eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
117 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در مورد متن با عنوان «عصر وفای به اهل بیت» دوستان اشکالاتی کرده بودند که ان شاء الله در سوال و جواب‌ها نکات مفیدی برای دوستان وجود داشته باشد و برخی را در اینجا می‌آورم:👇
✅ اولین اشکال: حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) است در مورد شهدای کربلا است با این مضمون: « لا یسبقهم من کان قبلهم و لا یلحقهم من اتی بعدهم» این نشان می‌دهد که این شهدا در طول زمان چه قبل و چه بعد از آنها سرآمد همه شهدا بوده و هستند. ✅ پاسخ بنده: اگر نقل صحیحی سندا و دلالتا در این مورد باشد مسلم است که آن را می‌پذیریم اما متن روایت از کتاب کامل الزیارات به صورت زیر است: حَدَّثَنِي أَبِي وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ ره عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَتِّيلٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: خَرَجَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يَسِيرُ بِالنَّاسِ حَتَّى إِذَا كَانَ مِنْ كَرْبَلَاءَ عَلَى مَسِيرَةِ مِيلٍ أَوْ مِيلَيْنِ- تَقَدَّمَ بَيْنَ أَيْدِيهِمْ حَتَّى صَارَ بِمَصَارِعِ الشُّهَدَاءِ ثُمَّ قَالَ قُبِضَ فِيهَا مِائَتَا نَبِيٍّ وَ مِائَتَا وَصِيٍّ وَ مِائَتَا سِبْطٍ كُلُّهُمْ شُهَدَاءُ بِأَتْبَاعِهِمْ فَطَافَ بِهَا عَلَى بَغْلَتِهِ خَارِجاً رِجْلُهُ مِنَ الرِّكَابِ فَأَنْشَأَ يَقُولُ مُنَاخُ رِكَابٍ وَ مَصَارِعُ الشُّهَدَاءِ لَا يَسْبِقُهُمْ مَنْ كَانَ قَبْلَهُمْ وَ لَا يَلْحَقُهُمْ مَنْ أَتَى بَعْدَهُمْ. 👈از جهت سند حدیث مذکور مرسل است «عَمَّنْ حَدَّثَهُ » و ضعیف. 👈 اما از جهت دلالت، ترجمه حدیث چنین است امير المؤمنين على عليه السّلام با جماعتى از مردم از شهر خارج شده تا به يك يا دو ميلى كربلاء و به محل افتادن شهداء رسيدند سپس فرمودند: در اين مكان دويست پيغمبر و ۲۰۰ وصى پيغمبر و ۲۰۰ سبط پيغمبر قبض روح شده كه تمام آنها شهيد هستند، پس از اين كلام پاى مبارك از ركاب بيرون آورده و در حالى كه روى قاطر بودند آن مكان را طواف كرده و در حين طواف مى‏فرمودند: محل خواباندن مركب‌ها، و محل افتادن شهداء، شهداء قبل از ايشان بر آنها سبقت نگرفته‏اند و كسانى هم كه بعد از آنها خواهند آمد به ايشان ملحق نخواهند شد. حدیث مذکور بر فرض تسامح در سند آن، بیانگر شهادت ۲۰۰ نبی و ۲۰۰ وصی و ۲۰۰ سبط پیغمبر پیش از آن تاریخ زیارت امیرالمؤمنین(ع) در آن مکان است و اشاره‌ای به شهداء بعد از آنها ندارد و این مطلب نشان‌گر شرافت آن مکان خاص است و تعبیر «قبل از ايشان بر آنها سبقت نگرفته‌‏اند و كسانى هم كه بعد از آنها خواهند آمد» بایست ناظر به حیث مجموعی آنها باشد وگرنه از حیث فردی اشرف مخلوقات حضرت رسول(ص) و خود حضرت امیر(ع) در جای دیگری دفن شده‌اند و بعد از آنها آمده‌اند.
