eitaa logo
شرح حالی از حوزه
134 دنبال‌کننده
80 عکس
57 ویدیو
40 فایل
بنده حمیدرضا باقری @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/sharhe_hal https://eitaa.com/ayat_va_revayat
مشاهده در ایتا
دانلود
32.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ به ایرادات آقای اکبرنژاد به نظام و رهبری 🎤 ایمان اکبرآبادی @sharhehal_hoze
19.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 پویش۳ 📣 🔸در ویدئو بالا از جناب اکبرنژاد ،چند مغالطه می یابید؟ 💰جایزه ویژه : به ازای یافتن هر مغالطه، از طرف شیخ طنّاز ۵۰ گرم پسته خندان دامغان تقدیم خواهد شد. 💰 🕛 مهلت ارسال مغالطات: ساعت ۱۲ظهر سه شنبه ♦️ظرفیت این پویش ۱کیلو پسته بوده که بر اساس ارسال زودتر و کیفیت استدلالات تقدیم خواهد شد.♦️ ✅قابل ذکر است، اهل فکر و منطق، در دو پویش قبلی ۱کیلو و ۷۵۰ گرم پسته برنده شدند.✅ @tannaze
کانال یکی از دوستان است که با سه پویش پسته‌ای کلی از مغالطات آقای اکبرنژاد رو درآوردن.👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محاصره‌ات را محاصره کن راه گریزی نیست بازویت افتاد آن را بردار و دشمنت را بزن راه گریزی نیست من در نزدیکی‌ات افتادم مرا بردار و دشمنت را با من بزن که اکنون تو آزادی آزاد آزادی کشته‌ها یا مجروحینت مهمات تواند پس با آنها دشمنت را بزن راه گریزی نیست هر پارۀ ما نام ما را بر خود دارد محاصره‌ات را محاصره کن دیوانه‌وار و دیوانه‌وار و دیوانه‌وار آنها که دوستشان می‌داشتی رفته‌اند رفته‌اند. اکنون مساله بودن یا نبودن است نقاب‌ها یکی پس از دیگری فرو افتاد نقاب‌ها افتاده و جز تو هیچ کس نیست در این گسترۀ گشوده به روی دشمنان و فراموشی پس هر خاکریز را به شهری بدل کن نه نه هیچ‌کس نمانده است نقاب‌ها فرو افتاده است. اعراب پی دشمنان دیرینشان رفتند. اعراب روحشان را فروختند اعراب گم شدند. محاصره‌ات را محاصره کن دیوانه‌وار و دیوانه‌وار و دیوانه‌وار آنها که دوستشان می‌داشتی رفته‌اند رفته‌اند. اکنون مسأله بودن یا نبودن است. ...... شعر بسیار زیبای حاصِر حصارَک | محمود درویش @sharhehal_hoze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از بقیه طبقات هم فیلم بگیرین. از سفره‌مونم بگیرید. تازه با اتوبوسم اومدیم. یک دوگانه‌ای برای ما طلاب هست که در عین اینکه دعوت به گم‌نام کار خیر کردن و اخلاص و... می‌کنیم. فکر می‌کنیم خوبه کار خیر و ساده زیستیمون و فضائل ما رو بقیه ببینند و بفهمند ما واقعا خوبیم و فکر می‌کنیم الان این تبلیغ‌ اسلامه. مطمئنا این عزیزان درون کلیپ هم برای دفاع از روحانیت ‌و اثبات حقیقت این چیزها را می‌فرمایند. ولی چیزی که از سیره حضرات معصومین می‌فهمم اینکه حضرات کار خیر می‌کردند ولی دنبال رزومه کردن و نمایشش حتی برای اثبات حقانیت خودشان نبودن، امیرالمؤمنین(علیه السلام) گمنام می‌رفت به فقرا کمک می‌کرد، امام سجاد(علیه السلام) گمنام می‌رفت بین حجاج خدمت می‌کرد. این پرونده اثبات حقانیت و تبلیغ اسلام با نمایش فضائل و خیرات خودمان را بهتر است به خدا بسپاریم و بی‌خیالش بشویم. جذابیت و دل نشینی این چیزا وقتی هست که شما پیش خودت عادی و وظیفه بدونی و تلاش کنی پنهان بمونه، اگر خدا خواست نشرش بده می‌دهد و اون وقت چون کار خدا هست، دل نشین هم میشه. @sharhehal_hoze
29.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۰ دقیقه با حجت الاسلام رئوفی در مناظره با حجت الاسلام اکبرنژاد؛ 📽 بخاطر مخالفت با جمهوری اسلامی، تاریخ را تحریف نکنید! اگر فرصت مشاهده کل این کلیپ را ندارید، روی دقایق بزنید تا همان قسمت را مشاهده کنید: 🔺چون انبیا اکثر اوقات در موضع ضعف بوده اند، ما هم باید در ضعف باشیم؟! (00:33) ▫️امام حسن (ع) مگر وضعیت داخلی را درست کرده بود که با معاویه وارد جنگ شد؟! (02:08) 🔹آیا آغاز دعوت علنی پیامبر(ص) در دورانی که قدرتی هم نداشت، بدون تنش بود؟! (02:44) ▫️پیامبر(ص) در مدینه که هنوز اوضاع داخلی خود را سامان نداده وارد یک جنگ پیش دستانه با کفار می شود! (03:41) 🔺آیا کفار صبر می کردند پیامبر(ص) وضع امتش را اصلاح کند، بعد حمله کنند؟! (05:45) ▫️چرا پیامبر(ص) در سال ششم هجرت به سران کشورها نامه می نویسد؟! آیا نامه های پیامبر صرفا برای دعوت و کاملا رحمانی بود؟ (06:15) 🔹منم به روش شما بخواهم حرف بزنم میتوانم بگویم پیامبر(ص) چکار کرد در این ۲۳ سال که بعد او، آنطور ولایت را تنها گذاشتند؟ (07:33) ▫️همانطور که پیامبر(ص) لات و عزی را رد کرد، جمهوری اسلامی هم از همان اول گفت نه شرقی، نه غربی (08:53) ➕آقای اکبرنژاد، یک هفته فرصت می دهم پای مناظره حاضر شوید!پاسخ حجت الاسلام رئوفی به اظهارات حجت الاسلام اکبرنژاد در صدای حوزه @sharhehal_hoze
آیت‌الله ری‌شهری در مقدمه کتاب خاطرات آموزنده خود مطلبی را از آیت‌الله بهجت نقل می‌کنند که آموزنده است. ما ممکن است خواب صادقه بینیم و شهود داشته باشیم و شهود مصداقی از ادراک خود حقیقت است. اما نکته اینجاست که تشخیص دهیم این شهود از چه منشائی صادر شده؟ ارتباط با عالم مثال حقیقی است یا خواطر شیطانی است؟ اگر حقیقت است چه میزان از حقیقت است و تفسیر آن چگونه است. برای فهم این مطلب باید دین را به خوبی شناخت و مجتهد بود تا بفهمیم یک شهود موافق دین است یا مخالف آن. @sharhehal_hoze
📖 مرور ادبیات ۶: سوال از تصور و تصدیق و اسلوب سوال با همزه... 👈«أضربتَ زیداً؟»، «أ انتَ ضربت زیداً؟»، «أ زیداً ضربتَ؟» 🔻 هر سه سوال مربوط به ضرب زید توسط شما است اما بسته به اینکه سوال از چه چیزی باشد، شکل سوال فرق می‌کند. ✅ در سوال اول: «أضربتَ زیداً؟» از اینکه اصل فعل واقع شده است یا خیر؟ سوال می‌شود و اصطلاحا می‌گویند: سوال از تصدیق است نه تصور. یعنی اصل وجود امری محل سوال است نه متعلقات آن، در چنین مواردی می‌توانستیم بگوییم: «هل ضربتَ زیداً؟» 📌نکته: هل فقط برای تصدیق می‌آید و همزه برای تصور و تصدیق. جایی که سوال تصدیقی باشد می‌شود بجای همزه از هل هم استفاده کرد. اما دیگر ادات استفهام (متی؟ من؟ أین؟ و...) برخلاف هل فقط برای استفاهم از تصور می‌آید و فقط جاهایی که سوال از تصور باشد از آن‌ها استفاده می‌شود. ⁉️ از کجا بفهمیم سوال از چه چیزی است؟ آنچه بعد از همزه می‌آید سوال از آن است. در سوال دوم: «أ انتَ ضربت زیداً؟» سوال از اصل وقوع یا عدم وقوع فعل نیست بلکه می‌دانیم اصل ضرب محقق شده است همچنین می‌دانیم که زید مضروب واقع شده اما نمی‌دانیم که انتَ، شما او را زده‌ای یا خیر. اینجا چون سوال از تصور است، (اصل وقوع فعل معلوم است حواشی را سوال داریم)، اگر می‌گفتیم: «هل انت ضربت زیدا؟» اشتباه بود؛ چون سوال از تصور است و هل اختصاص به سوال از تصدیق دارد. ✅ در سوال سوم: «أ زیدا ضربتَ؟» معلوم است ضرب محقق شده و اینکه شما فاعل و زننده بوده‌ای، فقط معلوم نیست چه کسی را زده‌ای؟ و به همین جهت زیدا پس از ضرب آمده است و چون سوال تصوری است نه تصدیقی، نمی‌شود گفت: «هل زیدا ضربتَ؟» 🔻 در قرآن کریم چندجا این الگو آمده است: 👈 «وَ إِذْ قالَ اللَّهُ يا عيسَى ابْنَ مَرْيَمَ أَ أَنْتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُوني‏ وَ أُمِّيَ إِلهَيْنِ مِنْ دُونِ اللَّهِ قالَ سُبْحانَكَ ما يَكُونُ لي‏ أَنْ أَقُولَ ما لَيْسَ لي‏ بِحَقٍّ ... (المائده:۱۱۶)» خداوند تبارک و تعالی از حضرت عیسی علیه السلام سوال می‌کند: «أَ أَنْتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُوني‏ وَ أُمِّيَ إِلهَيْنِ مِنْ دُونِ اللَّهِ» آیا تو بودی که به مردم گفتی من و مادرم را عوض خداوند اله خود بگیرید؟ اصل اینکه این حرف به مردم زده شده است معلوم است ولی اینکه چه کسی گفته مشخص نیست و خداوند نیز عالم است و استفاهم او حقیقی نیست بلکه استفهام مجازی است برای پاسخ دادن حضرت عیسی علیه السلام و اثبات اینکه او چنین نگفته است. (اصطلاحا این اسلوب با استفهام برای تقریر گوییم.) 👈 «قالُوا أَ أَنْتَ فَعَلْتَ هذا بِآلِهَتِنا يا إِبْراهيمُ (الانبیاء:۶۲)» در ماجرای شکستن بت‌ها توسط حضرت ابراهیم علیه السلام بزرگان بت‌پرستان می‌دانند که بت‌ها شکسته است ولی نمی‌دانند چه کسی این کار را کرده است و از حضرت ابراهیم علیه السلام سوال می‌کنند: «أَ أَنْتَ فَعَلْتَ» آیا تو بوده‌ای که این کار را کرده‌ای؟! 📌 با شرح حالی از حوزه همراه شوید. @sharhehal_hoze
آیت‌الله مروی در دو جلسه اخیر خارج اصول خود بحث چرایی مرجح بودن مخالفت با اهل سنت در تعارض ادله را مطرح کردند. بحث اعتقادی بسیار جالبی داشت توصیه می‌کنم حتما گوش کنید.👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1266-taadol-tarajih-077-ostadmarvi-1402.11.10
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1267-taadol-tarajih-078-ostadmarvi-1402.11.11
جلسه 384 مکاسب محرمه استاد مروی 1402.11.11.pdf
87.2K
جلسه 384 مکاسب محرمه استاد مروی 1402.11.11
‏«Duolingo – آموزش زبان دولینگو» را در بازار اندروید ببین: http://cafebazaar.ir/app/?id=com.duolingo&ref=share ...... این نرم افزار آموزش زبان‌های مختلف رو مدتی هست روی گوشی دارم، محیط جذابی دارد و میشه باهاش یک زبان رو از مباحث مقدماتی تا تا حرفه‌ای کار کرد. اولش می‌پرسه روزانه چقدر وقت می‌گذاری مثلا میگی ۱۵ دقیقه، توی مترو، نانوایی و... برای رفع خستگی بین دوکار عالیه. البته زبان فارسی نداره باید پایه یک زبانتون مثلا عربی یا فارسی خوب باشه. اوایل رو اگه دیدین بلد هستین یونیت یونیت بپرین، درس درس و جلسه به جلسه نرین، درس اول هر یونیت رو درست جواب دادین امکان پرش به یونیت بعد فراهم میشه. 📌 با شرح حالی از حوزه همراه شوید. @sharhehal_hoze
در مجموعه زیر کتاب‌های صوتی بسیار خوبی از گزیده چند جلدی از صحیفه امام همراه با تاریخ معاصر آن، گزیده قصص قرآن، مشروح قانون اساسی و... وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم کسانی که فرصتی در ماشین یا ... برای شنیدن دارند از این کتاب‌های صوتی استفاده کنند.👇 http://book.iranseda.ir/search/?t=%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1 ........... 📌 با شرح حالی از حوزه همراه شوید. @sharhehal_hoze
مجموعا سایت ایران صدا کتاب های صوتی خیلی خوبی داره. کتب خاطرات شهدا؛ تاریخ انقلاب؛ تاریخ اسلام و.... خودتان سر بزنید.
📖 تفاوت کل و کلی در منطق... یکی از مفاهیم منطقی که گاهی در ذهن افراد اشتباه می‌شود مفهوم کل و کلی است. کلی یک حقیقت واحد و بسیط است ولی کل یک حقیقت مرکب است. کلی مثل فوتبالیست که بر همه بازیکانان بدون توجه به پست آنها چه دروازه‌بان چه دفاع چه هافبک و... اطلاق می‌شود؛ کل مثل این تیم فوتبال که ترکیب یافته از بازیکن‌های مختلف با لحاظ جزئیات آنها است. در کل، همه عوارض شخصیه افراد برای شکل یافتن کل اهمیت دارد برخلاف کلی که عوارض شخصیه را کنار می‌گذارد و یک حقیقت مشترک و واحد از دل مجموعه‌ای از افراد را بیرون می‌کشد و یا اصطلاحا انتزاع می‌کند. این تیم فوتبال یک کل ترکیب یافته از اجزاء است اما تیم فوتبال یک کلی انتزاع شده از دل همه تیم‌های فوتبال است، آن حقیقیت مشترک بین همه تیم‌های فوتبال. کل اجزاء دارد ولی کلی مصادیق و افراد دارد. دقت‌نظر در این دو مفهوم جایی اثر گذار است که یک حقیقت را یک بار از حیث کلی به آن نگاه می‌کنیم یک بار از حیث کل بودن آن، مثلا یک امت یک بار به لحاظ فرد فرد بودن آنها کنار هم به آنها نگاه می‌شود یک بار به لحاظ یک حقیقت واحد که از دل آنها بیرون کشیده می‌شود. در یک نگاه یک اجتماع با اینکه کنار هم می‌آیند اما یک کل هستند مجموعه‌ای از افراد که کنار هم هستند با لحاظ همه عوارض شخصیه افراد اما از زاویه نگاه دیگری این کل یک حقیقت واحد کلی نیز دارد که تجرید شده از عوارض شخصیه افراد است یک امت که حقیقت واحد و بسیط در دل این افراد است و از آنها انتزاع می‌شود. این امت به لحاظ کلی بودن آن مشمول سنت‌های مختلف الهی می‌شود. البته اگر بیشتر دقت کنیم این کلی یعنی برآیند همه آن کل که یک مفهوم حقیقی خارجی متصل به آن کل است نه صرفا یک کلی انتزاع شده در ذهن و به همین جهت نیز منشاء اثر خارجی است و مشمول سنت‌های الهی می‌شود. ........... 📌 با شرح حالی از حوزه همراه شوید. @sharhehal_hoze
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونگی یافتن نظرات فقها در یک مساله و اختلاف نظرات آنها و ادله هر فتوا. 📌 با شرح حالی از حوزه همراه شوید. @sharhehal_hoze
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاربرد مقبوله عمربن حنظله در فقه و اصول، بحث سندی مقبوله، چگونگی استدلال به مقبوله عمربن حنظله و اشکالات وارد بر آن و پاسخ آنها. 📌 با شرح حالی از حوزه همراه شوید. @sharhehal_hoze
دوستانی که فرزند سوم دارند و می‌خواهند برای زمین ثبت نام کنند باید مدرکی مبنی بر سکونت پنج سال یا بیشتر در شهر خود داشته باشند. یا شناسنامه فرزند متولد قم بالای پنج سال یا شناسنامه خانمتان اگر متولد قم است یا برین کارگزاری‌های رسمی بیمه نامه سوابق بیمه رو بگیرین. توی شرایط نوشته نامه مرکز خدمات هم قبوله ولی رفتم گفت دیگه نمی‌دیم برین کارگزاری بیمه سوابقتون رو بگیرین. توی تصویر بالا آدرس کارگزاری‌های قم رو گذاشتم. راستی اگه اطلاعاتتون تایید شده دیگه دستش نزنید که از اول میرید اول صف و عقب می‌افتید، مال من اینطوری شد یک ویرایش زدم چک کنم که گفت دوباره باید استعلام بشه.👌 @sharhehal_hoze
اینم مدارکی که برای تایید سکونت گفته بودن ولی عرض کردم نامه مرکز خدمات رو دیگه نمی‌ده الکی مراجعه نکنید و مستقیم برین کارگزاری بیمه، یک دونه توی ۱۵ خرداد نزدیک مرکز خدمات داخل قم هست. @sharhehal_hoze
اگر فرزند جدید خدا روزیتون کرده فکر نکنید مشخصاتش رو توی سایت مرکز خدمات برای بیمه تکمیلی ثبت کردین تمام. بلکه باید برین توی سایت بیمه تامین اجتماعی بیمه پایه اون رو هم ثبت کنید تا بتونید برای هزینه‌های بیمه اقدام کنید. لینک سایت بیمه تامین اجتماعی اینجاست👇 مراحلش رو هم تو عکس آمده. اقدام ۱ و ۲. https://es.tamin.ir/view/index.html .... @sharhehal_hoze