هیأتی که امسال در قم برایشان منبر رفتم، مجموعهای از چند جوان مؤمن و با غیرت بودند که بدون هیچ پشتوانه خاصی پارکینگ دو آپارتمان، یکی برای آقایان و یکی هم برای خانمها را هیأت کرده بودند.
یک پارکینگ هیأت دائمی شده و در تمام طول سال در آنجا مراسم دارند.
از ساعت ۹ تا ۹:۳۰ زیارت عاشورا و ارائه بحثهای سیاسی و اجتماعی به عنوان پیش منبر داشتند، ۹:۳۰ تا ۱۰ هم منبر و بعدش هم روضه و سینه زنی و پذیرایی.
برای جزئیات برنامه هیأت مانند بچهها، نور پردازی، تبلیغات و پذیرایی و... با دقت و جدیدیت و غیرت برنامه داشتند و اجرا میکردند و اهل محل خود را به هیات دعوت میکردند.
آی دی کانال هیأت👇
@javanghamar
هیأت در منطقه متوسط رو به پایین از نظر قدرت اقتصادی مردم منطقه است و از نظر مالی دوستان تحت فشار هستند. اینطور که گفتند برای هزینههای هیأت قرض و وام گرفتهاند و قریب به ۲۰ میلیون تومان پول کم داشتند. اگر عزیزان برایشان مقدور است به شماره کارت زیر که مربوط به مسئول مالی هیأت است کمکهایی واریز کنند.👇
5892101352476713روی شماره کارت که بزنید کپی میشود. به نام آقای امید محمدی. اگر اشکال ندارد رسید کمکهای خود را برای بنده نیز ارسال بفرمایید.👇 @hamidreza_baghery خدا خیرتان دهد، همت کنید دغدغه و استرس بدهیها را همین امروز از روی دوش این عزیزان برداریم.🙏❤️ ..... @sharhe_hal
شرح حال
هیأتی که امسال در قم برایشان منبر رفتم، مجموعهای از چند جوان مؤمن و با غیرت بودند که بدون هیچ پشتوا
عزیزان ضرورتی ندارد حتما برای بنده رسید بفرستین و از کمکهای کوچک در حد ۲۰ هزار تومان هم دریغ نکنید.
رسید که گفتم برای این بود که خودم یک برآوردی از کمکهای که جمع میشود داشته باشم و وقتی به مقدار کافی جمع شد دیگر اعلام کنم کافی است.
6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این صحنه شاید توجه خوبی باشد برای آنکه بفهمیم سکولاریسم وقتی دین را از صحنه سیاست جدا کرد، دین را فقط از سیاست و حاکمیت جدا نمیکند بلکه دین جدا شده از حکومت و سیاست به دین تساهل و تسامحی مبدل میشود که خود را با همه فرهنگ و قواعد خروجی حاکمیت جدید هماهنگ میکند.
@sharhe_hal
...
✍️قیام اباعبدالله پیش از دعوت کوفیان...
🔻 وقتی یزید به حکومت رسید، فوراً پیکی به مدینه راهی کرد و از ولید بن عتبه حاکم مدینه خواست که از مردم مدینه بهویژه حسین بن علی برای او بیعت بگیرد و تذکر داد که اگر حسين بن علی از بیعتکردن خوددارى نمود، گردنش را با شمشير بزن و سر بريدهاش را به نزد من بفرست.
🔻ولید، مروان بن حکم را که از بزرگان خاندان اموی بود نزد خود خواست تا با او مشورت کند. مروان به ولید گفت: «حسين بيعت بر يزيد را نخواهد پذيرفت و اگر من بجاى تو بودم گردنش را میزدم» اما ولید که راضی به این کار نبود گفت: ایکاش از مادر متولد نشده بودم و در این شرایط قرار نمیگرفتم.
🔻ولید پیکی نزد اباعبدالله (علیهالسلام) فرستاد و حضرت با ۳۰ تن از یاران خود نزد ولید آمدند. حضرت میدانستند که ولید چه قصدی دارد و به همین جهت با یاران خود هماهنگ نمودند که اگر زمانی گذشت و خبری از ایشان نشد و یا اگر علامتی به آنها داده شد، برای نجات ایشان وارد عمل شوند.
