eitaa logo
مصطفی شریفی پور
83 دنبال‌کننده
88 عکس
39 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مصطفی شریفی پور
این مقاله، تحت عنوان «منشور دوازدهم»، مجموعه پیشنهادهایی است که در عرصه های نظارتی و تقنینی، پس از ا
حوزه های علمیه: انقلاب و نظام اسلامی محصول و فرزند حوزه های علمیه اند. هیچ نهادی دلسوزتر و مراقب تر از حوزه ها و مراجع معظم تقلید نسبت به حال و آینده نظام و انقلاب اسلامی نبوده است. اگر حوزه‌ های علمیه همزمان با تحولات داخلی و خارجی حمایت و تقویت نشوند، نمی‌توان در دهه‌های آینده انتظار نقش‌آفرینی لازم و کافی جهت حمایت و هدایت نظام را از آن انتظار داشت. مجلس شورای اسلامی بر همین اساس، و با توجه به ریشه یابی برخی مسائل که در بسته «منشور دوازدهم» 👆🏻مطرح شده لازم است بسته جامعی برای احقاق حق و حمایت از این نهاد مهم تدوین نماید. @sharifypoor
وعده انتخاباتی و کاندیدای نمایندگی مجلس! وظیفه اصلی نماینده نظارت و قانون گذاری است. اما یک نماینده می‌تواند: 1. مدیران و وزرا را برای انجام وظایف تحت فشار قرار دهد. 2. در بودجه بندی سالانه از بودجه منطقه خود دفاع کند. 3. برای اختصاص طرحهای ملی و استانی، مسئولان‌ را مجاب نماید. هریک از این موارد هم ظرفیت و محدودیت خود را دارد، اما در مجموع زیاد و قابل توجه است. @sharifypoor
مردم شریف و مؤمن قم با عرض تشکر از همراهی همه دوستان و عزیزان، لازم دانستم پس از اتمام زمان تبلیغات، توضیحی درباره نحوه تبلیغ خود عرض کنم: 1. بنده در تبلیغات انتخاباتی تمرکز خود را بر شناخت، مهمترین مشکلات و ارائه راه حل و مطالبه دقیق قرار دادم به ویژه مسئله عدالت اجتماعی. 2. ضمن آنکه در میان اقشار جامعه، اشاره به چند صنف که حقوق ایشان بیش از همه تضعیف شده بود، مورد توجه قرار گرفت. 3. نسبت به علوم انسانی، با توجه به تأثیر زیاد آن در مدیریت مسائل جامعه و تجربه مطالعاتی، دو پیشنهاد سیاستی ارائه شد. 4. مدیریت راهبردی فرهنگی کشور نقد شد و یک پیشنهاد جدی مطرح گردید. 5. به صورت مستقل و در ضمن مدیریت فرهنگی کشور به مظلومیت حوزه های علمیه اشاره شد و یک پیشنهاد حیاتی نسبت به آن ارائه گردید. 6. تلاش شد ارائه مطالب فوق، به دور از هیاهوی انتخاباتی باشد، هرچند در ضمن آن و به برکت این شور مردمی، فضای بیان چنین سخنانی فراهم آمده بود. و البته روشن بود که این رویکرد بنده نمی‌تواند طرفدار زیاد و رأی آوری زیادی داشته باشد اما اولویت شخصی حقیر، ارائه مطالب فوق بود و چه بسا بیان این مطالب و مطالبات در میانه هیاهوها و جدالهای غیرمطمئن به اصل مطالب ضربه میزد. معتقدم اگر گفتمان جامعه جهت مناسب بگیرد، مردم آگاه شده و از مسئولان‌ - از هر جناح و سلیقه‌ای - خواسته ها و حقوق خود را مطالبه خواهند نمود، و این ظرفیت عظیم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدایت پدرانه و دلسوزانه امامین انقلاب و خون شهدای بزرگ این ملت است. 7. امیدوارم مجلس آینده با صراحت و بدون انحراف از مهم‌ترین نیازهای مردم، در سایه دعای حضرت ولی عصر علیه السلام به انجام وظایف خود بپردازد. والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته مصطفی شریفی پور @sharifypoor
الحمدلله رب العالمین انتخابات انجام شد و نتایج هم نسبتاً خوب است خدا را شاکرم که سهم بسیار اندکی در این زمینه داشتم امیدوارم قبول بفرماید از همراهی دوستان و کسانی که بذل محبت و اعتماد کردند تشکر میکنم
ان شاءالله کانال برقرار خواهد بود و به نشر معارف اسلامی خواهد پرداخت
خطاب به نمایندگان مجلس دوازدهم نمایندگان راه یافته به مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور سربلند ایران با عرض تبریک بابت راه یابی به مجلس دوازدهم شورای اسلامی و با عرض تشکر نسبت به قبول مسئولیت سنگین نمایندگی و وکالت مردم شریف ایران مستحضر هستید کشور و مردم آبرومند سرافراز ایران اسلامی با وجود تمامی نکات مثبت و دارایی های مادی و معنوی که باید از آن‌ها نگاه‌داری شود، مسائل و مشکلاتی دارند که چشم امیدشان به عملکرد آینده شما دوخته شده است. بدون شک بار مسئولیت شما بسیار بیشتر از آن چیزی است که در نگاه اولیه قابل مشاهده است و «مسئولیت» نیز چنین معنایی دارد؛ شما در پیشگاه الهی نسبت به بسیاری از گرفتاری‌های مردم که امکان حل آن برای شما بوده، مورد سؤال و عتاب قرار خواهید گرفت. به همین جهت لازم است از اکنون که چند ماه به آغاز مجلس بعد مانده، نسبت به مهم‌ترین مسائل دین و دنیای مردم که بیشترین محل ابتلا را دارد، برنامه ریزی و مطالعه و احتمالاً مشورت نمایید و دستور کار چهارساله مجلس را از اکنون بنویسید تا در بدو ورود به مجلس، مسائل متعددی که به صورت روزمره وارد مجلس می‌شود و احتمالا وقت شما را هدف قرار می‌دهد، شما را از انجام این امور بازندارد. مسائلی مانند: @sharifypoor
هدایت شده از شریفی پور
🔞🔞🔞 دیشب هم کودک کشی ادامه داشت در حمله تروریست‌های صهیونیست به شرق رفح دو کودک دوقلو به شهادت رسیدند پدر و مادر اونها بعد از ۱۱ سال بچه دار شده بودند 😭😭 @mhrezaa2 / کانال أ‌خٌ‌في‌الله
خدایا ما را جزء بی‌تفاوت‌ها نسبت به رنج و غم مردم فلسطین و غزه ننویس تو شاهدی که بارها برای آنها دعا کردیم و صهیونیست‌ها را نفرین کردیم و تقاضای نابودی آن‌ها را از تو داشتیم، بعد از آن‌که هیچ کار عملی از دست‌مان ساخته نبود. تو شاهدی که بارها برای مظلومیت آن‌ها گریستیم و آرزو کردیم ای کاش نبودیم تا چنین روزهایی را ببینیم. خدایا راهی باز کن تا از این شرمندگی اندکی کاسته شود. @sharifipoor
از همه عزیزانی که محبت کردند و به بنده رای دادند، تشکر میکنم. 🌺 250 حامی بدون تبلیغ خیلی مغتنم است. مهم، برای حقیر، ارائه راهکارها و نقاط مهم مطالبه گری بود... خصوصاً نسبت به حوزه‌های علمیه و آغاز مطالبه از مسؤولان کشور در این زمینه. @sharifypoor
هدایت شده از شریفی پور