✅ اشکال دوم: برای ارزش گذاری اعمال انسان علاوه بر حسن فعلی، حسن فاعلی نیاز است. قضاوت و مقایسه بین انسان‌ها در طول تاریخ به واسطه این که میزانی برای سنجش حسن فاعلی نداریم کار درستی نیست چرا که قول بدون علم است. اگر ما باشیم و این سخن سیدالشهدا که: «فإنّى لا أعلم أصحابا أوفى و لا خيرا من أصحابي، و لا أهل بيت أبرّ و لا أوصل من أهل بيتي» به نظر خیلی بعید است این سخن صرفا مربوط به عصر ایشان باشد. مگر مردمان عصر ایشان چه کسانی بودند که وقتی حضرت می خواهند به این اصحاب مدال بدهند بگویند شما از بقیه بهترید. پس قرائن حالیه به اضافه فهم عرفی از چنین بیانی می‌تواند ظهور این عبارت را برای تمام اعصار ثابت کند. والله العالم. ✅ پاسخ بنده: 👈 اولا باید دید کلام حضرت بدون لحاظ قرائن چنین معنایی دارد یا خیر؟ حضرت می‌فرمایند من کسی را نمی‌شناسم و لفظی که دال بر شمولیت همه زمان‌ها باشد مثل الفاظ عموم را استفاده نمی‌کنند بلکه کلام ایشان مطلق است. مثلا نمی‌گویند در طول زمان من چنین کسانی بهتر از این اصحاب نمی‌شناسم. حال که کلام مطلق است برای اخذ به اطلاق آن و تعمیم به همه زمان‌ها بایست یا قرینه‌ای دال بر شمولیت اطلاق نسبت به همه زمان‌ها وجود داشته باشد یا مقدمات حکمت کامل باشد. اما قرینه خاصی بر اطلاق زمانی وجود ندارد و در مورد این قرینه که فرمودید مگر مردم عصر حضرت چه ویژگی ‌داشته‌اند که حضرت بخواهد اصحاب خود را برتر از آنها بداند؛ اولا این قرینه قوی نیست و شاید برعکس دلالت بر غربت خود حضرت داشته باشد. ثانیا قرینه‌های خلاف آن زیاد وجود دارد مثلا اینکه کسانی چون سلمان و امیرالمؤمنین(ع) از اصحاب پیامبر(ص) بوده‌اند و اگر شما بخواهید اطلاق را حفظ کنید با چنین قرینه‌ای که به نظر بنده متعین می‌کند در مقید بودن به انسان‌های همان عصر، بر خلاف قرینه خودتان مواجه می‌شوید. حال که قرینه خاصی بر عمومیت زمانی وجود ندارد باید سروقت اخذ به اطلاق با مقدمات حکمت رفت که ۵ شرط دارد و دو شرط آن نبود قدرمتیقن در مقام تخاطب و انصراف است که اینجا به نظر حقیر انصراف کلام به مردم همان عصر است یا قدر متیقن آن در مقام تخاطب مردم همان عصر هستند. 👈 ثانیا گاهی راه به سنجش حسن فاعلی افراد نیز به صورت نسبی وجود دارد مثلا وقتی افراد هیچ نفع مادی در یک قضیه ندارند و گم‌نام سختی‌هایی را در راه خدا تحمل می‌کنند این حکایت از حسن فاعلی در کنار حسن فعلی است. 👈 ثالثا ما وقتی عرض کردیم که کلام حضرت عمومیت زمانی ندارد به دنبال قرینه مقایسه‌ای بین حالات ظاهری افعال برخی از یاران حضرت با برخی افراد دیگر کردیم و اشاره ما به افعالی از یاران حضرت نبود که حسن داشته باشد بلکه اشاره به حالاتی بود که به حسب نقل از سوی اصحاب امام حسین لااقل حسن نبود مثل درخواست استعفا یا تقاضا از دشمن یا گریه مقابل دشمن که نشانی از ضعف است یا نوع صحبت با دشمن و... را مقایسه کردیم با حالات برخی دیگر از انسان‌های این عصر که در موقعیتی مشابه فعلی بس حسن داشته‌اند. پس بحث حسن فاعلی در مقام مقایسه ما اصلا مطرح نبوده است.
