eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
135 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ معارف و واقعیت‌هایی که شاید ما نفهمیم!... ✅ گاهی برخی ادراکات برای یک پیرمرد کشاورز مؤمن حاصل می‌شود که ممکن است برای یک فقیه یا فیلسوف نیز حاصل ‌نشود، در تعابیر برخی عرفا این شعر مولانا را زیاد شنیده‌ایم که: «پای استدلال چوبین بود پای چوبین سخت بی‌تمکین بود» و مراد این است که کسانی که صرفا اهل استدلال‌های رسمی و متعارف هستند از ادراک برخی معارف بازمی‌مانند. ✅ برخی که می‌خواهند همه چیز را با استدلال‌های صریح و به قولی با ظهورات و تصریحات فقهی که هیچ احتمال خلافی در آن مطرح نباشد، درک کنند، وقتی لطایف و نکاتی را از یک حکیم و عارف می‌شنوند، محترمانه رمی به ذوقیات و در واقع اباطیل می‌کنند. اما خوب است ما یاد بگیریم وقتی لااقل انسانی که می‌دانیم اهل معرفت است، چیزی می‌گوید که ما نمی‌فهمیم در همان مرحله نمی‌دانم بمانیم و با آن مقابله نکنیم و نگوییم من نمی‌فهمم و استدلالی منطقی برای آن نمی‌یابم، نه اینکه بگوییم این مطلب باطل است. 🔰 آیت‌الله حائری شیرازی در باب فهم برخی معارف می‌فرمودند: 🎙ببینید شما مثلاً اینجا می‌نشینید می‌گوئید من باید مطالب را پهلوی خودم بیاورم اما درست این است که باید رفت به طرف مطلب. وقتی که انسان بگوید من می‌خواهم همه چیز با استدلال برایم روشن شود این یعنی مطالب را از آسمان بیاورید در سطح فکر من، ما معمولا اینگونه هستیم. اما باید رفت تا رسید به مطلب از طریق احیاء عصب ارتباطی و ادراکی خود با خداوند. فرق است بین کسی که می‌رود تا متصل شود به مطلق و کسی که مطلب را خرد و خمیر می‌کند و می‌گوید بیاوریدش در سطح فکر من. 🎙 در عصر امام هشتم (ع) درخت بزرگی در هندوستان بود، می‌گفتند که تخم این درخت را بوذرجمهر نشانده است. مأمون قصد کرد که این درخت را ببیند و گفت که حتما باید این درخت را تماشا کنم. بار سفر را برای هندوستان بست. اطرافیان او گفتند:‌ ای مأمون، رفتن به هندوستان برای جان شما خطر دارد و شاید از بین بروید. او را از سفر منصرف کردند. گفت: پس باید حتما اینرا ببینم، نمی‌شود ندید. پس فرمان داد: درخت را تکه، تکه کنید و بیاورید تا من آنرا ببینم! چون حتما تصمیم گرفته بود که درخت را ببیند فرستاد درخت را قطع کردند و سوار کاروان کردند و آنرا آوردند که مأمون درختی را که می‌خواهد، ببیند. 🎙 ما وقتی می‌خواهیم همینجا که هستیم باشیم و مطالب عالیه را در همین سطحی که هستیم بفهمیم، این درست مثل کار مأمون است که باید تکه، تکه کنند، قطعه قطعه کنند و از دریچه ذهن ما داخل کنند بعد ما تکه، تکه‌اش را بفهمیم. اما این درست نیست. دعوت به این نبوده که حقایق اصیل را پاره، پاره کنیم، بلکه دعوت به تکامل بوده. 🎙 وعده داده که: تو این «لااله الاّ الله» را بگو جز خدا منظوری نداشته باشید، نیات خودتان را یکجا و یک کاسه کنید، به کمال میرسید « تُفلِحوا» در نتیجه فلاح، این آگاهی را پیدا می‌کنی، رشد و معنا پیدا می‌کنی. کما اینکه در روایات داریم: « مَا أَخْلَصَ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ یَنَابِیعُ الْحِکْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ» کسی که چهل روز صبح کند برای خدا، چشمه‌های حکمت از قلبش برزبانش جاری می‌شود. و یا از علی (ع) هست که: « مَن زَهِدَ فی الدنیا، ولم یجزَعْ مِن ذُلِّها، ولَم ینافِسْ فی عِزِّها، هَداهُ اللّه‏ بغَیرِ هِدایةٍ مِن مَخلوقٍ، وعَلَّمَهُ بغَیرِ تَعلِیمٍ، وأثبَتَ الحِکمَةَ فی صَدرِهِ وأجراها على لِسانِهِ» یعنی کسی که نسبت به دنیا بی‌علاقه شد و تعلق نسبت به عزت دنیا پیدا نکرد و پیوسته مباهات و افتخار به موقعیت دنیا نمی‌کند، خدا هدایتش می‌کند بدون اینکه خلقی واسطه‌اش بشود، و تعلیمش می‌کند بدون اینکه کسی به او تعلیم دهد و حکمت را در قلبش می‌گذارد و بر زبانش جاری می‌کند. https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
