eitaa logo
رِسانو |‌ شاهرخ‌ ابراهیمی
14.9هزار دنبال‌کننده
22.9هزار عکس
11.3هزار ویدیو
342 فایل
﷽ | کانال رسمی مهندس شاهرخ ابراهیمی | ▪️مشاور تربیت‌ رسانه ای ▪️کارشناس‌ رسانه و‌ پژوهشگر شناختی تیم رِسانو پیشگام در آموزش،🔝 تحلیل و آگاهی بخشی در عصر دیجیتال. ✔️ارتباط با رسانو: @resano_admin ✔️جهت هماهنگی جلسات: @hamahangi_resano
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیلی پیام رهبر انقلاب درباره تفاهم‌نامه ایران و آمریکا ✍ شاهرخ ابراهیمی پیام منتشرشده را می‌توان یکی از مهم‌ترین موضع‌گیری‌های سیاسی سال‌های اخیر دانست. اهمیت این پیام نه فقط در تأیید اصل توافق، بلکه در نحوه چارچوب‌بندی آن برای افکار عمومی و نخبگان سیاسی نهفته است. ▫️نخستین نکته قابل توجه، حمایت مشروط از توافق است. در این پیام تصریح می‌شود که رهبر انقلاب در اصل نظر دیگری داشته‌اند، اما با توجه به تضمین‌ها و مسئولیت‌پذیری رئیس‌جمهور و اعضای شورای عالی امنیت ملی، اجازه پیشبرد این مسیر را صادر کرده‌اند. این رویکرد نشان می‌دهد که توافق نه به‌عنوان یک تغییر بنیادین در اصول سیاست خارجی، بلکه به‌عنوان یک تصمیم مبتنی بر مصلحت و ارزیابی شرایط پذیرفته شده است. ▫️دومین نکته، حفظ گفتمان اقتدار در کنار پذیرش دیپلماسی است. در متن، آمریکا در موضع نیاز و استیصال معرفی می‌شود و تأکید می‌شود که جمهوری اسلامی از موضع ضعف وارد این فرآیند نشده است. چنین ادبیاتی تلاشی برای حفظ انسجام گفتمان مقاومت در عین باز کردن مسیر تعامل و مذاکره به شمار می‌رود. ▫️نکته سوم، توزیع مسئولیت سیاسی توافق است. پیام به‌روشنی بیان می‌کند که مسئولان اجرایی کشور مسئولیت نتایج این تفاهم را پذیرفته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که تصمیم اتخاذشده محصول یک فرآیند جمعی در ساختار حکمرانی بوده و صرفاً به یک فرد یا نهاد خاص محدود نمی‌شود. از سوی دیگر، تأکید بر اینکه مذاکرات حضوری آینده به معنای پذیرش دیدگاه‌های طرف مقابل نیست، نشان‌دهنده تلاش برای مدیریت حساسیت‌های داخلی نسبت به مذاکره با آمریکا است. در واقع، پیام می‌کوشد میان «گفت‌وگو» و «تسلیم» تمایز قائل شود و مذاکره را ابزاری برای تأمین منافع ملی معرفی کند، نه نشانه‌ای از عقب‌نشینی سیاسی. 👌در مجموع، این پیام را می‌توان تلاشی برای ایجاد تعادل میان دو ضرورت مهم دانست: از یک سو حفظ اصول و روایت‌های بنیادین جمهوری اسلامی، و از سوی دیگر فراهم کردن زمینه سیاسی و اجتماعی برای ورود به مرحله‌ای جدید از دیپلماسی. موفقیت یا عدم موفقیت این رویکرد، در نهایت به نحوه اجرای توافق و میزان پایبندی طرفین به تعهدات خود بستگی خواهد داشت. ✅ @shebrahimiii | رِسانو
پس از انتشار پیام مقام معظم رهبری ؛ نیروهای مسلح وارد فاز جدید آماده باش شدند و همزمان تحرکاتی توسط رژیم صهیونیستی مشاهده میشود که بنظر میرسد زمینه ساز تنش های جدید و درگیری های عن قریب میباشد. ✅ @shebrahimiii | رِسانو
🚨 صحیح این است که خدا رو شکر کنیم ولایت راه رو به ما نشان دادن پس خـواهشا بدون برچسب زدن به یکدیگر با اتحاد در میدان بمانیم و پیگیر شروط، باشیم یا تحقق شروط اتفاق میفته یا زیربار زیاده خواهی آمریکا نمیرویم راهی جز این نداریم پس بحثهای پوچ را تعطیل کنیم @shebrahimiii | رِسانو
🔺تیم مذاکره‌کننده ایران تا حصول اطمینان کامل از توقف حملات و پایبندی عملی آمریکا به مفاد توافق در خصوص لبنان، هرگونه گفت‌وگوی تکمیلی را به حالت تعلیق درآورد./فارس ✅ @shebrahimiii | رِسانو
رهبر انقلاب با پیام خود، اجازه ندادند آقای پزشکیان یا کسانی که قرار است مانند برجام از زیر بار این توافق شانه خالی کنند، بعدها با فرافکنی مسئولیت این موضوع را به گردن دیگران بیندازند؛ و شخص رییس جمهور را مسئول اصلی این تفاهم می‌دانند. و از حالا جلوی هرگونه فرار رو به جلوی حضرات را گرفتند
... 👌پیام رهبری معظم انقلاب پیام واضح و روشنی بود بر تعهد سنگین دکتر پزشکیان توسط رهبری به ملت ایران... نشان داده شد که اولا رهبری دست بسته نیست...! و کاملا بر شرایط حاکمیت دارند. این اختلاف نظرها همیشه بوده است، مهم اجماع کلی است که همگان بر آن تکیه داشتند تا این توافقات پیش برود و رهبری معظم بر نظر کلی اعضا احترام قائل شدند. ان‌شاءالله این مسیر با صداقت طرف مقابل پیش برود تا شرایط بنفع ملت ایران تمام گردد.. ولی آنچه که فعلا اتفاق افتاده، اخبار خوبی از شروع توافقات آغاز شده است... اگر به هر شکلی شروط نقض گردد، شرایط کاملا در دست ایران است، نه چیزی از دست دادیم و نه امتیازی به آمریکا دادیم... ایران قدرتمندانه هر دو میدان، دیپلماسی و جنگ را مدیریت می کند... ان‌شاءالله مسیر توافقات و مذاکرات برای مردم و کشورمان خیر باشد... 🙏🏻@shebrahimiii | رِسانو
رِسانو |‌ شاهرخ‌ ابراهیمی
رهبر انقلاب با پیام خود، اجازه ندادند آقای پزشکیان یا کسانی که قرار است مانند برجام از زیر بار این ت
اگر توافق موفق شود: آقایان اعتبار می‌گیرد. اگر شکست بخورد: نمی‌توانند بگویند صرفا مجری دستور بوده اند...
کسی که با قدرت و صلابت میگه اگر آمریکا زیاده خواهی کنه نخواهم پذیرفت میتونه با قدرت و صلابت هم بگه من مخالف این تفاهم نامه هستم نه اینکه بگن‌ من نظر دیگه ای در مورد تفاهم نامه داشتم ! نظر دیگه ای در مورد تفاهم نامه با مخالفت با تفاهم نامه فرق میکنه !!!! و اما ایشان از دلسوزی و تلاش مسئولان هم گفتن این قسمت رو ندیدید ؟؟؟ و اما اینکه شعام به رهبری تعهد بده با این تفکر که رهبری مجبور شده یکی نیست ! هیچکس به آدم ضعیف مجبور شونده تعهد نمیده! اینجا یه درسی برای همه ما هست اینکه اگر حتی بالاترین مقام کشور باشی به مسئولان اجرایی خوش بین باش و اعتماد کن هرچند نظرت چیز دیگه ای باشه ! چیزی که بارها امام شهید ما هم فرمودن و بهش عمل کردن... ✅ @shebrahimiii | رِسانو
دستور صادر شده 👇 مقام معظم رهبری: از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌ شده خواهیم بود.
نکات در باب بیانیه امام خامنه ای: ۱_ مسئولین مذاکرات، دلسوز و حسن ظن داشتند، کسی حق نداره مسئولین رو به خیانت متهم بکنه. ۲_ در مذاکرات ایران دست بالا رو داشت، و رئیس جمهور آمریکا در حالت استیصال. ۳_ رهبری به اعضای شعام اعتماد کردند، پس کسی حق ندارد ساز بی‌ اعتمادی کوک کند. ۴_ مسئولیت مذاکرات با اعضای شعام است. ۵_ غیر از اعضای دولتیِ شعام و قالیباف، اعضای منصوب رهبری مثل دو نماینده‌ی رهبری، رئیس قوه قضا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده ارتش و فرمانده سپاه هم تعهد داده‌اند که از حقوق ملت ایران و جبهه‌ی مقاومت دفاع کنند. ۶_ رهبری اجازه داده‌اند، همانطور که بارها عرض کردیم، جنگ و صلح و مذاکره از اختیارات رهبریست و تا اجازه ندهند کسی سرخود نمیتواند کاری کند. ۷_ شروط گفته شده، چه تعیین شده از طرف رهبری باشد چه تعیین شده از طرف شعام، مورد تایید رهبری و مطالبه‌ی ایشان است. 🙏و ما هم باید مطالبه کنیم🙏 ۸_ مذاکرات حضوری به معنای پذیرش تحمیل دشمن نیست، پس کسی حق ندارد به بهانه‌ی حضور تیم مذاکره کننده ایران در حضور و برابر تیم مذاکره کننده‌ی آمریکایی، تیم ایرانی رو تخریب و تخطئه کند. ۹_ از نظر دیگری داشتم تا مخالف بودم، فرسنگ‌ها راهه، مخصوصا برای حکیمی که کلمات رو دقیق انتخاب میکند. 🔷 حمایت سردار قاآنی و شیخ نعیم قاسم و فرمانده‌هان ارتش و سپاه و ستاد کل و نماینده رهبری در سپاه و سیدمجید و .... از تیم مذاکره کننده رو در نظر داشته باشید😊 👈به نظر بنده، منظور آقا این بود که این شروطی که در تفاهم آمده خیلی عالیست، اما احتمالا به جایی نخواهد رسید و محقق نخواهد شد. 👈برای همین رهبری از اعضای شعام تعهد گرفتند که در صورت کارشکنی آمریکا از مذاکرات خارج بشوند. 🙏این مطالبه‌ی ما باید باشه🙏 ۱۰_ وظیفه چیست؟ حضور در خیابان و مطالبه‌ی شروط ده‌گانه، بدون زدن تهمت به مسئولین. ☘امام خامنه‌ای شهید : «آن روزی که لازم باشد مردم برای حادثه‌ای خودشان وارد عمل شوند، رهبری صریحاً به آنها خواهد گفت.۱۳۸۰/۰۵/۱۱ »@shebrahimiii | رِسانو
رِسانو |‌ شاهرخ‌ ابراهیمی
#تحلیل_بر_خط ✍نکات در باب بیانیه امام خامنه ای: ۱_ مسئولین مذاکرات، دلسوز و حسن ظن داشتند، کسی حق
اینو یادم رفت 👇 👈واژه‌ی «علی الاصول» یعنی دشمنی ما با آمریکا تمام نخواهد شد، دشمنی ما با او بر سر اصول است، پس او در این مذاکرات دشمنی رو کنار نخواهد گذاشت و این شروط رو محقق نخواهد کرد. 🔷چنانچه کارشکنی کنه، اعضای شعام تعهد داده‌اند که از مذاکره خارج شوند.
رهبرمون هرچی بگه همونه❤️🇮🇷