✅ اشکال سوم: اصحاب خمینی هنوز ۳۱۳ نفر که لیاقت همراهی امام عصر عجل الله فرجه رو داشته باشند نداره، چطور ادعای بالاتر بودن میکنید؟ اونم در حالی که سندی بر بالاتر بودن اصحاب امام عصر عجل الله فرجه نداریم. ✅ پاسخ بنده: 👈 اولا: از کجا می‌گویید ۳۱۳ نفر که لیاقت همراهی امام عصر عجل الله تعالی فرجه را داشته باشند، نیامده‌اند؟ چون وجود این ۳۱۳ نفر شرط لازم برای ظهور حضرت است نه شرط کافی و ممکن است بارها به این تعداد و بیشتر از آن در هر عصری اصحابی که یاری حضرت کنند وجود داشته‌اند اما دیگر شرایط لازم فراهم نشده است، حتی اگر شرط کافی بود هم ممکن است اصحابی که لیاقت داشته باشند مکرر آمده باشند اما به این تعداد در یک عصر واحد نرسیده باشند. 👈 ثانیا: اشاره اجمالی بنده به برخی از حالاتی بود که به حسب نقل و ظاهر امر، حسن فعلی نداشتند اما آن را چندان باز نکردم و با اشاره مقایسه‌ای کردم به حالات اصحاب خمینی و خود ایشان که چقدر عالی در مقامات مشابه ظاهر شده‌اند. مقایسه هم به نحو حداقلی و حیث مجموعی بود که اگر حالات اصحاب امام حسین را با حالات اصحاب خمینی مقایسه کنیم از حیث کمیت مشابه آن هزاران مورد وجود دارد و نکته بسیار بسیار مهم اینکه این افراد پای نائب امام چنین ایستاده‌اند نه خود امام. 👈 ثالثا: لازم نیست حتما سندی بر بالاتر بودن اصحاب امام عصر وجود داشته باشد که بتوان قیاسی کرد و گفت اصحاب خمینی کم‌تر از اصحاب امام حسین(ع) نبودند.
دوستان طلبه قمی، اینجایی که مشخص کردم اگر مراجعه کنین و بگین طلبه هستین اسمتون رو می‌نویسن و واکسن می‌زنن، برکت و سینوفارم داره. مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاده پشت آموزش و ‌پرورش ناحیه ۲، خیابان سواران نیروگاه. از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۵:۳۰ تا ۱۹ هم هستن‌. من الان زدم و پنج دقیقه هم معطل نشدم خیلی خلوته. @sharhe_hal
این رو دیروز گذاشتم و برداشتم. چون برخی تذکر دادن کار اشتباهی بوده برای طلاب شروع کردن ولی برای دانشجوها خیر. خودم هم پشیمون شدم که زدم چون نمی‌دونستم بقیه گروه‌های مشابه شروع نشدن ولی با بررسی بیشتر معلوم شد ظاهرا برای دانشجویان هم در قم میزنن و برای برخی صنف‌های دیگر که رفت و آمد اجتماعیشون زیاده واکسیناسیونشون رو تمام کردن یا در حال زدن هستن، واکسینه کردن طلاب در قم به جهت شروع سال تحصیلی در اواسط این ماه است. خلاصه تقدم خاصی برای طلاب قائل نشدن و‌ شما هم برین بزنین.
