eitaa logo
محمدرضا شایق
951 دنبال‌کننده
98 عکس
98 ویدیو
6 فایل
عضو هیأت علمی دانشگاه یزد مدرس حوزه و دانشگاه **این کانال توسط ادمین اداره می‌شود** وبسایت شخصی: shayeq.ir اینستاگرام: https://instagram.com/shayeq.ir تلگرام: ‌t.me/shayeq_ir ایتا: @shayeq_ir روبیکا: Rubika.ir/shayeq_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
1.66M
1.25M
دوره فشرده خاتمی شناسی.mp3
5.31M
دوره فشرده خاتمی شناسی! 👤 محمدرضا شایق (عضو هیأت علمی دانشگاه) لطفا با تمام توان انتشار دهید تا انشاء الله نسل جوان این جماعت را بهتر بشناسند و بار دیگر فریب دروغ‌هایشان را نخورند.
ظریف شناسی.mp3
2.92M
آقای ظریف! رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنید سِرِّ حق بر ورق شعبده ملحق نکنید محمدرضا شایق عضو هیأت علمی دانشگاه
1.62M
🔹نقش انتخابات فردا در ظهور امام زمان (عج)رأی اشتباه در این انتخابات دست ردی به سینه امام زمان (عج) است. ✅ رأی به اصلح در این مرحله حیاتی، همانند بیعت رضوان است. 🔸در بیعت رضوان که تجدید عهد مؤمنان با رسول خدا (ص) بود، خداوند متعال مؤمنان را به شکل منحصر به‌فردی مورد مدح و تمجید قرار داده است... محمدرضا شایق عضو هیأت علمی دانشگاه
2.49M
آقای پزشکیان! شما در سخنانتان قرآن و نهج البلاغه می‌خوانید ولی اعمال و تفکرات حامیان مورد قبول شما که ظاهرا مصمم بر ادامه راهشان هستید سراسر با قرآن در تعارض است. محمدرضا شایق عضو هیأت علمی دانشگاه
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم انا نرغب الیک فی دولة کریمة تعز بها الاسلام و اهله اکنون که ملت ایران با حضور خود در عرصه انتخابات آقای دکتر پزشکیان را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزيده است، به پیروی از امر ولی امر، رهبر معظم انقلاب، وظیفه شرعی ما همراهی و حمایت از دولت در جهت خدمت به مردم و کشور اسلامی است. امیدواریم که رئیس جمهور محترم همانطور که قبل از رأی آوردن با اشاره به آیات و روایات بر اقتدا به شیوه علوی تاکید داشتند، بعد از این نیز بر همین رویه استقامت ورزیده، عمل بر محور عدالت را معیار قرار داده و در انتخاب کارگزاران (همانطور که در نامهٔ اخیرشان ذکر شده) فقط شایستگی و توانمندی را ملاک گزینش قرار دهند و رهنمودهای رهبر معظم را چراغ راه خود سازند تا انشاالله راههای پیشرفت کشور هموار گردد. محمدرضا شایق
4)sokhanrani-moharam1403-shab9-14030424.mp3
26.96M
توصیه می کنم این سخنرانی از جناب حجة‌الاسلام مهدوی نژاد را بشنوید. حقیقتی که از آن غفلت شده و مقام معظم رهبری در پیام اخیر خود به جوانان غربی به آن اشاره فرمودند. ______________________ محمدرضا شایق
🏴 السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ، وَعَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، وَعَلَىٰ أَوْلادِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلَىٰ أَصْحابِ الْحُسَيْنِ؛ ♦️أَعْظَمَ اللّٰهُ أُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عليه السلام، وَجَعَلَنا وَإِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الْإِمامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلاٰمُ
هدایت شده از محمدرضا شایق
31.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات داود فیرحی در رابطه با عزاداری امام حسین علیه‌السلام محمدرضا شایق _________________ @shayeq_ir
تذکر مهم: سخنرانی مذکور در این کلیپ، از دکتر داود فیرحی نیست. متاسفانه، در فضای مجازی به اسم ایشان منتشر شده ولذا اینجا به اشتباه به ایشان نسبت داده شده است. لطفاً در صورت بازنشر، اطلاع دهید.
بسمه تعالی جریمه ی نقدی، قانون مشروع یا نامشروع؟! یکی از روش های بازدارنده ی جرائم در دنیای امروز جریمه ی نقدی است که البته در بسیاری از مواقع برای دولت ها بیش از اینکه مقابله با جرم مراد باشد اخاذی از مردم و پر کردن کیسه دولت هدف است. متأسفانه در نظام جمهوری اسلامی نیز این روش جریان دارد و عمده ی این جرائم از طریق نظام قضایی، شهرداری و راهنمایی و رانندگی صورت می گیرد. حال جای سؤال است که مبنای مشروعیت این کار از نظر اسلام چیست؟ به عبارت دیگر با چه سبب شرعی این مال از ملکیت مالک آن (که چاره ای جز پرداخت جریمه ندارد) خارج شده، به ملک حکومت و دولت در می آید؟ و طبیعی است که اگر سببی وجود نداشته باشد تملک قهری این مال توسط دولت و نهاد های وابسته غصب محسوب شده و تصرف در آن تصرف حرام خواهد بود! عمده جوابی که می دهند این است که به حکم حکومتی این مال از مردم گرفته می شود. ولی سوال این است که آیا حاکم می تواند بدون سبب شرعی حکم به اخراج اموال مردم از ملک آنان نماید؟ اسباب شرعی انتقال ملک موارد معینی مثل وارثت، هبه، معامله و نظایر آن است. کدام سبب شرعی موجب خروج مال فرد جریمه شونده از ملک او می شود؟ اگر بگویند حاکم نیاز به سبب شرعی برای گرفتن مال مردم ندارد، بلکه هرگاه او حکم کند این حکم سبب شرعی برای تملک مال دیگری ایجاد می کند، در این صورت باید پرسید پس معیار عدالت حاکم چیست؟ با این مبنا باید گفت حاکم شرع هر کاری کند همان عدل است و هر حکمی دهد خداوند آن را امضا می کند و آیا این غیر از همان تصویب اهل سنت است که فقهای امامیه بر بطلان آن اجماع دارند؟! به عبارت دیگر آیا شرع معیار عمل حاکم است یا عمل حاکم معیار شرع است؟ اگر شرع معیار عمل حاکم است پس برای اخراج مال از ملکیت فردی به امر حاکم باید سبب شرعی وجود داشته باشد که در جریمه نقدی وجود ندارد. و اگر بگویند عمل حاکم معیار شرع است در این صورت باید بگویند فرق این حرف با تصویب باطل چیست؟! [توضیح این که گروهی از فقهای اسلامی (اهل سنت) معتقدند که اگر مجتهد در حکم خود به خطا رود خدای متعال حکمی جدید موافق نظر مجتهد انشاء می کند!! این نظریه به اجماع فقهای امامیه مردود می باشد] ‌ اگر بگویند سبب خروج مال جریمه از اموال جریمه شونده یا سبب تملک دولت نسبت به این مال فعل خطای این فرد است؛ می پرسیم آیا به سبب خطا (مثلا سرعت غیر قانونی) بخشی از مال متخلف از ملکیت او خارج شده و به ملک حکومت در می آید؟! جای تاسف است که در نظام اسلامی این روش باری سنگین بر دوش مردم گردیده و همه هم به اسم اسلام و احکام دین تمام می شود و ارادت مردم را نسبت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی کم می کند. ادامه دارد.... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ محمدرضا شایق
بسمه تعالی جریمه ی نقدی، قانون مشروع یا نامشروع؟! قسمت دوم: ایراد های وارد بر جریمه ی نقدی با مبنای شرعی : ۱- اولین ایراد شرعی این کار آن است که همانطور که بیان گردید. هیچ سبب شرعی که باعث انتقال مال از ملک جریمه شونده به ملک دولت باشد وجود ندارد. ۲- طبیعی است که طبق احکام اسلام مجازات متوجه متخلف می شود نه غیر او و در اسلام قاعده ی نفی وزر بر اساس قرآن و روایات شاهد این موضوع اجماعی است. اما جریمه از فرد متخلف باعث می شود که از حق واجب النفقه وی نیز گرفته شود و این ضد قاعده ی نفی وزر است. و خدای متعال فرموده است:«ولا تزرُ وازرةٌ وزر اُخری.» ۳ـ از اشکالات دیگر جریمه نقدی آن است که بازدارندگی آن برای فقیر و غنی یکسان نیست؛ یعنی برای آن که ثروتمند است اصلا بازدارنده نیست و برای فقیر شکننده و آزار دهنده و تشدید فقر اوست و این هردو بد و نادرست است. در آمار ها می خوانیم که فقط راهنمایی و رانندگی هرسال بیش از شش هزار میلیارد تومان از مردم به عنوان جریمه می گیرد. مبالغی که دستگاه قضایی و شهرداری می گیرند نیز دست کمی از این مبلغ ندارد. نکته پایانی: سوال این است که اگر مراد، بازدارندگی است نه کسب، مگر راه منحصر باز دارندگی، گرفتن مال مردم است؟ قطعا اینطور نیست و راه های بسیار دیگری وجود دارد که می توان متخلف را جریمه کرد و مانع تکرار جرم او شد بدون اینکه مالی از او سلب شود. خدای متعال در دینش برای بازدارندگی از جرم جریمه هایی قرار داده است که همان حدود الهی است . بی شک حکم خدا دقیق ترین و متعالی ترین و بهترین شیوه برای جلوگیری از جرم است بشرط اینکه ناقص اجرا نشود چون اگر احکام اسلام ناقص اجرا شود نور افشانی نخواهد کرد. لکن ما این حدود الهی را عمدتا تعطیل کرده‌ایم و جریمه فقط گرفتن مال مردم شده است. اگر واقعا قصد ما از جریمه مالی، بازدارندگی از جرم است چرا حدود خدای متعال را تعطیل کرده ایم؟! مگر ما بهتر از او راه بازداشتن از جرم را می‌دانیم؟ جالب این است که آمده‌اند جریمه رانندگی در حین مستی را افزایش داده‌اند تا بازدارنده شود!! جناب قانون گذار! چرا جریمه خدا که حد زدن به شارب الخمر است را تعطیل کرده‌ای و به‌جای آن سلیقه خودت را قانون کرده و از فرد مست پول می گیری؟!! فردی که ماهی چند میلیارد درآمد دارد به چند میلیون جریمه نقدی شما می خندد و دفعه بعد یک پیمانه هم به افتخار تو می‌زند و اگر هم در حال مستی در رانندگی کسی را بکشد شرکت بیمه دیه‌اش را می‌دهد. خب اگر به نظر شما راه بازدارندگی این است، بیایید به جای حدود قذف و زنا و لواط و سحق و شرب خمر و نظایر آن (که الآن بکلی تعطیل شده) بجای اجرای سایر حدود الهی هم قانون جریمه نقدی بگذارید و کلا حدود الهی را تعطیل کنید و اسمش را هم بگذارید حکم حکومتی!!! عده‌ای می‌گویند این رسم (جریمه نقدی) در همه جای دنیا رایج است. عجب دلیلی! ما انقلاب کردیم که در این کشور قانون خدا اجرا شود و دنیا را به راه خدا که قیام به عدالت است دعوت کنیم یا این که خود از روشهای نادرست رایج در دنیا تقلید کرده و برای آن توجیه شرعی درست کنیم و اسم اسلام روی آن بگذاریم؟!! بیاییم دست از این کار برداریم و اموال مردم را به اسم جریمه و با عنوان قانون از آنان سلب نکنیم و به همان مقداری که از راه مشروع برای دولت فراهم می‌شود قناعت کنیم تا خدا ابواب برکات خود را بگشاید که حتما خواهد گشود و این وعده حق الهی است که: «بقیَّتُ الله خیرٌ لکم ان کنتم مومنین» و «و لو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء والارض» اِن اُریدُ الا الاصلاح مَا استَطَعتُ..»
به نام خدا من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتطر و ما بدلوا تبدیلا. شهادت اسطوره مقاومت و ولایتمداری شهید مجاهد سید حسن نصرالله را به همهٔ مؤمنین و مسلمین تسلیت عرض می کنم. براستی چه شد که دشمن بز دل صهیونیستی در این دو ماه اینقدر پر رو و جری شده و حجم جنایات خود را چند برابر افزایش داده است؟ عزیزانی که کانال بنده را پیگیری می‌کنند یادشان هست که قبل از انتخابات در وُیسی (برای مشاهده اینجا کلیک کنید) عرض کردم که اگر آقای دکتر پزشکیان رأی آورَد و تفکر دولت روحانی و ظریف برگردد، جبهه مقاومت تضعيف، و اسرائیل برای حمله به لبنان جرأت پیدا خواهد کرد و دیدیم که همین هم شد و خون شهیدان بزرگی چون هنیه و سید حسن نصرالله و بسیاری از فرماندهان مقاومت به زمین ریخت. امروز نه تنها عده‌ای، از تنها ماندن حزب الله در درگیری با اسرائیل سخن می‌گویند بلکه آقای پزشکیان در سازمان ملل در اوج تهاجم و جنایات اسرائیل از به زمین گذاشتن سلاح حرف می‌زند. ایشان با خواندن قرآن و نهج البلاغه اعتماد مردم را جلب نمود و رای آورد ولی عملکرد امروز ایشان با دستورات قرآن و حقایق نهج البلاغه همراه نیست. قرآن کریم می‌فرماید: «شما را چه شده که در راه خدا نمی‌جنگید در حالی که مردان و زنان و کودکان ناتوان می‌گویند خداوندا ما را از این سرزمین ستمگران نجات بخش و از نزد خود ولی و یاوری برای ما قرار ده» که مصداق آن مردم مظلوم فلسطین و جنوب لبنان هستند. اما آقای ظریف در مقابل جنایات وحشتناک اسرائیل جنایتکار می‌گوید «اینها تله جنگ است و ما در تله جنگ نخواهیم افتاد!!» و به این ترتیب به صهیونیستها اطمینان داد که میدانتان باز است، هر جنایتی بکنید ما اقدامی نخواهیم کرد. و آقای رئیس جمهور در اوج نسل کشی اسرائیل می‌گوید ما نمی‌خواهیم بجنگیم ما می‌خواهیم با همه آشتی کنیم. قرآن کریم می‌فرماید: «سلاح و مراقبت خود را برگیرید... » و می‌فرماید «.. کافران دشمن آشکار شمایند.» و می‌فرماید: «آنقدر با شما می‌جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند» آقای پزشکیان می‌گوید ما حاضریم سلاحمان را کنار بگذاریم به شرطی که اسرائیل هم کنار بگذارد!! خوب اگر به فرض محال اسرائیل از جنایات خود پشیمان شد و سلاحش را کنار گذاشت و صلح کرد تکلیف جنایاتی که کرده و سرزمین فلسطین که غصب نموده چه می‌شود؟! صلح اسرائیل این است که سرزمین فلسطین را رها کند و برودو به قول معروف، توبهٔ گرگ مرگ است. و به راستی آیا با دو کلمه نصایح عامیانهٔ شما واقعاً اسرائیل چنین تصمیمی خواهد گرفت؟! قرآن کریم مسلمانان را به خاطر زمین گذاشتن سلاح و نرفتن به جهاد توبیخ می‌کند و می‌فرماید «ای مومنان شما را چه شده که وقتی امر به جهاد می‌شوید به زمین (دنیا) چسبیده اید آیا به زندگی دنیا بجای آخرت راضی شدید؟!...» و آقای پزشکیان در اوج جنایات وحشیانه اسرائیل و آمریکا دم از به زمین گذاشتن سلاح می‌زند. آقای پزشکیان شما خود گفتید دیپلماسی و سیاست نمی‌دانید و به نظرم چیزهای دیگری هم نمی‌دانید مثلاً نمی‌دانید که حفظ امنیت گاهی با هجوم به دشمن است دشمنی که اگر به او فرصت بدهی حتماً به تو هجوم خواهد کرد و تلفات خواهد گرفت و اگر ذره‌ای از جانب تو احساس سستی در جهاد کند با قوت به تو دستبرد خواهد زد و حتی در خانه‌ات مهمانت را هم ترور خواهد نمود و وقتی دید که تو در گرفتن انتقامش تردید داری فرماندهان حماس و حزب الله را یکی یکی ترور می‌کند و حتی برای ترور سید حسن نصر الله هم موشکی با سر جنگی یک تُنی می‌زند و ده‌ها برج را با جمعیت آن ویران می‌کند. آری این سیلی‌ها که به صورت مردم مظلوم مسلمان می‌خورد نتیجه تردید ما در انتقام است. من نمی‌دانم آقای پزشکیان چگونه نهج البلاغه را خوانده است حضرت به یارانش که به فکر در رفتن از جهاد با دشمن بودند می‌فرماید: «به شما حیله می‌کنند و شما به آنها حیله نمی‌کنید از شما تلفات می‌گیرند و شما خشمگین نمی‌شوید...» و به آنها فرمود: «ننگ بر شما آنگاه که چون هدفی شدید که (توسط دشمن با تیر) زده می‌شوید، غارت می‌شوید و بر دشمن نمی‌تازید، با شما می‌جنگند ولی با آنها نمی‌جنگید.» 👈ادامه...
آقای دکتر پزشکیان! یک بار دیگر نهج البلاغه و قرآن را کامل بخوانید؛ امیرالمومنین علیه السلام فرمود: «به خدا هر قومی که اجازه دهد دشمن در خانه‌اش با او بجنگد خوار و ذلیل خواهد شد» با آمدن شما و مشاهده سستی شما و همراهانتان در زدن مشت محکم بدهان دشمن، اسرائیل جرات کرد که مهمانتان شهید هنیه را در کنار شما به شهادت برساند و با قلدری گفت دشمنان ما هیچ جا امنیت ندارند و هیچ طور هم نشد. براستی آیا شما به آیات و روایاتی که می‌خواندید عمل کردید؟! آقای رئیس جمهور! کارشناسانی که می‌گفتید، امثال آقای ظریف هستند؟ بی شک تفکرات امثال این آقا، خود و شما و کشور را به روز سیاه خواهد نشاند. راه نجات شما یک چیز بیشتر نیست و آن این که رهنمودهای رهبری را در همهٔ امور نصب العین قرار دهید و از پیروی این رفیقان نا اهل حذر کنید و الا مصداق همان آیه ای خواهید شد که در بدو ورودتان به کاخ ریاست جمهوری به شما هشدار داد. محمدرضا شایق عضو هیئت علمی دانشگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️تاوان دیپلماسی بلد نبودنتان را محور مقاومت با خونشان پس می‌دهند. رسول خدا (ص) فرمود: هرکس عهده دار کاری (از مسلمین) شود و بداند تواناتر از او هم وجود دارد و مقام را به او نسپارد به خدا و رسول و همه مؤمنان خیانت کرده است. آقای پزشکیان! آیا واقعا خود را لایقترین برای ریاست‌جمهوری ایران اسلامی میدانید یا بقول خودتان نه ديپلماسي بلدید نه سیاست؛ ولی اصرار کردید که بر این منصب بنشینید؟!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
〽️آقایان روسای دولت! غیرت، شجاعت، مردانگی، عزت و مقاومت در برابر دشمن را از این مرد یاد بگیرید.