eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
135 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تحلیل از وضعیت سیاسی کشور، و ✅ وضعیت حضور نیرو های انقلابی در عرصه های اجرائی. 🔶 یکشنبه، ۱۷ مرداد ۱۴۰۰. ...... 📝 پی‌نوشت: در مورد انتخاب آقای مخبر و زاکانی انتقاداتی وارد است اما با همه این وجود به نظر می‌رسد کار درست در حال حاضر صبر و سکوت است. ما حقیقتا به آقای رئیسی و عمده اطرافیان درجه اول ایشان اعتماد داریم فلذا پیشنهاد میکنم فرصت بیشتری به دولت در ابتدای کارش داده شود تا ببینیم بالاخره چه می‌شود. ظاهرا انتقادها در حال حاضر مشکلات را می‌افزاید و اصلاحی در پی‌ندارد. البته حتما عزیزان باید توجیهات خوبی برای تصمیماتشان داشته باشند.
⭕️ توضیحات مالک شریعتی نماینده مجلس درباره مقررات انتخاب شهردار تهران درباره مقررات انتخاب پس از قانون اساسی و سیاستهای کلان، سلسله مراتب قانونی به ترتیب ذیل است: 1. قانون مجلس 2. آیین نامه اجرایی هیات وزیران 3. بخشنامه وزیر 4. بخشنامه های متعدد معاونان وزیر لذا شورای نگهبان ناظر بر قوانین مجلس و مجلس ناظر بر مصوبات دولت است. تبصره 3 ماده 71 قانون "تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران" مصوب 1375 مجلس شورای اسلامی و آخرین اصلاحات 1396 آن، تعیین شرایط و شاخص های انتخاب شهرداران را برای نخستین بار بعهده آیین نامه اجرایی مصوب هیات وزیران گذاشته است. مصوبه 25 آذر97 هیات وزیران، تعیین مصادیق رشته های تحصیلی را بعهده وزیر کشور گذاشت و وزیر کشور در تاریخ 13 بهمن 97، طی بخشنامه ای مصادیق متعدد را تعیین کرد و درپایان همین بخشنامه، تعیین مصادیق رشته های جدید در آینده را به معاون خود (عمران وتوسعه امور شهری و روستایی) تفویض کرد. از تاریخ این تفویض تاکنون، "معاون وزیر کشور" باصدور سه ، برای انتخاب شهرداران در نقاط مختلف کشور، رشته های تحصیلی جدید را تعیین وابلاغ کرده است. - خرداد 98: حقوق، جغرافیا، اقتصاد، مدیریت و... - آذر 98: کشاورزی، آمار، گرایشهای برق و... - تیر 1400: علوم کامپیوتر به عبارت دیگر، مصادیق رشته های تحصیلی در بخشنامه وزیر کشور بسته نشد و معاون او از اختیار قانونی اضافه کردن رشته های جدید براساس نیاز برخوردار بوده و جالب است که برخی رشته ها مثل "برق قدرت" و "کامپیوتر" در مقایسه با (حوزه سلامت) سنخیت کمتری با جایگاه دارند. اکنون هم هیچکس به دنبال تغییر قانون مجلس یا حتی آیین نامه هیات وزیران یا حتی بخشنامه وزیر کشور نیست. بدیهی است معاون وزیر کشور اختیار دارد مانند سه بخشنامه قبلی، نواقص باقیمانده را با صدور بخشنامه چهارم رفع کند. این کار نه رانت است و نه اختصاص به دارد که جنجال بخواهد.
✍️ رفتار عاقلانه امام حسین(ع)... ✅ در قسمت اول از مطالب کتاب «الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد» از مرحوم شیخ مفید در توضیح قضایای منتهی به شهادت امام حسین (علیه السلام)👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/3560 به نامه سلیمان بن صرد و بزرگان کوفه به امام حسین رسیدیم. 🔻پس از نامه سلیمان بن صرد نامه‌های مختلفی نوشته می‌شود، یکی نوشته بود: 👈«فَحَيَّ‌هَلاَ فَإِنَّ‌ النَّاسَ‌ يَنْتَظِرُونَكَ‌ لاَ رَأْيَ‌ لَهُمْ‌ غَيْرُكَ‌ فَالْعَجَلَ‌ الْعَجَلَ‌ ثُمَّ‌ الْعَجَلَ‌ الْعَجَلَ‌ وَ السَّلاَمُ‌.» به سرعت و زود به سمت ما حرکت کن؛ مردم منتظر تو هستند و هیچ رای و نظری غیر از رای تو در آنها نیست. بیا زودتر بیا باز هم زودتر... شبث بن ربعی نوشته بود: 👈«فَقَدِ اخْضَرَّ الْجَنَابُ‌ وَ أَيْنَعَتِ‌ الثِّمَارُ فَإِذَا شِئْتَ‌ فَاقْدَمْ‌ عَلَى جُنْدٍ لَكَ‌ مُجَنَّدٍ وَ السَّلاَمُ‌» باغ‌هاى كوفه سبز و باصفا شده و تمام ميوه‌ها رسيده، هر گاه شما اراده كنى و هر وقت دلتان خواست مى‌توانى با لشگر پيروز خود به سوى ما بیایی. 🔻 حضرت، «مسلم بن عقیل» را به همران آورندگان نامه به سمت کوفه می‌فرستند و نامه‌ای برای پاسخ به کوفیان به مسلم می‌دهند: 👈«وَ مَقَالَةُ‌ جُلِّكُمْ‌ أَنَّهُ‌ لَيْسَ‌ عَلَيْنَا إِمَامٌ‌ فَأَقْبِلْ‌ لَعَلَّ‌ اللَّهَ‌ أَنْ‌ يَجْمَعَنَا بِكَ‌ عَلَى الْهُدَى وَ الْحَقِّ»‌ خلاصه نامه‌های شما این بود که ما رهبرى نداريم پس به طرف ما بيائيد تا خدا ما را بوسيله تو بر هدایت و حق جمع کند. 👈«وَ إِنِّي بَاعِثٌ‌ إِلَيْكُمْ‌ أَخِي وَ ابْنَ‌ عَمِّي وَ ثِقَتِي مِنْ‌ أَهْلِ‌ بَيْتِي فَإِنْ‌ كَتَبَ‌ إِلَيَّ‌ أَنَّهُ‌ قَدِ اجْتَمَعَ‌ رَأْيُ‌ مَلَئِكُمْ‌ وَ ذَوِي الْحِجَا وَ الْفَضْلِ‌ مِنْكُمْ‌ عَلَى مِثْلِ‌ مَا قَدِمَتْ‌ بِهِ‌ رُسُلُكُمْ‌ وَ قَرَأْتُ‌ فِي كُتُبِكُمْ‌ أَقْدَمُ‌ عَلَيْكُمْ‌ وَشِيكاً إِنْ‌ شَاءَ اللَّهِ‌» من برادر و پسر عمو و فرد مورد اطمینان خود از خانواده‌ام را به سوى شما مي‌فرستم و هر وقت كه او به من نامه نوشت كه همۀ بزرگان و خردمندان شما يك رأى و يك نظر شده‌ايد، مثل همان عقيده‌ای كه در نامه‌‌هایتان بدست من رسید و در آنها خواندم. آنگاه به خواست خدا بزودى به طرف شما مى‌آيم. 👈«فَلَعَمْرِي مَا الْإِمَامُ‌ إِلاَّ الْحَاكِمُ‌ بِالْكِتَابِ‌ الْقَائِمُ‌ بِالْقِسْطِ‍‌ الدَّائِنُ‌ بِدِينِ‌ الْحَقِّ‌ الْحَابِسُ‌ نَفْسَهُ‌ عَلَى ذَاتِ‌ اللَّهِ‌ وَ السَّلاَمُ‌.» توجه کنید؛ به جان خودم قسم امام کیست؟ رهبر حکم کننده بر اساس کتاب خدا و برپادارنده عدالت است، رهبر کسی است که متدین به دین حق و ثابت قدم و مطیع تام خداوند باشد و غیر او حق رهبری ندارد. تمام. ..... 📝 پی‌نوشت: 📌پیامبر اکرم(ص) نیز در مکه شرایط سختی را داشتند، وقتی چند تن از بزرگان مدینه در سفر حج دعوت ایشان را قبول کردند و در سال بعد هیاتی ۱۲ نفره برای بیعت با ایشان در مراسم حج به مکه آمدند، حضرت با آنان پیمانی بستند که «براى خدا شريكى قرار ندهيم، دزدى‏ نكنيم، زنا نكنيم، فرزندان خود را نكشيم و...» و همراه آنان یک نماینده به نام "مصعب" فرستادند که او یک سال در مدینه ماند و به تبلیغ اسلام پرداخت و پس از یک سال مصعب به مکه بازگشت و گزارش پیشرفت اسلام در یثرب و پایبندی آنها به پیمانشان با رسول خدا را به ایشان داد و مدت کمی بعد در موسم حج ۷۵نفر از مردم یثرب به دیدار پیامبر آمدند و با ایشان پیمان بستند که در صورت هجرت ایشان و مسلمانان به یثرب همانطور که از خود و خانواده خود دفاع می‌کنند از آنها نیز حمایت کنند و پس از آن مسلمانان و پیامبر(ص) به مدینه هجرت کردند. 📌این نمونه را ذکر کردم تا معلوم شود رفتار عاقلانه، قبل از اعتماد به کسی یا کسانی در کار اصلی، امتحان آنها در موارد کوچک‌تر است. فرقی نمی‌کند حضرت حجت (عج) هم تا از ما یک ثقه‌ای نگیرند و ما را در آن امتحان نکنند، در کار اصلی به ما اعتماد نمی‌کنند، ما هم باشیم اگر عاقلانه بخواهیم رفتار کنیم اول یک ثقه‌ای از افراد در کارهای کوچک‌تر می‌گیریم و بعد کار اصلی را به آنها می‌سپاریم. .... 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
🚨سوابق وزرای پیشنهادی آیت‌الله رئیسی ✅ الحمد لله کابینه امیدوار کننده‌ای است.
✍️ تفأل حضرت مسلم به خیر و شر... 🔰در قسمت دوم از وقایع منتهی به شهادت امام حسین(ع) از کتاب «الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد،» از مرحوم شیخ مفید.👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/3565 به فرستادن حضرت مسلم به کوفه رسیدیم. 🔻 حضرت مسلم بعد از گرفتن نامه امام به مدینه می‌روند و با اطرافیان خود خداحافظی کرده و دو بلد راه را اجاره می‌کنند تا ایشان را به کوفه برسانند. در راه با مشکلاتی مواجه می‌شوند و تشنگی زیاد بر آنها غلبه می‌کند و دو بلد راه ایشان نیز از تشنگی تلف می‌شوند، حضرت مسلم به راه خود ادامه می‌دهند تا به نهری می‌رسند به نام «ضیق» که از شاخه‌ای منشئب شده بود با نام «الخبت». 🔻(ضیق به معنای تنگی و سختی بود و خبت به معنای پنهان، جمع آنها میشد سختی پنهان،) مسلم که تا اینجا این سختی‌ها تا مرز مرگ او را برده بود و حالا در فراخی‌اش هم چنین نشانه‌ای می‌دید، تفأل به بدی زد و همانجا اطراق کرد و نامه‌ای برای امام حسین(ع) نوشت و توسط یکی از همراهانش، برای حضرت فرستاد: 👈«فَإِنَّنِي أَقْبَلْتُ‌ مِنَ‌ اَلْمَدِينَةِ‌ مَعَ‌ دَلِيلَيْنِ‌ لِي فَجَارَا عَنِ‌ الطَّرِيقِ‌ فَضَلاَّ وَ اشْتَدَّ عَلَيْنَا الْعَطَشُ‌ فَلَمْ‌ يَلْبَثَا أَنْ‌ مَاتَا وَ أَقْبَلْنَا حَتَّى انْتَهَيْنَا إِلَى الْمَاءِ فَلَمْ‌ نَنْجُ‌ إِلاَّ بِحُشَاشَةِ‌ أَنْفُسِنَا وَ ذَلِكَ‌ الْمَاءُ بِمَكَانٍ‌ يُدْعَى اَلْمَضِيقَ‌ مِنْ‌ بَطْنِ‌ الْخَبْتِ‌ وَ قَدْ تَطَيَّرْتُ‌ مِنْ‌ وَجْهِي هَذَا فَإِنْ‌ رَأَيْتَ‌ أَعْفَيْتَنِي مِنْهُ‌ وَ بَعَثْتَ‌ غَيْرِي وَ السَّلاَمُ‌.» من از مدینه همراه دو راهنما رهسپار شدم اما این دو نیز از بی‌راهه رفتند و راه را گم کردند و تشنگی بر ما زیاد شد و چیزی نگذشت که آن دو فوت کردند و با این وجود ادامه دادیم تا به آبی رسیدیم و نجات نیافتیم جز با خستگی و نیمه جانی و این آب در مکانی بود با نام تنگ و از سرچشمه‌ای به نام پنهان و من این را به فال بد گرفتم و اگر شما صلاح بدانید، مرا از این مأموریت معاف کنید و کس دیگری جایگزین من نماید. تمام. 🔻حضرت به او پاسخ دادند: 👈«فَقَدْ خَشِيتُ‌ أَنْ‌ لاَ يَكُونَ‌ حَمَلَكَ‌ عَلَى الْكِتَابِ‌ إِلَيَّ‌ فِي الاِسْتِعْفَاءِ مِنَ‌ الْوَجْهِ‌ الَّذِي وَجَّهْتُكَ‌ لَهُ‌ إِلاَّ الْجُبْنُ‌ فَامْضِ‌ لِوَجْهِكَ‌ الَّذِي وَجَّهْتُكَ‌ لَهُ‌ وَ السَّلاَمُ‌». می‌ترسم تو از این جهت نامه به من نوشته‌ای که از مأموریتی که تو را بر آن گمارده‌ام استعفاء دهی که می‌ترسی! پس به مأموریت خود ادامه بده. تمام. 🔻مسلم که پاسخ حضرت را می‌خواند می‌گوید: خیر! من از سر ترس چنین نگفته‌ام و مسیر خود را ادامه می‌دهد. کمی که جلو می‌رود یک شکارچی را می‌بیند که می‌خواهد آهویی را شکار کند. تیر شکارچی به آهو می‌خورد و مسلم این شکار موفق را تفأل به خیر می‌زند و می‌گوید امید به خداست که بر دشمن غلبه کنیم. 🔻 بالاخره مسلم به کوفه می‌رسد و به خانه مختار می‌رود و در آنجا شیعیان هر روز گروه گروه به دیدارش می‌آیند و با او بیعت می‌کنند تا شمار بیعت کنندگان با او به ۱۸ هزار نفر می‌رسد؛ پس از آن مسلم به حضرت نامه می‌نویسد که شرایط برای حضور شما مهیا است. به کوفه بیایید. 🔻نعمان بن بشیر حاکم کوفه که قضایا را رصد می‌کند ضمن اعلام اینکه تا وقتی کسی علیه من قیام نکند با کسی نخواهم جنگید، تهدیداتی هم نسبت به پس از قیام علیه خود می‌کند. اما این مواضع سست او موجب اعتراض طرفداران یزید در کوفه می‌شود و نامه ها‌یی به یزید می‌نویسند... .... 