ولید از حضرت بیعت با یزید را خواست؛ اما ایشان بهانه آورد که: «اى امير بيعت پنهانى نتيجهاى ندارد، فردا كه همه مردم را براى بيعت دعوت نمودی ما را نيز با آنان دعوت نما»
🔻 مروان در مقابل حضرت با جسارت گفت: این امیر عذر او را نپذیر و اگر تن به بیعت نمیدهد، گردن او را بزن. حضرت خشمگین شده و به او گفتند: «واى بر تو اى پسر زن بدکاره، تو دستور میدهی كه گردن مرا بزنند؟ به خدا قسم دروغ گفتی و پستی خود را آشکار میکنی.» سپس رو به ولید کردند و گفتند:
«ای امير ما خاندان پيغمبر و كان رسالتيم آستانه ما محل آمدوشد فرشتگان است «وَ بِنَا فَتَحَ اللَّهُ وَ بِنَا خَتَمَ اللَّهُ» خداوند دفتر وجود را به نام آغاز نموده و با ما به اتمام میرساند و يزيد مردى است گنهكار و میگسار و آدمکش و خیانتپیشه بیشرم و «مِثْلِي لَا يُبَايِعُ بِمِثْلِهِ» مانند من با مانند یزید بیعت نمیکند.»
🔻 معلوم بود که حضرت بنای بر بیعت ندارند و ولید نیز دنبال بهانه بود که دست خود را به خون حضرت آغشته نکند. به همین جهت حضرت باز بهانه آوردند تا ولید نیز بتواند راهی پیدا کند و ایشان را مرخص کند.
حضرت فرمودند: «وَ لَكِنْ نُصْبِحُ وَ تُصْبِحُونَ وَ نَنْظُرُ وَ تَنْظُرُونَ أَيُّنَا أَحَقُّ بِالْخِلَافَةِ وَ الْبَيْعَةِ» بگذار تا صبح كنيم و شما نيز صبح كنيد و ما در اين كار بهدقت بنگريم و شما نيز بنگريد كه كدام يك از ما به خلافت و بيعت سزاوارتر است؟!
🔻 حضرت این کلام را گفتند و از مجلس وليد بيرون شدند، اما مروان حکم دستبردار نبود و چون سپیده صبح برخاست حضرت را یافت و به ایشان گفت: نصیحت من را بشنو و با یزید بیعت کن تا هم خیر دنیا را ببری و هم خیر آخرت!
اباعبدالله (علیه السلام) به او پاسخ دادند:
👈 «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ وَ عَلَى الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِيَتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ يَزِيدَ وَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَدِّي رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ الْخِلَافَةُ مُحَرَّمَةٌ عَلَى آلِ أَبِي سُفْيَان» چه مصيبتى بالاتر از اين كه مسلمانان به سرپرستی همچون يزيد دچار شدند پس بايد با اسلام وداع نمود كه از من جدّم رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله و سلّم شنيدم كه میفرمود: خلافت بر فرزندان ابیسفیان حرام است.
(مقتل لهوف - سید بن طاووس)
📌 حضرت عملاً همان روز قیام خود را با عدم بیعت آغاز کرده و بلافاصله مدینه را بهسوی مکه ترک کردند.
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
سخنرانی شب شام غریبان ۲۶ تیر ۱۴۰۳.mp3
38.81M
سخنرانی شب یازدهم محرم (شام غریبان)؛
موضوع: پاسخ به برخی شبهات عاشورا (قیام حضرت ابتدائا بود یا به علت دعوت مردم کوفه؟! مقایسه قیام حضرت با نگاه امام خمینی در حرمت تقیه در چنین زمانی، آیا ما نباید قضاوتی در اختلاف صحابه و تابعین داشته باشیم؟! آیا امام حسین مطالبه حکومت و خلافت نداشتند؟! و...)
قم- هیأت جوانان قمر بنیهاشم.
۲۵ تیر ۱۴۰۳
@sharhe_hal
...
✍️ تنهایی مسلم با وجود توابین...