✍️ سابقه درمانگاه قرآن و عترت قم... 🔰شاید برای همه اهل قم جالب باشد که بدانند ساختمان «درمانگاه قرآن و عترت قم» موقوفه از طرف کیست و سابقه آن کجاست؟ آیت الله سید حسین موسوی تبریزی در مورد سابقه این درمانگاه می‌گویند: 👈 « در سال ۴۳ شخصی منزلی را به امام هدیه کرد و ایشان دستور داد که از آن منزل به عنوان‏‎ ‎‏کتابخانه عمومی استفاده شود؛ ولی تا دو ـ سه سال هیچ استفاده‌ای از آن منزل نمی‌شد‏‎ ‎‏اما بعد از دو ـ سه سال کتاب‌های حضرت امام را به آنجا منتقل کردند تا مورد استفاده‏‎ ‎‏طلاب قرار گیرد. علاوه بر این سالن بزرگش را نیز برای تدریس در اختیار حوزه قرار‏‎ ‎‏دادند که من یادم هست حضرت آیت الله فاضل لنکرانی درس کفایه اش را که از درس‌های‏‎ ‎‏پرطرفدار حوزه بود و حدود دویست نفر از طلاب در آن شرکت می کردند به این مکان‏‎ ‎‏انتقال داد. رفت و آمد نسبتاً زیاد طلاب در آن محل و خروج همزمان عده زیادی از‏‎ ‎‏طلبه ها به هنگام اتمام درس آقای فاضل و دروس دیگر، از جایی که نام امام را بر خود‏‎ ‎‏داشت برای ساواک و رژیم قابل تحمل نبود؛ به همین دلیل آنجا را هم مورد حمله قرار‏‎ ‎‏دادند و ظاهراً تعدادی از کتاب‌های دست نویس و خطی حضرت امام مثل ‏‏دیوان شعر‏‏، ‏‏حاشیه‏‎ ‎‏بر کفایه‏‏ و ‏‏حاشیه بر فصوص‏‏ ایشان را که از کتابهای بسیار ارزشمند بود با خودشان بردند و در‏‎ ‎‏کتابخانه را هم بستند. بعد از مدتی آقای فقیهی یکی از علمای قم رفت و از امام‏‎ ‎‏اجازه خواست که این محل را به درمانگاهی جهت استفاده عموم تبدیل کند که‏‎ ‎‏ایشان اجازه داد و این درمانگاه با نام دارالشفاء ثقلین کارش را آغاز کرد که هنوز هم دایر‏‎ ‎‏است منتها بعد از انقلاب کامل تر و مجهزتر شد و با نام «قرآن و عترت» به کارش ادامه‏‎ ‎‏می دهد.‏» .... 📝 منبع: ‎ موسوی تبریزی، حسین، خاطرات آیت الله سید حسین موسوی تبریزی، چ دوم، تهران، مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۸۷ش. صص: ۲۳۱ -۲۳۲. .... 📝 پی‌نوشت: متأسفانه حتی یک تابلو ساده در این درمانگاه وجود ندارد که در مورد تاریخچه آن توضیحی دهد. نه فقط این درمانگاه بلکه خیلی از نقاط دیگر قم هم خاطرات مهمی از تاریخ انقلاب را همراه خود دارد و چقدر خوب است مسئولین شهرداری و عزیزان شورای جدید شهر قم، احیای این تاریخچه‌ها را با شکل‌هایی چون قرار دادن تابلو یا نمادهای زیبا در دست اقدام قرار دهند. قم یک هویت مهم تاریخی دارد که بایست حفظ شود و این مهم را بایست همه ما از عزیزان شورای شهر و شهرداری مطالبه کنیم. ..... 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
واکسیناسیون بدون محدودیت سنی طلاب در قم صحت ندارد 🔹روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم: اطلاعیه‌ای که در فضای مجازی در خصوص تزریق واکسن به طلاب حوزه‌های علمیه قم بدون محدودیت سنی منتشر شده، نادرست است. 🔹واکسیناسیون طلاب بالای ۴۰ سال استان قم در مرکز تجمیعی الهادی ویژه روحانیان انجام می‌پذیرد. @Farsna
این مدل تکذیبیه‌ها اولین و آخرینی نیست که می‌بینیم! آخه این چه نوع مواجهه هست! بیان توضیح بدن که طلاب هم مثل دانشجوها داریم می‌زنیم یا مثلا چون طلاب ۱۵ روز زودتر شروع میشه درساشون زودتر شروع کردیم مثل سایر اصناف که بر حسب صنف و حضور اجتماعی براشون میزنن. خلاصه این چندمین مورد از تکذیبیه‌های دروغ است که می‌بینم!
اینم در رسانه‌ها قبل از این تکذبیه منتشر شده بود.