📝 پی نوشت: 📌در باب تافل خیر و شر و چیزهای از این دست مثل چشم زخم و تلسم و.... آنچه از اهل آشنا با این مباحث که از روی علم و تجربه به ما گفته‌اند، این است که اگرچه این امور یا حقیقت دارد یا حداقل ریشه در امور حقیقی دارد اما سِرّ متأثر شدن از آنها در پذیرفتن آنها بدون توجه به قدرت ما فوق آنها است. اما اگر همانطور که در روایات باطل کردن آن‌‌هاست گفتی با وجود اینکه این امور را نفی نمی‌کنم اما به قادر فوق آن‌ها اتکا می‌کنم دیگر اثری نخواهند داشت. البته این کار در عمل، هم نیاز به ایمان بسیار بالا دارد و هم تذکر. و باز البته اتکاء به خداوند هم لازمه‌اش مصون ماندن از هر آسیبی نیست چرا که گاهی تقدیر الهی بر یک قضیه است، به علت خیرات بالاتری که در آن است و از چشم ما پنهان است. خیراتی که ممکن است برای خود ما یا غیر ما یا هر جهت دیگری باشد اما مهم اینجاست که از وقتی به خدا اتکا کردی هرچه رسد خیر محض است و اهل شر در رسیدن یا نرسیدن آن هیچ کاره‌اند و در آن قضیه در نهایت ضرر نخواهی کرد. این فهم موجب می‌شود در اوج مشکلات و سختی‌ها نیز جز زیبایی اراده خدا را نبینی. ✔️ نکاتی که در متن داخل ( ) است در کتاب مذکور ذکر نشده است و اضافات بنده به متن است. .... 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️نفوذ در دربار یزید و نفوذ در حامیان مسلم... 🔰 در قسمت سوم از ذکر وقایع منتهی به شهادت امام حسین(ع) از کتاب «الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد،» از مرحوم شیخ مفید.👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/3568 به نامه طرفداران بنی‌امیه به یزید در اعتراض به سستی «نعمان بن بشیر» در مقابل مسلم رسیدیم. 🔻 یزید برای حل مشکل با «سرجون رومی» به مشورت می‌نشیند. (سرجون مشاور مورد اعتماد معاویه و یزید و دیوان دار آنها بود، اگرچه مشهور بود که مسیحی است اما چون تاریخ دست داشتن مسیحیان در خون اصحاب پیامبر را سراغ ندارد و نفوذ از راه‌هایی چون طب و دیوان‌داری و... نیز شیوه همیشگی یهودیان با جمعیت کم برای پیشبرد اهدافشان بوده است؛ برخی او را یهودی نفوذی می‌دانند.) 🔻 سرجون موفق می‌شود با زبان بازی، یزید را که با عبیدالله بن زیاد بد است، بالاخره قانع ‌کند که عبیدالله را علاوه بر بصره به امارت کوفه نیز بگمارد و او را مأمور سرکوب مسلم کند. یزید نیز چنین می‌کند و نامه‌ حکومت کوفه را برای عبیدالله ارسال می‌کند. عبیدالله تا نامه یزید به او می‌رسد (لحظه‌ای را از دست نمی‌دهد، چرا که تاریخ را همیشه لحظه‌‌ها می‌سازند)، کم‌تر از یک شبانه روز سپاهی تجهیز می‌کند و به سمت کوفه حرکت می‌کند. (در تاریخ است که او با لشکری حرکت می‌کند اما چنان سریع می‌رفته است که نیروهای او یکی یکی از ادامه مسیر باز می‌مانده‌اند. اما او برای هیچ کدام از حرکت باز نمی‌ایستد، تا بالاخره با جمع محدودی به کوفه می‌رسد.) عبیدالله نزدیک کوفه عمامه سیاهی به سر خود می‌گذارد و چهره خود را می‌پوشاند و مردم به تصور اینکه او امام حسین(ع) است، استقبال گرمی از او می‌کنند. 🔻عبیدالله با همان حالت به درب دارالامارۀ کوفه می‌رود. نعمان به تصور اینکه او امام حسین(ع) است، در را روی او باز نمی‌کند و اعلام می‌کند من جنگی با تو ندارم اما حکومت کوفه را هم به تو نمی‌دهم. 🔻عبیدالله بازهم چیزی نمی‌گوید و این‌بار به پشت دار الاماره می‌رود (تا دور از چشم مردم خود را به نعمان معرفی کند و وارد دارالامارة ‌شود.) اما بالاخره کسی از صدایش او را می‌شناسد و فریاد می‌زند که ای مردم او حسین نیست و ابن مرجانة است و مردم از دور او پراکنده می‌شوند و عبیدالله هم وارد دارالامارة می‌شود. عبیدالله با دو حربه تطمیع مخالفان شیعیان و سرکوب قاطع شیعیان، کوفه را به دو قسمت مخالفان مسلم و تحت حمایت خود و حامیان مسلم که همه موظف به سرکوب آنها هستند، تقسیم می‌کند. 🔻 حربه دیگر عبیدالله ارسال فردی نفوذی به نام معقل بود، او با اظهار عشق و علاقه به اهل بیت و پرداخت ۳ هزار درهم برای تامین هزینه‌های سلاح و... توانست به مسلم بن عوسجه نزدیک شود و از طریق او نیز به حضرت مسلم نزدیک شد و با ایشان ملاقات می‌کند و از این طریق اخبار مسلم و اطرافیانش را به ابن زیاد می‌رساند. ..... 📝 پی نوشت: متأسفانه عموم مردم بحث نفوذ را در تحلیل‌های تاریخی و آسیب‌شناسی اوضاع فعلی لحاظ نمی‌کنند، شاید علت اصلی آن نیز این است که فرد نفوذی پنهان است و اتفاقا سعی در ظاهر سازی او بیش از بقیه است. گاهی برای برخی عملکردهای دولت‌مردان هیچ جای توجیهی نیست اما علاقه‌ها و روابط شکل گرفته شخصی نمی‌گذارد افراد بتوانند باور کنند که فلان شخص نفوذی است و ما از این موارد از ابتدای تاریخ انقلاب تا همین حالا کم نداشته‌ایم. تا جایی که در دولت روحانی چندین مورد در سطح مذاکره کنندگان هسته‌ای و مسئولان ارشد دولتی افرادی به جرم جاسوسی دستگیر شدند. البته در واقع این نوع از نفوذی‌های جاسوس یا تصمیم‌گیر سطح پایین، نفوذی‌های درجه دو هستند و نفوذی‌های اصلی تصمیم‌سازان نفوذی هستند. 📌همانطور که نفوذ سرجون خطرناک‌تر از معقل بود، نفوذ دیگر تصمیم‌سازان نیز، از نفوذی‌های خرد خطرناک‌تر است. رهبری در ۲۴ آبان سال ۹۸ در دیدار با مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی می‌فرمایند: 👈«به نظر ما سلاح اصلی آمریکا هم، در این منطقه که ما در جمهوری اسلامی مراقب این معانی هستیم، نفوذ است -نفوذ در مراکز حسّاس و تصمیم‌گیر- ایجاد تفرقه است، ایجاد تزلزل در عزم ملّی ملّت‌ها است، ایجاد بی‌اعتمادی میان ملّت‌ها، میان ملّت‌ها و دولت‌ها، دستکاری در محاسبات تصمیم‌گیران و وانمود کردن اینکه حلّال مشکلات این است که زیر پرچم آمریکا بروید و تسلیم آمریکا بشوید و حرف آمریکا را قبول بکنید، هر چه او گفت عمل کنید و گوش کنید، این حلّال مشکلات است؛ این را در ذهنیّت تصمیم‌گیران ملّت‌های اسلامی و کشورهای اسلامی می‌خواهند وارد کنند؛ سلاح‌های آنها اینها است که از سلاح‌های سخت و سلاح‌های نظامی خطرناک‌تر است.» .... 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