✍️ پروژه‌هایی برای اندیشکده‌های حوزوی... ✅ اندیشکده فضایی است که یک پایش در میدان اندیشیدن و پای دیگرش در صحنه عمل و به دنبال به تحقق رساندن و حل کردن مسائل است. ✅دغدغه اندیشکده صرفا مسائل نظری نیست بلکه حل مشکلات و مسائل عینی است. این مسائل عینی و واقعی که یک اندیشکده حوزوی و متعهد به انقلاب به دنبال حل آنها است همان مسائل و مشکلات عینی نظام اسلامی است. ✅ در فضای حوزه حرف‌های خوب بسیار زده می‌شود، فکرهای خوب بسیار است اما نیاز به یک مجموعه‌هایی است که این حرف‌های و فکرهای خوب را ناظر به مشکلات تجمیع کنند و در فرآیندهای رفت و برگشت میان صحنه عینی و اندیشه‌ای، نواقص آن را مشخص و کامل کنند، آن‌ها را پخت و پز کرده و به یک مجموعه راه‌کارهای عملی مبتنی بر اندیشه عمیق دست یابند؛ پاسخ‌هایی تولید کنند که مبانی آن تا چندین لایه مشخص و قابل توضیح باشد. ✅ در صحنه کنونی نظام اسلامی که اقتصاد شعار اصلی چندین ساله و پرچم حرکت انقلاب شده است، ما نیازمند اندیشکده‌های مختلف حوزوی هستیم که مشکلات مختلف و اساسی نظام را خصوصا در زمینه اقتصادی احصاء کنند و سپس به تولید ایده در مسائل مربوط به خود بپردازند و اجرای این ایده‌ها را نیز پیگیری کنند. ✅ به طور مثال یکی از مسائل اساسی که در صحنه اقتصاد کشور بارها گفته شده است این است کشور ما رتبه یک در عدم استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی را دارد، پس ما باید برای این مشکل بزرگ که در صحنه اقتصاد کشور با آن مواجه هستیم فکر کنیم و آن گره‌هایی که بازکردن آن به دست ما است را در این اینجا پیدا کنیم. 👈 به طور مثال این کشور دارای اراضی بسیار گسترده بی‌استفاده است طبیعتا یک مواردی به علت نبود آب و امکانات طبیعی است که قابل حل نیست یا حل آن بدست دولت است اما دشت‌های متعددی نیز وجود دارد که قابلیت‌های کشاورزی را دارند اما به علت مسائل حقوقی به اسم اراضی ملی یا طبیعی بدون استفاده مانده است و عملا همان طرح‌های انقلاب سفید شاه به نحو اتم بعد از انقلاب در مورد آنها پیاده شده است، در حالی که به نصوص متواتر از روایات با احیاء موات افراد می‌توانند مالک زمین‌ها شوند و در اسلام این فرصت به مردم و فراد توانمندشان داده شده است که هرچقدر که می‌توانند زمین‌ها را آباد کنند و از منافعش بهره‌مند شوند. ⁉️ مشکل کجاست؟ چرا این بحث زمین مانده است؟ گره‌ها کجاست؟ چه کسی باید طرح جامعی با دیدن ابعاد مختلف فرهنگی اقتصادی و... برای احیاء موات ارائه دهد تا افراد توانمند کشاورزی را با فعال کردن ظرفیت‌های زمین‌مانده تقوت و اشتغال را فعال کنند. 📌 ما از طرفی معتقد به مدل‌های مردمی اقتصاد هستیم، از طرفی معقد به اهمیت استراتژیک کشاورزی در اقتصاد مقاومتی و از سویی نیز بحث قطعی احیاء موات در نصوص دینی را داریم و صحنه نبردمان نیز صحنه اقتصادی است، اما بحث‌های از این دست را مغفول گذاشته‌ایم! حال که به واسطه مجلس انقلابی و جوان و ان شاء الله دولتی انقلابی و جوان در آینده فرصت برای حل مشکلات فراهم شده است،‌ بایست نقش خود را سریع‌تر پیدا و حقش را ادا کنیم. ان شاء الله. https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
29.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ غرب‌زده‌های ما با شوق و حسرت از زوایایی این‌چنین، به غرب می‌نگرند، در حالی که این اقدامات حمایتی و تشویقی برای فرزند آوری نتیجه سال‌ها ضربه به نهاد خانواده و ظلم‌های غرب به مردمان جامعه خود است. برای فهم ماجرا از زاویه‌ درست، مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.👇 🔰کتابی که مرگ غرب را پیش بینی کرد | فرهنگ اسلامی https://farhangeeslami.com/%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF/ ..... 📌مرگ غرب - پاتوق کتاب فردا https://bookroom.ir/book/563/%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%BA%D8%B1%D8%A8
این عدالت نیست!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ ویدئویی که در تهران دوست ندارد شما آن را ببینید! 🔹بیایید با دموکرات‌های آمریکا بیشتر آشنا شویم تا بدانیم باید از منتخبشان چه توقعی داشته باشیم. 🔸در این ویدئو جمعی از سیاستمداران دموکرات آمریکایی در مجمعی به نام «مرکز ترومن» گرد هم آمده‌اند و استراتژی ترومن را بازخوانی می‌کنند. 🔴 در پایان این ویدئو یکی از اعضای مرکز ترمن خطاب به «جیک سالیوان»، معمار توافق هسته‌ای با ایران می‌گوید نصیحت‌های ترومن را به کار ببر، هری_ترومن (سی و سومین رئیس جمهور آمریکا) می‌گفت: «جنگ را به سرزمین‌های آنها ببرید، نگذارید جنگ را به خانه شما بیاورند. آنها را در موضع دفاع قرار دهید و هرگز برای هیچ چیز عذر خواهی نکنید.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخیرا این فیلم تقطیع شده از حضرت امام با لوگوی سایت جماران منتشر شده است. در این فیلم بدون ذکر مقدمات آن، مطلبی غیر از آنچه مقصود حضرت امام است نمود داده می‌شود و متأسفانه با توجه به انتشار گسترده آن، این تقطیع و تحریف گامی مهم در تحریف اندیشه امام در اذهان نسل جوان بود. 📌در ادامه قسمت‌های تبیین کننده بیانات حضرت امام را از همان سخنرانی منتشر خواهم نمود.👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
