فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراف تکان دهنده متهم پرونده شهید آرمان علی وردی.
از حقیر میشنوید بروید سر قبر مطهر این شهید عزیز، همین زیارت شاید حقی برایمان درست کرد که دستگیرمان شود.
گلزار شهدای تهران، قطعه ۵۰
@ayat_va_revayat
لعنت به اسرائیل، خانه و زندگیشان را غصب میکند، اگر صدایی دهند بخواهند مقابله در همان حد کنند از آنها میکشد و ترور میکند، اگر پاسخ ترورها را با راکتهای کوچک و با وجود سپر موشکی در آن سرزمین گسترده دهند، با هواپیما و موشکهای چند تنی و بدون سپر موشکی و در آن مساحت بسیار متراکم با حجم آتشی چند برابر میدهند!
خب من چه مسلمانی شدم؟! اصلا چه انسانی شدم؟! که هیچ کاری نمیکنم! چرا برای کنده شدن این غده سرطانی ظلم و فساد در عالم کاری نکنم؟! چرا برای دفاع از این مردم مظلوم نجنگم! در اینکه از خانه و کاشانه به ظلم رانده شدهاند شک دارم؟! ندای ما لکم؟! ما لکم؟! خدا در آسمانها پیچیده است؟!
آخر ما را چه شده است؟!
@ayat_va_revayat
این کتاب را یکی از دوستان فاضل طلبه به نام آقای محمد کفاش که مشغول تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه معارف و رشته مدرسی دروس معارف انقلاب اسلامی هستند، نوشتهاند؛ اصالت ایشان هم کازرونی است.
معرفی بیشتر کتاب👇
https://www.ibna.ir/fa/tolidi/336632/
منتظر هستم تا کتاب ایشان را هرچه زودتر مطالعه کنم.
✍️ مردم فساد دربار را باور داشتند...
🔻 از مهمترین چیزهایی که مردم را مقابل شاه قرار داد، باور مردم به فساد دربار و شاه بود. اگرچه بخش عمده این فسادها و اخبار آن واقعیت داشت اما خود این فسادها آنچنان در تقابل شاه و مردم تاثیر نداشتند که باور این فسادها تاثیر داشت.
🔻 در وضعیت کنونی انقلاب هم خیلیها به فساد مجلس و نظام باور پیدا کردهاند! چگونه میشود این باور اشتباه را شکست؟! با تبیین در کنار برخورد قاطع با فساد و انعکاس آن؛ اما متاسفانه وقتی پروندههایی مثل گرفتن شاسیبلندهای مجلس، مطرح میشود، نه شفافسازی درستی و نه برخوردی میشود و در نتیجه آن باور به فساد در مردم تثبیت و تقویت میشود!
📖 پارسونز آخرین سفیر انگلستان در دوره پهلوی در خاطرات خود مینویسد:
👈 «از نظر سیاسی، خانوادهی شاه دردسر بزرگی برای او به شمار آمده و وبال گردنش بودند. بوی تند فسادشان همهجا را پر کرده بود، به ویژه در طول سالهای رونق اقتصادی که میزان فسادشان با ارقامی نجومی بیان میشد. راست یا دروغ، واقعیت سیاسی آن بود که همه معتقد بودند بدون مداخلهی این شاهزاده یا آن شاهزاده خانم، خیلی دشوار - اگر نگوییم غیر ممکن - قراردادی بسته میشد. شایعات خاصی هم وجود داشت که این موضوع را تقویت میکرد و از نظر مردم، هر شخصی که پیشرفتی داشت، به مدد دست چپاولگر فلان شاهزاده یا بهمان شاهزاده خانم توانسته بود به نان و نوایی برسد. به جز شاه، تنها چند نفر از اعضای خانوادهی سلطنتی از این اتهامات مبرا بودند و این خود موجبات مخالفت بیشتر با آنها را فراهم می کرد. شیوهی زندگی لوکس و مجلل اعضای خانوادهی سلطنتی نیز بر این مصیبت میافزود و کار به جایی رسیده بود که حتی برخی حامیان شاه هم میگفتند شاه هیچ اقدامی برای کنترل اعضای خانوادهی خود نمیکند. البته من داستانهای بیشماری را که فساد اعضای خانوادهی سلطنتی و مجوزهایی که میدادند یا میگرفتند را نقل میکرد، حقیقت نمیدانم. ولی حتی اگر ده درصد این شایعات هم راست باشد، به اندازهی کافی برای خانوادهی سلطنتی بد بود، اما مسئلهی مهم این بود که صرف نظر از درستی یا نادرستی چنین شبهاتی، مردم این حرف ها را باور داشتند.»
