eitaa logo
شرح حال
1.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1هزار ویدیو
115 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
مجله موفقیت با بودجه یارانه‌ای و حمایت جمهوری اسلامی چاپ می‌شود، از خواننده‌‌ی کثیفی که از خیانت زن به شوهرش و زنا می‌خواند قهرمان می‌سازد، تا فتنه‌ای می‌شود شروع به شخصیت‌پردازی شخصیت‌های فعال در فتنه می‌کند! بعدش هم داد می‌زند آزادی نیست و دنبال صدای آزادی هستند! خب آخه جمهوری اسلامی تو که فحشت را می‌خوری و به تو انگ می‌زنند، لااقل دهان این‌ها را ببند. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
✍ یاداشتی از سید مصطفی مدرسی مصلی در مورد نوع عدالت‌خواهی... یکی از دغدغه‌های مشترکم با سید مصطفی مدرسی مصلی عدالت‌خواهی صحیح بود و خیلی مباحثه بر سر آن داشتیم. امروز از میان یاداشت‌های سید به مورد زیر در مورد عدالت‌خواهی برخوردم. خواندنی است👇 🔰پرده اول: عدالتخواهی بسان جراحی! باری به رفقای عدالتخواه برادرانه عرض میکردم که اینگونه که شما کنش های عدالتخواهانه تان را سامان میدهید زمینه ساز نا امیدی و ایجاد گسل اجتماعی و نابودی سرمایه اعتماد ملی می شوید! پاسخ شان این بود که به هر حال هر جراحی ای خونریزی دارد و طبیعتا درگیری با اژدهای هفت سر فساد بدون درد و خون ریزی نمی شود. سخن بنده این بود که عدالتخواهی سازنده امت را به قیام بر می انگیزد و سرانجامش یک قیام فراگیر است. اگر جنبش عدالتخواهی به یک نفر و دو نفر محدود ماند و به یک رستاخیز اجتماعی مبدل نشد یعنی اشکالی هست. مکتب امام به ما می آموزد که کنش عدالتخواهانه باید با رعایت رویکرد توحیدی، تربیتی و فرهنگی باشد تا نهایتا در قالب یک کنش تمدنی و حکومتی-سیاسی تجسد بیابد. مکتب امام می آموزد که تاریخ عرصه نبرد جنود عقل و جهل بوده و هست. اگر ما میخواهیم برای غلبه جنود عقل قیام کنیم بایستی به گونه ای عمل کنیم که سبب تقویت یکی از جنود جهل نشویم! اگر عدل از جنود عقل است، امید و نشاط و مدارا هم از جنود عقل است. اگر برای عدل قیام میکنیم بایستی نتیجه اش امید و نشاط و مدارا باشد نه آنکه نتیجه اش نا امیدی و درگیری و کسالت باشد. 🔰پرده دوم: ریاضت و طراوت امروز تمثیلی حکیمانه از آ. حائری شیرازی ره دیدم که حقیقتا جان مطلب را ایشان ادا کرده بودند. ایشان می فرمایند: تربیت انسان، پیچیده است. وقتی می خواهید فساد را از خود دور کنید، باید مثل پوست کندن تخم مرغ یا پرتقال باشد. بچه ها که می خواهند پرتقال پوست بگیرند، دست خودشان را پرتقالی می کنند اما تمام آب پرتقال هم به صورتشان و به روی فرش می پاشد و پوست هم تکه تکه و بدریخت میشود. وقتی بچه ها تخم مرغ را پوست می گیرند، یا پوست به تخم مرغ می چسبد یا تخم مرغ به پوست و چقدر هم زشت می شود اما کسی که وارد است، چنان پوست می کند که اصلاً نه تخم مرغ را زخم میکند و نه چیزی از پوست به تخم مرغ می ماند و شکلی زیبا هم پیدا می کند. فساد را باید مثل پوست تخم مرغ از خود دور کنی، آنچنان از میان این فساد بیرون بیایی که طراوتی و جمالی پیدا کنی، آنچنان از گناه جدا شوی که ذره ای از آلودگی گناه با تو نماند و زخمی هم از تو کنده نشود. مجاهده با نفس، اگر درست انجام شود، سالک در عین حال که ریاضت میکشد، زیبا و معطر و نیرومند خواهد شد. 🔰پرده سوم: ریاضت عدالتخواهانه و طراوت عدالتخواهانه عدالتخواهی عدالتخواهان مشهور و معمول امروزی را نوعا عدالتخواهی شان نظیر پوست تخم مرغ کندن سمت چپی میدانم. یعنی هر چند پوست تخم مرغ را می کند اما کل هیکل نظام و روان و روحیه مردم را زخمی میکند. این عدالتخواهی هر چند حاصل مصدرش هم مطلوب باشد اما در یک فرآیند نامناسبی نتیجه را حاصل میکند هر چند این حاصل مصدر هم حاصل مصدر تمام و کمالی نیست. انشاءالله خداوند تمام مقصران در پر کردن خلأهای نظری عدالتخواهی را ببخشاید و ما در تولید فکر و ایجاد و خلق اقدامات الگو ساز موفق بدارد. سید مصطفی مدرس مورخ 24 اسفند 98 روحش شاد....
✍چالش ضعف ارتباط ما و مسئولان در فضای اندیشه! چند سال قبل که هنوز مهدی نصیری اینطور خزعبلات و متن‌های کینه‌وار سیاسی نمی‌نوشت، یکی از دوستان زنگ زد و گفت این مهدی نصیری مدت‌هاست قم هست و کس خاصی باهاش ارتباط نداره، خوبه یه جمعی بشیم بریم بهش سر بزنیم، این کاری هست که از دست ما میاد. یک جمعی شدیم رفتیم خونشون و صحبت‌های مختلفی کردیم. در آن صحبت‌ها متحیر شده بودم که چطور این آدم با این تفکرات غلط این همه در فضای انقلاب برو و بیا داشته؟! او ربع ساعت اینجا حرف مبنایی زد، چندین مطلب غلط و بعضا انحرافی درش بود، چطور اطرافیان او که او را به صدا و سیما دعوت می‌کردند و به او این قدر فضا می‌داده‌اند نتوانسته‌اند تشخیص دهند! تنها نتیجه‌ام این بود احتمال قوی همان‌ها هم که زیاد با او حشر و نشر داشته‌اند و به او اینقدر فضا می‌داده‌اند واقعا سوادی نداشته‌اند و مبانی‌شان ضعیف بوده. همان شب وقتی برگشتم بدون انتشار نام نصیری به عنوان ادعاهای یکی از افراد فعال حزب‌الهی مطالبش را نوشتم و نقد کردم و در همین کانال منتشر کردم.👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/2968 الغرض که دو تقصیر وجود دارد یکی از امثال ما طلاب که با فعالان حزب‌الهی وسط صحنه ارتباط زیادی از جنس گفتگوهای بر پایه مبانی نداریم. یکی هم از افراد متعددی که وارد صحنه عمل و اجرا شده‌اند درحالی که با افراد حاضر در صحنه علم و بحث ارتباطشان ضعیف است و مسائل خود را به آنها عرضه نمی‌کنند. اینطوری که ما برای خودمان کار علمی کنیم و آنها برای خودشان، کار پیش نمی‌رود، ارتباط فردی هم که من مثلا بروم دانشگاه فلانی در فلان‌جا نفوذ کند و... جواب حجم عظیم کار را نمی‌دهد. به طور سیستماتیک باید هر مجموعه‌ای از مسئولین در سطوح مختلف اتاق فکرهایی داشته باشند که برخی از فضلای حوزوی در این اتاق فکرها در فرآیند فکر با مسئولین همراه شوند. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید مطهری: اگر سند خریت پدران شماست، روش رو بپوشید، نه اینکه سال به سال تجدید کنید ...