eitaa logo
رِسانو |‌ شاهرخ‌ ابراهیمی
14.9هزار دنبال‌کننده
22.9هزار عکس
11.3هزار ویدیو
343 فایل
﷽ | کانال رسمی مهندس شاهرخ ابراهیمی | ▪️مشاور تربیت‌ رسانه ای ▪️کارشناس‌ رسانه و‌ پژوهشگر شناختی تیم رِسانو پیشگام در آموزش،🔝 تحلیل و آگاهی بخشی در عصر دیجیتال. ✔️ارتباط با رسانو: @resano_admin ✔️جهت هماهنگی جلسات: @hamahangi_resano
مشاهده در ایتا
دانلود
مطلب کلیدی‌ای که لازم است اول عرض کنم - که یکی از عزیزان، اینجا مطرح کردند - راجع به گزاره‌هائی است که درباره ارتباط رهبری و مردم در اینجا و آنجا گفته میشود. این چیزی که در جلسه گفته شد، ملاک نیست؛ یا تأویل یا توجیه یا تفسیرهای مِن عندی؛ هیچ کدامِ اینها درست نیست. من حرفم همانی است که دارم میگویم. آنچه را که بر طبق مصلحت کشور و مصلحت نظام نباید گفت، نمیگوئیم؛ نه اینکه خلافِ آن را بگوئیم، بعد بخواهیم در یک جلسه‌ی خصوصی، مثلاً فرض کنید آن خلاف‌گفته را تصحیح کنیم؛ نخیر، اینجور نیست. بله، بسیاری از مسائل هست که گفتنِ آن بر مسئولان کشور حرام است؛ نباید بگویند. ما اگر همه‌ی آن چیزهائی را که میدانیم، بگوئیم، فقط شما که نمیشنوید، آنهائی که دشمن شما هستند، آنها هم میشنوند. قطعاً این چیزی که در جلسه گفته شد، نیست؛ و بلاشک نباید برخی از مطالب را گفت. اما آنچه را که نباید گفت، نباید گفت؛ نه اینکه باید خلاف آن را گفت و در اذهان شوب ایجاد کرد؛ شائبه‌ای به وجود آورد. قبلاً این روشن باشد، معلوم باشد؛ حرف ما همانی است که از ما میشنوید؛ چه در نماز جمعه، چه در دیدارهای عمومی، چه در دیدارهای دانشجوئی و دیدارهای گوناگونِ اختصاصىِ دیگر. شهید آیت‌الله خامنه‌ای دیدار دانشجویی سال ۸۶
... همچنان، زیر بمبارانِ هجمه ها و توهین ها و هتاکی ها و سیاسی کاری های برخی مثلا انقلابی، با صدای رسا و صریح عرض میکنم👇
رِسانو |‌ شاهرخ‌ ابراهیمی
... همچنان، زیر بمبارانِ هجمه ها و توهین ها و هتاکی ها و سیاسی کاری های برخی مثلا انقلابی، با صدای
👇👇👇 ۱- رهبری اشراف کاملا به اوضاع و احوال کشور دارند. ۲- واو‌ به واو پرونده آمریکا با اشراف و درایت رهبری در حال مدیریت هست. ۳- مسئولین ارشد نظام هم دلسوزانه در حال تلاش برای تثبیت پیروزی کشور در این جنگ و عبور کشور از این گردنه پیچیده و طاقت فرسا هستند. ۴- هماهنگی و همدلی در میان رهبری و مسئولان ارشد کشور در بالاترین و بهترین وجه در طول سالهای گذشته هست. (فارغ از اختلاف نظرات و سلیقه های طبیعی موجود) ۵- دشمن به شدت در حال تلاش برای ایجاد ناامیدی، تردید افکنی، ایجاد اختلاف در میان مردم و حاکمیت هست. و متاسفانه عده ای ناخواسته و غافلانه در حال تکمیل پازل دشمن هستند. ۶- همچنانکه امام شهید مکرراً فرمودند و حضرت آقا مجتبی نیز در پیام آخرشان اشاره کردند، به مسئولین کشور اعتماد کنیم و از آنها پشتیبانی کنیم. ۷- حقیقت، شاید در غبارهای فتنه گونه، کمی محجوب شود، اما یقینا با فرونشست هیاهوی جاهلانه سیاست زدگانِ طماع، حقیقت رخ نمایی خواهد کرد و سیه روی میشود هر که در او غش باشد. والسلام 🌺