از شبکه پویا یک پویانمایی به نام آقای رند و ساده دل پخش می‌شود. در آن فردی به اسم «ساده دل» وجود دارد که همیشه اهل خیر و کمک به دیگران و رعایت حقوق دیگران است. فردی هم به اسم «آقای رند» وجود دارد که همیشه اهل زیاده خواهی و سوء استفاده و زیر پاگذاشتن حقوق دیگران است. نتیجه اخلاقی این پویا نمایی هم این است که یک طرف ماجرا سادگی است و‌ خوب نیست اگر چنین باشی رندها سرشما کلاه می‌گذارند، یک طرف هم رندی به معنای کلاه‌برداری و باز خوب نیست. لابد می‌خواسته‌اند تعادلی از جنس آقای روحانی بیاموزند! اما رند به معنای زیرک و دارای حیله لزوما معنای بدی نیست و اتفاقا به معنای خوبش از صفات مؤمن است و ساده به معنای بی‌الایش و حقه هم لزوما معنای بدی نیست و باید دید مقابل چه افرادی انسان اهل زیرکی یا سادگی است. مشکل اصلی این پویا نمایی این است که رفتارهای خوب فرد ساده دل به نوعی حماقت نشان داده می‌شود. @sharhe_hal
در اولین روز کاری اش بازدید از کارکنان بهشت زهرا! و دومین روز بازدید از خوزستان! " @sharhe_hal
اون خبر اخراج برخی مدیران شستا، با توجه به اینکه یکی از دوستان برایم فرستاد و باتوجه به صحبت‌های دکتر عبدالملکی مبنی بر اقدام فوری در این زمینه و برخی شناسایی‌های قبلی و برخی اخبار مشابه دیگر، بنده حمل بر صحت نمودم ولی با تحقیق بیشتر بعدی معلوم شد صحت ندارد و از کانال برش داشتم.🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که مخالف واکسن زدن ولو واکسن داخلی هستند حتما این توضیحات مستند به آمار را ببینند. @sharhe_hal
با حکم رئیس‌جمهور، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی شد 🔹اسلامی متولد ۱۳۳۵ در اصفهان و فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان است که وزارت راه و شهرسازی، استانداری مازندران، معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیرعاملی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را در سوابق اجرایی خود دارد. ..... در مورد این خبر از بابت سابقه آقای محمد اسلامی خیلی تعجب کردم اما تویت زیر حاکی از این است لابد به این انتخاب اطمینان دارند.👇
توییت دکتر عباسی دانشمند سابق هسته‌ای و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی. @sharhe_hal
✍️ به مجرد اینکه اصلاح شد، شهید شد... 🎙آیت‌الله حائری شیرازی: 👈بنده خدایی نقل می‌کرد که: «در جبهه بودم یک جایی خون ریخته بود، یک نفر کنار من بود. گفت این خون را می‌بینی؟ گفتم بله. گفت این خون یک جریانی دارد. من سرباز بودم در اینجا و کسی که خونش اینجا ریخته شده است هم سرباز بود. او چریک فدایی بود و دوره سربازی‌ را بالاجبار آمده بود اینجا. به یکباره دیدم که این آدم رفتارش عوض شده؟ علتش را جویا شدم، گفت: من عوض شدم. من تا دیروز آن عقیده را داشتم اما الان تغییر کرده‌ام. گفتم: چطور شد که عوض شدی؟ گفت: من همین طور نشسته بودم. وقتی فرمان عملیات صادر شد، دیدم یک گروه بسیجی از پشت سر ما آمدند شعار می‌دادند و رد شدند. سربازهای اطراف ما آنها را که دیدند گفتند: درود بر برادر بسیجی. من هم بی‌اختیار وقتی که این عشق به شهادت را که در آن‌ها دیدم، کار از دستم در رفت. من هم گفتم: درود بر برادر بسیجی. وقتی که این را گفتم، عوض شدم. گفت: من الان دیگر فدایی این جمهوری اسلامی‌ام. خوب هم می‌جنگید. گفت: داشت با من صحبت می‌کرد که یک خمپاره‌ای آمد و سرش را برید. و اینجا بخاطر این، خونی شد.» این فرد صبح بیدار شده و متنبه شده است؛ عصر هم شهید شده است. اگر خمپاره دیروز روی سرش می‌آمد، در حال دیگری به عالم آخرت می‌رفت. رحم خدا این است که به مجرد اینکه اصلاح شد، شهید شد. .......... 