eitaa logo
اخلاق و معارف اسلامی
513 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
462 ویدیو
29 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 💢 ◽️أَكْثَرُ مَصَارِعِ الْعُقُولِ تَحْتَ بُرُوقِ الْمَطَامِعِ 🔴بيشترين قربانگاه عقل ها در پرتو طمع هاست» 📘 حکمت ۲۱۹ هیات رزمندگان اسلام شهرستان بهشهر @heyat_razmanegan_behshar
ツ 🌷آیت الله بهـــــجت (ره): از این دنیا برای ما بسیار نزدیڪ است ولی ما آن را بسیار دور می‌بینیم وگـرنه اینقدر باهم نـــزاع نداشتیم. هر دو طرف نزاع و یا یڪ طرف را از خود دور می‌بینند.
امام على عليه السلام: هر كه بدگمان باشد، بد باطن شود مَن ساءَ ظَنُّهُ ساءَت طَوِيَّتُهُ غرر الحكم حدیث 7792
⬅️ اگر غدیر حق و مهم است چرا در مسجد الحرام انجام نشد ؟ 💯 1⃣ تعیین خلیفه بدست شخص پیامبر (ص) است و پیامبر (ص) هم علاوه بر اینکه معصوم از هر خطا و اشتباهی است فردی مدیر و مدبر، حکیم و مصلحت اندیش است و درجو و فضای آن زمان بهترین زمان و مکان را پیامبر معصوم انتخاب نموده است . 2⃣ کسانی که بخواهند با کار پیامبر مخالفت کنند برایشان فرقی ندارد که پیامبر آن را در غدیر خم بجای آورده باشد یا در خانه خدا . 3⃣ پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را تنها در غدیر خم به خلافت نصب نکرد بلکه از روز اول بعثتش تا روز رحلتش در دهها و صدها مکان و زمان و به صدها بهانه و حادثه حضرت علی (ع) را بعنوان خلیفه بلا فصل خود معرفی نمود که قصه غدیر تنها یکی از آن هزاران است و کسی که آن هزاران همه را نادیده گرفته است می تواند این یکی را هم نادیده بگیرد حتی اگر بر بام کعبه باشد . 4⃣ آنچه مانع از پذیرش خلافت حضرت علی (ع) برای عده ای بوده است زمان و مکان انتصاب نبوده بلکه آن کینه و عداوت و تعصب جاهلانه ای بوده است که اگر خود خداوند هم (العیاذ بالله) بر زمین نازل می شد دست علی (ع) را بعنوان خلیفه بالا می گرفت باز هم همان عده مخالفت می کردند و شاهد شما هم قصه حارث نعمان است که وقتی دید پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را بعنوان خلیفه خود در غدیر معرفی کرد در پای مجلس پیامبر بلند شد و فریاد زد خدایا اگر بنا است بعد از پیامبر (ص) حضرت علی (ع) بر من خلیفه و امیر باشد هم اکنون بلایی بر من نازل کن و مرا از دنیا ببر تا من بمیرم و نبینم علی (علیه السلام) خلیفه بعد از رسول است و خداوند هم فورا نفرین او را در حق خودش مستجاب کرد و آیه شریفه «سأل سائل بعذاب واقع » نازل شد . @Javanmardi_langarudi 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی از قم المقدسه }💎🎆
﷽؛ 💎 دستورالعملی برای همراهی اهل‌بیت علیهم‌السلام گويد : خدمت عليه‌السلام نوشتم ، چيزى به من تعليم فرما كه اگر آن را بگويم (بخوانم) در دنيا و آخرت با شما باشم . به خط خودشان -که من می‌شناختم- نوشتند : أَكْثِرْ مِنْ تِلاَوَةِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ رَطِّبْ شَفَتَيْكَ بِالاِسْتِغْفَارِ سوره «إنّا أنزالناه» را زياد بخوان و لبهايت به گفتن استغفار «تر» باشد ، (يعنى آنقدر استغفار كُنى كه هيچگاه لبت خشك نشود).
🔸ارتباط با در ❓سؤال: آیا صحبت یا با نامحرم به شکل صوتی، تصویری یا نوشتاری و نیز فالو یا لایک کردن جنس مخالف در فضای مجازی حرام است؟ ✅پاسخ: به طور کلی ارتباط با نامحرم که مستلزم مفسده بوده و یا خوف وقوع در حرام در میان باشد، جایز نیست. هر روز یک فتوا از مقام عظمای ولایت امام خامنه ای مدظله العالی کانال نور الهدایه ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2093416449C1bb69c36cb 👌وهمچنین ابر گروه نور الهدایه ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2079129611C3162a3110c مدیر ↙️ @Tayi_916
🔻‏"اینجا ⁧سردشت ⁩است، به وقت خَردَل" 🔹‏۷ و ۸ تیرماه سالگرد بمباران شیمیایی ⁧ سردشت، نه ميبخشيم نه فراموش میکنیم
سعی کنید سکوت شما بیشتر از حرف زدن باشد؛ هر حرفی را که می خواهید بزنید، فکر کنید که آیا ضرورتی دارد یا نه... هیچ وقت بی‌دلیل حرف نزنید! شهید هادی ذوالفقاری🕊🌹
امام صادق علیه‌السلام : اگر مردم در برابر منکر سکوت کنند، کیفر گناه شامل همه‌شان می‌گردد.
🌸حدیث روز 🌸 💎امام سجاد علیه السلام: 🔹حقُّ أهلِ مِلَّتِكَ إضمارُ السَّلامَةِ وَالرَّحمَةِ لَهُم ، وَالرِّفقُ بِمُسيئِهِم، وتَأَلُّفُهُم، وَاستِصلاحُهُم، وشُكرُ مُحسِنِهِم، وكَفُّ الأَذى عَنهُم . 🔹حقّ همكيشان تو اين است كه به آنان خوش‌گمان باشى و با آنان مهربان باشى و با بدكارشان مدارا كنى و دل‌هايشان را به‌دست‌ آورى و در اصلاحشان بكوشى و از نيكوكارشان سپاس‌گزارى كنى و به آنان آزار نرسانى . 📚كتاب من لا يحضره الفقيه: ج ٢ ص ٦٢٥ ح ٣٢١٤. @ismcir
▪️◾️◼️ ◼️◾️▪️ ▪️مظلوم تر از جواد بغداد نداشت ▪️آن مظهر داد تاب بیداد نداشت ▪️می‌خواست که فریاد کند تشنه لبم ▪️از سوز عطش، طاقت فریاد نداشت امام جواد الائمه(ع) تسلیت باد▪️ ✅ @montazar
(شهادت امام جواد(ع)_۲۰۲۲_۰۶_۲۸_۲۳_۲۶_۲۴_۲۰۲.mp3
8.07M
💠 🎤سخنران‌: حجت‌الاسلام ‌فرازی‌‌نیا 📒موضوع: «شهادت امام جواد(ع)» 🗓تاریخ: ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 🆔 @howzehtablighhttps://tabliqkh.lms2.hozehkh.com/ح
: 8 فرسخ 🌺✍️ آیات عظام خامنه‌ای و جوادی: 20/5 کیلومتر = 41 رفت و برگشت. 🌼✍️ آیات عظام مظاهری و مکارم: 21/5 کیلومتر = 43 رفت و برگشت. 🌸✍️ آیت الله سیستانی: 22 کیلومتر = 44 رفت و برگشت. 🌺✍️ آیت الله نوری: 22/5 کیلومتر = 45 رفت و برگشت. 🌼✍️ آیت الله شبیری: 20 کیلومتر = 40 رفت و برگشت. ☘️ بر اساس تحقیقات انجام گرفته 1350 متر پس از آخرین نقطه شهر، حد ترخص می باشد. 👌 تبصره: برای محاسبه حد ترخص و مسافت شرعی از آخرین خانه‌ی شهر حساب می‌کنند. 📚 توضیح المسائل مراجع نماز مسافر؛ آقا رساله نماز و روزه مسأله 410 احکام احکام شیرین @ahkameshirin
☑️امام جواد علیه السلام می‌فرماید: هرکس موقعیت شناس نباشد جریانات، او را مى‌رباید و هلاک خواهد شد. مَنْ لَمْ یَعْرِفِ الْمَوارِدَ أعْیَتْهُ الْمَصادِرُ (بحار‌الانوار، ج۶۸، ص ۳۴۰) ▪️شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت باد. ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
﷽؛ ✅ گزارش اجمالی از حیات امام جواد علیه آلاف التحیة و الثناء 📝 پرسش : تاریخ تولد و زندگی امام جواد (عليه السلام) در گزارشات تاريخی چگونه بيان شده است ؟ 📖 پاسخ اجمالی : حضرت امام محمد تقي علیه آلاف التحیة و الثناء نهمین پیشوای شیعیان ، فرزند امام رضا علیه آلاف التحیة و الثناء ، در سال 195 هجری از مادری به نام «سبیکه» يا «خيزران» متولد شدند و پس از 25 سال ، در آخر ذی قعده سال 220 هجری به شهادت رسيدند . مشهورترین لقب امام نهم ، «جواد» و کنیه‌ اش «ابو جعفر» است . امام محمد تقي علیه آلاف التحیة و الثناء پس از شهادت پدر بزرگوارش در سال 203 هجري تا سال 220 هجري امامت شیعیان را بر عهده گرفتند . 📖 پاسخ تفصیلی : محمد بن علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء نهمین پیشوای شیعیان امامی مذهب ، و از برگزیدگان خدا برای هدایت امّت نیای خویش می‌ باشد . مرحوم «کلینی» ، «شیخ مفید» و «شیخ طوسی» ، تولّد آن حضرت را در ماه رمضان دانسته‌ اند . شیخ مفید تولد آن حضرت را در پانزدهم رمضان و شماری دیگر از مورخان ، آن را در نوزدهم ماه مزبور دانسته‌ اند. تولّد آن حضرت بدون تردید در سال 195 هجری بوده است . رحلت آن حضرت، به نقل «کلینی» و «شیخ طوسی» و «نوبختی» ، در آخر ذیقعده سال 220 هجری است .  «مسعودی» آن را در پنجم ذیحجه دانسته و برخی منابع ششم ذیحجه را نقل کرده‌ اند . مادر آن حضرت ، «سبیکه» [سکینه] «نوبیّه» و به روایت دیگر «خیزران» بوده که او را از خانواده امّ المؤمنین «ماریه قبطیه» دانسته‌ اند . نام مادر آن بزرگوار، «ریحانه» نیز ذکر شده است، به نوشته «نوبختی» نام این بانو «درّه» بوده که بعدها او را «خیزران» خوانده‌ اند . مشهورترین لقب امام نهم، «جواد» است و القاب دیگری همچون : «زکی» ، «مرتضی» ، «قانع» ، «رضی» ، «مختار» ، «متوکل» ، «منتجب» نیز برای آن حضرت برشمرده‌ اند. کنیه‌اش ابو جعفر است که معمولاً در روایات تاریخی «ابو جعفر ثانی» ذکر می‌ شود تا با ابو جعفر اول، یعنی حضرت باقر (علیه السّلام) اشتباه نشود . عمر آن حضرت 25 سال بوده و پس از شهادت پدر بزرگوارش در سال 203 تا 220 امامت شیعیان را بر عهده داشته است . http://mk6.ir/UnKxH ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 💎 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی 💎
﷽؛ ✅ ارتباط شیعیان ايران با امام جواد علیه آلاف التحیة و الثناء 📝 پرسش : ارتباط شیعیان ايران با امام جواد (عليه السلام) از چه راه هايی بود ؟ 📖 پاسخ اجمالی : شیعیان امامی در ایران علاوه بر ارتباط از طریق وکلای حضرت جواد علیه آلاف التحیة و الثناء ، در ایام حجّ نیز در مدینه با امام علیه آلاف التحیة و الثناء دیدار می ‌کردند . «قم» نیز از مراکز مهم شیعه بوده و در دوران امام جواد علیه آلاف التحیة و الثناء ، شیعیان آن دیار با حضرت در ارتباط نزدیک بودند . صالح بن محمد بن سهل یکی دیگر از اصحاب امام جواد علیه آلاف التحیة و الثناء در «قم» بود که رسیدگی به امور موقوفات آن حضرت در آن شهر را عهده ‌دار بود . این گستردگی ارتباط بیش از هر چیز ناشی از سفر امام رضا(علیه السلام) به خراسان و همچنین مدیون شبکه وکلای آن بزرگواران در مناطق مختلف ایران بود . 📖 پاسخ تفصیلی : شیعیان امامی در سرتاسر بلاد اسلامی زندگی می ‌کردند. بسیاری از آنان در «بغداد»، «مدائن» و سواد «عراق» و عده‌ ای نیز در ایران و یا سایر نقاط کشورهای آن روز بسر می‌ بردند . اینها علاوه بر ارتباط از طریق وکلای حضرت جواد (عليه السلام) ، در ایام حجّ نیز در مدینه با امام (عليه السلام) دیدار می ‌کردند. از روایتی استفاده می‌ شود که شماری از شیعیان امام جواد (علیه السّلام) در مصر سکنی گزیده بودند . در این روایت «علی بن اسباط» می‌ گوید : قامت امام را به دقت می‌ نگریستم تا آن حضرت را برای اصحابمان در «مصر» بتوانم وصف کنم . در روایت دیگری آمده است که یک نفر از شیعیان «خراسان» خدمت امام جواد (علیه السّلام) مشرّف شده است . روایت دیگری از «حرّ بن عثمان همدانی» حاکی از آن است که گروهی از شیعیان «ری» به محضر آن حضرت شرفیاب شدند . تا آنجا که می‌ دانیم همواره شیعیانی در «ری» زندگی می‌ کردند که به طور مرتب و به مرور زمان بر تعدادشان افزوده شده است . «قم» نیز یکی از مراکز مهم شیعه بوده و در دوران امام جواد (علیه السّلام) ، شیعیان آن دیار با حضرت در ارتباط نزدیک بودند . «احمد بن محمد بن عیسی» که از وی با عنوان «شیخ القمیین» یاد شده ، از اصحاب امام رضا (علیه السّلام) و پس از ایشان از یاران امام جواد (علیه السّلام) و فرزند گرامی آن حضرت بوده و حتی محضر امام حسن عسکری(علیه السّلام) را نیز درک کرده است . وی تألیفات فراوانی در حدیث از خود بر جای گذاشت .  «صالح بن محمد بن سهل» یکی دیگر از اصحاب امام جواد(علیه السّلام) در قم بود که رسیدگی به امور موقوفات آن حضرت در آن شهر را عهده‌ دار بود . در روایت دیگر آمده : «شخصی از اهالی بست و سجستان در ایام حجّ به حضور آن حضرت رسید و گفت : والی ما از دوستداران اهل بیت و به شما علاقه‌مند است؛ من هم خراجی به دیوان بدهکارم . نامه‌ ای به او بنویسید تا در این باره با من سخت گیری نکند. امام فرمود : او را نمی‌ شناسم. من گفتم : او از دوستداران شما اهل بیت است. حضرت کاغذی گرفت و بر آن چنین نوشت : آورنده این نامه عقیده مبارکی را از تو نقل کرد . هر عمل نیکویی که انجام دهی از آن تو خواهد بود . پس بر برادرانت نیکی کن و بدان که خدا از تک تک و ذره ذره اعمالت خواهد پرسید . نامه را از حضرت گرفتم و قبل از این که به سجستان برسم این خبر به گوش حسین بن عبدالله نیشابوری (والی) رسید و او در دو فرسخی شهر به استقبالم شتافت . نوشته حضرت را به او دادم؛ آن را بوسید و بر دیده نهاد و گفت : حاجتت چیست ؟ گفتم : خراجی به حکومت بدهکارم . حسین بن عبدالله دستور داد که آن خراج را بر من بخشودند . افزون بر آن، گفت که تا والی است خراج از من نگیرند . سپس از زندگیم سؤال کرد و بعد به کارگزارانش گفت که مستمری در حق من قرار دهند» . «علی بن مهزیار» نیز از جمله اصحاب امام جواد(علیه السّلام) است که در اصل «نصرانی» بود و پس از آن که اسلام آورد از خواص اصحاب امام رضا (علیه السّلام) و پس از ایشان ، از یاران امام جواد (علیه السّلام) شد . او اهل قریه‌ای در جنوب بنام «هندوان» -هندیجان فعلی- بود که بعدها در «اهواز» اقامت گزید . بررسی‌ های دقیق درباره روابط موجود میان امامان شیعه (علیهم السّلام) و شیعیان آنها نشان می‌ دهد که این روابط از زمان امام رضا (علیه السّلام) به بعد رو به گسترش بوده است . این می‌ تواند به معنای افزایش شیعیان در این مناطق در عهد این امامان باشد . این گستردگی ارتباط بیش از هر چیز ناشی از سفر امام رضا (علیه السّلام) به «خراسان» و همچنین مدیون شبکه وکلای آن بزرگواران در مناطق مختلف ایران می‌ باشد . 👇👇👇
👆👆👆 یکی از وکلای آن حضرت، «ابراهیم بن محمّد همدانی» است که بنا به روایت «کشی» چهل بار به زیارت حج مشرّف شده است . امام جواد (علیه السّلام) طی نامه‌ ای به وی نوشت : «قَدْ وَصَلَ الْحِسَابُ ، تَقَبَّلَ اللّهُ مِنْکَ وَ رَضِیَ عَنْهُمْ وَ جَعَلَهُمْ مَعَنَا فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ» ؛ (وجوه ارسالی به من رسید ، خدا از تو قبول فرموده و از شیعیان ما راضی باشد و آنان را در دنیا و آخرت در جوار ما قرار دهد) . از این روایت به طور صریح ، مسئولیت مالی این وکیل ، که اموالی را از شیعیان دریافت می‌ کرد و برای امام ارسال می‌ داشت ، استفاده می‌ شود . امام در ادامه این نامه خطاب به وکیل مذکور می‌ نویسد : «سفارش شما را به نضر [بن محمد الهمدانی] کرده و موقعیت تو در نزد خودم را به اطلاع وی رساندم و به او نوشتم که متعرّض شما نباشد . به ایوب [بن نوح بن دراج] نیز مانند همین دستور را داده‌ ام ؛ همچنین به دوستان خود در همدان نامه‌ ای نوشته و به آنان تأکید کردم که از شما پیروی نمایند ؛ زیرا من جز تو وکیلی در آن ناحیه ندارم» . کتاب‌ هایی که مشتمل بر احادیث امامان (علیهم السّلام) بوده و اصحاب آنان از زمان امام باقر (علیه السّلام) به بعد تنظیم کرده بودند و در واقع نشانگر توجه روزافزون امامان (علیهم السّلام) و شیعیان آنان به کار فرهنگی و فکری بود، نقش بسیار سازنده‌ ای در ترویج عقاید و فقه شیعه در این مناطق بر عهده داشت . وقتی از امام جواد (علیه السّلام) درباره روایت از کتب اصحاب که به دلیل تقیه مخفی بوده سؤال شد ، فرمودند : «حَدِّثُوا بِهَا فَإِنَّهَا حَقٌّ» ؛ (از آنها روایت کنید که حق و صحیح است) . بدین گونه بود که شیعیان در نشر و احیای آثار سلف خود کوشیدند و بنیه فقهی شیعه را که در واقع اساس کار بود تقویت کردند . آنها همچنین وظیفه داشتند به آن قسمت از مسلّمات فقه که توسط منحرفان کنار گذاشته شده بود ، عمل کنند تا رواج یابد . از آن جمله حجّ تمتّع بود که پرفضیلت‌ ترین عمل برای یک حاجی شمرده می‌ شد . چنین تأکیدی درباره متعه نساء نیز شده است . http://mk6.ir/UnKxH ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🔎💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🔍
💎 اصطلاحات‌فقهی بی اطلاع ، نادان كسی كه اصلاً متوجه جهل خود نيست و يا راهی برای برطرف كردن جهل خود ندارد . كسی كه متوجه جهل خود بوده و راههای رفع جهالت خود را هم می‌داند ؛ ولی در آموختن تكاليف كوتاهی می‌كند . كسی كه حكم مسأله را نمی‌داند . كسی كه از موضوع حكم بی‌اطلاع است . ❄️ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی ❄️ @Javanmardi_langarudi 🌼 شبهات احکام و مسائل شرعی را از این کانال به دست آورید 🌼
تقرب‌باواجبات‌به‌خدا.mp3
859.7K
🎙بشنوید: «تقرب با واجبات به خدا» 📚از کتاب •••✾•┈🍃💐🍃┈•✾••• 🔻کانال @rasmevafa
😅 😅 😁 😂😁😊 استاد داشت برگه یکی از شاگرداشو تصحیح میکرد دید نوشته جواب در پشت !!! رفت پشت دید نوشته اگه بلد بودم همونجا مینوشتم!!! آوردمت اینجا باشه بگم جان مادرت رحم کن 😂😂😂 ‌ شااااااااادبااااااااااااشین✋ 🌼🥀💦🌸 🌷🌹🌹🌷🌷🌹🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌷 ـ🌧⛈🌧 ... 👇 شرعی🌷🌹🌷 ✍.. کردن و دادن در امتحان یا در و.. جایز نیست. ❌ ❗️ و عدم تقلب دهنده، تأثیری در آن ندارد و اگر با این کار، کسی شود، باید رضایت او شود. 🌸🌺 احکام احکام شیرین 🌸🌺🌸❤️🌸 ╭═━🍃❀🌺❀🍃━━╮ @ahkameshirin ╰━━🍃❀🌺❀🍃━━╯ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
4_6048399106320107564.pdf
2.54M
💠 کشتی نجات 🔹 آیةالله مکارم شیرازی 🆔 @balagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 امام صادق علیه السلام الصَّدَقَةُ لَیْلَةَ اَلْجُمُعَةِ بِأَلْفٍ وَ اَلصَّدَقَةُ یَوْمَ اَلْجُمُعَةِ بِأَلْفٍ ثواب صدقه در شب و روز جمعه هزار برابر است. 📚 مستدرک الوسائل، ج۶، ص۱۰۶ 💳 6063737004986681 🆔 @Bonyad_Khayerin