✍️ایده‌ای برای کمک به تبلیغات مردمی محرم... ✅ یک ایده که برای فضا سازی ایام محرم، جشن‌های مختلف مذهبی و ملی بکار می‌آید ولی فرصت عملی کردن آن را فعلا نداشته‌‌ام خدمتتان عرض می‌کنم. ✅ خیلی از افراد علاقه دارند در ایام عزای اهل بیت و یا دهه فجر و یا جشن‌های غدیر و نیمه شعبان پرچمی یا بیرقی سر در خانه‌های خود نصب کنند. اما مشکلشان نداشتن جای مخصوص نصب پرچم و خود پرچم و بیرق و... است، بچه‌های بسیج، هیأت و... بدون اینکه نیاز به انجام هزینه خاصی باشد کافی است یک پول اولیه برای تهیه ابزارهایی مثل دریل و پیچ و جای پرچم و خود پرچم و... تهیه کنند بعد در محله خود راه بیافتند و زنگ خانه‌ها را بزنند و بگویند این پرچم این جای پرچم که خودمان هرجا خواستید نصب می کنیم و هزینه آن هم اینقدر بیشتر نمی شود. ✅خلاصه چند الگوی نقد برای آزین بندی به آنها ارائه کنی و به این ترتیب اگر هر ده خانه‌ای دو خانه هم به شما جواب مثبت بدهد. شما توانسته‌ای کل محله را بدون هزینه‌ای از جیب خودتان مزین به پرچم و... کنید. 📌فقط همتی می‌خواهد که چند نفر بشوید و پرچم و جای میله پرچم و... را آماده کنید و یاعلی بگویید. شهرداری هم اگر بودجه ندارد تجهیزات از این دست زیاد دارد که می‌شود با کمک شهرداری هم این کار را انجام داد ولی چون کاری بسیار گسترده است در توان خود شهرداری نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 محسنی اژه‌ای لوح یادبود با تصویر خودش را تحویل نگرفت. ..... آفرین.👌
✍️ اعتماد به تضمین ابن زیاد و فرستادگانش... 🔰 در قسمت چهارم از ذکر وقایع منتهی به شهادت امام حسین(ع) از کتاب «الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد،» از مرحوم شیخ مفید.👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/3574 به نفوذ "معقل" مأمور ابن زیاد به میان یاران مسلم و بردن اخبار برای ابن زیاد رسیدیم. ✅ ابن زیاد با توجه به خبرهایی که بدستش می‌رسید، می‌دانست مسلم، از خانه مختار به خانه هانی نقل مکان کرده است. ✅ هانی بعد از یک ملاقات اولیه دیگر به بهانه بیماری به دیدار ابن زیاد نرفته بود. "ابن زیاد" افرادی را به دنبال هانی فرستاد که به او بگویند می‌دانیم بیمار نیستی و اگر به دیدار ما نیایی این کار تو مخالفت با حاکم تلقی می‌شود. ✅ هانی با آنکه از جان خود نسبت به ابن زیاد خوف داشت، با درخواست و ضمانت فرستاده‌های ابن زیاد که خود از بزرگان کوفه بودند، راضی شد به دیدار ابن زیاد برود. ✅ وقتی هانی وارد دارالاماره شد، عبیدالله بن زیاد تا او را دید گفت: «أَتَتْكَ‌ بِحَائِنٍ‌ رِجْلاَه» این ضرب المثلی بود برای کسی که از اتفاقی فرار می‌کند اما بالاخره در آن می‌افتند. وقتی هانی نزدیک‌تر شد. ابن زیاد این شعر را خواند که: أُرِيدُ حِبَاءَهُ‌ وَ يُرِيدُ قَتْلِي عَذِيرَكَ‌ مِنْ‌ خَلِيلِكَ‌ مِنْ‌ مُرَادِ من مى‌خواهم او زنده بماند و با نهايت راحتى زندگى كند و او آرزو دارد كه مرا بكشد و نابود كند. عذر خود را نسبت به دوست مرادی خود بیاور. (این بیتی از شاعر معروف عرب "عمرو بن معدیکرب" بود که با فردی به نام مرادی رفاقت داشت اما میان آن‌ها بهم خورد، عمرو با مرادی خوبی می‌کرد ولی مرادی نسبت به او کینه‌توزی می‌کرد. این شعر را امیرالمؤنین نیز در پاسخ ابن ملجم وقتی علت خوبی‌های حضرت را می‌پرسد، حضرت همین بیت را در جوابش می‌خوانند.) ✅ هانی از این صحبت‌ها فهمید که "ابن زیاد" قصد بدی نسبت به او دارد و از او پرسید: علت تغییر رفتار تو با من چیست؟ ابن زیاد گفت: چگونه از من انتظار احترام دارى با آنكه در خانۀ خود كارهايى كرده‌اى كه براى يزيد و همۀ مؤمنان ضرر دارد و از قضایای داخل خانه هانی به او خبر داد. اما هانی انکار می‌کرد تا اینکه ابن زیاد دستور داد معقل جاسوس خود را بیاورند و اینجا بود که هانی تازه چهره واقعی معقل را شناخت. ✅ ابن زیاد از هانی خواست که مسلم را در اختیار او قرار دهد اما هانی قسم خورد که هیچ‌گاه میهمان خود را در اختیار تو نخواهم گذاشت. بار دیگر بزرگان مجلس به میان آمدند تا با تضمین‌های بی‌هوده هانی را فریب دهند اما این بار دیگر هانی راضی نشد و قسم خورد که دست از يارى مسلم برنمى‌دارم تا در راه مسلم جان بدهم. ✅ "ابن زیاد" که راه به جایی نبرده بود، با چوب دستی خود آنقدر به صورت هانی زد که بینی او شکست و پوست صورتش پاره شد و گفت: این مرد از خوارج است و خون او بر ما حلال است و هانی را به زندان انداخت. ✅ بعد از این ماجرا، خبر به "عمروبن حجاج" رسید که هانی کشته شده است و او به سمت قبیله هانی رفت و با عده بسیاری از آنان به درب کاخ ابن زیاد آمد و فریاد انتقام خواهی سر داد. ابن زياد که از این اوضاع را دید دست به دامن چهره وجیه یعنی شريح قاضى شد و به او گفت: الان به زندان برو وضع هانى را از نزديك ببين و به آنها بگو كه هانى زنده است و كشته نشده. شریح چنین کرد و بر روی دارالاماره رفت و شهادت داد که هانی زنده است و کسی که خبر کشته شدن او را به شما داده است دروغ‌گو است. ✅ (شریح قاضی منصوب امیرالمؤمنین بود و در میان شیعیان نیز چهره‌ای موجه بود.