اون خبر اخراج برخی مدیران شستا، با توجه به اینکه یکی از دوستان برایم فرستاد و باتوجه به صحبتهای دکتر عبدالملکی مبنی بر اقدام فوری در این زمینه و برخی شناساییهای قبلی و برخی اخبار مشابه دیگر، بنده حمل بر صحت نمودم ولی با تحقیق بیشتر بعدی معلوم شد صحت ندارد و از کانال برش داشتم.🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که مخالف واکسن زدن ولو واکسن داخلی هستند حتما این توضیحات مستند به آمار را ببینند.
@sharhe_hal
با حکم رئیسجمهور، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی شد
🔹اسلامی متولد ۱۳۳۵ در اصفهان و فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان است که وزارت راه و شهرسازی، استانداری مازندران، معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیرعاملی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را در سوابق اجرایی خود دارد.
.....
در مورد این خبر از بابت سابقه آقای محمد اسلامی خیلی تعجب کردم اما تویت زیر حاکی از این است لابد به این انتخاب اطمینان دارند.👇
✍️ به مجرد اینکه اصلاح شد، شهید شد...
🎙آیتالله حائری شیرازی:
👈بنده خدایی نقل میکرد که: «در جبهه بودم یک جایی خون ریخته بود، یک نفر کنار من بود. گفت این خون را میبینی؟ گفتم بله. گفت این خون یک جریانی دارد. من سرباز بودم در اینجا و کسی که خونش اینجا ریخته شده است هم سرباز بود. او چریک فدایی بود و دوره سربازی را بالاجبار آمده بود اینجا.
به یکباره دیدم که این آدم رفتارش عوض شده؟ علتش را جویا شدم، گفت: من عوض شدم. من تا دیروز آن عقیده را داشتم اما الان تغییر کردهام.
گفتم: چطور شد که عوض شدی؟ گفت: من همین طور نشسته بودم. وقتی فرمان عملیات صادر شد، دیدم یک گروه بسیجی از پشت سر ما آمدند شعار میدادند و رد شدند. سربازهای اطراف ما آنها را که دیدند گفتند: درود بر برادر بسیجی. من هم بیاختیار وقتی که این عشق به شهادت را که در آنها دیدم، کار از دستم در رفت. من هم گفتم: درود بر برادر بسیجی.
وقتی که این را گفتم، عوض شدم. گفت: من الان دیگر فدایی این جمهوری اسلامیام. خوب هم میجنگید.
گفت: داشت با من صحبت میکرد که یک خمپارهای آمد و سرش را برید. و اینجا بخاطر این، خونی شد.»
این فرد صبح بیدار شده و متنبه شده است؛ عصر هم شهید شده است. اگر خمپاره دیروز روی سرش میآمد، در حال دیگری به عالم آخرت میرفت.
رحم خدا این است که به مجرد اینکه اصلاح شد، شهید شد.
..........
📝 پینوشت:
این ماجرا نمونهای است برای باور اینکه نه از کسی ناامید باشیم و نه از خودمان، شاید با توکل به خدا ما با همه بدیهایمان، توانستیم به مقام شهدا و بهترین اعوان و انصار حضرت حجت(عج) نائل شویم.
گاهی اوضاع برخی از جوانها را که میبینم خیلی ناراحت میشوم که این نسل ما چه بر سرش آمده است اما در همین نسل هم گاهی جوانهای خوب زیادی میبینیم که عده آنها خیلی از گذشتهای که لااقل دوره نوجوانی خودم هست بالنسبة بیشتر شدهاند هم از جهت کمیت و هم کیفیت.
این خوبها ظرفیتشان برای بالا آوردن بقیه، خیلی بالاست فقط بستری برای جلوه کردنش لازم است. ان شاء الله این دوره جدید بستری برای جلوه کردن اخلاص و ایمان جوانان و به دنبال آن بالا آمدن جامعه باشد. ان شاء الله به راحتی از دولتی مؤمن و انقلابی به جامعهای مؤمن و انقلابی برسیم.
@sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودتان قضاوت کنید، این بیان، بیان کسی است که با واکسن مخالف است و به او واکسن را تحمیل کردهاند؟
آقایان اگر مخالف نظر رهبری در بحث واکسیناسیون هستند، باشند ولی سعی نکنند با آسمان ریسمان بهم بافتن نظر خود را با رهبری یکی اعلام کنند، راحت بگویند ما مخالف نظر ایشان هستیم و آنچه خود میدانیم عمل میکنیم! ای کاش مخالفت این عمارهای دیروز فقط در نظر بود، چرا که هرکس در نظر آزاد است! مشکل اینجاست که در عمل هم میگویند ما واکسن نمیزنیم!
رهبری میفرمایند: واکسیناسیون عمومی حتما باید انجام بگیرد، این آقایان میگویند خب بگیرد، مگر ما مانعیم! ما خودمان واکسن نمیزنیم! بقیه بروند بزنند! لابد منظور رهبری این بوده که واکسن را به مرغ و خروسها بزنند! این رفتار موجب نمیشود خواسته رهبری روی زمین بماند؟! شما وقتی واکسن نمیزنید اگر مانع اجرای خواسته رهبری نیستید چه هستید؟!
@sharhe_hal
⭕️پاسخ رهبر معظم انقلاب به استفتا در مورد واکسیناسیون اجباری
🔻سؤال: اگر طبق مقررات زدن واکسن الزامی شود، تکلیف چیست؟
.........
عزیزان مخالف واکسن زدن میگویند ما از حرفهای مسئولان اجبار بر واکسیناسیون را نمیفهمیم. الزام با اجبار فرق میکند هنوز واکسیناسیون اجباری نشده است!
اما خدمت این دوستان عرض میکنم که اجبار مرحله بعدی از الزام هست. آقا فرمودن برای لزوم شرعی زدن واکسن الزام حکومت کافی هست که با توجه به صحبتهای مسئولان الان الزام شده است.
اجبار در واقع ضمانت اجرای الزام حکومت است که کم کم بسته به جمعیت مخالف این الزام از شیوههای نرم استفاده میشود مثل قرنطینه هوشمند، محرومیتهای استفاده از خدمات اجتماعی و... تا بشود از جمعیت مخالفان آن کاسته شود بالاجبار.
برای الزام و حتی اجبار لازم نیست حتما با پلیس درب خانه شما مراجعه کنند و دستبند بزنند و شما را برای واکسن زدن ببرند!
البته اگر شما قطع به مضر بودن واکسن دارید که حجتی در مخالفت عملی با نظر رهبری داشته باشید، بله اگر قطع میداشتید و مسأله فقط حیث فردی میداشت جواز در مخالفت عملی داشتید.
اما قطع پیدا کردن در مسألهای اینچنین که کاملا تخصصی است و حیث فردی پیدا کردن چیزی که مربوط به سلامت عمومی است، بسیار بعید است.
@sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در نگاه برخی الزام به واکسن زدن وقتی است که با پلیس بیان در خونشون، بهشون دست بند بزنن، ببرن براشون واکسن بزن! در غیر این صورت میگویند هنوز مسئولان بهداشتی واکسیناسیون را لازم ندانستهاند!
تا بتوانند توجیه کنند که اگرچه رهبری میفرمایند در صورت لازم دانستن واکسیناسیون توسط مسئولان باید این کار انجام شود، ولی ما واکسن نمیزنیم!
@sharhe_hal
مخالفان واکسن دلایل مختلفی برای مخالفت خود دارند.
یکی از مهمترین آنها تلفات کسانی است که واکسن زدهاند اما این آمار عمده آنها مربوط به کسانی است که بیماری زمینهای خصوصا کرونا داشتهاند و موقع سوال قبل از تزریق واکسن، درست جواب نمیدهند.
چون زدن واکسن موجب تشدید آن بیماری میشود و خطراتی به دنبال دارد.
اما در هر صورت ما الان روزانه ۶۰۰ و خوردهای کشته داریم. وقتی مردم واکسن بزنن ولو به خاطر اشتباهات اینچنین که باید جلو آن هم گرفته شود تلفاتی جزئی داشته باشیم، اما در هر صورت از آمار تلفات چندین و چندبرابری مقابل آن کاسته میشود.
یکی دیگر از وجوه مخالفت با واکسن بحثهایی چون صهیونیستی بودن واکسن و پروتکلهای وزارت بهداشت که تابع مجامع صهیونیستی است و طرح آنها برای کاهش جمعیت و...
اما این حرفها از نظر کبروی این اشکال را دارد که اگرچه این بحثها عمدتا صحیح است اما نه به صورت عام و همهگیر چون صهیونیستها اشراف و تسلط کاملی بر مباحث علمی دنیا ندارند و نمیشود همه موارد و توصیههای سازمان بهداشت جهانی است را به صهیونیستها مرتبط دانست، البته قبول دارم که با این جود هم همچنان اصل این احتمال خطر و لزوم احتیاط بالا است.
ولی چون صغرویا ما در خصوص واکسن داخلی این احتمالات را بسیار پایین میدانیم در مقابل این محتمل مهم آن که جان افراد بسیار زیادی است، لازم است به این احتمالات ضعیف توجه نکنیم و از واکسن داخلی برای حفظ سلامت کشور استفاده شود.
عزیزان مخالف واکسن زدن میگویند ما از حرفهای مسئولان اجبار بر واکسیناسیون را نمیفهمیم. الزام با اجبار فرق میکند هنوز واکسیناسیون اجباری نشده است!
اما خدمت این دوستان عرض میکنم که اجبار مرحله بعدی از الزام هست. آقا فرمودن برای لزوم شرعی زدن واکسن الزام حکومت کافی هست که با توجه به صحبتهای مسئولان الان الزام شده است.
اجبار در واقع ضمانت اجرای الزام حکومت است که کم کم بسته به جمعیت مخالف این الزام از شیوههای نرم استفاده میشود مثل قرنطینه هوشمند، محرومیتهای استفاده از خدمات اجتماعی و... تا بشود از جمعیت مخالفان آن کاسته شود بالاجبار.
برای الزام و حتی اجبار لازم نیست حتما با پلیس درب خانه شما مراجعه کنند و دستبند بزنند و شما را برای واکسن زدن ببرند!
البته اگر شما قطع به مضر بودن واکسن دارید که حجتی در مخالفت عملی با نظر رهبری داشته باشید، بله اگر قطع میداشتید و مسأله فقط حیث فردی میداشت جواز در مخالفت عملی داشتید.
اما قطع پیدا کردن در مسألهای اینچنین که کاملا تخصصی است و حیث فردی پیدا کردن چیزی که مربوط به سلامت عمومی است، بسیار بعید است.
https://www.alef.ir/news/4000608087.html
....
حاشیههای خواندنی سفر آقای رئیسی به اهواز را از دست ندهید.
@sharhe_hal
خطبه منی امام حسین.pdf
275.2K
خطبه منی امام حسین (ع)
این خطبه را سال ۹۲در سال دوم طلبگی ترجمه و در فضای مجازی منتشر کردم.
امسال یکی از دوستان پیام داده، تشکر کرده بود و برای ترجمه بهتر چند عبارت پیشنهاداتی داده بودند که آنها را اصلاح کردم.
الحمد لله متوجه شدم پربازدیدترین مطلب وبلاگم هم در این چند سال همین کار بوده.👇
https://sharhhal.blog.ir/1397/05/27-1
هدایت شده از دروس
برای درمان فرزند خردسال یک خانواده نیازمند و آبرومند، به مبلغ ۱۴۰۰ نیاز هست.
نیاز، فوری است و در صورت تأخیر به قطع پای بچه میانجامد (یک ماهه پای بچه توی گچه اما خوب نشده و عفونت شدید کرده)
عبادت استیجاری و سهم سادات هم کارگشاست.
با فوروارد پیام به افراد و گروههای خیّر هم میتونید کمک کنید.
با تکمیل مبلغ، پیام حذف میشود.
6037991644273959
محمدجواد سمیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گفتگوی رئیس جمهور با صیادان بندر کُنارک.
رئیسی باز هم در سفری اعلام نشده وارد سیستان و بلوچستان شد.
@sharhe_hal
➖ولم کنید میخوام بازم برم مردم رو از نزدیک ببینم، باهاشون حرف بزنم مشکلاتشون رو بشنوم تا رفع کنم. 👆😉
➕حاجی حالا شما بیا بریم دفترتو ببین شاید اصن یه وقت خوشت اومد. 😁😄😊.
@sharhe_hal
این تصویری از نشست تخصصی پروتکلهای فقهی مدیریت کرونا است که چند روز پیش از این در قم برگزار شد.
همانطور که میبینید عمده عزیزان طلبه هستند و البته اعتقادی هم به ماسک زدن در فضای سر بسته و اجتماعی ندارند.
برخی حرفهای این عزیزان در حوزههای تخصصی دارو و درمان هم شنیدنی است، صحبتهایی که برای ورود به آن سالها کار تخصصی نیاز است و ارتباط خاصی هم با دروس حوزه ندارد و ممکن است اگر یکی از این عزیزان جوان طلبه یک ساعت از حرفهایش را برای یکی از مراجع قم یا حتی مدرسان تراز اول قم بیان کند،او چند دقیقه از این حرفها را هم متوجه نشود!
به حکم عقل در حیطه درمان اگر امر دائر شود بین قول یک طلبه یا طبیب چه سنتی چه مدرن، حرف کدام متعین است؟
مشکل ما با لباس و هویت طلبگی این جمع است که وارد حیطه درمان و طبابت میشوند آن هم نه به عنوان یک فرد که ممکن است اتفاقا و استثنائا وارد کار درمان و طبابت تخصصی شده باشد بلکه به عنوان یک جمع با هویت طلبگی که اصلا ربطی به حوزه درمان ندارد!
@sharhe_hal
البته جای این تذکر هم است که بر اساس مطلب بالا اگر طلاب دور هم جمع شدند و مثلا نشست تخصصی اقتصاد یا مدیریت اجتماع و... هم گرفتند، شما همین حرفها را میزنید؟
اولا بله، اگر آن طلاب به صرف یک پیشامد ورود غیر تخصصی بکنند حق چنین کاری ندارند، بلکه باید در همه این عرصهها سالیانی مطالعات تخصصی کرده باشند، بعد به این قضایا از منظر نگاه دین ورود کنند.
ثانیا در خصوص پزشکی و یا موارد دیگری مثل اقتصاد و... نوع ورود دین و متولیان آن متفاوت است، مثلا ما در تاریخ اهل بیت (علیهم السلام) یا فقهای گذشته تا کنون جایی سراغ نداریم که آنها به اقتصاددانهایی یا مدیران اجتماعی یا افرادی مراجعه کرده باشند که شما به ما بیاموزید که چطور اقتصاد خود یا اجتماع خود را مدیریت کنیم، در حالی که از زمان اهل بیت (علیهم السلام) در کنار بیان مسائل شرعی و تبیین آنها، مهمترین کار فقهای بزرگ به عنوان وکلای اهل بیت (علیهم السلام) و بعد از آن در عصر غیبت، ارتباط با این امور بوده است، اما در حیطه پزشکی چه خود اهل بیت (علیهم السلام) و چه فقهای بزرگ همیشه در موارد متعدد برای درمان خود به اطباء مراجعه میکردهاند.
یا مثلا شما سراغ ندارید علمای تراز اول به حیث طلبگی خود کتاب پزشکی نوشته باشند اما همان علما در موارد متعدد در اقتصاد یا مدیریت اجتماع کتاب نوشتهاند و حرفهای بسیار زدهاند.
بله دین در حیطه حفظ سلامت جسم و پیشگیری نیز حرفهای بسیاری دارد در مورد کلیاتی که ساختار طب ما را شکل دهد هم حرفهای بسیاری دارد که بر حیطه درمان مؤثر است اما در خصوص روشهای درمانی نمیتوان گفت متولیان دین ورود تخصصی نمودهاند، اگر مواردی است به حیث شخصی افراد بوده است که برای تأمین معاش یا به جهت نیاز اجتماع بعد از کار تخصصی به این مسائل، ورود کردهاند. چه بسا در امور دیگری مثل معماری نیز بشود همین حرف را زد.
@sharhe_hal
همسر استاد ما که نوزادی هم در راه دارند، نزدیک به دو هفته است، به خاطر کرونا در بیمارستان بخش آیسیو بیهوش هستند و حال خوشی ندارند.
خود استادمان هم بستری بودهاند و چند روز است مرخص شدهاند.
محبت کنید صلوات و حمدی برای شفای همسر ایشان مرحمت فرمایید.🙏
May 11
الله اکبر تصویر کانال خود به خود تغییر کرده بود!🤔
این ایتا هم خارق العاده هست!
عکسی که نمیدانم چی بود و از کجا؟ لااقل توی گوشی بنده که چنین عکسی نیست!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 نماهنگ زیبای «دهه هشتادیا»
با حضور عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر و علی رام نورایی
کیفیت بالاتر: Roshangari.ir/video/68119
......
🔰مرحوم حائری شیرازی در مباحث فرهنگی خود این جمله را زیاد تکرار می کردند که: «شیطان از کجا آغاز میکند. اصلاح را باید از همان جا آغاز کرد. «لا ینتشر الهدی الا من حیث انتشر الضلال». هدایت آغاز نخواهد شد مگر از همان جا که گمراهی آغاز میشود.»
این جمله لا ینتشر الهدی... حدیث نیست، بلکه جمله یکی از علمای لبنان است و قضیهای جالبی دارد که مرحوم حائری آن را هم نقل میکردند، به هر حال کلام کلام درستی است و حاصل یک عمر تجربه کار فرهنگی این علما است.
به کسانی که این کلیپ را ساختهاند تبریک میگویم چون خوب دانستند از کجا شروع کنند و به کجا ختم کنند.
@sharhe_hal
✍️ لا ینتشر الهدی الا من حیث انتشر الضلال...
🔰 به مناسبت کلیپ دهه ۸۰ایها که از گیمنت و خواندن بچهها با فضای خودشان از امام حسین(ع) و به مداحی پویانفر و آخرش هم با مداحی روضهگون هلالی تمام شد.
🌐 Roshangari.ir/video/68119
🎙آیتالله حائری شیرازی:👇
🔻 باید برویم روی ریشه، کار را از آنجا درستش کنیم الان میبینیم مثلا توی جامعه امر به معروف و نهی از منکر رایج نیست، خب اینها از راه آموزش و پرورش و برنامههای آموزشی آمده این از راه مدرسه تارِک امر به معروف و نهی از منکر شده، شما میخواهید از راه مسجد بکنیدش عامل امر به معروف و نهی از منکر و نمیشود.
🔻 اگر مردم از راه سینما از امر به معروف و نهی از منکر، دور شدند از راه مسجد نزدیک نمیشوند، اگر از راه معاشرت و رفیق از امر به معروف و نهی از منکر دور شدند از راه نماز و روزه و عبادات و اینها به آن نزدیک نمیشوند. اگر مردم یک اخلاقی را توی اتوبوس به آنها تحمیل کردند، این چارهای ندارد الا اینکه توی اتوبوس دوباره همان اخلاق را اصلاحش کنید.