به نام خدایی که از رگ گردن نزدیک‌تر است... شهادت می‌دهم که: ابوذر، مسلمانِ بود؛ علی، نماز میخواند؛ بهشتی، انقلابی بود؛ و رئیسی، مردِ میدانِ عمل و خدمت انقلابی. اما تاریخ تنها از یاران حق سخن نمی‌گوید؛ در هر عصر، عمروعاصی نیز هست که چهره‌اش را در غبار فتنه و هیاهوی رسانه پنهان می‌کند. امروز نیز عمروعاصِ زمان را باید در پسِ پرده‌های جنگ روایت‌ها، در تهاجم رسانه‌ای و نیرنگِ واژه‌ها شناخت؛ باید چشم را از غبار تبلیغات شست و حقیقت را از میان فریادها بیرون کشید. هوشیار باشیم؛ که دشمن، پیش از آنکه سرزمین‌ها را فتح کند، ذهن‌ها را هدف می‌گیرد؛ و پیش از آنکه شمشیر بکشد، روایت می‌سازد. پس آگاه بمانیم، حقیقت را بجوییم و فریب نیرنگِ عمروعاصانِ زمان را نخوریم.
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوارج در برگشت از صفین ، وارد کوفه نشدند و در حرورا اردو زدند. امیرالمومنین برای اینکه جلوی دودستگی و جدا شدن این طیف از انقلاب رو بگیرد تمام تلاشش را کرد که این‌ها وارد شهر شوند و به زندگی‌ بپردازند و تدارک جنگ نبینند. او امام بود و برای تک تک خوارج دلسوزتر از پدر. یک بار که خود امیرالمومنین به اردوگاه خوارج رفت و با سران آنها صحبت کرد ، یکی از آنها گیر داد که ما با پیشنهاد حکمیت کافر شدیم ، تو هم با قبول حکمیت کافر شدی ، ما توبه کردیم ، تو هم توبه کن تا ما وارد شهر شویم. امیرالمومنین توریه کرد ، فرمود : «انا استغفرالله من کل ذنب» . شش هزار نفر از خوارج با امیرالمومنین وارد شهر شدند. اینجا حسنین علیهماالسلام و مالک و ابن‌عباس و امثالهم نگفتند پس یعنی حق با خوارج بوده؟ یعنی ما اشتباه میکردیم؟ امیرالمومنین مارو ضایع کرد و... اشعث ملعون برای اینکه کارشکنی کرده باشد ، در پای منبر امیرالمومنین در حضور مردم ، از امیرالمومنین حرف صریح خواست و به امیرالمومنین گفت آیا تو گناه حکمیت رو پذیرفتی ؟ اینجا امیرالمومنین مجبور شد تکذیب کند و خوارج دوباره به حرورا برگشتند.¹ حکایت این روزهاست... آقا با یک لفظ ، تعداد کثیری از بدبین‌شدگان به ارکان نظام رو که میرفت در اغتشاش پیش رو در برابر نظام صف‌ارایی کنند یا حداقلش اینه که از نظام دلسرد بشن ، رو جذب کردند. اگه قراره برای رسیدن به این نتیجه ما فحش‌کش بشیم ، ما بشیم رسوای شهر ، بخدا راضیم. گیر دادنِ به اینکه «رهبری دقیقا با چی مخالف بوده ؟ رهبری چرا با صراحت اون «نظر دیگری » که در بیاینه آمده رو چرا نمیگه؟ و آیا رهبری با فلانی و فلانی که تندروی میکنن موافقند؟» اینها همه بازی در پازل دشمنه. صبور باشیم ، احساسی نشیم ، مگه دفعه‌ی اوله که برخی‌ها از بیانات امام جامعه سوءاستفاده میکنند؟ منتها این بار یه مقدار سنگین‌تره! مگه کسی میدونه اون اختلاف نظری که فرمودند اصلا چیه و در چه سطحیه ؟ آخرش هم که رهبری نظر شعام رو امضا کرد و همین تفاهم‌نامه رو دارای این قابلیت تشخیص داد که حق مردم رو استیفا کنه. (البته به شرط اجرا و عدم زیاده‌خواهی دشمن) رهبری امروز اعظمِ حکما و فقهاست ، پشت انتخاب تک تک کلماتشون حکمتی هست و برای این انتخاب‌ها حجت شرعی دارند. بناشون هم همیشه حفظ وحدت بوده نه ایجاد تفرقه. ما هم اگه مبنا نداریم که هیچی ، ول معطلیم ، بریم دنبال مبنا بگردیم. اما اگر بر مبنای بیانات رهبری حرکت میکنیم و هنوز حرفی از رهبری که در مخالفت با مشی ما باشه صادر نشده ، باید به مسیر ادامه بدیم ، در این مسیر هم خون دل خوردن و فحش خوردن و سرخ و سفید شدن داره ، نوش جونمون خون دل موج زند در جگرم چون یاقوت شهریارا چه کنم لعلم و والا گهرم ✍️ استاد منابع‌ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1. شرح نهج البلاغه ابن ابی‌الحدید ، ج ۱۲ ، ص ۱۲۹ کتاب امام علی و خوارج ، علامه سید جعفر مرتضی عاملی ، ص ۱۳۸ ✅ @shebrahimiii | رِسانو
... "از این لحظه" رو به آینده کشور در ۶۰ روز مهم پیش رو سخن بگوییم. والله این اختلاف و تفرقه ثمرات پیروزی نظامی را بر باد می‌دهد. فقط یک مسیر تعیین شده است: "ما منتظر تحقق شروط هستیم." ۱. ملت باشرف ایران به صراحت باید بدانند "شروط" چیست و منتظر تحقق چه شروطی باید باشند؟ ۲. ملت نباید نظاره گر محض باشد، باید ناظر و مطالبه گر باشند. ۳. در مذاکرات حضوری آینده که رهبری اشاره فرمودند که به معنای پذیرش دشمن نیست، حقوق حقه ملت چیست؟ این موارد را به وضوح برای مردم بشمارید: ۱. حق غنی سازی در داخل ۲. مدیریت تنگه هرمز ۳. تکلیف ۴۰۰ کیلو سوخت ۴. غرامت ۵. ساز و کار تضمین توافق رو به آینده مطالبه کنیم. فریاد نظارتی مردم باید به سمت آینده مذاکرات جهت گیری شود. @shebrahimiii | رِسانو
🌻بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ 💛💭السّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآنِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهانِ . اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَ الْجانِّ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ عَلى آبائِکَ الطَّیِّبینَ ، وَ أَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ... ✅ @shebrahimiii | رسانو
هر روز فقط یک آیه برای ارتباط با خدای مهربونمون❤️ می خوایم ختم قرآن بگیریم اون هم با همین یک آیه یک آیه ها 😌✨ روی لینک زیر کلیک کن و یک یا چند آیه بخون👇 https://khatmnoor.ir/khatm/13545@shebrahimiii | رِسانو
رِسانو |‌ شاهرخ‌ ابراهیمی
. 📆 پنجم محرم الحرام ۱۴۴۸ سلام بر جانباز بی زره ◽️ عشق به امام زمان کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. از پ
. 📆 ششم محرم الحرام ۱۴۴۸ احلی من العسل ▫️پای تو به رکاب اسب نمیرسید و پای من به بلندای نگاه تو... ▫️تو قاسم ۱۳ ساله ای بودی که زود بزرگ شدی و فهمیدی: « ضرب سُمِ اَسبان، اَحلی مِنَ العَسل ست؛ اگر حاصلش شهادت در راه ولایت باشد..» ◾️«امام» متغیری‌ست که در هر معادله‌ای قرار بگیرد، نتیجه را شیرین می‌کند.همچون مرگ برای نوجوانی مثل قاسم‌بن‌الحسن…@shebrahimiii | رسانو