فلسطین (1) چرا فلسطین برای غرب اهمیت دارد؟ نزاع تمدنی غرب و شرق، امر جدیدی نیست. چند سده بعد از ظهور اسلام، تمدن اسلام به شکوفایی رسید و از تمدن غرب پیشی گرفت. پس از چند سده جنگ‌های تمدنی میان شرق و غرب در شامات و فلسطین بالا گرفت و چند سده جنگ‌های صلیبی رخ داد. در نهایت، پس از چند سده جنگ، اروپایی‌ها از فلسطین و شامات و سپس از شبه جزیره آناتولی به عقب رانده شدند. دولت عثمانی به تدریج به سمت اروپا خود را توسعه داد و تمدن صلیبی را تا قلب اروپا عقب راند. این در حالی بود که شبه جزیره ایبری یا اندلس هم نزدیک به هشت سده در اختیار مسلمانان بود تا آنکه در سده شانزدهم میلادی اندلس با جنگ و پاکسازی قومی و دینی، به یک منطقه غیراسلامی تبدیل شد. وضعیت همسایگی عثمانی با اروپا که در برخی ادوار به پشت دیوارهای وین اتریش نیز رسیده بود، برای اروپا غیر قابل تحمل بود. انقلاب صنعتی و آغاز دوران استعمار که با نقش آفرینی ایدئولوژیک مدرنیته همراه شده بود، قدرت زیادی برای اروپایی‌ها فراهم آورد و طی چند سده تلاش، توانستند عثمانی را به تدریج تضعیف و متلاشی نمایند. اما این پایان کار نبود چون همزمان با جریان انقلاب صنعتی، جریان‌های بیداری اسلامی به تدریج در مناطق مختلف اسلامی شکل می‌گرفتند و خواستار تجدید مجد و عظمت تمدن اسلامی بودند. این جریان‌ها همزمان با فروپاشی امپراطوری عثمانی اوج گرفتند و می‌توانستند فضای تفوق سیاسی و غیرسیاسی جهان مدرن بر جهان اسلام را جابجا کند. چنین بود که لازم آمد طرحی اجرا شود تا جهان اسلام نتواند خود را بازیابی کند و به عنوان رقیبی برای تمدن مدرن رخ نمایی کند. @sharifypoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدوید بچه ها ،درهای این بهشت واشده🥺 همت کنید، فقط اخلاص میخواد 😭 @mhrezaa2 / کانال أ‌خٌ‌في‌الله
هدایت شده از زندگی به رنگ خدا
💔🥺وضعیت مومن در آخرالزمان... ✍ کانال زندگی به رنگ خدا ┏━━━🍃🍂━━━┓ 🆔 @Zendegiberange_khoda ┗━━━🍂🍃━━━┛
📷 تصویری از هلال ماه رمضان بر فراز حرم حضرت عباس علیه السلام حلول ماه ضیافت الهی بر مؤمنان و همه دوستان همراه مبارک باد از همه عزیزانی که توفیق آشنایی با ایشان را داشته ام، طلب حلالیت و دعای خیر دارم. @sharifypoor
✨ تحدیر (تند خوانی) قرآن کریم ✨ 🔸 با حجم کم دانلود جزء اول ahlevela.ir/tahdir/Joze01.mp3 دانلود جزء دوم ahlevela.ir/tahdir/Joze02.mp3 دانلود جزء سوم ahlevela.ir/tahdir/Joze03.mp3 دانلود جزء چهارم ahlevela.ir/tahdir/Joze04.mp3 دانلود جزء پنجم ahlevela.ir/tahdir/Joze05.mp3 دانلود جزء ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze06.mp3 دانلود جزء هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze07.mp3 دانلود جزء هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze08.mp3 دانلود جزء نهم ahlevela.ir/tahdir/Joze09.mp3 دانلود جزء دهم ahlevela.ir/tahdir/Joze10.mp3 دانلود جزء یازدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze11.mp3 دانلود جزء دوازدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze12.mp3 دانلود جزء سیزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze13.mp3 دانلود جزء چهاردهم ahlevela.ir/tahdir/Joze14.mp3 دانلود جزء پانزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze15.mp3 دانلود جزء شانزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze16.mp3 دانلود جزء هفدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze17.mp3 دانلود جزء هجدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze18.mp3 دانلود جزء نوزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze19.mp3 دانلود جزء بیستم ahlevela.ir/tahdir/Joze20.mp3 دانلود جزء بیست و یکم ahlevela.ir/tahdir/Joze21.mp3 دانلود جزء بیست و دوم ahlevela.ir/tahdir/Joze22.mp3 دانلود جزء بیست و سوم ahlevela.ir/tahdir/Joze23.mp3 دانلود جزء بیست و چهارم ahlevela.ir/tahdir/Joze24.mp3 دانلود جزء بیست و پنجم ahlevela.ir/tahdir/Joze25.mp3 دانلود جزء بیست و ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze26.mp3 دانلود جزء بیست و هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze27.mp3 دانلود جزء بیست و هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze28.mp3 دانلود جزء بیست و نهم ahlevela.ir/tahdir/Joze29.mp3 دانلود جزء سی ام ahlevela.ir/tahdir/Joze30.mp3 🔆 تحدیر روشی از تلاوت قرآن است که قاری در آن علی رغم رعایت کردن قواعد تجوید، از سرعت در خواندن نیز بهره می برد، از این رو در زمان یکسان نسبت به ترتیل و تحقیق تعداد آیات بیشتری تلاوت می شود. 🔆 حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایت زمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵ دقیقه @sharifypoor
هدایت شده از زندگی به رنگ خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این صدای شهید برونسی است که با لهجه شیرین مشهدی خود از عنایت امام زمان (عج) و حضرت زهرا (س) می گوید... ۲۳ اسفند سالگرد شهادت شهید برونسی ✍ کانال زندگی به رنگ خدا ┏━━━🍃🍂━━━┓ 🆔 @Zendegiberange_khoda ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای ابرمرد، چقدر فوق العاده مفهوم مردانگی را ارتقا بخشیدی تو چه خوب بار شرمندگی امت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را فروکاستی و چه زیبا نشان دادی که در اوج تحریم و تهدید و جنگ و گرسنگی، می‌توان این قدر باصلابت از مردم مظلوم و غریب فلسطین، جانانه و مقتدرانه دفاع کرد. خدا را شکر که چنين صلابتی را در عمر خود به چشم دیدیم در پناه امام زمان علیه السلام باشی ای سید یمانی @sharifypoor
بودجه سالانه و حوزه های علمیه! مجدداً هنگام بودجه‌بندی سالانه سخن از بودجه حوزه‌های علمیه و نهادهای مذهبی به میان آمد. جدا از اشکالاتی که به دلیل کاهلی در شفاف سازی این به نهادها وارد است و با توجه به آن‌که در انظار عموم مردم این سؤالات از طلاب پرسیده می‌شود، نکاتی قابل توجه است: 1. چرا نسبت به کل بودجه های فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی شفاف سازی مناسب صورت نمی‌پذیرد تا وزن این بودجه در کنار سایر مبالغ تخصیص یافته مشخص گردد؟ وزارت فرهنگ که متولی اصلی فرهنگ در کشور است و چندین نهاد کلان را مدیریت می‌نماید، وزارت صمت که مبلغ قابل توجهی بودجه فرهنگی دارد، شورای عالی انقلاب فرهنگی، صداوسیما، وزارت نفت، وزارت کشور، نهادهای نظامی، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش، هریک درصدی از بودجه سالانه آن‌ها باید با رویکرد فرهنگی هزینه شود. خواهش بنده از کسانی که هرساله احساس وظیفه می‌کنند این است که این آمار را کامل رصد کنند و اگر چنین نمی‌کنند بفرمایند چرا فقط روی نهادهای مذهبی تمرکز دارند و زمینه‌ سیاه‌نمایی این آمار را نزد مردم بی‌اطلاع از واقعیات کشور فراهم می‌کنند؟ دلسوزان فرهنگی باید جمع‌بندی و گزارش واقعی از جداول بودجه و میزان حقیقی جذب آن و نحوه صرف آن توسط نهادهای مختلف ارائه کنند. در این جمع‌بندی ضروری است سرانه بودجه فرهنگی به تفکیک هر نهاد ، میزان کاکرد و کارایی فرهنگی و اجتماعی آن و درصد آن نسبت به کل بودجه‌های فرهنگی تبیین گردد. آن‌گاه خواهید دید اساساً میزان بودجه حوزه‌های علمیه بر اساس وظایف آن و با مقایسه با سایر نهادهای بودجه فرهنگی بگیر چگونه بوده است! 2. تعداد کل طلاب ایرانی حوزه های علمیه بیش از دویست هزار نفر است و به ضمیمه تعداد اعضای خانواده ایشان و کارمندان و اساتید حوزه ها شاید به تعدادی نزدیک به یک میلیون نفر از افراد کشور برسیم! حال سؤال این است: کسانی که طرفدار افزایش فشار یا قطع بودجه حمایتی حوزه هستند فارغ از هر حب و بغض، چه پیشنهاد و جایگزینی برای آن دارند و آیا برای این تعداد که در یک نهاد رسمی و تحت برنامه مشغول فعالیت هستند حقی از بودجه عمومی کشور قائل هستند یا خیر؟ و اگر بله، چند درصد؟ 3. مسأله موقوفات حوزه های علمیه: می‌توان برای همیشه به نحوی این قائله را تمام کرد! آری. حوزه‌های علمیه در طول تاریخ با کمک‌های مردمی و موقوفات خود اداره می‌شده‌اند و نیاز جدی به کمک دولت‌ها نداشتند (البته الان شاید مقداری فرق کند). اما آیا مردم عزیز مطلع هستند بیش از دویست هزار موقوفه حوزوی تحت اختیار وزارت ارشاد (سازمان اوقاف) قرار دارد و مالکیت، عوائد و یا اجاره آن ها (غیر از مقدار بسیار ناچیز) از حوزه‌های علمیه دریغ شده است! این یک واقعیت تلخ در جمهوری اسلامی ایران است. بسیاری از این اموال غیر منقول تحت مدیریت سازمان اوقاف به نحوی از بین رفته یا در اختیار مالکیت دیگران قرار گرفته که البته مسئولیت حقوقی آن با حاکمیت است. با احیای صحیح مدیریت این حجم قابل توجه از اموالی که توسط مردم برای تبلیغ دین وقف شده می‌توان برای همیشه حوزه‌های علمیه را خودکفا و بدون نیاز به کمک دولتی اداره نمود. البته باید نهاد خاصی تأسیس و این مدیریت به نحو متمرکز و پاسخگو صورت پذیرد. 4. ضرورت شفافیت و پاسخگویی: صراحت و پاسخگویی صادقانه نهادهای دینی با مردم، می‌تواند اطمینان از دست رفته را بازگرداند. انتشار عمومی گزارش سالانه از فعالیت‌ها و نحوه هزینه‌کرد بودجه، کمترین خواسته و البته مهم ترین حق مردم است؛ با پاسخگویی صادقانه، ایمان مردمی را بازگردانید! 5. واقعیت معیشت طلاب و نیازها و شرایط جامعه: جامعه گرفتار یک دوگانه بغرنج شده است. از سویی معیشت طلاب در شرایط بسیار بدی قرار دارد و حقیقتاً این آمارهای ادعایی تأثیر خاصی در زندگی طلابی که برای ترویج دین خدا و مذهب اهل بیت دست از دنیا شسته‌اند ندارد و بسیاری از ما نیز نمی‌دانیم این ارقام و بودجه‌ها آیا واقعیت دارد یا خیر؟ از سوی دیگر مسأله دین‌داری و اعتقادات و سطح پایبندی جوانان به شریعت است که وضعیت نامناسبی دارد و در شیب نزولی قرار گرفته. بسیار از طلاب با آن که می‌توانند این عرصه را رها نموده به فعالیت‌های دولتی یا اقتصادی مشغول شوند، برای حمایت از اعتقاد و تدین مردم این وضعیت سخت را تحمل می‌کنند تا مگر بتوانند کمترین قدمی برای رضایت حضرت ولی عصر علیه السلام و نجات شیعیان ایشان در امواج بی دینی بردارند و خوشا به حال ایشان. اما این تلاش، از مسئولان عالی حوزوی (به ویژه شورای عالی حوزه) و همچنین از مسئولان متعدد دولت به ویژه ریاست جمهور و وزارت ارشاد که وظیفه حمایت از بخش فرهنگ دینی را بر عهده داشته، سلب مسئولیت نمی‌کند و باید به جهات مختلف، وظیفه روشن‌گری، شفافیت وحمایت مناسب و احقاق حق از دست رفته حوزه های علمیه را انجام دهند. @sharifypoor
فلسطین (2) فلسطین محل برخورد تمدنی شرق و غرب است. غرب به جهات مختلفی حاضر است برای بقای رژیم صهیونیستی هزینه بدهد زیرا می‌تواند با حمایت از این موجودیت نامشروع آزاردهنده، مانع از رشد و تقویت و بالندگی مجدد تمدن اسلامی شود. امت اسلام هم اکنون از جهات گوناگون در شرایط بی نظیری به سر می‌برد: ـ درآمدهای سرشار نفتی بسیاری از کشورهای اسلامی، ـ جمعیت جوان، مؤمن و هوشیار که توانایی ایجاد تحولات عظیم سیاسی و فرهنگی را دارند، ـ موقعیت ژئوپلتیک کشورهای اسلامی که آنها را در مرکز و قلب کریدورهای اقتصادی و مواضع استراتژیک نظامی قرار داده است، ـ منابع غنی و فوق العاده زیرزمینی و معدنی کشورهای اسلامی، ـ سرمایه های معنوی و ایمانی جهان اسلام که مسلمانان را در چشم همه جهانیان مورد توجه و حتی رشک و حسرت قرار داده است، و ... همچنین امواج بیداری اسلامی که از زمان سیدجمال شروع شده اکنون به موقتیت سرنوشت سازی رسیده است. بنابراین، تمدن رقیب باید به نحوی مانع از برپاشدن و یکپارچه شدن تمدن اسلامی شود و حتی در این راه از خرج کردن از آبروی خود هم دریغ ندارد زیرا مسأله، برتری تمدنی است. @sharifypoor
فلسطین (3) رژيم صهيونيستی با حمایت جریان استعمار، به مانع بزرگ اتحاد و استقلال کشورهای اسلامی و پیشرفت واقعی آنان تبدیل شده است. بمباران مراکز هسته ای سوریه و عراق و اخلال و تحریم شدید ایران در قضایای هسته ای، تضعیف ارتش‌های کشورهای اسلامی، حمله و کشتار در لبنان، تحریک آمریکا و سپس عراق برای حمله به ایران، حمایت از جریان‌های متعدد تروریستی مانند داعش، جنایت‌های دههاساله علیه ملت مظلوم فلسطین و ... لیستی از جنایاتی که تمامی ندارد. طرفه آن‌که برخی حکومت‌های وابسته و فاسد در منطقه با ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی، بلیط حمایت دوطرفه از خود و این رژیم را خریدند و بقای خود و اسرائيل را وابسته به هم می‌دانند. هم آگاهان امت اسلامی و هم جریان استعمار می‌دانند نابودی رژیم صهیونیستی همانند شکست سدی است که توابع تمدنی آن، مافوق تصور است، به همین جهت است که صهیونیسم بین المللی و نوکران آن، از بذل پول و جان و سلاح و آبرو و حمایت‌های مختلف اطلاعاتی و غیره هیچ دریغی ندارند. نتایج بیرون آوردن این خنجر از پهلوی امت را باید در کوتاه شدن دست صهیونیسم بین الملل از ادامه جنایات متعدد در منطقه غرب آسیا، فروپاشی نظام‌های وابسته و فاسد، ایجاد موازنه تمدنی میان جهان مدرن و جهان اسلام و «بازیابی و مجد مجدد تمدن بزرگ اسلامی» ارزیابی کرد. بنابراین، جریان دویست ساله «بیداری اسلامی» در یکی از مهمترین گردنه‌های خود به حذف عامل و ابزار سرطانی و وحشتناک صهیونیسم بین‌الملل در این منطقه رسیده است. @sharifypoor