🔻 نقل است وقتی که اهل كوفه شنيدند اباعبدالله علیهالسلام از بیعت با یزید سر باززده و از مدینه به مکه رفتهاند، در خانه سليمان بن صرد خزاعى جمع شدند و آنگاه که همه آنها که بنا بود بیایند آمدند، سليمان بن صرد براى سخنرانى بپا خواست و در پايان سخنرانى چنين گفت:
👈 «اى گروه شيعه، حتماً شنيدهايد كه معاویه مرده است و بهجانب پروردگار خود شتافته، و به نتيجه كردار خود رسيده است و اكنون فرزندش يزيد بجاى او نشسته است و اين حسين بن على است كه با او مخالفت ورزيده و براى اينكه از شرّ ستمگران خاندان ابیسفیان محفوظ بماند گريزان به مکه آمده است و شمایید كه شيعه او هستيد و پیشازاین هم افتخار شیعهگری پدرش را داشتيد، امروز، حسين علیهالسلام نيازمند يارى شما است اگر میدانید كه یاریاش خواهيد نمود و با دشمنش خواهيد جنگيد؟ پشتيبانى خود را بهوسیله نامه به عرض برسانيد و اگر میترسید كه در انجاموظیفه سستى كنيد و رشته كار از دست بدهيد؟ چهبهتر كه مرد الهى را فريب ندهيد.»
🔻 پس از این سخنرانی سیل صدها نامه در هر روز با اسامی مختلف فردی و گروهی بهسوی اباعبدالله (علیهالسلام) روان شد، اما این افراد وقتی مسلم تنها ماند کجا بودند؟! وقتی اباعبدالله ندا میداند: «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» وقتی ندا میدادند: «هَلْ مِنْ ذَابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ هَلْ مِنْ مُوَحِّدٍ یَخَافُ اللَّهَ فِینَا هَلْ مِنْ مُغِیثٍ یَرْجُو اللَّهَ بِإِغَاثَتِنَا» این جماعت کجا بودند؟!
(مقتل لهوف - سید بن طاووس)
🔻 باور نمیکنم که همه ترسیدند یا تطمیع شدند یا زندانی، از آن ۱۸ هزار بیعت کننده با مسلم، چند نفر را عبیدالله بن زیاد زندانی کرد؟! مگر چقدر نیرو داشت؟! چند نفر را ترساند و تطمیع کرد؟! حداقل ۴ هزار نفر از آنها یک سال بعد در قیام توابین شرکت کردند تا شاید با دادن جانشان توبه آنها پذیرفته شود! میگویند: بخشی از کسانی که نامه نوشتند، طمعکارانی بودند که وقتی عبیدالله غالب شد به سپاه او پیوستند، باشد، اما بقیه چه؟! میگویند: بخشی از نویسندگان نامه چون رهبر آنها مثل مختار را عبیدالله زندانی کرد فلج شدند، باشد ولی مگر آنها با مسلم بیعت نکرده بودند؟ مسلم که هنوز در صحنه بود، وقتی مسلم فقط با بخشی از نیروهایش دارالاماره را با ۴ هزار نیرو محاصره کرد، درون دارالاماره ۳۰۰ نفر بیشتر نبود، پس چه شد که پشت مسلم خالی شد؟!
🔻 در نقل است، سلیمان بن صرد وقتی مردم را برای قیام توابین دعوت میکرد، میگفت:
👈 «إنّا كنّا نمدّ أعناقنا إلى قدومِ آل نبيِّنا، و نمنِّيهم النّصرَ، و نحثّهم على القدوم، فلمّا قدِموا ونَيْنا و عَجزْنا، و ادّهنّا، و تربّصنا، و أنتظرنا ما يكون، حتّى قُتِلَ فينا وَلَدُ نبيِّنا»
ما برای آمدن فرزندان پیامبر بیتابی میکردیم و برایشان آرزوی پیروزی میکردیم و درخواست میکردیم که بیایند؛ اما وقتی آمدند، ناله کردیم و عاجز شده بودیم و سختش کردیم و تعلل میکردیم و منتظر ماندیم تا چه شود! تا اینکه به شهادت رسید فرزند پیامبر ما.
🔻 عمده آنها خریدنی نبودند! اهل ترس نبودند! آنها یک اشتباه داشتند؛ باور نداشتند حکم نایب حسین (علیهالسلام)، همان حکم حسین(ع) است، میگفتند: بگذار خود حسین بیاید تا او را یاری کنیم. شک داشتند که آیا مسلم اذن قیام دارد یا خیر؟! میگفتند: او که معصوم نیست، ممکن است خطا کند، ممکن است فریبخورده باشد و ما در قیام با او حجت نداشته باشیم!