به واسطه اعتباری که شریح نزد مردم داشت) عمروبن حجاج و قبیله هانی با شهادت شریح قانع شدند که اخبار رسیده به آنها دروغ است و متفرق شدند! ✅ کمی بعد ابن زیاد به مسجد کوفه رفت و خطبه خواند و مردم را به اطاعت از خواند، در میان خطبه‌ها خبردار شد که مسلم و یارانش به سمت مسجد در حرکت هستند و به همین خاطر از منبر پایین آمد و به سرعت به کاخ خود برگشت... 📌ادامه دارد... ..... 📝 پی نوشت: اشتباه هردوی هانی و عمربن حجاج، اعتماد به دشمن به واسطه تضمین‌ها و لفاظی‌های واسطه‌ها بود. عدم اعتماد به دشمنان از مهم‌ترین دستورات سیاسی قرآن است: «لا تَرکَنوا اِلَی الَّذینَ ظَلَموا»؛(۱۱۳-هود) به کسی که ستمگر است، اعتماد نکنید، تکیه نکنید. رکون به معنی تکیه کردن، اعتماد کردن، میل و گرایش پیدا کردن است. هانی به واسطه فرستادگان ابن زیاد بدون گرفتن تضمین واقعی به او اعتماد کرد، عمربن حجاج و افراد قبیله هانی نیز به واسطه شریحی که همنشین ابن زیاد و فرستاده او شده بود به ابن زیاد اعتماد کردند. فراموش کردند که ملاک حال افراد است و این شریح که نماینده ظلمه و همراه آنهاست نیز مثل ابن زیاد شایسته اعتماد نیست. اگر همین دو اعتماد نبود معلوم نبود سرنوشت تاریخ چقدر تغییر کند. ..... 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
https://www.instagram.com/tv/CSn9nGLIA8b/?utm_medium=share_sheet مراحل تولید برکت تا الآن از زبان رئیس کارخانه برکت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه تعداد کشته شدگان ناشی از کرونا در میلیون در ایران، ایتالیا، دانمارک، آلمان و سوئد. همانطور که می‌بینید تقریبا از ابتدای « July » که مصادف با ۱۰ تیر ۱۴۰۰ می‌شود به یکباره روند کاهش نمودار متوقف و به یکباره معکوس می‌شود. اگر بگوییم کمبود واکسن علت آن است که پیش از آن هم واکسن کم بود و اتفاقا روز به روز تعداد تزریق واکسن افزایش یافته است. به نظر می‌رسد عاملی غیر از واکسن در معکوس شدن روند کاهش مرگ و میرها تأثیر داشته است، شاید مسئولان دولتی کار کنترل و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها را رها کرده‌اند، شاید مردم رعایت‌هایشان بسیار کم شده است مثلا چون به ماه محرم و صفر نزدیک می‌شده‌ایم به سرعت عروسی‌های خود را بدون رعایت پروتکل‌ها گرفته‌اند و هر عروسی بدون رعایت پروتکل‌ها برای آلوده کردن یک منطقه بزرگ کافی است. شاید هر دو عامل باهم بوده است، اما به نظر بنده عامل اصلی عدم رعایت خود مردم و مواردی مثل همین عروسی‌ها بوده است. گاهی هم بد نیست یقه خود را بگیریم! ..... 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
✍️ فردا لشگر شام خواهد آمد... ✅ عده اولیه یاران مسلم ۴ هزار نفر بود و کم کم بقیه مردم نیز به او ‌پیوستند و چنان جمعیت از اطراف ابن زیاد پراکنده شد و به دور مسلم جمع شدند که جز ۳۰ نفر مرد نظامی و ۲۰ نفر از اشراف و خواص دارالامارة، کسی در کنار ابن زیاد نمانده بود. مسلم و یارانش دارالامارة را محاصره کرده بودند. ✅ ابن زیاد چند نفر از اطرافیان خود را به سمت قبیله‌های طرفدار مسلم فرستاد تا با تطمیع و ترساندن، بزرگان آنها را از مخالفت با سلطان و یاری مسلم بازدارند و بقیه افراد را هم در دارالامارة نگه داشت چون می‌ترسید که اگر آنها را هم بفرستد، دیگر کسی نزد او در دارالامارة نمانده باشد. ✅ مسلم که از این فتنه ابن زیاد خبردار شد، برخی از فرستادگان او را دستگیر کرد اما چندتن نیز موفق شدند افراد قبیله خود را با ابن زیاد همراه کنند و با آنها برای کمک به ابن زیاد از یکی از دروازه‌های کاخ وارد کاخ شوند. ✅ افرادی که حالا به ابن زیاد پیوسته بودند، پیشنهاد جنگ با یاران مسلم را می‌دادند اما ابن زیاد به آنان محلی نگذاشت. (اگر قرار بود او هم مثل این جماعت ساده لوحانه تصمیم بگیرد، نبایست به عنوان حاکم آنجا می‌بود، او خوب می‌دانست جنگ روانی مقدم بر جنگ نظامی است)، ابن زیاد افرادی را به بالای دارالامارة فرستاد تا با مردم سخن بگویند. ✅ آی مردم! ابن زياد مى‌گويد: اگر از من اطاعت كنيد، به وضع شما بيشتر رسيدگى مى‌كنم و نزد من موقعيت خوبى خواهيد داشت و اگر از من اطاعت نكنيد و مخالفت كنيد، همه شما را از جائزه خود محروم مى‌گردانم و به وضع بدى مى‌كشانم و ضمنا بدانید: به همين زودی لشگرى از شام وارد كوفه مى‌شود. ✅صحبت‌ها ادامه یافت تا نزدیک غروب آفتاب شد و گفتند: اى مردم! شب شد، به زودى لشگر يزيد وارد كوفه مى‌شود. ابن زياد با خداى خود عهد كرده اگر به جنگ خود ادامه بدهيد و امشب به خانه‌هاى خود نرويد، جنگجويان شما را در كوچه‌هاى شام سرگردان كند و پاكان شما را به گناه ناسالمان شما و غائبين شما را به جرم حاضرين مؤاخذه كند و به هیچ کدام از بازماندگان شما هيچ هديه‌اى ندهد و كسى باقى نماند مگر بخاطر جنايت شما عذاب شود. ✅ (با این حرف‌ها، کسانی که فقط نظاره‌گر ماجرا بودند خود را مردد بین پراکنده شدن مردم و بهره مندی از پاداش ابن زیاد