📝 منبع: پارسونز، آنتونی، غرور و سقوط (ایران ۱۳۵۲-۱۳۵۷)، مترجم: سید محمدصادق حسینی عسکرانی، چاپ اول، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، زمستان ۱۳۹۰ش. ص ۵۹.
👈به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ این انیمیشن زیبا رو به مناسبت ۱۷ شوال، سالروز نبرد تاریخی امیرالمؤمنین علی علیه السلام با عمروبن عبدود در جنگ #خندق
برای فرزندانتون حتما پخش کنید...
#پهلوان_الهی
#همه_ایمان
مشاهده و دانلود با کیفیت بالا:
Roshangari.ir/video/66388
مدرسه فقهی امام حسن عسکری که بنده، ۷ سال است در آنجا تحصیل میکنم. فضای خیلی خوبی برای هرکس که بخواهد خوب تحصیل کند در این مدرسه فراهم شده است.
وقتی بستر فساد پهن و عزمی برای مبارزه با آن نبود، هرچه کار فرهنگی کنی ارزشی ندارد.
مثالش وضعیت زیرمیزی پزشکان در قم و شیراز...
در قم زیر میزی گرفتن پزشکان متخصص و جراح و... خیلی عادی است و نظام پزشکی هم میگوید اگر برخورد کنیم از قم میروند!
اما شیراز تراکم پزشک زیاد است و چندان جایی برای ناز کردن ندارند و در صورت شکایت و ارائه اسناد با آنها برخورد میشود.
اگر نظام پزشکی قم از رفتن چند پزشک نمیترسید و محکم میایستاد این سوء استفاده از مریض پایان مییافت.
@sharhe_hal
✍️ تکریم قانون از تکریم شخص مهمتر است...
🎙آیت الله حائری شیرازی:
نظام طبیعت گرایی، محورش استخفاف است و نظام فطرت گرایی، محورش تکریم است. اگر هم نظام فطرت گرا استخفاف بکند، برای این است که جلوی استخفاف را بگیرد. میخواهد استخفاف را بشکند. مثل این که از باب «إِذَا رَأَيْتُمُ الْمُتَكَبِّرِينَ فَتَكَبَّرُوا عَلَيْهِم» است. یعنی مثلا زانی را تنبیه که میکند، برای این است که او میخواسته حکم خدا را استخفاف کند. برای این که آن را کوچک کند؛ تا آن کاری را که او کرده است، جبران بشود. این از باب تکریم است. از این جهت میفرماید: «إِقَامَةَ الْحُدُودِ إِعْظَاماً لِلْمَحَارِم» در اقامهٔ حدود، یک نوع تکریم و تعظیم است. اما تکریم محارم است. تکریم قانون الهی است.
پس استخفاف زانی و زانیه از باب تکریم قانون است که: تکریم قانون، از تکریم شخص مهمتر است. همان طوری که قانون ظالمانه از ظلم موردی به مراتب بدتر و خطرناکتر است.
👈به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای آیتالله حاج شیخ جواد مروی زید عزه، به مناسبت شهادت امام صادق (علیه السلام) در پایان درس خارج فقه، دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲.
👈به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal