eitaa logo
رِسانو |‌ شاهرخ‌ ابراهیمی
14.9هزار دنبال‌کننده
22.9هزار عکس
11.3هزار ویدیو
342 فایل
﷽ | کانال رسمی مهندس شاهرخ ابراهیمی | ▪️مشاور تربیت‌ رسانه ای ▪️کارشناس‌ رسانه و‌ پژوهشگر شناختی تیم رِسانو پیشگام در آموزش،🔝 تحلیل و آگاهی بخشی در عصر دیجیتال. ✔️ارتباط با رسانو: @resano_admin ✔️جهت هماهنگی جلسات: @hamahangi_resano
مشاهده در ایتا
دانلود
سرانجام خودفراموشی‼️ 👈«توهم دانایی» آفتی است که فضای مجازی با دامن زدن و همچنین تزریق آن به کاربران خود، جایگاه و رتبه واقعی افراد را به هم ریخته و آنان را دچار نوعی خودفراموشی کرده است؛ به موجب این آفت است که کمتر کسی به فکر تکلیف و وظیفه خود بوده و با چشم‌پوشی از خطاها و کوتاهی‌های خویش، صرفاً به دنبال حساب‌کشی از این و آن می‌باشد؛ هرکسی به خود اجازه می‌دهد که با اعتماد به نفس کامل، در امور تخصصی اظهار نظر کند و حتی تدابیر متخصصان آن حوزه را زیر سوال ببرد؛ فی‌المَثل به راحتیِ آب خوردن فرماندهان نظامی مملکت را متهم به انفعال و سستی کرده و به تعیین راهبرد برای آنان‌ می‌پردازد! این که باید حمله پیش‌دستانه بکنند یا نکنند! فلان نقطه در فلان کشور را بزنند یا نزنند! فلان تعداد از فلان نوع موشک را شلیک کنند یا نکنند! به جنگ ادامه دهند یا آتش‌بس کنند! 🔹خلاصه بیشتر از آن که مشغول خود و وظیفه خود باشد، برای دیگران نسخه می‌پیچد و آنان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد! اگر چه چنین شخصی این گونه از اظهارات خود را ناشی از انباشت علم و اطلاعات(!) می‌پندارد ولی صادقانه باید پذیرفت که از جهل خطرناکی رنج می‌برد؛ حضرت امیر در بخشی از خطبه16 نهج‌البلاغه می‌فرمایند که «در جهالت و نادانی انسان همین بس که جایگاه و اندازه خود را نشناسد.» شخصی که باید در ایام جنگ شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت‌های مختلف و متناسب با خود قرار داده و به سهم خویش تلاش کند که میزان تاب‌آوری اجتماعی و اقتصادی را افزایش دهد، به سادگی از کنار این تکلیف عبور می‌کند و در عوض به دخالت در اموری می‌پردازد که هیچ -تاکید می‌شود هیچ- سررشته‌ای در آن نداشته و جز مشتی اخبار زرد چیز دیگری از آن مسائل نمی‌داند؛ اما سرنوشت چنین انسانی نیز عبرت‌انگیز است؛ امام علی علیه‌السلام در حکمت149 نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «هرکسی که قدر و اندازه خویش را نشناسد هلاک می‌شود.» 🔹صائب تبریزی عاقبت کسانی را که از حدود و اندازه خود تجاوز می‌کنند همانند عاقبت آن انسان کوری می‌داند که بی‌مبالات و بدون عصا به بیرون از خانه می‌رود؛ وی می‌گوید اگرچه انسان کور در داخل خانه و محدوده خود، بی‌نیاز از عصا هست و می‌تواند به نوعی گلیم خود را از آب بیرون بکشد ولی در بیرون از خانه خویش، محکوم به انواع صدمات و حتی هلاکت است؛ در موارد ضرورت نیز که انسان ناچار به خروج از محدوده خویش می‌باشد شایسته است که دست به عصا و در نهایت احتیاط حرکت کند؛ ناگفته نماند به میزانی که این شخص، بینایی خود را به دست می‌آورد می‌تواند محدوده امن خود را نیز گسترش داده و در آن مناطق قدم گذارد؛ و البته روشن است که این بینایی، با داده‌های فضای مجازی به دست نمی‌آید!@shebrahimiii | رِسانو
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️
مطلب کلیدی‌ای که لازم است اول عرض کنم - که یکی از عزیزان، اینجا مطرح کردند - راجع به گزاره‌هائی است که درباره ارتباط رهبری و مردم در اینجا و آنجا گفته میشود. این چیزی که در جلسه گفته شد، ملاک نیست؛ یا تأویل یا توجیه یا تفسیرهای مِن عندی؛ هیچ کدامِ اینها درست نیست. من حرفم همانی است که دارم میگویم. آنچه را که بر طبق مصلحت کشور و مصلحت نظام نباید گفت، نمیگوئیم؛ نه اینکه خلافِ آن را بگوئیم، بعد بخواهیم در یک جلسه‌ی خصوصی، مثلاً فرض کنید آن خلاف‌گفته را تصحیح کنیم؛ نخیر، اینجور نیست. بله، بسیاری از مسائل هست که گفتنِ آن بر مسئولان کشور حرام است؛ نباید بگویند. ما اگر همه‌ی آن چیزهائی را که میدانیم، بگوئیم، فقط شما که نمیشنوید، آنهائی که دشمن شما هستند، آنها هم میشنوند. قطعاً این چیزی که در جلسه گفته شد، نیست؛ و بلاشک نباید برخی از مطالب را گفت. اما آنچه را که نباید گفت، نباید گفت؛ نه اینکه باید خلاف آن را گفت و در اذهان شوب ایجاد کرد؛ شائبه‌ای به وجود آورد. قبلاً این روشن باشد، معلوم باشد؛ حرف ما همانی است که از ما میشنوید؛ چه در نماز جمعه، چه در دیدارهای عمومی، چه در دیدارهای دانشجوئی و دیدارهای گوناگونِ اختصاصىِ دیگر. شهید آیت‌الله خامنه‌ای دیدار دانشجویی سال ۸۶
... همچنان، زیر بمبارانِ هجمه ها و توهین ها و هتاکی ها و سیاسی کاری های برخی مثلا انقلابی، با صدای رسا و صریح عرض میکنم👇
رِسانو |‌ شاهرخ‌ ابراهیمی
... همچنان، زیر بمبارانِ هجمه ها و توهین ها و هتاکی ها و سیاسی کاری های برخی مثلا انقلابی، با صدای
👇👇👇 ۱- رهبری اشراف کاملا به اوضاع و احوال کشور دارند. ۲- واو‌ به واو پرونده آمریکا با اشراف و درایت رهبری در حال مدیریت هست. ۳- مسئولین ارشد نظام هم دلسوزانه در حال تلاش برای تثبیت پیروزی کشور در این جنگ و عبور کشور از این گردنه پیچیده و طاقت فرسا هستند. ۴- هماهنگی و همدلی در میان رهبری و مسئولان ارشد کشور در بالاترین و بهترین وجه در طول سالهای گذشته هست. (فارغ از اختلاف نظرات و سلیقه های طبیعی موجود) ۵- دشمن به شدت در حال تلاش برای ایجاد ناامیدی، تردید افکنی، ایجاد اختلاف در میان مردم و حاکمیت هست. و متاسفانه عده ای ناخواسته و غافلانه در حال تکمیل پازل دشمن هستند. ۶- همچنانکه امام شهید مکرراً فرمودند و حضرت آقا مجتبی نیز در پیام آخرشان اشاره کردند، به مسئولین کشور اعتماد کنیم و از آنها پشتیبانی کنیم. ۷- حقیقت، شاید در غبارهای فتنه گونه، کمی محجوب شود، اما یقینا با فرونشست هیاهوی جاهلانه سیاست زدگانِ طماع، حقیقت رخ نمایی خواهد کرد و سیه روی میشود هر که در او غش باشد. والسلام 🌺
به نام خدایی که از رگ گردن نزدیک‌تر است... شهادت می‌دهم که: ابوذر، مسلمانِ بود؛ علی، نماز میخواند؛ بهشتی، انقلابی بود؛ و رئیسی، مردِ میدانِ عمل و خدمت انقلابی. اما تاریخ تنها از یاران حق سخن نمی‌گوید؛ در هر عصر، عمروعاصی نیز هست که چهره‌اش را در غبار فتنه و هیاهوی رسانه پنهان می‌کند. امروز نیز عمروعاصِ زمان را باید در پسِ پرده‌های جنگ روایت‌ها، در تهاجم رسانه‌ای و نیرنگِ واژه‌ها شناخت؛ باید چشم را از غبار تبلیغات شست و حقیقت را از میان فریادها بیرون کشید. هوشیار باشیم؛ که دشمن، پیش از آنکه سرزمین‌ها را فتح کند، ذهن‌ها را هدف می‌گیرد؛ و پیش از آنکه شمشیر بکشد، روایت می‌سازد. پس آگاه بمانیم، حقیقت را بجوییم و فریب نیرنگِ عمروعاصانِ زمان را نخوریم.
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوارج در برگشت از صفین ، وارد کوفه نشدند و در حرورا اردو زدند. امیرالمومنین برای اینکه جلوی دودستگی و جدا شدن این طیف از انقلاب رو بگیرد تمام تلاشش را کرد که این‌ها وارد شهر شوند و به زندگی‌ بپردازند و تدارک جنگ نبینند. او امام بود و برای تک تک خوارج دلسوزتر از پدر. یک بار که خود امیرالمومنین به اردوگاه خوارج رفت و با سران آنها صحبت کرد ، یکی از آنها گیر داد که ما با پیشنهاد حکمیت کافر شدیم ، تو هم با قبول حکمیت کافر شدی ، ما توبه کردیم ، تو هم توبه کن تا ما وارد شهر شویم. امیرالمومنین توریه کرد ، فرمود : «انا استغفرالله من کل ذنب» . شش هزار نفر از خوارج با امیرالمومنین وارد شهر شدند. اینجا حسنین علیهماالسلام و مالک و ابن‌عباس و امثالهم نگفتند پس یعنی حق با خوارج بوده؟ یعنی ما اشتباه میکردیم؟ امیرالمومنین مارو ضایع کرد و... اشعث ملعون برای اینکه کارشکنی کرده باشد ، در پای منبر امیرالمومنین در حضور مردم ، از امیرالمومنین حرف صریح خواست و به امیرالمومنین گفت آیا تو گناه حکمیت رو پذیرفتی ؟ اینجا امیرالمومنین مجبور شد تکذیب کند و خوارج دوباره به حرورا برگشتند.¹ حکایت این روزهاست... آقا با یک لفظ ، تعداد کثیری از بدبین‌شدگان به ارکان نظام رو که میرفت در اغتشاش پیش رو در برابر نظام صف‌ارایی کنند یا حداقلش اینه که از نظام دلسرد بشن ، رو جذب کردند. اگه قراره برای رسیدن به این نتیجه ما فحش‌کش بشیم ، ما بشیم رسوای شهر ، بخدا راضیم. گیر دادنِ به اینکه «رهبری دقیقا با چی مخالف بوده ؟ رهبری چرا با صراحت اون «نظر دیگری » که در بیاینه آمده رو چرا نمیگه؟ و آیا رهبری با فلانی و فلانی که تندروی میکنن موافقند؟» اینها همه بازی در پازل دشمنه. صبور باشیم ، احساسی نشیم ، مگه دفعه‌ی اوله که برخی‌ها از بیانات امام جامعه سوءاستفاده میکنند؟ منتها این بار یه مقدار سنگین‌تره! مگه کسی میدونه اون اختلاف نظری که فرمودند اصلا چیه و در چه سطحیه ؟ آخرش هم که رهبری نظر شعام رو امضا کرد و همین تفاهم‌نامه رو دارای این قابلیت تشخیص داد که حق مردم رو استیفا کنه. (البته به شرط اجرا و عدم زیاده‌خواهی دشمن) رهبری امروز اعظمِ حکما و فقهاست ، پشت انتخاب تک تک کلماتشون حکمتی هست و برای این انتخاب‌ها حجت شرعی دارند. بناشون هم همیشه حفظ وحدت بوده نه ایجاد تفرقه. ما هم اگه مبنا نداریم که هیچی ، ول معطلیم ، بریم دنبال مبنا بگردیم. اما اگر بر مبنای بیانات رهبری حرکت میکنیم و هنوز حرفی از رهبری که در مخالفت با مشی ما باشه صادر نشده ، باید به مسیر ادامه بدیم ، در این مسیر هم خون دل خوردن و فحش خوردن و سرخ و سفید شدن داره ، نوش جونمون خون دل موج زند در جگرم چون یاقوت شهریارا چه کنم لعلم و والا گهرم ✍️ استاد منابع‌ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1. شرح نهج البلاغه ابن ابی‌الحدید ، ج ۱۲ ، ص ۱۲۹ کتاب امام علی و خوارج ، علامه سید جعفر مرتضی عاملی ، ص ۱۳۸ ✅ @shebrahimiii | رِسانو
... "از این لحظه" رو به آینده کشور در ۶۰ روز مهم پیش رو سخن بگوییم. والله این اختلاف و تفرقه ثمرات پیروزی نظامی را بر باد می‌دهد. فقط یک مسیر تعیین شده است: "ما منتظر تحقق شروط هستیم." ۱. ملت باشرف ایران به صراحت باید بدانند "شروط" چیست و منتظر تحقق چه شروطی باید باشند؟ ۲. ملت نباید نظاره گر محض باشد، باید ناظر و مطالبه گر باشند. ۳. در مذاکرات حضوری آینده که رهبری اشاره فرمودند که به معنای پذیرش دشمن نیست، حقوق حقه ملت چیست؟ این موارد را به وضوح برای مردم بشمارید: ۱. حق غنی سازی در داخل ۲. مدیریت تنگه هرمز ۳. تکلیف ۴۰۰ کیلو سوخت ۴. غرامت ۵. ساز و کار تضمین توافق رو به آینده مطالبه کنیم. فریاد نظارتی مردم باید به سمت آینده مذاکرات جهت گیری شود. @shebrahimiii | رِسانو