تحریف کنندگان اندیشه امام بعد از رحلت آیت‌الله مصباح نیز مجددا فیلم تقطیع شده مورد اشاره از سخنان حضرت امام را به ضمیمه صحبت‌های آیت‌الله مصباح منتشر کردند تا تعارضی بین اندیشه ایشان و حضرت امام را نشان دهند. 📌بإذن الله در ادامه در باب این تحریف بزرگ توضیحاتی خواهم داد.👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
اخیرا این فیلم تقطیع شده از حضرت امام با لوگوی سایت جماران منتشر شده است. در این فیلم بدون ذکر مقدما
✍️ اکثریت هرچه گفتند معتبر است (قسمت اول) ... ✅ اخیرا فیلمی تقطیع شده از حضرت امام منتشر شده بود که در این فیلم در حالی که مخاطبان کلام حضرت امام به ظاهر روحانیون اطراف ایشان هستند. ایشان می‌فرمایند: 👈«اكثريت هر چه گفتند آراى ايشان معتبر است و لو به خلاف، به ضرر خودشان باشد. شما ولىّ آنها نيستيد كه بگوييد كه اين به ضرر شماست ما نمى‏‌خواهيم بكنيم. شما وكيل آنها هستيد؛ ولىّ آنها نيستيد. بر طبق آن طورى كه خود ملت مسيرش هست. ... شما آن مسائلى كه مربوط به وكالتتان هست و آن مسيرى كه ملت ما دارد، روى آن مسير راه را برويد، و لو عقيده‏‌تان اين است كه اين مسيرى كه ملت رفته خلاف صلاحش است. خوب، باشد. ملت مى‏‌خواهد اين طور بكند، به ما و شما چه كار دارد؟ خلاف صلاحش را مى‏‌خواهد. ملت رأى داده؛ رأيى كه داده متَّبع‏ است.» صحيفه امام؛ ج‏ ۹؛ ص: ۳۰۴. ✅ همین یک قلم کافی است که مشخص شود که چه کسانی و چقدر ظریف نظرات حضرت امام را تحریف می‌کنند. این سخنرانی مربوط به دیدار حضرت امام با منتخبین مجلس خبرگان قانون اساسی در ۲۷ مرداد ۱۳۵۸. در ابتدای این سخنرانی حضرت امام مفصل به خراب‌کاری‌هایی مختلف جریان‌های چپ به ظاهر خلقی اشاره می‌کنند: 👈«وقتى كه رفراندم مى‏‌خواست بشود، يك شلوغي‌هايى ايجاد مى‏‌كردند. آنجا كه شكست خوردند، بعد در هر موردى اينها با شكست مواجه مى‏‌شوند. حالا هم كه بناست اين مجلس محترم تحقق پيدا بكند، اين خرابكاري‌ها را پيش آوردند براى اينكه اذهان را متوجه كنند به جاى ديگر... بعد كه بخواهيم مجلس شوراى ملى درست بشود و رئيس جمهور، باز هم منتظر هستيم كه اين مسائل پيش بيايد. لكن ملت راه خودش را پيدا كرده؛ و ملت و دولت، همه قشرها، به اين راه ادامه مى‏‌دهند- چه اين شلوغ كاري‌ها را اينها بكنند و چه نكنند... ما منتظر اين هستيم كه اين خرابكاري‌ها به دست اين خرابكارها و به دست اين اجانب كه اينها را آلت قرار دادند براى مقاصد خودشان، و اينها با اين اسماء مختلف، مثل «حزب دمكرات»، دمكراتِ كذا، حزب «فدائيان خلق» و اين طور الفاظ بي‌معنا به اين كارهاى خلاف انسانى ادامه دارند مى‏‌دهند» (همان ص: ۲۹۶) ✅ مخاطب اعتراض امام در این دیدار احزاب و گروه‌هایی هستند که مقابل خواست مردم که جمهوری اسلامی باشد، ایستاده‌اند: 👈 «همه كسانى كه بر اوضاع ايران مطلع هستند، همه مى‏‌دانند كه اين ملت چه مى‏‌خواهد، بر كسى پوشيده نيست. به خارجى‏‌ها، داخلى‏‌ها، به احزاب، به همه، پوشيده نيست كه اين ملت آنى كه مى‏‌خواهد، جمهورى اسلامى مى‏‌خواهد، اسلام را مى‏‌خواهد اين ملت. چند نفر آدم فاسد بيايند بگويند كه نخير، اسلام نه! همان جمهورى، و بخواهند چند نفر آدم به يك ملت تحميل كنند و بعد بگويند كه ما آزاد نيستيم آزادى اين است كه شمايى كه در اقليت هستيد- نه آن اقلّيتى كه حزب‌ها بعضيشان اقلّ‏‌اند و بعضى اكثر- آن اقليتى كه شما همه گروههايتان را با هم جمع كرديد، و همه كارها را انجام داديد و همه خرابكاري‌ها را هم كرديد و از صدْ يك و نيم، فوقش دو، همه روى هم رفته دو، مخالف با قضيه بود!» (صص: ۲۹۸- ۲۹۹) 📌ادامه.👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
✍️ اکثریت هرچه گفتند معتبر است (قسمت: دوم)... ✅ در ادامه حضرت امام برخلاف آنچه در کلیپ مذکور انعکاس داده شده است، خطاب به نمایندگان خبرگان قانون اساسی که از طیف‌های مختلف روحانی و غیرروحانی از گروهک‌ها و... هستند، می‌فرمایند از این جهت که مردم حاکمیت اسلام را قبول کرده‌اند و به جمهوری اسلامی رأی داده‌اند دیگر کسی اگر نظری خلاف قوانین اسلام دهد، خلاف آنچه وکالت دارد است و اعتباری ندارد، وکالت شما محدود است به امور مورد پذیرش اسلام: 👈 «من اميدوارم كه بدون اينكه يك ذره آقايانى كه ان شاء اللَّه با سلامت- مى‏‌دانم ديگر گفتن من زيادى است، لكن براى اينكه گفته بشود باز هم- بدون يك ذرّه ملاحظه از غرب، از شرق، از نمى‏‌دانم حزب كذا، حزب دمكرات، از چه از چه، بدون يك ذره ملاحظه، بايد اين قانون اساسى ما مطابق با شرع، در چهارچوب شرع. اگر يكى يكى از وكلا يا همه وكلا بخواهند از اين چهارچوب خارج بشود، اصلًا وكيل نيستند براى او! شما آقايان وكيل هستيد كه زن‌هاى مردم را هم طلاق بدهيد؟ زن موكّلينتان [را]؟ نيستند. اگر طلاق بدهيد صحيح است؟ نه. از باب اينكه شما وكيليد براى رسيدگى به قانون جمهورى اسلامى. الآن اگر چنانچه شما بخواهيد، يا بعضى از شما بخواهند، كه اسم جمهورى اصلًا نباشد، بحث را ببرند روى رژيم سلطنتى، شما حق داريد رسيدگى بكنيد؟ شما حق رسيدگى نداريد. براى اينكه جمهورى اسلامى را شما حق رسيدگى داريد. همان طورى كه براى طلاق دادن زن مردم، شما و ما، هر كس كه وكيل شده است، براى طلاق دادن زن مردم وكالت ندارد؛ وكالتش محدود است. در مسائل غير اسلامى، اگر يك مسأله غير اسلامى در اينجا بيايد، طرحش مردود است. طرح مسئله غير اسلامى بر خلاف وكالت شماست... همان طور كه طلاق دادن زن موكلين‏تان بر خلاف وكالت شماست. طرح كردن يك مسأله غير اسلامى هر چه باشد، هر چه مترقى باشد؛ شما نمى‏‌توانيد طرح بكنيد. ... بر خلاف مسير ملت است؛ و علاوه بر [آن،] خلاف حدود وكالتش است. حد وكالت بيشتر از اين نيست.» (همان، صص: ۳۰۱-۳۰۲) ✅بعد از این صحبت‌ها است که به آن صحبت‌های مورد اشاره در کلیپ می‌رسند، یعنی مخاطب ایشان نه آن روحانیون اطرافشان بلکه نمایندگان چپ و... هستند که طالب قوانین مخالف با شرع هستند و مقابل رأی ملت که جمهوری اسلامی است ایستاده‌اند. ایشان خطاب به این افراد چپ می‌گویند: 👈«همين چيزى كه اگر مى‏‌خواهيد مطابق با ميل خودتان دمكراسى عمل بكنيد، دمكراسى اين است كه آراء اكثريت، و آن هم اين طور اكثريت، معتبر است؛ اكثريت هر چه گفتند آراى ايشان معتبر است و لو به خلاف، به ضرر خودشان باشد. شما ولىّ آنها نيستيد كه بگوييد كه اين به ضرر شماست ما نمى‏خواهيم بكنيم. شما وكيل آنها هستيد؛ ولىّ آنها نيستيد.» (همان، ص: ۳۰۴) ✅ بنا به تصریح متن بالا: 🔻اولا: حضرت امام در مقام احتجاج و جدل هستند یعنی مبنای طرف مقابل را معیار قرار می‌دهند که اکثریت هرچه گفتند آرای آنها معتبر است چون بنا به رأی خودتان که دموکراسی ملاک است. 🔻ثانیا: نکته جالب اینکه در همین کلیپ حضرت امام به مبنای خود نیز اشاره می‌کنند که شما بنا به مبنای خودتان محکوم هستید و باید از رأی مردم که جمهوری اسلامی است اتباع کنید شما مثل ما خود را ولی مردم نمی‌دانید که مدعی شوید اگر مردم چیزی خواستند که به ضررشان بود بتوانید جلو آن بایستید. 📌حال با توجه به توضیحات مذکور بار دیگر کلیپ سخنان آیت‌الله مصباح را مرور فرمایید. 📌البته تذکر این نکته نیز لازم است که این بحث‌ها منجمله بحث آیت‌الله مصباح در مقام ثبوت یا سلسله علل احکام و تعارضات ادله است که آیا نظر مردم بر فرض تقابل با نظر خداوند آیا حجیت و اعتبار دارد یا خیر؛ اما خوب است متذکر شوم بنا به مبنای حضرت امام در عالم واقع مردم اگر آزاد باشند به علت فطرت خدایی خود به اسلام و احکام آن تمایل دارند و در صورت وجود یک قدرت حاکمه که مانع به جهنم بردن مردم شود توده مردم خود به خود با فطرت الهیشان اسلام خواه هستند و به سمت بهشت خواهند رفت. https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
مجلس باید در مقابل این تصمیمات پاسخگو باشد. آقایانی که موقع انتخابات حامی این لیست‌ها می‌شوند و اعتبار آنها در تایید این افراد خرج می‌شود، حالا باید این اعتبار خود را حفظ کنند و از حقوق ملتی که به آنها اعتماد کرده است دفاع کنند. این تصمیمات باید مورد مؤاخذه قرار گیرد. https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم کوتاهی از شبی که اربیل در آستانه سقوط به‌ دست داعش بود و هیچ کشوری به کُردها کمک نمی‌کرد تا اینکه حاج قاسم تنها با ۵۰ نفر وارد غائله شد. https://www.irna.ir/news/83633728