🔺شفای دردها در حرم امام رضا (ع) ▫️حجه الاسلام شیخ علی بهجت: 💢در دی ماه 1382ش، وقتی قفسه کتابخانه ایشان را درست می کردم، دستم زیر قفسه فلزی کتاب رفت و عصب آن قطع شد و تا استخوان را برید. به بیمارستان رفتم. دستم جراحی شد و آن را بخیه کردند. اما نگذاشتم پدر از این جریان بو ببرد. تابستان همان سال، وقتی رفتیم مشهد، دستم خیلی درد گرفت و کم کم نگرانم کرد. به پدر هم نگفتم که اگر می دانست مرتب سفارش می کرد بیمارستان بروم و وقتش را نداشتم. ⚡️دو سه روز از این ماجرا گذشت. یک روز صبح، هنگامی که پدرم از حرم امام رضا به دفتر برگشته بود، می خواست مشغول خواندن زیارت عاشورا شود و بعد ربع ساعت استراحت کند. من پشت میز ، مشغول یادداشت برداری بودم. ایشان هم در طرف دیگر میز بود. در حالی که من حواسم متوجه کار خودم بود، ایشان مطلبی را گفت که شنیدم؛ ولی توجه چندانی نکردم و سرم را تکان دادم. نیم ساعت بعد جمله پدرم به یادم افتاد . 🔻ادامه در مطلب بعد👇 ♨️ ؛ کُنجی برای انس با گَنج خاطرات علما @sireyeolama
🔺ادامه مطلب قبل👆 🔅آنچه از آن در ذهنم مانده بود این بود «این طور برای من مکشوف» و بعد ، کلمه «مکشوف» را نیمه تمام رها کرد و فرمود: «معلوم شد که اگر کسی جایی از بدنش را که درد می کند به هر مکانی از حرم (ع) بمالد یا دستش را به حرم بمالد و به موضع درد بکشد و این کار را تکرار کند دردش برطرف می شود». 🌱هنگامی که این جمله یادم آمد و در آن تأمل کردم، با خود گفتم نکند مخاطب ایشان در آن سخن خود من بودم، لذا بلافاصله در دفترم یادداشت کردم که: «آقا چنین مطلبی را به من فرمودند». 🌦روز بعد به حرم مشرف شدم و دست خودم را به حرم مالیدم. این کار را روز بعد هم تکرار کردم. درد دستم بهبود یافت و تاکنون هم دیگر درد نگرفته است. 📚کتاب زمزم عرفان، آیت الله ری شهری، صفحه 248-247. ♨️ ؛ کُنجی برای انس با گَنج خاطرات علما @sireyeolama
اندر باب تعطیلی شنبه! شنبه روز آغاز کار و تلاش برای شیعیان معرفی شده است: 10731/ - ابْنُ بَابَوَيْهِ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ الْوَلِيدِ (رَحِمَهُ اللَّهُ)، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الصَّفَّارُ، عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ، عَنْ أَبِي أَيُّوبَ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عِيسَى الْخَزَّازِ، قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: فَإِذا قُضِيَتِ الصَّلاةُ فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَ ابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ قَالَ: «الصَّلَاةُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ، وَ الِانْتِشَارُ يَوْمَ السَّبْتِ». وَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): «أُفٍّ لِلرَّجُلِ الْمُسْلِمِ أَنْ لَا يُفَرِّغَ نَفْسَهُ فِي الْأُسْبُوعِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ لِأَمْرِ دِينِهِ فَيَسْأَلَ عَنْهُ». وَ رَوَاهُ أَيْضاً فِي (الْفَقِيهِ) بِإِسْنَادِهِ، عَنْ أَبِي أَيُّوبَ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِمَا السَّلَامُ)، مِثْلَهُ. 