eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
137 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
... ✍️ یزید قرآن می‌خواند... وقتی كه کاروان اسرا به شام رسیدند، يزيد که لعنت خدا بر او باد مجلسی ترتیب داد تا برای دفاع از جنایت خود در حق اهل بیت عصمت و طهارت بار دیگر قرآنی بر سر نیزه کند! کلام خداوندی که «يُضِلُّ بِهِ كَثِيراً وَ يَهْدِي بِهِ كَثِيراً وَ ما يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِينَ‌» شمار زیادی با آن گمراه می‌شوند و شمار زیادی هدایت و گمراه نمی‌شوند جز فاسقین. امام زین‌العابدین علیه‌السلام را وارد دربار کردند و در برابر یزید نگه داشتند، يزيد برای حضرت قرآن خواند: «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ» (شورای:۳۰) هرآنچه از مصیبت‌ها به شما می‌رسد، دست‌‌آورد خود شماست! حضرت به احترام قرآن سکوت کردند و سپس پاسخ دادند: لَيستْ هذهِ الآيةُ فِينا، إنّ فِينا قولَ اللَّهِ عزّ وجلّ: «ما أَصابَ مِنْ مُصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا فِي أَنْفُسِكُمْ إِلَّا فِي‏ كِتابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَها» (الحدید:۲۲) آن آیه درباره ما نیست؛ بلکه اين سخن خداوند عزّوجلّ درباره ماست كه: «هيچ مصيبتى به مال يا جانتان‏ نمى‌‏رسد، مگر پيش از آفرينش آن مكتوب شده است» (مقتل لهوف - سید بن طاووس) یزید قرآن می‌خواند و امام زین‌العابدین قرآن؛ اما «الإمامُ يَهدي إلَى القُرآنِ، و القُرآنُ يَهدي إلَى الإمامِ» امام به قرآن هدایت می‌کند و قرآن نیز به امام هدایت می‌کند. «هُوَ الَّذي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْكَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ فَأَمَّا الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْويلِهِ وَ ما يَعْلَمُ تَأْويلَهُ إِلاَّ اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ‏ فِي الْعِلْم‏» اوست كسى كه اين كتاب را بر تو فرو فرستاد. پاره‌ه‏اىی از آن، آيات محكم است. آنها اساس کتاب‌اند؛ و پاره‌ه‏اىی‏ ديگر متشابهات‌اند. اما كسانى كه در دل‌هایشان انحراف است براى فتنه‌‏جويى و طلب تأويل آن از متشابه آن پيروى مى‌‏كنند، با آنكه تأويلش را جز خدا و ريشه‌‏داران در دانش كسى نمى‌‏داند. اما یزید بذر فتنه را با قرآن برای آنان که با قرآن و امام آشنا نبودند کاشته بود. بعد از امام زین‌العابدین نیز برخی از مردم هنوز گمان می‌کردند آنچه بر سر امام حسین(ع) و یارانش آمد، دست‌آورد خودشان بود! راوی از امام صادق (ع) پرسید حکایت این آیه «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ» چیست؟ حضرت دانست که چه شبهه‌ای در ذهن اوست و فرمود: آیا گمان می‌کنی آنچه بر سر علی و خاندان او آمد، دستاورد خودشان بود؟ درحالی‌که آنان پاك و معصوم بودند. پیامبر خدا صلی‌الله عليه و آله در شبانه‌روز یک‌صد بار به درگاه خدا توبه و استغفار مى ‏كرد بی‌آنکه گناهی کرده باشد. «إنّ اللَّهَ يَخُصُّ أوْلِياءهُ بالمَصائبِ لِيأجُرَهُم علَيها مِن غيرِ ذَنبٍ.» خداوند اولياى خود را بى آن كه گناهى كرده باشند، به مصيبت‏ها گرفتار مى‌‏سازد تا بدین‌وسیله پاداششان دهد. داستان معصوم و غیرمعصوم، مؤمن و غیر ظالم با ظالم و غیر مؤمن جداست. عن عليٍّ علیه‌السلام: «إنّ البلاءَ لِلظّالمِ أدَبٌ، و للمؤمنِ امْتِحانٌ، و للأنبياءِ دَرَجةٌ» بلا برای ظالمان تنبیه آنان است و برای مؤمنان امتحان آنان است و برای انبیا و معصومین ارتقای درجه آنها است. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
گاهی خداوند به باطل فرصت می‌دهد تا خباثت را از حد بگذراند و تشت رسوایی‌اش لبریز شود و برای همه معلوم شود با چه درندگان خطرناکی مواجه هستند. حکایت شهادت مظلومانه شهیدان آرمان علی‌وردی و سید روح‌الله عجمیان مظلومیتی بود که خباثت جریان مقابل را فریاد زد. آه که چه روضه واحدی داشتند این دو شهید مظلوم به ارباب شهیدشان. @sharhe_hal
20.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از دوستانم استاد دانشگاه است و در رشته تخصصی خود با یکی از مجموعه‌های نظامی همکاری می‌کند، می‌گفت: من خیلی از خدمت رسانی‌های نظام را توسعه امکانات، رفاه و امنیت برای فحشا و عیاشی بیشتر طبقه مرفه می‌دانم. خدمت به جماعتی که از هر فضای جدیدی برای عیاشی بیشتر خود استفاده می‌کند. می‌گفت: من از خدمت رسانی به مردم در حدی را قبول دارم که بشود این ساختار را حفظ کرد برای مبارزه با ظالمان و دشمنان اسلام و به همین خاطر علم خودم را در خدمت مجموعه‌ای قرار داده‌ام که مستقیم در جهت ضربه به دشمنان به کار گرفته می‌شود. بنده نیز توسعه رفاه و امکاناتی که منفعت بیشترش برای عیاشی بیشتر مرفه‌ها است را قبول ندارم اما خدمت‌رسانی‌های نظام به مردم را مستقیما بخش مهم و اصلی همان مبارزه می‌دانم؛ چراکه مبارزه با استکبار و دشمنان اسلام یک تنه محکوم به شکست است، وقتی شما یک الگوی قوی برای دیگر ملت‌ها شدی، خود آنها می‌شوند دنبال روی شما و یک جبهه مستقل و هم‌پای شما علیه استکبار و ظالمان می‌شوند. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
... ✍️ البلاءُ في طاعةِ اللَّهِ... لشکر حُر راه را بر کاروان اباعبدالله(ع) بسته بود و حضرت هر مسیری را که پی می‌گرفت باز راه را بر او می‌بستند و به‌سوی دیگری می‌راندند تا اینکه به سرزمین کربلا در کنار فرات رسیدند. حضرت پرسیدند نام این سرزمین چیست؟! پاسخ دادند: «كَرْبَلَاء» حضرت دعا کردند: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ‏ مِنَ‏ الْكَرْبِ‏ وَ الْبَلَاءِ» خداوندا به تو پناه می‌برم از اندوه و بلا. سپس فرمودند: «هَذَا مَوْضِعُ كَرْبٍ وَ بَلَاءٍ انْزِلُوا؛ هَاهُنَا مَحَطُّ رِحَالِنَا وَ مَسْفَكُ دِمَائِنَا وَ هُنَا مَحَلُّ قُبُورِنَا؛ بِهَذَا حَدَّثَنِي جَدِّي رَسُولُ اللَّهِ ص‏» اينجا محل اندوه و بلا است، فرود آييد، در همین‌جا فرود آييد، سوگند به خدا همین‌جا جاى پیاده‌شدن ما و محل ريختن خون ما و محل قبرهاى ما است؛ جدّم رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله و سلم به من چنين خبر داده است. (مقتل لهوف - سید بن طاووس) به امام صادق (علیه‌السلام) گفتند: از ابوذر نقل شده است که: مردم از سه چيز بدشان مى‌‏آيد ولى من آنها را دوست دارم؛ «مرگ را دوست دارم»، «فقر را دوست دارم»، «بلا را دوست دارم». آیا این فکر ابوذر درست بوده است؟! حضرت پاسخ می‌دهند: بلكه منظور ابوذر اين بوده است: «المَوتُ في طاعةِ اللَّهِ أحَبُّ إلَيَّ مِن الحياةِ في مَعصيةِ اللَّهِ، والفَقرُ في طاعةِ اللَّهِ أحَبُّ إلَيّ مِن الغِنى‏ في مَعصيةِ اللَّهِ، والبلاءُ في طاعةِ اللَّهِ أحَبُّ إلَيّ مِن الصِّحّةِ في مَعصيةِ اللَّهِ» مرگ در راه طاعت خدا برایم محبوب‌تر است از زندگى آلوده به معصيت خدا و فقر در راه طاعت خدا برایم محبوب‌تر است از ثروت با نافرمانى خدا و بلا و سختى ديدن در راه طاعت خدا برايم محبوب‌تر است از سلامت و عافيت در راه معصيت خدا. بلاخواهی پسندیده نیست، اما وقتی شما را مخیر کرده‌اند بین بلا کشی و معصیت، بلاکشی عجب دوست داشتنی است. یوسف گفت: «رَبِّ السِّجْنُ‏ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَني‏ إِلَيْه‏» زندان برایم محبوبتر است از آنچه مرا به آن دعوت می‌کنند. اباعبدالله پرسید: فرزند برادرم مرگ نزد تو در این راه چگونه است؟ پاسخ داد: «يَا عَمِّ أَحْلَى‏ مِنَ الْعَسَل‏» عموجانم شیرین‌تر از عسل است. در صحنه جنگ حسین علیه السلام روکرد به لشکریان عمربن سعد و فرمود: «أَلَا وَ إِنَّ الدَّعِيَّ ابْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ بَيْنَ السَّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» هان كه اين زنازاده فرزند زنازاده مرا بر سر دوراهى گذاشته است، راهى بسوى مرگ و راهى بسوى ذلّت، هرگز مباد كه ما ذلّت را بر مرگ اختيار كنيم‏. «يَأْبَى اللَّهُ ذَلِكَ لَنَا وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ حُجُورٌ طَابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنُوفٌ حَمِيَّةٌ وَ نُفُوسٌ أَبِيَّةٌ مِنْ أَنْ نُؤْثِرَ طَاعَةَ اللِّئَامِ عَلَى مَصَارِعِ الْكِرَام» خداوند ذلت پذیری را برای ما نخواسته است و رسول خدا و مؤمنون و مردم با ايمان و دامن‌هاى پاك و پاكيزه كه ما را پروريده‏ و مردمى كه زير بار ستم نروند و افرادى كه تن به ذلّت نمی‌دهند هیچ کدام نخواسته‌اند كه فرمانبرى لئيمان را بر كشته شدن شرافتمندانه برگزينيم‏. (مقتل لهوف - سید بن طاووس) 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
29.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خوشا به حال زنجان با چنین هیات و مداحی که در اوج است، مفاهیم و هنر عالی، انقلابی و مؤثر و دوست داشتنی. @sharhe_hal
... ✍️ بلای محرومیت تدریجی از امام... در روایت است روزی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به همراه اصحابشان برای نماز باران به بیرون از شهر می‌رفتند. در آن روز حضرت رو به مردم کردند و فرمودند: «إنّ اللَّهَ يَبتَلي عِبادَهُ عندَ الأعمالِ السَّيِّئةِ بنَقْصِ الثَّمَراتِ وحَبْسِ البَرَكاتِ و إغْلاقِ خَزائنِ الخَيراتِ، لِيَتوبَ تائبٌ و يُقْلِعَ مُقْلِعٌ و يَتَذكَّرَ مُتَذكِّرٌ و يَزْدَجرَ مُزْدَجِرٌ»؛ خداوند بندگانش را هرگاه اعمال بدی انجام دهند، به كاهش محصولات و بازداشت بركات و بستن دَرِ گنجينه‏هاى خير مبتلا مى‏سازد تا توبه‏گر توبه كند و گنه‌كار دل از گناه بركند و پند گيرنده پند پذيرد و نهى شده [از گناه‏] باز ايستد. مشکلات و ابتلائات ما، همه پیام‌هایی از خداوند برای تربیت عملی ما هستند، در هر ابتلایی باید از خود پرسید: «خداوند چه پیامی برای من دارد؟!» عن امیرالمؤمنین (علیه‌السلام): «إذا رَأيتَ اللَّهَ سُبحانَهُ يُتابِعُ علَيكَ البلاءَ فقَد أيْقَظَكَ، إذا رَأيتَ اللَّهَ‏ سُبحانَهُ يُتابِعُ علَيكَ النِّعَمَ مَعَ المَعاصي فَهُوَ اسْتِدراجٌ لكَ» هرگاه ديدى خداوند سبحان پياپى بر تو بلا نازل مى‏كند، هر آينه تو را بیدارباش داده است و چون ديدى خداوند سبحان، با وجود آن كه گناه مى‏كنى، پياپى به تو نعمت مى‏دهد، اين، براى غافلگیرکردن [و به دام انداختن‏] توست. پس اگر پیاپی دچار مشکل هستیم و باز بیدار نمی‌شویم و پیام‌های از سر رحمت خدا را درک نمی‌کنیم، نبایست انتظار حل مشکلاتمان را نیز داشته باشیم؛ بلکه بایست منتظر سیلی محکم‌تری باشیم، باشد که بیدار شویم! غیر از معصومین و اولیای الهی که ابتلائات آنان برای ارتقای درجه و امتحانات الهی است، همه ما مشمول این قاعده قرآنی هستیم که: «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ» (شورای:۳۰) هیچ مصیبتی به شما نمی‌رسد جز اینکه دست آورد خودتان است. ما همه غرق در نعمت هستیم؛ اما برایمان عادی شده است، قدردانشان از صاحب نعمت نیستیم و وقتی بخشی از این نعمت‌ها از ما گرفته شود، می‌گوییم: «بلا و مصیبت زده‌شده‌ایم»؛ گاهی فرزند و خانه و ماشین و همسر و سلامتی نعمت‌هایی هستند که برایمان عادی شده است و با بلا از ما گرفته می‌شود، گاهی نعمت‌ بزرگ‌تر از همه اینها یعنی «امام» است که از ما گرفته می‌شود. گاهی به داشتن نعمت عادت کرده‌ایم، گاهی هم به بلا و مصیبت محرومیت از نعمت عادت کرده‌ایم و نبودش را نمی‌فهمیم و برای به دست آوردنش تلاش نمی‌کنیم. امت اسلامی نتیجه ناشکری کنارگذاشتن امام از مقام خلافت و حکومت و نصرت ندادن به امیرمؤمنان(ع) را در سیلی شهادت حضرت امیر نچشید، باز ناشکری خود را ادامه داد و سیلی محکم‌تری در حاکم شدن معاویه و شهادت امام حسن (ع) خورد و از نعمت راهبری علمی و عملی امام محروم‌تر شد، اما باز بیدار نشد تا اینکه سیلی عاشورا به گوشش نواخته شد که هنوز سرخی آن بر گونه امت اسلامی باقی است. در دوره ائمه بعد از امام حسین (ع) دیگر دعوای رسمی خلافت کنار نهاده شد و امت فقط از نعمت راهبری علمی امام تا زمان امام رضا (علیه‌السلام) برای حفظ اساس اسلام بهره‌مند بود؛ اما بازهم امت ناشکری کرد و بیدار نشد و نعمت درک راهبری علمی از امام نیز از امت گرفته شد و به نعمت راهبری علمی و عملی فقهای غیرمعصوم تقلیل یافت. 📌ما تا بیدار نشویم و مسیر اشتباه رفته را بازنگردیم، این بلا و مصیبت محرومیت از امام که به آن عادت کرده‌ایم، بر ما باقی خواهد ماند. راهش شکر نعمت‌های موجود و تلاش برای نشان‌دادن اضطرار و لیاقت خود برای داشتن نعمت بزرگ‌تر است. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
10.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙سخنرانی رئیس جمهور منتخب: ✔️کاسبان تحریم نفعشان در این است که در یک فضای غیر شفاف بخورند و ببرند ✔️ما تا fatf را حل نکنیم همین است که هست ✔️ما باید کارشناس خارجی بیاوریم، (لابد مثل کارشناسان توتال و استات اویل که اطلاعات ما را دزدیدند و پرونده رشوه و ساخت و پاخت روی دست ما گذاشتند!) این گوی و میدان فقط لطفا در گام‌های بعدی به بحث تسلیحات نظامی و موشکی و حقوق بهائی‌ها و اجرای قوانین اسلامی منتهی نشود. بسم الله بفرمایید ببینیم مشکل fatf به آنجا منتهی می‌شود یا خیر؟! ...... اگر می‌خواهید بدانید fatf چیست در متن زیر توضیح آن را به زبان ساده گفته‌ام و به مناظراتی سطح بالاتر در این زمینه لینک داده‌ام.👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/679 کلمه fatf را در کانال جستجو کنید مطالب زیادتری از کلیپ و نقد و... هست که می‌توانید ببینید. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی مغالطات جوابش ساده است اما ممکن است کسی در سطح ریاست جمهوری هم برود و واقعا با آنها آشنا نباشد، معتقدم آقای پزشکیان واقعا به اشتباهات فکری خود واقف نیستند. مثلا همین حرفی که می‌زنند اگر دختر خودت بود چه می‌کردی؟ اینها هم دختر ما هستند. ایشان علی رغم اینکه باید مثل پدر دلسوز مردم باشد اما جایگاه کسی را دارد که حقوق اجتماعی بین افراد باید تنظیم کند ولی به این نکته توجه ندارد. مثلا پدری می‌بیند یک دخترش خودش منحرف می‌شود و حرفش را گوش نمی‌دهد، اینجا تعامل می‌کند تا درست شود، اما اگر این دختر خواست خواهر و یا برادر خودش را بزند و خراب کند، اول تذکر می‌دهد اما اگر نشد دست دختر را می‌گیرد و حتی اگر لازم شد از زور و محرومیت دختر استفاده می‌کند تا او را از آسیب زدن به فرزند دیگرش باز دارد. شمای رئیس جمهور نقش دوم را هم دارید و مسأله بد حجابی از یک سطوحی به بعد و مفاسد اخلاقی اجتماعی از جنس تجاوز به حقوق دیگر افراد است. مثال دیگر: خانمی که در خانه خودش مفاسد اخلاقی دارد را شما فقط توصیه کنید، اما خانمی که بیاید در آشکار اجتماعی عمل منافی عفت انجام دهد را چه می‌کنید؟! باز هم تعامل می‌کنید؟! یا جلویش را می‌گیرید؟! @sharhe_hal
دوستان شیرازی که کتاب‌های خوبی توی خونه دارند و خواندن و دوست دارند در کامل کردن کتابخانه یکی از مساجد شیراز (امام حسن مجتبی(ع)) که دوستان راه انداختن مشارکت کنند و چندتا از کتاب‌های خودشان را به این کتابخانه ببخشند، به ای دی زیر پیام دهند.👇 @yaremehraban03 (برای کار فرهنگی نیاز نیست حتما خودمان پول داشته باشیم.)
🔴آقای جلیلی بعد از ۴۵ دقیقه جلسه با حضرت آقا، از ایشون پرسیدند شما راضی بودید؟ تعابیر دقیق؛ آقا فرمودند: راضی؟! خیلی راضی هستم و باید شما اجازه ندهید این حدود 14 میلیون دلسرد و سست شوند و با قدرت این مسیر را ادامه دهید و نشاطشون رو حفظ کنید و ارزش این رأی به این است که شما بدون تنازل از مواضع انقلاب اسلامی عمل کردید و سطح منازعات رياست جمهوری رو ارتقا دادید و ... ....... پی‌نوشت: این خبر را منتشر نکردم تا از یک کانال معتبر صحت آن را بررسی کنم. بعد از اینکه عزیزی مورد اطمینان و اعتبار است تایید کرد، آن را می‌گذارم. @sharhe_hal