🔻 «لا ینتشر الهدی الا من حیث انتشر الضلال»، این روایت نیست، جملهای است مال مرحوم "آسید شرف الدین" یا "آسید محسن امینان" انتظار داشتند ایشان در لبنان مدرسه علمیه قدیمی دائر کند اما ایشان مدرسه جدیدی و دروس جدیدی را کلنگ زد وقتی کلنگ مدرسه را میزد این جمله را گفت: «لا ینتشر الهدی الا من حیث انتشر الضلال» هدایت منتشر نخواهد شد، مگر از همان راهی که گمراهی منتشر شده. اینها میگفتند بچهها توی مدرسه گمراه میشوند، برو مدرسه علمیه بساز قدیمی بساز، ایشان گفت به دلیل اینکه توی مدرسه گمراه میشوند من باید مدرسه تأسیس کنم.
🔻 این دو دیدگاه هست یکی میگوید بچهها توی این مدرسه بد راه میشوند برو در مقابلش مدرسه قدیمی علوم قدیمه و طلبگی دائر کن، یکی دیگر میگوید نه چون بچهها از راه این مدارس خراب شدند هیچ چارهای نیست الا مدرسه جدید بسازید اما آن خرابی را نداشته باشد آن اشکال را نداشته باشد اشکالش را برطرف کنید.
🔻 بعضیها این جوری است سلیقه شان یا بگویم به اصطلاح صحیحتر فرهنگشان اینجوری است، وقتی در یک کاری اشکالی میبینند آن کار را میگویند نجس شد واگذارش میکنند به دیگران میگویند برای شما، شما بروید این کاها را بکنید ما از این کارها نمیکنیم، تبلیغ هم میکنند که آقا سراغ این کار نروید! این یک دیدگاه است، سلیقه شان این است این همان روحیه مقدسی است، یعنی به جای اینکه نجس را طاهر کند از نجس اجتناب میکند، میگوید آن را ول کن کاسه نجس شده میگوید من دیگر توی این آب نمیخورم.
🔻 مقدس یعنی این که اگر دیدی توی مدرسه گناه میشود، میگوید بچههایتان از توی مدرسه بکشید بیرون یعنی طهارتش طهارت فعال نیست، طهارت آسیب پذیر است. بعضی هم هستند طهارتشان طهارت فعال است، میگوید این که نجس شده مال ماست، من باید طاهرش کنم، من باید آن را از توی دست دشمن در بیاورم مثلا فرض کنید بچهای گناهکار شده سر خیابان ایستاده چشم چران شده مقدس میگوید چی به این حرف نزنیدها این توی خانه من دیگر قدم نگذاردها این از این طرفها نیایدها این را دیگر من نبینم، دور آن خط بکش، خبر شد یکی مشروب خورده به همه جا میسپارد این بد است این خراب است این فاسد است این منحرف است با این حرف نزنید، با این تلفن نکنید، سراغ این نروید چه نکنید، چه نکنید.
🔻 در قم یک مدارس دخترانه طلبگی دائر شده بود، خب در یک مدرسه 400 تا 500 تا دختر در آن است، ممکن است یکی از آنها مثلا مسئله دار بوده، اما اینها رفته بودند گزارش داده بودند به مسئولین، مسئول به این نتیجه رسیده بود که آقا این کار غلط است، در آن را ببندید، حقوق مدرسها هم متوقف کرده بودند، آمدند خدمت حضرت امام، آقای شرعی آمد، گفت: آقا این مسؤول این جوری کرد، امام به آن مسؤول گفت: شما چرا این جور کردید؟ گفت: به نظر من این کار اشکال دارد! امام گفت: اشکالش را برطرف کنید.
@sharhe_hal