9.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انفجار مهیب یک نفتکش در نزدیکی پل آمریکا در پاناما سیتی، پاناما
✅ @shebrahimiii | رسانو
مجری اینترشنال میگه باید روی ایران بمب اتم زد...
باید یه فحش متناسب برا اینها بسازیم. حتی حرامزاده و بی ناموس هم برا اینا کمه!
اونهایی که حرف این جماعت رو گوش میدادن الان کدوم گوری هستند؟
✅ @shebrahimiii | رسانو
🌻بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ
💛💭السّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآنِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهانِ . اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَ الْجانِّ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ عَلى آبائِکَ الطَّیِّبینَ ، وَ أَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ...
✅ @shebrahimiii | رِسانو
‼️می خوایم بهتون بگیم
چطور با نمیدونم فردا چی میشه کنار بیایم؟
همراه ما باشید ....👇🏻
#روانشناسی_شناختی
🔻چگونه با «نمیدانم فردا چه میشود» کنار بیایم؟ | بخش اول
☑️جنگ هنوز ادامه دارد. فردا معلوم نیست. و پس فردا نامشخصتر از فردا میباشد.
👈🏻 این «نمیدانم»ها از هر بمبی ترسناکترند. ذهن ما برای پیشبینی ساخته شده است و وقتی آینده مبهم است، مدام در حال جمعکردن خطر است و این یعنی خستگی مزمن، اضطراب مداوم، و احساس درماندگی.
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#روانشناسی_شناختی
🔻چگونه با «نمیدانم فردا چه میشود» کنار بیایم؟ | بخش دوم
❓چرا نامشخص بودن آینده اینقدر آزاردهنده است؟
🧠ذهن انسان نیاز دارد که آنچه پیرامونش وجود دارد را کنترل کند
بنابراین ندانستن ، مترادف است با احساس خطر دائمی.
مغز ، مدام سناریوهای فاجعه میسازد
و با این کار ، انرژی روانی ما تحلیل میرود.
✅ @shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
#روانشناسی_شناختی 🔻چگونه با «نمیدانم فردا چه میشود» کنار بیایم؟ | بخش اول ☑️جنگ هنوز ادامه دار
...
این دو مورد رو مطالعه کنید
تا ادامه بدیم 📝
#روانشناسی_شناختی
🔻چگونه با «نمیدانم فردا چه میشود» کنار بیایم؟ | بخش سوم
⚠️راههای کنارآمدنِ با نامشخص بودن آینده
1️⃣روی «امروز» تمرکز کن
🔵تنها زمانی که میتوانی کاری کنی، همین الان است. نه دیروز که رفته، نه فردا که نیامده.
🔵هر وقت ذهنت رفت به آینده، به خودت بگو:
«الان کجام؟ الان چی کار میکنم؟ الان از دستم چکاری برمیاد؟»
2️⃣دایره کنترل را بشناس
🔵آنچه میتوانم کنترل کنم چقدر است؟/ آنچه نمیتوانم کنترل کنم چقدر است؟
🔵حرفی که امروز میزنم در چه موردی است؟ در مورد چیزی که در کنترل تو نیست حرف نزن. مثلا در مورد جنگ زیاد صحبت نکن چون تمام شدن جنگ در کنترل تو نیست.
🔵کاری که الان میکنم چیست؟ /تصمیمهای دیگران در کنترل من نمیباشد بنابراین نباید خود را درگیرِ تصمیمات دیگران کنم / تصمیم گیری در مورد جنگ در دست من نیست.
🔵وظیفه امروزِ من ، مراقبت از خودم است /حملات فرداها خیلی نباید باعث درگیریِ روانیِ امروزهای من شود.
🔵آینده نامشخص است و نباید خودم را خیلی درگیر چیزی کنم که نامشخص میباشد.
3️⃣برنامه کوتاهمدت بساز
🔵برای فردا یا چند ساعت بعد برنامه بریز، نه برای چندین روز بعد یا ماه و سال آینده.
«فردا نان میگیرم، به مامان زنگ میزنم، چند صفحه کتاب میخوانم.»
4️⃣یک جمله آرامشبخش برای خودت بساز
مثال:
👈🏻«نمیدانم فردا چه میشود، اما امروز را میتوانم زندگی کنم.»
👈🏻«فردا دست من نیست، اما نفس کشیدن الان دست من است.»
👈🏻«تا امروز سالمم، از عهده فردا هم برمیآیم.»
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#روانشناسی_شناختی
🔻چگونه با «نمیدانم فردا چه میشود» کنار بیایم؟ | بخش چهارم
📝کارهایی که امروز میتوانی بکنی
چند مثال از کارهایی که میتونی انجامشون بدی:
🔵یک لیست از چیزهایی که میتوانی کنترل کنی بنویس
🔵یک کار کوچک اما مفید برای امروز برنامهریزی کن
🔵با یک نفر که دوستش داری تماس بگیر
🔵۱۰ دقیقه پیادهروی کن (اگر امن است)
🔵چند نفس عمیق بکش (دم ۴ ثانیه، بازدم ۶ ثانیه)
🗣️سخن پایانی
آینده نامشخص است. این حقیقتِ زندگی است، نه فقط در جنگ بلکه در ایام غیرجنگ هم آینده نامشخص است ؛ اما ما میتوانیم انتخاب کنیم که چگونه با این نامشخصی زندگی کنیم.
✍🏻میم.کاف
✅ @shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
‼️می خوایم بهتون بگیم چطور با نمیدونم فردا چی میشه کنار بیایم؟ همراه ما باشید ....👇🏻
...
احساس آرامش رو به دیگران هم
انتقال بدیم 🙏🏻
🔹در نشر آگاهی سهیم باشید
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#سواد_رسانه
🔻 نشانه های افزونه مخرب در مرورگر
✅ @shebrahimiii | رِسانو