حکایت گزینش این دو سردار بزرگ درس آموز است. حاج قاسم چون با آستین کوتاه می‌رود برای گزینش سپاه رد می‌شود ولی ناامید نمی‌شود ول نمی‌کند برود، از طریق دیگر اقدام می‌کند و بالاخره وارد سپاه می‌شود. سردار استوار هم که از فرماندهان بزرگ سپاه بود و در سوریه هم فعالیت زیادی داشت چون خاندانشان از قبل از انقلاب جزو مالکان و سرمایه‌دارهای منطقه کوار بوده‌اند در گزینش سپاه کوار ردش می‌کنند، اما ناامید نمی‌شود و از طریق شیراز اقدام می‌کند و وارد سپاه می‌شود. امیرالمؤمنین (ع) فرمود: مَنِ اِسْتَدَامَ قَرْعَ اَلْبَابِ وَ لَجَّ وَلَجَ. ماندن در راه حق گاهی تلخی‌هایی هم دارد ولی نباید فوری قهر کرد، اگر صبر کنیم و بمانیم بالاخره در را باز می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستاوردهای انقلاب اسلامی. صعود ۴۰ ساله. بروید به مردم بگویید نظام چکار کرده است.👇
1608570492128.pdf
17.85M
🔸 🔰 این کتاب که ما حصل ۱۷ هزار ساعت کار پژوهشی و بررسی ۱۹ هزار است، دستاورد های جمهوری اسلامی را در دوران بیان می‌کند و الحمد لله مورد تحسین و عنایت بسیاری از بزرگان واقع شده است.
✍️ اول مقلد شده بود بعد مجاهد... ✅ گاهی زبان بسته است و مصلحت در آوردن اسم افراد نیست، اما افراد مختلفی را دیده‌ایم که زمانی در خط مبارزه و عدالت‌خواهی هستند اما بعد از سالیانی جهت مبارزه آنها به کلی عوض می‌شود. ✅ مطلب بسیار مهمی وجود دارد که رکن اساسی در مسیر مبارزه است و آیت‌الله حائری شیرازی با بیان زیبای خود آن را توضیح می‌دهند: 🔻 امام زین العابدین (علیه السلام) سفری می‌رفت برای حج. یکی به او رسید، گفت «یا علی بن الحسین! تَرَكْتَ الْجِهَادَ وَ صُعُوبَتَهُ- وَ أَقْبَلْتَ عَلَى الْحَجِّ وَ لِينَتِه‏؟»، جهاد و جنگ و مسلمان کردن انسان‌ها را رها کردی! چون دردسر داشت و رو به حج کم ‌زحمت آوردی؟ آن عبادت را رها کردی، این عبادت آسان را گرفتی؟ در حالی که خداوند این جور فرموده -برای علی بن الحسین با خنده قرآن می‌خواند- که: « إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ- بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَ يُقْتَلُونَ- وَعْداً عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجِيلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفى‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ- فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بايَعْتُمْ بِهِ- وَ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيم‏» (التوبه ۱۱۱) 🔻 این آیات قرآن را به رخ حضرت می‌کشید، این که خداوند از این‌ مجاهدین جانشان را خریده که بهشت را به ایشان دهد؛ فوز عظیم این است. حضرت فرمود: خب بفرمایید ادامه دهید! آیه بعدیش را هم بخوان. حضرت آیه بعدی را خواند: «التَّائِبُونَ الْعابِدُونَ الْحامِدُونَ- السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ- الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ- وَ الْحافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ‏» (التوبه ۱۱۲) حضرت گفت: اینها هستند که حافظ حدود الهی هستند، هر وقت ما دیدیم جهاد تحت امر کسانی است که این صفات را دارند، ما حج را رها می‌کنیم می‌آییم در جهاد؛ هر وقت دیدیم که جهاد را کسانی دارند اداره می‌کنند که این صفات را ندارند، توبه کننده، عبادت‌کننده، تسبیح‌گوینده، راکعون و ساجدون و این‌ها نیستند، اینها «حافظون لحدود الله» نیستند، ما هم آن وقت جهاد را رها می‌کنیم می‌آییم سراغ حج. 🔻 در سنه ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۰ش؛ در یک کلاس دو عده با شاه مخالف هستند و مبارزه می‌کنند، هر دو می‌خواهند فعالیت سیاسی کنند. اما یک عده الان شده‌اند از منافقین، یک عده دیگر هم الان یا به شهادت رسیدند یا در قلب مبارزات هستند. هر دو در مدرسه‌ نماز هم می‌خواندند اما یک عده سر از منافقین در آوردند. ⁉️ چطور شد یکی از منافقین شد و اعدامی اما یکی شهید شد؟ 