین مصیبت بود؛ حتی اگر خاندانش را به اسارت نمی‌بردند، باز هم بزرگ‌ترین مصیبت بود؛ حتی اگر کشته نمی‌شدند، باز هم بزرگ‌ترین مصیبت بود، حتی اگر راه را هم نمی‌بستند. اگر کسانی که قول داده بودند و قرار گذاشته بودند، فقط بی‌اعتنایی می‌کردند، باز هم بزرگ‌ترین مصیبت بود. زیرا خاندان پیامبر بزرگ‌ترین خلق خدا هستند. 🔹 با توجه به این‌که معیار بزرگی و تحمل‌ناپذیری مصیبت این است که آن فرد عظمت داشته باشد و همه خاندان پیامبر بزرگند، کوچک و بزرگ آن‌ها بر حسب ظاهر، همه بزرگ‌ترین در عالم هستی هستند، ولی همه بدون استثناء به‌تبع پیامبر بزرگ هستند، یعنی عظمت و بزرگی اصالتاً از آن پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است و به‌صورت تبعی و فرعی از آنِ خاندان آن حضرت. به همین خاطر است که تعابیری که امیرالمؤمنین درباره آن حضرت و ائمه معصومین درباره جد بزرگوارشان دارند، نشان‌دهنده عظمت و بزرگی پیامبر است. بر این اساس اگر بر فرض هیچ‌کس نسبت به پیامبر خطا، گناه و ظلمی انجام نداده باشد، مگر این‌که به سخنان و تعالیم او بی‌توجه باشند، این بزرگ‌ترین مصیبت است. همچنان‌که اگر به انسان بزرگی فقط چپ یا خیره نگاه کنند، این ظلمی نابخشودنی است، نسبت به پیامبر نیز همین‌گونه است. 🔹 عظمت و بزرگی پیامبر در عالم اصل است. همه‌ی عزتی که در عالم وجود دارد، از او سرمنشأ گرفته است، تمام اقتدار و قربی که در عالم وجود دارد، سرمنشأ و چشمه‌سار اصلی آن، وجود مبارک پیامبر است، بنابراین همین اندازه که حرف او را گوش نکرده باشند و همین اندازه که هنگام سخن گفتن او، حواسشان جای دیگری باشد، این بزرگ‌ترین مصیبت است، تا چه رسد به این‌که در جنگ‌ها آن سختی‌ها و مصیبت‌ها را بر او وارد کرده باشند یا در جلسات مخفی حرف‌های ناشایست و نادرست را درباره او گفته باشند. بنابراین هرگونه بی‌اعتنایی و بی‌احترامی نسبت به پیامبر مصیبتی است بی‌مانند و گناهی است نه‌فقط در حد کفر، بلکه غلیظ‌تر از کفر مسلم است یعنی اگر کسی بت‌پرست و منکر خدا باشد، یک درجه از گناه را دارد که بخشیده نمی‌شود و اهل جهنم است، اما کسی که نسبت به حبیب خدا که خدای مجسم و متعین عالم است، کمترین بی‌اعتنایی را داشته باشد، نه‌فقط کفر مسلم است، بلکه از کفر دقیق‌تر و غلیظ‌تر است. 🔹 مصیبت، دو معنا دارد: 1ـ سختی‌ها، گرفتاری‌ها و مشکلاتی که بر پیامبر و خاندان پیامبر وارد کردند که با توجه به عظمت آن‌ها باید مقایسه شود، نه این‌که حضرت در رختخواب از دنیا رفته است، پس خوشا به‌حالش. همین‌که بر حسب نقل در حضور و بالین حضرت جمع شدند، حضرت فرمودند قلم و کاغذ بیاورید که می‌خواهم وصیت و نصیحتی کنم، همین‌که توجه نکردند و همهمه کردند، این مصیبتی است که غیرقابل تحمل است. 2ـ معنای دیگر مصیبت، از دست دادن کسی است. یعنی اگر کسی هیچ‌گونه ظلم و ستمی بر او وارد نشده باشد، همین‌قدر که از دسترس خلق و بندگان و علاقه‌مندان، مریدان، محبان و عاشقانش خارج می‌شود، این مصیبت است. بازهم با توجه به این‌که پیامبر اصلِ اساس عالم است، بلکه خودِ عالم است؛ نه‌فقط ستون خیمه عالم هستی است، اصلاً خودِ خیمه عالم هستی، وجود مبارک پیامبر است، بنابراین از دست دادن او ولو در در مرتبه‌ای از مراتب وجود (یعنی عالم طبیعت) این‌هم مصیبتی است که حد و اندازه ندارد. از دست دادن تک تک امامان و فرزندان و ذریه پیامبر مصیبت است، ولی مصیبت تمام آن‌ها فرع مصیبت پیامبر است.