10732/ - وَ عَنْهُ: بِإِسْنَادِهِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِمَا السَّلَامُ)، قَالَ: «السَّبْتُ لَنَا، وَ الْأَحَدُ لِشِيعَتِنَا، وَ الِاثْنَيْنِ لِبَنِي أُمَيَّةَ، وَ الثَّلَاثَاءُ لِشِيعَتِهِمْ، وَ الْأَرْبِعَاءُ لِبَنِي الْعَبَّاسِ، وَ الْخَمِيسُ لِشِيعَتِهِمْ، وَ الْجُمُعَةُ لِسَائِرِ النَّاسِ جَمِيعاً، وَ لَيْسَ فِيهِ سَفَرٌ، قَالَ اللَّهُ تَعَالَى: فَإِذا قُضِيَتِ الصَّلاةُ فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَ ابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ يَعْنِي يَوْمَ السَّبْتِ». 10733/ - أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ الْبَرْقِيُّ: عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ، وَ أَبِي أَيُّوبَ الْخَزَّازِ، قَالا: سَأَلْنَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: فَإِذا قُضِيَتِ الصَّلاةُ فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَ ابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ؟ قَالَ: «الصَّلَاةُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ، وَ الِانْتِشَارُ يَوْمَ السَّبْتِ- وَ قَالَ:- السَّبْتُ لَنَا، وَ الْأَحَدُ لِبَنِي أُمَيَّةَ». در این روایات که ذیل سوره جمعه مطرح شده، آغاز انتشار در زمین برای کسب روزی الهی شنبه معرفی شده است. نکته دیگر آنکه روایت اخیر تصریح دارد شنبه برای ما اهل بیت روز انتشار است و یکشنبه برای بنی امیه! در فرهنگ ایران اسلامی نیز شنبه روز آغاز کار و تلاش، و شب وروز جمعه زمان عبادت و دعا، نماز جمعه و حتی عید شناخته شده. در سال‌های اخیر روز پنجشنبه هم به دلایلی در برخی مناطق به جمعه ملحق شده بود. سوال: 1. مگر مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های اسلامی ندارد؟ چرا چنین خبط اجتماعی و سیاسی بزرگی رخ داده است؟ 2. چرا مجلس شورای اسلامی مقارن با روز نکبت (يعنی روز تاسیس دولت یهودی صهیونیستی) چنین امری را تصویب کرده است؟ آیا نباید به مناسبت حکم و موضوع توجه می‌شد؟ چرا روز یکشنبه را یوم الانتشار قرار داده‌اند؟ 3. روشن است که بهانه های اقتصادی نمی‌تواند دلیلی بر این کار باشد. اختلاف ساعت و ثبت سفارشات آنلاین و نمونه‌هایی مانند کشورهای شرق آسیا که اصلاً ساعت کاری مشترکی با انگلوساکسون ها ندارند و دلایل قاطع دیگر، برای قطع بهانه‌ها کافی است. 4. چرا بار و وزر کار اشتباه خود را گردن علما و مراجع تقلید انداختید؟ تا اگر قبول کنند یا نکنند آنها را مقصر بدانيد؟ به اصطلاح چرا بعد از اشتباه تان توپ را در زمین علما پرت کردید تا جامعه به ضرر دوطرفه علیه علمای دینی دوقطبی شود؟ @sharifypoor