📝 پی‌نوشت: این ماجرا نمونه‌ای است برای باور اینکه نه از کسی ناامید باشیم و نه از خودمان، شاید با توکل به خدا ما با همه بدی‌هایمان، توانستیم به مقام شهدا و بهترین اعوان و انصار حضرت حجت(عج) نائل شویم. گاهی اوضاع برخی از جوان‌ها را که می‌بینم خیلی ناراحت می‌شوم که این نسل ما چه بر سرش آمده است اما در همین نسل هم گاهی جوان‌های خوب زیادی می‌بینیم که عده آنها خیلی از گذشته‌ای که لااقل دوره نوجوانی خودم هست بالنسبة بیشتر شده‌اند هم از جهت کمیت و هم کیفیت. این خوب‌ها ظرفیتشان برای بالا آوردن بقیه، خیلی بالاست فقط بستری برای جلوه کردنش لازم است. ان شاء الله این دوره جدید بستری برای جلوه کردن اخلاص و ایمان جوانان و به دنبال آن بالا آمدن جامعه باشد. ان شاء الله به راحتی از دولتی مؤمن و انقلابی به جامعه‌ای مؤمن و انقلابی برسیم. @sharhe_hal
17.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خودتان قضاوت کنید، این بیان، بیان کسی است که با واکسن مخالف است و به او واکسن را تحمیل کرده‌اند؟ آقایان اگر مخالف نظر رهبری در بحث واکسیناسیون هستند، باشند ولی سعی نکنند با آسمان ریسمان بهم بافتن نظر خود را با رهبری یکی اعلام کنند، راحت بگویند ما مخالف نظر ایشان هستیم و آنچه خود می‌دانیم عمل می‌کنیم! ای کاش مخالفت این عمارهای دیروز فقط در نظر بود، چرا که هرکس در نظر آزاد است! مشکل اینجاست که در عمل هم می‌گویند ما واکسن نمی‌زنیم! رهبری می‌فرمایند: واکسیناسیون عمومی حتما باید انجام بگیرد، این آقایان می‌گویند خب بگیرد، مگر ما مانعیم! ما خودمان واکسن نمی‌زنیم! بقیه بروند بزنند! لابد منظور رهبری این بوده که واکسن را به مرغ و خروس‌ها بزنند! این رفتار موجب نمی‌شود خواسته رهبری روی زمین بماند؟! شما وقتی واکسن نمی‌زنید اگر مانع اجرای خواسته رهبری نیستید چه هستید؟! @sharhe_hal
⭕️پاسخ رهبر معظم انقلاب به استفتا در مورد واکسیناسیون اجباری 🔻سؤال: اگر طبق مقررات زدن واکسن الزامی شود، تکلیف چیست؟ ......... عزیزان مخالف واکسن زدن می‌گویند ما از حرف‌های مسئولان اجبار بر واکسیناسیون را نمی‌فهمیم. الزام با اجبار فرق میکند هنوز واکسیناسیون اجباری نشده است! اما خدمت این دوستان عرض می‌کنم که اجبار مرحله بعدی از الزام هست. آقا فرمودن برای لزوم شرعی زدن واکسن الزام حکومت کافی هست که با توجه به صحبت‌های مسئولان الان الزام شده است. اجبار در واقع ضمانت اجرای الزام حکومت است که کم کم بسته به جمعیت مخالف این الزام از شیوه‌های نرم استفاده می‌شود مثل قرنطینه هوشمند، محرومیت‌های استفاده از خدمات اجتماعی و... تا بشود از جمعیت مخالفان آن کاسته شود بالاجبار. برای الزام و حتی اجبار لازم نیست حتما با پلیس درب خانه شما مراجعه کنند و دست‌بند بزنند و شما را برای واکسن زدن ببرند! البته اگر شما قطع به مضر بودن واکسن دارید که حجتی در مخالفت عملی با نظر رهبری داشته باشید، بله اگر قطع می‌داشتید و مسأله فقط حیث فردی می‌داشت جواز در مخالفت عملی داشتید. اما قطع پیدا کردن در مسأله‌ای اینچنین که کاملا تخصصی است و حیث فردی پیدا کردن چیزی که مربوط به سلامت عمومی است، بسیار بعید است. @sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در نگاه برخی الزام به واکسن زدن وقتی است که با پلیس بیان در خونشون، بهشون دست بند بزنن، ببرن براشون واکسن بزن! در غیر این صورت می‌گویند هنوز مسئولان بهداشتی واکسیناسیون را لازم ندانسته‌اند! تا بتوانند توجیه کنند که اگرچه رهبری می‌فرمایند در صورت لازم دانستن واکسیناسیون توسط مسئولان باید این کار انجام شود، ولی ما واکسن نمی‌زنیم! @sharhe_hal