آنها با نایب حسین (ع) قیام نکردند و امامشان به قتلگاه رفت، آنگاه ظاهراً بدون اذن و نایب برای پذیرش توبه قیام کردند!
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
در ماجرای ترور ترامپ، چند گلوله به سمت او شلیک شد و صدم ثانیهای اگر ترامپ سرش را دیرتر تکان داده بود سرش مورد اصابت قرار میگرفت، اما تیرها فقط لاله گوش او را خونین کرد، در این ترور ناکام که نمیشود گفت ساختگی بود ترامپ از فاصله کمتر از یک سانتی مرگ با یک صدم ثانیه عبور کرد و به عنوان چهرهای مظلوم و قربانی خشونت به محبوبیت بیشتری دست یافت.
آدم احساس میکند فرشتگان الهی مأمور حفاظت از این خبیث هستند و دست خدا در کار است برای جریان یافتن یک سنت الهی به دست این مرد فاجر!
«رسولُ اللّه ِصلى الله عليه و آله: إنَّ اللّه َلَيُؤَيِّدُ هذا الدِّينَ بالرَّجُلِ الفاجِرِ»
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند اين دين را به وسيله مرد بدكار تقويت مى كند.
@sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشان آقای عبدالعلی زاده رئیس ستاد آقای پزشکیان در انتخابات است، میگوید: اصلاحات از آقای پزشکیان حمایت کرد اما نتوانست ۵ هزار نفر برای ناظر بالای سر صندوقهای تهران معرفی کند!
این یعنی حمایت اصلاحات تاثیر خاصی در پیروزی ما نداشت و آنها بدنه مردمی پای کار خاصی ندارند.
این حرف اعتراف دیگری است که تکیه رأی آوری پزشکیان بر چیز دیگری بود. حالا مشخص میشود چرا ظریف شب گذشته به عنوان رئیس شورای انتخاب وزیران و مسئولان ارشد دولت پزشکیان میگوید: بین دو فرد مساوی، ما زنان را بر مردان و مذاهب اقلیت(اهل سنت) را بر اکثریت(شیعه) ترجیح میدهیم.
@sharhe_hal
انتساب فایل صوتی با عنوان تحریفات عاشورا به دکتر داوود فیرحی در کانال تلگرام ایشان تکذیب شد.
به همین جهت فایل مذکور و نقد آن را چون نام ایشان در نقد آمده بود حذف کردم.
نقدهای گفته شده در مورد شبهات درست بود اما انتساب آن به ایشان درست نبود.
@sharhe_hal
شرح حال
... ✍️ تنهایی مسلم با وجود توابین... 🔻 نقل است وقتی که اهل كوفه شنيدند اباعبدالله علیهالسلام از بی
ان شاء الله اگر خداوند توفیق دهد در قالب این یاداشتها، سعی میکنم تا روز اربعین، هر روز با یک یاداشت، یک دور گزیدهای مهمی از مقاتل معتبر را همراه با تحلیل مختصری از آن برای فهم عمیقتر قیام ابا عبدالله (علیه السلام) خدمتتان عرضه نمایم.
با شرح حال همراه باشید.
اولین یاداشت این محرم را می توانید از یاداشت زیر مطالعه نمایید.👇
https://eitaa.com/sharhe_hal/6714
از دوستان عزیز طلبه و دانشگاهی که نظرات خود را در مورد یاداشتها برای حقیر ارسال میکنند، تشکر میکنم.
@sharhe_hal
✍️ قیام برای تشکیل حکومت با علم به شهادت...
🔻 در روایت است اباعبدالله (علیهالسلام) در مسیر مکه به کربلا، نزدیک به ظهر در منزلی به نام «الثَّعْلَبِيَّةَ» توقف نمودند تا کمی استراحت کنند، حضرت به خواب رفتند، سپس بیدار شدند و فرمودند:
👈«قَدْ رَأَيْتُ هَاتِفاً يَقُولُ أَنْتُمْ تُسْرِعُونَ وَ الْمَنَايَا تُسْرِعُ بِكُمْ إِلَى الْجَنَّةِ» در خواب ديدم ندا دهندهای ندا میدهد: شما تند میرويد ولى مرگ، شما را تندتر به بهشت میبرد.