🔻او که رسید در این مقام شهادت، فعالیت سیاسی‌اش را تحت لوای کسی می‌کرد که «و الحافظون لحدود الله» بود؛ با این کار می‌کرد، با امام کار می‌کرد، طبق تقلیدش کار می‌کرد. اول مقلّد شده بود، بعد مجاهد. اول تقلید امام کرده بود، روی تقلید امام مبارزه می‌کرد. 📌 اما آنکه از منافقین شد، تحت لوای کسی بود که «حافظون لحدود الله» نبود؛ نمونه «التائبون العابدون الراکعون الساجدون الآمرون بالمعروف و الناهون عن المنکر و الحافظون لحدود الله» نبود. دخترها را بی‌حجاب می‌دیدند اما نهی از منکر نمی‌کردند. در خانه تیمی اتفاقاتی می‌افتاد، ایراد نمی‌گرفتند. آمرون بالمعروف نبودند، ناهون عن المنکر نبودند، از گناهانشان تائب نبودند. https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
🔰حریف‌ قوی‌تر از آن است که... ✅ به آنان که اهمیت اقدار امروز ایران را نفی می‌کنند، آنان که زدن پایگاه‌های آمریکا در عراق و اقتدار حضرت آقا و وعده انتقام سخت از آمریکا و ترس و دستپاچگی مسئولان آمریکایی را بی‌اهمیت می‌‌انگارند. آنان که دل‌بسته قواعد و قوانین بین‌المللی هستند، امضاء فلان شخصیت را تضمین می‌دانند! آنان که از دوران پهلوی با افتخار یاد می‌کنند؛ ✅ به همگی پیشنهاد می‌کنم به توضیحات محمدرضا پهلوی برای عدم اقدام پدرش برای مقابله با ارتش متفقین در شهریور ۱۳۲۰ توجه کنند: 👈«در حقیقت پدرم هیچگاه تصور نمی‌کرد که متفقین به این آشکاری بر حاکمیت و استقلال ما تجاوز نمایند. وی می‌دانست که برای متفقین با نیرو و وسایلی زیادی که داشتند آسان است که به خاک وطن عزیزش تعدی و تجاوز کنند ولی تا دقیقه آخر معتقد بود که از نظر اخلاقی و احترام به قوانین و مقررات بین المللی کار را تا این مرحله نخواهند کشاند. 👈در برابر این هجوم مقاومت ارتش ایران جز در چند مورد کوچک کاملا بی اثر بود و پس از آنکه اولین مرحله هجوم سپری شد، ارتش ما دریافت که حریف‌ قوی‌تر از آن است که بتوان در مقام مقابله برآمد.» 📌کتاب مأموریت برای وطنم صفحات ۱۰۹-۱۱۰ https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حکمت ش ۲۳ گلستان سعدی: دشمن چو از همه حیلتی فرو مانَد، سلسلهٔ دوستی بجنبانَد، پس آنگه به دوستی کارهایی کند که هیچ دشمن نتواند. .............. ✅ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا: 📍به دیپلماسی برگردیم، برنامه هسته‌ای ایران را محدود کنیم و همراه با شرکا سراغ مسئله موشکی برویم...! https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
✍️ ضد گلوله چیست؟ ✅ ان شاء الله اگر توفیق یار باشد، به مناسبت این ایام مبارک، هر روز یکی از خاطرات جذاب و آموزنده روزهای آغازین انقلاب را خدمتتان عرضه خواهم کرد.👇 🎙علی تحیری از اعضاء تیم حفاظت امام در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ نقل می‌کند: 🔻 جلسه‌ای بود که شهید بهشتی؛ من و شهید بروجردی را صدا کردند و پرسیدند: شما می‌توانید این قضیه (تشکیل تیم محافظت از امام) را برعهده بگیرید؟ عرض کردیم بله. گفتند: چه نیازی دارید؟ گفتیم: هیچ نیازی نداریم. گفتند: آخر چطور هیچ نیازی ندارید؟ [بروجردی] گفت: تنها چیزی که می‌خواهیم این است که ما همینطور گمنام باشیم و کسی از ما اسم نبرد که حفاظت از حضرت امام را چه کسی به عهده می‌گیرد. این خواسته ماست نمی‌خواهیم اسمی از ما برده شود. 🔻سازمان مجاهدین هم در این مورد پیشنهادی داده بود، که این سازمان و تشکیلاتش حفاظت از امام را همراه با شرایط خاصی قبول کند. اولا سلاح می‌خواستند و می‌گفتند اسلحه‌های ما را هنگام دستگیری تقی شهرام و لو رفتن ما از دستمان گرفتند و سلاح نداریم، دوم اینکه باید در هر بخشی که امام می‌آید تا بهشت زهرا در نقاط مختلف آن پرچم مخصوص خودمان با علامت مشخص باشد. بعدهم در رادیوها، جراید و سایر رسانه‌های گروهی عنوان کنند که حفاظت امام را سازمان مجاهدین به عهده دارند... 🔻 وقتی وارد فرودگاه مهرآباد شدیم صبح پانزده دستگاه ماشین بردیم. اتومبیل حضرت امام شیشه جلویش ضد گلوله نبود و بقیه ماشین تقریبا ضد گلوله بود. ما برای اینکه مقداری حفاظت را رعایت کرده باشیم چون نتوانستیم شیشه جلو پیدا کنیم، یک شیشه بین راننده و بخش عقب اتومبیل قرار دادیم که با دست بالا و پایین می‌شد. گفتیم حضرت امام تشریف ببرند عقب بنشینند و از آنجا به بهشت زهرا بروند. 