📝 کریم اهل بیت، غریب در میان یاران 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه الصلات و السلام 🔊 صوت و 🗂 متن در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
📝 کریم اهل بیت، غریب در میان یاران 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه الصلات و السلام 💠 معنای لغوی، عرفی و اصطلاحی کریم و کریمه (وجود عزیز و دردانه) 💠 در میان دختران حضرت باب الحوائج، موسی ابن جعفر علیه الصلات و السلام، حضرت معصومه سلام الله علیها می‌درخشد 💠 امام حسن علیه الصلات و السلام در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله جایگاه ویژه‌ای دارد 💠 او یگانه و عزیز شخصیتی است که همه سخت به او دلبسته‌اند 💠 بخشندگی و عفو با تقاضا و بدون تقاضا از مصادیق کرم است که البته اولویت در بدون تقاضا است که در امام حسن علیه السلام بیشتر آشکار شده 💠 دورانی که مردم می‌توانستند امام حسین علیه السلام را به عنوان امام بشناسند، دوران کوتاهی بود. بیشتر او را در ده سال آخر عمر می‌شناسند 💠 دوره‌ای که مردم امام حسن علیه الصلات و السلام را می‌شناسند، بیشتر از دوره‌ای است که امام حسین علیه الصلات و السلام را می‌شناسند. امام حسین علیه السلام را از سال صد هجری به بعد می‌شناسند 💠 امام حسن علیه السلام در میان امامان دیگر، کاری را انجام داده که به مراتب بزرگ‌تر از کار امام رضا علیه الصلات و السلام و بسیار اذیت‌کننده‌تر و مظلومانه‌تر از کار هر امام دیگری است؛ آن کار این است که حضرت در شرایطی قرار گرفته که میان حفظ تعداد اندک یارانش و گفته‌هایی که پشت سر آن حضرت می‌گویند، مجبور است یکی را انتخاب کند 💠 مظلومیت امام حسن بعد از امیرالمؤمنین علیهما السلام مشابه دیگری ندارد 💠 امام حسن علیه الصلات و السلام در میان یاران خود غریب است 💠 امیرالمؤمنین و امام حسن علیهما السلام از یاران خود آن کشیده‌اند که هیچ کس از دشمنش نکشیده است 💠 بنابراین امام حسن علیه السلام یک بزرگواری ویژه‌ای دارد که به مصلحت یاران اندک خود تمام سختی‌ها و بدنامی‌ها را خود پذیرفته است، ثانیاً در این دوره ده ساله سر سوزنی دلگیری خود را از اصحاب اظهار نکرده
13970813-EmamHasan.mp3
8.02M
🔊 📝 کریم اهل بیت، غریب در میان یاران 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه الصلات و السلام
📝 تمام قرآن، وصف پيامبر است 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت سالروز ارتحال نبي مكرم؛ حضرت ختمي مرتبت (صلي الله عليه و آله) 📅 21- 10- 1391 ـ شب 28 صفر 1434 🔊 صوت و 📹 فیلم گزیده در ادامه🔽🔽 📹 فیلم کامل در پایگاه طهور به نشانی زیر 🔽🔽 https://b2n.ir/880257 کانال طهور @sharabetahour
13911021-Payambar.mp3
9.07M
🔊 📝 تمام قرآن، وصف پيامبر است 📅 21- 10- 1391 ـ شب 28 صفر 1434
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 📝 تمام قرآن، وصف پيامبر است 🔹 گزیده گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت سالروز ارتحال نبي مكرم؛ حضرت ختمي مرتبت (صلي الله عليه و آله) 📅 21- 10- 1391 ـ شب 28 صفر 1434
💠 تمام قرآن، وصف پيامبر است 📝 گفتاري به مناسبت سالروز ارتحال نبي مكرم؛ حضرت ختمي مرتبت (صلي الله عليه و آله) 📅 21- 10- 1391 ـ شب 28 صفر 1434 🔹 فضايلي كه در روايات و زيارت‌نامه‌ها نقل شده، مربوط به خاندان پيامبر است؛ نه خود پيامبر (سلام الله عليهم) 🔹 خاندان پيامبر، ظل وجود پيامبر (سلام الله عليهم) هستند؛ همچون نسبت وجود پيامبر به وجود خداي متعال. 🔹 مراتب عالم يا تعينات هستي نامتناهي است؛ بلكه وجود تك تك موجودات همين‌گونه است. 🔹 اشاره: اتزعم انك جرم صغير/ و فيك انطوي العالم الاكبر 🔹 همه مراتب هستي مطلقند ولي نسبت به مرتبه بالاتر مقيد 🔹 ذات اقدس اله، هيچ حد و قيدي ندارد. 🔹 درباره ذات خدا چيزي نمي‌توان گفت؛ در عين حال جامع تشبيه و تنزيه است. 🔹 ذات غيبي خداي متعال اجل، اقدس و اجلي از معروفيت براي عارف يا معبوديت براي عابد است. 🔹 اولين مرتبه پس از ذات غيبي، مرتبه احديت است؛ كه فقط مقيد به قيد اطلاق است و قابل توصيف و تشبيه نيست و فقط تنزيه و تقديس مي‌شود. 🔹 مرتبه احديت، مرتبه تعين حضرت ختمي مرتبت است. 🔹 سر توصيف نداشتن وجود شريف پيامبر 🔹 تمام قرآن، بدون استثنا، توصيف مقام احديت يا وجود اقدس حضرت ختمي مرتبت است. 🔹 تمام قرآن براي توحيد و توحيد بيان احديت و اولين تعين خداي متعال است. 🔹 اشاره: اجسادكم في الاجساد و ارواحكم في الارواح (زيارت جامعه كبيره) 🔹 دنبال زيارت‌نامه براي پيامبر (صلي الله عليه و آله) نباشيد. 🔹 دنبال وصف ديگري غير از قرآن براي پيامبر نگرديد، مگر آن‌كه آن وصف شرح و وصف اوصاف قرآني آن حضرت باشد