یا ریخته شدن خونشان و آوارگی زنان و بچه‌هایشان دیدند و کدام انسان عاقلی در اینجا بی‌کار و ساکت می‌نشیند!) اشراف كوفه نیز همین صحبت‌ها را ادامه دادند و مردم ترسیده و كم‌كم متفرق شدند. ✅ كار به جائى رسيد كه مادر پيش فرزند و برادرش مى‌آمد و مى‌گفت از مسلم اطاعت نكن و پدر نزد فرزند و برادرش مى‌آمد و مى‌گفت از مسلم اطاعت نكن و مي‌گفت: فردا لشگر شام خواهد آمد. تو چگونه مى‌توانى با آنان بجنگى و خود را از دست آنان نجات دهى تا دير نشده به خانه خود برو و از تصميم خود دست بردار. ✅ به همين ترتيب مردم يكى پس از ديگرى از اطراف مسلم پراكنده شدند تا وقتي‌كه مسلم در ميان مسجد به نماز مغرب مشغول شد و آن هنگام جز سى نفر از چهار هزار نفر باقى نماندند، مسلم وقتى ديد به غير از اين عده كس ديگرى با او باقى نمانده است از مسجد به طرف ابواب كنده رفت، هنوز به ابواب نرسيده بود كه بيست نفر ديگر هم از آن عده جدا شدند، از باب كه خارج شد، همان ده نفر هم رفتند و حتى كسى نبود كه او را به طرفى راهنمائى كند... 📌ادامه دارد... ..... 📝 پی‌نوشت: مسلم اگرچه در جنگ نظامی دست برتر را داشت اما در جنگ روانی قافیه را باخت، سرنوشت جنگ‌های نظامی را همیشه جنگ‌های روانی قبل از آنها مشخص می‌کند و در واقع حضور نظامی در صحنه، برای وارد کردن ضربه کوچک آخر از طرف پیروز در جنگ روانی است. چرا خدا دستور می‌دهد که «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكُمْ» (۶۰ الانفال) قدرت خود را به نمایش بگذارید؟ تا پیروز جنگ روانی شوید تا بدون جنگ نظامی، پیروز جنگ نظامی باشید. راز پیشرفت سریع داعش در تسلط بر مناطق مختلف، ایجاد رعب بود، رعبی که با ساختن فیلم‌های مختلف و انتشارش آن را تعمدا تشدید می‌کرد، راز حاکمیت آمریکا در دنیا هم همین است و هالیود او هم بخشی از صحنه جنگ اوست. و نکته بسیار مهم این است که راز غلبه بر داعش و آمریکا و... هم کنار گذاشتن رعب و ترس از آنهاست. .... 🔰 قسمت قبل👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/3577
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قانعی: پول مملکت را صرف خرید داروهای بی‌اثر کردیم/ یک سال فریادمان به جایی نرسید 🔹رئیس اسبق کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا: در یک سال گذشته در شرایط بحرانی پول مملکت را صرف خرید داروهای بی‌اثری همچون فاویپیراویر کردیم. 🔹یک سال فریادمان به جایی نرسید و پولی که باید صرف اولویت‌ها می‌شد هدر دادیم. 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
آکسیوس: طالبان به منابع بانک‌مرکزی دسترسی نخواهد داشت 🔹یک منبع مطلع به رسانه آمریکایی آکسیوس گفت: بانک‌مرکزی افغانستان تا ماه آوریل ۹.۴ میلیارد دلار ذخیره ارزی در قالب طلا یا ارزهای رایجی مانند دلار آمریکا خارج از کشور داشته. بخش اعظم دارایی‌های بانک‌مرکزی افغانستان در حال حاضر داخل این کشور نیست. 🔹مقام آمریکایی به آکسیوس گفت: هر دارایی بانک‌مرکزی دولت افغانستان که در آمریکا نگهداری می‌شود در دسترس طالبان قرار نخواهد گرفت. 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
🔴 بیش از 4.25 میلیارد دوز واکسن، در سراسر جهان تزریق شده است. به عبارت دیگر، حدود 55% مردم دنیا واکسینه شده اند، اما تعداد مبتلایان، همچنان رو به افزایش است. ‏ 🔹اکنون، بیشترین شیوع کرونا، مربوط ‏به بوتسوانا، کوبا، رژیم صهیونسیتی، ایران، مالزی و آمریکاست. 🏷 منبع نیویورک تایمز: https://www.nytimes.com/news-event/coronavirus?name=styln-coronavirus®ion=TOP_BANNER&block=storyline_menu_recirc&action=click&pgtype=LegacyCollection&variant=1_Show ...... چیزی که فعلا قطعی میشه گفت اینه که این بیماری و درمان آن ابعاد بسیار پنهان و مشکوکی دارد که برای ما معلوم نیست. پس خیلی به تحلیل‌های اگر اینطور می‌شد فلان ... نمی‌شود اعتماد کرد! 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش خوب آمنه سادات ذبیح‌پور در تببین ماجرای عدم واردات واکسن و موضع حضرت آقا. .... 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
✍️ اعمال مهم روز عاشوراء از زبان امام باقر (علیه السلام) از کتاب شریف کامل الزیارات... 🏴 حضرت امام باقر عليه السلام فرمودند: كسى که در روز عاشوراء يعنى روز دهم محرم الحرام حضرت امام حسين(ع) را زيارت كند و روز را تا شب با حالتى گريان نزد آن حضرت بماند، روز قيامت خدا را ملاقات كند در حالى كه خداوند متعال ثواب 2 ميليون حج و 2 ميليون عمره و 2 ميليون مرتبه جهاد که آنها را در معيّت رسول خدا و ائمه راشدين (علیهم السلام) بجا آورده باشد. 🏴 راوی مى‌گويداز حضرت باقر(ع) می‌پرسد: فدايت شوم، اجر و ثواب كسى كه در شهرهاى دوردست و بلاد غريب و بعيد بوده به طورى كه برايش امكان ندارد در چنين روزى به زيارت حضرت بشتابد، چیست؟ حضرت پاسخ می‌دهند: «إِذَا كَانَ ذَلِكَ الْيَوْمُ بَرَزَ إِلَى الصَّحْرَاءِ أَوْ صَعِدَ سَطْحاً مُرْتَفِعاً فِي دَارِهِ وَ أَوْمَأَ إِلَيْهِ بِالسَّلَامِ وَ اجْتَهَدَ عَلَى قَاتِلِهِ بِالدُّعَاءِ وَ صَلَّى بَعْدَهُ رَكْعَتَيْنِ يَفْعَلُ ذَلِكَ فِي صَدْرِ النَّهَارِ قَبْلَ الزَّوَالِ» قبل از ظهر که هنگام اذان شود، به صحراء رفته يا به پشت بام بلندى در خانه‌اش برآيد و با سلام، به حضرت اشاره كند، سپس در نفرين بر قاتلان آن حضرت سعى و كوشش نموده و پس از آن دو ركعت نماز بخواند. 