🔻 پانزده دستگاه ماشین تقریبا خوب آماده کرده بودیم. پشتشان و صندوق‌های عقب ماشین را اکثرا پر از سلاح‌های آر.پی‌.جی و سلاح‌های مختلف کرده بودیم، چون آن روز ۹۹ درصد امکان درگیری را درنظر گرفته و واقعا نیروهایمان را کاملا برای یک عملیات بسیار سنگین مسلح آماده کرده بودیم.... 🔻زیباترین و بهترین خاطره من وقتی است که حضرت امام وارد سالن شدند و من برای اولین بار گریه کردم، در حالی که به بچه‌ها گفته بودم که اگر فردا کسی گریه کند و احساساتی بشود یک گلوله توی مغزش می‌زنم چون باید همه ما چهار چشمی مواظب امام باشیم... 🔻 وقتی امام به سمت بلیزر آمدند،‌ دیدم که آقایی عقب بلیزر نشسته است که نمی‌شناختمش. از مرحوم شهید حاج مهدی عراقی پرسیدم ایشان کیست که پهلوی شما نشسته است؟ حاج مهدی عراقی گفتند: آقای دکتر یزدی. من به حاج مهدی اشاره کردم و آمدند پایین. 🔻دکتر ابراهیم یزدی را نمی‌شناختم به حاج مهدی گفتم بگویید بروند داخل ماشین من بنشینند عقب این بلیزر را برای حضرت امام در نظر گرفته‌ایم. حضرت امام تشریف آوردند و جلو بلیزر نشستند. در آنجا صحبتی هم با افسران ارشد و جزء نیروی هوایی که با احترام ایستاده بودند فرمودند. من اصلا انقلاب را همان لحظه احساس کردم. احترامی که با تمام وجود به حضرت امام گذاشته می‌شد. حضرت امام یک ‍پایشان روی پله بریزر بود و یک پایشان روی زمین و فرمودند: شاه کلاهتان را تا چشم کشید مواظب باشید که بختیار دارد تا گلویتان می‌کشد. حواستان جمع باشد. 🔻وقتی حضرت امام آمدند که سوار اتومبیل بشوند، من عرض کردم: حاج آقا تشریف ببرید صندلی پشت بنشینید. گفتند: نه جلو می‌نشینم. و من چیز دیگری نتوانستم بگویم. واقعا نمی‌دانستم چه بگویم؟ ناخود آگاه گفتم که شیشه جلو ضد گلوله نیست. ایشان فرمودند: ضد گلوله چیست؟ مگر فکر می‌کنید اعلیحضرت را دارید می‌برید که اسکورت می‌کنید؟ با یک تندی‌ای این قضیه‌ را فرمودند که من جا خوردم. همه ماتشان برده بود. ایشان سوار شدند و خیلی راحت جلو نشستند. ما آن روز دل توی دلمان نبود. هضم این قضیه خیلی ثقیل بود و ایشان توجهی به این مسائل نداشتند. 📌جلیل امجدی؛ تاریخ شفاهی گروه‌های هفت‌گانه مسلمان، تهران، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، ۱۳۸۳، صص: ۲۳۵-۲۳۷. https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
✍️ ضد گلوله چیست؟ ✅ ان شاء الله اگر توفیق یار باشد، به مناسبت این ایام مبارک، هر روز یکی از خاطرات ج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺این هم مراسم درگذشت جناب سردار علی(مصطفی) تحیری! راوی خاطره ورود امام و حفاظت از ایشان. 🔻این هم پست الف در مورد ایشان!👇 https://www.alef.ir/news/3990929011.html خودتان قضاوت کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر جایت روی چشمانم. آفرین به شیرازی‌های با معرفت و محبت. دوربین مخفی به مناسبت روز مادر در شیراز.
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️مشکل در تهران است... ‏🔸همسر به کرونا مبتلا شده و مسئولین نیجریه‌ای از ارسالش به بیمارستان جلوگیری میکنند. چرا باید وزارت خارجه و نهادهای چهارگانه درقبال سلامت مهمترین حامی انقلاب اسلامی در آفریقا در بی‌عملی به سر ببرند؟ 🔹مشکل آزاد نشدن زکزکی نه در ابوجا که در تهران است. جایی که باید برای حمایت ‏از انقلابیهای جهان اسلام اراده وجود داشته باشد. اما در این مورد حتی ‏مواضع نمایشی هم گرفته نمیشود. 🔸زکزکی دکمه ندارد که با خواست بعضی کنترل شود، مسئله کسی نیست. 🔹این بی‌عملی در حالی است که اسراییل اعلام کرده کشور بعدی در صف روابط جدیدش نیجریه است و شیخ تنها عنصر مانع این مسئله است. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسعد الله ایامکم. چقدر خوب است این مناسبت‌های عزیز که به واسطه آنها بهانه‌ای برای عشق ورزی به یکدیگر و توجه به کم‌کاری‌هایمان، پیدا کنیم.😍🌹😊
شرح حال
✍️ ضد گلوله چیست؟ ✅ ان شاء الله اگر توفیق یار باشد، به مناسبت این ایام مبارک، هر روز یکی از خاطرات ج
