سنتکام رسما رفع محاصره علیه ایران را اعلام کرد
✅ @shebrahimiii | رِسانو
4.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایرانی واقعی کسیه که تاریخ باستان رو ارزشمند میدونه💚
✅ @shebrahimiii | رِسانو
✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهمنامه رئیسجمهوران ایران و امریکا
▪️بسم الله الرّحمن الرّحیم
📄ملّت پرشور و باوفای ایران
💬همانگونه که مطلع شُدید، تفاهمنامهای بین رئیسجمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاشهای زیادی را بهعمل آوردند و البته این رئیسجمهور آمریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرمها برای این امر استفاده میکرد.
💬بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیسجمهور محترم بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازهی آن را صادر نمودم.
ایشان همچنین تصریح کردهاند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیادهخواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت.
از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود.
امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود.
امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّلاللهتعالیفرجهالشّریف انواع نصرتها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد.
🔻والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍🏼سید مجتبی حسینی خامنهای
🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
📲 @rahbar_enghelab_ir
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#مهم
تسنیم : ایران با توجه به نقض آتش بس با زبان زور سگ هار آمریکا رو رام خواهد کرد
✅ @shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهمنامه رئیسجمهوران ایران و امریکا
👌الحمدالله...
رهبر انقلاب که فرمودند تمامی مسئولیت این توافق و قبول آن بر گردن شخص رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی هست نه رهبر انقلاب...
حسن ختام شبهات توافق نامه ...
🚨 مردم خیالشون راحت شد
توی میدان بمانند و از مسئولین مطالبه تعهد شروط کنند
#تحلیل_بر_خط
تحلیلی پیام رهبر انقلاب درباره تفاهمنامه ایران و آمریکا
✍ شاهرخ ابراهیمی
پیام منتشرشده را میتوان یکی از مهمترین موضعگیریهای سیاسی سالهای اخیر دانست.
اهمیت این پیام نه فقط در تأیید اصل توافق، بلکه در نحوه چارچوببندی آن برای افکار عمومی و نخبگان سیاسی نهفته است.
▫️نخستین نکته قابل توجه، حمایت مشروط از توافق است.
در این پیام تصریح میشود که رهبر انقلاب در اصل نظر دیگری داشتهاند، اما با توجه به تضمینها و مسئولیتپذیری رئیسجمهور و اعضای شورای عالی امنیت ملی، اجازه پیشبرد این مسیر را صادر کردهاند. این رویکرد نشان میدهد که توافق نه بهعنوان یک تغییر بنیادین در اصول سیاست خارجی، بلکه بهعنوان یک تصمیم مبتنی بر مصلحت و ارزیابی شرایط پذیرفته شده است.
▫️دومین نکته، حفظ گفتمان اقتدار در کنار پذیرش دیپلماسی است.
در متن، آمریکا در موضع نیاز و استیصال معرفی میشود و تأکید میشود که جمهوری اسلامی از موضع ضعف وارد این فرآیند نشده است. چنین ادبیاتی تلاشی برای حفظ انسجام گفتمان مقاومت در عین باز کردن مسیر تعامل و مذاکره به شمار میرود.
▫️نکته سوم، توزیع مسئولیت سیاسی توافق است.
پیام بهروشنی بیان میکند که مسئولان اجرایی کشور مسئولیت نتایج این تفاهم را پذیرفتهاند. این موضوع نشان میدهد که تصمیم اتخاذشده محصول یک فرآیند جمعی در ساختار حکمرانی بوده و صرفاً به یک فرد یا نهاد خاص محدود نمیشود.
از سوی دیگر، تأکید بر اینکه مذاکرات حضوری آینده به معنای پذیرش دیدگاههای طرف مقابل نیست، نشاندهنده تلاش برای مدیریت حساسیتهای داخلی نسبت به مذاکره با آمریکا است.
در واقع، پیام میکوشد میان «گفتوگو» و «تسلیم» تمایز قائل شود و مذاکره را ابزاری برای تأمین منافع ملی معرفی کند، نه نشانهای از عقبنشینی سیاسی.
👌در مجموع، این پیام را میتوان تلاشی برای ایجاد تعادل میان دو ضرورت مهم دانست:
از یک سو حفظ اصول و روایتهای بنیادین جمهوری اسلامی، و از سوی دیگر فراهم کردن زمینه سیاسی و اجتماعی برای ورود به مرحلهای جدید از دیپلماسی.
موفقیت یا عدم موفقیت این رویکرد، در نهایت به نحوه اجرای توافق و میزان پایبندی طرفین به تعهدات خود بستگی خواهد داشت.
✅ @shebrahimiii | رِسانو