مخالفان واکسن دلایل مختلفی برای مخالفت خود دارند. یکی از مهم‌ترین آنها تلفات کسانی است که واکسن زده‌اند اما این آمار عمده آنها مربوط به کسانی است که بیماری زمینه‌ای خصوصا کرونا داشته‌اند و موقع سوال قبل از تزریق واکسن، درست جواب نمی‌دهند. چون زدن واکسن موجب تشدید آن بیماری می‌شود و خطراتی به دنبال دارد. اما در هر صورت ما الان روزانه ۶۰۰ و خورده‌ای کشته داریم. وقتی مردم واکسن بزنن ولو به خاطر اشتباهات اینچنین که باید جلو آن هم گرفته شود تلفاتی جزئی داشته باشیم، اما در هر صورت از آمار تلفات چندین و چندبرابری مقابل آن کاسته می‌شود. یکی دیگر از وجوه مخالفت با واکسن بحث‌هایی چون صهیونیستی بودن واکسن و پروتکل‌های وزارت بهداشت که تابع مجامع صهیونیستی است و طرح آنها برای کاهش جمعیت و... اما این حرف‌ها از نظر کبروی این اشکال را دارد که اگرچه این بحث‌ها عمدتا صحیح است اما نه به صورت عام و همه‌گیر چون صهیونیست‌ها اشراف و تسلط کاملی بر مباحث علمی دنیا ندارند و نمی‌شود همه موارد و توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی است را به صهیونیست‌ها مرتبط دانست، البته قبول دارم که با این جود هم همچنان اصل این احتمال خطر و لزوم احتیاط بالا است. ولی چون صغرویا ما در خصوص واکسن داخلی این احتمالات را بسیار پایین می‌دانیم در مقابل این محتمل مهم آن که جان افراد بسیار زیادی است، لازم است به این احتمالات ضعیف توجه نکنیم و از واکسن داخلی برای حفظ سلامت کشور استفاده شود.
عزیزان مخالف واکسن زدن می‌گویند ما از حرف‌های مسئولان اجبار بر واکسیناسیون را نمی‌فهمیم. الزام با اجبار فرق میکند هنوز واکسیناسیون اجباری نشده است! اما خدمت این دوستان عرض می‌کنم که اجبار مرحله بعدی از الزام هست. آقا فرمودن برای لزوم شرعی زدن واکسن الزام حکومت کافی هست که با توجه به صحبت‌های مسئولان الان الزام شده است. اجبار در واقع ضمانت اجرای الزام حکومت است که کم کم بسته به جمعیت مخالف این الزام از شیوه‌های نرم استفاده می‌شود مثل قرنطینه هوشمند، محرومیت‌های استفاده از خدمات اجتماعی و... تا بشود از جمعیت مخالفان آن کاسته شود بالاجبار. برای الزام و حتی اجبار لازم نیست حتما با پلیس درب خانه شما مراجعه کنند و دست‌بند بزنند و شما را برای واکسن زدن ببرند! البته اگر شما قطع به مضر بودن واکسن دارید که حجتی در مخالفت عملی با نظر رهبری داشته باشید، بله اگر قطع می‌داشتید و مسأله فقط حیث فردی می‌داشت جواز در مخالفت عملی داشتید. اما قطع پیدا کردن در مسأله‌ای اینچنین که کاملا تخصصی است و حیث فردی پیدا کردن چیزی که مربوط به سلامت عمومی است، بسیار بعید است.
https://www.alef.ir/news/4000608087.html .... حاشیه‌های خواندنی سفر آقای رئیسی به اهواز را از دست ندهید. @sharhe_hal
خطبه منی امام حسین.pdf
275.2K
خطبه منی امام حسین (ع) این خطبه را سال ۹۲در سال دوم طلبگی ترجمه و در فضای مجازی منتشر کردم. امسال یکی از دوستان پیام داده، تشکر کرده بود و برای ترجمه بهتر چند عبارت پیشنهاداتی داده بودند که آن‌ها را اصلاح کردم. الحمد لله متوجه شدم پربازدیدترین مطلب وبلاگم هم در این چند سال‌ همین کار بوده.👇 https://sharhhal.blog.ir/1397/05/27-1