🏴 سپس براى امام حسين عليه السلام ندبه و گريه نموده و به كسانى كه در خانه مى‌باشند نيز امر نمايد كه براى آن حضرت بگريند و با اظهار جزع و فزع بر آن جناب در خانه‌اش اقامه مصيبت نمايد و مواظب باشند هر گاه اهل خانه يك ديگر را ملاقات كردند با گريه باشند و لازم است برخى از آنها بعضى ديگر را نسبت به مصيبت حضرت اباعبداللّه الحسين عليه السلام تسليت دهند و در صورتى كه به اين دستورهائى كه داده شد عمل كنند، من ضامن مى‌شوم كه حقتعالى تمام ثواب‌هائى كه ذكر شد را به ايشان اعطاء فرمايد. 🏴 راوی دوباره سوال می‌کند که شما ضامن هستید و حضرت تایید می‌کنند. بعد می‌پرسد: اگر بعضى خواهند برخى ديگر را تسليت بدهند چگونه و چه بگويند: حضرت فرمودند: بگويند: «عظّم اللّه اجورنا بمصابنا بالحسين عليه السلام و جعلنا و إيّاكم من الطالبين بثاره مع وليّه الإمام المهدى من آل محمّد صلوات اللّه عليهم.» 🏴 و اگر می‌توانی در این روز بدنبال نيازمندى‌هايت نرو، (برای انجام کارهای زندگی) روز نحسى بوده و حاجت در آن روا نمى‌گردد و اگر هم حاجت برآورده شود براى شخص حاجت‌مند مبارك نبوده و وى خير نخواهد ديد. توجّه داشته باشد در آن روز در منزلت آذوقه‌اى را ذخيره نكنى چه آنكه اگر كسى در آن روز در منزلش چيزى را ذخيره كند برايش ميمون و مبارك نبوده و براى اهلش نيز بركت نخواهد داشت. 🏴 و اگر كسى كه به اين دستورها عمل كند، ثواب یک میلیون حج و یک میلیون عمره و یک میلیون جهاد كه تمامى را در ركاب رسول خدا انجام داده باشد برايش نوشته مى‌شود و همچنين خداوند متعال ثواب هر مصيبتى كه به انبياء و رسل و صدّيقين و شهدائى كه فوت كرده يا كشته شده‌اند رسيده است را از بدو خلقت دنيا تا انقراض عالم و قيام قيامت به او اعطاء مى‌فرمايد. 📜(ابن قولويه، جعفر بن محمد، كامل الزيارات، 1جلد، دار المرتضوية - نجف اشرف، چاپ: اول، ۱۳۵۶ش، ص: ۱۷۴) .... 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
🏴 در ادامه روایتی که در بالا ذکر شد راوی اسم برخی را می‌آورد و می‌گوید اینها سوال کردند که اگر خواستیم حضرت را زیارت کنیم در این روز از نزدیک یا دور چطور زیارت کنیم؟ 🏴 حضرت پاسخ می‌دهند: وقتی به سوی حضرت اشاره کردی و سلام دادی و دو رکعت نمازت را خواندی هنگامی که با اشاره سلام می‌دهی و (یا) بعد از دو رکعت نمازت اینگونه بگو که اگر چنین گفتی دعا کرده‌ای با آنان که دعا کرده‌اند از زائران حضرت از ملائکه و خدا برای تو یک میلیون حسنة می‌نویسد و از تو یک میلیون سیئة محو می‌کند و تو را صدهزار درجه بالا می‌برد و از کسانی خواهی بود با حسین علیه‌السلام شهید شده‌اند و با آن‌ها در درجاتشان شریک خواهی شد و از آنها شناخته خواهی شد و خداوند برای تو ثواب هر نبی و رسول و زیارتی که از روز شهادت حضرت صورت گرفته است را می‌نویسد. چنین بگو: 👇 🏴« السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا خِيَرَةَ اللَّهِ وَ ابْنَ خِيَرَتِهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ وَ أَنَاخَتْ بِرَحْلِكَ، عَلَيْكُمْ مِنِّي جَمِيعاً سَلَامُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، 🏴 لقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتِ الْمُصِيبَةُ بِكَ عَلَيْنَا وَ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ، فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ- وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ [قِتَالِكَ‏] قِتَالِكُمْ، بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ 🏴 يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ فَلَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنِي أُمَيَّةَ قَاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شَمِراً وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسْرَجَتْ وَ أَلْجَمَتْ وَ تَهَيَّأَتْ لِقِتَالِكَ 🏴 يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي لَقَدْ عَظُمَ مُصَابِي بِكَ فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَ مَقَامَكَ أَنْ يُكْرِمَنِي بِكَ وَ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ص اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي وَجِيهاً عِنْدَكَ بِالْحُسَيْنِ [بِالْحُسَيْنِ عِنْدَكَ‏]- فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ 🏴 يَا سَيِّدِي يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ سَلَّمَ وَ عَلَيْهِمْ بِمُوَالاتِكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكَ وَ مِمَّنْ قَاتَلَكَ وَ نَصَبَ لَكَ الْحَرْبَ وَ مِنْ جَمِيعِ أَعْدَائِكُمْ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ أَسَّسَ الْجَوْرَ وَ بَنَى عَلَيْهِ بُنْيَانَهُ وَ أَجْرَى ظُلْمَهُ وَ جَوْرَهُ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَشْيَاعِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيْكُمْ بِمُوَالاتِكُمْ وَ مُوَالاةِ وَلِيِّكُمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ مِنَ النَّاصِبِينَ لَكُمُ الْحَرْبَ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ 🏴 إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ- وَ وَلِيُّ [مُوَالٍ‏] لِمَنْ وَالاكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ. 📌ادامه:👇
ادامه:👇 🏴 فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَنِي بِمَعْرِفَتِكُمْ- وَ مَعْرِفَةِ أَوْلِيَائِكُمْ وَ رَزَقَنِي الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ أَنْ يَجْعَلَنِي مَعَكُمْ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَنْ يُثَبِّتَ لِي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ- وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يُبَلِّغَنِي الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكُمْ- مَعَ إِمَامٍ مَهْدِيٍّ نَاطِقٍ لَكُمْ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ بِحَقِّكُمْ وَ بِالشَّأْنِ الَّذِي لَكُمْ عِنْدَهُ- أَنْ يُعْطِيَنِي بِمُصَابِي بِكُمْ أَفْضَلَ مَا أَعْطَى مُصَاباً بِمُصِيبَةٍ [بِمُصِيبَتِهِ‏] 🏴 أَقُولُ‏ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏ يَا لَهَا مِنْ مُصِيبَةٍ مَا أَعْظَمَهَا وَ أَعْظَمَ رَزِيَّتَهَا فِي الْإِسْلَامِ- وَ فِي جَمِيعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ [الْأَرَضِينَ‏] اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي مَقَامِي هَذَا مِمَّنْ‏ تَنَالُهُ مِنْكَ صَلَوَاتٌ وَ رَحْمَةً وَ مَغْفِرَةٌ اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيَايَ مَحْيَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِي مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ص 🏴 اللَّهُمَّ إِنَّ هَذَا يَوْمٌ تَنَزَّلَتْ [تَنْزِلُ‏] فِيهِ اللَّعْنَةُ عَلَى آلِ زِيَادٍ وَ آلِ أُمَيَّةَ وَ ابْنِ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ اللَّعِينِ بْنِ اللَّعِينِ عَلَى لِسَانِ نَبِيِّكَ فِي كُلِّ مَوْطِنٍ وَ مَوْقِفٍ وَقَفَ فِيهِ نَبِيُّكَ ص اللَّهُمَّ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ وَ مُعَاوِيَةَ وَ عَلَى يَزِيدَ بْنِ مُعَاوِيَةَ اللَّعْنَةَ أَبَدَ الْآبِدِينَ 🏴 اللَّهُمَّ فَضَاعِفْ عَلَيْهِمُ اللَّعْنَةَ أَبَداً لِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ ع اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ [بِاللَّعْنِ‏] عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاةِ لِنَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ- 🏴 ثُمَّ تَقُولُ مِائَةَ مَرَّةٍ: (سپس ۱۰۰ مرتبه می‌گویی) اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ [آلِ مُحَمَّدٍ حُقُوقَهُمْ‏] وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِكَ اللَّهُمَّ الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِي حَارَبَتِ [جَاهَدَتِ‏] الْحُسَيْنَ وَ شَايَعَتْ وَ بَايَعَتْ [تَابَعَتْ‏] أَعْدَاءَهُ عَلَى قَتْلِهِ وَ قَتْلِ أَنْصَارِهِ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِيعاً- 🏴 ثُمَّ قُلْ مِائَةَ مَرَّةٍ: (سپس ۱۰۰ مرتبه می‌گویی) السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ وَ أَنَاخَتْ بِرَحْلِكَ عَلَيْكُمْ مِنِّي سَلَامُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ وَ لَا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ زِيَارَتِكُمْ السَّلَامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ- 🏴ثُمَّ تَقُولُ مَرَّةً وَاحِدَةً: (سپس یک مرتبه می‌گویی) اللَّهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ آلَ نَبِيِّكَ بِاللَّعْنِ ثُمَّ الْعَنْ أَعْدَاءَ آلِ مُحَمَّدٍ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ اللَّهُمَّ الْعَنْ يَزِيدَ وَ أَبَاهُ وَ الْعَنْ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ بَنِي أُمَيَّةَ قَاطِبَةً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ 🏴 ثُمَّ تَسْجُدُ سَجْدَةً تَقُولُ فِيهَا ( سپس سجده می‌روی و می‌گویی) اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاكِرِينَ عَلَى مُصَابِهِمْ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِيمِ مُصَابِي وَ رَزِيَّتِي فِيهِمْ اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي شَفَاعَةَ الْحُسَيْنِ يَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لِي قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ الَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ- دُونَ الْحُسَيْنِ ع صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. سپس راوی می‌گوید که همان فردی که از حضرت سوال کرده بود گفت که حضرت گفته است اگر می‌توانی هر روز از عمرت هم چنین زیارتی انجام دهی انجام بده و برای تو همه این ثواب‌ها است ان شاء الله تعالی. قَالَ عَلْقَمَةُ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ الْبَاقِرُ ع يَا عَلْقَمَةُ إِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَزُورَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ بِهَذِهِ الزِّيَارَةِ مِنْ دَهْرِكَ فَافْعَلْ فَلَكَ ثَوَابُ جَمِيعِ ذَلِكَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى. 📜(ابن قولويه، جعفر بن محمد، كامل الزيارات، 1جلد، دار المرتضوية - نجف اشرف، چاپ: اول، ۱۳۵۶ش، صص: ۱۷۶- ۱۷۹.)