✍️ خاطرات محسن رفیق‌دوست ۱۲ بهمن... ✅ از جمله سخت‌ترین لحظات انقلاب مربوط به روز ورود حضرت امام(ره) در ۱۲ بهمن است که لحظه لحظه آن همراه با خاطرات و خطرات است. 🎙 از نزدیک‌ترین شخصیت‌های به حضرت امام در این روز محسن رفیق‌دوست راننده ماشین حضرت امام(ره) است که خاطراتش بسیار شنیدنی است: 🔻حضرت امام در طول در مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا آرام در ماشین نشسته بودند و در حالی که لبخند محبت آمیز بر لبانشان بود، مدام به احساسات مردم با لبخند و تکان دادن دست پاسخ می‌دادند... 🔻در جلوی دانشگاه تهران تراکم جمعیت به حدی بود که اصلا ماشین روی دست مردم بود و در اثر فشار مردم به چپ و راست می‌رفت، ولی همین که یک لحظه احساس کردم ماشین از دست مردم رها شد، پدال گاز را گرفتم و حرکت کردم و به خیابان امیریه پیچیدم... 🔻عده‌ای به اصطلاح مسابقه‌ی دوی ماراتن گذاشته بودند و من هر لحظه آن‌ها را کنار ماشین می‌دیدم، در میدان منیریه یکی از بچه‌های آن منطقه دستگیره‌ی ماشین را گرفته بود و مرتب قربان صدقه امام می‌رفت و به شاه و کس و کارش فحش‌های رکیکی می‌داد که من مدام نهی‌اش می‌کردم، ولی امام می‌فرمود که حالتش طبیعی نیست و من هم یکباره ترمز کردم و دستگیره ماشین از دست او رها شد. 🔻شیرین‌ترین جمله‌ای که من از امام شنیدم در.... منطقه‌ای بسیار محروم بود. وقتی امام آنجاها را با آن محرومیت دیدند، رو به سید احمد آقا کردند و گفتند: « ببین احمد، من با این مردم کار دارم.» در آنجا، جلوی من مینی‌بوس رادیو و تلوزیون بود و پشت سرم یک بنز بود. مردم فکر می‌کردند امام در بنز است، بنابراین به سوی بنز هجوم می‌آوردند و یک‌باره می‌دیند که ماشین حامل امام دور شده و بعد می‌دویدند... در طول مسیر چهار پنج‌بار در تنگنا قرار گرفتم. بعضی مواقع مردم روی ماشین می‌رفتند و اطراف ماشین را احاطه می‌کردند و باعث می‌شدند هوا کمتر به ماشین برسد... یکی دو بار احساس می‌کردم که دست‌هایم از شانه‌هایم جدا می‌شود و در اختیار بدنم نیست، ولی هربار که امام می‌فرمود: «آرام، آرام، اتفاقی نمی‌افتد» مثل اینکه یک ظرف آب سرد به سرم می‌ریختند و آرام می‌شدم... 🔻حاج سید احمد آقا در همان انتهای خیابان شهید رجایی بیهوش شده بود و بعد از مدتی به هوش آمد. حال من هم یک‌بار بهم خورد، ولی امام کاملا سالم و با نشاط بودند... وقتی به بهشت زهرا رسیدم دیگر در آنجا مردم گاهی خودشان ماشین را حرکت می‌دادند و فرمان گاهی از دستم خارج می‌شد. لحظه لحظه تراکم جمعیت بیشتر می‌شد تا اینکه به نقطه آخری رسیدیم که امام پیاده شدند و دیگر ماشین خاموش شد. از قرار معلوم بچه‌ها هماهنگ کرده بودند که هلی‌کوپتر بیاورند و در پانصدمتری آخرین محل توقف بلیزر قرار دهند و در باقی مسیر، امام را با هلی‌کوپتر بردند. (در آنجا) هلی‌کوپتر نزدیک بلیزر آمد، ولی چون ماشین خاموش شده بود، فشار مردم آن را از هلی‌کوپتر دور می‌کرد تا اینکه عده‌ای از جوانان، یا کریم‌گویان ماشین را بلند کردند و نزدیک هلی‌کوپتر بر زمین گذاشتند و عده‌ای از آشنایان هم دور ماشین حلقه زدند. آقای ناطق نوری رفتند بالای پله‌ی هلی‌کوپتر و من هم امام را بغل کردم و دستش را به دست آقای ناطق دادم و امام داخل هلی‌کوپتر رفت. و بعد احمد آقا هم وارد شد. در آنجا یکی از جوانان پایش را روی سینه من گذاشت و داخل هلی‌کوپتر رفت... آن ضربت باعث شد من بی‌هوش شوم. 📝 قاسم‌پور، داوود، خاطرات محسن رفیق دوست، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ۱۳۸۳ش. تلخیص خاطره از صص: ۱۴۴- ۱۴۷. ................. 📌به شرح حال بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا نه تهرانه نه قم بلکه حوزه لاهور پاکستان است. مطمئنا این شاخ و برگ‌های انقلاب اسلامی به چشم ما و خیلی‌های دیگر نمی‌آید. حکایت بسیاری از ثمرات انقلاب اسلامی حکایت جریان حق است که از آن فقط یک تنه دیده می‌شود، شاخ و برگ‌هایش که در آسمان است و ریشه‌هایش که در زمین. «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَآءِ - تُؤْتِيٓ أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا ۗ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ» آیا ندانستی كه خدا چگونه مثلی زده است؟ كلمه پاك [كه اعتقاد واقعی به توحید است‌] مانند درخت پاكی است که ریشه‌اش استوار و شاخه‌اش در آسمان است. میوه‌اش را به اجازه پروردگارش در هر زمانی می‌دهد. و خدا مَثَل‌ها را برای مردم می‌زند تا متذكّر حقایق شوند. «ابراهیم - ۲۴ و ۲۵» ........ 📌به شرح حال بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f