🔻 علیاکبر (علیهالسلام) که این کلام را شنید، از پدر پرسید: «يَا أَبَهْ أَ فَلَسْنَا عَلَى الْحَقِّ» پدر جان مگر ما بر حق نیستیم؟! حضرت پاسخ دادند: «بله فرزندم، قسم به آن خدائى كه بازگشت بندگان بهسوی او است ما بر حق هستیم.»
علیاکبر (علیهالسلام) پاسخ داد: «يَا أَبَهْ إِذَنْ لَا نُبَالِي بِالْمَوْتِ» پدر جان پس حال که چنين است ما را از مرگ چه باك؟ اباعبدالله (علیهالسلام) از این پاسخ خوشحال شدند و فرمودند: «فرزندم، خداوند بهترين پاداشى را كه به فرزندی از پدر داده به تو عطا فرمايد.»
(مقتل لهوف - سید بن طاووس)
🔻 یک اختلافنظر که حتی بین علما نیز جدی بوده است: اینکه آیا اباعبدالله (علیهالسلام) برای تشکیل حکومت اقدام کردند یا خیر؟! مخالفان میگفتند: ما ادله زیادی داریم که حضرت از شهادت خود و ناکام ماندن این قیام مطلع بودند و نتیجه میگیرند این علم حضرت بر همه شواهد متعددی که نشان میدهد حضرت برای تشکیل حکومت قیام کردهاند حاکم است و مدعی میشوند حضرت قصد جدی برای تشکیل حکومت نداشتهاند، شواهدی مانند: سخنان اباعبدالله (علیهالسلام) مبنی بر حق حکومت برای خودشان و یا برنامهریزی دقیق ایشان برای پیروزی مانند نامهنگاری به مردم مناطق و قبایل مختلف، فرستادن پیک پیش از حرکت و نامه نگاری ایشان با مردم کوفه حتی پس از علم به شهادت حضرت مسلم و غلبه عبیدالله بن زیاد، نظم دهی ایشان به سپاه کوچکشان به بهترین شکل ممکن، بهگونهای که انگار حقیقتاً امید به پیروزی در جنگ را دارند! و...
🔻 برخی از طرفداران قیام حضرت برای تشکیل حکومت در تعارض ظاهری بین علم امام به شهادت و این سخنان و برنامهریزی دقیق برای پیروزی و تشکیل حکومت، مراتب علم امام را انکار میکنند! اما پاسخ درست و وجه جمع صحیح بین اعتقاد به علم حضرت به شهادت و تلاش ایشان برای موفقیت در تشکیل حکومت این است که: ما و حتی امام در ظاهر تکلیف داریم برای موفقیت و رسیدن به نتیجه تمام تلاش خود را از راههای عقلائی و ممکن انجام دهیم، این نتیجه تشکیل حکومت دینی و اجرای عدالت باشد یا هر چیز دیگر، انجام این تکلیف با ما است اما اینکه نتیجه چه میشود؟ با خداوند است، ممکن است خداوند اراده کرده باشد پیروزی یا شکست ما را و برای تحققش اسباب آن را نیز رقم خواهد زد، این اراده خداوند، ارتباطی با تکلیف ما ندارد و ما حتی اگر از طریق غیب نیز علم به نتیجه که شکست ما باشد داشته باشیم باز تغییری در تکلیف ما رخ نمیدهد.
📌 ما وقتی بر اساس تکلیف الهی خود عمل کنیم، آنگاه در مسیر حق هستیم و دیگر اینکه به چه نتیجهای در نهایت برسیم، اهمیت ندارد.
این بحث غیر از آن است که برخی میگویند: ما برای نتیجه نمیجنگیم و به همین جهت عقلانیت و تدبیر برای رسیدن به موفقیت را کنار میگذارند؛ بلکه ما مکلفیم برای رسیدن به پیروزی و بهترین نتیجه، تدبیر و عمل را داشته باشیم؛ اما نتیجه هرچه شود مهم نیست؛ چون دست ما نیست و به خواست خداوند است.
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal