فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ بسیار مهم و زیر خاکی که باید بارها دید و نشر داد
قسمت اول
✅بیان وصیت نامه امام خمینی توسط رهبری
⁉️آیا می دانید امام خمینی وصیت نامه خودشان را با بیان چه مطلبی شروع کردند؟
1-ادله حقانیت تشیع
2-برائت از دشمنان اهلبیت(ع) به عنوان طاغوت
3-بیان ظلم های مخالفین به اهلبیت(ع)
4-اثبات باطل بودن عقیده اهلسنت
5-استدلال به کتب و روایات اهلسنت برای ثابت نمودن حقانیت تشیع
6-اتمام حجت بر همه اهلسنت به خصوص علمای آنان
7- دعوت همه مردم به تشیع به عنوان تنها مذهب بر حق
8- عدم توجه به سخنان انحرافی خناس های مخالف
♻️این کلیپ فصل الخطاب است برای برادران مُنیه و نو بتری، اگر واقعا پیرو امام خمینی هستید، این وصیت نامه ایشان، بدانید امام خمینی شما را خناس و منحرف معرفی کرده است.
☺️نمیدانم، شاید الان به مانند سابق دوباره بگویند مسئولین پیگیری کنید کی وصیت امام را اشتباهی نوشته،اصلا شاید بگویند رهبری اشتباهی به جای وصیت امام، وصیت نامه کس دیگری را خواندند
👈منتظر کلیپ های ناب بعدی باشید
#امام_خمینی_وصیت_نامه
#منیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت دوم وصيت نامه امام خميني
نکات بسيار مهم در قسمت دوم وصيت نامه امام خميني در مورد وحدت
آيا معني و تعريف وحدت و تنها راه رسیدن به وحدت را از منظر امام خميني مي دانيد؟
آيا مي دانيد طبق نظر امام خميني راه رسيدن به وحدت چيست؟
در اين کليپ با اعتقادات و آخرین سخنان حضرت امام آشنا شويد
1-دعوت همه مردم به تشيع
2-جدا شدن از مکتب اهلبيت(ع) رسيدن به انحراف است
3- طبق دستور اهلبيت(ع) بايد بر تمامي ستمگران و غاصبين حق آنان مثل بني اميه ملعون از صدر اسلام تا روز قيامت لعن فرستاد و بايد اين لعن را زنده نگه داشت
4- بر همه واجب است که در تمام مجالس عمومي و مراسم مذهبي به طور کوبنده فجايع و جنايات دشمنان اهلبيت(ع) از صدر اسلام تا به امروز بيان شده و بعد به آنان لعنت فرستاده شود
5-همه بدانند آنچه که موجب وحدت مي شود عمل به اين موارد(لعن به دشمنان اهلبيت) است
6-کساني که با اين نظر مخالف هستند انسان هاي خناس و منحرف از حق و مذهب هستند و نبايد به سخنان آنان اعتناء کنيد
7- اين وصيت من فقط مربوط به شيعيان نيست بلکه همه مردم را مخاطب قرار داده ام
عکس روح الله را میزنند ولی عکس روح الله عمل میکنند
#منیه_وصیت_امام
تبین نظرات رهبری در مسئله وحدت و تقریب مذاهب
قسمت اول
1- مراد از وحدت با اهلسنت وحدت اجتماعی و سیاسی می باشد نه وحدت اعتقادی
2-اینکه ما می گوییم اختلاف نداشته باشید ربطی به بحث و نقد مذاهب و مناظره ندارد بلکه منظورمان عدم دعوا و تنازع و دشمنی می باشد وگرنه رشد مذاهب در گفتگوی علمی بوده و من شما را به این امر سفارش میکنم که با یکدیگر بحث علمی کرده و عقائد یکدیگر را به چالش بکشید
3-در مجالسی که صرفا شیعیان حضور دارند لزومی به بیان مباحث اثباتی در مسئله امامت و ولایت نیست زیرا همه شیعه بوده و این مسئله را قبول دارند پس بیان این مسئله موضوعیت ندارد، لذا مباحث امامت باید در فضای مطرح شود که مخاطب شما اهلسنت و غیر شیعه هستند
4- وقتی سخن از امیرالمومنین(ع) می شود امکان ندارد که سخن از حوادث و اتفاقاتی که برای حضرت افتاده است مثل جنگ جمل و صفین و دشمنی این افراد با حضرت بیان نشود، این مباحث یک بحث تاریخی می باشد که باید گفته شود و ربطی هم به شیعه و اهلسنت ندارد و اتفاقا نظر بنده این است که این مباحث بدون توهین نقل شود و حتی در این مباحث مناظره و مجادله کلامی انجام بگیرد.
☝️☝️☝️نتیجه بحث از مستندات قسمت اول نظر رهبری در مسئله تقریب و وحدت:
طبق این مستندات نه تنها طرح موضوعات اختلافی در مسئله امامت در حضور اهلسنت مانعی ندارد بلکه اساسا این مباحث را باید در جمع همین افراد مطرح کرد.
وقتی ایشان می فرماید اختلاف را رها کنید و وحدت داشته باشید منظور معظم له عدم اختلاف در موضوعات سیاسی و اجتماعی می باشد نه موارد عقیدتی و این عدم اختلاف در موارد سیاسی و اجتماعی جامعه می باشد و معنی عدم اختلاف به معنای عدم دعوا و دشمنی با یکدیگر است نه گفتن و نقد مذاهب و مباحث اختلافی
مورد بعدی ذکر این مسئله می باشد که ایشان بیان حقائق تاریخی و درگیری بین ائمه با خلفاء و صحابه و ظلم های که به اهلبیت شده است را لازم و ضروری دانسته و تصریح می فرمایند ذکر این مباحث ربطی به شیعه و اهلسنت ندارد و نه تنها اثر سوء ندارد بلکه باید در این مباحث بین اهلسنت و شیعه مناظره و گفتگو انجام بپذیرد زیرا رشد علمی در طرح همین مباحث می باشد و بنده طلاب و پژوهشگران را به این امر تشویق می نماییم
برای رسیدن به نظرات رهبری در مسئله وحدت و تقریب باید مجموعه سخنان و تعریف خود ایشان از کلمات و جملات شان را دید تا درک صحیحی از مطالب ایشان به دست آید، همانگونه که مشاهده فرمودید نظرات رهبری صریح و روشن و مشخص می باشد که متاسفانه عده ای نوبتریه مُنی نه تنها این موارد را مطرح نمیکنند بلکه به صورت گزینشی و با تحریف و تقطیع سخنان معظم له ایشان را یک شخص واداده نسبت به مباحث عقیدتی شیعه معرفی میکنند تا بتوانند پشت سر ایشان انحرافات خودشان را مخفی و توجیه کنند که قطعا بنده و امثال بنده جلوی این مصادره به مطلوب و خیانت را گرفته و اجازه این عمل قبیح عده ای منحرف و نفوذی را نخواهیم داد
ادامه دارد....
#رهبری_وحدت_منیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا سنی نیستم.
قسمت اول:
ارتباط صمیمی اهلبیت(ع) با خلفا
۶ دقیقه طلایی، برای نجات از برزخ سردرگمی
علی (ع) و آل(ع) او دوست و یار، دشمن و یا مخالف خلفا
از هیاهو تا واقعیت، از افسانه تا واقعیت.
برای رسیدن به حقیقت فقط ۶ دقیقه فاصله دارید، پس با تامل و با دقت ببینید این
۶ دقیقه طلایی را
#چرا_سنی_نیستم
#رابطه_خلفا_اهلبیت
#قسمت_اول
قشر مذهبی مردمی جامعه قربانی اصلی.
در طی این سال ها مظلوم ترین و قربانی اصلی جامعه ما قشر مذهبی بوده اند.
قشری که به واسطه بی کفایتی و خیانت های عده ای سودجو در لباس مدیریت کشور موجب تمسخر و طعن مخالفین نظام و دین و مکتب قرار گرفتند.
قشری که اکثریت آن از دهک های پایین جامعه بوده و علیرغم منتقد بودن به بعضی از حوادث و مدیریت های مسیولین و با وجود مشکلات اقتصادی باز هم برای حفظ حداقل ارزش های اعتقادی پا روی اصل نظام نگذاشته و مرد روزهای سخت نظام بودند و خط خودشان را از اغتشاشگران و معاندین جدا کردند.
قشری که علیرغم عدم انتساب رسمی به نظام این روزها فحش میخورند، کتک میخورند، چادر از سر نوامیس شان کشیده میشود، به عقایدشان اهانت میشود و حتی تهدید و کشته میشوند.
آری این قشر از جامعه به ظاهر بازنده اصلی این اغتشاشات هستند
مسیولین بی کفایت و خاین به نام دین دزدی و اختلاس کرده و دین و متدین را بد نام میکنند، مزدور و منافق و جاهل معاند نظام هم با اصل دین و دین داری مقابله میکند، هر دوی این گروه دو لبه یک چاقو هستند.
دین و دین دار قربانی اصلی این روزها
استاد علی شریفی
دلایل بطلان احمد بصری را از زبان اولین شخصیت علمی جریان بشنوید.
چرا آقای سید پور آذر به عنوان مسیول دانشکده مجازی مهدویت احمد بصری از این فرقه اعلام برایت کرد؟
دلایل علمی بطلان فرقه احمد بصری چیست؟
با دیدن این برنامه پاسخ خود را از زبان جناب سید پور آذر دریافت کنید
بیصبرانه منتظر حضور اتباع احمد بصری و پاسخ این افراد به سوالات جناب پور آذر هستیم
هدایت شده از زنجیره نجات
42.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹️ جرعه ای تامل
🔸️بخشی از لایو اینستاگرامی استاد علی شریفی و گفتگو با یک نفر از جماعت موسوم به اهل سنت
💠اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً💠
📝 #جرعه_ای_تامل
#مظلومیت
#استاد_علی_شریفی
#لایو
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🆔 @zanjireh_nejat
به بهانه حوادث اخیر در زاهدان
تحلیلی بر حوادث زاهدان
بلوچ و بلوچستان در گذر تاریخ
قسمت اول:
برای اینکه بتوانیم مقصود و هدف خویش از این تحلیل را به صورت دقیق و بهتر به مخاطب ابلاغ نمایم نیاز است تا مقدمه ای کوتاه ومختصر از زندگی نامه یا بهتر بگویم رنج نامه مردم شریف بلوچستان را بیان کنم.
طبق مطالعه متون تاريخي و بيان خاطرات مردم بومي و همچنين علماي اهلسنت ثابت مي گردد مردم اهلسنت بلوچستان در حکومت هاي قبل از انقلاب از جمله زمان قاجار و شاه در يک شرايط بسيار بدي زندگي ميکرده و نه تنها از حداقل امکانات رفاهي و اجتماعي برخوردار نبوده بلکه اساساَ آنان به عنوان يک شهروند و انسان در نزد حکومت و اتباع آنان به حساب نمي آمدند
اين ظلم به حدي وسيع بود که هنوز هم پيرمردها و پيرزن ها در بلوچستان به مردم فارس و غير بلوچ و آن هم به عنوان ترس و نشان دادند خطر از جانب مردم فارس گچر و گچري مي گويند که بر گرفته از قجر و قجري مي باشد
علت اين نامگذاري هم رفتارهاي ظالمانه حکام و ماموران حکومتي نسبت به مردم اين منطقه بوده است تا جاي که در اين افراد خود را صاحب جان،مال و حتي نواميس مردم شريف بلوچستان دانسته و از هيچ جنايتي کوتاهي نمي کردند
از آنجاي که زندگي در بلوچستان به صورت طائفه اي و قوميتي بود يکي از مهم ترين راه هاي کنترل منطقه که توسط حکومت وقت برنامه ريزي شده بود استفاده از خوانين و بزرگان طوائف در بلوچستان بود و به همين دليل قدرت اصلي منطقه در اختيار خان ها به عنوان سردار و.... بود و در کنار این موضوع سرکشی و خروج های خوانین بر علیه حکومت مرکزی وقت را هم باید در نظر داشت.
يکي ديگر از عوامل قدرت پيدا کردن خوانين در منطقه سياست انگليس بود
از آنجا که انگليس براي حفظ هندوستان نياز به راه اندازي خط تلگراف در ايران و عبور آن از بلوچستان بود، با قدرتمند کردن خوانين و مجهز کردن آنان با اسلحه و ثروت آنان را فريب داده تا بتوانند نقشه خود را پياده کرده و به اين طريق علاوه بر راه اندازي تلگراف به بهانه محافظت از ايستگاه هاي تلگراف به منطقه ورود کرده و بلوچستان را با حکومت مرکزی درگیر کند
يکي از نتايج اين رفتارها قدرت گرفتن خوانين تحت عنوان سردارها شد تا جاي که اين افراد براي مردم منطقه خدايي کرده و هر ظلم و جنايتي را که مي خواستند مي توانستند بر سر مردم بلوچستان بياورند
بدين ترتيب تمام قدرت و ثروت در اختيار خوانين قرار گرفت و همه مردم و حتي علماي اهلسنت به عنوان رعيت خوانين زير دست آنان کار کرده و حق هيچگونه مخالفت هم نداشتند
ادامه دارد...
#علی_شریفی #بلوچستان #بلوچ
تحلیلی بر حوادث زاهدان
بلوچ و بلوچستان در گذر تاریخ
قسمت دوم؛
بعد از دوره قاجار در دوره پهلوی هم وضع به همین منوال بود و خوانین در بلوچستان و مناطق سنی نشین قدرت اول منطقه بودند و اتفاقا جنس حکومت پهلوی از نوعی بود که خان ها و خوانین مورد توجه حکومت بودند لذا قدرت این افراد بیش از گذشته شد و همه افراد و به خصوص مولوی های اهل تسنن زیر دست خان بوده و بدون اذن و اجازه او حق عملی را نداشتند و در این مورد جا دارد به دو خاطره شنیدنی اشاره کنم.
چند سال قبل و در دیداری که با مولوی محبی( از علما و اساتید سرشناس اهل تسنن در دارالعلوم زاهدان که از دنیا رفتند) داشتیم همین موضوع مطرح شد که ایشان با بیان خاطره ای گفتند؛
روزی با مولوی عبدالحمید در مورد جایگاه علما در زمان فعلی و مشکلات زمان شاه گفتگو میکردیم و من به ایشان گفتم یادتان می آید که در آن زمان اگر مهمان خاصی برای خان می آمد و وقتی خان میخواست مهمان خاص خودش را تحویل بگیرد و به او احترام ویژه بگذارد ما علما را احضار میکرد تا برویم و پای مهمان را شستشو داده و ماساژ دهیم و این عمل خوانین به این معنا بود که مهمانش از اعتبار خاصی برخوردار است که خان ملا منطقه را مامور به درآوردن کفش و چکمه و شستن پای او کرده است و به لطف خدا امروز صاحب عزت و احترام هستیم.
دومین خاطره در این موضوع هم در سفرم به بیرجند اتفاق افتاد.
در یکی از سفرهایم به خراسان جنوبی و شهر بیرجند، من را به باغی زیبا و بزرگ بردند که یکی از باغ های
اسدالله علم نخست وزیر شاه بود، در آنجا برایم تعریف کردند که علم یک شخص ضد سنی بود که در ایام نهم ربیع در همین باغ مراسم عمرکشون میگرفت و به دستور وی خوانین سنی مولوی های خودشان را جمع میکردند و به مراسم عمرکشون می آورند و علم و تیم اجرا کننده برنامه با همراهی خوانین سنی که برای خودشیرینی و باقی ماندن در قدرت پا روی عقاید خود و مردم شان گذاشته و در حضور مولوی ها مراسم عمرکشون گرفته و هر چی دلشان میخواست به مقدسات اهل تسنن میگفتند
مولوی های سنی هم از ترس هیچ مخالفتی نکرده و فقط باید نظاره گر ماجرا می بودند، خلاصه آنچه که اتفاق میافتد قدرت خوانین سنی و بردگی همه مردم اهل تسنن در زیر دست خوانین بود.
انقلاب شد و نظام شاهنشاهی به پایان رسید همانگونه که جنس حکومت شاه باعث شد به خوانین نگاه ویژه شود و از آنجای که نظام جمهوری اسلامی یک نظام دینی بود این بار نوبت علمای سنی بود.
در نظام شاهنشاهی خوانین سنی همه کار مردم اهل تسنن بودند و در نظام جمهوری اسلامی خوانین کنار زده شدند و جای آنان را مولوی های اهل تسنن گرفتند و متاسفانه همان اشتباهی که در نظام شاهنشاهی اتفاق افتاد به صورت دیگری در نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاد زیرا.....
ادامه دارد